Olenko liian nuori??

Iidu

Olen 12.v tyttö, ja minulla on poikakaveri, jonka kanssa olen ollut n. 1kuukauden.
Mietiskelen silti, että olenko vielä liian nuori seurustelemaan?
Apuja! Kertokaa minkä ikäisenä aloitte seurustella ja olenko vielä liian nuori?

12

1179

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+12

      Et ole liian nuori serustelemaan jos pidätte suhteenne ikäistenne tasolla. Jostakin syystä tosin tunnut miettivän asiaa, joten ehkä omasta mielestäsi olet turhan nuori? Itse olin 20 v kun aloitin ensimmäisen suhteeni. Olisin voinut odotella pidempäänkin.

    • O l e t !

      Seurustelemaan, sillä lailla kuin sana yleisesti mielletään, olet liian nuori. Mutta kavereina ja ystävinä saa olla niin tyttöjä kuin poikiakin, ja pitääkin olla. Vilpittömästi, lapsellisesti, leikkimielisesti, koska sinä olet lapsi vielä, siltikin, vaikka esipuberteetti olisi jo alkanut.

      • Anonyymi

        Vittu mulla on suhde ja oon 4 lk


    • Aloin seurustella

      36 vuotiaana,hyvin on ehtiny.

    • Kauneimmillaan 9-13v

      Et toki ole liian nuori seurustelemaan tai muuhunkaan vastaavaan.

      • kokemusta on

        ET todelakaan ole minä aloin seurustelemaa ekna kerran kolmos luokalla ja suhteeni kesti 5 luokalle asti !


      • Yöäk !

        Käypä pedofiili tutkituttamassa pääsi.


      • Anonyymi
        kokemusta on kirjoitti:

        ET todelakaan ole minä aloin seurustelemaa ekna kerran kolmos luokalla ja suhteeni kesti 5 luokalle asti !

        Aww💗


    • Ehkä?Olet?

      Riippuu vähän. Miltä sinusta itsestäsi tuntuu, mitä suhteelta odotat ja miksi te olette yhdessä.
      Seksiin mielestäni on lähes kaikki alle 16-vuotiaat liian nuoria ja vaikka osa aloittaa seksielämän tosi varhain, suurin osa heistä, ikävä kyllä, vääristä syistä ja liian varhain.
      Seurustella tosin voi pitkään ilman seksiäkin (vaikka pari vuotta noin nuorina), pussailu, kädestä pitäminen, ja ystävyys ovat minun mielestäni ihan sopivia asioita tuon ikäisille kyllä. Silloin sitä ikäänkuin kasvettaisiin nuoruuteen yhdessä.

      Jotkut aloittaa seksielämän jo 13-14-vuotiaina, mikä on, kuten sanottua, mielestäni aivan liian varhain. Voisi hyvin myös odottaa pari vuotta. Seksissä pitää olla ehkäisy ja on paljon vastuuta. Moni unohtaa sen, mutta seksi on myös kuoleman vakava asia: yhdynnästä voi syntyä lapsi, joutua lopettamaan raskauden tai saada elinikäisen sukupuoli taudin TAI koko loppuelämän vaikuttavan taudin, vaikka itse tauti paranisikin. Kaikki se on elämää, en tarkoita tuomita, mutta silti, jotenkin kun seurustelu sitten on sitä romanttista rakkautta ja lopulta seksiin johtaa, niin ihmetyttää, miksi sitten olisi niin hirveä kiire? Miksi pitäisi olla kiire, miksi pitäisi niin nuorena seurustella? 16-vuotiaskin on ihan lapsi, sen jälkeenkin ehtii kyllä.
      No, mutta jos on oikeasti pitkään seurusteltu, ehkäisy kunnossa ja kaikin puolin asia ok, niin sitten se kai on. Oma valinta se kuitenkin on, mutta myös: oma vastuu.

      Kun voisi olla vapaa, vain tapailla, olla nuori ja lapsi kun sitä on vain kerran elämässään ja voisi käydä edes peruskoulun loppuun ilman mitään pelkoa ja huolta, raskaudesta, taudeista, tai mistään. Pitää hauskaa voi, flirttailla ja katsella mitä on tarjolla.

      Että. Kun kysyt oletko liian nuori. No, et ole siis ihastumaan. Monet treffailee ja pussailee, mikä on ok.
      Oletko liian nuori vastuuseen esimerkiksi lapsesta: takuulla! Siksi, jos seurusteluun liittyy seksiä, niin olet liian nuori.
      Tapailuun, ihastuksiin, ystävyyteen, et ole liian nuori.
      Mutta kyselet oletko liian nuori seurustelemaan, eli olet epävarma ehkä itsekin, joten ehkä olet liian nuori.
      Ainakin jos yhtään tuntuu itsestä siltä, että on liian nuori, niin sitten on.

      Jokaisella on oikeus olla Oma Itsensä, valita itse ja olla juuri sen ikäinen kun on. 12-vuotias kuitenkin on vielä lapsi ja korkeintaan varhaisnuori. 13-vuotias on vasta ekaa vuotta teini! Alle 16-vuotias lapsi ja alle 18-vuotias alaikäinenkin... Eli sullakin tota aikaa on ja sä olet tosi nuori, teini-ikäinenkin vielä 7 vuotta, jonka jälkeen siltikin olet vielä nuori vuosia :)

      Ettei sulla ainakaan mitään kiirettä ole! :)


      En kerro mitään vertauskuvia, eli omaa tai kavereitteni ikää siksi, että kuitenkin lopulta, jokainen omaa omat mielipiteensä ja tekee omat ratkaisunsa.
      Tuo on mun mielestä hyvin sanottu, että jos pidätte seurustelun oman ikäisten tasolla, eli kunhan ette liikaa hötkyile.
      (Niin, ja siis, onhan se seurustelukaverisi oman ikäisesi? Noin nuorena sen pitää olla.)

      • Iidu

        Seksi ei tietenkään kuulu suhteeseeni :)


    • ujo piimä.

      Minä olen myös pähkäillyt että olenkohan liian nuori seurustelemaan. Olen vasta 42 vuotias mutta tässä välillä on tuntunut että vastakkainen sukupuoli saattaisi kiinnostaa. Joskus tulee mietittyä. että millaista se olisi kun saisi pitää tytön kädestä kiinni yhteisellä kävelylenkillä tai saisi pusun illan päätteeksi. Mutta kun nuo tytöt tahtovat ujostuttamaan niin ettei niille tahdo uskaltaa mennä juttelemaan. Eli kyselenkin nyt, että minkä ikäisenä sitä voisi alkaa tekemään tuttavuutta vastakkaiseen sukupuoleen ihan seurustelun merkeissä?

    • Anonyymi

      Et oo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe