tyttäreni kiinalaisen pojan kanssa

huolestunut äiti

Tyttäreni oli viime vuonna vaihto oppilaana Kiinassa ja tapasi siellä kiinalaisen pojan. Nyt he ovat alkaneet seurustelemaan. Olenko ahdasmielinen, kun en pidä tästä yhtään?

9

616

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lyhyesti ja ytimekkäästi, olet.

    • saksalainenvävy

      Miksi et tykkää? Oletko huolissasi, että tyttäresi voi haluta muuttaa pojan luokse? Äitinä tuo on ymmärrettävää, että olet huolissasi. Mikäli kyse on siitä, että poika on kiinalainen niin kyllä, olet ahdasmielinen. Tai ehkä kyse on siitä, että vieras asia pelottaa. Näin ollen "ahdasmielinen" on melko rajusti ilmaistu.

    • Chungguo

      Kiinalaiset ovat kohteliaita ja hyväkäytöksisiä (vrt. edellinen kirjoittaja)

    • 10 + 3

      Sanoisin, että ennemmin kiinalainen kuin esim. irakilainen. Jos tyttäresi seurustelisi muslimimaasta tulevan miehen kanssa, olisin sinuna paljon enemmän huolissani. Kiinalaisista taas on kuva, että ovat aika rauhallisia ja hyväkäytöksisiä...

    • Nuorimies

      Itse seurustelen kiinalaisen naisen kanssa. Isäni eikä naisystäväni isäkään pidä asiasta. Mutta meidän molempien äidit taas ovat hyväksyneet asian todella hyvin.

      Olen tavannut kiinalaisia ihmisiä ja kulttuuria vasta nyt. He ovat pääasiassa rauhallisia(hieman ehkä ujoja) ja hyväkäytöksisiä, kuten edellä mainittiin. Miehet yleensä pitävät hyvää huolta naisestaan, mutta saattavat olla hieman "lapsellisia" euroopalaisiin nähden. Monet kiinalais miehet muuttavat kotoa vasta lähempänä kolmeakymmentä.

      Myöskään he eivät esimerkiksi asu yhdessä tyttöystävänsä kanssa ennen avioliittoa jos vahemmat ajattelevat vanhoilliseen kiinalaiseen tapaaan. Myöskin monella kiinalaisella englannin kielen taito on melko huono, mutta tuskin tässä yhteydessä.

      • heh....

        pistä se opettaan sulle xian-qia ja weiqiä. Jokainen kinukki osaa xian-qia


    • Lpelle

      ei tuo haittaa. ajatteles jos se olis ollu joku lakanapelle!

    • --

      Itse olen kuullut kiinalaiselta naiselta, että usein kiinalaiset miehet ovat epäkelvollisia kumppaneita. Eiköhän kuitenkin joukkoon mahdu hyviäkin yksilöitä. Ja, ehkäpä nuorempi polvi on jo parempi? Kiina on pikku hiljaa murtautumassa ulos perinteistään. Kiinassa riittää valinnanvaraa, kun yhtä naista kohden riittää useita miehiä.

    • Lǎohàn

      Jos mielikuva kiinalaisista, sekä miehistä että naisista, perustuu kiinalaisiin elokuviin ja nykyään niin usein töllöstä tuleviin "dokumentteihin", ollaan hieman pielessä, tai ei nyt niin hiemankaan.

      On pelkästään positiivista, että tyttäresi saa kontaktia vieraaseen kulttuuriin ns. ruohonjuuritasolla, se kun aidosti kasvattaa ihmistä ja varsinkin itämaisen kulttuurin perhekeskeisyyden näkeminen ja ymmärtäminen tekee hyvää kenelle tahansa yksilökeskeisyyteen vihityssä länsimaisessa nuoressa ja miksei vanhemmassakin.

      Yleisesti ottaen kiinalaiset miehet ovat työteliäitä, yhä useammin koulutettuja, mikä tässäkin tapauksessa on todennäköistä - tyttäresi ei luultavimmin ole tavannut poikaa riisivainiolla - , tekevät kaikkensa perheensä eteen, arvostavat sekä omia, että appivanhempiaan ja muutenkin yleisesti vanhempia ihmisiä.

      Uutisoinneissa, "dokumenteissa" ja erilaisilla keskustelupalstoilla ovat sitten esillä negatiiviset puolet, joista useimmat eivät silti ole tätä päivää.

      Olen ollut kohta kymmenen vuotta naimisissa kiinalaisen naisen kanssa ja tänä aikana viettänyt Kiinassa yhteensä yli vuoden. Olen törmännyt siellä myös huonoihin asioihin, mutta enimmäkseen pelkästään positiivisiin.

      Ole siis huoletta, tytärtäsi ei tungeta pimeän torpan pankolle odottelemaan anopin määräilyä. Tuli suhteesta jotain tai sitten ei, on tyttäresi takaisin saavuttuaan paljon viisaampi ja avarakatseisempi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe