Miksi mies ei kestä naisen itkua?

ei jaksa

Kertokaa miehet miksi ette kestä naisen itkua? Mikä pistää miehen olemaan entistä kylmempi kun nainen itkee lohduttomasti?

Mieheni pahoitti mieleni tänään mm. haukkumalla minua. En saanut muuta kun lisää kylmyyttä ja vettä myllyyn kun itkin. Nyt hänestä ei ole edes kuulunut mitään.

Tuntuu, että en pysty enää uskomaan miehiin. Pitääkö puhua miesten "kieltä", ei osoittaa tunteitaan, että pärjää.

40

7410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sillai vaan

      Kysy mieheltäsi, miten hänen kanssaan pitäisi toimia. Itse pistäisin tuollaisen ukon kiertoon, jos olisin sinä. Mutta jokainen menee omia polkujaan ja tekee omat mokansa.

    • nainen886322

      Jep, mies kiertoon! Voin sanoa, että kaikki miehet eivät todellakaan ole tuollaisia! Omani halaa yms aina, kun itken! Tuo ei ole soveliasta käytöstä!

    • ...

      A) Ei ole normaalia, että mies haukkuu puolisoaan. En kattelisi tuommoista.

      B) Se ei ole myöskään normaalia, jos miehen huono käytös vain yltyy siitä, että itket, kun olet selvästi pahoittanut mielesi. Yleisesti ottaen useimmilla ihmisillä tulee tarve lohduttaa ihmistä, joka itkee, etenkin jos tämä on oma puoliso.

      Jätä se mies. Ei tuo ole oikein. On olemassa hyviäkin miehiä. Oma mieheni ei huuda minulle tai hauku minua, ja jos joskus itkettää, hän ottaa syliin ja lohduttaa. Se on normaalia.

    • Siksi

      Itku tekee miehestä syyllisen, eikä mieäs kestä sitä, koska oikea mieäshän ei ole koskaan syyllinen mihinkään.

    • hyvä hyvä itse olen avosuhteessa /avioliittotakana no nyt naiseni ei halua itkeä ja on kauhean mustasukkanen haluisin niin kuunnelle koska olin itse naimisissa olessani joka ilta itkin itseni uneen osasin näyttää tunteita

      • Hah !

        Äidinkielen tunti on ainakin kulunut nukkuen.


    • eihän

      Eihän sitä perkeleen volinaa kuuntele ,Erkkikään.

      • S-nisti

        Itkevä nainen on väärästä päästä märkä.


      • Juotarpeeksivettä

        On kuitenkin parempi olla "märkä" edes toisesta päästä. Ihan vain siksi, että ei ole noin kuiva aivoituksiltaan.


    • Kuka kuoli?

      Kyllähän sitä itkeä voi jos on surua,mutta normaaleista arkipäivän asioista pillittäjää ei kukaan jaksa.

    • se johtuu siitä kun tuntuu kuin ei voisi auttaa vaikka haluaisi, mutta kun saa omat ylpeytensä nieltyä tekee mieli halata aina, itsellä kesti kauan ymmärtää että aina itku ei johdu minusta.

    • itku ei haittaa

      joillakin miehillä on virheellinen käsitys, että nainen itkee "tahallaan" ja saadakseen tahtonsa perille. He eivät ymmärrä että itku johtuu tunnetilasta, eikä sille mahda mitään. Naisilla yleensä on itku herkemmässä, eikä sille todellakaan mahda mitään. Kieltämällä sitä ei ainakaan pysty lopettamaan.

      Ehkäpä näitä miehiä on kasvatettu niin että itku on kiellettyä, hävettävää ja pahaa ja se on jotenkin kitketty heistä pois. Silloin he eivät kestä muidenkaan itkua ja luulevat että nainen pystyisi lopettamaan jos siihen suhtautuu kylmästi - lopputulos on päinvastainen.

      Itkuhan ei ole paha asia, vaikkakin se vaikeuttaa puhumista ja puoliensa pitämistä. Moni nainen harmittelee että ei pärjää riidoissa siksi kun alkaa itkettää. Muuten itku kertoo vain kyvystä tunteisiin ja herkkyydestä, mikä on hyvä asia sekä miehessä että naisessa

    • vaihtamalla paranee

      itse seurustelin miehen kanssa joka raivostui suunnattomasti jos satuin purskahtamaan itkuun riidan aikana tai hänen käytöksensä takia. puolentoista vuoden tapailun jälkeen tajusin että mies on kusipää. erosin ja seurustelen nyt ihmisen kanssa, joka ymmärtää ja yrittää edes lohduttaa jos joku asia harmittaa. hänen takia en ole joutunut itkemään kertaakaan, enkä voisi olla onnellisempi. ihmettelen vain, miksen aikaisemmin tajunnut että vaihtamalla paranee, kunhan valitsee hyvin kumppaninsa.
      Minulle sanottiin syyksi raivoamiseen että "Mä en jaksa kuunnella kun sä parut, se on rasittavaa", myöskin niinä hetkinä jolloin hän oli tahallaan satuttanut mua.

    • ole aikuinen

      Aikuinen tasapainoinen nainen ei saa itkuraivareita joka ikinen kerta kun heille sanoon jotain. Avaa suusi ja puhu ongelmista, äläkä vain saa hysteerisiä itkuraivareita.

      • Aloittaja ei kyllä missään vaiheessa sanonut että saa hysteerisiä itkuraivareita... Näin pätemään päästäkseni.


    • Morjenssta

      Voi luoja onko ihme että äijästä ei mitään kuulu?! Oletko Aikuinen vai Pikkulapsi? Jos mies pahoittelee mieltäsi niin erotkaa. Parkuminen ei auta yhtään kuin eroon päin. Ei vit-tu millasia ämmiä.... Joo ei voi uskoa miehiin jos ei ensin usko itseensä. Ihme lässytystä, teinikäninää.

    • femme27

      Meillä sama, mies ei tuu lähellekään kun pahoittaa mieleni, ja siitäkös se olo pahenee entisestään. Tosi vaikea uskoa että hän rakastaa minua, ja haluaa aina olla kanssani, sillä minun mielestäni tuollainen käytös on kylmyyttä.
      Ja mistäkö se mieleni alun pitäen pahoittui, no siitä että mies puhuu kauniita, mutta ikinä mitään ei tapahdu...
      Alkaa riittää...

    • Oskaobotti

      Myönnän, että joskus naiseni itku ärsyttää. Useimmiten kuitenkin lohdutan, mutta siihen voi mennä pari minuuttia, tai sitten vain nielen ärtymykseni enkä anna hänen nähdä sitä.

      Miksikö ärsyttää? Siksi, että usein en näe itkulle mitään syytä. Jos vaikka ollaan jo selvitetty riita ja sovittu, että kaikki on hyvin, ja naiseni alkaa sen jälkeen vollottaa, se tuntuu niin hemmetin turhalta. Ja jos kysyy syytä itkuun, nainen ei osaa edes selittää sitä! Jos asia on kerran jo puhuttu ja kunnossa, tuntuu siltä, että nainen valehtelikin väittäessään asian olevan selvitetty. Ei kai muuten tarvitsisi itkeä?

      Joskus itku ärsyttää siksi, että miehelläkin on riitatilanteessa loukattu olo, mutta nainen itkullaan ikään kuin mitätöi miehen pahan olon. Siis koska nainen itkee, miehen pitää niellä loukkaantumisensa, lohduttaa naista ja sillä myöntää, että hän oli suurempi syypää riitaan.

      Oman kokemukseni perusteella nainen heittäytyy yhtä kylmäksi, ellei kylmemmäksi, jos mies alkaa itkeä kesken riidan.

      • Oskaobotti

        Mutta täsmennän, että yhtä epäloogista se itkusta suuttuminen on kuin tyhjästä itkeminen, kun kaikki on hyvin. Siksipä nielenkin oman ärtymykseni, koska ei se ole sen fiksumpi reaktio. Parempi lohduttaa ja olla lähellä. Joskus vain toivoisi naisenkin huomioivan miehen tunteet ja loukkaantumisen.


      • Anonyymi
        Oskaobotti kirjoitti:

        Mutta täsmennän, että yhtä epäloogista se itkusta suuttuminen on kuin tyhjästä itkeminen, kun kaikki on hyvin. Siksipä nielenkin oman ärtymykseni, koska ei se ole sen fiksumpi reaktio. Parempi lohduttaa ja olla lähellä. Joskus vain toivoisi naisenkin huomioivan miehen tunteet ja loukkaantumisen.

        Kannattaa sitten kertoa siitä omasta loukkaantumisesta, jos se ei ulospäin näy. Tuskin naiset sitä tahallaan haluavat sivuuttaa, vaan eivät vain tiedä/tajua miehen loukkaantuneen


      • Anonyymi

        Wanha ketju, mutta halusin kommentoida. Kunpa ihmiset kommunikoisi näistä asioista enemmän ja opettelisi ymmärtämään toisiaan..

        Mullakin tulee joskus itku riidan päätteeksi. Inhoan riitoja ja riidan jälkeinen itku tulee, kun se jännitteinen tilanne ja paine laukeaa. Siis helpotuksesta, ei siksi että haluaisin yrittää jatkaa riitaa, manipuloida tms. Eikä sille tosiaan voi mitään. Itkuja on erilaisia; surusta, kaipuusta, vihasta, häpeästä, stressistä, helpotuksesta, ilosta, liikutuksesta. Pääosin itku on kuitenkin mun mielestä hyvä juttu; se puhdistaa mieltä siinä missä jollekin toimii vaikka juoksulenkki tai tietynlainen musiikki. Harvemmin se ihan syyttä tapahtuu, ja toisaalta vielä harvemmin niin että tarkoituksena olisi ehdoin tahdoin mitätöidä jonkun toisen tunteita. Ei se toisen itku tarkoita etteikö toinenkin saisi kokea olonsa loukatuksi, tai että itkevä osapuoli kokisi olevansa syytön tilanteeseen.

        Kurjia sellaiset tilanteet, joissa kumppani käyttäytyy kylmästi kun toinen itkee. Jos sellainen jatkuu, niin itselleni se olisi melkoinen red flag ja signaali siitä, että suhteessa voi olla epäterve valta-asetelma ja henkistä alistamista tai sitten kumppanilla on vajavainen kyky suhtautua normaaleihin tunnereaktioihin.


    • .....

      No mun mies ei oo tollanen ilkeä. Hän lohduttaa mua aina, jos itken. Minä lohdutan myös häntä.

    • 13579

      Toivon että miehet ymmärtäis naisia. Mulla ainaki on niin, että itken kaiken pois yleensä kerralla. Kaikki stressit, haukkumiset, pahan olon. Itkiessä niitä kaikkia ajattelee samaan aikaan ja alkaa itkeen vielä enemmän. Kaikista paras on, että mies halaa ja lohduttaa. Ei saa suuttua, koska moni nainen on tosi herkkä ja sitten on uusi itkun aihe, että mies ei ymmärrä, tule lähelle ja lohduta. Miesten pitäis näyttää enemmän muitaki tunteita ku vaan raivoa ja vihaa. Herkkyys on hieno asia eikä sitä tarvi hävetä. Toiste herkkyyttä pitää yrittää ymmärtää. Ja vielä.. naiset ei itke, että sais tahtonsa läpi tai, että mies säälis sitä.

      • rauhaarakastava

        Juuri noin, kun syystä tai toisesta alkaa itkettää niin sitten kaikki kurjat jutut tulevat mieleen ja jos sitten kokee vielä "hylkäämisen" miehen taholta niin se kyllä syö tosi pahasti.

        Minä olen todella empaattinen, itken ilosta ja surusta ja myötätunnosta. Ja kuulkaa miehet, sitten on se joka neljäs viikko, jolloin hormonit tekevät minusta kamalan. Saatan hermostua jostakin typerästä asiasta ja kiihtyä nollasta sataan parissa sekunnissa. Kahden minuutin päästä itken omaa kauheuttani ja sitä että käyttäydyn huonosti vaikken haluaisi. Siinä kohtaa on vaan jo toisen mieli pahoitettu. Se on oikeasti KAMALAA - olen kiltti ihminen enkä oikeasti halua loukata rakkaimpiani. Usein kyllä sanonkin töistä tullessa että nyt mulla on kamala olo, koittakaa kestää.

        Ja taas mennään....


      • Anonyymi

        Tästä syystä myös toiselle saattaa näyttää siltä, että itkee pienestä, mutta kun se pienempi asia voi muistuttaa monesta muusta tai jostakin suuremmasta, ja itkeekin sitten jo useamman asian vuoksi


    • itkupillinainen

      Ex-miehenioli sitä mieltä, että itken riidellessäni ssiksi, että saisin tahtoni läpi. Eipä ymmärtänyt, että on tilanteita jossa itkuĺle ei mahda mitään kun on niin paha olla. Pilkkasi ja ivasi.

      • ValoaVenuksesta

        Ei voi millään ymmärtää jos käsityskyky on kotoisin Marsista tai ehkä jopa jostain vielä kauempaa.


    • Anonyymi

      Miehesi on tunne kylmä. Sä pärjäät. Turhien paskojen takia ei kannata itkeä!

    • Anonyymi

      Itselläni on ihan sama kokemus, että miehet eivät kestä naisen kyyneleitä. Tai siinä on vissi ero ovatko ne kyyneleet miehen itse aiheuttamia, vai jonkin muun asian aiheuttamia. Josne ovat jonkin muun aiheuttamia niin mies kestää ne paremmin ja saattaa jopa lohduttaa (tosin kaikki miehet eivät siihenkään kykene). Vaan jos ne kyyneleet ovat miehen itsensä aiheuttamia niin se valtaosin vain ärsyttää miestä ja lisää kylmyyttä ja vittumaisuutta, varsinkin riitatilanteessa.

      Se on se testosteroni ja sen luonnollinen vaikutus. Testosteroni heikentää kykyä itsekritiiikkiin ja empatiaan jne. Mies ei voi myöntää, eikä edes kykene näkemään toimineensa väärin. Riidan jälkeen, hormonipiikin laskettua, mies voi sen asian tajuta ja nähdä ja jopa pyytää anteeksi, mutta riitatilanteessa sitä on mieheltä turha odottaa. Mies on hormoniensa orja!

    • Anonyymi

      Siihen tottuu lopulta. En tiedä mikä siinä on että se on niin vaikeaa. Sitten tulee riita ja paha mieli siitä kun toinen ei lohduta. Parempi vaan antaa olla ei edes odota . Monta tuntia saa itkeä jopa päiviä ennen kuin lohduttaa olkoon. Jotenkin lohdullista tietää etten ole ainoa.

    • Anonyymi

      Voi teitä... Minä en kestäisi tuollaista kylmyyttä ollenkaan, vaan ero tulisi heti. Ei olisi turvallinen olo noin epäempaattisen miehen kanssa.
      Itse jos purskahdan itkuun, niin mieheni tulee lohduttamaan, halata rutistamaan. Ja hänen lohdutuksensa on parasta mitä tiedän. Hän ei minua hauku, mutta herkkyyteni vuoksi on hänkin saanut mieleni pahoitettua. Sillä ei kuitenkaan ole väliä, onko hän sen itse laukaissut vai jokin muu.
      Rakastan myös lohduttaa miestäni, jos hänellä on huono mieli. Meillä on siis molemmilla joku, joka ottaa syliin sillon kun sitä eniten tarvitsee <3

      • Anonyymi

        Aloittaja mies pääsi pätemään!


      • Anonyymi

        Miksi mies olisi poikkeus. Muista elämässäni että kukaan oli lohduttanut tai halannut koskaan kun olen itkenyt. Ihan pienenä ehkä äiti. Ei ystävätkään sen kummemmin välitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja mies pääsi pätemään!

        Pahoittelut, jos kuulosti pätemiseltä. Sen piti olla vain esimerkki siitä, että ei naisten tarvitse tyytyä ajatukseen, että kaikki miehet reagoisivat kylmästi itkuun.

        Itse olen aina valmis lohduttamaan, jos joku seurassani oleva alkaa itkeä. Todella surullista, jos jollakin läheiset eivät reagoi niin pahaan oloon.


    • Anonyymi

      Naisilla heikko luonne ja ne itkee lähes joka asiasta vaikka ei olisi syytä.

      • Anonyymi

        Sinun kannattaa siis pysyä kaukana naisista


    • Anonyymi

      Jos ihmisellä on vähääkään empatiakykyä ,ei voi olla toista lohduttamatta oli syy mikä tahansa tai kyseessä tuttu tai tuntematon. Itkevän huomiotajättäminen on sydämmen kylmyyttä . 🥺

    • Anonyymi

      Itse kohdannut naisia, jotka käyttää itkua huomion hakemiseen ilman pelkoa ja uhkaa tai todellista syytä? Tarkoitus joko syyllistää toista tai kun on jo käyttänyt kaikki muut mahdollisuudet niin itku on se viimeinen keino saada toinen syyllistettyä omasta pahasta olostaan?

      Syyt voivat olla ihan mitättömiä asioita toiselle ja siksi enemmän ärsyyntyy toisen käytöksestä kuin kokisi toiseen empatiaa? Valehtelu ja vedättäminen ovat alhaisia keinoja, niitä kunniallisen miehen on vaikea ymmärtää? Toisen keinot vaikuttaa asiaan voivat tuntua toisesta halpamaisilta, siksi ottavat mielummin etäisyyttä kuin ymmärtävät toisen itkua?

      Tilanteita voi nähdä monella tavalla, mennytkin voi vaikuttaa toisen suhtautumisessa toiseen? Huonot kokemukset toisesta ei anna hyviä lähtökohtia ymmärtää toista. Silloin tuskin saa empatiaa toiselta, vaikka olisi aiheellistakin? Keinottelua on monenlaista ja naisista alkanut paljastua enemmän puolia, jotka vähemmän mieleen. Jolloin halu ymmärtää toista vähenee.

      • Anonyymi

        Kannattaa varmaan harkita sitä yksin eloa. Jos niin harhaiseksi vetää että naisen itku on mahdollisuus manipuloida miestä. Kyllähän se nainen itkee kun loukataan ja sitten vielä loukataan vähän lisää kun siihen reagoidaan. Varmaan monet patovat tunteitaan ja itkevät yksin ja vaipuvat jonkilaiseen tunnetyhjiöön joissa heidän tunteita tai pahaa olos ei huomioida. Juurikin tuollaisen ajatusmaailman takia. Lopulta se nainen väsyy ja jättää sen tunnekylmän miehen tai kärsii koko loppuelämän.


    • Anonyymi

      Juu, mullekin mies huusi, että ”itke nyt vaan” ja nauroi. Sai vaan enempi sen raivoon kun meni itkemään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2609
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      208
      2374
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2292
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      184
      1782
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1298
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1233
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe