Kitara metallimusiikin soittamiseen

metalmusicgirl99

Olen nyt ensimmäiset puoli vuotta soitellut Falcon -merkkisellä kitaralla, jonka ostin tutultani Marshallin 10W vahvistimen kanssa yhteishintaan 100 euroa. Tiesin ostaessani, ettei tuo sähkökitara ole ehkä mikään paras metallin soittamiseen, mutta pahimpaan sähkökitarakuumeeseen se auttoi. Nyt olen katsellut pitkään uutta sähkökitaraa, joka olisi kuin "tehty" metallimusiikkia varten. En ole kovinkaan tietoinen näistä kitaroista, joten mitään kettuilua en vastauksiin kaipaa. Olen siis vasta aloittelija, sekä ikääkin vasta 13-vuotta. Itse joudun kitarani maksamaan, joten hintaa saisi olla korkeintaan sen 300 euroa. Olen itse katsellut Thomannilta Schecter Omen 6 BK -kitaraa, mutta siinä kun ei vibraa ole, ja sellaisen tahtoisin, niin päätimpä sitten kysyä teiltä muilta neuvoa. Ulkonäöllä ei niinkään ole väliä. Kunhan kitara soi hyvin, ja kuulostaa hyvältä metallimusiikkia soittaessa. Haaveenani on Schecter Synyster Gates Custom, mutta hintaa sillä on n. 1300 euroa (riippuu paikasta) joten se ei ihan budjettiini mahdu. En halua ostaa käytettyjä ventovierailta ihmisiltä, joten älkää vaivautuko tarjoamaan. Tiedän kyllä, että mitään kovinkaan hääppöstä sähkökitaraa ei tuolla 300 eurolla tahdo saada, mutta kunhan nyt jotain vähän parempaa löytyisi, niin olisin tyytyväinen. Linkatkaa siis jotakin kauppoja, joissa on edullisia sähkökitaroita metallimusiikin soittamiseen, tai linkatkaa suoraan jotain budjettiini sopivaa sähkökitarankapinetta! Toivon asiallisia vastauksia. En jaksaisi lukea kettuilukommentteja, joista jo aikasemmin mainitsin. Joten sellaiset jotka haluavat auttaa & osaavat auttaa, kiitokset teille jo etukäteen! Odotan vastauksianne innolla.. :)

7

1493

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ibanezzz...

Sen voisin sanoa että noihin ESP LTD kitaroihin ei kannata sortua, koska niissä on melko huono työnjälki. Joku ibanez voisi olla hyvä tohon sun hintaluokkaan ja saattaa kuulostaa ihan hyvältä metal musiikissa. Ite soitan epiphonen sg mallisella Avenged Sevenfold, Metallica, Green day yms. ja kitaran hinta alta 300e, tosin siinä ei vibraa kylläkään ole. Mut tämän kanssa olen kolmisen vuotta rock-metal musiikkia mättäny. Ja kattele tosiaa ibanezeja ja vältä LTD kitaroita ni ehkä ihan hyvä tulee.

• metalmusicgirl123

Kiitos vastauksesta! Osasyy siihen, miksi haluaisin aiemmin mainitseman ESP LTD-kitaran on se, että Synyster on suuri idolini, sekä Avenged Sevenfold suosikkiyhtyeeni, mutta toki se kitaran laatukin on tärkeää. Katselin tässä noita Ibanezin kitaroita, ja näyttävät & kuulostavat (youtubessa) aikas kivoilta. Pitääpä perehtyä tuohon merkkiin lisää. Vielä kiitos tuosta vastauksesta, siitä oli paljon apua :)

• ibanezzz...
        metalmusicgirl123 kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Osasyy siihen, miksi haluaisin aiemmin mainitseman ESP LTD-kitaran on se, että Synyster on suuri idolini, sekä Avenged Sevenfold suosikkiyhtyeeni, mutta toki se kitaran laatukin on tärkeää. Katselin tässä noita Ibanezin kitaroita, ja näyttävät & kuulostavat (youtubessa) aikas kivoilta. Pitääpä perehtyä tuohon merkkiin lisää. Vielä kiitos tuosta vastauksesta, siitä oli paljon apua :)

vielä sellanen juttu että Syn soittaa Schecterin kitaroilla.:) Syn on muute mun lempikitaristi ;)

• Arayan
        ibanezzz... kirjoitti:

vielä sellanen juttu että Syn soittaa Schecterin kitaroilla.:) Syn on muute mun lempikitaristi ;)

Joo elikkä ESP merkkiset kitarat on hyviä ja laadukkaita mutta ESP-LTD kitarat on sitten ns. halvempia ja ei niin hyviä mutta en jättäis pois niitä laskusta.

ESP ja ESP-LTD ero tulee oikeestaan vaan kestävyydessä ja laadusta, ei niinkään siitä että miltä se kuulostaa. Ja vahvistimella on myös aikalailla merkitystä.

Itse soittelen 300 euron kitaralla kunnon metallia ja soudi on hyvä.

• Pätee

Ei kannata ostaa kammellista kitaraa tolla budjetilla. Jos haluaa kammellisen kitaran nii kannattaa ottaa joku semmone jossa on FL kampi. Ite soittelen jacksonin ja ibanezin kitaroilla ja ne ovat kuin tehtyjä minulle. Ja jos hakee metal soundia niin siihen vaikuttaa erityisesti vahvistin ja mikit. Mikkejä vaihtamalla saa aikaan paremmat soundit. Mutta jos kitaraa haet niin ei kannata katsoa ulkonäköä vaan sitä minkälaista sillä on soittaa. Ja mää sanoisin että kannattais säästää vielä tai ostaa käytetty jotain 500€ käytettyjä myydään tolla hinnalla. Joku jacksonin JS sarjan kitaran voisi saada n:300€ mutta ne kammet ei ole mitään parhaita niissä eli kampea ei kannata ottaa vaikka se on ihan hauska lelu.

• b.q

Itselläni ollut halpa kitara jossa vibrakampi. Kerran kun käytit vibraa dive bombissa, kitara meni epävireeseen ja tais pudota vielä puolisävelaskelta siitä mitä se oli ennen vibran käyttöö :( Ja suosittelen myös särö pedalia metalli soundille=
        itselläni kyseinen
        http://www.youtube.com/watch?v=7GnD6jtXqw0&feature=related

• ZackyVengeance fani

Ei niissä ESP-LTD:n kitaroissa mitään vikaa ole itse omistan ja hyvin soi kun käväsin korjauttamassa sen. Zacky Vengeance on kyllä mahtava ja hänen kitaroita olen katsonut mutta maksavat vaan niin hitosti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      111
      7181
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      59
      4777
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4731
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      3899
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3838
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      217
      3807
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      26
      3383
    8. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      51
      2741
    9. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      38