olin huolimaton myönnän sen... helmikuussa hukkasin työavaimeni enkä niitä mistään löytänyt..avain oli yksinäinen avainnauhassa ilman minkäänlaista tuntomerkkiä...kukaan ei olisi voinut jäljittää paikkaa jonne avain kuuluisi... nyt saan maksaa kalliisti huolimattomuudestani...
silloinen työnantajani vanhainkodin omistaja vaihdatti lukot taloon maaliskuun alussa minulta kyselemättä tai informoimatta asiasta sen kummemmin . . kaikille muille jaettiin uudet avaimet mutta ei minulle..
avaimet löytyivät n viikko sen jälkeen pihastani lumihangesta ja ne palautin takaisin työmaalle. töissä tuli kaikenlaista muuta ongelmaa mm työnantajani olisi muuttanut työvuorot yhtäkkiä 3 vuorotyöksi kysymättä keneltäkään mitään ja kertoi minulle ettei minulle jatkossa riitä töitä kuin tuntitöiksi..irtisanouduin ja viimeinen työpäiväni oli 7.5. koko lukkoasiasta ei minulle puhuttu halaistua sanaa kunnes oli aika maksaa lopputili. siitä oli yllättäen vähennetty 1200€ lukkojen vaihdosta aiheutuvaa kulua. että tämmöistä meillä Kangasalla. olkaahan ihmiset tarkkoina avaintenne kanssa!!! ps tämä juttu ei ole vielä käsitelty loppuun en anna helpolla periksi!!
työavainten katoamisesta iso lasku
5
2994
Vastaukset
- Hoitoalan yrittäjä
Liene viet asian eteenpäin, sillä työnantajalla pitää mielestäni olla vakuutus ed. varalle. Kysehän oli inhimillisestä toiminnasta ja avaimet löytyivät. Tapahtumahan on verrattavissa mihin tahansa työtiloissa sattuneeseen onneetomuuteen, jossa tavara esim. menee rikki. Tämä vakuutus on milestäni jopapakollinen. Slvitä asia tai pyydä liitonedustajan selvittämään.
- ~cis~
Toki jokainen korvaa aiheuttamansa vahingon itse tai ottaa itse ihan oman vakuutuksen, ei työnantaja voi ihan kaikkea työntekijöiden puolesta tehdä. Lakisääteisiä vakuutuksia maksettavaksi on työnantalla jo ihan riittävästi työntekijöiden sairastumisen, työttömyyden ja kuoleman jne. varalle.
Se, mitä voi työnantajalta edellyttää on sellainen sarjoitus ja turvasysteemit, ettei yhden avaimen katoamisen vuoksi tarvitse kaikkia lukkoja ja avaimia uusia, eli kohtuus kaikessa. Avaimen hinnaksi näin ollen työntekijälle tulisi 10-50 euroa ei enempää.
- fffsfsfsdf
Tuo nyt vaan ei mene lain mukaan ollenkaan, ettei puhuta mitään ja sitten vasta laskutetaan kuukausien päästä. Jos kertomasi on totta, ota yhteys liittoon.
- eesau5
Kadotin työpaikan avaimen, olenko korvausvelvollinen. Kysymyksessä on seitsämen henkilön työpaikka kerrostalossa. Pitääkö työnantajalla olla vakuutus tällaisen varalta.
- Seko-lande
Etsä mitää joudu korvaa. Sano pomolle "hyvää jouluu, tää oli vahinko." Kyl se varmaa yrittää maksattaa, mut koodaa sit liittoo!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1976841- 1592026
- 1131678
- 511380
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551228Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991055Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6977Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41919