Ongelmani voi jo otsikostakin päätellä. Eli olen 15-vuotias tyttö. Olen 161cm pitkä ja painan 46 kg. Harrastan tanssia (jazzia). Harjoitukset ovat kaksi kertaa viikossa (1h-1,5h) . Harrastan myös "vapaaliikuntaa", eli paikkakunnallamme on liikunta ryhmä nuorille, joka kokoontuu kerran viikossa ja urheilemme esim. aerobic, seinäkiipeily, kuntosali, tennis... (1,5h) Käyn myös lenkillä omatoimisesti silloin tällöin.
Minulla on "perus hyvä" kunto ja olen notkea, mutta lihaskuntoni on huono. Koska olen laiha, lihakseni näkyvät (mm.sixpack) mutta kun koulussa on lihaskuntotesti en pärjää kovin hyvin. En uskalla tehdä vapaa-ajalla lihaskuntoa lainkaan, koska pelkään että laihdun. Miten kannattaa treenata lihaskuntoa? Minä kuitenkin syön hyvin.
Tekstistä tuli hieman sekava.
liikunnan määrä?
2
131
Vastaukset
- Ei huolta
Ensimmäisenä fakta: Lihas painaa enemmän kuin läski. Eli lihasharjoituksilla et ainakaan painoa saa putoamaan niin että huolestuisi.
Plussaa että liikut paljon kunhan ei ylirasituksen puolelle mene. Kuntosalille vain.
Olet kasvavassa iässä, joten on vaikea päätellä sen paremmin. Kannattaa enemmänkin kiinnittää huomiota syömiseen. Kun liikuntaa on noin paljon tulisi aika tarkastikin tietää syömiset ja kalorit. Arvio 1500 kcal on ihan hyvä ruokamäärä. - vcxvxcvxvxcvxcvcx
Jos haluat kasvattaa lihaksiasi niin sinun tulee syödä niin paljon, että painosi lähtee nousuun ja treenata lihaksiasi esimerkiksi salilla. Tutustu kehonrakennukseen jos haluat alkaa lihaksiasi kasvattamaan, koska sieltä löydät parhaat ohjeet lihaksen kasvattamiseen, vaikka et miksikään kehonrakentajaksi pyrikkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien1893149- 552619
Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa
Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk142380- 2422344
Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava
Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I102322Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes2572066Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä841810Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva381786Työvoimatoimisto
Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve591761Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista
Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro161749