Eli olisiko jollain tietoa miten toimia jos haluaa uusia reseptin tai saada reseptin Virosta? Lääkäriin tietenkin, mutta jos otan päivämatkan Tallinnaan, pitäähän aika olla etukäteen varattu. Ja kuinka hyvin onnistuu ettei tulisi "hukkareissua"?
Ja kuinka paljon voi tuoda noita alla mainittuja lääkkeitä ettei tule mitään ongelmia? Tullin sivuilta luin, että joitain lääkkeitä voi tuoda kuukauden annoksen ja joitain peräti vuoden määrän! En kuitenkaan haluaisi ravata Virossakaan joka kuukausi lääkkeitä hakemassa!
Suomen kivunhoito on sillä mallilla, että yritän nyt sitten saada Virosta nuo reseptikipulääkkeet (Panacod) jotka aiemmin sain vuosia Suomesta, mutta nyt ovat täällä sitä mieltä että Burana 800mg kolmesti päivässä pitäisi riittää. Mutta kun ei riitä.
Jos jollain on kokemuksia asiasta, kaikki tieto olisi tarpeen. Kiitos.
Reseptien uusiminen/saanti + lääkkeet Virosta?
4
599
Vastaukset
- panacodii
Kuule ihan samaa oon miettiny :(
- ex-panacodisti
Tunnistan teissä väärinkäyttäjän. Olen itse ex-väärinkäyttäjä, juurikin tuota samaista ah niin ihanaa lääkettä olen käyttänyt. Vempuilin sitä kaikilla keinoilla mitä keksin ja tuo ulkomailta haku ja netistä tilaaminen oli hilkulla etten tehnyt.
EN SUOSITTELE.
Hankkikaa kipupolilta aika ja saatte taatusti oikeast lääkkeet.- Kipuilija
Hienoa kun tiedät sairaushistoriani noin hyvin, että voit sanoa minua väärinkäyttäjäksi!
Kipupolin asiakkaaksi en pääse, koska olen neurologian poliklinikan asiakas, ja ainakin K-S keskussairaalassa paperini menevät bumerangina takaisin neurolle joka kerta kun niitä on kipupolille laitettu.
Tuskin minulle on morfiiniakaan vuosia reseptillä turhaan kirjoitettu ja piikkinä annettu terveyskekskuksessa, vai mitä luulet???
Mutta sitten vaihtui neurologi, ja hänen asenteestaan johtuen kaikki opioidipohjaiset kipulääkkeet otettiin pois, ja olen nyt sitten jo pidempään yrittänyt pärjäillä 800mg Buranalla, mutta ei 3x/vrk riitä.
Nyt sitten lojun kotona sairauslomalla. Mieluummin kävisin edelleen töissä ja harrastaisin liikuntaa, viettäisin aikaa lapseni kanssa, mutta kipujen takia en voi noista mitään enää tehdä.
Mutta minähän olenkin vain yksi väärinkäyttäjä jonka elämänlaadulla ei ole väliä, ihan kuten sinäkin ennen olit, vai mitä?
- khaödkhfwg
Eivät kaikki vahvoja kipulääkkeitä syömään joutuvat ihmiset ole väärinkäyttäjiä!
On väärin tuomita ihmisiä omien kokemusten pohjalta. Vähän sama, kuin entinen alkoholisti tuomitsisi kaikki alkoholia käyttävät juopoiksi...
Itse käytän myös Panacodeja kolarista johtuneiden kroonisten kipujen hoitoon, enkä pidä itseäni väärinkäyttäjänä. Mutta ehkä sinä pidät.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1211771
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391477Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231446Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461260
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521251- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531029