Jussinahan sitä ennenvanhaan keinukalliolle nuoret kiirehtivät,kun töiltään ehtivät.Siellä oli tallollisentytärtä ja meitä alempiarvoisiakin.
Kuka tulisi piikatytön aisapariksi?
Liikakiloja ei keinu kanna,mutta sutjakka poika vois saaha aisaparina paikan.
Olen muuten ollut keinussa kesällä kerran,oletko sinä ollut?
Mitä muita juhannukseen liittyviä ilakointia muistat?Juhannustanssit ja kokot alkoivat olla jo nykyaikaa nuoruudessani
Kuka voisi olla palstan keinumorsian?
6
63
Vastaukset
- texsanell ek
Kukkien poimintaa tietenkin aattoiltana tyynyn alle:) Taikaruohoa kiedoimme sormen ympärille, ja luettelimme a-b-c-d kunnes ruoho loppui. Sillä kirjaimella tuli sulhasen nimi olemaan.
Aavistelevaa hymyä se ja kaihoa, nuoren tytön sielussa. Juhannuskoivut oven ulkopuolella, ja pirtti niin puhdas ja juhlavalmis - seinähirretkin rapsittu katajaluudalla, ja matot puhtaina lattialla.
Mummon valmistamaa hämäläistä ruokaa, en muista kuin isossa savivadissa perunalaatikkoa, liharuoka samoin isossa leivinuunissa kypsytetty. Mummon hyvää rieskaakin sai reikäleivän lisäksi ja kirnuvoita.
Rusinasoppaa ja ohrapuuroa olen syönyt jussina, mutta enimmäkseen olimme serkkujeni kanssa kylällä tai vinttikamarissa.
Helsingissä olen kerran pari ollut Seurasaaressa katsomassa juhannuskokkoa, mutta mieluimmin olen kävellyt siellä katselemassa muinaisrakennuksia ihan rauhassa sisäpuoleltakin.
Seurasaaressakin tavoittaa sen aidon rauhantunteen, jota vanhat harmaat hirsirakennukset huokuivat. - *Kukkahame*
Nuorena olin usein Seurasaaressa, siellä aloitettiin ajoissa kokkojen sytykset, lapsiperheitä oli alkuillasta paljon kokkoa tullut katsomaan.
Myös Taivaskallion kokko Käpylässä oli joskus ihan mukava, mutta se lopetettiin oli kai liian palonarkaa ympärillä.
Mustikkamaalla on tullut käytyä myös.
Kun lapsia oli sitten niin ettei autoon kaikki mahtuneet, kokkoreissut loppui ja alettiin enemmän keksimään pihapelejä ja metelöitiin omassa pihassa.
;-D!
Juhannus ja grilliruuat, kanaa, kalaa pientä ja suurta mitä satuttiin kulloinkin saamaan.
Niin Keinomorsiameksi en sovi huimaus ei siedä sellaista liikettä!!!Seurasaaren juhannusjuhla oli nimenomaan lapsiperheiden juhlaa.Siellä oli tietty hillitty juhlamieli vallalla.Olin siellä kerran lapsuudessani ja mieleenpainuvinta oli tietenkin se kokko.
Kerran teininä pääsin serkun mukana tanssimaan jollekin lavalle jossainVantaalla ,enkä ollut koskaan askeltakaan ottanut tanssilattialla,mutta harrastukseni voimistelun parissa kaiketi avasivat lukot ja jotenkin kiemurtelin siellä toisten mukana,kun serkkuni mies vei hidasta englantilaistavalssia,sen juhannuksen muistan ja ihastukseni tanssittajaani ei jäänyt serkultani huomaamatta.Voi noita pentumaisia ajatuksia...
- Makriina ek
Minulle on jäänyt mieleen lavatanssit, jossa lankoni pyöritti minua polkassa, niin että muut lakosivat ympäriltä.
Eräänä toisena juhannuksena paikallinen kaveri tuli hakemaan minua tanssiin, joka juuri silloin vaihtui jenkaksi.
Pahoittelin, kun ajattelin, että jenkkaa ei yleensä miehet tanssi, mutta tämäpä sanoi "Ei se mittää", ja vei minua tosi hienosti kunnon jenkalla.
Vauhdikkaita muistoja! - Neitsytöljy.
Ruuneperi, ehdottomasti Ruuneperi!
Se kun on niin lutunen! - *Kukkahame*
Mieti vähän!
Miten pukisi morsiushuntu miestä??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082595
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo471765Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1461367Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol3351273Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3441237Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen241141Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571103Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H13972- 55966
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21873