Missä se urheilun tuoma hyvä olo?

Väsynyt liikkuja.

Monesti puhutaan, että liikunta tuo hyvän ja energisen olon. Ei mulla vaan..

Olen harrastanut urheilua aina! Ennen yleisurheilua, nykyään salia ja nyrkkeilyä. Urheilen ihan sopivasti (n.5-7h/vko) koska todella pidän siitä, mutten koe saavani siitä mitenkään energiaa tai mitään muutakaan hyvää oloa vaan päin vastoin, olen lähestulkoon aina väsynyt! Nukun päivässä kylläkin vain n.5-6h, mutta vaikka nukkuisin sen 8h, niin olen silti väsynyt. Syön suht. terveellisesti ja saan kai ihan tarpeeksi vitamiinejakin, mutta aina treenin jälkeen, en sitten enää jaksa tehdä mitään muuta. Hyvä että pystyn töitäkin tekemään kun väsyttää niin pirusti!
Eli liikkuminen näkyy mulla ainoastaan ulkoisesti. Sisäisesti tunnen itseni kovin vanhaksi (olen 24v) ja loppuunkuluneeksi.. Mikä siis mättää? Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

2

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jep jep

      Kuvailemasi kuulostaa ylikunnolta:

      "Kehon ylirasituksesta kertovat esimerkiksi väsymys, korkea leposyke sekä flunssan kaltainen tukkoinen olotila. Kehon energia- ja nestetasapaino järkkyvät liiasta treenaamisesta, ja kehon puolustusjärjestelmä heikkenee. Palautuminen tapahtuu Jaana Liiaksen mukaan nopeasti, mikäli kuntoilija malttaa levätä ja ravita energiavarastojaan."

      -- http://www.kaleva.fi/teemat/hyva-elama/ylikunto-voi-yllattaa-aloittelijankin/187341/

      Suosittelen ottamaan vaikkapa väliviikon alkuun, sen jälkeen käymään lääkärillä jos väsymys ei ota laantuakseen. Jos et ole IKINÄ saanut hyvänolontunnetta urheilusta, voi kyse olla jostain muusta. Ehkäpä kehosi endorfiinituotannossa on jotain omalaatuista toimintaa.

    • raziz

      Minulla on aivan sama ongelma kuin aloittajalla. Harrastin kilpaurheilua 14 vuotta kunnes lopetin sen viime vuonna. En vain ikinä saanut siitä minkäänlaista hyvänolon tunnetta, en henkistä enkä fyysistä. Nyt liikun vain sen verran kuin on pakko fyysisen kunnon ylläpitämiseksi, mutta en koe saavani siitä yhtään mitään. Masentaa vähän, koska jotkut kuulemma saavat liikunnasta ja urheilusta hyvän olon. Haluaisin kokea sen itsekin, mutta kai minussa on sitten jotain vialla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe