Kuka voisi olla palstan keinumorsian?

liian paksu perhoksi

Jussinahan sitä ennenvanhaan keinukalliolle nuoret kiirehtivät,kun töiltään ehtivät.Siellä oli tallollisentytärtä ja meitä alempiarvoisiakin.
Kuka tulisi piikatytön aisapariksi?
Liikakiloja ei keinu kanna,mutta sutjakka poika vois saaha aisaparina paikan.
Olen muuten ollut keinussa kesällä kerran,oletko sinä ollut?

Mitä muita juhannukseen liittyviä ilakointia muistat?Juhannustanssit ja kokot alkoivat olla jo nykyaikaa nuoruudessani

6

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • texsanell ek

Kukkien poimintaa tietenkin aattoiltana tyynyn alle:) Taikaruohoa kiedoimme sormen ympärille, ja luettelimme a-b-c-d kunnes ruoho loppui. Sillä kirjaimella tuli sulhasen nimi olemaan.

Aavistelevaa hymyä se ja kaihoa, nuoren tytön sielussa. Juhannuskoivut oven ulkopuolella, ja pirtti niin puhdas ja juhlavalmis - seinähirretkin rapsittu katajaluudalla, ja matot puhtaina lattialla.

Mummon valmistamaa hämäläistä ruokaa, en muista kuin isossa savivadissa perunalaatikkoa, liharuoka samoin isossa leivinuunissa kypsytetty. Mummon hyvää rieskaakin sai reikäleivän lisäksi ja kirnuvoita.

Rusinasoppaa ja ohrapuuroa olen syönyt jussina, mutta enimmäkseen olimme serkkujeni kanssa kylällä tai vinttikamarissa.

Helsingissä olen kerran pari ollut Seurasaaressa katsomassa juhannuskokkoa, mutta mieluimmin olen kävellyt siellä katselemassa muinaisrakennuksia ihan rauhassa sisäpuoleltakin.

Seurasaaressakin tavoittaa sen aidon rauhantunteen, jota vanhat harmaat hirsirakennukset huokuivat.

• *Kukkahame*

Nuorena olin usein Seurasaaressa, siellä aloitettiin ajoissa kokkojen sytykset, lapsiperheitä oli alkuillasta paljon kokkoa tullut katsomaan.
      Myös Taivaskallion kokko Käpylässä oli joskus ihan mukava, mutta se lopetettiin oli kai liian palonarkaa ympärillä.
      Mustikkamaalla on tullut käytyä myös.
      Kun lapsia oli sitten niin ettei autoon kaikki mahtuneet, kokkoreissut loppui ja alettiin enemmän keksimään pihapelejä ja metelöitiin omassa pihassa.
      ;-D!
      Juhannus ja grilliruuat, kanaa, kalaa pientä ja suurta mitä satuttiin kulloinkin saamaan.

Niin Keinomorsiameksi en sovi huimaus ei siedä sellaista liikettä!!!

• Seurasaaren juhannusjuhla oli nimenomaan lapsiperheiden juhlaa.Siellä oli tietty hillitty juhlamieli vallalla.Olin siellä kerran lapsuudessani ja mieleenpainuvinta oli tietenkin se kokko.
        Kerran teininä pääsin serkun mukana tanssimaan jollekin lavalle jossainVantaalla ,enkä ollut koskaan askeltakaan ottanut tanssilattialla,mutta harrastukseni voimistelun parissa kaiketi avasivat lukot ja jotenkin kiemurtelin siellä toisten mukana,kun serkkuni mies vei hidasta englantilaistavalssia,sen juhannuksen muistan ja ihastukseni tanssittajaani ei jäänyt serkultani huomaamatta.Voi noita pentumaisia ajatuksia...

• Makriina ek

Minulle on jäänyt mieleen lavatanssit, jossa lankoni pyöritti minua polkassa, niin että muut lakosivat ympäriltä.
      Eräänä toisena juhannuksena paikallinen kaveri tuli hakemaan minua tanssiin, joka juuri silloin vaihtui jenkaksi.
      Pahoittelin, kun ajattelin, että jenkkaa ei yleensä miehet tanssi, mutta tämäpä sanoi "Ei se mittää", ja vei minua tosi hienosti kunnon jenkalla.

Vauhdikkaita muistoja!

• Neitsytöljy.

Ruuneperi, ehdottomasti Ruuneperi!
      Se kun on niin lutunen!

• *Kukkahame*

Mieti vähän!
      Miten pukisi morsiushuntu miestä??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      45
      4886
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      61
      2745
    3. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1074
    4. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      71
      1054
    5. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1045
    6. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      127
      1016
    7. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      72
      974
    8. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      204
      968
    9. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      137
      885
    10. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      49