Olen ollut lähemmäs 10 vuotta samassa firmassa vakituisena ja osa-aikaisena työntekijänä. Viimeiset pari vuotta olen hoitanut erilaisia sijaisuuksia samassa firmassa, jotka ovat olleet kokoaikaisia ja sijaisuusluonteestaan johtuen määräaikaisia. Tätä nykyistä sijaisuutta on jäljellä vielä noin vuosi. Uutta työsopimusta ei ole kuitenkaan tehty kirjallisesti näiden määräaikaisten kokoaikaisuuksieni ajaksi, vaan ne on aina sovittu suullisesti.
Nyt kuitenkin työantajan toimintatavoissa on tapahtunut muutoksia, jotka ovat minun henkilökohtaisesta näkökulmastani epäeettisiä ja moraalittomia, vaikkakaan eivät laittomia ja olen haluton jatkamaan työtäni, johon olen sitoutunut vielä vuodeksi (jonka jälkeen työsuhteeni jatkuisi vakinaisena ja osa-aikaisena). Tieto toimintatapojen muutoksesta saavutti minut vasta sen jälkeen, kun olin lupautunut nykyiseen sijaisuuteen. Työtehtävän vaihto samalla työnantajalla ei poista ongelmaa.
Sovelletaanko tilanteeseen nyt lakia, jonka mukaan en voi lopettaa töitäni ennenkuin vuoden päästä siitä huolimatta, ettei uutta työsopimusta ole laadittu? Onko ainoa vaihtoehto olla enää menemättä töihin ja hankkia itselleen potkut? Olen ollut ao firmassa niin kauan, että päätös lähteä ei ole totisesti syntynyt hetken mielijohteesta tai pikku vitutuksesta.
Osa-aikainen vak.&määr. kokoaikainen, IRTISANOUTUMINEN?
Sydän painaa tonnin
0
246
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 253800
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5422782Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532300Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2152285Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131829Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191560Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip531532- 971419
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631284Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951224