Jäädäkö työttömäksi vai ei?

--------------------

Olen nyt reilun vuoden kärvistellyt tylsässä toimistoduunissa suhteellisen surkealla palkalla ja on pidemmän aikaa v-tuttanut tylsä duuni.
Mielenkiintoisempaa hommaakin olen varovaisesti tiedustellut, lopputulos on kuitenkin että samat apinan hommat jatkuu. Melkein kuin ne klassiset Aku Ankan vastuutehtävät joissa Aku esim. teroittaa kyniä automaattiteroittemalla.

Kohta tulee täyteen vaaditut 8kk töitä jotta saisin ansiosidonnaista päivärahaa. No eihän se pienestä palkasta vielä pienempi päiväraha riemua kattoon nosta, mutta jämähdys umpitylsään duuniin pidemmäksi aikaa syö sisältä ja ulkoa.
Eikös se ole niin, että kun määräaikainen pesti loppuu, on oikeutettu ansiosidonnaiseen, vaikka töiden loppuminen onkin ns. tiedossa ja väistämätöntä?

Mitä sitten tulee tuohon määräaikaisuuteen, siitä olen tämä yhden ainoan vuoden aikana nähnyt osapuilleen kaiken. Olen allekirjoittanut kuluneen kahdentoista kuukauden aikana niin monta sopimusta ettei varmasti yhden käden sormet riitä.
Saattaisin siis taas saada jonkun muutaman kuukauden pätkän jatkoa, mutta kuten arvata saattaa, ei juuri nappaa.

Jos laskelmani hiukan yli tuhannen euron (netto) ansiosidonnaisesta pitäisi paikkansa, uskon sillä ja säästöillä selviäväni melko pitkään. Samalla voisin tehdä jotain kehittävää kuten yrittää parantaa rapistunutta kuntoa ja etsiä sitä mielenkiintoisempaa duunia. Onko suunnitelmassa aukkoja, mitä olette mieltä?

2

63

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zdrtyhrrt5ysegre5yts

vietä kesäloma ja mieti rauhassa,mitä haluat jatkossa työksesi tehdä.
      ehkä kouluttautuminen tai joku mielenkiintoinen työ vois olla,ehkä.
      ei kuitenkaan kannata jäädä miettimään paskaduunissa,että kandeeks tätä jatkaa.
      sun viestistä puuttui faktoja,kuten ikäs ja aikasempi koulutus,mutta kyllä töitä tekevälle löytyy!

• lottovoiton

mitä siitäkin tulisi jos suomalaiset hylkäisi aina

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe