gootti meikki

^.^

moi!

tässä oon alkanut miettiä että milloin ois hyvä aika alotta meikkaamaan....
millon ite alotit?
ja miten?
muut mun ikäset täällä päin meikkaa.
(mut kaikki ei osaa,et niil on sitten poskilla meikit)

en oo pannut kouluun meikkiä ennen.
meen ylä asteelle.....
ja tyylinä on gothic punk,ylipäätänsä semmonen raskas.
mutten oikein tiedä millä aloittaisi,kun tyyli on tämmönen.

-huom! en nyt halua niitä "ei sun ikäset tartte"kommentteja.
osaan meikata ja on järkeä päässä että tiiän milloin on liian paljon.

ja pliis jos oot gootti tyylinen niin helppaa!

19

1303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tytt.

      No melkeenpä aloittaisin sillä, että jos kasvot vaatii niin kevyt puuterointi. Jos finnejä peitettävänä, niin peitevoidetta niihin, mutta kamalaa paksua pakkelikerrosta ei tarvitse. Vähemmän on enemmän.:) Jos (ja oletettavasti kun) haluat mahd. vaalean puuterin, niin voisin suositella tota Lumenen Natural Code-mineraalipuuteria. Sieltä se vaalein, en nyt muista nimeä tietenkään.. Itsellä se käytössä. Tietysti kaiken a&o on se, että kasvojen iho on kunnossa, hyvät puhdistusaineet ja oikea kosteusvoide.

      Sitten ihan alkuun vaikka nestemäisellä eyelinerillä yläluomeen rajaus. Paksuus oman maun mukaan, kunhan on siisti. Tässäkin tapauksessa kannattaa pohjustaa luomet, jos ovat rasvoittuvat. Nestemäinenkin eyeliner päivän mittaan suttaa luomea. Alas myös mustalla (tai tummanharmaalla) rajaus, pehmitettynä häivytyssiveltimellä (pumpulipuikkokin käy ensihätään.:D). Eikä sitten niin, että alarajaus on ylärajausta paksumpi. Se vaan ei näytä hyvältä.. Ja ripsarit, tietty.

      Alkuun vaikka noilla, menee sitten sen mukaan mikä tuntuu hyvältä. Kun on noihin tottunut, niin voi vaikka luomiväriä laittaa lisäksi. Ehkä ei suorilta ihan mustinta mustaa. Harmaata, luumua, ehkä jotain rusehtavan viininpunaista. Ja luomivärinpohjustusvoide on kova sana!:)

      Oman maun mukaan, tärkeintä omasta mielestäni on, että ei ole suttuinen. Se on kamalan näköistä noilla jollain yliampuvilla pikkugooteilla kun joskus on vastaan esim. Tuskassa tullut, että vaatteet ja tukka on tiptop, mutta meikki sitten on suttuista suttuisempi kun ei osata panostaa oikeisiin tuotteisiin.

      Toivottavasti oli nyt edes vähän jotain apua, edes pientä ideaa.:)

      • ^.^

        kiitti!
        vihdoinkin jotain järkevää,koska pelkäsin että tulloo vaan punaniskoja valittaa.


      • Tytt.
        ^.^ kirjoitti:

        kiitti!
        vihdoinkin jotain järkevää,koska pelkäsin että tulloo vaan punaniskoja valittaa.

        No itehän en viitti alkaa motkottaa, ettei ton ikänen meikkiä tarvii. Ite olin yläasteelle mennessä sen näkönen variksenpelätin että huh. Osasin meikata silloin jo joo, mutta ne väri- yms muut valinnat ei ehkä olleet ihan näin jälkikäteen ajateltuna kovin..hyvät yläasteikäiselle.:D No eipä ne aikuisellekkaan olis, nyt kun miettii. Ja tästä mun yläasteelle menosta on tosiaan nyt sitten 14 vuotta.. Auts.:S


      • eigootti

        Hih olen 45v nainen ja meikkaan juuri noin kun neuvottiin enkä todellakaan ole mikään gootti vaan tavallinen konttorirotta älväritalosta lapsiperheen keskeltä... no ehkä sitten gootit laittaa määrää enempi :)

        nimittäin taitavasti laitetut goottinuoret ovat mielestäni ilo silmälle.


    • magnolia17

      Mikä on hyvä valkoinen meikkivoide, voidepuuteri ja puuteri?

      • Tytt.

        Valkoinen? No sellasta ei sitten löydy näistä normaaleista meikeistä. Grimas on yks sarja mistä löytyy, enemmänkin maskeeraus- ja teatterimeikkejä. Esim. Punanaamio myy näitä.

        Tällainen esimerkiksi: http://punanaamio.fi/tuote/353/cake-makeup-pohjustusvari Ei vaadi puuteria erikseen.


      • ......

        cybershop myy valkosta puuteria, tai ainakin vähän aikaa sitten myi.. tuli vaa vastaan kun nettisivuja seilailin, ite en kyl alkais sotkemaan en vaaleempaa enkä tummempaa kamaa naaman kun ihonväri on, näyttää tymältä ja erittäin feikiltä.. eriasia sitten jos johonkin teema bileisiin tai goottitapahtumiin mut arkikäytös hyihyi..en sitten tiedä et onko sulla erittäin vaalea iho jolle et näistä normi rimmel loreal sarjoista oikeaa sävyä löydä.:)


      • ^.^
        ...... kirjoitti:

        cybershop myy valkosta puuteria, tai ainakin vähän aikaa sitten myi.. tuli vaa vastaan kun nettisivuja seilailin, ite en kyl alkais sotkemaan en vaaleempaa enkä tummempaa kamaa naaman kun ihonväri on, näyttää tymältä ja erittäin feikiltä.. eriasia sitten jos johonkin teema bileisiin tai goottitapahtumiin mut arkikäytös hyihyi..en sitten tiedä et onko sulla erittäin vaalea iho jolle et näistä normi rimmel loreal sarjoista oikeaa sävyä löydä.:)

        no ite ostin cuberhopista valkeaa oliko se sitä 6 euron jankkia ja en tykännyt. :P
        tuli paakkusena ja epätasasena.

        mut itellä on vaalee iho ja käytän vanilija puuteria.


    • pau123

      päätin nyt vastata kun omasta mielestäni tyylini on klassinen gootti. elikkä yksi hyvä mitä suosin on tekoripset. saa halvalla ja kestää monta käyttökertaa. ripsiliima kannattaa ostaa erikseen, paketissa kai lukee lashfix tai jotain. mutta ripset kiinnitetään VASTA kun meikki on valmis.

      • Minn.

        Kyllä sinun tyylisi taitaa olla enemmänkin teinigootti, kuin klassinen gootti.:)


    • ^.^

      hm.........onhan mulla noita teko ripsiä....
      mutta en nyt ehke suosisi niitä jokapäivä meikkinä....
      mut ne kyl käy mainiosti klassisseen goottiin!

    • ;B

      itellä on vaalee puhas iho, laitan vaa puuteria päälle. teen sitte aika isot rajaukset silmii. käytän semmosta tummanpunasta, melekee violettia huulipunaa, paljon. joskus laitan toiseen silmään valkosen piilolinssin:)

      • Hihi.

        Teinikojootti.xD


    • 98tyttö

      Valkoista puuteria naama täyteen. Eyelineria ympäri silmiä ja muista 5 cm rajaus ettei tule liian vähän! Kirkkaanpunaista huulipunaa huulipunatuubi päivässä. Ripsiväriä ylä ja alaripsiin REILUSTI. Siinä olivatkin hyvät vinkkini.

    • Kamelinkakka

      Facesta jos haet Janita Varis se on punk tyylinen ja siltä saat varmasti neuvoa jos kysyt. Kiva heppu on voin kertoo ;)

    • xxx+o

      Opettele ensin meikkaamisen perusasiat (ellei siis ole hallussa jo). Googlettamalla blogeista löytyy. Ja googlesta voi sitten kattella kaikkia inspiraatiokuvia, mitkä värit näyttää kivoilta yhdessä jne. Ja poimia omaa silmää miellyttävät jutut omaan meikkiin.
      Pari älä-pliis-vaan-tee-näin-juttua: älä sheivaa kulmakarvoja ja piirrä uusia tilalle. Ilkeästi yleistäen totean, että suurin osa niistä on aivan karmean näköisiä, ihan väärän muotoisia ja puolivälissä otsaa. Sänki ohuiden viivojen kummallakin puolella ei myöskään näytä kovin ylevältä.. Äläkä osta lumiukonvalkoista puuteria jollet halua näyttää siltä, että vain porkkananenä puuttuu. Jos haet kalpeaa lookia, osta hiukan omaa ihoa vaaleampi sävy, mutta ei sitä valkoista, koska ajattele miltä näyttää, kun naama ja koko muu iho on täysin eri väriä.

    • ^.^

      hm..........ihoni on jo vaaleinta sävyä joten käytän lumenen vanilija väriä.........
      ja juu,en oo aikeissani kulmakarvoita luopua!

    • Gothic Girl

      Tuolt ku ettii esim blackgroupin sivuilt nii löytää hyvii goottiaiheisia meikkei. Valkosen meikkivoiteen esim, shokkihiusvärei, huulipunaa, rajauskyniä, huultenrajauskyniä, luomivärejä.. Ja vaatteita! Ite oon 12 ja oon jo päiväkoti-ikäisestä (no en ehkä ihan) tykännyt rock/gootti-tyylistä

    • guutti777

      tää on aikas vanha keskustelu mut ite ku olin kasil olin gootti ja yleensä oli mustaa ja violettia/sinistä luomi väriä ja ripsaria. tein myös mustat huulet huulirasvaa, mustaa eyelineriä, mustaa ja violettia/ sinistä luomiväriä :DDD
      Saatoin näyttää ihan kauhealta muiden silmissä mutta ite tykkäsin ^^
      sain seiskan pojilta lempinimen "guutti" :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      715
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe