Osaatko tapella ja puolustaa tyttöystävääsi jos tarvii?

tiukka kysymys

Jos olette vaikka baarissa tai jossain ja joku mies tulee haukkumaan tai uhkailemaan naistasi niin mitä silloin teet? Osaatko tarvittaessa tapella ja antaa sille uhkailijalle turpaan. Kyllähän mies naistaan pitää osata puolustaa meinaan?

97

2323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • theone.

Ei ole naista, mutta osaan puolustautua sylkemällä ja puremalla

• Wau, omaperäistä... Etkö keksinyt sitten omaa nimimerkkiä..?! XD

• The0ne
        TheOne kirjoitti:

Wau, omaperäistä... Etkö keksinyt sitten omaa nimimerkkiä..?! XD

Äo pienempi kuin kengän koko?

Väitätkö, että Sari ja Ari on sama asia, kun toisessa on yksi merkki enemmän?

Vai kuvitteletko Sarin ja Karin tarkoittavan samaa, vaikka niissä on yksi merkki täysin eri? Tällä logiikalla voit päätellä onko meillä nyt sama vai eri nimimerkki.

ps. hanki elämä

• teewarit
        The0ne kirjoitti:

Äo pienempi kuin kengän koko?

Väitätkö, että Sari ja Ari on sama asia, kun toisessa on yksi merkki enemmän?

Vai kuvitteletko Sarin ja Karin tarkoittavan samaa, vaikka niissä on yksi merkki täysin eri? Tällä logiikalla voit päätellä onko meillä nyt sama vai eri nimimerkki.

ps. hanki elämä

Korjaus--tarkoitti kai ÄO englanniksi IQ
        http://ao-testi.iq-test.eu/

• erwwevfsdfsd
        TheOne kirjoitti:

Wau, omaperäistä... Etkö keksinyt sitten omaa nimimerkkiä..?! XD

Ei ole kovin omaperäinen omasikaan.

• Jep, alan esittämään asianajajaa.

• leego ukko

Osaan;Otan naiseni käsilaukun ja alan hakkaamaan huutaen samalla kimeällä äänellä;Senkin ryökäle!

• :?
        leego ukko kirjoitti:

Osaan;Otan naiseni käsilaukun ja alan hakkaamaan huutaen samalla kimeällä äänellä;Senkin ryökäle!

Kimeällä äänellä..olet modelli

• näin mä luulen

Tuskin nää palstan pojat osaa puolustaa edes itseään kun eivät ole ulkona käyneet vuosiin

• kyllä.

Ja olet yksi heistä.

• mä vaan

Naiset ei ainakaan osaa puolustaa itseään ja jos naisen mieskään ei osaa niin ei hyvältä näytä tilanne. Parempi pysyä kotona vaan viikonloppuisin.

• Kyllä mä ainakin osaan itseäni puolustaa ja puolustan tarvittaessa sitä miestäkin, jos tarvis vaatii. :-)

• teewarit

En tiedä, sillä kukaan ei ole uskaltanut tölviä seuralaistani

• MIÄS !

JOO! Ja hakkaan pari muutakin lähellä oliaa siinä sitten samalla, että menee varmasti kylän miehille jakeluun.

• mies32

Pakkohan se on aina läheisiään ja muutenkin syyttömiä puolustaa.

Tosin aloittajan kuvaileman sanallisen hyökkäyksen kohdalla olisin varovainen. Fiksumpi ehkä pitää päänsä kiinni ja antaa tilanteen mennä ohi tai jos juomat on jo juotu, niin vaihtaa baaria.
      Koska silloin ei ole suoraa uhkaa, jota tarvitsisi torjua, kunhan nyt joku spede aukoo päätään. Turpaanhan sellainenkin ansaitsisi, mutta ehkä ei itse kannata sekaantua, ei siitä mitään hyvää yleensä koidu kuitenkaan.

Eri asia jos käydään suoraan fyysisesti kimppuun, silloin väännetään vaikka kuolemaan asti. Ei antaisi itsetunto periksi luovuttaa niin kauan kuin henki pihisee. Osaaminen ja voimat ovat sitten eri asia, varmaan eivät aina riittäisi, mutta usein kuitenkin.

Lapsellinen aloitus muuten, mutta tulipa nyt vastattuakin lapsellisesti, joten enpä ole sen parempi.

• carambola87a

Olen käynyt järjestyksenvalvojakurssin ja opiskellut psykologiaa ja mielestäni mies32:n vastaus tiivisti hyvin oleellisen, eli sanalliseen uhkailuun ei lähde provosoimaan, välttää ns taistelua niin pitkään kuin mahdollista ja lähtee pois tilanteesta mieluiten.

Jos henkilö tulee itsesi tai naisen päälle/käy käsiksi teen kuten jv-kurssilla opetettiin eli otetaan tilanne hallintaan lievimpiä voimakeinoja käyttäen.

Suomessahan jos lähtee ensimmäisestä tönäisystä pudottamaan toista kovalla iskulla ohimoon, on oikeussalilla turha todistella että kyllä se aloitti ja kävi päälle ensin, jos vammat on hyökkääjällä suuremmat kuin itsellä.

• Mä arvostan paljon enemmän sitä, että _ei_ ala tappelemaan ja antamaan/saamaan turpaan, vaan selviytyy tilanteesta puhumalla tai poistumalla. Painajaismainen olis tuollainen "puolustaja"..

• äläs nyt, jos tää olis sinkut-palsta niin yhet tulis nyt kiljuun että ei, naiset haluaa välttämättä että veri lentää ja mielellään myös itse provosoi lisää tilannetta sillä eihän mies oo mikään joka ei osaa tapella, voivoi ku niillä naisilla onkin niin helppoa :D

• LaRito kirjoitti:

äläs nyt, jos tää olis sinkut-palsta niin yhet tulis nyt kiljuun että ei, naiset haluaa välttämättä että veri lentää ja mielellään myös itse provosoi lisää tilannetta sillä eihän mies oo mikään joka ei osaa tapella, voivoi ku niillä naisilla onkin niin helppoa :D

Aha :) En ole lukenut kyseistä palstaa juurikaan, mutta onko tää nyt ilkeesti sanottu, jos totean, että ei ihme, että kyseiset kirjoittajat on sinkkuja ;)

• mies 35v

Olen kerran tapellut baarissa. Olin yhen naisen kaa ja sil välil kun kävin vessas niin jo,ku känninen 50 v äijä oli tullut sen mun nais ystävän joka on 31 vuotias, viereen ja alkanut hiplaamaan sitä jalkojen välistä. Ei päästänyt naista pois ja mä sit tulin siihen ja käskin painuu vit.tuun. Se sanos et älä nyt siinä häiritse. No mä suutuin ja otin sen ryysyistä kii ja heitin sen pöydän yli toista pöytää päin se lensi. Se kävi sit kimppuun ja ja löin sitä pari kertaa kunnes järkkäri tuli heitti sen ulos. poliisitkin oli soitettu mut ei mua syytetty mistään. Kaikki vaan onnitteli hyvästä teosta.

• kiertopotku.

niskaan pysättää useimmiten lopullisesti

• En ole koskaan ollut tappelussa, mikä sinänsä harmittaa koska olisi hyvä tietää miltä iskun saaminen tuntuu - melkein tekisi joskus mieli pyytää frendiä lyömään (Fight Club -tyyliin) jotta tietäisi miltä tuntuu ottaa turpaan että siihen osaa varautua. No, vatsaan on lyöty ja ilmat pihalle, mutta pääisku siis...

Toki yrittäisin ratkaista ongelmat puhumalla enkä ala retrelöimään jos pari selkeästi korstompaa kaveria esim. kiilaa mut jossain jonossa. Mutta tilanteita voi sattua joissa vain tappeleminen voisi auttaa, ja kokemuksen puute kyllä pelottaa silloin...

• halojata :)

Jos aikuinen ihminen on parisuhteessa ja elää tavallista elämää, käy töissä, kaupassa, puolison (ja lapsien?) kanssa joskus huvituksissa, matkoilla, ravintolassa, joskus ehkä kaksistaan ravintolassa, on lottovoiton todennäköisyys, että ajautuu tilanteeseen, jossa vain tappeleminen voisi auttaa. Eri asia, jos käy viikolla ja/tai viikonloppuisin räkälöissä ja snägäreillä säännöllisesti, aina pelti kiinni ja naisella kunnon hutsun elkeet ja vaatteet. Sitten voi tulla niitä tilanteita.

• .

Se ei paljoa satu, heti. Hetken päästä voi sattua. Yleensä se ei satu siinä tilanteessa juuri ollenkaan, kun on kuitenkin tärinän asteella kun kropan kemia yrittää suojella sua.

• halojata :) kirjoitti:

Jos aikuinen ihminen on parisuhteessa ja elää tavallista elämää, käy töissä, kaupassa, puolison (ja lapsien?) kanssa joskus huvituksissa, matkoilla, ravintolassa, joskus ehkä kaksistaan ravintolassa, on lottovoiton todennäköisyys, että ajautuu tilanteeseen, jossa vain tappeleminen voisi auttaa. Eri asia, jos käy viikolla ja/tai viikonloppuisin räkälöissä ja snägäreillä säännöllisesti, aina pelti kiinni ja naisella kunnon hutsun elkeet ja vaatteet. Sitten voi tulla niitä tilanteita.

Jep, loittovoiton todennäköisyyshän se minunkin kohdalle on osua kun en soita suutani ja jonota lihapiirakoita öisin nakkikiskoilla, eikä ex-naiseni kanssa tullut baarerissa ongelmia vaikka miehet häneen yrittivätkin tehdä vaikutuksen ollessani poissa häntä vahtimasta. Mutta mietin just tilannetta jos jotain naista yritetään raiskata ja menen väliin, ja raiskari hyökkää kimppuuni... tai - pääkaupunkiseudulla valitettavasti riski olemassa vähän isompanakin - joku sekopää narkkari hyökkää keskellä päivää vaikka metrossa kimppuun.

Mietin sitten vaan, että menenkö kanveesiin heti yhdestä iskusta ehtimättä tehdä mitään vai ehtiikö iskun jälkeen enää puolustautua. Vai käykö niin kun sille kirjurille Sotamies Ryanin lopussa, kun katselee vierestä...

No, onneksi nämä tosiaan olisi aika epätodennäköisiä skenaarioita!

• yli30v_ukko
        halojata :) kirjoitti:

Ihan normaali, parisuhteessa elävä tai vasta siihen matkalla oleva tai suhteiden välissä elelevä voi hyvinkin käydä viihteellä baareissa ja sen jälkeen nakkikioskilla, eikä sen takia ansaitse kenenkään muiden kuin vanhoillislestadiolaisten paheksunnan.
        Ja noissa baari- ja nakkikioskitilanteissa joku voi käydä kimppuun yllättäenkin, jopa ilman syytä. Tai sitten vaikka kiilata ja jos menet sanomaan kiilaajalle pahasti, saattaa taas tulla moukkua.

Eli kyllä näihin tilanteisiin joutuvat muutkin kuin laitapuolenkulkijat ja luonteeltaan rähinöivät.
        Itse olen joutunut vähintään kerran vuodessa 20-vuotiaasta lähtien. Enkä pidä itseäni rähinöijänä, eikä se peltikään nyt ihan kiinni ole ollut. Mutta sen myönnän, että ns. oikeuksiani olen kyllä puolustanut, enkä ole aina kävellyt pois kun on kiilattu, tönitty tai muuten ns. tallottu varpaille.
        Vanhemmiten oppinut tietysti useammin kävelemään pois ja sitä suosittelenkin kaikille, mutta en silti osaa pitää minään luonnevammaisena kusipäänä niitä, jotka eivät aina väistä kun maailmanomistajat yrittävät tehdä mitä haluavat.

• XD
        yli30v_ukko kirjoitti:

Ihan normaali, parisuhteessa elävä tai vasta siihen matkalla oleva tai suhteiden välissä elelevä voi hyvinkin käydä viihteellä baareissa ja sen jälkeen nakkikioskilla, eikä sen takia ansaitse kenenkään muiden kuin vanhoillislestadiolaisten paheksunnan.
        Ja noissa baari- ja nakkikioskitilanteissa joku voi käydä kimppuun yllättäenkin, jopa ilman syytä. Tai sitten vaikka kiilata ja jos menet sanomaan kiilaajalle pahasti, saattaa taas tulla moukkua.

Eli kyllä näihin tilanteisiin joutuvat muutkin kuin laitapuolenkulkijat ja luonteeltaan rähinöivät.
        Itse olen joutunut vähintään kerran vuodessa 20-vuotiaasta lähtien. Enkä pidä itseäni rähinöijänä, eikä se peltikään nyt ihan kiinni ole ollut. Mutta sen myönnän, että ns. oikeuksiani olen kyllä puolustanut, enkä ole aina kävellyt pois kun on kiilattu, tönitty tai muuten ns. tallottu varpaille.
        Vanhemmiten oppinut tietysti useammin kävelemään pois ja sitä suosittelenkin kaikille, mutta en silti osaa pitää minään luonnevammaisena kusipäänä niitä, jotka eivät aina väistä kun maailmanomistajat yrittävät tehdä mitä haluavat.

Mutta se, että joku teini idiootti kusipää luonnevammainen etuilee ravintolajonossa.. Onko se vittuilun, turpiin lyönnin paikka? Ikä, ei kunto, joka on parempi kuin koskaan, on opettanut, että ei ole. Mulla on miellyttävämpi ilta kaikin puolin, kun vain häivyn paikalta tai annan etuilla. Aivan sama ,jos joku idiootti pääsee johonkin raflaan tai nakkikioskille ennen mua, mitä väliä? Mä haluan vain olla rauhassa ja pitää hauskaa. Ja haluan samanlaisen, rauhallisen ämmänkin vierelleni ja onneksi sellainen löytyy :) Kuka idiootti tappelee jostain makkarasta tai baarin tulemisjärjestyksestä? XD

• ukkokukko
        XD kirjoitti:

Mutta se, että joku teini idiootti kusipää luonnevammainen etuilee ravintolajonossa.. Onko se vittuilun, turpiin lyönnin paikka? Ikä, ei kunto, joka on parempi kuin koskaan, on opettanut, että ei ole. Mulla on miellyttävämpi ilta kaikin puolin, kun vain häivyn paikalta tai annan etuilla. Aivan sama ,jos joku idiootti pääsee johonkin raflaan tai nakkikioskille ennen mua, mitä väliä? Mä haluan vain olla rauhassa ja pitää hauskaa. Ja haluan samanlaisen, rauhallisen ämmänkin vierelleni ja onneksi sellainen löytyy :) Kuka idiootti tappelee jostain makkarasta tai baarin tulemisjärjestyksestä? XD

No on siinä ihan oikeutettua ainakin sanoa, että viitsisitkö nulikka mennä jonon perälle? siitä voi tulla suukopua, suukopu voi johtaa kiilaajan lyömään sinua.
        Kyllä se tietty olisi turpiinlyönnin paikka siinä mielessä, että turpaanhan se kiilaaja ansaitsee, MUTTA itseänikin ikä sen verran opettanut, että ei kannata. Pitää vaan uskoa, että kyllä se karma opettaa. Eli toisinsanoen joku joka ei vielä ole oppinut, tulee ja vetää yksi kaunis päivä sitä kiilaajaa pataan. Itse ei kannata vaivautua.

Kysehän on kunnioituksesta, kiilaaminen on suoraa vittuilua. Kyllä siitä useallakin vähän käpy palaa, mutta tosiaan, parempi poltella käpy itsekseen.

• XD
        ukkokukko kirjoitti:

No on siinä ihan oikeutettua ainakin sanoa, että viitsisitkö nulikka mennä jonon perälle? siitä voi tulla suukopua, suukopu voi johtaa kiilaajan lyömään sinua.
        Kyllä se tietty olisi turpiinlyönnin paikka siinä mielessä, että turpaanhan se kiilaaja ansaitsee, MUTTA itseänikin ikä sen verran opettanut, että ei kannata. Pitää vaan uskoa, että kyllä se karma opettaa. Eli toisinsanoen joku joka ei vielä ole oppinut, tulee ja vetää yksi kaunis päivä sitä kiilaajaa pataan. Itse ei kannata vaivautua.

Kysehän on kunnioituksesta, kiilaaminen on suoraa vittuilua. Kyllä siitä useallakin vähän käpy palaa, mutta tosiaan, parempi poltella käpy itsekseen.

Niin, juuri näin. Antaa olla.Kyllä elämä opettaa.

• halojata :) kirjoitti:

Miksi sitten vierasta ihmistä lyödään metrossa kirveellä päähän, jos vaan noilla edellytyksillä voi saada iskuja mitä kuvailit? :-)

Herätys pikku Liisa.

• Harvemmin kai tollasia tilanteita tulee, missä tarvis oikeasti mennä fyysiselle asteelle rähäkkään? Mutta kyllä mä tietysti arvostan miestä joka koittaa mua puolustaa, jos mun turvallisuus on uhattuna. Niin mä itsekin jopa naisena tekisin, puolustaisin miestä jos sen turvallisuus olis uhattuna.

Mua ärsyttää suunnattomasti, jos nään että joku kiljuu itkua, kun pitäs tarttua toimeen ja puolustaa toista. Ei niin avuton saa olla.

• zisel

Näähän on näitä allekirjottamattomia sääntöjä - mies käy kiinni siihen toiseen mieheen ja nainen varmistaa selustan, eli nainen käy päälle jos on tulossa lisää porukkaa päälle. Jos sieltä hyökkää lisää miehiä niin nainen saa tehdä mitä vaan - raapia, purra, repiä, potkia munille, huutaa poliisia. Jos sieltä hyökkää naisia avuksi niin voi luoja, sillon mä olen ainakin taivaassa. Saa näyttää niille kuinka... no antaa olla :D

• Ehkäpä osaa, mutta se missä kohdassa tarvitsee onkin sitten ihan eri asia.

• zisel

Meinasin ensin sanoa että "noin sanoo nyhverö joka heti ensi tilaisuuden tullen juoksee paskat housuissa karkuun ja sanoo että ' ei toi nainen ollut sen arvoinen '. Mutta tosiasiahan on se että on olemassa naisia jotka haluaa tarkotuksella tehdä tilanteen jossa miehet tappelee hänestä joten en yhtään ihmettele jos joku mies on fiksu ja näkee tämän ja perääntyy. Samoin kuin on miehiä jotka usuttaa akkoja toistensa kimppuun.

• zisel kirjoitti:

Meinasin ensin sanoa että "noin sanoo nyhverö joka heti ensi tilaisuuden tullen juoksee paskat housuissa karkuun ja sanoo että ' ei toi nainen ollut sen arvoinen '. Mutta tosiasiahan on se että on olemassa naisia jotka haluaa tarkotuksella tehdä tilanteen jossa miehet tappelee hänestä joten en yhtään ihmettele jos joku mies on fiksu ja näkee tämän ja perääntyy. Samoin kuin on miehiä jotka usuttaa akkoja toistensa kimppuun.

No riippuu se hieman naisestakin, joisin vieressä kaljaa kun sinä ottaisit tauluusi.

Olen enempi sitä mieltä että jotain huorittelijaa sattuu syyte huorittelusta enempi.

• zisel
        hahmotelma kirjoitti:

No riippuu se hieman naisestakin, joisin vieressä kaljaa kun sinä ottaisit tauluusi.

Olen enempi sitä mieltä että jotain huorittelijaa sattuu syyte huorittelusta enempi.

"joisin vieressä kaljaa kun sinä ottaisit tauluusi"

• zisel kirjoitti:

"joisin vieressä kaljaa kun sinä ottaisit tauluusi"

Miksi? Koska se on huono vitsi eikä se ole totta.

• zisel
        hahmotelma kirjoitti:

Miksi? Koska se on huono vitsi eikä se ole totta.

Joten koska se olis huono vitsi, sä istuisit vieressä kun mua vedettäis pataan?

• hahmotelma kirjoitti:

Ja jos naisen kunnia siinä vaatii väkivaltaa, niin ei ole mun muija se.

• zisel kirjoitti:

Joten koska se olis huono vitsi, sä istuisit vieressä kun mua vedettäis pataan?

Sä olet oikeasti tyhmä.

• zisel kirjoitti:

Yhden tutun tyttöystävä kerran aukoi liikennevaloissa auton ikkunasta päätään jollekin kadulla kävelevälle miehelle (syytä en muista, mutta sellainen oli), jolloin mies kadulta käveli kuskin puolelle ja tempaisi tyttöystävän miestä avoimesta ikkunasta kasvoille... kuulemma aika lujaakin vielä. Ja lähti menemään. Tuttu mies oli vielä sanonut naiselleen että "älä auo päätäsi sille, pliis...".

Joten kyllä ne naiset tosiaan voi saada miehet epähuomiossaankin väkivaltaisiksi...

• zisel
        hahmotelma kirjoitti:

Sä olet oikeasti tyhmä.

Ei, vaan SINÄ olet tyhmä.

• zisel kirjoitti:

Ja silti en antaisi sun ottaa selkääsi siinä.

• zisel
        hahmotelma kirjoitti:

Ja silti en antaisi sun ottaa selkääsi siinä.

Sä et kerkeisi huomaa mitä siinä tapahtui ennenkuin mä olisin kiljumassa sen sikaruhon päällä hampaat kurkussa :)

• zisel kirjoitti:

Sä et kerkeisi huomaa mitä siinä tapahtui ennenkuin mä olisin kiljumassa sen sikaruhon päällä hampaat kurkussa :)

No hammaslääkäri en ole, joten niille sun kurkussa oleville hampailles en osaa mitään tehdä.

• zisel
        hahmotelma kirjoitti:

No hammaslääkäri en ole, joten niille sun kurkussa oleville hampailles en osaa mitään tehdä.

Mä olen ollut niissä tilanteissa monta kertaa että on äijät alkanut tappelee keskenään eikä mulla ole mitään hajuakaan mistä on kyse mutta lojaaliudesta kaveria kohtaan olen hyökännyt vastustajan kimppuun. Yleensä siinä vaiheessa kahakka on rauhottunut kun nainen tulee mukaan kuvioihin.

• zisel kirjoitti:

Toi on totta.On olemassa sellainen naistyyppi, joka haluaa, että hänestä tapellaan ja niin käy tyyliin aina kun nainen käy miehensä kanssa liikenteessa. Mies menee vessaan ja naisella alkaa sillä välin ihan "toinen elämä"; alkaa pitää jotain showta jonkun miehen kanssa. Sitten kun mies tulee vessassa, tilanne on jo pitkällä, mutta nainen yhtäkkiä muuttuu kauhistuneeksi: "mitä sinä tuntematon minua lähentelet, hyi?" Ja syntyy tappelu.. Nainen pyörittelee silmiään: "miten minusta aina aletaan tappelemaan, en ymmärrä"

Tämmöistä tuli aikanaan seurattua huvittuneena; erään puolitutun käytöstä ja toistui aina samalla kaavalla. Huvittavaa,että naisen mies uskoi aina, että tyttöystävänsä on niin vastustamaton, että ilman mitään provosointia, tilanne aina kärjistyy ja aina vain tämän naisen kohdalla. Muut naiset saa olla rauhassa tai ei ainakaan synny näin suuria tulkintavirheitä.

• Towel.
        zisel kirjoitti:

You're a towel!

• Towel. kirjoitti:

You're a towel!

Ei suosikkejani hahmojen joukossa, mutta eihän siinä sarjassa huonoa ole.

• deft

Kai mä osaan, noin niin kuin teknisesti. Mutta mä olenkin Jeesuksen opetuslapsi ja käännän aina toisen posken. Naisethan sitä paitsi tykkäävät miehistä joilla on niin sanotusti taisteluarpia ,)
      Mun naiset on aina olleet niin pässinpäitä että ne tahtoo puolustaa itse itseään. Siinä oo tämmönen narukäsirillipääruipelo muuta kuin haitaksi. Ennemmin oon siis baaritiskillä tilaamassa juotavaa. Kippis!

• zisel

Ethän sä osaa erottaa edes naista miehestä jos muakin mieheksi epäilet :D Kysy Ratikkakuskilta olenko mies vai nainen - laita sille privaa ja kysy :D

• deft
        zisel kirjoitti:

Ethän sä osaa erottaa edes naista miehestä jos muakin mieheksi epäilet :D Kysy Ratikkakuskilta olenko mies vai nainen - laita sille privaa ja kysy :D

Oonko mä epäillyt sua mieheksi? Milloin mä niin olen sanonut? Eikun ihan oikeasti....mun lähimuisti on niin surkea etten mä millään pysty muistamaan jos oon naiselle sanonut että "sä et ole nainen, vaan mies".
        Todisteita siis otetaan vastaan.
        En mä Ratikkakuskille jaksa viestiä laittaa. Pitäis ensin olla frendi ja silleen. Mulla on muutenkin viestiloota täynnä ikivanhoja viestejä, ei oo mielenkiintoa koskea niihin. Jos sulla ois mese niin jutskataan siellä, jookoskookos?

Anyways...ehanaa että sä olet nyt viimeisen vartin aikana ottanut mut silmätikuksi. Mä oonkin niin huomionkipeä ja kaikkee.

• zisel
        deft kirjoitti:

Oonko mä epäillyt sua mieheksi? Milloin mä niin olen sanonut? Eikun ihan oikeasti....mun lähimuisti on niin surkea etten mä millään pysty muistamaan jos oon naiselle sanonut että "sä et ole nainen, vaan mies".
        Todisteita siis otetaan vastaan.
        En mä Ratikkakuskille jaksa viestiä laittaa. Pitäis ensin olla frendi ja silleen. Mulla on muutenkin viestiloota täynnä ikivanhoja viestejä, ei oo mielenkiintoa koskea niihin. Jos sulla ois mese niin jutskataan siellä, jookoskookos?

Anyways...ehanaa että sä olet nyt viimeisen vartin aikana ottanut mut silmätikuksi. Mä oonkin niin huomionkipeä ja kaikkee.

"ehanaa että sä olet nyt viimeisen vartin aikana ottanut mut silmätikuksi"

• deft
        zisel kirjoitti:

"ehanaa että sä olet nyt viimeisen vartin aikana ottanut mut silmätikuksi"

Mä en oikein välitä piilotetuista profiileista. Uskottavuusongelmia, you know...?
        Näiden(kin) muutaman kommentin takia joku vois etsiä mut käsiinsä ja vetää turpaan, mutta en mä silti pelkää pitää profiilissa oikeaa nimeä ja pärstäkuvaa esillä.
        Sitä paitsi: sähköposti on niiiiiin viime vuosikymmentä. Anna nyt vain suosiolla mese- tai facebook-osoite jos tahdot että jatketaan huomioimista.

• mullekki sattui kerran niinki iloinen tapahtuma että illan päätteeksi yks itseäni isompi kaappi huitas turpaan ja uhkas hakea kirvestä varastosta, lyhythermoinen eikä näemmä tottunu siihen että joku sanoo vastaan ja samalla mitalla. no kaverihan tuo sitte rupes repiin mua pois vaikka omasta puolestani oisin voinu jäähä tappeleenki ja kostaa koko lyönnin tavalla tai toisella mut ei, kaikki läsnäolijatki vaan seisoa tönötti hiljaa ja kyllä mua pisti niin vihaksi >:/ viimeksi yritti pubissa sopia mutta sepä on jo myöhästä.. mutta että kyllä sen miehen/miesten tai kenen tahansa paikallaolijan pitäis vähä ruveta ainaki puolustaan jos tilanne siihen selvästi menee, varsinki jos on kaveri tai oma kumppani.

• Niinpä, ite ainakin kans tykkäisin todella huonoa, jos mua joku alkaisi hakkaamaan ja mies luikkisi karkuun siinä kohtaa. Eikä tulis mua puolustamaan. Tai kaverin päälle joku käy syyttä suotta, niin kyllä mun mielestä kans pitää olla sen verran munaa että jeesaa kaveria hädässä.

Jos toinen käy päälle kun mylvivä sonni, ei siinä kohtaa enää mikään lässytys auta vaan takas joutuu antamaan. Jospa kaikesta selviäiskin aina vaan höpöttelemällä ja hymyilemällä. No niin kiltti poika rauhotus nyt. Tseh tseh..pösilöt ei rauhotu puhumallakaan.

• hä?
        teevadit kirjoitti:

Niinpä, ite ainakin kans tykkäisin todella huonoa, jos mua joku alkaisi hakkaamaan ja mies luikkisi karkuun siinä kohtaa. Eikä tulis mua puolustamaan. Tai kaverin päälle joku käy syyttä suotta, niin kyllä mun mielestä kans pitää olla sen verran munaa että jeesaa kaveria hädässä.

Jos toinen käy päälle kun mylvivä sonni, ei siinä kohtaa enää mikään lässytys auta vaan takas joutuu antamaan. Jospa kaikesta selviäiskin aina vaan höpöttelemällä ja hymyilemällä. No niin kiltti poika rauhotus nyt. Tseh tseh..pösilöt ei rauhotu puhumallakaan.

Ja miksei rauhoitu? Sinäkin hoitoalalla..Miksi tuollainen ennakkokäsitys? Jos on taitava sosiaalisesti, saa hullunkin rauhoittumaan. "no niin kiltti poika rauhotus nyt", oikean naisen sanomana varmana rauhoittuu, miksei miehenkin. Onneksi hoidat lapsia, et aikuisia.

• hä? kirjoitti:

Ja miksei rauhoitu? Sinäkin hoitoalalla..Miksi tuollainen ennakkokäsitys? Jos on taitava sosiaalisesti, saa hullunkin rauhoittumaan. "no niin kiltti poika rauhotus nyt", oikean naisen sanomana varmana rauhoittuu, miksei miehenkin. Onneksi hoidat lapsia, et aikuisia.

Sä et ole vissiin koskaan oikeasti joutunut tilanteeseen, jossa joku käy päälle? mee kokeilemaan ja tuu sitten kertomaan puhujan taidoistasi. :-)

Siihin asti sun kommentti on kuraa.

• teevadit kirjoitti:

Sä et ole vissiin koskaan oikeasti joutunut tilanteeseen, jossa joku käy päälle? mee kokeilemaan ja tuu sitten kertomaan puhujan taidoistasi. :-)

Siihin asti sun kommentti on kuraa.

Ois ollut jännää nähdä kuinka tä? hoitaa sen Tampereen alastoman miehen puhumalla kuosiin. :-)

• teevadit kirjoitti:

Ois ollut jännää nähdä kuinka tä? hoitaa sen Tampereen alastoman miehen puhumalla kuosiin. :-)

Eiku vitjat se olikin hätä? eikä tä. :-)

• "Jos olette vaikka baarissa tai jossain ja joku mies tulee haukkumaan tai uhkailemaan naistasi niin mitä silloin teet? "

-Jos joku erehtyy ilman mitään syytä haukkumaan ja/tai uhkailemaan minua ja/tai naistani annan hänelle tasan yhden mahdollisuuden pyytää anteeksi ja poistua paikalta. Sen jälkeen on puhumiset puhuttu...

"Osaatko tarvittaessa tapella ja antaa sille uhkailijalle turpaan."

-7 vuotiaasta asti on kamppailulajeja tullut treenattua (nykyään myös opetan kamppailulajeja yhtenä työnäni) ja kokemuksia "tositilanteistakin" on turva-alalla työskennellessä kertynyt melkoisesti eli, kyllä, osaan puolustaa itseäni ja läheisiäni.

• ap.

Vain kerran saa vastata ja vastasit jo ylempänä "Ei ole naista, mutta osaan puolustautua sylkemällä ja puremalla".

Osaat siis puolustautua, mutta jotenkin naurattaa tuo tapasi :D

• ap. kirjoitti:

Vain kerran saa vastata ja vastasit jo ylempänä "Ei ole naista, mutta osaan puolustautua sylkemällä ja puremalla".

Osaat siis puolustautua, mutta jotenkin naurattaa tuo tapasi :D

Vastaan kuule vaikka 100x jos se sattuu mua huvittamaan! XD

Enkä millään jaksa uskoa, että olisit niin vajakki, ettetkö erota noin heikkoa trollaus yritystä aidosta kommentista?! Vai oletko...?? ;)

• mies32

Mikä se mantra taas olikaan, että kamppailulajien harrastajat ovat niitä rauhallisimpia..?

ja sitten tähänkin keskusteluun se kaikkein aggressiivisin kommentti tulee juuri siltä pisimpään niitä harrastaneelta...

• mies32 kirjoitti:

Mikä se mantra taas olikaan, että kamppailulajien harrastajat ovat niitä rauhallisimpia..?

ja sitten tähänkin keskusteluun se kaikkein aggressiivisin kommentti tulee juuri siltä pisimpään niitä harrastaneelta...

Miten kukin sen agressiivisuuden tulkitsee...

Kysehän oli siis oletetusta tilanteesta, jossa täysin ilman provokaatiota joku alkaisi uhkailemaan minua ja/tai naistani. Ja jopa siinä tilanteessa annan vielä uhkaajalle mahdollisuuden pyytä anteeksi ja poistua paikalta. Mielestäni se ei ole agressiivisuutta.

Eri asia jos kyse olisi ollut se perinteisempi suomalainen skenaario:
        -känninen pariskunta baarissa...joku katsoo naista, jonka mies omissa kännihuuruissaan tulkitsee iskuyritykseksi ja käy sumeilematta kolmannen osapuolen päälle. Niin ja tietenkin vielä pisteenä iin päälle mies vetää myös sitä omaa akkaansa turpaan, kun kehtasi "keikistellä" vieraalle miehelle!! XD

Tämä jälkimmäinen esimerkki on agressiivisuutta. Ensimmäinen esimerkki oli itsepuolustusta.

• mies32
        TheOne kirjoitti:

Miten kukin sen agressiivisuuden tulkitsee...

Kysehän oli siis oletetusta tilanteesta, jossa täysin ilman provokaatiota joku alkaisi uhkailemaan minua ja/tai naistani. Ja jopa siinä tilanteessa annan vielä uhkaajalle mahdollisuuden pyytä anteeksi ja poistua paikalta. Mielestäni se ei ole agressiivisuutta.

Eri asia jos kyse olisi ollut se perinteisempi suomalainen skenaario:
        -känninen pariskunta baarissa...joku katsoo naista, jonka mies omissa kännihuuruissaan tulkitsee iskuyritykseksi ja käy sumeilematta kolmannen osapuolen päälle. Niin ja tietenkin vielä pisteenä iin päälle mies vetää myös sitä omaa akkaansa turpaan, kun kehtasi "keikistellä" vieraalle miehelle!! XD

Tämä jälkimmäinen esimerkki on agressiivisuutta. Ensimmäinen esimerkki oli itsepuolustusta.

Väärin.

• mies32 kirjoitti:

Väärin.

Itseään voi puolustaa jo alkaneelta tai kohtapäätä uhkaavalta (laiton uhkaus) oikeudettomalta hyökkäykseltä.

Opetan voimankäyttöä yhtenä työnäni, ni enköhän tiedä mistä puhun. ;)

• .
        TheOne kirjoitti:

Itseään voi puolustaa jo alkaneelta tai kohtapäätä uhkaavalta (laiton uhkaus) oikeudettomalta hyökkäykseltä.

Sä olet vähän väärässä.

• . kirjoitti:

Sä olet vähän väärässä.

Vau miten syvällinen ja hyvin perusteltu argumentti... XD

• mies32
        TheOne kirjoitti:

Etpä näköjään tiedä, mikä onkin pelottavaa.

Suunsoitto ei ole hyökkäys, jolta Suomen lain mukaan saisi puolustautua fyysistä voimaa käyttäen. Uhkailun kohdalla ehkä saa jotain tehdä, vittuilun kohdalla ei mitään.

Aiheeseen kuulumaton lisähuomautus, vaikka se hyökkäys tulisi ihan lyönnin muodossa, et olisi oikeutettu kuin tekemään vähimmän mitä uhan poistaminen vaatii, eli sinun taustasi huomioiden saisit taluttaa kaverin ulos, mutta jo yksi takaisinlyöminen vahinkoa tuottaen voisi aiheuttaa sinulle pahoinpitelytuomion.

Ei myöskään suurimman osan kansaa moraalin mukaan mene oikein jos vittuilijan hakkaa.

Omasta puolestani toki niille saisi antaa opetuksen, mutta siitä seuraa ongelmia, kuten se, että naisesi saattaa ihan vaan mielenhäiriössä keksiä sanoa sinulle, että "tuo kaveri äsken haukkui mua" - ja sinä tietysti uskot naistasi ja käyt jonkun syyttömän kimppuun. Tai sitten ole aivan varma, että kuulit jonkun naapuripöydässä haukkuvan sinua, vaikka todellisuudessa eivät puhuneet sinusta mitään. Näitä tapauksia sattuu jatkuvasti ja juuri sinun profiiliisi sopivat pullistelijasonnit ovat yleensä niitä, jotka noissa tilanteissa kärjistävät tilanteen väkivallaksi kun puolustavat "kunniaansa" sen loukkaajilta tai kuvitteellisilta loukkaajilta.

• mies32
        TheOne kirjoitti:

Vau miten syvällinen ja hyvin perusteltu argumentti... XD

No pitäisihän ammattilaisen nämä tietää jo ilman perustelujakin, siksi tuntuu turhauttavalta joutua perustelemaan päivänselvää asiaa. (vaikka en tuo edellinen kirjoittaja ollutkaan, mutta samankaltaisen vastauksen laitoin alunperin)

• mies32
        TheOne kirjoitti:

Niin ja vaikka olisikin oikeus väkivaltaan, niin silti kommenttisi ja ehdottamasi toimintatapa olivat tämän lukuisia vastauksia saaneen ketjun aggressiivisimmat.

• mies32 kirjoitti:

Niin ja vaikka olisikin oikeus väkivaltaan, niin silti kommenttisi ja ehdottamasi toimintatapa olivat tämän lukuisia vastauksia saaneen ketjun aggressiivisimmat.

Hohhoijaa taas...

Kannattaa panostaa luetun ymmärtämiseen. Kyse oli nimenomaan henkeen ja/tai terveyteen kohdistuvasta UHKAUKSESTA. Ei mistään känniääliön vittuilusta tai suunsoitosta. Vai koetko sinä jonkun vittuilun tai suunsoiton uhkauksena?! ;D ...minä en. Ellet ole joku 15v jonne, niin ei kyllä pitäisi sinunkaan.

Teikäläinen on selvästi enempi tuota jälkimmäisessä esimerkissäni mainitsemaani tyyppiä, joten ei kai tässä pitäisi ihmetellä ettet tiedä mitä uhkaus oikeasti tarkoittaa. Kyse ei ole siis mistään kännivittuiluista tms. Kertoo sinusta jotain, että edes voit pitää sellaista "uhkauksena" X)

Eikä meikäläisen "kunniaa" edes pysty kukaan random matti-meikäläinen loukkaamaan sanomisillaan. Tajuatko edes, että kuinka absurdilta ja lapselliselta tuo kuulostaa?! XD ...emme elä missään feodaaliajan Japanissa.

Eli ennen kuin teet itsestäsi suurempaa pelleä, ni suosittelen sitä luetun ymmärtämistä ja jättämään kommentoimatta jos et kerta edes tiedä mitä se uhkaus OIKESATI tarkoittaa. ;)

• mies32
        TheOne kirjoitti:

Hohhoijaa taas...

Kannattaa panostaa luetun ymmärtämiseen. Kyse oli nimenomaan henkeen ja/tai terveyteen kohdistuvasta UHKAUKSESTA. Ei mistään känniääliön vittuilusta tai suunsoitosta. Vai koetko sinä jonkun vittuilun tai suunsoiton uhkauksena?! ;D ...minä en. Ellet ole joku 15v jonne, niin ei kyllä pitäisi sinunkaan.

Teikäläinen on selvästi enempi tuota jälkimmäisessä esimerkissäni mainitsemaani tyyppiä, joten ei kai tässä pitäisi ihmetellä ettet tiedä mitä uhkaus oikeasti tarkoittaa. Kyse ei ole siis mistään kännivittuiluista tms. Kertoo sinusta jotain, että edes voit pitää sellaista "uhkauksena" X)

Eikä meikäläisen "kunniaa" edes pysty kukaan random matti-meikäläinen loukkaamaan sanomisillaan. Tajuatko edes, että kuinka absurdilta ja lapselliselta tuo kuulostaa?! XD ...emme elä missään feodaaliajan Japanissa.

Eli ennen kuin teet itsestäsi suurempaa pelleä, ni suosittelen sitä luetun ymmärtämistä ja jättämään kommentoimatta jos et kerta edes tiedä mitä se uhkaus OIKESATI tarkoittaa. ;)

Luehan nyt ensin aloittajan: "joku mies tulee haukkumaan tai uhkailemaan naistasi " ja omasi "-Jos joku erehtyy ilman mitään syytä haukkumaan ja/tai uhkailemaan"

Mikä jäi epäselväksi? Eli nimenomaan ei ollut missään vaiheessa kyse pelkästään uhkailuista, vaan koko ajan puhuttiin haukkumisesta ja/tai uhkailusta. Ja sen sinäkin ymmärsit niin kauan, kunnes tajusit virheesi ja sen takia piti alkaa peruuttelemaan, jota et tietysti myönnä, vaan luulet vastahyökkäyksellä minua vastaan hoitavasi tilanteen vielä niin, että uskottavuutesi "ammattilaisena" säilyisi.

Toisekseen jos sinulla on aikaa alkaa anteeksipyytelyitä kinuamaan, on selvää jokaiselle käräjäoikeuden lautamiehellekin, ettei kyse ole akuutista terveyteen kohdistuvasta uhasta, vaikka uhkailija olisi mitä alunperin sanonut.

Sinä juttujesi mukaan elät keskiajalla, siitähän tässä olikin kyse, että huomautin, ettei sinun ritarillinen machoilu-arvomaailmasi oikein enää istu vuoden 2012 Suomen lainsäädäntöön.

• 4D tähti

Jos tuollaista tapahtuu kerran, niin helpompi on perääntyä ja vaihtaa paikkaa. Jos tuollaista tapahtuisi useammin, niin olisi vakavan itsekritiikin paikka, koska selvästi käy väärissä paikoissa ja on väärän naisen kanssa.

• sellasta pas.kaa

Suomes on laki sellanen et jos olet baarissa tai vaikka kadulla ja joku tulee aukoo päätään, käy kimppuun ja uhkaa tappaa. jos vedät sitä uhkaajaa turpaan niin saat syytteen vaikka puolustit itseäsi. Vaikka kerran lyöt ja se uhkaaja tipahtaa niin saat syytteen, siis vaikka toine uhkaa tappaa. Et tiedä edes et onko silla puukko tai ase mut ei sillä väliä vaikka onkin. Saat siltin syyteen koska hakkasit sen itsepuolustukseksi.

Amerikoissa et saisi syytettä. Sielltä saa vaikka ampua uhkaajan ja sulle taputetaan sen jälkeen. Amerikoissa jos joku murtautuu sun kämppääsi ja sä aamut sen niin et saa syytettä mut suomes joutuisit vankilaan jos joku murtautuu ase kädessä sun kotiisi ja sä ehdit ampua sen ensin.

• Siinä kohtaa jos oma tai läheisen henki on vaarassa mennä, jonkun päälle hyökkääjän takia, niin en ainakaan minä ala miettimään mitään vitun lakeja. Jos saan tuomion itseni tai toisen puolustamisesta jonkun hullun lentäessä päälle, niin sitten saan. Voi voi...henkikö se tarttis heittää lainsäätäjän mielestä eikä puolustautua. Mun periaate on että lahjaksi kukaan ei hakkaamaan rupee.

Jos toisella on pokkaa alkaa mukiloimaan, niin sillä saa olla pokkaa ottaa takas myös. Otetaan nyt huomioon, että joka tilanteessa ei karkuun pääse. Ei silloin voi alkaa puremaan kynsiä ja kiljumaan äitiä.

• hohhoijaa..
        teevadit kirjoitti:

Siinä kohtaa jos oma tai läheisen henki on vaarassa mennä, jonkun päälle hyökkääjän takia, niin en ainakaan minä ala miettimään mitään vitun lakeja. Jos saan tuomion itseni tai toisen puolustamisesta jonkun hullun lentäessä päälle, niin sitten saan. Voi voi...henkikö se tarttis heittää lainsäätäjän mielestä eikä puolustautua. Mun periaate on että lahjaksi kukaan ei hakkaamaan rupee.

Jos toisella on pokkaa alkaa mukiloimaan, niin sillä saa olla pokkaa ottaa takas myös. Otetaan nyt huomioon, että joka tilanteessa ei karkuun pääse. Ei silloin voi alkaa puremaan kynsiä ja kiljumaan äitiä.

Voi teevadit-rassukka.. Mistä tuo aggressivisuus kumpuaa? Jos ajatellaan sinunkin elämääsi; koti-kauppa- mahd.päiväkoti eli työ-koti, niin missä luulet näihin uhkakuviin törmääväsi? Elät mielikuvitusmaailmaa sekoitettuna johonkin nuoruuden maailmaasi, jolloin kävit vielä baareissa (jossain räkälöissä?) yli 10v. sitten ja luulet, että elämä on sellaista niin kuin ennen. Nykyään,ovat nuoretkin erilaisia ja jos menisit baariin, kukaan ei kiinnittäisi lihavaan tätiin mitään huomiota, etkä herättäisi mitään tuntemuksia, kukaan ei sinun päällesi kävisi, se olis hyvin epätodennäköistä. Nuorenakin kyse oli väärästä seurasta ja paikasta. Herää jo Ruususen unestasi.

• hohhoijaa.. kirjoitti:

Voi teevadit-rassukka.. Mistä tuo aggressivisuus kumpuaa? Jos ajatellaan sinunkin elämääsi; koti-kauppa- mahd.päiväkoti eli työ-koti, niin missä luulet näihin uhkakuviin törmääväsi? Elät mielikuvitusmaailmaa sekoitettuna johonkin nuoruuden maailmaasi, jolloin kävit vielä baareissa (jossain räkälöissä?) yli 10v. sitten ja luulet, että elämä on sellaista niin kuin ennen. Nykyään,ovat nuoretkin erilaisia ja jos menisit baariin, kukaan ei kiinnittäisi lihavaan tätiin mitään huomiota, etkä herättäisi mitään tuntemuksia, kukaan ei sinun päällesi kävisi, se olis hyvin epätodennäköistä. Nuorenakin kyse oli väärästä seurasta ja paikasta. Herää jo Ruususen unestasi.

Itse sä rassukka olet jatkuvine vittuiluines. :-) Ja mielikuvitus sulla on housusissas. Minä vaan kerroin, että jos joku ihminen päälle lentäis niin kyllä minä olen valmis puolustautumaan hinnalla millä hyvänsä. :-)

Eläkä jauha paskaa siinä, harvase päivä mediassa toitotetaan, että tuntematon kävi toisen tuntemattoman päälle yleisellä paikalla. Ei tarvita edes sitä sun suosimaa räkälää paikaksi, kun voi joku ryöhätä päälle syyttä suotta. Mä en ole räkälöissä käynyt, kun joskus työn merkeissä. Itse viihteellä suosin kyllä vähän tasokkaampia ravintoloja.

Herää sä sieltä fantasisastasi! Missä vaan voi kahjot käydä päälle, jos sopivasti kohdalle sattuu. Oli täti tai setä kohteena.

• Mies22vkl
        teevadit kirjoitti:

Siinä kohtaa jos oma tai läheisen henki on vaarassa mennä, jonkun päälle hyökkääjän takia, niin en ainakaan minä ala miettimään mitään vitun lakeja. Jos saan tuomion itseni tai toisen puolustamisesta jonkun hullun lentäessä päälle, niin sitten saan. Voi voi...henkikö se tarttis heittää lainsäätäjän mielestä eikä puolustautua. Mun periaate on että lahjaksi kukaan ei hakkaamaan rupee.

Sehän on niin, että jos ehtii lakipykäliä alkaa miettimään niin kyseessä ei oikea itsepuolustustilanne olekaan.

• No onhan se nyt ihan xxxxx jees jos muija osaa pitää itsestään huolta. Miettikää nyt vähän, jos olet just nostamassa tuoppia huulillesi ja tunnet oluen tuoksun tiedät että kohta kurkussasi virtaa kylmä virkistävä olut, sitten tulee jotain äkki odottamatonta, sun muija alkaa kirkumaan, että tuu vetää turpaan tota mikki-hiirtä. No sä keskeytät sun jo käsillä ollen nautinnon, kävelet sinne mistä se sun muijas vikinä kuului. Siellä on sitten vastassa sellainen sua muniin asti oleva riutunut rääpäle jonka pitäis otella jossain ilmaakin kevyempien sarjassa. Sua vixxxxx tää niin paljon, että menetät itsehillintäsi ja isket sitä hippiäistä semmosella vasaraiskulla päälakeen ja siltä tyypiltä murtuu kaikki nikamat selkärangasta, sitten tulee sen kaverit vielä siihen sönkkäämää, että sä tapoit ton. Vetäset vielä kiukuspäissäsi turpaan näitä sönkkääjiä, omaa muijaas ja paarin pitäjää, sen jälkeen kun oot ensin heittänyt 13 bilispalloa pulluvitriiniin. Tää tuli maksamaan 60.000 markka ja on ihan tosi.

• mies37

Nykyään voi tosiaan jo kadulla saada turpaan tai jopa puukosta kun tos on lehdessä lukenut muutaman kerran et joku on vaan yhtäkkiä huitassut puukolla vastaantulijaa. Itse kerran säbä treeneistä menin kotiin , niin sairaalan linkka pysäkillä joku humalainen äijä oli kirveen kanssa. Juoksi mua kohti kirves kädessä ja huusi et mä tapan sut saa.tana. olin siis fillarilla liikkeellä ja poljin vi.tun lujaa ja sit se yritti heittää mua sil kirveellä vielä mut osui auton tuululasiin.
      tää tapahtus viel lauantai keskellä päivää

Kyllä mä osaan tapella ja puolustaa itseäni tai tyttöystävää mut jos jollain on kirves tai puukko niin lähen mielummin karkuun jos pääsee. Mut kyllä mä lyön takas jos joku ekana lyö ja on niin tapahtunutkin.

• .

Täällä ei enää nykyään ole tappelua joka ainoa viikonloppuilta baarin edessä. Nykyaika se on semmosta.

• ~cissi~

Ennaltaehkäisy on parasta ehkäisyä. Pitää käydä paikoissa, joissa henkilökunta on tehtäviensä tasalla. Asiaa auttaa myös, kun ei notku pilkkuun saakka. Itsepuolustus on sallittua. Häiriökäyttäytymisestä voi aina ilmoittaa myös poliisille, joka tekee tilannearvion kokemuksella.

• teewarit

Hyvin toimiva konsti on haastaa häirikkö pihalle ja jos uskaltaa tulla, sanonkin tutulle portsarille, heitä ulos tuo riitapukaripummi, joka juo toisten grogitkin :-)

Itse jos alkaa tappelemaan, rapsahtaa syyte pahoinpitelystä ja jopa linnareissukin

• raavas mies

Baareissa on portsarit jotka heittävät häiriköt pihalle. Haukkuseen ja uhkailuun vastataan verbaalisesti, ei heti nyrkein. Kyllä se on niin että kun aikuiset miehet tappelevat siinä voi toisella käydä todella huonosti.

Oikeassa elämässä on ihan turha ruveta fyysisesti aina riuhumaan kun joku baarissa tai muualla sanoon sinulle tai naisellesi jotain ikävää. Fiksu mies osaa kritisoida suunsoittajan hiljaiseksi tai aukoa päätää itse yhtä hyvin. Jos tilanne äityy väkivaltaiseksi, niin sille sitten ei voi mitään.

Niin ja kyllä naisten itsekin on osattava puollustaa itseään verbaalisesti. Oma naiseni ainakin osaa pitää puolensa. Tarvittaessa nainenkin voi huutaa kurkku suorana apua, soittaa poliisit paikalle, tai sitten nöyryyttää uhkailijaa suullisesti.

Kenenkään ihmisen ei pidä olla niin pullamössö, etteikö osaisi pitää puoliaan.

• realisti nainen

Jos joka suunsoittaja tarvisi hakata, niin sitä saisi tapella joka kerta viihdereissuilla. Puhuminen on paljon järkevämpää kuin ruveta huitomaan jonkun yhden varoituksen jälkeen. Aika pian saisi pahoinpitelysyytteitäkin.

• Mies22vkl
        realisti nainen kirjoitti:

Jos joka suunsoittaja tarvisi hakata, niin sitä saisi tapella joka kerta viihdereissuilla. Puhuminen on paljon järkevämpää kuin ruveta huitomaan jonkun yhden varoituksen jälkeen. Aika pian saisi pahoinpitelysyytteitäkin.

Itse olen huomannut, että puhumattomuus on usein parempi vaihtoehto. Tai lyhyt ja kohtelias kommentti ja tilanteesta poistuminen. Häiriköijä harvemmin provosoituu tuosta ja tilanne menee ohi.

Turha esimerkiksi jonossa ohittelemisestakin on alkaa kauheaa numeroa tekemään ellei nyt itse väkisin halua alkaa kouluttamaan huonokäytöksistä henkilöä. Minä voin kyllä odottaa hieman pidempään jos jonkun on pakko päästä eteeni änkemään.

Aika heikko itsetunto pitää olla jos pitää tuollaista mitätöntä asiaa niin suurena henkilökohtaisena loukkauksena, että kannattaa alkaa tappelemaan.

Tietenkin kaikella on rajansa, mutta minun selkärankani on kestävä sekä erittäin joustava.

• -

Jos joku tulee haukkumaan tyttöystävääni, pistän samantien turpaan.

En siis aio kysyä pitääkö toisen väittämä minun tyttöystävästä paikkansa. Toimin ensin ja kysyn kenties sitten. Aion puolustaa tyttöystävääni henkeen ja vereen silloinkin kun muut miehet väittävät hänen olleen koko kylän kanssa sängyssä. Jos tyttöystäväni sanoo minulle olevansa neitsyt niin minä uskon häntä. Jos joku väittää muuta niin turpaan tulee.

Osaan siis puolustaa tyttöystävääni. Ja luonnollisesti toimin tällöin hyvien moraalioppien mukaisesti eli käyttäen väkivaltaa kysymättä vastapuolelta yhtään mitään. Olen jokaisen naisen ihannoima ja jokainen nainen pitää minua todellisena sankarina koska olen valmis puolustamaan naisia tavalla jolla harva mies uskaltaa omaa tyttöystävää puolustaa.

• jhgkk

En tappelisi. Menisin sanomaan valvojalle että toi poika tuolla kiusaa meitä.

• je pa

en kauhee mielellää tappelis mut kyl osaan jos tarve tulee

• tähän mennessä oon osannut,en kylläkään turpiin ole antanut mut pyöritelly maassa kunnes toinen osapuoli tajuaa häipyä hiiteen, taikka lopettaa käytöksensä.

näköjään 2012 tää aloitus, noin kaks viikkoa aloituksen jälkeen viimeeksi joutunut sellaiseen tilanteeseen.

• rosestar

mieheni ei osaa hän lähtee kälppii ja niin minäkin.

• Parasta noissa tilanteissa on vain lähteä pois tai sanallisesti yrittää rauhoittaa tilanne. Vastapuolena tyypillisesti on henkisesti ameeban tasolla oleva öykkäri, joten puhe ei todennäköisesti tehoa. Ei siihen siis kannata yleensä sen kummempia jäädä lässyttämään.

En ole koskaan ollut tilanteessa, jossa oman miehen olisi pitänyt puolustaa mitenkään sen erityisemmin. Öykkäreistä on selvinnyt yleensä lähtemällä vain pois. Jos tilanne nyt kuitenkin ajautuisi fyysiseksi ja joku kävisi käsiksi, en varsinaisesti ilostuisikaan jos mieheni ottaisi jalat alleen jättäen minut tilanteeseen yksin. En minäkään jättäisi miestäni yksin, kuten en muitakaan rakkaitani. Toki ventovieraitakin täytyy yrittää auttaa, jos tilanne on sellainen, että jotain voi tehdä. Kutsua henkilökunnan, soittaa poliisille tms

• 36 v mies.

Joo. Muistan kun nuorena poikosena 15 vuotta sitten, silloinen tyttöystäväni suuttui kun joku huusi, neidillä hyvät keuhkot. Ja en sanonut siitä mitään. Sain kuulla pitkää vihaista saarnaa. Itse olen edelleenkin sitä mieltä. Että mitä moisesta välittämään. Olisi ottanut kohteliaisuutena. Minä en mene kenenkään kanssa tappelemaan vain sen takia kun huutaa 10 metrin päästä tuollaista kohteliaisuutta.

• trollek

Horisontissa nousee paska myrsky

• Riippuu rinnoista....toi vie niin paljon energiaa, että 1 muija ei elin aikanansa pysty ikinä tasaamaan tilejä. Joskus nuorempana tuli ihan huvikseen heiteltyä jotain kyöstejä ilmaan, jotka ei tajunnu tehdä tilaa kun mä tulin saliin, mut nyt nostan sen kuuluisan oluttuopin huulilleni ja katselen sen läpi vatipäiden toilailuja...jotenkin oon alkanut inhoo sitä ääntä kun jonkun luu murtuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3240
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1640
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1482
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1399
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      159
      1265
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1198
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1029
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      51
      838
    Aihe