Pitäiskö kipinöidä heti..

Miten menetellä?

Jos eka treffeillä ei vielä kipunoi, niin kannattaako nähdä vielä toinen kerran?
Jos ei sittenkään oikein tunne muuta kuin kaveruutta, niin ehkä kannattaa unohtaa?

31

815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mopohukassa

Riippuu mistä tökkii, mutta jos noin yleisellä tasolla synkkais, niin ehdottomasti
      kannattaa tavata uudelleen, sillä eihä sitä tiettyä kaupunkiakaan kyhätty
      yhdessä yössä.

• treffailijatar

ekat treffit voi olla tönköt jännityklsen takia, toisella kerralla tilanne voi olla (ja usein on) hyvinkin erilainen. Jos ekojen treffien jälkeen on sellanen olo ettei se toinen ole ihan kamala/vastenmielinen/ei-seurustelumahdollin en niin ehkä parempi unohtaa toiset treffit mutta muuten miksi et antaisi itsellesi ja hänelle toista mahdollisuutta rentoutua paremmin :)

• Uskon, että jos ekalla kerralla ei tule tunnetta, että tuon kanssa haluaisi olla lähekkäin, niin ei sitä tule myöhemminkään. Se fyysinen vetovoima joko on tai ei ole ja koska ollaan hakemassa parisuhdetta eikä ystävyyssuhdetta niin ei riitä, että toisen kanssa on kiva jutella.

Mutta jos välimatka ei ole liian pitkä ja tapaamisen järjestäminen ei muutenkaan vie liikaa aikaa niin miksi ei voisi kokeilla toistakin tapaamista.

• 7

Eka kerralla ei saa oikeeta kuvaa. Molemmat pingottaa, mutta kyllä se
      antaa osviitan, että voiko tulla mitään.

• näinkin voi käydä

Se on kuule lottovoitto, jos ekalla kertaa kipunoi. Suosittelen toista kertaa, kyllä rakastuminen voi syntyä myöhemminkin. Kokemuksesta voin sanoa, että jos etsii ja etsii sitä oikeaa, jää lopulta nuolemaan näppejään, niin minulle kävi, kun kukaan ei kelvannut, ollut täydellinen. yhtäkkiä huomaa olevansa liian vanha ja yksin.

• Yksin vai yksinäinen

Parempi yksin kuin yksinäinen parisuhteessa.

• kaxkax

Mulle kyllä kävi niin että se oli menoa eka kerrasta.....Tapasin miehen nettitreffipalstan kautta, heti kun kuvat näin., niin tajusin, että tuossa on mun mies..... Tapasimme ja apuva, kaikki oli itsestään selvää.. eka illasta jopa ulkopuoliset huomasivat että se on siinä..tulivat jopa sanomaan että näkyy kilometrien päähän tuo kemia.... ja en ole ikinä kokenut niin.Minä jännitin, mies ei..hän oli rento ja oikeesti ihana... kävimme tanssimassa ja mies vei minut kotiini ja parkkipaikalla autossa juteltiin pitkään ja syliinkin mies otti... Sovimme tapaamisen seuraavaan viikonloppuun ja siitä se lähti.
        Nyt uskon, että jokaiselle on joku täällä maanpäällä, tuurinpelillä hänet voi kohdata. Mulle kävi niin... jess.

• kaxkaxkax
        kaxkax kirjoitti:

Mulle kyllä kävi niin että se oli menoa eka kerrasta.....Tapasin miehen nettitreffipalstan kautta, heti kun kuvat näin., niin tajusin, että tuossa on mun mies..... Tapasimme ja apuva, kaikki oli itsestään selvää.. eka illasta jopa ulkopuoliset huomasivat että se on siinä..tulivat jopa sanomaan että näkyy kilometrien päähän tuo kemia.... ja en ole ikinä kokenut niin.Minä jännitin, mies ei..hän oli rento ja oikeesti ihana... kävimme tanssimassa ja mies vei minut kotiini ja parkkipaikalla autossa juteltiin pitkään ja syliinkin mies otti... Sovimme tapaamisen seuraavaan viikonloppuun ja siitä se lähti.
        Nyt uskon, että jokaiselle on joku täällä maanpäällä, tuurinpelillä hänet voi kohdata. Mulle kävi niin... jess.

Ihana juttu kaxkax, kävispä mullekin noin. Onnea teille!

• Rehellisyyttä peliin

Itse uskon siihen, että joko sitä kipinää on heti tai sitten sitä ei tulekaan, sillä näin ainakin itselläni on aina ollut. Sama pätee työelämässä, uuden ihmisen kanssa huomaa heti tuleeko hänen kanssaan juttuun tavallista paremmin vai jääkö vain naamaksi muiden joukkoon.

Mikäli ei natsaa, niin vähintäänkin kerro se toisella ja jos kaveripohjalta voi jatkaa treffailua, niin onhan se parempi vaihtoehto kuin yksin telkkarin ääressä iltaa viettää.. ja eihän sitä tiedä, jos ap:lle liekki leimahtaakin sitten myöhemmin, jos ei kerran tiedä vielä missä kohtaa se on leimahtaakseen.

• mies_44

Kokemukseni mukaan se selviää alle puolessa minuutissa että "kipinöikö" naisella ja sen vuoksi kaikki muu on ajan hukkaa. Tästä syystä pikadeitit on aivan oiva idea ja kaikenlainen viikkojen mailien vaihto ennen nettideittkaverin tapaamista on ihan turhaa.

En ymmärrä miksi naiset haluavat viikkokausia kirjoitella ennen tapaamista kun itsekin tietävät, että sen selvittäminen että kipinöikö vaatii alle minuutin tapaamisen.

Ja sitten jos alkaa kipinöidä niin se on menoa siltä istumalta ihan rippumatta siitä, mitkä ovat miehen taustatiedot, ammatit ja suhteet alkoholiin ja muihin naisiin. Tämä on nähty.

• M50+

Olen vahvasti samaa mieltä pikaisesta tapaamisesta.

Netissä taustatiedot korostuvat ja intuitiolle annetaan paljon vähemmän tilaa. Järkiavioliitto ei ole aina onnellinen ja onnellinen liitto ei kohtaa elämän realiteetteja.

Päivällä katseeni kohtasi puiston penkillä istuvan naisen, jonka voin hyvin kuvitella olevan sitä, mitä järki odottaisi minun etsivän: ikäiseni nutturapäinen mahdollisesti opettaja. Mutta jo ajatus siitä, että hänen kanssaan syntyisi hyvä parisuhde, oli kaukainen. Seksuaalinen vetovoima puuttui kokonaan.

• 1-2-3

Minä haluaisin kyllä kirjoitella hieman pidempään saadakseni selville olisiko suhteella mitään edellytyksiä toimia, mikäli niitä kipinöitä tavattaessa ilmenee. Ilman fyysistä vetovoimaa mikään suhde ei tietenkään toimi, mutta ei se kyllä pelkästään riitä.

Vaikka alussa kuinka kipinöisi ja menisi jalat täysin alta, niin jos seuraavien viikkojen ja kuukausien aikana käy selväksi, että suhde on käytännössä mahdoton, niin mitä merkitystä niillä kipinöillä on. Jos siis hakee tosissaan parisuhdetta. Ja vaikka pettymyksiltä ja sydänsuruilta ei voi kokonaan välttyä, niin ei niitä kannata varta vasten etsiäkään.

Ei pitempi kirjoittelukaan mitään tietenkään takaa, mutta antaa periaatteessa mahdollisuuden vähän enemmän tutustua. Sehän se juuri nettideittailun etu on, ettei tarvitse tavata ihmisiä umpimähkään.

• 1-2-3 kirjoitti:

Minä haluaisin kyllä kirjoitella hieman pidempään saadakseni selville olisiko suhteella mitään edellytyksiä toimia, mikäli niitä kipinöitä tavattaessa ilmenee. Ilman fyysistä vetovoimaa mikään suhde ei tietenkään toimi, mutta ei se kyllä pelkästään riitä.

Vaikka alussa kuinka kipinöisi ja menisi jalat täysin alta, niin jos seuraavien viikkojen ja kuukausien aikana käy selväksi, että suhde on käytännössä mahdoton, niin mitä merkitystä niillä kipinöillä on. Jos siis hakee tosissaan parisuhdetta. Ja vaikka pettymyksiltä ja sydänsuruilta ei voi kokonaan välttyä, niin ei niitä kannata varta vasten etsiäkään.

Ei pitempi kirjoittelukaan mitään tietenkään takaa, mutta antaa periaatteessa mahdollisuuden vähän enemmän tutustua. Sehän se juuri nettideittailun etu on, ettei tarvitse tavata ihmisiä umpimähkään.

Ei kai sen tutustumisen tarvitse tapaamiseen loppua? :-o

• kerro-

mies_44, kerro merkkejä, mistä tietää, kipinöikö naisella?

• Miksi pitää tietää?

Eikös tärkeintä ole tietää kipinöikö itsellä, naisen tehtävä on tunnistaa kipinöikö hänellä, sillä jokainen voi hallita vain omia tunteitaan.

• mies_44

Sen näkee naisen jonkinlaisesta ujoudesta, katseen harhailusta ja tavanomaisen keskusteluyhteyden katoamisesta. Miehellä pitää olla silmää, jotta tämän "mies vei multa jalat alta"-käytöksen osaa erottaa tilanteesta, jossa nainen on vaisu ja hiljainen kiinnostuksen puutteen takia. Se, että nainen katsoo jatkuvasti silmiin ja on kovasti naurava ja puhelias ei juuri koskaan tarkoita erityistä kiinnostusta vaan ainoastaan halua ylläpitää kohteliasta ja mukavaa keskusteluilmapiiriä.

• Usko.Eeverttiä

Tuossa edellisessä asiassa on totuutta.

• jnuibgtyrtd

Varmaan 80 %:lla naisista pitäisi kipinöidä heti ensimmäisen minuutin aikana, itsellä ei ole kipinöinyt koskaan edes eka treffeillä. Toki osaan erottaa ei missään nimessä tapaukset.

• cipina

Toi kipinöinti on siitä huono sana, että se herättää osassa miehiä väärinkäsityksiä ja katkeruutta.

Tosiasia on (ja minä olen treffannut ja lempannut PALJON), että hyvin nopeasti, ensisekunneilla, nainen tekee vaistomaisen päätöksen jatkosta. Ja tämä ei nyt koske pelimies-caseja, koska niissä mies vie ja päättää suhteen syntymisen ja laadun.

Päätös tehdään vaistolla, kun ei ole aikaa kognitiiviseen erittelyyn. Mutta sen perusteet on ihan järkeviä (vaikkakin vaistomaisia), ja kun päätös on tehty, siinä pysytään usein liiankin pitkään vaikka muutakin ilmenee...

• ..........

Tarvii pikkasen jäädä kytemään, että tapaisin uudelleen. Mutta olenkin nainen :D

• aiubu

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ei välttämättä. Itselläni on tapauksia, jossa ei ensinäkemällä ole kipunoinut ensinkään, vaan se kipuna on syttynyt vasta paljon myöhemmin. Minua haki aikanaan tanssimaan varsin aktiivisesti nainen, jota itse en hakenut laisinkaan ja hän ei herättänyt minussa minkäänlaista mielenkiintoa, pikemminkin päinvastoin. Vasta joskus parin vuoden päästä ensimmäisestä hausta aloin ihan kuin yhtäkkiä tykästyä häneen ja jonkun aikaa sitä aloimmekin seurustelemaan. Myös aiemmin on ollut tapauksia, jossa syttyminen on tapahtunut vasta myöhemmin.

• Mielestäni aika naiivia odottaa jotain kipinöintiä. Mitä se edes on? Jotkin muinaiset vaistot puhuvat, joilla tuskin on mikään elinkumppani mielessä. Se on sitä hetken huumaa, joka kuitenkin haihtuu ennen pitkää.

• Entä sitten jos haihtuu? Tyytyisitkö pelkkään järkisuhteeseen ihan vain siksi, että olisi joku jonka kanssa jakaa arki?

• simasuuneiti kirjoitti:

Entä sitten jos haihtuu? Tyytyisitkö pelkkään järkisuhteeseen ihan vain siksi, että olisi joku jonka kanssa jakaa arki?

Jos suhde perustuu lähinnä alkuhuumaan, ja se haihtuu, jäljelle ei välttämättä jää mitään. En tiedä mitä tarkoitat järkisuhteella, mutta "tyytyisin" mielelläni rakkauteen, ystävyyteen ja luottamukseen perustuvaan suhteeseen, eikä mikään noista synny ensisilmäyksellä.

AP kysyi onko välitön ihastuminen välttämätöntä suhteen onnistumiseksi, ja sanon vain, että mielestäni ei. Parisuhde vaatii toimiakseen monta seikkaa, eikä tuo ole edes niitä tärkeimpiä. Ihastua kun voi myös hitaasti, ja seikkoihin joita ei heti huomaa.

• mies_44

Kyllä tämä kipinöinti-asia on ihan naisten juttu ja itse asiassa kaikkein keskeisin asia parisuhteen muodostumisessa. Mies on ikään kuin ohjelmoitu vastaamaan melkein naisen kuin naisen kipinöihin eikä minusta miehillä ole yleensä mitään erityistä kipinöintiä naisen nähdessään. Kiinnostusta on miehellä tietysti aina melkein kenen tahansa hedelmällisessä iässä olevan naisen nähdessään.

Pidemmän aikavälin parisuhderatkaisuissa mies kuuntelee kuitenkin enemmän järjen ääntä kun taas nainen tukeutuu tällaisissa tärkeissäkin ratkaisuissa aina "alkukipinöidensä" muistoon vaikka tilanne parasuhteen jatkon kannalta olisi kuinka mahdoton. Tämä on nähty.

• ..................

Kyllä minulla miehenä ainakin kipinöi, kun oikean tyyppisen naisen sattuu kohtaamaan. Vaan se ei kyllä perustu pelkästään pinnalliseen vilkaisuun (mikä lienee jonkinlaista mittausta omaan ennalta luotuun haavekuvaan), vaan syvällisempään kommunikaatioon. Kauniita naisia on maailma täynnä, minulle sopivia paljon harvemmassa.

Nettitreffeillä tämä pikakipinöinnin tarve lienee korostunut, koska ennakkoasenne jo ensitreffeille on mittaava ja harva on avoimilla mielin ja spontaani.

• Pelimiehen kaveri

Naisilla kipinöi pelimiehen kanssa ja miehiä kiehtoo hänen naispuolinen vastineensa.

Pelimiehessä on se jokin.Sex appeal voi olla luontaista, mutta se voi olla myös tarkoituksellisesti hankittua. Ulkonäkö, pukeutuminen ja itseluottamus ovat sen tärkeitä osia. Verkosta löytyy paljon mm. http://www.wikihow.com/Have-Sex-Appeal.

Kunnon parisuhteessa pitää olla myös järkeä, koska suhteen pitää toimia pitkään ja myös sängyn ulkopuolella.

• Nki1

Kyllä sen huomaa ensiminuuteilla,jos ei nappaa..sitä fyysistä vetovoimaa täytyy olla,eikä se toisilla treffeillä tule sen paremmaks..itse tiedän sen jonkin verran treffanneena. Pitää olle semmoinen kutina,että tekis mieli ensitreffeillä pussailla. Väkisin ei kannata vääntää mitään ja turha aikaa tuhlata toiseen kertaan. Näin se vaan menee.

• Treffejä

Täysin samaa mieltä. Olen käynyt useilla treffeillä treffi24:ssä kirjoitelleiden tyyppien kanssa. Vaikka tyyppi vaikuttaa tosi mukavalta kirjoitteluvaiheessa, vasta livetapaamisessa tietää, kipinöikö, ja sen tietää heti. Yleensä treffikumppanissa on jotain olemuksessa, ulkonäössä, puhetavassa, käytöksessä, minkä takia kiinnostus loppuu siihen paikkaan. Henkilö voi olla aivan loistopakkaus, mutta kun ei vaan kipinöi.

Joten ei pitkiä kirjoittelututustumisia, heti vaan treffeille ja siitä sitten eri teille....

Ja PS, se oikea käveli vastaan lopulta ihan oikeassa elämässä.

• kompakysymys

Tuskin kannattaa alkaa nettideittailenaan ilman kemiaa ja valinta pitää suorittaa sen perusteella.
      Jos vastaparilla on ollut turvattu lapsuus, niin kemiassa dopamiini vaikuttaa, vaikka koko lopun elämän.
      https://www.is.fi/tiede/art-2000000716264.html

• äijäenergiaa

Se "kipinöinti" on paljon kiinni omasta ja toisen ihmisen mielentilasta ja laadusta. Ulkoisesta olemuksesta ja terveydestä on huolehdittava riittävästi. Erilaisuutta tarvitaan, että alkaa kipinät lentää. Tämä tarkoittaa sitä, että miehessä pitää olla riittävästi maskuliinisuutta ja naisessa feminiinisyyttä, sillä vain vastakohdat kipinöi. Tosissaan seuraa etsiville on http://bit.ly/seuraa_netista tarjolla palveluja, joissa on mahdollista löytää sellaista seuraa, että alkaa kipinöidä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3077
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      81
      2904
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      190
      2479
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2195
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      20
      1493
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1406
    7. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1284
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13