Haluan laihtua nopeasti ja vähintään 10kg.....

sohvaperuna

Miten erittäin laiska 17v tyttö (65kg/158cm) voi laihtua?
Olen allerginen vehnäjauholle, eli en syö vaaleita tuotteita yhtään..
Olen myös allerginen hedelmille ja vihanneksille.
En jaksa lähteä salille, koska kaikki tuijottavat pahasti.
Myös lenkkeily on ongelmana, koska omaan erittäin isot rinnat ja polvilumpio on raisttunut liikaa..
Olen sortunut roskaruokaan.. Enkä pääse oikeastaan irti..
Apua?

13

443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hus liikkeelle

Ei mitenkään voi laihtua nopeasti kymmentä kiloa. Ei voi. - Nouse sohvasta ja liiku sinulle sopivalla tavalla. Koosta ruokasi tavallisesta ruoasta; lopeta roskaruoan mussuttaminen eli siis ryhdistäydy.

• sohvaperuna

Pitäisi olla erittäin luova tehdä siitä ruokaa mitä voi syödä..
        Ei ihminen jaksa joka päivä vetästä kanaa tai kalaa. Mutta kyllä kävely menee vielä ihan sopivasti.

• hus hus
        sohvaperuna kirjoitti:

Pitäisi olla erittäin luova tehdä siitä ruokaa mitä voi syödä..
        Ei ihminen jaksa joka päivä vetästä kanaa tai kalaa. Mutta kyllä kävely menee vielä ihan sopivasti.

Kirjastoissa on metrikaupalla keittokirjoja eikä kotitaloustunneistasikaan ole montaa vuotta kulunut. Reseptin lukeminen ja ruoan tekeminen sen mukaa ei vaatine suurta luovuutta. Aloita vaikka kesä- tai kaalikeitosta Ovat vähäenergiaisia ja halpoja ruokia. Kun syöt kunnon ruokaa, ei tee mieli roskaruokaakaan (taidat olla melkoisen varakas, kun sinulla on rahaa vain roskaruokaa syödä...)

• ruokarajoitteinen

Varmaan et ihan kaikille hedelmille ja vihanneksille ole allerginen? Itse voin syödä monia vihreitä, mutten punaisia. Esim. salaattia syön ruukun päivässä ja kurkkua paljon. Mutta itsekin mietin miten näin ruokarajoitteinen voi syödä tarpeeksi terveellisesti, kun yritän taas laihtua.. Minulla vielä huononmmin päin kuin sinulla. Olen allerginen rukiille, en vehnälle. Onneksi itse leipomalla saa rukiitonta täysjyväsämpylää. Ja Hesassa käydessä hastraan Kaura100-leipää.
      Minulla on itsellä vammaa kädessä, joten liikunta rajoittuu jonkun verran. Kuntopyöräilen ja kävelen. Ja olen "allerginen" kuntosaleille, joten isoa vaihtelua ei saa.

• sohvaperuna

Kyllä kurkku, salaatti ja appelsiini käy. Mutta muut ei. Vihannekseia voi syödä jos keittää kunnolla ensin.

• uskoisikohan edes

Vähän samaa mietin että tuskin on allerginen kaikille hedelmille.
      Miten voit olla allerginen vehnäjauholle jos pystyt syömään kaupan roskaruokaa. Pizza?, makaroni...

Ei siis kuitenkaan glukoosi allergia?

• sohvaperuna

Pizza ei edes maistu.. Mutta roskaruoalla tarkoitin jotain pieniä valmisruokia ja välillä kebab menee.. Näiden kommenttejen jälkeen ei kyllä ole maistunut mikään valmisruoka. Itse väsännyt pientä purtavaa

• ykstypy

tee kasvissosekeittoa! keitä kaveriksi kananmuna tai juo piimää.
      syö 100%ruis tai kauraleipää. jätä juustot ja leikkeleet vähemmälle, laita margariinia ja sitä salaattia ja kurkkua. keitä kaurapuuroa. tutustu tofuun ja papuihin.

• sohvaperuna

kasvissosekeitto ei oo mieleen.. piimäst menee vatsa iha sekasi.. Papuja oon syöny iha pienest asti...

• plösö

Olet saanut jo aika kivasti ruokavinkkejä, ja liikunnassa vinkkaisin uimiseen! Se ei tietääkseni rasita polvia, niveliä ym. kovinkaan paljoa...? :)

• paasto

PAASTOA !
      esim.vesipaasto , sillä laihtuu varmasti :) kokeile ! :-)
      OLEPPA HYVÄ :)))

• sohvaperuna

vesipaasto? tee muutaku juo vettä? Ei kyl siin kovin kummosemmi laihdu, neste keräytyy vaa kroppaan

• äi-ty-li

Ei siellä salilla kukaan tuijota, jokainen keskittyy oman ohjelmansa läpivientiin. Nyt kyllä kehittelet tekosyitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      44
      4756
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      57
      2605
    3. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1044
    4. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1025
    5. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      71
      994
    6. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      119
      945
    7. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      72
      924
    8. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      137
      845
    9. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      48
      820
    10. Taas mietin että

mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,
      Ikävä
      52
      800
    Aihe