Pinnallinen vaimo

Skinny love

Olen onnellisesti naimisissa ja meillä on mieheni kanssa hyvä ja ihana suhde - yhtä asiaa lukuunottamatta. Olen vastikään huomannut todella epämiellyttävän asian itsestäni jota todella häpeän ja halveksin, nimittäin mieheni jatkuvan ulkonäön kommentoinnin. Hän itsekkin tietää olevansa päästänyt itsensä huonoon kuntoon (tekee pitkää päivää koneen ääressä istuen), ja haluaisi kovasti päästä terveellisiin normaalimittoihin. Ja kyseessä siis on vain lievä ylipaino. Tästä huolimatta olen huomannut jatkuvasti piikitteleväni miestäni hänen kaksoisleuasta, alkavasta omenamahasta ym. Tiedän, olen ihan hirveä! Nykyään yritän olla päästämättä sammakkoja suustani, ja jos sanon jotain ulkonäkökriittistä, pyydän heti anteeksi sanomisiani. Onneksi miehelläni on rautainen itsetunto ja hän usein vain laskee asiasta leikkiä, mutta ehkä joskus hänelläkin tulee raja vastaan. Jos mietin että mieheni huomauttaisi joskus minulle ulkonäöstäni, loukkaantuisin kamalasti. En siis tajua käytöstäni, miten voinkin olla näin inhottava. En halua pilata hyvää parisuhdetta näin tyhmän asian takia, mutta aina tulee silloin tällöin lipsautettua jotain negatiivista hänen kiloistaan.

Omassa lapsuudenperheessäni tällainen arvosteleva käytös on ihan normaalia, varsinkin äitini on nuorestani saakka arvostellut omaa ulkonäköäni lähes päivittäin, ja sairastuinkin siitä johtuen vuosiksi syömishäiriöön, eli tiedän kuinka kovat seuraukset ulkonäön arvostelulla voi saada aikaan. Ulkonäön arvostelun olen siis oppinut kotoa. Miten oppisin olemaan arvostelematta mieheni ulkonäköä jatkuvasti?

3

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arvostusta annetaan

Tuosta on hyvä jatkaa muutokseen. Se paras lähtökohtahan on kun itse myöntää tekevänsä ei toivotulla tavalla.

• 12

Lopettaminen on helppoa, pidät lärvisi kiinni ja annat äijäsi olla rauhassa kaljamahoineen.
      Miehesi on harvinaisen hyväntahtoinen kun jaksaa kuunnella nalkutustasi.

• Vanha mutta kokenut

Miksi et alkaisi käydä lenkillä tai salilla miehesi kanssa? Onhan se paljon rakentavampaa kuin toisen morkkaaminen. Ja kaiken lisäksi kivaa minkä yllätyksekseni huomasin kun vaimo muutama kuukausi sitten onnistui houkuttelemaan salille. Kummasti onko vaimokin hauista hivellyt ja muuttuneita muotoja kehunut.
      Uskon ettårig positiivinen palaute aina tehoa paremmin kuin nalkutus.

Lykkyä tyll ja hymyä huuleen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5465
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2326
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1860
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      145
      1761
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1585
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      33
      1513
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1378
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1117
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1088
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      222
      1008
    Aihe