Olen 12-vuotias tyttö pirkanmaalta ja mitat 150cm/37,1kg. Olen kuullut että voimisteluseurat eivät ottaisi lihavia mukaan... Onko tämä totta? Olenko lihava voimistelijoihin verrattuna? Aloitanko liian vanhana edetäkseni esim. Suomen mm-tasolle? Mikä olisi hyvä seura minulle pirkanmaalla? Kuinka monta kertaa viikossa treenit olisivat jos haluaisin aloittaa vähän tasokkaammassa joukkueessa? Entä maksut?
Ps. Pääsen oikealla puolella lähes spagaatin (vajaa 5cm) ja vasemmalla jään ylemmäs, skorppari menee ja sivuspagaatin osaan lähes...
Olenko liian vanha aloittamaan voimistelun? :)
6
381
Vastaukset
- Tietämätön
Ja kannattaisiko minun aloittaa rytminen-, akrobatia- vai ryhmätelinevoimistelu? Onko sillä väliä? Onko missään parempaa tasoa esim. valmoentajissa?
- EIköhän
Höh. Kai ne nyt ottaa kaikki haluavat mukaan.. sitten vaan osaamistason mukaan eri ryhmiin myöhemmin. Kannattaa varmaan alkeisista aloittaa sinunkin! Sitten ohjaavat oikeaan ryhmään, mikäli potentiaalia ja haluja löytyy. Käsittääkseni voimistelijat harjoittelevat melkein joka päivä, monta tuntia kerrallaan.
- Tietämätön
Mutta olenko siis liian vanha oppiakseni/päästäkseni kilpailutasolle?
- jokuvoimistelija
Tietämätön kirjoitti:
Mutta olenko siis liian vanha oppiakseni/päästäkseni kilpailutasolle?
riippuu et minkä voimistelun alotat ja missä seurassa, esim. joukkuevoimistelus voi olla mahdollista et pääset kilpailee.
- Ghujk
Miksi olisit ahkerasti ku treenaat niin hyvin se menee. Oma kuva voimistelusta tai ainakin joistain sen osaalueista olisi se että sun pitäis opetella tekemään takaperinvoltti tasasella maalla ja siitä sitten edetä kierre voltteihin jne. noi ottaa oman ajan ennenkuinopit. Ainakin akrobaatisessa tarvii noita.
- juliettaa
No tokihan sen voi aloittaa mutta tosta mm tasosta en ny tiiä mut et ny vanha etkä liian lihava! :) riippuu toki voimistelu seurasta :D Mut meillä ainaki näin ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1361970
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1281625Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11506Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras881413- 321381
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1321204Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet501090- 241089
Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221021- 50872