Kertokaa ja antakaapa vinkkejä, miten saatte vuorokauteen ja viikkoon mahtumaan kaiken harjoittelun?
Itse käyn vuorotöissä, pienet lapset, opiskelu, talo remppaa ja kodinhoitoo. Miten siihen saa mahtumaan salitreeniä ja muuta liikuntaa?
Tuntuu että aika ei vaan riitä. Töistä kotiin, ruokakauppaan, ruoanlaittoa, pyykkäystä... sit sitä onkin jo aivan loppu.
Asun pienellä paikkakunnalla, jossa ei kunnollista salia, jossa voisi treenata oman aikataulun mukaan. Onko muilla tälläistä vaikeutta, miten olette järkänneet salitreenit?
olis kiva kuulla vinkkejä ja kokemuksia :)
salitreeni ja vuorotyö
9
462
Vastaukset
- Kyllä varmaan
kannattaa hankkia käsipainot tai kahvakuulia ja vatsalauta tms. kotia. Niillä pystyn treenaamaan kotitöiden lomassa. Juoksu- ja sauvalenkeille pystyn lähtemään nopealla aikataululla.
Nykyään ei ole tuota ongelmaa kun treenaa työkseen.
Mutta olihan noita aiemmin, työt, koulut, jne....mutta aina sain hyvin ajan riittämään kuin priorisoi:
-Treeni on mulle numero yksi. Yli perheen, koulun, työn ja kaiken muun.
En väitä, että tämä malli todellakaan sopisi kaikille. Väitän vaan, että aikaa riittää jos jotain haluaa tarpeeksi. =)- vcxvcxvcxvxcvxcvx
Niin no tässä tullaan taas siihen tilanteeseen, että tarviiko tehdä lapsia kun on opiskelut vielä kesken ja ehtisikö sen remontinkin tekemään silloin kun siihen on varaa, jotta ei tarvi käydä töissä opiskelun aikana? Tosin jos työ liittyy opiskeluun niin pakkohan sitä on silloin tehdä.
Jos ei salia ole niin sellaisen voi rakentaa kotiiinkin kohtuullisen halvalla. Riippuu tietenkin tavoitteistasi mitä sinne kannattaa ostaa. Kunnon treeniin riittää kyykkyhäkki (jossa leuanvetotanko), penkkipunnerruspenkki (jossa mieluusti lisälaitteiden mahdollisuus kuten dippikahvat ja hauislauta), kunnon levytanko, johon ostat levyjä, käsipainot joihin käy nämä samat levyt.
Noilla pääsee jo aika pitkälle, mutta lisäksi voi ostaa jonkun kotikuntokeskuksen, jossa voi tehdä ylä- ja alataljaa, vatsa/selkä -penkin, voimapyörän vatsoille...
Hintalapuksi kertyy korkeintaan muutaman vuoden kuukausimaksu keskihintaisella "trendi" salilla. - .............
Jos sulla on mies, niin varmaan saat ainakin lapsenvahti/ruoanlaitto apua. Itsellä vuorotyö, opinnot, lapset, kissa ja kaksi koiraa. Olen yh ja aika hankala saada pienintä lasta hoitoon. No olen järkännyt kotiin kuntoiluvehkeitä ja luonnollisesti käyn koirien kanssa ulkoilemassa säännöllisesti. Pienempi lapsi ajaa pyörällään ja minä hölkkäilen vierellä. Salille menen silloin, kun satun saamaan lapsenvahtiapua. Nyt kesällä on onnellinen tilanne ja olen ihan kunnolla saanut omaa aikaa, kun mummu ja lapsen isä on pitänyt aika paljon lasta. Mitä vuorotöihin tulee, niin esim salille menen vaikka töiden jälkeen tai ennen töitä. Antaa kummasti yövuoroonkin puhtia, kun käy ennen vuoroa salilla tai hölkällä.
- alloittaja
"Niin no tässä tullaan taas siihen tilanteeseen, että tarviiko tehdä lapsia kun on opiskelut vielä kesken ja ehtisikö sen remontinkin tekemään silloin kun siihen on varaa, jotta ei tarvi käydä töissä opiskelun aikana? Tosin jos työ liittyy opiskeluun niin pakkohan sitä on silloin tehdä. "
hmmmm...... olen aina pitänyt itselläni periaatteen, että pidän sellaiset miellipiteet omana tietonani, joista minulla itselläni ei ole tarpeeksi tietoa.
Ensinnäkin olen yli 40, ellen nyt olisi tehnyt lapsia niin milloin?
Opiskelut ovat kesken, koska olen aikanani opiskellut, mutta se ala on kuollut ja kuopattu...eli pakko opiskella jotta saan mielekästä työtä ja voin ansaita rahaa jolla elätän itseni. Myös remontti on tarpeen, koska asunnossamme ei ole peseytymis mahdollisuutta. En ole valittanut etteikö minulla olisi varaa tehdä remonttia, siitä ei ole kysymys. Tosin niin varakas en ole jotta voisin asua kehäkolmosen sisäpuolella jossa kaikki mahdolliset harrastukset olisivat käden ulottovilla.
Minun elämässäni lapset ja perhe on numero yksi! Minulla on elämä, ja olisi kiva liittää siihen mukaan kuntosaliharrastus. Kuntosaliharrastuksella en tässä tapauksessa tarkoita sellaista kivaa nostelua vaan kunnon treeniä jossa syntyy myös tulosta :)
Aika ei aina riitä, vaikka haluaisi. (paitsi tietysti jos on narsisti) Isot kotikuntolaitteet ovat pois suljettu, koska en voi miehittää pientä asuntoa omiin tarkoituksiini.
Mutta kiitos vinkeistä ja lisää saa toki tulla :)- ...........
Mä aloitin hommaamalla kotiin käsipainot, jumppapallon, hulavanteen, jumppakuminauhan ja hyppynarun. Teet noilla jo oivan koti treenin. Siihen lisäksi tietty vielä vatsalihas muut liikkeet, joita voit tehdä ilman painojakin. Noista mun innostus salilla käyntiin sitten lähti ja olen tehnyt sitä aikaa itselleni :)
- tavisKuntoilija--
........... kirjoitti:
Mä aloitin hommaamalla kotiin käsipainot, jumppapallon, hulavanteen, jumppakuminauhan ja hyppynarun. Teet noilla jo oivan koti treenin. Siihen lisäksi tietty vielä vatsalihas muut liikkeet, joita voit tehdä ilman painojakin. Noista mun innostus salilla käyntiin sitten lähti ja olen tehnyt sitä aikaa itselleni :)
Ei kotiin tarvitse isoja kuntoilulaitteita, jos tietää, mitä on tekemässä. Esimerkiksi käsipainoilla ja jumppapallolla saa jo ihan hyvän lihaskuntotreenin. Kyse on siis kohdallasi vain siitä, onko aikaa, osaamista ja motivaatiota tuohon kotona treenaamiseen.
- PersonalTrainer_M35
Lihaksille pitää antaa jatkuvasti uusia ärsykkeitä, muuten näytät vuodesta toiseen samalta, kuten moni salilla kävijä ketä harjoittelee samoilla kevyillä painoilla ylipitkiä sarjoja vuodesta toiseen "kiinteytys" mielessä. Ajan haaskausta! Monipuolisuutta harjoituksiin.
Aikaisemmin vaan ylös sängystä, tehokas treeni ei vie ajallisesti kauaa. Kuntosalille jos pääset niin 3kertaa viikossa riittää ma,ke,pe tai ti,to,la tehden koko kropan läpi kuntopiirimaisesti tehokkailla moninivelliikkeillä. 5-6 liikettä ja kotiin. 45-60min. Kaksikin kertaa viikossa riittää alkuun, kun tehdään muutakin. Mutta salitreenien pitää olla tehokkaita, eli ei löysäilyä.
Välipäivinä: Googleta HIIT! Intervalli tyylisesti spurtteja, mäkijuoksua, maastojuoksua, hyppynarulla, nyrkkeilysäkkiä hakaten, crossarilla, kuntopyörällä, kahvakuulalla jne. 5-10min lämmittely, maksimi suoritus 20-30sec ja normaali vauhti palauttava 40-30sec. Aloitus maltillisesti ja kestoa lisätään viikottain. Loppu jäähdyttely 5-10min. Puolessa tunnissa tehokas treeni läpi, kulutus on koko päivän koholla aina seuraavaan päivään asti. Jenkeissä ollessani tälläiset harjoitukset olivat arkipäivää monille naisille ja miehille. Sittemmin olen valmentanut Suomessa miehiä ja naisia näillä metodeilla. Tulokset ovat olleet erittäin hyviä oikean ravinnon kanssa! Nopeasti tuloksia!
Katso ja kuuntele tämä video: http://www.youtube.com/watch?v=VuaKLtqL_D8
Lihaskuntotreeniä voi tehdä alkuun pururadalla, josta löytyy leuanvetotanko, dippi , eri painoiset puupölkyt missä kahvat joita nostellaan pään yläpuolelle, vatsoja, punnerruksia eri leveyksisillä otteilla, sekä kyykkyjä / askelkyykkyjä / varjonyrkkeilyä/ hyppyjä jne. Liikkeet tehdään putkeen vastakkaisille lihaksille kuntopiirimaisesti. Tauko aina yhden rundin jälkeen. Erittäin tehokasta! Rasvat tirisee silmissä. Liikkeitä voi keksiä lisää ja vaihdella, homma pysyy mielenkiintoisena!
Ruokavalioon kannattaa panostaa, jos haluaa näkyviä tuloksia. Treenijutuista, ravinnosta kannattaa lukea lisää www.pakkotoisto.com/forum . - PowerMark
Meillä ratkaistiin homma hankkimalla tavarat kotiin: kahvaakuulia (hankittu jo aikojen saatossa), säädettävä penkki, levytanko kiekkoja, säädettävät käsipainot. Kohta tulee vielä korkeus- ja leveyssäädettävä punnerrusteline, jota voi käyttää penkkiin ja kyykkyyn.
Kesäloman jälkeisiin kuvioihin kuuluu työ, osa-aikaopiskelu ja kamppailulajiharrastus, lisäksi joskus pitäisi käydä lenkilläkin. Kotisali siis tuntui sopivimmalta ratkaisulta. Meillä tosin molemmat treenaavat, joten ei tullut perheriitaa olohuoneessa majailevasta rautaromukasasta :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi413030Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs442865100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es482483Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo462235Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks242068Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581830- 451739
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä371590- 451513
- 261361