kannattaako laihduttaessa syödä leipää, itse syön n. 2-4 näkkäriä päivässä ja joskus vielä yhden ruisleivän. eli kannattaako sitä leipää syödä , hidastaako se laihdutusta normaalipainoisella ? en syö ollenkaan pastaa, perunaa tai riisiä tai paljoa muita hiilareita päivässsä, vain kasviksia ja lihaa\kalaa\kanaa ja rahkaa ja marjoja. onko jollain kokemusta normaalipainossa laihduttamisesta ja leivästä?
laihdutus ja leipä
7
504
Vastaukset
- ihan...
Normaalipainoinen laihduttaa.....????
- -
kyllä , normaalipainoisellakin voi olla varaa laihduttaa
- entäpä näin...?
- kirjoitti:
kyllä , normaalipainoisellakin voi olla varaa laihduttaa
Mulle sopii tällainen:
Syön muutamana päivänä viikossa vaaleaa ja tummaa leipää niin paljon kuin mieli tekee ja joinain päivinä taas en lainkaan. Silloin korvaan aamu- ja iltapalat (jolloin itse mieluiten leipiä puputan) jollain muulla. Jugurttia, rahkaa, puuroa, viiliä, pari piimälasillista tms.
Muissa ruokavalinnoissa ja määrissä olen säännöllisempi, mutta tuon "jokapäiväisen leivän" olen vaihtanut jokaviikkoiseen :)
Kaikille sopii vähän eri jutut, ja mä oon leivän kanssa tällasella fifti-fifti linjalla, kun joko tai ei houkuttele!
- dfge
Itse en syö leipää kuin herkkuna, kuituja saa hyvin kasviksista ja marjoista, joita meneekin vähintään 500g/pvä. Suosin siis itse vähähiilihydraattista ruokavaliota, jonka vuoksi en pahemmin leipää syö. Jälkiuunileipä juustolla ja voilla käykin minulla jo herkkupäivästä :)
Näkkäri ja hapankorppu ovat ihan ok tuotteita laihduttajalle päivittäin. Muuta leipää kannattaa syödä toki jos tuntuu että se ei turvota. Tuskinpa noista leipämääristä on mitään haittaa ellet varsinaisesti yritä olla vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Mikäli olet vhh:lla, niin sitten suosittelen jättämään tavallisen leivän pois, ja syömään rajoitetusti näkkäriä ja hapankorppua.
Mikäli taas laihdutat kaloreita vähentämällä, ei yksi leipä dieettiä pilaa, vhh:lla se yksi leipä voi pilata ketoosin. Jos olet pyrkinyt jättämään vain huonot hiilarit pois, etkä varsinaisesti hae ketoosia, niin esimerkiksi ruisleipä on ihan ok ruokavaliossa, kunhan sitä ei vedä pussillista päivässä.
Summa summarum; paljon riippuu siitä millaisella ruokavaliolla pyrit tiputtamaan painoa.- :)
En ole vhh:lla, eli laihdutan kaloreita vähentämällä. Näkkileipä on se ainut paheeni,sillä muuten syön rahkaa,marjoja,kasviksia ja lihaa. kokeilin vhh:ta , mutta se ei oikein toiminut koska en tiennyt mitä söisin aamupalaksi/iltapalaksi, kun aina jäi hirveä nälkä ja nykyään kun syö aamupalaksi 2-4 näkkäriä ei jää nälkä. Mietin vain hidastaako näkkäristä saatavat hiilarit laihdutusta..
- Lenkkeilijä-
:) kirjoitti:
En ole vhh:lla, eli laihdutan kaloreita vähentämällä. Näkkileipä on se ainut paheeni,sillä muuten syön rahkaa,marjoja,kasviksia ja lihaa. kokeilin vhh:ta , mutta se ei oikein toiminut koska en tiennyt mitä söisin aamupalaksi/iltapalaksi, kun aina jäi hirveä nälkä ja nykyään kun syö aamupalaksi 2-4 näkkäriä ei jää nälkä. Mietin vain hidastaako näkkäristä saatavat hiilarit laihdutusta..
Kaloreista kaikki on kiinni, ruokavaliossa oleva näkkäri ei hidata painon pudotus ja näkkärihän on tosi hyvä kuitujensa vuoksi.
Itse syön myös näkkäriä ja pudotan painoa kaloreita laskemalla.
Minulla tahtoo olla ongelmana etten oikein saa riittävästi hiilareita. Pitäisi saada vähintään 40-50E% hiilareista, mutten ei juoksulenkit suju.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?871724- 851232
- 1101123
- 68915
- 102884
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56818- 47731
- 36722
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47671- 33663