Nyt on kyllä asia niin ettei Suomessa ole parempaa=Luotettavampaa pakettiautoa myyty ikinä eikä mitään muuta merkkiä kuin Toyota Hiace.Kaikista ominaisuuksista ym.höpöjutuista voidaan väitellä maailman tappiin asti mutta kun puheeksi tulee kestävyys jolla tarkoitan KAIKKIA autotekniikkaan liittyviä ongelmia on Kuningas Hiace ylivoimainen ykkönen niiden vähyydessä!Itselläni ollut 3 Hiacea jotka olen vaihtanut uudempaan vain ominaisuuksien vuoksi 1.oli lyhyt malli,halusin pitkän jonka taas vaihdoin tehokkaampaan moottoriin ja ilmastointiin jne.mutta ainoatakaan vikaa ei ollut yhdessäkään autossa!Tämä on tietysti vain minun vaatimaton mielipiteeni enkä halua provosoida muidenkaan merkkien omistajia mutta luulen että em. mainittu on myös yleinen käsitys laajemmaltikin Suomessa.
Vielä hiacesta
25
4310
Vastaukset
- Ei vaihtoehtoja
Näin se vain on. Itse suunnittelin tässä hissun päivittämistä ja tuli koeajettua -06 VW sekä -06 Opel Vivaro. VW aivan kauhea rysky. Hirveä sisämelu ja hirvittävän huono alusta, eikä kestävyys ole kaksinen. Opel oli todella hyvä ajaa ja hyvin hiljainen sekä henkilömäinen kyyti. Saataisin ostaakin jos kestävyys olisi kohdallaan. Niinpä ajellaan yhä vanhalla yli 10v:lla ruosteetomalla hissulla. Melukin on oikeastaan VW:n verrattuna siedettävä. Fiattia en edes käy koettaan niin kauan kun oviverhoiluna on pelti.
- tyyliä
http://youtu.be/QSB2d9NrKHc
Makeaa mahan täydeltä- Bamsenalle
Juu noihan oli vielä tänä päivänäkin myynnissä olevia Hiaceja ,siis muualla kuin Suomessa.....tyylikkäitä peruskestäviä haisuja,ihme että kelpaa muualle mut ei Suomeen kun täällä pitäis kaiken olla Euroopassa tehtyjä fiiuja tai pösöjä...
- mjdl
Tuli hankittua 09 mallinen hiace,muuten loistopeli,mutta tuppaa jo ruosteläiskiä oleen melkoisesti.Ollut transportteri,vivaro,boxer,ja hiace hakkaa luotettavuudeltaan nämä mennen tullen.......mutta se ruoste
- bamsenalle
Moikka nimimerkki mjdl,minkä värinen oli sun 09 hiace? Itsellä oli 05 tumman vihreä jossa takuumaalattiin takaluukun yläreuna vuoden jälkeen.Kaverilla sama homma hopean värisessä.....Itselläni tum.sininen eikä mitään ongemaa,toki kaikki kestää sen minkä autokin eli 15-25 vuotta eli ei ainakaan puhki ruostu....
- mjdl
bamsenalle kirjoitti:
Moikka nimimerkki mjdl,minkä värinen oli sun 09 hiace? Itsellä oli 05 tumman vihreä jossa takuumaalattiin takaluukun yläreuna vuoden jälkeen.Kaverilla sama homma hopean värisessä.....Itselläni tum.sininen eikä mitään ongemaa,toki kaikki kestää sen minkä autokin eli 15-25 vuotta eli ei ainakaan puhki ruostu....
Joo hopean värinenhän tää mun hiae on
- huoltakaa
Hiacen massautin uutena. Toistakymmentä vuotta mennyt, eikä yhtään ruostetta.
- .
En nyt ihan allekirjottaisi tuota viattomuutta. Ostin 07-mallisen 4wd 142tkm ajettuna ja vikoja on ollut kolme.
-Rattiakselin yläosa vaihdettiin kolinan takia. maksoi pikkusen päälle 300€
-Ilmastointi lakkasi toimimasta, koska kompuran johtosarja oli kulunut poikki. Johtonippu on laitettu liian tiukalle ja koneen tärinä on kuluttanut sen poikki. Merkkihuollossa yksi nuori asentaja kertoi että suuttimen johtojakin on mennyt samasta syystä poikki Korjaus maksoi 55€
-Startti alkoi vittuilemaan. Välillä vaan naksahti ja välillä lähti normaalisti käyntiin. uusi startti ja taas toimii 380€
Nyt autolla on ajettu 184tkm ja jännityksellä odottelen uutta vikaa :-)
Kyttäilen jos sattuisi löytämään hyvän H1 :-)- .
Lisäys edelliseen :-)
Joku varmaan ihmetteli koko startin uusimista. Tämä oli sellanen malli missä ei niitä jotain kärkiä voi vaihtaa erikseen. Vanhemmissa pystyi.
Ja tuo kireä johdotus on huollon mielestä suunnittelumoka ja on silloin tällöin tullut vastaan.
Ainiin... Neljäs vika on keskuslukitus. Sivuoven valokytkin ei painu kunnolla pohjaan, jolloin keskuslukitus ei toimi kaukolla. toimii kun nojaan sivuoveen. Lukituksen vastakappaleen säätö auttaisi, mutta sitten ovi läisi hieman "raolleen" Korjattu laittamalla täytettä oven ja sisävalokytkinen väliin :-)
- viaton
Kylläpäs oli rajut viat. Minullakin takaluukun yläreunassa oleva johtonippu osittain murtui, eikä peräkärryvalot toimineet. Kauheeta. No, se oli ainut vika kahteentoista vuoteen. Kyllä harmittaa. Kaverin ranskalaisesta meni sentään robotti.
- 111233
Kyllä Hiacessa ruostetta löytyy takaoven alareunasta kuten kaikista samanlaisista autoista, mikäli ajelee suolatuilla teillä, ja ei öljyläikkä hiacen alla ole mikään ihme, kaappi, on kyllä kestävä, lähentelee Fiiun isoa pakua, jossa kyllä tilaa muullekin kuin työkalupakille, ajettavuudeltaan vanha hiace oli pakujen peränpitäjä, ja volkkari ykkönen, nykyinen Tojo on yhtä hyvä kuin muutkin ranskalaiset jotka värkätään samassa ranskalais pajassa, ominaisuudet ovat hyvät, kestävyys tulee nähtäväksi. On todettava että vanha Hiace oli luotettava paku pienet tilat, ja surkeat ajoominaisuudet, mutta hel....n kestävä joka oli paikallaan pieyrittäjän työkalupakiksi, ja vannoutuneen Tojo miehen huippu, koska ei ollut edes koskaan muuta kokeillut ilman ennakkoluuloja.
- Bamsenalle
Tohon ruostumiseen sanoisin että vaikka auton massaa uutena(kuten olen tehnyt) ei se tietenkään vaikuta siihen jos auton takaluukku "kupruilee",silloinhan ruostuminen alkaa sisältäpäin eikä ulkoisesta tekijästä kuten kiveniskemästä!Siten myös takuu korvaa mutta ei jos liike pystyy osoittamaan ruosteen alkaneen nk.mekaanisesti eli ulkoapäin tulleesta maalipinnan vauriosta....ts.kiveniskusta!Muuten ruostesuojaus kannattaa aina eikä vaikuta takuuseen jos ei ole reikiä porattu esim.oveen
- romurautaa1
Itselläni on 2000 mallinen 311 sprinter, jolla on ajeltu yli 700th, ilman suurempia ongelmia. Tekniikka on kestävää ja varmatoimista kaikilla keleillä. Luiston esto talvella on tosi hyvä. Ajelin jonkin aikaa talvella luiston esto pois kytkettynä ja on kyllä todettava, että tuntui välillä, että auto lähtee käsistä. Pidän takavetoisesta autosta ja on tullut myöskin Toyotalla jonkin verran ajettua. Vaikka molemmat ovat kuorma-automaisia, mutta kestäviä. Kun itse joudun korjaukset maksamaan ajan mielummin näillä vähävikaisilla.
- palvelijakin
Kävin omallani 2001 Orimattilassa. ei ikinä vikoja. Siellä eräs kaveri innostui kehumaan Hiasen kestävyyttä. Heillä bussimalli Hiase taksina. 820 tuhatta ja jo joutui vaihtamaan ristinivelen varmuuden vuoksi. Kannentiiviste, koska se Oli hapertunut puruksi, vuosi ulospäin, 920 tuhatta. Oli kuulemma joskus vaihdettu talvirenkaaatkin.
- hiasse
Juu kyllä hiasella miljoonan ajaa ja vieläpä aika viattomasti.
Kannattaa tosin aja vaikkaa 200tkm.päälle niin saa vielä hyvän hinnan 200 ajettuna.
Ajoltaan ihan yhtä hyvä kun muutkin pakut,jopa parempi kun monet muka paremmat merkit.- 2 miljuunaa:.
.
Parempi ajaa vielä 2 miljunaa ja 200 tkm päälle
.
- toiotajosetmuutasaa
Täällä taas kaikenlaiset idiootit huutaa kilpaa toyotan laadusta. Tosiasiassa hiace on kaikista pakuista paskin ajettava, sisämelu aivan hirveä ja pellit ruostuu ympäriltä ennen 300tkm. Tekniikka kestää jotenkuten 400tkm.
- OliPakkoLuopua
Harrastevehkeet erikseen ja kuka haluaa hitsipilliin pikkuhiljaa tarttua kun tekohengittää muinaisjäännettään niin mikäs siinä.
Tarvii jo isompia ja pienempiä remontteja uusimmatkin eikä aika ole niitä hellästi kohdellut.
Teknisesti luijia ja yksinkertaisia,toisaalta kovin karkeita ja antiikkisia nykyaikana mitä muut autot edustavat kyydiltään,mukavuuksiltaan,turvallisuudessa,melulta,kulutukselta,talviominaisuuksiltaan takavedossa ja hinnalta joka vanhoissa Hiaceissa on aivan väkisin pidetty korkealla tasolla vaikka niin myyjä kuin ostaja tietää että paali odottaa ihan pakosta ja vuodet kuluu vanhassa autossa nopsaan remonttihommissa jossa kaikki menee ns hukkaan kun vanha on aina vanha käyttöautoksi.
Siirtomaissa ja savanneilla nämä toki kelpaavat loppukäyttöön olosuhteisiin ja vaatimuksiin(joita ei muita ole kuin että liikkuu omin voimin) eli ei kylmyyttä-liukkautta eikä katsastuksia tai päästömittauksia jos turvallisuuskin yhtätekevää kun koko kylä kyydissä ja tavarat katolla.
Vanhat eläkeläismiehet tuntuvat rakastavan näitä ja maksavat ylihintoja kun vaan kohtuuhyvän moisen löytävät.
Rupeaa siis pitopuoli olemaan tyyriinpuoleista ja varmuuspuolkin kärsimään.
Mikäli tuon tyylisen ja käytännössä vastaavan pakun haluaa niin Hyundai H-1 vanhempi tai se uudempi malli ajaa saman asian ja niitä löytyy halvalla kun nimi maskissa on "väärä."
Käyttöautona ei yksinkertaisesti kovin vanhaa autoa kannata pitää koska korjaaminen on kallista ja korjaamohinnat samaten,sinnehän se yleensä vietävä on kun vikavalo syttyy tai jakopääremppaa,jarruremppaa tai muuta mihin ei tavistaidot tahdo kaikilla riittää tai ei tiloja,työkaluja tai kiinnostusta.- HuiHaiH-1
H-1:ssä on vain se ongelma Hiaceen verrattuna, että siinä ruostuu sekä pellit, että tekniikka pettää jo alta 200tkm.
Itsellä tuli koneremontti eteen jo alta 200tkm ja muutenkin on ollut jatkuvasti jotain (kallista) vikaa ko. romussa.
Kyllä itse ajelisin mieluummin sillä 10-15v vanhalla Hiacella, koska sillä pääsee liikkumaan varmasti pisteestä A pisteeseen B. Huihailla jää matka aika usein kesken ja pitää koukata pisteen C (korjaamo) kautta aika usein.
Varmin tapa liikutta Huihai paikasta A paikkaan B on hinausauton kyydissä.
Eli ei se huihain laatu oikein riitä Hiaceen verrattuna ei edes siihen vanhaan ja ruostuneeseen. Todennäköisesti Hiacen hitsaaminen tulee halvemmaksi, kuin huihain korjaaminen.
- Pakukuski
1 380 000 km hissun mittariin. Konetta ei aukastu. Pyörien laakereita ei vaihettu. 3 tai 4 laturia meni ja kaks kertaa kytkinpaketti vaihettiin. Jos jollaki ranskanpullalla tai transportterilla samaan päästään niin koko vehe on jo kyllä kauttaaltaan uusittu.
- mielumminjokumuu
Kovaa on elämä, jos on joutunut yli miljoona kilometriä Hiacea ajamaan. Ei käy kateeksi.
- eienäänikinähiacea
mielumminjokumuu kirjoitti:
Kovaa on elämä, jos on joutunut yli miljoona kilometriä Hiacea ajamaan. Ei käy kateeksi.
Hah:D Taitaa olla selkäleikkaus edessä.
Hiace on kyllä surkein ajamani pakettiauto. Voihan se luotettava toki olla, kun tekniikka on aitoa ja hyvin testattua 80-90-lukua, mutta samalta vuosikymmeneltä on myös ajo-ominaisuudet. Ajomelu on hirvittävä ja suorituskyky todella heikko. Lisäksi Suomen olosuhteissa takaveto Hiace on kevyen peränsä vuoksi jopa vaarallinen.
Jos työnantaja pakottaisi minut Hiacella ajamaan, niin haastaisin oikeuteen työsuojelurikkomuksesta :D
No onneksi näitä ei enään uutena myydä. - pakuOnTyökalu
eienäänikinähiacea kirjoitti:
Hah:D Taitaa olla selkäleikkaus edessä.
Hiace on kyllä surkein ajamani pakettiauto. Voihan se luotettava toki olla, kun tekniikka on aitoa ja hyvin testattua 80-90-lukua, mutta samalta vuosikymmeneltä on myös ajo-ominaisuudet. Ajomelu on hirvittävä ja suorituskyky todella heikko. Lisäksi Suomen olosuhteissa takaveto Hiace on kevyen peränsä vuoksi jopa vaarallinen.
Jos työnantaja pakottaisi minut Hiacella ajamaan, niin haastaisin oikeuteen työsuojelurikkomuksesta :D
No onneksi näitä ei enään uutena myydä.Mikä pakettiautokuski ja asiantuntija sinä olet, kun tyhjällä pakulla ajelet?
"kevyen peränsä vuoksi jopa vaarallinen" Melkein järjestään joka remonttireiskalla ja putkimiehellä on auton perässä vähintään tonnin verran tavaraa ja työkaluja, pitoa riittää, etuvetoinen ei menisi huonossa kelissä mihinkään. - eihiacea
pakuOnTyökalu kirjoitti:
Mikä pakettiautokuski ja asiantuntija sinä olet, kun tyhjällä pakulla ajelet?
"kevyen peränsä vuoksi jopa vaarallinen" Melkein järjestään joka remonttireiskalla ja putkimiehellä on auton perässä vähintään tonnin verran tavaraa ja työkaluja, pitoa riittää, etuvetoinen ei menisi huonossa kelissä mihinkään.Näköjään et ole takaveto hissulla koskaan ajanut
- Gislavedmies
Tyhjällä pakulla voi ahkerakin työmies ajella siinä vaiheessa esim kun se lasti on tyhjätty pisteeseen A josta sitten ajellaan pois ja rojua täytellään tilalle taas enempi tai vähempi jossainvaiheessa mutta kun ne väliajatkin tarviisi päästä talvella eteenpäin...
Uusimmatkin Hiaset on senverta iäkkäitä vuosimalliltaan ja triplasti kilometrejä liikaa nielleet ettei edes sen luja ja antiikkinen tekniikka ole ikuista eikä korjaaminen ilmaista hupia ole, saati että siitä uudenveroista saisi kuin uusimalla joka osan,alustan pellit,kaamea ajettavuus ja vielä huonompi turvallisuus karkottaa loputkin mielihalut omistaa moinen.
Antaa Afrikanpoiken nauttia ex-suomi Tojoistaan siellä savanneilla,sinne ja Thaimaan ym niiden "ominaisuudet" alunperin tehtykin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau384102Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html453167Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343056Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4842754Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1912003Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431886Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat291512- 401447
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51281- 781222