Itsensä rääkkääminen

tushkavestivaali

Nautitko liikunnassa itsesi rääkkäämisestä? Jopa kivusta? Syntyykö tulosta ilman kipua ja rasitusta? Ihailetko myös vastakkaisessa sukupuolessa itsensä rääkkäämisestä ja tuskan kautta tuloksiin-asenteesta? Mitä pidät kuntosalilla kävijöistä seurustelumielessä?Käytkö itse?

33

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rääkkääminen. En nauti oikeastaan. Pidän kyllä tunteesta, kun lihakset ovat treenistä hieman kipeät, mutta rääkki ei ole mun juttu... Siksi kartan kardiota ja laistan jalkatreeneistäni turhan usein... Vaikka se kyykkääminen ois about tärkeintä treeniä. Ja vähän olen höllänny vatsalihastreenejäkin...

Tulosta ei synny ilman rajoille viemistä. Painoa pitää lisätä jos sarjan päätteeksi toistoja vielä liuta irtoaisi. Viiminen saa nousta just just ja sekin on jo liian kevyt, näin ainakin yläkropan lihaksilla. Jaloissa ei mun mielestä tavi viimeisen olla keskenjäävä todellakaan normitreenissä.

Ihailen kyllä kauniita selkälihaksia, reisiä, pakaroita... *pyyhkii kuolan pois* Ja joo siitä asenteesta niin... Asenne yks hailee, ne tulokset.

Käyn itse. En ole seurustellut fysiikastaan huolta pitävän naisen kanssa. Pidän kyllä ajatuksesta.

• Nautitko liikunnassa itsesi rääkkäämisestä? - Molempia, riippuu millä asenteella lähden liikkeelle...joskus tykkään repiä kaiken mitä kropasta löytyy ja läähättää kieli pitkänä, joskus ihan tasasesti ja heti himmaten kun alkaa tuntua et väsyy...

Jopa kivusta?- Joo, urheilussa oli masokistisella tavalla kivaa kun lihakset särki palautumisesta...mulla tosin on koku häikkä muutenkin lihaksen palautumisessa ollut aina lihakset käy ns. ylikierroksilla kaiken aikaa ja palautuu ilman varsinaista tidostettua rääkkiäkin tuntuvasti..eli kiouillen..tää ei ole mikään mun oma keksintö vaan ihan lekurien suusta tullutta..

Syntyykö tulosta ilman kipua ja rasitusta? - No jos haluu et lihakset kasvaa niitä tarvii repiäkin...ei auta jos hiljaa vaan varoen ja säästellen nypyttää..verenmaku suussa liikkuminenkin nostaa kuntoa ;-)

Ihailetko myös vastakkaisessa sukupuolessa itsensä rääkkäämisestä ja tuskan kautta tuloksiin-asenteesta? - Puolisossani kyllä, hän on joko on taikka off..jos ei tehdä kunnolla niin ei lainkaan..eli mitään ei aleta säästelemään kun treenataan..

Mitä pidät kuntosalilla kävijöistä seurustelumielessä?Käytkö itse? - No jos se on kunnosta huolehtimista varten niin ok, jos elvistelyä varten kun MÄ käyn salilla en pidä koko tyypistä..ei kunnosta huolehtivan tarvi elvistellä kelleen mitään..sille se on elämäntapa huolehtia ittestään eikä mikään kruunu jolla leuhkia

• Oho typoja taas.. :-)

• Niin ja en käy itse salilla. :-)

• Nautitko liikunnassa itsesi rääkkäämisestä? Jopa kivusta?

En lainkaan. Pidän vain miellyttävästä liikunnasta.Jos pelataan jotain, kävellään tai pyöräillään. Ei kiinnosta rääkkäys eikä kipu. Juokseminenkin on liian rasittavaa. Liikun vain hyvän olon ja raittiin ilman takia.

Syntyykö tulosta ilman kipua ja rasitusta? Mitä tulosta? Ei tee minkään tuloksen vuoksi mitään. Vain huvin vuoksi.

Ihailetko myös vastakkaisessa sukupuolessa itsensä rääkkäämisestä ja tuskan kautta tuloksiin-asenteesta?

En. En oikein ymmärrä miksi rääkätä itseään. Jos tykkää käydä esim. 40 km:n pyörälenkillä, se on ok, mutta jos tekee sen rääkkäyksen vuoksi, niin en tajua.

Mitä pidät kuntosalilla kävijöistä seurustelumielessä?Käytkö itse?
      En ole koskaan seurustellut kuntosaliharrastajien kanssa. Enemmän ulkoliikunta-ihmisten. En käy. Olen joskus käynyt, kun kaupungissa ei ollut muuta tapaa harrastaa liikuntaa, muka. Mutta se on liian seurallista. Tykkään liikkua mielummin yksin.

• EI rääkkäyksen vuoksi sitä kai tee kuin ne jotka tuskasta laukeaa... Rajoilla viedään vaan siksi että saataisiin tuloksia.

No pain no gain. Kipu on se pakollinen paha, matkalla niihin tuloksiin, ei toisin päin.

• hahmotelma kirjoitti:

EI rääkkäyksen vuoksi sitä kai tee kuin ne jotka tuskasta laukeaa... Rajoilla viedään vaan siksi että saataisiin tuloksia.

No pain no gain. Kipu on se pakollinen paha, matkalla niihin tuloksiin, ei toisin päin.

Joo, mutta kaikki ei hae liikunnasta mitään tuloksia. Mä liikun lähinnä kunnon ja pään tuuletuksen takia tai hyötyliikunnan eli musta on hölmöä ja epäekologistakin liikkua autolla lyhyitä matkoja. Ei mua kiinnosta tulokset.

• teewarit
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Joo, mutta kaikki ei hae liikunnasta mitään tuloksia. Mä liikun lähinnä kunnon ja pään tuuletuksen takia tai hyötyliikunnan eli musta on hölmöä ja epäekologistakin liikkua autolla lyhyitä matkoja. Ei mua kiinnosta tulokset.

Tuloksia on hyvä seurata, vaikkei kilpaile muuta, kuin oman itsensä kanssa julistamatta saavutuksiaan muille
        Pidän itse tarkkaa kirjaa lenkkeilystäni matka/aika/syke

Kun tekee suorituksen ihan kipurajoilla, ottaa palautusjuomat ja
        makaa hiljaa tunnin ja mittailee , kuinka nopeasti syke laskee
        normaaliksi--erittyy endorfiineja, jotka tekevät hyvän olon
        kivun jälkeen

• teewarit kirjoitti:

Tuloksia on hyvä seurata, vaikkei kilpaile muuta, kuin oman itsensä kanssa julistamatta saavutuksiaan muille

kivun jälkeen

Eijei. Olen aivan liian veltto ja laiska tuommoiseen. Kesällä kuuluu velttoilla ja löhöillä,syömisten välillä :)

• teewarit kirjoitti:

kivun jälkeen

No en kyllä itekään ole koskaan seurannut tuloksia minkään mittarin kautta. Ainoastaan olotilan kautta ja fyysisen kestävyyden kyllä huomaa kun se lisääntyy. Siinä ei pysty erehtymään, jos kroppansa tuntee ja sitä kuuntelee. :-)

Joskus 20 km fillarilenkin kellotin ihan piruuttani useamman kerran, nähdäkseni kuinka nopeesti sotken sen seuraavalla kerralla. Välillä aika paranikin, mutta sitten tuli joskus ihan sika huono kellotus, kun meni into kiritykseen kesken matkan. Aatteln, että vitjat enhän mä tänne ole lähtenyt stressaamaan jotain aikaa, vaan kuntoilemaan. x-D

Kipurajaa oon kyl kans testannut moneen kertaan. Kun tuntuu et nyt lopetan ei pysty enää, niin oon sisulla vetänyt vielä vähän lisää. Hyvä olo tulee siitä että vaatii iteltään ja se vaatiminen tuntuu monasti alkuun ainaskin kipuna kropassa. Kipu just kertoo mulle että nyt on kropalta vaadittu. Alkuun ainakin hermotukset ottaa aikansa sopeutua uuteen kuormitukseen. Ei mikään orkku asia, niin kun Hahmotelma tuolla totesi et joillekin vois olla.

Orkun paikka on se olotila, kun tietää ja tuntee tehneensä. Joskus se on vaan sitäkin et ei vaadi iteltään mitään, menee vaan. Huhkimatta. :-)

Löysin rantein.

• Kyöstix
        teevadit kirjoitti:

No en kyllä itekään ole koskaan seurannut tuloksia minkään mittarin kautta. Ainoastaan olotilan kautta ja fyysisen kestävyyden kyllä huomaa kun se lisääntyy. Siinä ei pysty erehtymään, jos kroppansa tuntee ja sitä kuuntelee. :-)

Joskus 20 km fillarilenkin kellotin ihan piruuttani useamman kerran, nähdäkseni kuinka nopeesti sotken sen seuraavalla kerralla. Välillä aika paranikin, mutta sitten tuli joskus ihan sika huono kellotus, kun meni into kiritykseen kesken matkan. Aatteln, että vitjat enhän mä tänne ole lähtenyt stressaamaan jotain aikaa, vaan kuntoilemaan. x-D

Kipurajaa oon kyl kans testannut moneen kertaan. Kun tuntuu et nyt lopetan ei pysty enää, niin oon sisulla vetänyt vielä vähän lisää. Hyvä olo tulee siitä että vaatii iteltään ja se vaatiminen tuntuu monasti alkuun ainaskin kipuna kropassa. Kipu just kertoo mulle että nyt on kropalta vaadittu. Alkuun ainakin hermotukset ottaa aikansa sopeutua uuteen kuormitukseen. Ei mikään orkku asia, niin kun Hahmotelma tuolla totesi et joillekin vois olla.

Orkun paikka on se olotila, kun tietää ja tuntee tehneensä. Joskus se on vaan sitäkin et ei vaadi iteltään mitään, menee vaan. Huhkimatta. :-)

Löysin rantein.

Aikapitkälle samaa kaavaa kuin sinäkin käytelly. Joskus tulee otettua kaikki irti...oisko se sitä ittensä tosi rääkkäystä;) Kylläsen kropassa tuntee.
        Joskus tulee esim. ahnehdittua kilsoja....kun tuntuu kulkevan kevyesti:)
        Aikalailla vaihtelee jotenkin fiiliksen mukaan.
        Kyllä sitä aika huippufiilis on kun suoritunut, jostain mikä tuntu kaukaiselta tavoitteelta.

• Kyöstix
        Kyöstix kirjoitti:

Aikapitkälle samaa kaavaa kuin sinäkin käytelly. Joskus tulee otettua kaikki irti...oisko se sitä ittensä tosi rääkkäystä;) Kylläsen kropassa tuntee.
        Joskus tulee esim. ahnehdittua kilsoja....kun tuntuu kulkevan kevyesti:)
        Aikalailla vaihtelee jotenkin fiiliksen mukaan.
        Kyllä sitä aika huippufiilis on kun suoritunut, jostain mikä tuntu kaukaiselta tavoitteelta.

Saisko pikkaset tsemppaukset? Kohta roppaa rääkkään lähössä:)

• ~ci~

No en siitä rääkkäämisestä, vaan tunteesta sen jälkeen nautin. Kyllä tulosta voi syntyä ilman kipua mutta ei ilman rasitusta. Miehet treenaa aika paljon nykyään, en mä sitä asennetta ihaile mutta tuloksia kyllä. Oon ollu salikävijän kanssa ja sellaisen joka treenaa samoilla laitteilla kotona, nykyään ei hernekeppejä enää oikein mistään löydäkään.

• teewarit

Saksi-Sailas oli sitä mieltä, ettei kuntoiluun rahaa tarvita
        ulos ja lenkille vaan.
        Laskin lenkkareitten kulutusta ---yhdet honkongin "juoksulenkkarit"
        20€ ja hajosivat alle 10km:ssä
        Halvimmaksi tulee kalleimmat Acikset 500€ ja kestää 1500km
        samanverran, kuin bensakulut vakioautolla saman matkan
        Aktiivijuoksijat vaihtavat jo 500km jälkeen eli liki kaikki kulut autolla

• ~ci~
        teewarit kirjoitti:

ulos ja lenkille vaan.

Parhaat juoksijat käsittääkseni on harjoitelleet lapsuutensa ilman kenkiä sarvikuonon ystävällisellä sparrauksella. Askellusasiantuntijat ovat sitä mieltä, että paljain jaloin kävely korjaisi virheellistä askellusta. Tarpeeksi kevyt voi juostakin oikeassa maastossa, terveessä jalassa on jousitus valmiina niin hi-tech kenkää ei tarvita.

Ite oon pärjännyt alelenkkareilla. Perusjuoksukenkää saa tarjouksesta kahdellakympillä, merkkivalmistajienkin. Sanoisin että aloittelijalle ainakin toi kustannuspuoli on vain tekosyy. Harva peruspera on niin kovan luokan juoksija että kannattaa satasia maksaa kengistä.

• teewarit
        ~ci~ kirjoitti:

Parhaat juoksijat käsittääkseni on harjoitelleet lapsuutensa ilman kenkiä sarvikuonon ystävällisellä sparrauksella. Askellusasiantuntijat ovat sitä mieltä, että paljain jaloin kävely korjaisi virheellistä askellusta. Tarpeeksi kevyt voi juostakin oikeassa maastossa, terveessä jalassa on jousitus valmiina niin hi-tech kenkää ei tarvita.

Ite oon pärjännyt alelenkkareilla. Perusjuoksukenkää saa tarjouksesta kahdellakympillä, merkkivalmistajienkin. Sanoisin että aloittelijalle ainakin toi kustannuspuoli on vain tekosyy. Harva peruspera on niin kovan luokan juoksija että kannattaa satasia maksaa kengistä.

On koettu tuokin harhauskomus Tunisiassa Saharan hiekalla
        14vrk ja yli 15km/vrk
        Kotiin tullessa oli jalkapohjat kuluneet orvaskedelle saakka
        ja hädintuskin pystyi kävelemään, kun jalkapohjat kirvelivät niin

• teewarit kirjoitti:

ulos ja lenkille vaan.

Kalleimmat Asicset on Kinseit, joita ei muuten kai enää valmisteta(?), ovh. hinta 229€. Kenelle sopii, kenelle ei. Nuo on tarkoitettu lähinnä yli 90kg painoiselle henkilölle, joka juoksee pitkää hidasta asfaltilla. Kenkien paino on sitä luokkaa, että niillä ei voi kovaa juosta.
        Kinsein jäädessä pois markkinoilta, kalleimmat juoksukengät, mitä Suomesta saa on ovh. hinnaltaan Asics Kayano. Noista voin sanoa oikeastaan samat sanat, kuin Kinseistäkin. Kayanot on vaan tukevammat, kuin Kinseit.

Cissin ehdottamat halvat markettilenkkarit ovat juoksuominaisuuksiltaan vielä näitä kalliita "saappaitakin" huonommat. Huippukenkiä saa Suomesta muutamalla kympillä.

• ~ci~ kirjoitti:

Jos olet huomannut, niin "paljasjalkakengät" maksavat järjestäen yli 100€. Paljasjalkajuoksussa on otettava huomioon muutamia asioita; 1. savanneilla ei ole asfalttia, eli asfaltilla rikkuvat myös ne paikat, joiden pitäisi joustaa. 2. Se, että parhaat juoksijat juoksisivat kakarana paljon ja pitkiä matkoja paljain jaloin saattaa olla myytti.
        3. Parhaat juoksijat juoksevat Adidaksilla, eivät paljasjalkajuoksukengillä.
        4. Ilman h*lvetin kalliita paljasjalkakenkiä on kaupungin puistoissa turha lenkkeillä, koska muutoin on jalat lasaretissa.

Perinteisissä lenkkareissa iskunvaimennukset leikkaa kiinni yleensä 1000-2500km kohdalla, kun paljon asfaltilla juostaan. Aika halvaksi tulee jalat, jos ne omien jalkojen luonnolliset iskarit leikkaa kiinni vaikkapa 5000km kohdalla.
        Niin ja Virén, Nurmi ja kumppanit juoksivat pehmeillä alustoilla.

• ~ci~ kirjoitti:

Pari asiaa vielä; paljasjalkahommassa on kyse juoksusta, ei kävelystä. Kävelyssä ei ole samaa etua, kuin juostessa, koska kengillä voit kävellä "luonnollisesti".

Tuo on totta, että aloittelija, sunnuntaijuoksija, tai kävelijä, eivät tarvitse kovin kummoisiakaan lenkkareita.

• ~ci~
        dazu kirjoitti:

Jos olet huomannut, niin "paljasjalkakengät" maksavat järjestäen yli 100€. Paljasjalkajuoksussa on otettava huomioon muutamia asioita; 1. savanneilla ei ole asfalttia, eli asfaltilla rikkuvat myös ne paikat, joiden pitäisi joustaa. 2. Se, että parhaat juoksijat juoksisivat kakarana paljon ja pitkiä matkoja paljain jaloin saattaa olla myytti.
        3. Parhaat juoksijat juoksevat Adidaksilla, eivät paljasjalkajuoksukengillä.
        4. Ilman h*lvetin kalliita paljasjalkakenkiä on kaupungin puistoissa turha lenkkeillä, koska muutoin on jalat lasaretissa.

Perinteisissä lenkkareissa iskunvaimennukset leikkaa kiinni yleensä 1000-2500km kohdalla, kun paljon asfaltilla juostaan. Aika halvaksi tulee jalat, jos ne omien jalkojen luonnolliset iskarit leikkaa kiinni vaikkapa 5000km kohdalla.
        Niin ja Virén, Nurmi ja kumppanit juoksivat pehmeillä alustoilla.

Sanoinkin, että "oikeassa maastossa". Kenenkään ei muutenkaan pitäis juosta asvaltilla kun stimuloivampiakin vaihtoehtoja on. Paljasjalkakengät on tylsää hifistelyä. Parasta kun tervaa jalkansa jo alkukesästä paksulti.

Mulla on tietysti Adidakset, kuten voidaan kohdasta 3 päätellä.

• ~ci~
        dazu kirjoitti:

Kalleimmat Asicset on Kinseit, joita ei muuten kai enää valmisteta(?), ovh. hinta 229€. Kenelle sopii, kenelle ei. Nuo on tarkoitettu lähinnä yli 90kg painoiselle henkilölle, joka juoksee pitkää hidasta asfaltilla. Kenkien paino on sitä luokkaa, että niillä ei voi kovaa juosta.
        Kinsein jäädessä pois markkinoilta, kalleimmat juoksukengät, mitä Suomesta saa on ovh. hinnaltaan Asics Kayano. Noista voin sanoa oikeastaan samat sanat, kuin Kinseistäkin. Kayanot on vaan tukevammat, kuin Kinseit.

Cissin ehdottamat halvat markettilenkkarit ovat juoksuominaisuuksiltaan vielä näitä kalliita "saappaitakin" huonommat. Huippukenkiä saa Suomesta muutamalla kympillä.

Mitkä ihmeen markettilenkkarit? Sanoin: merkkivalmistajien alelenkkarit.

• tarrallako kiinni
        ~ci~ kirjoitti:

Just markettitossut!

• merkkiaskel
        ~ci~ kirjoitti:

Sanoinkin, että "oikeassa maastossa". Kenenkään ei muutenkaan pitäis juosta asvaltilla kun stimuloivampiakin vaihtoehtoja on. Paljasjalkakengät on tylsää hifistelyä. Parasta kun tervaa jalkansa jo alkukesästä paksulti.

Mulla on tietysti Adidakset, kuten voidaan kohdasta 3 päätellä.

Pumat on parhaat:)

• ~ci~ kirjoitti:

Niin, no ajattelin, kun sanoit, että "parilla kympillä", niin tuli assosiaatio, että tarkoitit niitä markettien edullisia lenkkareita joiden kohdalla lukee telineessä "kävelyyn, tai hölkkään".

• teewarit
        dazu kirjoitti:

Niin, no ajattelin, kun sanoit, että "parilla kympillä", niin tuli assosiaatio, että tarkoitit niitä markettien edullisia lenkkareita joiden kohdalla lukee telineessä "kävelyyn, tai hölkkään".

Ostin kerran alemyynnistä naisten Acikset 26€
        ei ollut hyvät juoksuun ---Kayano gel on paljon rullaavampi ja asfatilla juoksussa pääsee vauhdin hurmaan
        asfaltilla vaan kulutuspinta loppuu 1000km:ssä
        Voi suutarilla uusia, mutta eivät suutarikaan tiedä, mistä saa niin
        kestävää kumia

• määmy

Välil on ihan kiva vetää itsensä niin piippuun, et juomapullo pitää nostaa kaksin käsin.
      Salil ei tarvii käydä, himas on tarvittavat raudat ja säkki.

• puskalisko

loppuun tekeminen on tosiaan kivaa joskus, mutta minä en pidä sitä rääkkäämisenä.

On kipua joka varoittaa jostakin ja on epämiellyttäviä tunteita joista ei ole keholle mitään haittaa. Josko nämä oppis vähitelleen erottamaan toisistaan.

• 4D tähti

"Nautitko liikunnassa itsesi rääkkäämisestä? Jopa kivusta? "

Maitohapot lihaksissa sattuu, mutta en silti pidä niitä itseni rääkkäämisenä. Aina kaiken voisin tehdä paljon kovemmin ja se olisi ehkä sitten itsensä rääkkäystä.

"Ihailetko myös vastakkaisessa sukupuolessa itsensä rääkkäämisestä ja tuskan kautta tuloksiin-asenteesta? "

Hmm. Hitot minä tuska-asenteesta. Mutta kaunista naisvartaloa voin ihailla.

"Mitä pidät kuntosalilla kävijöistä seurustelumielessä? "

Ei kai ne kaikki mitään samaa rotua ole. Mutta kuntosali kuulostaa vähemmän todennäköiseltä paikalta löytää "sielunkumppani".

• "Syntyykö tulosta ilman kipua ja rasitusta?" - ei.

"Mitä pidät kuntosalilla kävijöistä seurustelumielessä?" - onko ne jotenki muka erilaisempia verrattuna niihin jotka ei käy? jotkuhan käy sieläki vaan juoruilemassa ja vähä polkemassa kuntopyörää ja jotku on tehny kotiinsa oman kuntosalin, joten..... ei se kuntosali oo sanana mitenkään maaginen jolla lähteä tekemään vaikutus kehenkään.

"Käytkö itse?" - arvaa vaan kauanko on ollu tiettynä haaveena ruveta käymään ihan säännöllisesti mut siihen asiaan haluan seuraa.. silloin ku ensimmäisen kans seurustelin niin sen seurana ois voinu mut niin nuorena ja vielä niin paljo arempana ei ois ollu kiva joutua sen kavereitten silmätikuksi jotka paljo kokeneempia :D joten oon tullu siihen tulokseen että lenkkipoluilla saavuttaa sen ihan yhtä hyvän olon jälkeenpäin.

noin muuten: en.

• puskalisko

no mitä nyt rääkkäämisellä tarkoitetaan. Jos se tarkoittaa sitä, että nivelet hajoaa ja lihakset revähtelee niin en nauti ja sitä on tullut tehtyä jo sen verran että en halua enää.

Saatan kyllä yrittää suoritusta johon en välttämättä pysty, kunhan se tapahtuu turvallisesti.

En ole kiinnostunut mitenkään erikoisesti kuntosalilla kävijöistä enkä muutenkaan minkään tietyn lajin tai harrastuksen edustajista.

• kaiken kaikkiaan

Ei-painotteiseksi menee.

• Nasdaq

Oikein hauskaa. Kinun tuolla puolen on seesteinen maa, jossa kaikki on hyvin. Itse olen ylittänyt tuon maagisen rajapyykin monasti, ja se ei petä koskaan.

Mutta kun nyt tuota ikää jo alkaa olla, niin nuo repsahtelut vähän korpeavat. Äijä niin kuin hajoaa milloin mistäkin. Se ei ole sama asia kuin tämä toinen kipu.

(naurua)

• Nasdaq

Minkä hiton "kinun"?

(naurua)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4936
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3506
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2953
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2935
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2757
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2280
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      39
      1778
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1700
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1691
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16