Pysyvästi laihtuneita?

Tea M.

Hei,
teen Kauneuteen ja Terveyteen juttua laihduttaneista, jotka ovat laihtuneet pysyvästi. Pysyvällä tarkoitetaan tässä yhteydessä, että on pitänyt pudotetut kilot (ainakin 10-15 kg) poissa vähintään kaksi vuotta. Jutun idea on tarkastella onnistumiseen johtaneita tekijöitä.

Jos olet 20-60 -vuotias nainen, sovit yllä olevaan kuvaukseen ja haluat kertoa painonhallinnastasi nimelläsi, otathan yhteyttä tea ät tekstiputiikki.fi.

3

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha Jojo

Kaksi vuotta kuulostaa aika lyhyeltä ajalta, koska suuren kilomäärän pudottamiseenkin menee enemmän. Minusta pysyvyyden raja on vähintään viisi vuotta.

Toivottavasti lähdet jutussasi terveeltä pohjalta etkä keskity niihin, jotka ovat pudottaneet normaalipainosta alipainon puolelle. Ainakin näiden keskustelupalstojen perusteella on paljon nuoria tyttöjä ja naisia, joiden tavoite on alipaino tai alipainon ja normaalipainon rajamaille pääseminen.

Minä en juttuusi kelpaa, koska olen aina lihonut laihduttamani kilot takaisin. Olen parempi neuvomaan muita kuin itse laihduttamaan.

• Tea M.

Jos kriteerini olisi viisi vuotta kilot poissa, haastateltavien löytäminen olisi vielä moninkerroin vaikeampaa kuin se on nyt. ;)

• veganism

Tärkeintähän painon pitämisessä halutussa määrässä on se ruokavalio, ei niinkään liikunta. Jos laihduttaa liikunnalla pelkästään ja paino pysyy pelkästään liikunnalla poissa, tulee jossakin vaiheessa eteen seinä. Harvoin kukaan jaksaa montaa vuotta putkeen harrastaa, koska joskus tapahtuu jotain, mikä johtaa siihen ettei jaksa/huvita/kerkeä harrastamaan. Silloin ne kilot tulevat takaisin.

Parasta on siis löytää ruokavalio, jonka avulla pysyy halutussa painossa ilman, että tarvitsee harrastaa liikuntaa päivittäin tai saatikka edes viikottain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe