Miehen (ja naisen) logiikkaa pettämisestä

Miten kumppanisi pitäisi muuttua, jotta lopettaisit pettämisen?
Näin naiset vastasivat (top-5):

1. Ei olla niin ikävä ja tylsä 45,4%
2. Osoittaa minulle enemmän huomiota 39,3%
3. Puhua enemmän/kuunnella enemmän 31,0%
4. Ansaita enemmän rahaa 22,4%
5. Ei olla niin saita 19,0%

Näin miehet vastasivat (top-5):

1. Haluta enemmän seksiä 51,3%
2. Pukeutua paremmin ja ajatella enemmän ulkonäköä 37,4%
3. Osoittaa minulle enemmän huomiota 31,0%
4. Ei olla niin huonotuulinen 27,8%
5. Ei olla niin ikävä ja tylsä 13,4%

Lähde: http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2012070915820735_lz.shtml

Ajatuksia?
Näköjään naisille toi raha on ihan kansainvälisestikin tärkeä "parisuhdekriteeri" eikä ole vain "suomalainen piirre" (sijat 4-5). Ja kyllä näyttäis tämänkin gallupin perusteella siltä, että miehen pitäis olla sopivasti "renttu" (sija 1).

30

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmm...jännittävä ja hauska pitää olla, mutta ei työtön...
      -------------------------------------------------------------------------------------------------
      Huffington Post -lehti kertoi tutkimuksesta jonka mukaan jopa 75 prosenttia naisista ei haluaisi tapailla miestä joka on työtön. Vain Neljä prosenttia vastanneista olisi ollut valmis treffeille työttömän miehen kanssa ilman epäilyksen häivää.
      ---------------------------------------------------------------------------------------------------
      Lähde: http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2012070915821065_lz.shtml

• Kuka nainen

yleensäkään lähtee treffeille ilman "epäilyksen häivää"?
        Isot asiat kyseessä.

• Mjaaha, Brittinä sitten olisin tuon 4 prosentin joukossa vastaajista. Näinä päivinä työttömyys ei ole mikään ihmetys. Ois ihan eri asia, jos mies olis koko olemukseltaan sellainen ettei mua kiinnosta mikään. Kunhan saan lojua sohvalla ja tehdä leivästä paskaa. Semmosta perässä vedettävää lehmännahkaa en kyllä huolis ukokseni. Muttei työttömyys ole mikään este, jos miehellä kuitenkin on todella aikeita työllistyä tai keksiä edes keino millä tienata, kunhan se keino en ole minä. :-)

• warhammer
        teevadit kirjoitti:

Mjaaha, Brittinä sitten olisin tuon 4 prosentin joukossa vastaajista. Näinä päivinä työttömyys ei ole mikään ihmetys. Ois ihan eri asia, jos mies olis koko olemukseltaan sellainen ettei mua kiinnosta mikään. Kunhan saan lojua sohvalla ja tehdä leivästä paskaa. Semmosta perässä vedettävää lehmännahkaa en kyllä huolis ukokseni. Muttei työttömyys ole mikään este, jos miehellä kuitenkin on todella aikeita työllistyä tai keksiä edes keino millä tienata, kunhan se keino en ole minä. :-)

Yllättävän hyvin lisätty =)

Koska en ole menossa tod.näk enää ikinä töihin...
        Mutta tienaan kyllä 5 ihmisen edestä kun on tarvis... ja niin kauan kuin on tarvis.
        Mutta naisella pitää olla..hieman..normaalista poikkeva moraalikäsitys
        tuon osion kohdalla. =D

Ensimmäinen itseasiassa joka tuo tällaisen huomion asiayhteyteen =D
        Siis kuluneen 14 vuoden ajalta.

• Kuinkahan moni noista syistä kärsivä mieluummin pettää kuin eroaa? Jos esim. kumppani on tylsä, ei se siitä ikinä muutu. Jos kumppani kiinnostaa ja kiihottaa edelleen, ei ole tarvetta pettää.Tästä syystä koko pettämislogiikka on mulle outo. Pettäminen on kuin kusisi housuunsa, että on hetken lämmin ja sitten vituttaa entistä enemmän.

• ...

Kumppani voi olla välillä tylsä ja ikävä, välillä kiihottava ja kiinnostava. Ei se ole mikään vakio. Elämä ei ole yksi tasainen jana.Eri asia kannattaako sitä joka oikun ja tunteen mukaan alkaa elämään. Ei kannata minusta.

• ~c~

No noihan oli pettämissivusto Victoria Milanin jäseniltä kerättyjä mielipiteitä. Vastanneita naisia kolmasosa siitä mitä miehiä. Kuka nyt sitten ton porukan mielipiteille antaa painoarvoa.

• En kyllä tiedä, mitä väliä sillä on paljonko mies tienaa? Kovin on pinnallisia akkoja tai sitten ei olla rehellisiä pettämisen syistä :D

Tai no siis kyllä joo, jos on sellanen peruskotiäiti, niin oishan se vaikeempaa pettää ja erota, kun lähtis kaikki mukavuudet. Ei sillä niin väliä, jos ukko tienaa vähemmän ja käyn vähän vieraissa, ei se muuttais mitään??? MITÄ VIT... oikeesti? :D
      Kannattais jokasen muidun tienata yksin ne rahat, niin ei tarttis kitistä tollasesta. Mies on jotain ihan muuta ku pelkkää rahaa/statusta.

Miesten lista sentään kuullostaa rehellisemmältä. Tästäki jotenki huomaa, et miehet on yksinkertasempii ja rehellisempii, naiset on kieroi ja valehtelijoit. Oikeesti. Tosin ne kyllä itelleen eniten valehtelee, etteivät särje itseään.

• puskalisko

sitä mietin, että mitenkähän totuudenmukaisesti tällaiseen kyselyyn vastataan. Ja voihan sitä omasta mielestään totuudenmukaisesti vastata, ei olis ensimmäinen kerta maailmassa kun tulee kaunisteltua asioita ennen kaikkea itselleen.

Lähtökohta on muuten aika vinkeä. Joo voi olla, että lopettaisin pettämisen jos puoliso saisi enemmän rahaa - ja yhtä hyvin voi olla, että puoliso viitsisi edes harkita ansaitsemista, jos minä vain lopettaisin pettämisen. Kyselyn lähtökohta on se, ettei toinen osapuoli muka tiedä tai aavista mistään ongelmista.

Tosson tommonen, ettei ihan iltiksen varaan jäädä http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhteen_kriisit/

• Ihan hyvä linkki.

• puskalisko

tiiätkö riku miksmää tykkään susta?

• kerro

kerro

• No kerro ny sitte ku kuitenki haluut...

• puskalisko
        Richartti kirjoitti:

No kerro ny sitte ku kuitenki haluut...

siks koska kerrot välillä kaikenlaisia sikamaisia tempauksiasi. Ainakin ne on totta, toisin kuin keskiverto omakehu

• puskalisko kirjoitti:

siks koska kerrot välillä kaikenlaisia sikamaisia tempauksiasi. Ainakin ne on totta, toisin kuin keskiverto omakehu

No sua ois sitten helppo miellyttää enemmältikin....

• Jännää ettei miehet eikä naiset kukaan rehellisesti sanoneet, että tekee vierasta mieli. Kauheita selityksiä rahasta ja ulkonäöstä. Vitut sanon minä. vanha vaan ei enää seksuaalisesti nappaa, siinä syy.

• Olisko jälleen kerran syy ollut enemmänkin kysynnän ja tarjonnan laissa, eli tutkimuksen parometreissa, kuin vastaajissa?
        Parometrit mittasivat vain sitä, mikä puolisossa koetaan honoksi, eli vaikka joku oliskin toivomallasi tavalla vastannut, sitä vastausta ei näkyisi missään.
        Mitä kysytään, sitä tarjotaan...

• Genio.Kirpela
        dazu kirjoitti:

Olisko jälleen kerran syy ollut enemmänkin kysynnän ja tarjonnan laissa, eli tutkimuksen parometreissa, kuin vastaajissa?
        Parometrit mittasivat vain sitä, mikä puolisossa koetaan honoksi, eli vaikka joku oliskin toivomallasi tavalla vastannut, sitä vastausta ei näkyisi missään.
        Mitä kysytään, sitä tarjotaan...

Mikä on parometri? Barometrin tiiän khyl

• Genio.Kirpela kirjoitti:

Mikä on parometri? Barometrin tiiän khyl

Niin, tiedätkö miksi kutsutaan oikeinkirjoitukseen puuttumista sisällön sijaan?

• Olen kyllä sitä mieltä, että jos on ikävän ja tylsän ämmän kans yhdessä ni aiki nopiaa sitä alkaa kattella vieraisiin pöytiin.

Nimittäin mun kokemuksen mukaan naiset kyllä haluaa seksiä... ehkä jopa enemmän kuin miehet. Tai sitte mä vaan oon niin adonis.

• ...

ai haluaa vai??

Kaikki naiset ei ainakaan osoita sitä.

• ... kirjoitti:

ai haluaa vai??

Kaikki naiset ei ainakaan osoita sitä.

Ei tietenkään osoita. Suurin osa naisista kasvatetaan siihen ja geeniperimä vielä siihen päälle.

• renttuunruusu
        relaxed_eyes kirjoitti:

Ei tietenkään osoita. Suurin osa naisista kasvatetaan siihen ja geeniperimä vielä siihen päälle.

Pällit ei tajua vihjeitä tai sit naamassa on vikaa.

• Oon kyllä sammaa mieltä...
        Tietäis vaan keneltä kukaki sitä seksiä haluaa...tai no multahan sitä tietty haluaa kaikki muut paitsi vaimo. Keneltä lie se haluis...hmm...todennäköisesti ainakin yhdeltä "exältään".

• :.:
        Richartti kirjoitti:

Oon kyllä sammaa mieltä...
        Tietäis vaan keneltä kukaki sitä seksiä haluaa...tai no multahan sitä tietty haluaa kaikki muut paitsi vaimo. Keneltä lie se haluis...hmm...todennäköisesti ainakin yhdeltä "exältään".

kysäseppä asiaa vaimolta. ainakin reaktiosta paljastuu kun heität sen exän nimen tossa asia yhteydessä.

• :.: kirjoitti:

kysäseppä asiaa vaimolta. ainakin reaktiosta paljastuu kun heität sen exän nimen tossa asia yhteydessä.

Aika kannata kysyä kysymystä, jonka vastausta ei välttämättä halua kuulla.

• Jaa a, musta tuntuu, että ainakin täällä on kaikki pettäneet sukupuolesta riippumatta haukkuneet puolisoaan, korostaneet omaa uskollisuuttaan ja kerjänneet sääliä huonosta suhteestaan kovaan ääneen.
      Eli syyt tuntuu olevan melko monella samat; kapasiteetti ei riitä sitoutumiseen ja omia jälkiä peitellään syyllistämällä kumppania, jolloin ajaudutaankin kierteeseen, jossa omasta pettämisestä johtuvasta syyllisyydestä johtuva kumppanin täydellinen surkeus suorastaan pakottaa pettämään.

• deft

"Victoria Milanin jäsenille sähköpostitse tehdyn tutkimuksen kysymyksiin vastasi 1002 naista ja 3620 miestä."
      Raportoidaan kysely epärelevantiksi sekä otannaltaan epäuskottavaksi yleistyksien tekemiseen :)

Ei mitään uutta auringon alla, vaihdetaan jo levyä siskot ja veljet.
      Jotain syvällisempää voisi tällä(kin) palstalla harrastaa....huoh.

• PlatosMorbidDust

Jokseenkin hellyyttävää tuo uhriutuminen/uhriuttaminen tässäkin tapauksessa. Kyselyähän ei tietenkään voi tehdä muodossa:
      "Miten _minun_ pitäisi muuttua lopettaakseni pettämisen."

*huokaus*

• Kyllä huomaa että on pettäjiltä kyselty :D Komppaan Platosia.

Tuossa on unohdettu täysin se ainoa syy mikä pettämisen aiheuttaa eli pettäjän oma käytös mikä ajaa hänet pettämään. Pettäjä on tylsistynyt, vierasta tekee mieli yms ja jne.
      Toinen ei pysty tuohon vaikuttamaan, koska syy löytyy pettäjän omasta päästä. En myöskään suosittele missään tapauksessa lähteen pomppiin pettäjän mielen mukaan, koska siitä tiestä tulee kivinen ja suhteesta epätasapainoinen. Pettäjän puoliso alkaa kärsiin aina vaan enemmän kun toteuttaa toisen oikkuja jotka alkavat vaihtumaan alati nopeampaa tahtia kun pettäjä huomaa omaavansa vallan yli toisen.

Silloin kun vierasta alkaa tekeen mieli, on aivan sama mitä puoliso tekee tai ei tee ja syitä kyllä kyetään kaivamaan vaikka mistä mutta ei koskaan sieltä omasta peilistä missä se pettämisen syy oikeasti on ja kuka ainoastaan pystyy lopettaan pettämisen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      19
      5730
    2. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3206
    3. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      119
      2936
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      636
      2168
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      158
      2090
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      70
      1422
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1405
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1198
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      406
      1126
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1097
    Aihe