Haluan laihtua nopeasti ja vähintään 10kg.....

sohvaperuna

Miten erittäin laiska 17v tyttö (65kg/158cm) voi laihtua?
Olen allerginen vehnäjauholle, eli en syö vaaleita tuotteita yhtään..
Olen myös allerginen hedelmille ja vihanneksille.
En jaksa lähteä salille, koska kaikki tuijottavat pahasti.
Myös lenkkeily on ongelmana, koska omaan erittäin isot rinnat ja polvilumpio on raisttunut liikaa..
Olen sortunut roskaruokaan.. Enkä pääse oikeastaan irti..
Apua?

13

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hus liikkeelle

      Ei mitenkään voi laihtua nopeasti kymmentä kiloa. Ei voi. - Nouse sohvasta ja liiku sinulle sopivalla tavalla. Koosta ruokasi tavallisesta ruoasta; lopeta roskaruoan mussuttaminen eli siis ryhdistäydy.

      • sohvaperuna

        Pitäisi olla erittäin luova tehdä siitä ruokaa mitä voi syödä..
        Ei ihminen jaksa joka päivä vetästä kanaa tai kalaa. Mutta kyllä kävely menee vielä ihan sopivasti.


      • hus hus
        sohvaperuna kirjoitti:

        Pitäisi olla erittäin luova tehdä siitä ruokaa mitä voi syödä..
        Ei ihminen jaksa joka päivä vetästä kanaa tai kalaa. Mutta kyllä kävely menee vielä ihan sopivasti.

        Kirjastoissa on metrikaupalla keittokirjoja eikä kotitaloustunneistasikaan ole montaa vuotta kulunut. Reseptin lukeminen ja ruoan tekeminen sen mukaa ei vaatine suurta luovuutta. Aloita vaikka kesä- tai kaalikeitosta Ovat vähäenergiaisia ja halpoja ruokia. Kun syöt kunnon ruokaa, ei tee mieli roskaruokaakaan (taidat olla melkoisen varakas, kun sinulla on rahaa vain roskaruokaa syödä...)


    • ruokarajoitteinen

      Varmaan et ihan kaikille hedelmille ja vihanneksille ole allerginen? Itse voin syödä monia vihreitä, mutten punaisia. Esim. salaattia syön ruukun päivässä ja kurkkua paljon. Mutta itsekin mietin miten näin ruokarajoitteinen voi syödä tarpeeksi terveellisesti, kun yritän taas laihtua.. Minulla vielä huononmmin päin kuin sinulla. Olen allerginen rukiille, en vehnälle. Onneksi itse leipomalla saa rukiitonta täysjyväsämpylää. Ja Hesassa käydessä hastraan Kaura100-leipää.
      Minulla on itsellä vammaa kädessä, joten liikunta rajoittuu jonkun verran. Kuntopyöräilen ja kävelen. Ja olen "allerginen" kuntosaleille, joten isoa vaihtelua ei saa.

      • sohvaperuna

        Kyllä kurkku, salaatti ja appelsiini käy. Mutta muut ei. Vihannekseia voi syödä jos keittää kunnolla ensin.


    • uskoisikohan edes

      Vähän samaa mietin että tuskin on allerginen kaikille hedelmille.
      Miten voit olla allerginen vehnäjauholle jos pystyt syömään kaupan roskaruokaa. Pizza?, makaroni...

      Ei siis kuitenkaan glukoosi allergia?

      • sohvaperuna

        Pizza ei edes maistu.. Mutta roskaruoalla tarkoitin jotain pieniä valmisruokia ja välillä kebab menee.. Näiden kommenttejen jälkeen ei kyllä ole maistunut mikään valmisruoka. Itse väsännyt pientä purtavaa


    • ykstypy

      tee kasvissosekeittoa! keitä kaveriksi kananmuna tai juo piimää.
      syö 100%ruis tai kauraleipää. jätä juustot ja leikkeleet vähemmälle, laita margariinia ja sitä salaattia ja kurkkua. keitä kaurapuuroa. tutustu tofuun ja papuihin.

      • sohvaperuna

        kasvissosekeitto ei oo mieleen.. piimäst menee vatsa iha sekasi.. Papuja oon syöny iha pienest asti...


    • plösö

      Olet saanut jo aika kivasti ruokavinkkejä, ja liikunnassa vinkkaisin uimiseen! Se ei tietääkseni rasita polvia, niveliä ym. kovinkaan paljoa...? :)

    • paasto

      PAASTOA !
      esim.vesipaasto , sillä laihtuu varmasti :) kokeile ! :-)
      OLEPPA HYVÄ :)))

      • sohvaperuna

        vesipaasto? tee muutaku juo vettä? Ei kyl siin kovin kummosemmi laihdu, neste keräytyy vaa kroppaan


    • äi-ty-li

      Ei siellä salilla kukaan tuijota, jokainen keskittyy oman ohjelmansa läpivientiin. Nyt kyllä kehittelet tekosyitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      218
      1852
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1689
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      68
      1485
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1162
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1080
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1055
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1046
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      2
      970
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      940
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe