Miksí köyhät eivät kerää marjoja?
Ihan sairasta, että niin moni suomalainen kärsii köyhyydestä ja samalla tänne lennätetään marjanpoimijat Thaimaasta asti.
Mikseivät suomalaiset jotka ovat rahapulassa, marssi marjametsään rahaa repimään? Luonnonmarjan myyntituotto on verovapaata eli käteen jää 100%. Välineet saa muutamalla eurolla. Kesäkuukausien aikana ehtii poimia paljon marjoja ja sieniä.
harvoin näkee ketään marja-, sieni- tms. metsässä?
16
96
Vastaukset
- tapakulttuuri
Siinä olet aivan oikeassa.Naapurit ovat vielä kateellisia ja vihamielisiä,kun nämä ahkerat ihmiset poimivat marjoja heidän mailtaan.
Voi meitä laiskoja,kateellisia suomalaisia,hävettää olla suomalainen - ä<
Olisi ne marjat ja sienet hyvänä särpimen jatkona omassakin pakasteessa, mukavampi on istua ja marmattaa niitten kalleutta.
Viime kesänä autoilin noilla sivuteillä ja ykskaks huomion,kun minulle vilkutettin tienposkesta,luulin että tuttavako siellä.
Olin niin kaukana kotoa,että ei se voinut olla suomalainen,ei ollut thaimaalainen marjanpoiminta ryhmä oli.
Kerroin entiselle naapurille joka maansa jo myynyt aikoja sitten,hän oli vihainen,että ryöstetään metsään muuten mätänemään jääneet marjat.olin äimistynyt
Voi meitä suomalaisia ressukoita,sodassa me hävitään kaunis Karjala ja ollaan niin olevinaan omistavaa keskiluokkaa.Myymme maamme nyt ties mille unionille naurettavaa itsekeskeistä ajattelua- mus-tikka
Jos joskus olet käynyt marja-sienimetsässä niin ymmärrät ettei ne marjat sienet kasva siinä asunnon, jopa kerrostalon nurkalla. Täytyy olla auto jolla mennä metsiin ja tuoda se suuri saalis myyntipaikalle.
Köyhällä ei ole autoa.
Minulla on auto ja marjastan ja sienestän myyntiin, enkä valita vaikka pensa maksaa, ensimmäiset 50kg mustikkaa menee auton kuluihin. Semmoista se on rahan repiminen metsästä! - Hillopurkki
Kuka sitä haluaa olla köyhä ja kerätä marjoja.
Minä haluan olla rikas ja syödä niitä.
Mene metsään! Olimme Kreetalla mieheni kanssa aikoinaan,siellä oli pariskunta pesueineen jotka kertoivat ansainneensa lomarahat marjanpoiminnalla vaikka 80h tilan omistivat,että näin vaatimattomia me suomalaiset olemme
- *Kukkahame*
Minä kerään marjoja tutuista paikoista jotka ovet vuosikymmenien ajan olleet varmoja hyvistä ja puhtaista marjoista, samoilta alueilta sienetkin sitten syksymmällä.
Siinä tulee ulkoilu ja liikkeet, joskus heitän jalat puunrunkoa vasten pää sammaltyynylle, muutaman minuutin rentoutuksen jälkeen olo on taas kuin koululaisella aikoinaan.
Myyntiin en kerää, omatksi tarpeiksi kyllä, syön tuoreeltaan päivittäin aika reilusti tuoreita marjoja niin kauan kuin niitä metsistä löytyy.
Termospullossa kahvia ja hyvät eväät sitten kaatuneen puunrungolla, kaikesta voi tehdä nautinnon - menköön terveet,,,
kuka hullu marjaan enään uskaltaa, siellä on karhuja ja kauheita itikoita,
aikoinaan joksin pitki metsiä yksin marjassa kunnes törmäsin suteen ja myöhemmin karhuun, ei tee enään mieli marjaan ku on sydänvikanenki, säikäys jo tappaa ihmisen puhumattakaa karhun tai suden raatelemana,,,,- mie ja ukko
Meillä tahtoo jäädä marjat poimimatta kun ukkoin ei voi vastustaa näkyä minun pyllistellessäin mät
täillä. On kuulemma niin makia mätäs miulla.
- u-atu
Meikäläinen käy marjoja poimimassa ja sieniä keräämässä.
Ei metsissä paljon ketään muita näy. Joskus siellä tosin on tavannut jonkun varsin viehättävän omaan ikäluokkaan kuuluvan naisihmisen. - koominen juttu marja
ssa,,,
heh, kerrompa vanhan jutun,
olimme puolison kanssa marjassa, hänellä oli tapana olla aina joskus näköetäisyyttä kauempana,
noooh,, mä huutelin häntä aina silloin tällöin etten eksy, joku tuli näkökentään hänki marjastaja, nooh ku huono näkö niin kuljin aika kauan marjastajan perässä vällin puhua polopatin sitä sun tätä,
huh huh , ku vihdoin huomasin että kyseessä oli aivan outo ukko, säikähdin ja aloin huutelemaan omaa puolisoa, löytyhän se jostaki,
kaikkia sitä sattuu ku vanhaksi elää,,
varmaan outo kulkija oli mielissän ja utelias ku huomasi vieraan naisen seuraavan häntä,
osasi olla niin fiksu ettei tullu säiköttelemään eikä ruvennu tekemään tuttavuutta sen tarkemmin , enkä minäkää,, mua lähinnä hävetti,, mitä lienen puhua polopattanu, heh,, hänen ilokseen,,, - do re mi fa sol la s
Olen nähnyt marjareissuilla kerran uroshirven huikene sarvineen.
Erään kerran ison peuralauman, kerran kauriin.
Ja kerran karhun jätöksen.
en yksin lähde metsään pitää joku juttukkaveri olla, kyllä ne eläimetkin pelkää ihmistä yhtäpaljon kuin me niitä. - .
Usein näin hirviä metsäreissuillani, yksin ja puolison kanssa, kyllä hirvet herättää kunnioitusta, varsinki syksyisin ku nillä on kiima aika,
mieheni varotteliki aina ettei tarvi liian uteliiana ja liian lähellä olla niitä, kannattaa kattoa piilopikka varalta, jos uros hirvi hyökkää se kyllä sorkillaan voi tappaa ihmisen,, - susmorsian ek.
Voi olla joku leikkimielelläki edellisiä kirjoittanut, mutta eihän metsässä, luonnossa ole mitään pelättävää. Jos nyt jotain joku pelkää, niin ihminen se vain on asvalttiviidakossa.
Oonpa ollut monet kerrat Venäjän rajan tuntumassa Lieksan ja Ilomantsin suunnalla ihan yksiksein monet tunnit. Kyllähän siellä karhutkin marjastaa, ja susi pelästyy "sutta", joka laulaa hoilottelee välillä. Ainut pelättävä tilanne oli kerran, kun päätä nostaissain mustikkamättään tasolta, olin osua mahottoman
isoon ampiaispesään, oli hilkulla.
Kuutisenkymmentä vuotta varmaan on tullut ite kerättyä marjat ja sienet. Ukkoin kanssa oli sellanen työnjako, että hän puolukat poimurilla ja sienet, mie sitten muut marjat, mustikat, vatut, ja perheen kanssa sitten joltain tilalta mansikat.
Varmasti monille meistä on tuttua, että heti kun kynnelle kykeni, oppi kävelemään, mettään vaan vanhempien kanssa mukaan.
Ai niin, yks erittäin kurja lakan, hillan, muuraimen siis, keruureissu tyssäsi paarmoihin. No ei ukkoin ollu millänsäkään, mut mie sain kylläksein näistä herhiläisistä. Juoksin veneelle iso kuusenoksa käsissäin niitä paarmoja hätistelläkseni ja samalla huusin.....äkkiä sieltä pois, mie oon kohta menossa...no tulihan se. - ppt
Suden tyypilliseen elämäntapaan kuuluu ihmispelko (luonnonlaki: jos et pelkää vihollistasi, sinulle käy köpelösti), ja jos tämä ihmispelko on kadonnut, niin silloin voidaan puhua häirikköeläimestä, oli se sitten karhu, hirvi tai vaikka susikin.
Mistä alkaen on tullut voimaan käsitys, että suden tyypilliseen elämään ei kuulu pelätä ihmistä? Tämän pitäisi olla selvää, että jos susilaumat eivät pelkää ihmistä, niin tilanne on todella pahasti pielessä, ja luonnossa olevilla ihmisillä on silloin välitön hengenvaara, koska kylläinen susi makoilee paikoillaan päiväkausia ja sitten kun se lähtee liikkeelle, susilauma pyrkii vain saalistamaan ja tappamaan itselleen uutta evästä. Ei susi liikuskele ympäriinsä ajan kulukseen (eläimeltä puuttuu aikakäsitys!) eikä huvikseen (koska silloin kuluu energiaa hukkaan ja tämä on vastoin tarkoituksenmukaisen käyttäytymisen mallia!).
Onkohan tämä liian yksinkertainen asia tajuttavaksi luonnosta vieraantuneelle ihmiselle? Metsästämällä häirikkösudet pois jää jäljelle ihmispelkoinen osa populaatiosta ja laji säilyy luonnossa siinä ekolokerossa, johon se kuuluu ja johon luonto on sen tarkoittanut. - u-atu
Luonnon pelkoahan liike-elänmä käyttää mahdollisimman paljon hyväkseen , kts.
http://www.taloussanomat.fi/harrastukset/2012/06/23/maksa-tai-luonto-nitistaa-sinut/201232014/139
Niinmeitä höynäytetään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082595
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo471765Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1461367Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol3351273Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3441237Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen241141Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571103Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H13972- 55966
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21873