Olen 12-vuotias tyttö pirkanmaalta ja mitat 150cm/37,1kg. Olen kuullut että voimisteluseurat eivät ottaisi lihavia mukaan... Onko tämä totta? Olenko lihava voimistelijoihin verrattuna? Aloitanko liian vanhana edetäkseni esim. Suomen mm-tasolle? Mikä olisi hyvä seura minulle pirkanmaalla? Kuinka monta kertaa viikossa treenit olisivat jos haluaisin aloittaa vähän tasokkaammassa joukkueessa? Entä maksut?
Ps. Pääsen oikealla puolella lähes spagaatin (vajaa 5cm) ja vasemmalla jään ylemmäs, skorppari menee ja sivuspagaatin osaan lähes...
Olenko liian vanha aloittamaan voimistelun? :)
6
281
Vastaukset
- Tietämätön
Ja kannattaisiko minun aloittaa rytminen-, akrobatia- vai ryhmätelinevoimistelu? Onko sillä väliä? Onko missään parempaa tasoa esim. valmoentajissa?
- EIköhän
Höh. Kai ne nyt ottaa kaikki haluavat mukaan.. sitten vaan osaamistason mukaan eri ryhmiin myöhemmin. Kannattaa varmaan alkeisista aloittaa sinunkin! Sitten ohjaavat oikeaan ryhmään, mikäli potentiaalia ja haluja löytyy. Käsittääkseni voimistelijat harjoittelevat melkein joka päivä, monta tuntia kerrallaan.
- Tietämätön
Mutta olenko siis liian vanha oppiakseni/päästäkseni kilpailutasolle?
- jokuvoimistelija
Tietämätön kirjoitti:
Mutta olenko siis liian vanha oppiakseni/päästäkseni kilpailutasolle?
riippuu et minkä voimistelun alotat ja missä seurassa, esim. joukkuevoimistelus voi olla mahdollista et pääset kilpailee.
- Ghujk
Miksi olisit ahkerasti ku treenaat niin hyvin se menee. Oma kuva voimistelusta tai ainakin joistain sen osaalueista olisi se että sun pitäis opetella tekemään takaperinvoltti tasasella maalla ja siitä sitten edetä kierre voltteihin jne. noi ottaa oman ajan ennenkuinopit. Ainakin akrobaatisessa tarvii noita.
- juliettaa
No tokihan sen voi aloittaa mutta tosta mm tasosta en ny tiiä mut et ny vanha etkä liian lihava! :) riippuu toki voimistelu seurasta :D Mut meillä ainaki näin ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.662962Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91761- 1111636
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2191206- 93923
- 120922
- 60914
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil65897Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6815- 34790