Urheilullisuuden määritelmä

salimies82

Tuntuu että suurella osalla deittipalstan miehistä ei ole juuri laisinkaan käsitystä millainen on oikeasti urheilullinen kun katsoin lihaksikkaana salimiehenä minkä näköiset ja oloiset hampparit ovat laittaneet vartalontyypikseen urheilullisen. Mielestäni mies joka laittaa olevansa urheilullinen on oikeasti näkyviä lihaksia omaava mies. Suorastaan repesin kun huomasin että muutama samalla salilla kanssasi käyvä mies jotka jaksavat hädin tuskin tehdä minkäännäköistä sarjaa 70 kg tangossa olivat palstalla ilmoituksellaan ja urheilullisena miehenä. Vaikka kuinka paljon kertoisi juoksevansa ja liikkuvansa niin ei se kyllä omassa mittapuussani tee miehestä vielä urheilullista jos kädet on riisitikut eikä ole mitään näkyvää = lihasta urheilullisuudesta.
Hauskoja oli myös muutamien nimimerkki tyyliin "karpaasien" ilmoitukset, kuvassa tyyliin korkeintaan normaalin näköinen jamppa jolla ei oikeasti vahvoista käsivarsista tietoakaan.
En yhtään ihmettele että naiset saavat vääränlaisen käsityksen miehistä jos noin suuressa osassa ilmoituksia vääristellään totuuksia ja ollaan mukamas treenattuja vailla mitään todellista näyttöä.

35

658

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+14

No ei kyllä kiinnosta mitkään lihaskimput eikä sen paremmin riisitikutkaan. Ihan normaali mies käy kunhan sen päässä liikkuu jotain muutakin kuin ulkonäkö-ongelmia.

En voi käsittää miten voi olla niin tyhjäpää mies, että sitä kiinnostaa toisten miesten ulkonäkö. Kerran olin erään miehen kanssa ravintolassa ja hän sanoi pöytämme ohi menneestä miehestä, että "olisi tuonkin syytä mennä parturiin". En meinannut uskoa korviani...

Lisäksi tällä pöytämme ohi menneellä miehellä oli minusta tuhat kertaa paremman näköinen hiuskuontalo kuin häntä kommentoineella seuralaisellani.

• roskapostirobottiiii

"Vaikka kuinka paljon kertoisi juoksevansa ja liikkuvansa niin ei se kyllä omassa mittapuussani tee miehestä vielä urheilullista jos kädet on riisitikut eikä ole mitään näkyvää = lihasta urheilullisuudesta."

Jaaa,eli onko sitten kaveri joka vetää pelkkää 120kg tankoa ylös alas muutaman kerran sinusta uhreilullinen.Minun mielestäni ei.Sali voi siis olla yksi osaalue mitä uhreilullinen ihminen käytää vahvistaakseen lihaksia mutta kyllä siihen oleellisesti liityy myös kestävyys,joka ilmenee esim.juoksussa.
        Tyyppi joka käy vain salilla trenaamassa näyttelylihaksia ei ole suoraisesti uhreilullinen vaan jotain tuolta väliltä.

• savotasta ladulle
        roskapostirobottiiii kirjoitti:

"Vaikka kuinka paljon kertoisi juoksevansa ja liikkuvansa niin ei se kyllä omassa mittapuussani tee miehestä vielä urheilullista jos kädet on riisitikut eikä ole mitään näkyvää = lihasta urheilullisuudesta."

Jaaa,eli onko sitten kaveri joka vetää pelkkää 120kg tankoa ylös alas muutaman kerran sinusta uhreilullinen.Minun mielestäni ei.Sali voi siis olla yksi osaalue mitä uhreilullinen ihminen käytää vahvistaakseen lihaksia mutta kyllä siihen oleellisesti liityy myös kestävyys,joka ilmenee esim.juoksussa.
        Tyyppi joka käy vain salilla trenaamassa näyttelylihaksia ei ole suoraisesti uhreilullinen vaan jotain tuolta väliltä.

crossfit,triatlon on urheilua, kymmenottelukin kun on niin monipuolinen, heitttolajit on nyt nooooo parempii kun autolla ajelu kuites.... kyllä siinä pitää hengästyä stna muuten oo jätkä eikä miääää

• r32tg

Urheilullinen on mun mielestä hieman vaikea käsite. Tuskin kukaan väittää että maratoonari ei ole urheilullinen vaikka lihakset ovat täysin toisen malliset kuin jollakulla joka nostelee painoja.

Olisi parempi että profiilissa urheilullisen tilalla olisi lihaksikas vaihtoehtona, se varmaan olisi selvempi kuin urheilullinen joka voi tarkoittaa montaa asiaa.

• Tosidaami

Toinen mistä miehet usein kirjoittavat valkoisen valheen on pituus. Miksi ihmeessä? Erittäin usein profiilissa on 180cm ja urheilullinen. Olen 165cm pitkä nainen ja käytän korkokenkiä. Sitten menen tapaamiseen, jossa tapaan vatsakkaan ja korkeintaan saman pituisen miehen. On jotenkin hölmistynyt olo, koska näkökykyni silmälaseista huolimatta on hyvä.

Sitten tuo vartalotyypin määrittäminen. Tuohan on hyvä ehdotus lisätä sinne lihaksikas, jonka seuraksi myös vatsakas olisi paikallaan.

Itse kuuden kilon ylipainoisen kirjoitan siitä aina ennalta ja näkeehän se jo kuvistakin, mutta miksi valehtelisin. Toivonhan minäkin löytäväni rehellisen kumppanin. Löytäisinkö hänet valheilla ja teeskentelemällä?

• Karu totuus

Mikäli miehet kertoisivat rehellisesti ulkonäöstään, motiiveistaan ja siviilisäädystään ei tarjolla välttämättä olisi edes niitä ensimmäisiä ja ainoita treffejä. Ehkäpä he ajattelevat olevansa niin hyviä tyyppejä, etteivät puuttuvat sentit ja ylimääräiset kilot haittaa, kunhan pääsee tekemään lähtemättömän vaikutuksen vastapuoleen niillä ensimmäisillä treffeillä. Näin kuitenkin harvemmin käy. Olen itsekin ollut omien sanojensa mukaan keskipitkän miehen kanssa treffeillä. Hän kuitenkin oli minua 166-senttistä naista lyhyempi, puolikalju mies, eikä siinä sitten auttanut enää akateeminen koulutus sen enempää kuin fiksuuskaan. Liian kilttinä istuin treffit loppuun, vaikka nykyään vastaavassa tilanteessa olisi mielestäni täysin sallittua ottaa jalat alleen samantien. Yleensäkään en jaksa enää aikaani tuhlata nettitreffeihin, sillä rehellisyys ja parisuhde ovat harvemmalla netin miehellä kovinkaan korkeassa kurssissa.

• Juu..

..vatsakas olisikin hyvä, jolloin 90% "normaalivartaloisista" ja 50% "hoikista" naisista siirtyisi sinne ja helpottuisi tuon normaalin tai hoikan naisen etsiminen.

• näkemykseni
        Juu.. kirjoitti:

..vatsakas olisikin hyvä, jolloin 90% "normaalivartaloisista" ja 50% "hoikista" naisista siirtyisi sinne ja helpottuisi tuon normaalin tai hoikan naisen etsiminen.

Nykyään hieman vatsakas on normaalivartaloinen ja ns. laiha läski, jolla ei ole lihaksia, eikä etureppua, on hoikka. Esimerkiksi painoindeksin mukainen "normaalipaino" on epänormaali ja yleisesti ottaen "hoikka". Urheilullinen/kiinteä pitäisi kai olla alle 12% rasvoilla oleva heppu, josta huomaa, että on muutakin tehty kuin koneen ääressä istuttu ja kaljaa litkitty. Nettistandardeissa tämäkin on häilyvä käsite, mutta vaihtoehtojakin annetaan vain niin vähän.

• Kovat kaulassa
        näkemykseni kirjoitti:

Nykyään hieman vatsakas on normaalivartaloinen ja ns. laiha läski, jolla ei ole lihaksia, eikä etureppua, on hoikka. Esimerkiksi painoindeksin mukainen "normaalipaino" on epänormaali ja yleisesti ottaen "hoikka". Urheilullinen/kiinteä pitäisi kai olla alle 12% rasvoilla oleva heppu, josta huomaa, että on muutakin tehty kuin koneen ääressä istuttu ja kaljaa litkitty. Nettistandardeissa tämäkin on häilyvä käsite, mutta vaihtoehtojakin annetaan vain niin vähän.

Oliko tämä suomenkieltä? En pääse selvyyteen sisällöstä.

• näkemykseni
        Kovat kaulassa kirjoitti:

Oliko tämä suomenkieltä? En pääse selvyyteen sisällöstä.

Mikä oli vaikeaa? Pitääkö selventää?

Nykystandardin mukaan:

vatsakas = normaalivartaloinen
        laiha läski = hoikka
        urheilullinen = edes vähän treenannut
        painoindeksin mukainen normaalipaino = ei normaali

• kiinnostunut

Pistä kuvaesimerkkejä vartalotyypeistä, jotka voivat käyttää itsestään termiä "urheilullinen".

• -aikuinen nainen-

Tarkoittaako "urheilullinen" myös naisten kohdalla näkyviä lihaksia? Pitääkö olla selvästi näkyvää hauista ja reittä jotta voi laittaa urheilullinen?

• tee nopeasti testi

Bodarit eivät ole urheilullisia. Uimarit, juoksijat, hiihtäjät, you name it, ovat.
      Pelkkä peilin edessä pullistelu ei ole urheilua.
      Sporttinen henkilö on sopusuhtainen ja hyväkuntoinen, ei mikään möykky joka ei jaksa juosta 5 kilometriäkään.

• Erimies

Hulkki hei, tulehan juoksemaan mun kanssa; voidaan sitten miettiä mikä olikaan urheilullista. Ei löydy mahaa, liikun päivittäin vähintään 10km. Vapaa-ajallani keksin muutakin tekemistä kuin raudan repiminen ja masturbointi öljyttynä peilin edessä.

• kevyesti nousee

Tyypillinen riisikätisen kommentti kun ei kehtaa mennä salille kun on niin säälittävää katseltavaa naistenkin silmissä se tanko parilla kympin kiekolla...

• urheilija_44

Mielestäni urheilullisuuden määritelmä on se, että juoksee kesäkuukausina (6 kpl) kerran kuussa maratonin alle 4 tunnin. Olen tosin huomannut, että monilla neetiprofiilin tekijöillä urheilullisuus tarkoitta n. tunnin sauvakävelyä 2 kertaa viikossa. Hyvää sekin tekee, mutta on mielestäni normaalia liikuntaa.

• Jos tuo on

urheilullisuuden määritelmä, niin silloin en halua urheilullista miestä vaan lihaksikkaan.

Ehkä noita kategorioita pitäisi todella vähän viilata. Ainakin tarjota enemmän kategorioita.

• ..............

Urheilulinen = paljon urheilua harrastava

Urheilullinen kroppa= On kiinteä ja jopa lihaksikas

• urheilija_44

*urheilullinen = kestävyysurheilua tosissaan harrastava (esim. maratonjuoksu)
      *liikunnallinen = pallopelit ja joukkuelajit, satunnainen lenkkeily ja kuntosali
      *lihaksikas = painojen nostelu kuntosalilla
      *pitää kunnostaan huolta = hyötyliikunta (puutarha, lumityöt, portaiden nousu yms)

• ............

Hyvät määritelmät!

• Sporttia se vaan on

Mikseivät pallopelit ja joukkuelajit ole urheilua?

• NormaaliVartaloinen

Urheilu sana on lyhennelmä kilpaurheilusta. Jos olet kilpaurheilija, niin kyllä se yleensä kropassakin näkyy. Kilpaurheilijoiksi ajautuu henkilöitä, joilla on atleetin vartalo. Erityisesti siis kuntoa vaativissa lajeissa. Jotkut laskee biljardit, tikanheitot ja ralliautoiluktin kilpaurheiluksi.
      Jos harrastaa liikuntaa, niin silloin ei ole urheilullinen vaan se mitä peili näyttää. Se olla kuitenkin treenattu, mutta ei se perusmuoto paljoa sillä muutu.

• 9+11

Olen hieman samaa mieltä. Paitsi tuosta ralliautoilusta. Kyllä se on kilpaurheilua ihan kovasta päästä ja vaatii huipputasolla todella hyvää fyysistä kuntoa ja keskittymiskykyä. Jos et ole koskaan ajanut kilpa-autolla, niin kannattaa käydä huvikseen kokeilemassa vaikka ihan sisäkartingradalla, jonne kuka tahansa voi mennä ajamaan. Voin taata, että mielesi muuttuu 10 minuutin ajon jälkeen kun paikoissa ja etenkin käsissä tuntuu ja hieman hikeäkin pukkaa. Mikäli siis ensinnäkin kykenet ajamaan sillä sinänsä hiljaa kulkevalla autolla lähellä sen maksimisuoritustasoa.

Mutta nettideittailussa itsekin vieroksun sitä kun niin usein puhutaan urheilusta. Urheilun miellän itsekin enemmän tavoitteelliseksi kilpamaiseksi muodoksi kuin satunnaiseksi liikuntaharrastukseksi, jota se suurimman kohdalla kuitenkin tarkoittaa. Itse puhun liikunnasta enkä urheilusta, koska liikun vain satunnaisesti ja itseäni varten. Pidän kuitenkin liikunnasta ja liikun melko paljon ja myöskin mielelläni haluaisin löytää seuraa liikunnallisesta naisesta. Mutta en siis välttämättä urheilijasta, koska en itse liiku välttämättä päivittäin enkä treenaa otsa rypyssä.

• jää ja kiekko

Yök, kestävyysjuoksijan vartalo ei tod ole urheilullinen, se on kuivakka! Kyllä urheilullisuuteen vaaditaan lihasta muualleki ku reisiin, ja maratoonarillehan ylävartalon lihaksisto on mahdoton ajatus. Niinpä ovat yleensä kovin peräpainotteisia, kuivia, hartiattomia/luisevahartiaisia ihmisiä, niin naiset ku miehetki.

Mun mielestä jääkiekkoilijat on vartaloltaan urheilullisia! Nam!

• 9+15

Mun mielestä on hölmöä määritellä urheilullisuutta sen perusteella mikä viehättää omaa silmää, kun siitähän ei urheilullisuudessa ole laisinkaan kysymys. Jos kestävyysjuoksijan vartalo ei ole urheilullinen, niin johan on maailmankirjat sekaisin. Jos puhutaan urheilullisuudesta, niin kyllä minulle siitä ensimmäisten joukossa tulee mieleen juoksijan ruumiinrakenne tai yleisemmin yleisurheiljatyyppinen. Tottakai monen muunkin urheilulajin harrastaja.

• näkökulmia

No mä en myöskään näe juoksijan vartaloa urheilullisena. Se on vaan jotenkin liian "kuiva", niinku joku sanoi, ollakseen urheilullinen. Urheilullisessa ihmisessä on kokoa, eli kait niitä lihaksia.

Mutta eikö se justiinki niin ole, että urheilullinen tarkottaa eri ihmiselle eri asiaa ja siksi törmätään näihin juttuihin esim täällä treffipalstalla uudelleen ja uudelleen...

Jos mä menisin treffeille urheilulliseksi itseään kuvailleen ihmisen kanssa, odottaisin leveäharteista, hyvän haban omaavaa miestä, en kestävyysjuoksijaa.

• 5+4

Miksi odotat jotain mitä itse kuvittelet etkä sitä mitä sana urheilullinen kattaa?

• Tulkinnanvaraisuutta

"Urheilullisuus" voi olla sitä, että on kiinnostunut urheilusta, ilman että itse urheilee. "Sporttisuus" on minimissään sitä, että pukeutuu kalliiseen huppariin ja nostaa aurinkolasit villisti otsalle.

Olen minäkin "sosiaalisesti lahjakas", mutta en siitä huolimatta viihdy työajan ulkopuolella missään porukoissa. Olen samaten "hyvä kuuntelija", koska en avaa suutani aivan ensimmäisenä.

• Ruumiinrakenne?

sun täytyy määritellä ruumiinrakenne nettideitissä. urheilullinen tarkoittaa urheilullista kroppaa, ei penkkiurheilevaa plösöä

• rg

Sä ja sun penkistänosto. Ihme ku naiset ei susta kiinnostu.

• Mielestäni silloin on urheilullinen jos ei ole ylimääräistä ja harrastaa jotain urheilua. Urheilullisuuteen ei tarvita suuria lihaksia. Kyllä sen ihmisestä erottaa onko toimistorotta-tyyppinen hoikka vai esim. uintia harrastava urheilullinen henkilö. Itse määrittelen itseni urheilulliseksi koska harrastan salilla käymistä ja lenkkeilyä. Mitkään hirveän isot lihakset mulla ei ole mutta sopivat ja itse olen tyytyväinen.

• urheilija_44

Urheilullisuus tulee sanasta "urheilu", joka taas viittaa tietyntyyppisiin urotekoihin, itsensä voittamisen taisteluun, hikeen ja kyyneliin. Tästä syystä urheiluksi on luettava nimenomaan kestävyysurheilu ja urheilullinen ihminen (vrt. sana "urho") on tällaisten lajien harrastaja. Maratonjuoksussa on nimenomaan kysymys tällaisesta taistelusta itsensä kanssa.

Kehotankin käyttämän sanontoja "liikunnallinen" taikka "kunnostaan huolehtiva", jos haetaan sellaista kumppania varsinaisen urheilulllisen sijaan.

• Tulkinnanvaraisuutta

Mielestäni tässä on ongelmana se, että deitissä itsensä kuvailuun voi käyttää vain sanoja, koska muita välineitä ei ole. Tässä tapauksessa sana "urheilullinen" voi olla minusta hyvä sana kuvaamaan omaa olemustani, mutta olemukseni ei vastaakaan deittikumppanin käsitystä "urheilullisuudesta". Kolmas henkilö katsoo tilannetta ja sanoo minun puhuneen sekä totta että epätotta, joskaan en ole valehdellut. Ja samaan aikaan pelimiehet kaatavat naisia tuolla ulkona ilman määritelmiäkin.

• something to think

Eikös ihminen voi olla urheilullinen jos hän harrastaa kaikenlaista liikuntaa vapaa-ajallaan, mutta se ei välttämättä tarkoita että olisi järin urheilullisen näköinen. Pidän itseäni urheilullisena ihmisenä, koska lenkkeilen, pyöräilen, pelailen erilaisia pallopelejä ja kuntoilen, mutten sanoisi ulkomuotoani urheilulliseksi. Varmana kyllä voittaisin kuulantyöntäjät ja saligorillat juoksussa, kiipeilyssä ja uinnissa, mutta ei minulla kovin kummoisia lihaksia ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe