ihmisten pakkomielle lokeroida toisensa. Sä olet YTN tai KTN tai ATN tai sun identiteetti on "työtön" tai "alkoholisti" tai sitä tai tätä.
Onko sellasta ihmistä olemassakaan joka mahtuu stereotypioihin täydellisesti? Jos mä olen addikti, niin sä tunnet mut perinpohjin ihan vaan siksi että olen addikti?
Kidutuskammioon tollaset lokeroijat oppimaan kivusta jotain ja jättäisi ihmiset rauhaan!
Terveisiä Ratikkakuskille.
Mua sitten osaa ärsyttää
86
97
Vastaukset
- kerrankin sun
jutuissa on järkeä
- zisel
Mä en vielä ole sekasin mutta kohta olen.
- mm
Palstalla tuo lokerointi ei toimi, jos et mee mukaan kaikkiin paskajuttuihin ja ala vääntämään, että enpäs oo hullu ja oonpas ihan varmasti mies ja seukkaan naisen kanssa ja oot löysä lusmu - palstalla 24/7 ilman nimilappukuvaa :D
Itse olen varmastikin YTM, koska oon saanu palstalla pelittämään hienosti omien kirjoitusteni suht nopean poiston :) Eikä sellaista etuutta ihan pöllölle anneta.
Mut omassa arjessani en ihmisiä lokeroi, vaikka tietenkin poimin lähipiiriini vain herkut. Muita ihmisiä ei silti saa pilkata. Karttaa voi ja huomiotta jättää, mut siinä kaikki.- zisel
Sori mutta YTM:t ja YTN:t ei kirjottele täällä ollenkaan.
Mun veljet on YTN:iä eikä ne ole kuullukkaan tällasesta. - zisel
zisel kirjoitti:
Mun veljet on YTN:iä eikä ne ole kuullukkaan tällasesta.Mun veljet on siis YTM:iä :D
- hmmmmm..
zisel kirjoitti:
Mun veljet on YTN:iä eikä ne ole kuullukkaan tällasesta.Sun veljet on ylemmän tason Naisia ja Mariamania on ylemmän tason Mies....
Mielenkiintoista. - HAHA:D
zisel kirjoitti:
Mun veljet on siis YTM:iä :D
Vankilakundit ei ole ylemmän tason miehiä. Koskaan. Ne on aina ATM:iä.
- mm
hmmmmm.. kirjoitti:
Sun veljet on ylemmän tason Naisia ja Mariamania on ylemmän tason Mies....
Mielenkiintoista.No jo takertui pikku kirjoitusvirheeseen.. Mut totta se on, että naisena päihitän monessa lajissa heppoisemmat miehet, vaikken tietenkään itseäni koskaan kehua halua.
- zisel
HAHA:D kirjoitti:
Vankilakundit ei ole ylemmän tason miehiä. Koskaan. Ne on aina ATM:iä.
Kummallista että ne molemmat on naisten suosiossa ja saaneet vaimoiksi hyvinkin rikkaat naiset. Toinen asuu Stadissa merinäköalla :)
- Haha:D
zisel kirjoitti:
Kummallista että ne molemmat on naisten suosiossa ja saaneet vaimoiksi hyvinkin rikkaat naiset. Toinen asuu Stadissa merinäköalla :)
Mikä niillä on koulutus? Mitä duunia tekevät? Mitä tarkoittaa "rikas nainen"? Ihmeellista ghetto-kieltä.. Vaikka sä ihailetkin veljiesi "saavutuksia", tuskin moni muu ihailee.
- zisel
Haha:D kirjoitti:
Mikä niillä on koulutus? Mitä duunia tekevät? Mitä tarkoittaa "rikas nainen"? Ihmeellista ghetto-kieltä.. Vaikka sä ihailetkin veljiesi "saavutuksia", tuskin moni muu ihailee.
En mä "ihaile" mun veljien saavutuksia. Tai no, kai mä vähän kateellinen olen.
Molemmat on raksa-hommissa. Nuorempi veli rupes linnassa kirjeenvaihtoon rikkaan naisen kanssa ja meni naimisiin sen kanssa. Vanhempi veli kouluttautui jonkunlaiseksi "pomoksi", sai rikkaan naisen ja elää yltäkylläisyydessä. Mitä mä teen? Vingun vingun ja vingun. - .......
zisel kirjoitti:
Molemmat on raksa-hommissa. Nuorempi veli rupes linnassa kirjeenvaihtoon rikkaan naisen kanssa ja meni naimisiin sen kanssa. Vanhempi veli kouluttautui jonkunlaiseksi "pomoksi", sai rikkaan naisen ja elää yltäkylläisyydessä. Mitä mä teen? Vingun vingun ja vingun.Molemmat kuulostaa ATM:iltä...
- zisel
....... kirjoitti:
Molemmat kuulostaa ATM:iltä...
Kummallista että kun lähden heidän kanssa baariin niin naiset tekee alotteita ja seuraa mun reagointia.
- jos haluat
zisel kirjoitti:
Molemmat on raksa-hommissa. Nuorempi veli rupes linnassa kirjeenvaihtoon rikkaan naisen kanssa ja meni naimisiin sen kanssa. Vanhempi veli kouluttautui jonkunlaiseksi "pomoksi", sai rikkaan naisen ja elää yltäkylläisyydessä. Mitä mä teen? Vingun vingun ja vingun.jos todella haluat samaa, niin helpostihan sä sen saisit, merinäköalat, rahaa, matkoja...
- ...............
zisel kirjoitti:
Kummallista että kun lähden heidän kanssa baariin niin naiset tekee alotteita ja seuraa mun reagointia.
Kukaan oikea YTN ei kiinnosta entisestä vankilakundista, nykyisestä raksamiehestä, vaikka ulkonäkö olis mikä, mutta tietysti tyhmiä bimboja riittää räkälöihin ja parempiinkin yökerhoihin.
- zisel
jos haluat kirjoitti:
jos todella haluat samaa, niin helpostihan sä sen saisit, merinäköalat, rahaa, matkoja...
Mun päässä on vikaa. Mä saisin kaiken ton vaikka tänään. Mutta mä haluan tykätä elämästäni.
- ?
jos haluat kirjoitti:
jos todella haluat samaa, niin helpostihan sä sen saisit, merinäköalat, rahaa, matkoja...
Ei kovin pitkäksi aikaa. Kun ziselin oikea luonne paljastuu .. Riittää kun se avaa suunsa.
- zisel
............... kirjoitti:
Kukaan oikea YTN ei kiinnosta entisestä vankilakundista, nykyisestä raksamiehestä, vaikka ulkonäkö olis mikä, mutta tietysti tyhmiä bimboja riittää räkälöihin ja parempiinkin yökerhoihin.
Ne kauniit lähentelijät, rikkaat, on sitten varmaan ATN:a. Olen omin silminn nähnyt kuinka mun veljiä isketään. Varsinkin nuorempaa joka kertoo näille naisille että hän on ollut linnassa.
- zisel
? kirjoitti:
Ei kovin pitkäksi aikaa. Kun ziselin oikea luonne paljastuu .. Riittää kun se avaa suunsa.
Itseasiassa mä oksennan tälle palstalle mutta en irl :)
- ................
zisel kirjoitti:
Ne kauniit lähentelijät, rikkaat, on sitten varmaan ATN:a. Olen omin silminn nähnyt kuinka mun veljiä isketään. Varsinkin nuorempaa joka kertoo näille naisille että hän on ollut linnassa.
Sitä tarkoitin. Linnamenneisyys ei vedä puoleensa kuin ATN-naisia. Taas tuo "rikkaat"..
- höpsönlöpsön,
? kirjoitti:
olet väärässä.
- ?
zisel kirjoitti:
Itseasiassa mä oksennan tälle palstalle mutta en irl :)
Riittää kun puhut palvovasti linnakundi-veljistäsi ja -tutuistasi ja saat raivarin jostain ja sanot ampuvasi kaikki :DJa sit sun "pikku"addiktiot ja paheet..
- zisel
................ kirjoitti:
Sitä tarkoitin. Linnamenneisyys ei vedä puoleensa kuin ATN-naisia. Taas tuo "rikkaat"..
Onko rikas (omillaan toimeentuleva) nainen ja kaunis ulkonäöltään ATN siksi että hän kiinnostuu mun veljestä?
- .................
zisel kirjoitti:
Onko rikas (omillaan toimeentuleva) nainen ja kaunis ulkonäöltään ATN siksi että hän kiinnostuu mun veljestä?
YTN kiinnostuu YTM:istä. Nistit, juopot ja mielenterveyskuntoituja-YTN:t erikseen. Niitäkin on.
- no,
zisel kirjoitti:
Mun päässä on vikaa. Mä saisin kaiken ton vaikka tänään. Mutta mä haluan tykätä elämästäni.
tykkäätkö?
- zisel
................. kirjoitti:
YTN kiinnostuu YTM:istä. Nistit, juopot ja mielenterveyskuntoituja-YTN:t erikseen. Niitäkin on.
Luuleksä etten mä saisi YTM:ä? BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAA
- Voisit saadakin
zisel kirjoitti:
Luuleksä etten mä saisi YTM:ä? BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAA
mutta vain lyhyeksi aikaa, koska koira-asennossa ytm:n nokkaan ruopis rehellisen paskan haju :)
- Ärysttää tai ei,
se ei silti muuta sitä että olet työtön, juoppo ja nisti.
- zisel
Ei muutakkaan, mutta se ei ole mun identiteetti.
- Jaa?
zisel kirjoitti:
Ei muutakkaan, mutta se ei ole mun identiteetti.
Mikä se sitten on? Tiedätkö edes?
- zisel
Jaa? kirjoitti:
Mikä se sitten on? Tiedätkö edes?
Mun identiteetti?
Mä olen sukupuoleton, mä olen ZISEL. Mä olen mä. Do what thou wilt :) http://en.wikipedia.org/wiki/Aleister_Crowley - Hukassa sinä
zisel kirjoitti:
Mun identiteetti?
Mä olen sukupuoleton, mä olen ZISEL. Mä olen mä. Do what thou wilt :) http://en.wikipedia.org/wiki/Aleister_Crowleyolet. Et muuta.
- zisel
Hukassa sinä kirjoitti:
olet. Et muuta.
Mä tiedän että mun elämä tulee olee lyhyt.
- Ruislintunen.
Oletko elämäntapainkkari? Minä olen itse:-)
Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita ja hetkiä elämässään, kun menee pohjamutia myöden huonosti. Sitten voi taas lähteä nokka nousuun ja pyyhkii paremmin.
Jos tuollainen ATN,ATM ja KTN, KTM ja ATN, ATM systeemi olis toimiva edes ajatuksen tasolla, niin mikä tulee ihmisestä joka syntyy kahden narkkarin lapseksi ja aikuisena ei itse ole samoissa ongelmissa, pärjää hyvin ja asiat on paremmin kun vanhemmillaan?
Tai mikä on nuoruudessaan alkoholisoitunut ja vuosia ojanpohjia rypönyt raitistunut tyyppi? Mikä on vammainen ihminen? Mikä on afrikkaan syntynyt köyhä ja nälkää näkevä ihminen?
Muutaman esimerkin vain sanoakseni. Me ollaan kaikki saman arvoisia ihmisiä, vaikka me ei kaikki toistemme ajatuksista ja elämäntyylistä tykättäis. Kaikille meille on annettu tasan yhtä arvokas elämä, vaikka elämän sisältö voi tehdä eläjälleen tuntemuksen ettei elämänsä ole minkään arvoinen.
Tähän vaikuttaa just nää omat ajatukset ja kokemukset. Ympäristön asennoituminen ko. henkilöön. Herkkyys reakoida ympäristön asenteisiin.
Se että me luullaan olevamme joskus harhaisina hetkinä toinen toistamme parempia jonkun asian ja avun vuoksi, se on harhaa. Joku voi olla jossain asiassa etevämpi ja kyvykkäämpi, kun toinen toisessa asiassa. Se on elämän balansea, tasapainoa.- zisel
Miten vitussa mä olen ajatellut aina susta että "tosta kannattaa pysyä kaukana koska se edustaa täysin erilaista maailmaa kuin minä".
zisel kirjoitti:
Miten vitussa mä olen ajatellut aina susta että "tosta kannattaa pysyä kaukana koska se edustaa täysin erilaista maailmaa kuin minä".
Kuin? Olenko mä huonolla tasolla? ;-)
- Teijo T
teevadit kirjoitti:
Sinähän olet koko porukan fiksuin;)
(puolueeton mielipide) teevadit kirjoitti:
Ainii kysymyksees unohdin vastata.
Onko sellasta ihmistä olemassakaan joka mahtuu stereotypioihin täydellisesti?
Ei ole. Tilanteet muuttuu, ihmisen luonne voi muuttua ja elämäntyyli voi muuttua. Upporikas voi olla yks kaks rutiköyhä ja rutiköyhä voi olla upporikas jne. Kaikki on mahdollista, riippuu kaaviosta. Tottakai todennäköisyyksillä pelataan.
Hyvä et on olemassa tietynlainen ylpeys, mutta tietynlainen nöyryyskin elämää kohtaan on minusta ihan hyvä asia. Jos mä tässä nyt pidän vaikka tyyppiä X itseäni huonompana tyyppinä, kun se asuu kadulla paffilaatikossa. Katselen sitä nenä nyrpeenä ohi kulkiessa. Mitäs sitten kun mä olen ite joku päivä siinä jamassa, vaikken olis koskaan uskonut olevani. Nukunkin siinä sen tyypin vieressä omassa paffilaatikossani. Mietin siinä sitten tähtiä kattellessa, että mä joskus inhosin näitä alemaan tason tyyppejä, kun ne makaa täällä laatikoissaan kadulla. Saastaa.
Vieläköhän se tyyppi on minusta vastenmielinen? Vai pitäskö mun koittaa olla sen kanssa vähän kaveria, jos se vaikka tietäs mestan kaikki hyvät roskalaatikot ja ruokamestat. Siis kun ollaan jo kämppiksiäkin.Teijo T kirjoitti:
Sinähän olet koko porukan fiksuin;)
(puolueeton mielipide)Aijaa, en taida olla. :-)
Omituisin ehkä jollain tavalla. Mulla on sellainen suuruudenhullu ajatus, että maailmassa ihmiset vois maailmassa tehdä muutakin kun kilpailla keskenään. Meinaan tykätä toisistaan niin paljon, että rohkasis vähän sitä kaveria siinä vierellä unohtamaan nää oloa ahdistavat lokerikot. Ottamaan vapaamman asenteen elämään.
Me ollaan kaikki vapaita, jos oiken oivalletaan. Mikä meitä estää tekemästä vapaita valintoja ja muuttamaan huonoja? Se että niillä on valta, jotka haluaa vallalla päteä. Valta vois olla myös niillä jotka haluaa kaikkien hyvää ahneuden sijaan.- Ruislintu.
Kävin tänään paikassa missä jaetaan ruokaa ja leipää, siis se leipäjonojuttu.
Huomasin henkilökunnan asenteen hakijoita kohtaan, ja kuulin kuinka noistakin paikoista on tullut paikka a ja d paikka. Eli huomasin että meillä ihmisillä on suuri tarve luokitella ihmiset johonkin luokkaan.
Ihmiset pyrkii niihin jonoihin missä ei ole luokitusta.
Hätä on suomessa suuri,menkööt päättäjät katsomaan sitäkin asiaa,lapsiperheet jonoissa.
Itselle tuli mieleen että mun psyyke ei kestäisi olla leipäjonossa, se olisi kova juttu. teevadit kirjoitti:
Aijaa, en taida olla. :-)
Omituisin ehkä jollain tavalla. Mulla on sellainen suuruudenhullu ajatus, että maailmassa ihmiset vois maailmassa tehdä muutakin kun kilpailla keskenään. Meinaan tykätä toisistaan niin paljon, että rohkasis vähän sitä kaveria siinä vierellä unohtamaan nää oloa ahdistavat lokerikot. Ottamaan vapaamman asenteen elämään.
Me ollaan kaikki vapaita, jos oiken oivalletaan. Mikä meitä estää tekemästä vapaita valintoja ja muuttamaan huonoja? Se että niillä on valta, jotka haluaa vallalla päteä. Valta vois olla myös niillä jotka haluaa kaikkien hyvää ahneuden sijaan.Mä tiedän, että mulla on lennokkaita ajatuksia. Mutta ihan mahdollisia toteuttaa. :-)
Yhtä mahdollisia kun kääntöpuolikin.- Ruislintu.
Ruislintu. kirjoitti:
Huomasin henkilökunnan asenteen hakijoita kohtaan, ja kuulin kuinka noistakin paikoista on tullut paikka a ja d paikka. Eli huomasin että meillä ihmisillä on suuri tarve luokitella ihmiset johonkin luokkaan.
Hätä on suomessa suuri,menkööt päättäjät katsomaan sitäkin asiaa,lapsiperheet jonoissa.
Itselle tuli mieleen että mun psyyke ei kestäisi olla leipäjonossa, se olisi kova juttu.Siis ajattelen niin että ihminen itse asettaa sen mittanauhan oman sydämensä ympärille, ja kun, pääsee siitä irti ei enään ajattele mitä muut ajattelee noista seikoista, josta alotuksessa viitattiin.
Sydän on se sivistyksen mittari, ei ulkoiset asiat. - Teijo T
teevadit kirjoitti:
Aijaa, en taida olla. :-)
Me ollaan kaikki vapaita, jos oiken oivalletaan. Mikä meitä estää tekemästä vapaita valintoja ja muuttamaan huonoja? Se että niillä on valta, jotka haluaa vallalla päteä. Valta vois olla myös niillä jotka haluaa kaikkien hyvää ahneuden sijaan.Pikku hiljaa oot vedellyt ulos kaikki lokerot...." typerästä ihmisten luokittelulipastosta"...oot kirjoitellut hyviä ajatuksia;)
Jokainen ihminen on laulun arvoinen..... Ruislintu. kirjoitti:
Itselle tuli mieleen että mun psyyke ei kestäisi olla leipäjonossa, se olisi kova juttu.Joo-o. Niin ne henkilökuntakin asennoitui niinkuin he olis nyt parempia antaessaan heille itseään huonommille? Onkohan siinä luokituksessa jokin eroavuus toisen luokan kanssa? Saitko selville sitä? Niinpä hätä on suuri, vaikkei vielä afrikan tasoa. Mutta siihinkö meidän herraskaiset tähtää, että suomalaisetkin istuvat kippo kourassa kaapimassa hiakkaa suuhunsa. Siltä vähän tuntuu. Ajetaan se "hyvinvointi ales" huonoilla siirroilla.
Toi tarve varmaan on aika vanhaa perua, koska jo heimoissa oli tarve jakaa päällikköt ja sitä alemmat soturit. Kuten armeijassa jaetaan sotilasarvot. Ymmärrän tämän tarpeen tietyn strategian kautta, vaikka tilanteessa jossa pitää olla yksi johtaja joka ottaa vetovastuun. Jottei koko homma mene sähläämiseksi ja kaikki juokse eri suuntiin.
Se, että se kusi on noussut sinne johtavan henkilön päähän. Ja hän alkaa suhtautumaan toisiin alamaisina, vaikka he ovat sitä samaa ketjua, heillä on vain eri tehtävät. Balansen vuoksi. Se haittaa koko ryhmän etua.
Tylsää kun ihmiset ei hoksaa että ketju on tasan niin vahva, kuin sen heikoin lenkki. Eli ei me kilpailemalla toistemme kanssa saada aikaan kun lisää kilpailua. Koskaan ei voi hengähtää koska kisa on päällä aina.
Eiks ois helpompaa kävellä kaikessa rauhassa ja kattella kun kellään ei ole paniikkia kilpailla ja tuntea itseään jahdatuksi? Poliitikot ei tajua, että se on heiltäkin lopulta pois kun ihmiset voi huonosti. Ne tekee karhunpalveluksia ahneuttaan myös itselleen. Voi kestää kauan, ennen kun homma hajoo käsiin. Mutta se vielä hajoaa käsiin. Sit voi tulla kiire päästä karkuun vihaisia ihmisiä.
Suomen kansaa on enemmän, kun suomen poliitikkoja. Mitään ne ei meille voi jos sakki hurjistuu.Ruislintu. kirjoitti:
Siis ajattelen niin että ihminen itse asettaa sen mittanauhan oman sydämensä ympärille, ja kun, pääsee siitä irti ei enään ajattele mitä muut ajattelee noista seikoista, josta alotuksessa viitattiin.
Sydän on se sivistyksen mittari, ei ulkoiset asiat.Kyllä ja se toisen ihmisen kunnioitus. Jos sitä ei ole, ollaan heikoilla.
- Teijo T
teevadit kirjoitti:
Mä tiedän, että mulla on lennokkaita ajatuksia. Mutta ihan mahdollisia toteuttaa. :-)
Yhtä mahdollisia kun kääntöpuolikin.Olisi muutan varmasti "maailma" mukavampi paikka elää, jos otettaisiin "tasa-arvoasenne" tuon luokittelun sijaan käyttöön. Ei vaadi kuin hiukkasen asennemuutosta, ei luulisi olevan liian vaikea pala kellekkään.
Tänään joku "ylempiluokkainen"voit olla terve ja heilua "suihkuseurapiireissä"...ja huomenna herää 4-raaja halvantuneena....juu ja sitten annetaan lehtiin haastatteluja, että kuinka juuri minulle kävi näin. Vastaavissa asemissa ns. tavallisia ihmisiä on sairaaloissa vaikka kuinka monta, mutta kiinnostaako joitan viihdelehtiä kirjoittaa heistä. Vastaus: Ei kiinnosta:((( Teijo T kirjoitti:
Pikku hiljaa oot vedellyt ulos kaikki lokerot...." typerästä ihmisten luokittelulipastosta"...oot kirjoitellut hyviä ajatuksia;)
Jokainen ihminen on laulun arvoinen.....No nää on näitä mun ajatuksia. Ne on tämmösiä. Mä vaan jotenkin jaksan ajatella, että onnelliset ihmiset on toisilleen paljon pienempi uhka missään asiassa, kun ne onnettomat ihmiset jotka haluaa ottaa vaikka väkisin lopulta sen mistä jää paitsi.
Mä olen vähän romantikko. :-)
Ei kai täyspäinen ihminen itke ilosta, kun näkee jonkun ventovieraan pariskunnan kadunkulmassa halaamassa toisiaan? Tai muorin ja vaarin käsi kädessä kaupanjonossa.teevadit kirjoitti:
Joo-o. Niin ne henkilökuntakin asennoitui niinkuin he olis nyt parempia antaessaan heille itseään huonommille? Onkohan siinä luokituksessa jokin eroavuus toisen luokan kanssa? Saitko selville sitä? Niinpä hätä on suuri, vaikkei vielä afrikan tasoa. Mutta siihinkö meidän herraskaiset tähtää, että suomalaisetkin istuvat kippo kourassa kaapimassa hiakkaa suuhunsa. Siltä vähän tuntuu. Ajetaan se "hyvinvointi ales" huonoilla siirroilla.
Toi tarve varmaan on aika vanhaa perua, koska jo heimoissa oli tarve jakaa päällikköt ja sitä alemmat soturit. Kuten armeijassa jaetaan sotilasarvot. Ymmärrän tämän tarpeen tietyn strategian kautta, vaikka tilanteessa jossa pitää olla yksi johtaja joka ottaa vetovastuun. Jottei koko homma mene sähläämiseksi ja kaikki juokse eri suuntiin.
Se, että se kusi on noussut sinne johtavan henkilön päähän. Ja hän alkaa suhtautumaan toisiin alamaisina, vaikka he ovat sitä samaa ketjua, heillä on vain eri tehtävät. Balansen vuoksi. Se haittaa koko ryhmän etua.
Tylsää kun ihmiset ei hoksaa että ketju on tasan niin vahva, kuin sen heikoin lenkki. Eli ei me kilpailemalla toistemme kanssa saada aikaan kun lisää kilpailua. Koskaan ei voi hengähtää koska kisa on päällä aina.
Eiks ois helpompaa kävellä kaikessa rauhassa ja kattella kun kellään ei ole paniikkia kilpailla ja tuntea itseään jahdatuksi? Poliitikot ei tajua, että se on heiltäkin lopulta pois kun ihmiset voi huonosti. Ne tekee karhunpalveluksia ahneuttaan myös itselleen. Voi kestää kauan, ennen kun homma hajoo käsiin. Mutta se vielä hajoaa käsiin. Sit voi tulla kiire päästä karkuun vihaisia ihmisiä.
Suomen kansaa on enemmän, kun suomen poliitikkoja. Mitään ne ei meille voi jos sakki hurjistuu.Eroavaisuus oli siinä haisiko viina vai ei ja kuinka usein joku hakee ILMAISTA ruokaa, se pysäytti minut kertakaikkisesti.
Uskoisin että juuri vähän koulutetut syyllistyvät tähän, koska heillä tulee tuo pätemisen tarve esiin toisen hädässä.
Itselle ei merkitse luokat tai koulutukset mitään elämässä ja noteeraa sitäkään että minut on luokiteltu tälläkin palstalla vaikka miksi, koska he ei tunne minua. Se loukkaisi jos joku alkaisi menemään henk.koht joka tuntee.
Mutta ei se tarkoita että toisten tuntemattomuus oikeuttaisi minut kohtelemaan täällä toisia kuin itikoita, kyllä se sivistys pitää olla myös täällä.Teijo T kirjoitti:
Olisi muutan varmasti "maailma" mukavampi paikka elää, jos otettaisiin "tasa-arvoasenne" tuon luokittelun sijaan käyttöön. Ei vaadi kuin hiukkasen asennemuutosta, ei luulisi olevan liian vaikea pala kellekkään.
Tänään joku "ylempiluokkainen"voit olla terve ja heilua "suihkuseurapiireissä"...ja huomenna herää 4-raaja halvantuneena....juu ja sitten annetaan lehtiin haastatteluja, että kuinka juuri minulle kävi näin. Vastaavissa asemissa ns. tavallisia ihmisiä on sairaaloissa vaikka kuinka monta, mutta kiinnostaako joitan viihdelehtiä kirjoittaa heistä. Vastaus: Ei kiinnosta:(((Aivan, se on asenteesta kiinni. Jokainen varmasti pystyy päässään kelaamaan mikä olis mukavempaa itsestä jos olis tämä tilanne. Jos miettii itsensä sinne heikomman asemaan ja ajattelee olisko siellä niin hienoa olla, kun muut vielä nauraa päälle. Niin veikkaan, ettei monikaan olis valmis olemaan siinä heikomman asemassa kiltisti kaiken purren.
Ei se ole mikään ihme jos viha kasvaa kilpailun myötä. Ihmiset väsyy, koska ihmiselle ei ole luontaista juosta 24/7 ja olla aina jonkun arvostelun kohteena. Kaikki haluaa kokea hyvää oloa.
Siihin pitäs antaa mahdollisuus ja se ei ole kaikille mahdollista, jos rimaa nostetaan pilviin. Jonka yli pääsee vain ne jolla on vip-kortit taskussa.
Niihän se on, kuten sanoit tänään voi olla kaikki hyvin ja huomenna ei vois enää huonommin mennä. Voi olla kaikki mennyttä, jopa ne raajat.
Yeensä siinä kohtaa kelpaa kaikille ymmärrys, muttei sitä riitä silloin muille kun joku muu on sitä ymmärrystä kaipaamassa. Helppoa nyrpistää nokkaa ja kohautta olkiaan. Pyh..- Teijo T
teevadit kirjoitti:
No nää on näitä mun ajatuksia. Ne on tämmösiä. Mä vaan jotenkin jaksan ajatella, että onnelliset ihmiset on toisilleen paljon pienempi uhka missään asiassa, kun ne onnettomat ihmiset jotka haluaa ottaa vaikka väkisin lopulta sen mistä jää paitsi.
Mä olen vähän romantikko. :-)
Ei kai täyspäinen ihminen itke ilosta, kun näkee jonkun ventovieraan pariskunnan kadunkulmassa halaamassa toisiaan? Tai muorin ja vaarin käsi kädessä kaupanjonossa."Romantikko piirre" on tosi kaunis kun sellaisen omaa;)
Monikaan ei kuule edes älyä/huomaa noita kirjoittamiasi pointteja, jotka huomasit. Muori ja vaari käsi kädessä kaupanjonossa..siinä on jotain joka on aitoa hellyyttä.
Tuli mieleen tuosta se kappale tähtipölyä....ootko kuullut? sue.ellen kirjoitti:
Eroavaisuus oli siinä haisiko viina vai ei ja kuinka usein joku hakee ILMAISTA ruokaa, se pysäytti minut kertakaikkisesti.
Uskoisin että juuri vähän koulutetut syyllistyvät tähän, koska heillä tulee tuo pätemisen tarve esiin toisen hädässä.
Itselle ei merkitse luokat tai koulutukset mitään elämässä ja noteeraa sitäkään että minut on luokiteltu tälläkin palstalla vaikka miksi, koska he ei tunne minua. Se loukkaisi jos joku alkaisi menemään henk.koht joka tuntee.
Mutta ei se tarkoita että toisten tuntemattomuus oikeuttaisi minut kohtelemaan täällä toisia kuin itikoita, kyllä se sivistys pitää olla myös täällä.Okei eli siinä oli tällainen ero luokituksessa. Joku rajoitus siis. Onkohan siinä joku epäilys leineen syynä, ettei se ruoka mene hakijan omiin tarpeisiin? Kaupantekoa viinaksia vastaan tms?
Mikälie. Joo no minusta on kyllä väärässä paikassa tekemässä työtä, jos siellä nyrpistelee asiakkaille nokkaansa. Ei silloin oikeesti ihan taida ymmärtää sen ihmisen ongelmaa joka siinä jonossa seisoo.
Tällä palstalla saa yks jos toinenkin sontaa päällensä kerta toisensa jälkeen. Olen mä huomannut miten sullekin täällä puhutaan.
Mulla kans itellä menee äkisti siihin, että tarpeeksi joku räkyttää mulle mä alan loiskimaan sitä kuraa takaspäin. Ilkeyshän ei vaadi minkäänlaisia lahjoja. siihin pystyy kuka vaan.
Näkemyserot usein sotii ja niistä tulee jopa äkisti henkilökohtaisia riitoja.Teijo T kirjoitti:
"Romantikko piirre" on tosi kaunis kun sellaisen omaa;)
Monikaan ei kuule edes älyä/huomaa noita kirjoittamiasi pointteja, jotka huomasit. Muori ja vaari käsi kädessä kaupanjonossa..siinä on jotain joka on aitoa hellyyttä.
Tuli mieleen tuosta se kappale tähtipölyä....ootko kuullut?Oon kuullut. Se on hyvä kappale ja elämänmakuinen. Arvokkaita ihmisyyden asioita. :-)
Niin, jokaisella on omanlaisensa elämänkatsomus ja en minä voi sanoa, että minun elämänkatsomukseni on se juuri oikea kaikille. Mulle se tuntuu oikealle. Monesti se tuntuu sillekin, että sotii yleisiä käsityksiä vastaan. Varmaan sotiikin.
Romantikkona on joskus vähän vaikeeta, kun haluis sitä tähtipölyä joka paikkaan.
:-) Mihin sitä ei edes kaivata.- Teijo T
teevadit kirjoitti:
Aivan, se on asenteesta kiinni. Jokainen varmasti pystyy päässään kelaamaan mikä olis mukavempaa itsestä jos olis tämä tilanne. Jos miettii itsensä sinne heikomman asemaan ja ajattelee olisko siellä niin hienoa olla, kun muut vielä nauraa päälle. Niin veikkaan, ettei monikaan olis valmis olemaan siinä heikomman asemassa kiltisti kaiken purren.
Ei se ole mikään ihme jos viha kasvaa kilpailun myötä. Ihmiset väsyy, koska ihmiselle ei ole luontaista juosta 24/7 ja olla aina jonkun arvostelun kohteena. Kaikki haluaa kokea hyvää oloa.
Siihin pitäs antaa mahdollisuus ja se ei ole kaikille mahdollista, jos rimaa nostetaan pilviin. Jonka yli pääsee vain ne jolla on vip-kortit taskussa.
Niihän se on, kuten sanoit tänään voi olla kaikki hyvin ja huomenna ei vois enää huonommin mennä. Voi olla kaikki mennyttä, jopa ne raajat.
Yeensä siinä kohtaa kelpaa kaikille ymmärrys, muttei sitä riitä silloin muille kun joku muu on sitä ymmärrystä kaipaamassa. Helppoa nyrpistää nokkaa ja kohautta olkiaan. Pyh..Tuli tuossa yksi tapaus mieleen....no näin nähnyt tapahtuneen montakin kertaa; kaupan kassalla on jonoa, kassalla vuorossa on mummo ja pappa pariskunta; tavaroitten laitto käy hitaammin, samoin maksaminen ja pakkaaminen. Siinä jonossa olevat rupeevat jupisemaan ja hikeentymään. Kun tuota aikani kuuntelin; sanoin heille, että kuulkaas teistäkin tulee joku päivä vanhoja ja kuljette hitaammin. Tuommoinen jupina sais loppua. Mulkaisivat tosi pahasti.
- Teijo T
teevadit kirjoitti:
Oon kuullut. Se on hyvä kappale ja elämänmakuinen. Arvokkaita ihmisyyden asioita. :-)
Niin, jokaisella on omanlaisensa elämänkatsomus ja en minä voi sanoa, että minun elämänkatsomukseni on se juuri oikea kaikille. Mulle se tuntuu oikealle. Monesti se tuntuu sillekin, että sotii yleisiä käsityksiä vastaan. Varmaan sotiikin.
Romantikkona on joskus vähän vaikeeta, kun haluis sitä tähtipölyä joka paikkaan.
:-) Mihin sitä ei edes kaivata.Kykyä nähdä/huomata "tähtipölyä" ei löydy kaikilta :)
Tähtipölyä ei saa rahalla ei sitä mitata sillä.
Aivan huikeet sanat siinä kappaleessa. Taitaa Edelmann sen laulaa.
"tyttö ja poika suutelee, puiston penkillä elämä aukee, tytön hiuksilla tähtipölyä"
"kulkuri muovikasseineen, kulkee heidän ohitseen, on takin hartioilla tähtipölyä"..... teevadit kirjoitti:
Okei eli siinä oli tällainen ero luokituksessa. Joku rajoitus siis. Onkohan siinä joku epäilys leineen syynä, ettei se ruoka mene hakijan omiin tarpeisiin? Kaupantekoa viinaksia vastaan tms?
Mikälie. Joo no minusta on kyllä väärässä paikassa tekemässä työtä, jos siellä nyrpistelee asiakkaille nokkaansa. Ei silloin oikeesti ihan taida ymmärtää sen ihmisen ongelmaa joka siinä jonossa seisoo.
Tällä palstalla saa yks jos toinenkin sontaa päällensä kerta toisensa jälkeen. Olen mä huomannut miten sullekin täällä puhutaan.
Mulla kans itellä menee äkisti siihin, että tarpeeksi joku räkyttää mulle mä alan loiskimaan sitä kuraa takaspäin. Ilkeyshän ei vaadi minkäänlaisia lahjoja. siihin pystyy kuka vaan.
Näkemyserot usein sotii ja niistä tulee jopa äkisti henkilökohtaisia riitoja.Tässä chattimaisessa keskusteluissa on se huono puoli, ettei kuule ihmisen äänenpainoa, ja kirjoittamalla ei voi täysin itseään ilmaista, minä olen siinä surkea kun taas livenä kykenen ilmaisemaan itseäni täysin, kuten myös hillitsemään suuni.
sue.ellen kirjoitti:
Tässä chattimaisessa keskusteluissa on se huono puoli, ettei kuule ihmisen äänenpainoa, ja kirjoittamalla ei voi täysin itseään ilmaista, minä olen siinä surkea kun taas livenä kykenen ilmaisemaan itseäni täysin, kuten myös hillitsemään suuni.
Niihän se on ja sitten äkkiä joku sana tulkitaan väärin. Joo en minäkään irlissä näin suulas ole. :-)
Teijo T kirjoitti:
Kykyä nähdä/huomata "tähtipölyä" ei löydy kaikilta :)
Tähtipölyä ei saa rahalla ei sitä mitata sillä.
Aivan huikeet sanat siinä kappaleessa. Taitaa Edelmann sen laulaa.
"tyttö ja poika suutelee, puiston penkillä elämä aukee, tytön hiuksilla tähtipölyä"
"kulkuri muovikasseineen, kulkee heidän ohitseen, on takin hartioilla tähtipölyä".....Ei varmaan moni pidä kauheen tärkeenäkään huomata sitä tähtipölyä. :-)
Ehkä se on vähän meidän romantikkojen vaivaa, se että tähtipölytetään asioita.
Joo Edelmannihan se.
http://www.youtube.com/watch?v=M8Bdw2USpPkTeijo T kirjoitti:
Tuli tuossa yksi tapaus mieleen....no näin nähnyt tapahtuneen montakin kertaa; kaupan kassalla on jonoa, kassalla vuorossa on mummo ja pappa pariskunta; tavaroitten laitto käy hitaammin, samoin maksaminen ja pakkaaminen. Siinä jonossa olevat rupeevat jupisemaan ja hikeentymään. Kun tuota aikani kuuntelin; sanoin heille, että kuulkaas teistäkin tulee joku päivä vanhoja ja kuljette hitaammin. Tuommoinen jupina sais loppua. Mulkaisivat tosi pahasti.
Heh, tuskin osasvat varautua että joku uskaltaa sanoa puhinan sijaan. :-D
Niinpä, mikä ei ole ajankohtaista taitaa äkkiä unohtua.teevadit kirjoitti:
Niihän se on ja sitten äkkiä joku sana tulkitaan väärin. Joo en minäkään irlissä näin suulas ole. :-)
Usko tai älä mutta musta tuntuu, että aavistelen millainen olet suurinpiirtein livenäkin.
sue.ellen kirjoitti:
Usko tai älä mutta musta tuntuu, että aavistelen millainen olet suurinpiirtein livenäkin.
Kääk, mahdoton yksilö. :-)
teevadit kirjoitti:
Ei varmaan moni pidä kauheen tärkeenäkään huomata sitä tähtipölyä. :-)
Ehkä se on vähän meidän romantikkojen vaivaa, se että tähtipölytetään asioita.
Joo Edelmannihan se.
http://www.youtube.com/watch?v=M8Bdw2USpPkNyt kiitän teitä kaikkia mun kanssa jutelleita. Tuntui kivalta jutella. Iltapuuhat alkaa, kun päivä meni maatessa. :-/
illanjatkoja!!- Teijo T
teevadit kirjoitti:
Heh, tuskin osasvat varautua että joku uskaltaa sanoa puhinan sijaan. :-D
Niinpä, mikä ei ole ajankohtaista taitaa äkkiä unohtua.Se vaan "ottaa päähän" tuollainen käytös.
Aattelevat, että vanhukset eivät ole minkään arvoisia. Omasta mielestäni he ovat jopa parempia keskustelemaan kuin nuorempi väki. Sitä on oppinut arvostamaan heidän elämänkokemusta ja -näkemystä:)
Voisi olla monellekkin "opettavaa" käydä edes omien mummojensa/pappojensa luona, muta tahtovat "unohtaa" heidät:(( - Teijo T
teevadit kirjoitti:
Kääk, mahdoton yksilö. :-)
Pikemminkin sympaattinen ja empaattinen punkero;)
Ruislintu. kirjoitti:
Itselle tuli mieleen että mun psyyke ei kestäisi olla leipäjonossa, se olisi kova juttu.Mikä siinä leipäjonossa seisomisessa on niin kauheaa? Jos niitä olisi ollut 90-luvun alussa, kun opiskelin ja olin työtön, olisin selkä suorana ja hyvillä mielin käynyt hakemassa ilmaista ruokaa.
- ?
Teijo T kirjoitti:
Pikemminkin sympaattinen ja empaattinen punkero;)
Miksi joku tuo kirjoittajan lihavuutta jatkuvasti esille? Onko hän poikkeuksellisen ylipainoinen?
teevadit kirjoitti:
Joo-o. Niin ne henkilökuntakin asennoitui niinkuin he olis nyt parempia antaessaan heille itseään huonommille? Onkohan siinä luokituksessa jokin eroavuus toisen luokan kanssa? Saitko selville sitä? Niinpä hätä on suuri, vaikkei vielä afrikan tasoa. Mutta siihinkö meidän herraskaiset tähtää, että suomalaisetkin istuvat kippo kourassa kaapimassa hiakkaa suuhunsa. Siltä vähän tuntuu. Ajetaan se "hyvinvointi ales" huonoilla siirroilla.
Suomen kansaa on enemmän, kun suomen poliitikkoja. Mitään ne ei meille voi jos sakki hurjistuu."Poliitikot ei tajua, että se on heiltäkin lopulta pois kun ihmiset voi huonosti."
Moni politikko on tullut valituksi siksi, että Suomessa on vähäosaisia ja muutosta kaipaavia. Jos kaikilla menisi hyvin, moni politikko menettäisi edustajanpaikkansa. Aika skitsofreeninen tilanne mielestäni.- Kake R
? kirjoitti:
Miksi joku tuo kirjoittajan lihavuutta jatkuvasti esille? Onko hän poikkeuksellisen ylipainoinen?
Tuskinpa.
Mä oon rikkonut kaikki rajat ja olen komea ja urheilullinen ATM. ;)
Täytyy pienen ATM ihmisen jotain mielihyvää saada! Ohops lankesin itsekin. Ihminen ei lopeta kilpailuaan ennenkuin kilpailu on tuhonnut koko lajin.
No kiitos, kiitos.
Hyvä on, lakataan lokeroimasta ihmisiä. Tästä lähtien peräkammarinpojat alkavat saamaan misseiltä pillua ja valtakunnassa on kaikki hyvin ja tasa-arvo on toteutunut!
Noin muuten joku tutkija joskus selvitti, että perhetyypin stereotypioita, joissa on isä, äiti, kaksi lasta, omakoti talo, farmari-volvo ja kultainen noutaja oli vissiin muutama Suomessa. Että harvahan noihin raameihin mahtuu, eikä ole tarviskaan.Eiköhän ne olis tyytyväisiä, kun edes joku antaisi rakkauttaan. Toi yksinäisyys on saanut vaan kamalat mittasuhteet ja missi kuuluis joka heebolle. Tietäähän sen nyt kuka vaan naista saanut mies, ettei se missi ole sitä ei missin titteliä omaavaa kummempi ihminen.
Muutenhan kaikilla olis missejä vaimoinaan. Ne missijupinat on äärimmäisyyksiä, pahan olon ilmentymiä. Vedetään kunnolla överiksi kun on alettu.teevadit kirjoitti:
Eiköhän ne olis tyytyväisiä, kun edes joku antaisi rakkauttaan. Toi yksinäisyys on saanut vaan kamalat mittasuhteet ja missi kuuluis joka heebolle. Tietäähän sen nyt kuka vaan naista saanut mies, ettei se missi ole sitä ei missin titteliä omaavaa kummempi ihminen.
Muutenhan kaikilla olis missejä vaimoinaan. Ne missijupinat on äärimmäisyyksiä, pahan olon ilmentymiä. Vedetään kunnolla överiksi kun on alettu.Sinäkin olet vieraillut Sinkut-palstalla sen verran, että tiedät nyt kirjoittavasi täyttä soopaa. Moni katkeroituu, kun omat, ylimitoitetut haaveet eivät toteudu. Sinulta niille vissiin löytyy sympatiaa, minulta ei juurikaan.
Ratikkakuski kirjoitti:
Sinäkin olet vieraillut Sinkut-palstalla sen verran, että tiedät nyt kirjoittavasi täyttä soopaa. Moni katkeroituu, kun omat, ylimitoitetut haaveet eivät toteudu. Sinulta niille vissiin löytyy sympatiaa, minulta ei juurikaan.
Nojoo.
Multa puuttuu edelleen toi kultainen noutaja. Pitäis varmaan ihan tuon stereotypian takia hankkia :)
Punainen tupa ja perunamaakin jäi vähän vajaaks ku vaimolle ei kelvannut punainen väri :)teevadit kirjoitti:
Eiköhän ne olis tyytyväisiä, kun edes joku antaisi rakkauttaan. Toi yksinäisyys on saanut vaan kamalat mittasuhteet ja missi kuuluis joka heebolle. Tietäähän sen nyt kuka vaan naista saanut mies, ettei se missi ole sitä ei missin titteliä omaavaa kummempi ihminen.
Muutenhan kaikilla olis missejä vaimoinaan. Ne missijupinat on äärimmäisyyksiä, pahan olon ilmentymiä. Vedetään kunnolla överiksi kun on alettu.Mulle paljastui toissa päivänä, että mun teiniaikojen "listalla" onkin kaks missiä. Toinen tosin vain jotain "Miss Hamina"-tasoa. Kaikkee sitä tulikin yritettyä. No kivaa oli sen mitä kesti. Toinen vaikuttaa varsin asialliselta vieläkin...siis ainakin sen tiedon perusteella mitä netistä löytyy. Tämä "Miss Hamina" ei ollut sitä silloinkaan.
Nykyään vähän toisenlaiset arvot naisten "katselussa".
Mä oon sitä mieltä, että samanlaiset ihmiset viihtyvät keskenään ja hakeutuvat kaltaistensa seuraa. Eli ihmiset lokeroivat itse itsensä.
Esimerkiksi täällä päin "eri kastin" ihmiset viihtyvät eri baareissa ja asuvat eri asuinaluilla vaikka mitään hintaeroja ei olekaan.Mä oon lokeroinut itseni maalaisjunttiamikseksi. Joka nyt joskus vähän käy sooloilemassa jossain ylemmäs kategoriassa (esim. töissä) tarpeen vaatiessa.
- oot...
Richartti kirjoitti:
Mä oon lokeroinut itseni maalaisjunttiamikseksi. Joka nyt joskus vähän käy sooloilemassa jossain ylemmäs kategoriassa (esim. töissä) tarpeen vaatiessa.
semmonen symppis!
Richartti kirjoitti:
Mä oon lokeroinut itseni maalaisjunttiamikseksi. Joka nyt joskus vähän käy sooloilemassa jossain ylemmäs kategoriassa (esim. töissä) tarpeen vaatiessa.
Hesarissa oli vasta viime viikonloppuna artikkeli luokkajaosta ja sen ilmenemismuodoista. Tutkija oli etsinyt tyypillisten erottavien tekijöiden, kuten palkan ja varallisuuden lisäksi muita tekijöitä.
Listalla oli mm. ruokailutottumukset, koirarodut, musiikkimaku, sisustaminen jne... Minä kuuluin yhtä lukuun ottamatta kaikissa asioissa alaluokkaisten joukkoon. Mutta nousukkaaksihan minua palstalla haukutaan ja aivan syystä, kun en ole rahojani perinyt.
Heillä ei ole muuta elämää. Tubtevat olevansa hukassa, mikäli eivät pääse mitenkään lokeroimaan toisia.
Niinhän suurin osa ihmisistä. Puskalisko joskus ansiokkaasti valoitti tuota ihmisyyden logiikkaa, kun ihmettelin tuon lokeroinnin tarvetta. Ihminen tuntee olonsa turvalliseksi kuuluessaan joukkoon. Ja ne, jotka eivät ajattele tai tee samoin, ovat sitten pelottavia vastustajia ja heitä sietää suitsia kaikin käytettävissä olevin keinoin.
En ole välittänyt opetella noita lyhenteitä. Siksi en jaksanut sinkkupalstalla. En edes täällä vastaile, paitsi nyt tähän sinun :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2092708
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo521906Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4071518Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1531483Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3621389Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641278Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251266Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H141196- 591046
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S23938