Tarviin apua...

No mä oon 24wee ja 160cm pitkä ja painan 120kg, jos pyrkii laihduttaa kuukaudessa 10kiloo niin oisko se mitenkää mahollista? Siis toi 10kiloo kuukaudessa, onko mahollista? Siis tietenki täytyy pudottaa enemmän, mut kyselisin vaan tuota, koska mulla on mahdollisuudet treenata vaikka koko pvä kuntosalilla jos haluan...

HEEEEELLP

Ku mulla ois tavoite painaa joulukuuhun mennessä joku 90kiloo ja sit taas elokuust lähtien meen toisel paikkakunnal asuu, mut toi edellinen et jos kk pystyy laihtuu 10kiloo ni se motivois laihduttaa enemmän...

7

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs vaan

      Laskin kulutuksesi, ja sain kokonaiskulutukseksesi 2465 kcal. 7000 kcal= 1 kg rasvaa=1000 kcal vaje päivässä, jotta viikossa laihtuisit kilon rasvaa. Ja jos haluat laihtua 10 kiloa yhdessä kuukaudessa niin sinun pitäisi laihtua viikossa 2,5 kiloa eli toisin sanoen sinulla pitäisi olla vajeena 2500 kilokaloria päivässä. Et siis toisin sanoen saisi syödä yhtään. Ja sitten sun pitäis liikkua 35:n kilokaloria päivässä, niin ettet saisi sitä osaakaan korvata ruualla, jotta vajetta tulise se 2500. Ja tuskin pystyt olemaan paria päivääkään syömättä kun nälkä tulisi. Ei siis onnistu laihduttaa 10 kiloa kuukaudessa. Elimistösi lopettaisi toimimasta, koska elintoiminnot tarvitsevat kuitenkin energiaa. Jos haluat jonkin muun tavan laihduttaa niin voit pyytää multa apua. Mutta kun epäilen motivaatiotasi niin en nyt suorilta ala tähän mitään ohjeita laittamaan, vaan voit tosiaan kysyä erikseen, jos sinua asia kiinnostaa. Eli kysymys on se jos et pysty laihduttamaan 10 kiloa kuukaudessa niin päätätkö että antaa sitten olla koko laihduttaminen.

    • painoinen

      Mihinkään näillä palstoilla annettuihin avunantarjouksiin ei pidä mennä mukaan!!! Ei missään nimessä.

      Tavoitteesi 90 kiloa on mahdollinen ja realistinenkin. Sen saavuttamiseen, pysyvästi, kuluu vuoden verran aikaa eli kun nyt lähden muuttamaan elämäntapojasi pysyvästi, niin ensi kesänä painosi voi olla 90 kg:n paikkeilla. Ruokavaliomuutos on välttämäntön, liikunta on hyvänä lisänä, mutta ei ole avain laihtumiseen. Näin se vaan on. Mihinkään ihmedieetteihin tai muihin kommervinkkeihin ei kannata uskoa. Mene terveyskeskukseen lääkärin vastaanotolle ja pyydä lähete laihdutusryhmään, ravitsemusterapeutille tai terveydenhoitajan laihdutusohjaukseen.

    • nutrilettu

      Voit saada ton 10 kg (ja ehkä enemmänkin) pois kuukaudessa jos alotat vaikka nutriletti tai muun niukkaenergisen dieetin. Ei se kaikki lähtevä paino ole rasvaa, mutta motivoihan tommonen jos tuloksia saa nopeesti.

    • asdfgafg

      Kyllä ainakin ensimmäisenä kuukautena voi hyvinkin lähteä 10kg koska nesteet lähtee ensimmäisenä, ja tuon kokoisessa kropassa nesteitä on reilusti. Sen jälkeen tahti kyllä hidastuu. Tosin jos sulla on mahdollista treenata paljon, tahti voi pysyä suht hyvänä jatkossakin. Muista että paino ei keneltäkään putoa tasaisesti, jonain viikkona voi jopa tulla painoa lisää koska ihmisen kroppa ei ole mikään kone.

    • Oon kanssa miettiny et 10kg/kk ei oo sillee paljoo laihtua... Et kunhan treenaa kaks kertaa pväivässä parin tunnin verran ja syö terveellisesti, ni kyl kilot lähtee aika ripeään tahtiin.. :)

      • Painoinen

        Mieti! Neljä tuntia päivässä liikuntaa - ei siihen pysty!! Ruokavalio on ensisijainen ja aikatavoite on tosiaan siinä vuoden paikkeilla ja 90 kg. Se vaan on niin.


    • eräs vaan

      mä olen itse ollu nutrilett dieetillä ja söin starttipakettia (700 kcal, 800 kcal ois saanut syödä) kahden kuukauden ajan ja mulla oli painoa 109 kg kun aloitin sen niin laihduin viisi kiloa kuukaudessa vaan, vaikka kävelin 1 h 30 min joka päivä. Ja koska laihdutin noinkin nopeasti niin sen takia heti ku lopetin laihduttamisen kilot tuli takas. Suosittelen ruokien punnitsemista ja kalorien laskemista. 1000 kcal vajeella laihtuu kilon viikossa ja neljä kiloo kuukaudessa eikä tartte olla niin helvetin tiukilla ruokamäärän suhteen, että esim. mä saan syödä 1600 kcal koska mä liikun 2 tuntia päivässä ja peruskulutukseni on niin suuri ja silti laihdun jopa yli kilon viikossa, alussa paino tippuu nimittäin vähän nopeammin. Kannattaa käydä kurkkaa sivua www.kalorilaskuri.fi , siellä voi pitää ruokapäiväkirjaa, johon ohjelma laskee kalorisi kunhan syötät grammat siihen. Lisäksi sivustolla voit mitata kokonaiskulutuksesi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      222
      1910
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1699
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1496
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1189
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1100
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1065
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      4
      988
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe