Oon 15v tyttö, pian 16, Vielä vuosi ylä-astetta jäljellä, ja harkitsen seuraavia vaihtoehtoja tulevaisuudelle:
A) Opiskelen kaksoistutkinnon, ja meen töihin.
B) Opiskelen ensiks lukion, teen töitä samalla, yritän tähdätä oliko se ny 2vuoteen
C) Meen amikseen taide-puolelle.
Olen kuvaamataito-friikki, kuvis on 10, valinnainen 9, piirtäminen on yks mun intohimo, samoten maalaus. Tykkään myös kokkaamisesta, mutta en syö _LAINKAAN_ kasviksia, taikka marjoja (niukasti) se haittaa kyseistä uraa... ;W; En tiedä yhtään mitä tehdä tulevaisuuteni kanssa, olen kantanut siitä stressiä jo 7 luokan puolestavälistä saakka, kaikki vaan; Älä ota stressiä noista asioista, et sul on viel aikaa valita ja päättää.
- Mutta kun se aika tulee, ja en tiiä mitä tehdä, tai mitä valita, ketä saan syyttää? Äiti haluaa mut ehdottomasti taide-puolelle, ei mihinkään muuhun .
HELP?! ;w;
Mihin opiskelemaan???!!
2
116
Vastaukset
- %-7&!
Kaksoistutkinto neljässä vuodessa (esim. lukio ja merkonomi) Lukiossa voit käydä reilusti taidekursseja ja sen jälkeen suuntaat kiinnostuksen riittäessä graafiselle alalle tms.?
- hjiii
Lukiota harvat saavat suoritettua kahdessa vuodessa, ihan kirjoitusten ja kurssien aikataulujenkin takia, saati oman jaksamisen.
Joko lukioon miettimään tulevaisuuden suunnitelmia, tai suoraan ammattikouluun itseä kiinnostavalle alalle. Ei kannata liikaa ylä-asteen todistusnumeroiden perusteella päätellä missä on hyvä ja missä ei. On niin paljon monenlaista osaamista, missä voi tietämättään olla hyvä :)
Itse molempia kokeilleena, suosittelen lämpimästi amitsua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760