Elämä kulissiavoliitossa

Pete J

Olen vaimoni kanssa ollut yhdessä jo 20-vuotta ja olemme naimisissa.
Meillä on 3 yhteistä kouluikäistä lasta.
Viime vuosina en ole enää tuntenut vetoa vaimooni ollenkaan. Eikä minun tee enää mieli harrastaa vaimoni kanssa seksiä.
Minulla on ollut salainen seksisuhde toiseen naiseen jo vuoden.
Kuitenkaan en pysty ottamaan avioeroa yhteisten lastemme takia ja olen töissä sellaisessa paikassa jossa minua pidetään isänä ja hyvänä aviomiehenä.
Työkaverini tuntevat vaimoni.
Minulle tämä on yhtä kulissia olen 3lapsen isä joka on naimisissa.
Minusta tuntuu,että jokainen päivä on esittämistä vaimolleni hyvää ei pettävää aviomiestä.

14

674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6

      So WAT.

      Paskaako tuollaisia mietit, ole mies äläkä hiirimies.
      Minusta olet hoitanut asiat hienosti, turhaa siinä vollotat.

      • joo-o

        Joo, noin voi asennoitua niin kauan kun itse ei joudu petetyksi...


    • 8 + 19

      Olet tehnyt valinnan: minä ensin, sitten lapset. Itku ja hammasten kiristys on vielä edessä.

    • tytteli919191

      Meillä kotona oli tuollaista, kun olin pieni. Pelkkää kulissia kaikki. Äiti oli onneton, sitten isä kuoli, jolloin äiti oli vielä surullisempi. Jotenkin onnistuivat toisiaan rakastamaan. Meille lapsille tämä oli rankkaa - oltiin sentäs unelmaperhe, unelmatalossa, oma firma ja kaikki.

      Tee palvelus - ota ero tai jätä se salarakas. Myö lapset vaistotaa kaikki ja tajutaa sit vanhempana mikä oli kyseessä. Siitähä se soppa sit syntyyki...

    • Valivalivali vai?

      No sehän on hyvä, että löytyy vielä varanaisia, jotka ilolla tyydyttävät seksuaaliset tarpeesi kun "ei enää tee mieli omaa vaimoa". Ja onhan toki kysessä tärkein asia elämässä ja se pitää saada toteuttaa mahdollisimman vaivattomasti.

      EI uskoisi, että todellakin olet ollut 20 vuotta naimisissa ja oppinut noin vähän parisuhteesta ja parisuhdetaidoista. Vaimollasi on oikeus oikeaan mieheen!!

    • Perhe-elämä ei ole aina ruusuista se on arkea joka varmasti ottaa jokaiselta voimia.
      Oletko mennyt nuorena naimsiin?Oletko avieroperheestä?Mitkä olivat syyt että menit naimisiin ja hankit lapsia?

      Jokaisella ihmisellä on kriisejä sekä suhteissa on kriisejä.Oletko miettinyt mitä oikeastaan itse haluat ja miksi.Siinä pitää mennä pintaa syvemmälle.Ei vain todeta hyvää seksiä.Teknisesti se onnistuu kenen kanssa tahansa kuka vain myötäilee omia mieltymyksiäsi.

      Syvää kiintymystä ja rakkaus seksiä on harvinaista löytää.Yleispätevää neuvoa tuskin voi antaa mutta kinkkiseltä tilanteesi näyttää.Mieti mitä oikeastaan haluat elämältäsi ja mieti seurauksia myös itsesi kannalta.Jos otan rakastajani voi edessä olla uusioperhe hänen kanssaan pidemmällä tähtäimellä ja taas sama perhearki tai sitten suhde aikanaan loppuu kun olette kolunneet toisenne läpikotaisin ja huomaat olevasi kenties yksin.Kaipaatko silloin taas perhettäsi vaiko onko poikamies-elämä sinulle ok?

      Mitä perhe sinulle merkitsee?Mitä omat lapsesi sinulle merkitsevät?

      Oletteko puhuneet haluttomuudesta vaimosi kanssa?

      Nykyisin yhteiskunta ruokkii monipuolista fantastista seksiä mahtavien kumppaneiden kanssa.Hyvin harva meistä kuitenkaan on sellainen tai saa sellaista mitä mieli aina tekee.

    • Seksistä voi nauttia ainoastaan silloin kun on sinut itsensä kanssa ja kumppani on myös sinut itsensä kanssa eikä mitään suojamuureja oman seksuaalisuutensa kanssa ole.Ihmisen pitää ymmärtää nautintonsa estottomasti ja tuntea itsensä että hän kykenee nauttimaan seksistä myös kumppaninsa kanssa.Sama juttu tunnepuolen kanssa se pitää olla myös tasapainossa.

      Mahtaako vaimosi osata nauttia seksistä vai onko se vain tarpeellinen asia joka hoidetaan alta pois.Yksitoikkoista?

    • dsjfsldjf

      Jos olet salaisessa suhteessa toiseen naiseen, niin ei ole ihme että tunteesi ovat viilenneet vaimoasi kohtaan. Entä jos tekisit täyskäännöksen ja lopettaisit salasuhteesi ja tekisit kaikkesi että saisit avioliittosi toimimaan? Jos et saa, voit lähteä hyvillä mielin kaiken aviolitton eteen tehneenä. Eikös näin?

    • Sinun naisellasi kai on samalainen suhde johonkin mieheen ,erotkaa jo,Naisesi on tehnyt jo sinun tekosi:IMiten edes luulet muuta?Minä olen tyydyttävässä parisuhteessa ,seksiä voisi olla lisääkin jos vaan jaksettais käydä suihkussa ja oltais paremmassa kunnossa.
      Ihmettelen millainen nainen sinuun on yhteyksissä ,onko hänkin naimisissa?Miksi haluaa olla 3 lapsen isän kanssa ,haluaako vain olla vaimoa parempi,että leikittelee sinun kanssasi

    • samassa jamassa

      Minullakin on samanlainen tilanne avioliitossani yhtä monen yhteisen vuoden jälkeen, mutta en kuitenkaan tapaile ketään muuta. Mieluummin mietin, miksi on miten nyt on..

      Sana kulissi on sinun omassa päässäsi ja ihminen, jonka uskot muiden silmissä olevasi, on ihan sinun oma keksintösi. Kukaan ei ole ihan niin tyhmä etteikö kokisi sinua muunakin kuin kelpo isänä ja on vain omaa arkuuttasi, jos et kykene tuomaan itseäsi esille muunakin. Kyllä isillä ja aviomiehillä on montakin ajatusta päässään muustakin elämästä, joten oman kulissisi tai voisiko sanoa vankilan, olet sinä luonut itsellesi ihan itse. Siinä asiassa et saa asettaa muita vastuuseen ja vain sinä voit päästä ulos häkistäsi, jonka ei aina tarvitse olla draamallisia ratkaisuja avioeroineen ja uusine pareineen.

      Puolisoasi et voi muuttaa ja jos toteat niin kuin minäkin pitkän harkkinnan, ulkopuolisen tuen ja muun avun hakemisen kautta, ettei hommasta tule mitän on toiselle kuitenkin annettava yhä tilaa saada olla päättämässä, miten tilannetta ratkaistaan. Minä en aio omalla kohdallani pakata kamoja ja jättää lappua pöydälle, vaan keskustelen puolisoni ehdoilla. Hänen vuorovaikutustaitonsa ovat minua heikommat ja hän vaatii paljon miettimisaikaa, joten minä haluan antaa sen tilan hänelle. Toista ei saa lähteä nöyryyttämään tilanteessa, joka tekee muutenkin kipeää olipa minulla kuinka selvät ajatukset jo mielessäni muutenkin.

      Se, että joku tilanteessa täysin ulkopuolinen ihminen tuntuu sinusta nyt hyvältä on pikaratkaisu tarpeeseesi saada edes jotakin apua. Fyysinen läheisyys on lohduttavaa, mutta jos olet rehellinen, niin koetko syvällä sisimmässäsi lohtua myös tunteissasi? Olen satavarma, että se pieni avuton sinäsi huutaa yhä apua. Toiminta tukahduttaa sen sinun pienen tunteesi,mutta uusi seuralaisesi tuskin on halukas sinua terapoimaan, pohtimaan ratkaisua vaikeuksiisi saati tavoittelisi sinun hyvinvointiasi pitkässä juoksussa. Harva ihminen kykenee sellaiseen ja jos kykeneekin ottaa siitä rahaa ammattinimikkeellä terapeutti tai muu tukihenkilö.

      Tilanteesi on epämiellyttävä, mutta lähde selvittämään sitä. Jos vaan poljet paikoillasi hokemassa kun ei tunnu enää missään, niin et opikaan mitään itsestäsi saati löytäisi ulospääsyä tilanteestasi. Kaikkea ei kannata tehdä niin kuin yleensä tehdään, vaan voi ajatella että nyt on ilmiselvästi aika ryhtyä kasvamaan ihmisenä. Etsivä löytää.

    • Kaketuomas

      Kaketuomas sanoo, että vasta 20-vuotta aviossa ja nuori mies olet vielä.
      Liittoa vielä edessä reilut 20 lisää ja enemmänkin.

      Annan miehisen neuvon, joka varmasti saa täällä jotkut kiljumaan kananheltat punaisina.
      Osuutensa kyllästymiseen on vaimollasi ja elämällä yleensä, kun liitto jyrää samaa urautunutta arkirataa.

      Puolisoiden kehityskaari ei aina kohtaa.
      Naisesi on lakannut herättämästä seksuaalisia tunteita. Häntä ei parane syyttää, mutta ei siitä sinuakaan syytetä. Nainen vanhenee eri balanssissa kuin mies.
      Painotukset asettuvat enemmän henkiselle sektorille.

      Ei tässä mielestäni mitään terapiasessioita tarvita, koska siinä voi käydä niin kuin kalanruotimisessa, jää vain ruoto käteen.
      Ihmisiä ne terapeutit ovat, ja joskus pahentavat möyhimisellään kriisejä.

      Ei kannata hötkyillä suotta.
      Näin on käynyt ja sillä siisti.
      Ei kannata myöskään pöhköillä avioeron kanssa vielä.

      Mitään tunnustuksia ei pidä lähteä vaimolle tekemään, koska tieto lisää tuskaa ja siitäpä myllerrys nousisi.
      Se on kuin heittäisi öljyä tuleen ja lapset kärsisivät.

      Ota asia miehisen kunniallisesti, äläkä rasita puolisoa.
      Hyvissä liitoissa voi joskus olla omat harhapolkunsa. Ne on käytävä ja opittava niistä.

      Voitte kaikesta seksin puutteesta huolimatta olla hyvät kumppanit.
      Jos hyväksyt kumppaanuusliiton, niin se voi olla alku jossain vaiheessa löytää seksi mukaan.

      Ota aikalisää muutama vuosi lasten tähden ja katso tilanne uudelleen.
      Itsensä syyttely on turhaa.

      Niin sanottu kulissiliitto voi olla toimiva. Se riippuu täysin sinusta.
      Kun osoitat huolenpitoa ja rakkautta sekä vietät huolehtivaista aikaa perheesi kanssa, niin se riittää.
      Olet vastuuntuntoinen ja aito puoliso rakastajattesta huolimatta.
      Ei maailma tähän kaadu. Viiden vuoden kuluttua asiat voivat olla ihan toisella tolalla.

      • Leuto

        Entä jos vaimo kaipaisi miestä lähelleen ja kärsii siitä, ettei miestä hänen olemuksensa haluta? Rakastajatar vie kaiken huomion, joka kuuluisi hänelle. Varmaankin vuoteen kylmenemisessä on osuutensa vaimolla, mutta sitä emme tiedä, koska vaimon tarinaa ei ole luettavissa.

        Pidän kirjoituksestasi sen miehisen vastuunkannon näkökulmasta, mutta naisena en voi petosta sallia. Vielä vastuuntuntoisempaa olisi analysoida, miksi vaimo ei kiinnosta. Nuoremmaksi nainen ei voi enää tulla vaan rakkaammaksi kyllä.


    • Hirvee ämmä varmaan

      Samassa jamassa ollaan vaikkakin naisihminen itse olen.

      Yhtä pitkä parisuhde takana, sama tilanne lasten kanssa, oma mies ei vain enää sytytä. Oma salasuhde kestänyt jo 8 vuotta, hänkin tahollaan naimisissa ja pienten lasten isä. Kummallakaan ei lasten takia ole syytä erota, saa nähdä miten käy, kun lapset tästä vanhenevat.

      Jokainen elää omalla tavallaan, minua ainakaan on kenenkään turha tulla moralisoimaan, kun ei minun elämääni elä. En halua vanhainkodissa itkeä, että elämä jäi elämättä.

    • fgwtg

      Niin, jos nyt ihan aluksi kertoisit vaimollesi ja päättäisitte yhdessä mahdollisesta erosta (tuskin vaimosikaan suhteestanne nauttii enää), ei tulisi lapsille enempää traumoja. Kyllä ne lapset ovat jo aavistaneet, ja todennäköisesti vaimo myös, sinun salasuhteesi. Lapset näkevät yleensä paljon enemmän mitä aikuiset luulevat. Voithan sinä aina kuvitella ettet ole toimillasi lapsiesi tulevaisuuteen vaikuttanut, mutta valitettavasti heillä ei ole tällä hetkellä mitään käsitystä aidosta rakkaudesta ja kunnon kommunikoinnista parisuhteessa. Jos sinulla on tytär, olet jo vienyt häneltä luottamuksen miehiin, ja se tulee vaikuttamaan hänen parisuhteisiin aikuisiällä.

      Ja lopeta itsesäälissä rypeminen, ei sinua kukaan ole pakottanut olemaan avioliitossa naisen kanssa jota et rakasta enää, ei sinua kukaan ole pakottanut pettämään ja elämään kulissielämää, ei sinua kukaan ole pakottanut olemaan puhumatta parisuhteen ongelmista vaimosi kanssa. Aikuistu (vihdoin) ja ota vastuu omista teoista ja ennen kaikkea ole rehellinen itsellesi. Älä laita asioita vaimosi, elämän jne syyksi. Kyllä sinullakin on varmasti ollut oma osuutesi teidän parisuhteen tolaan, viimeistään siinä ettet ole eronnut vaan sen sijaan valinnut pettämisen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe