Olen 13.v pikkukylässä asuva reipas ja rehti tyttö. Alan pikkuhiljaa kyllästyä tinkimään isältä kaupassa jotain mitä haluaisin. Enkä enää haluaisi olla riippuvainen isän rahoista. Ajattelin hakeutua kesätöihin että saisin edes jotain ostettua itsekkin, mutta tässähän se ongelma on: isän mielestä olen liian nuori kesätöihin ja että minun ikäiseni ei pitäisi ajatella ostavansa mitään omillaan. Mielelläni lähtisin kesätöihin ja tykkään näperrellä kaikkea mutta kun isä ei päästä. Mikä teidän kantanne tähän on? Minkä ikäisenä teidän mielestä on valmis kesätöihin? Ja minkä tyyppiseen hommaan kannattaisi hakea?
Kesätöiden ikäraja
4
251
Vastaukset
- 3345345
Sinun kannattaisi kysellä isältä josko voisit saada rahaa jotain aputöitä vastaan tai vaikka sukulaisilta. Ei alle 16-vuotiaana varsinaisesti edes oteta oikeisiin kesätöihin.
- kesätyö
Hyvä asenne sinulla on, mutta kuten edellä myös työhön on suojaikäraja, ettei syytetä lapsityövoimasta. Jos pakosta haluat itse tienata rahat (vanhemmat ovat sinun iässä elätettävä sinut ja kustantaa harrastukset/ostokset) niin kesäsin ala naapureille myymään ruohonleikkuuta / muuta kevyttä työtä. p.s. muista ilmoittaa verottajalle :D
- TrickyX
Mä tiiän et mä oon vähä pari vuotta myöhäs mut ne jotka viel tarvii apua nii kyl mun tietääkseni pystyy ihan 14 vuotiaski menemään virallisiin kesätöihin ja siis mulla on yks kaveri kuka asuu Turussa niin se kävi tossa 2017 kesällä kesätöissä ja sen työnä oli iha virallisesti siis auttaa vammasia joissain arjen askareissa.
- TrickyX
Niin siis se mun kaveri oli 14
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059