Ongelmani voi jo otsikostakin päätellä. Eli olen 15-vuotias tyttö. Olen 161cm pitkä ja painan 46 kg. Harrastan tanssia (jazzia). Harjoitukset ovat kaksi kertaa viikossa (1h-1,5h) . Harrastan myös "vapaaliikuntaa", eli paikkakunnallamme on liikunta ryhmä nuorille, joka kokoontuu kerran viikossa ja urheilemme esim. aerobic, seinäkiipeily, kuntosali, tennis... (1,5h) Käyn myös lenkillä omatoimisesti silloin tällöin.
Minulla on "perus hyvä" kunto ja olen notkea, mutta lihaskuntoni on huono. Koska olen laiha, lihakseni näkyvät (mm.sixpack) mutta kun koulussa on lihaskuntotesti en pärjää kovin hyvin. En uskalla tehdä vapaa-ajalla lihaskuntoa lainkaan, koska pelkään että laihdun. Miten kannattaa treenata lihaskuntoa? Minä kuitenkin syön hyvin.
Tekstistä tuli hieman sekava.
liikunnan määrä?
2
80
Vastaukset
- Ei huolta
Ensimmäisenä fakta: Lihas painaa enemmän kuin läski. Eli lihasharjoituksilla et ainakaan painoa saa putoamaan niin että huolestuisi.
Plussaa että liikut paljon kunhan ei ylirasituksen puolelle mene. Kuntosalille vain.
Olet kasvavassa iässä, joten on vaikea päätellä sen paremmin. Kannattaa enemmänkin kiinnittää huomiota syömiseen. Kun liikuntaa on noin paljon tulisi aika tarkastikin tietää syömiset ja kalorit. Arvio 1500 kcal on ihan hyvä ruokamäärä. - vcxvxcvxvxcvxcvcx
Jos haluat kasvattaa lihaksiasi niin sinun tulee syödä niin paljon, että painosi lähtee nousuun ja treenata lihaksiasi esimerkiksi salilla. Tutustu kehonrakennukseen jos haluat alkaa lihaksiasi kasvattamaan, koska sieltä löydät parhaat ohjeet lihaksen kasvattamiseen, vaikka et miksikään kehonrakentajaksi pyrikkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1102443- 842131
- 561687
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai581652- 1551570
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461466Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1531460- 1121200
Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261186Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket261168