Olen ollut viime syyskuulta määräaikaisena tämän kesäkuun loppuun. Tältä ajalta on siis kertynyt melk 4 vko lomaa. Ajattelin jatkaa määräaikaisella ensi syyskuun loppuun. Puhuimme siis 3 kk lisäpestistä. Pomo ehdottaisi uuden määräaikaisen sopimuksen alkamispäiväksi 1.8., sanoen sen vastaavan rahallisesti samaa asiaa kuin että jos olisin lomalla työsuhteessa.
Saako loman aikana palkaa, eli olisinko tuolloin "palkattomalla vapaalla" lomarahojeni kanssa? Ilmeisesti kyseessä on siis lomapäivien muuttaminen rahaksi, jolloin saan siis perinteiset lomarahat lomakorvausrahat?
lomaraha + lomat rahaksi ???
3
370
Vastaukset
- Nimimerkki varattu
Tuossa työsuhde päättyisi kesäkuun lopussa, jolloin myös palkanmaksu päättyisi ja pitämättömät lomat maksetaan rahana. Jos olisit työsuhteessa kyseisen loman ajan, saisit loman ajalta kesäloma kertymää 2 päivää.
- lomalainen
Eli siis toisin sanoen menetän 2 päivää lomarahoja yms jos oikein ymmärsin.
Onneksi vastineeksi tulee viikon pidempi vapaajakso. - ~cis~
Jos sulla on lomaoikeutta, kuten on, ja pidät lomaa sen mukaan, sulle maksetaan loma-ajalta palkka. Jos palaat lomalta töihin, yleisimpien tessien mukaan sulla on oikeus myös lomarahaan.
Jos työsuhde päättyy välillä aidosti, maksetaan lomakorvaus, joka on saman suuruinen kuin lomapalkkasi olisi ollut, jos olisit loman pitänyt. Lomarahoja ei makseta, ainoastaan lomakorvaus.
Useat määräaikaiset työsuhteet eivät saa johtaa siihen, että menetät jotain tämänkaltaisia etuja, eli sulle pitää maksaa ja on oikeus pitää lomaa kuten jos työsuhde olisi yksi ja yhtenäinen, vaikka koostuisi peräkkäisistä määräaikaisuuksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845077Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.223436Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j272745Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581790- 471576
- 941352
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2401306Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.731048IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra54935