Olen 20v. nainen pienessä yrityksessä, ja toissapäivänä kävi ikävä välikohtaus. Noin 50v. miespuolinen kollegani huusi minulle ja tönäisi minua. Lähdin välittömästi pois paikalta ja töistä ihan shokissa. Pomo ei ollut paikalla, eikä kukaan muu meidän työntekijä nähnyt tilannetta. Vasta illalla sain pomon kiinni ja kerroin tapahtuneesta. Sanoin etten pysty tulemaan töihin jossa on uhkaava ilmapiiri. Pomo lupasi ottaa asian hoitaakseen.
Seuraavana päivänä koitin vältellä tätä työtoveria. Minkäänlaista anteeksipyyntöä ei kuulunut. Oli tosi ahdistunut ja paha olo. Pomoa ei näkynyt eikä kuulunut vaikka hän lupasi tulla paikalle ja työaikani oli loppumassa. Toinen työkaverini kertoi, että tämä minua tönäissyt mies oli kertonut selkäni takana muille, että minä lähden pois firmasta! Marssin suoraan miehen työpisteelle ja sanoin, että tuollaisia valheita ei musta levitetä. Ai että mikä huuto siitä lähti. Hän lupasi, että minä tulen saamaan potkut. Tätä huutoa oli kuulemassa myös muut työntekijät, joten tuosta uhkailusta minulla on ainakin todisteita.
Pomo ei vielä tänäänkään ollut tehnyt asialle mitään. Soitin tuon riita nro 2:n jälkeen myös pomolle ja kerroin noista uhkauksista, joille hän tietysti nauroi, että ei se mies kyllä minun potkuista päätä. Silti ehdotti, että jos minä vaihtaisin toimipistettä???
Kuulin vielä hetki sitten että tämä mies oli soittanut yhdelle toiselle pomolle, kuinka minä olen keksinyt koko jutun. Kuka aikuinen mies käyttäytyy tuolla tavalla? Sanoo olevansa vielä uskovainen ja sanoo että tekee mitä tahansa niin hän pääsee taivaaseen...Uskon että hänessä on jotain pahasti pielessä.
Siis kertauksen vuoksi: 50v mies pahoinpitelee lievästi 20v naista, eikä kukaan tee MITÄÄN. Kannattaako minun miettiä oikeusjuttua tästä? Henkiset kärsimykset ovat olleet jo suuret. En ole saanut nukuttua ja ahdistaa ihan mielettömästi mennä taas huomenna töihin. Kannattaisikohan minun mennä työterveyteen heti aamulla kertomaan tästä, josko sieltä lääkäri ehdottaisi yhteydenottoa viranomaisiin?
Työkaveri kävi kimppuun
66
4844
Vastaukset
- poro poro poro
Yksi tapaus, suuret henkiset kärsimykset
toinen tapaus eroaminen
Tämä aliottaja on PORO poro poro poro- Voi kukkahatut
Oikein tönäisi, itse smackkäilen kaikki naiset suoraan asfalttiin jotka eteeni tulevat.
Ei ne ikinä mitään siitä minulle mainitse koska pelkäävät. Mielestäni tämä systeemi on osoittautunut toimivaksi. - 08:43
Mikähän neropatti se sinä olet..? Virolainen porottelemaasa,jos näin niin painu helvettiin Suomesta.
Mitä tuohon naiseen tulee niin jos mun muijaani joku tönisi työpaikalla niin laittaisin tuollaiselta uskovaiselta uskon koetukselle.
(Menisit edes töihin niin voit näitä työasioita kommentoida) - paskahousu oot
Voi kukkahatut kirjoitti:
Oikein tönäisi, itse smackkäilen kaikki naiset suoraan asfalttiin jotka eteeni tulevat.
Ei ne ikinä mitään siitä minulle mainitse koska pelkäävät. Mielestäni tämä systeemi on osoittautunut toimivaksi.Kukkahatut .... taitaa olla ite paskahousu kyllä sinut aikahyvin sais´maanketoon ja paskanpuhumisesta häviäisit heti minulle ja painimatsissa
- hallava_hevonen
Tuo sinun pomosi on todella Helluntai uskovainen henkilö, mutta hänelläkin on paineensa joita sattui purkamaan sinuun pienellä tönäisyllä. Niin ehdotan sinulle kypsän asenteen opettelua, ja ottamaan tilanteen vielä tässä vaiheessa asiallisesti, ja korkeintaan huomauttamaan että sait lievän trauman tuollaisesta käytöksestä, mutta kun aikaisempaa väärinkäytöstä ei ole tapahtunut niin työsuhdetta asiallisemmissa merkeissä. '
- Älä edes jaksa
paskahousu oot kirjoitti:
Kukkahatut .... taitaa olla ite paskahousu kyllä sinut aikahyvin sais´maanketoon ja paskanpuhumisesta häviäisit heti minulle ja painimatsissa
Kuule mää smackkään sut kenttään silmän räpäyksessä, siinä läski tummu ja niskavillat pöläjää ku meikämanne lähtee smäckkäileen, älä rupee yhtään mulle.
Sitäpaitsi smackkään vaan naisia kun oon hetero! - Antuanette34
08:43 kirjoitti:
Mikähän neropatti se sinä olet..? Virolainen porottelemaasa,jos näin niin painu helvettiin Suomesta.
Mitä tuohon naiseen tulee niin jos mun muijaani joku tönisi työpaikalla niin laittaisin tuollaiselta uskovaiselta uskon koetukselle.
(Menisit edes töihin niin voit näitä työasioita kommentoida)Miksi nimittelet naisesi MUIJAKSI? Aika alentava sana...
- Jelämän Kjevät
Nätisti on kaikissa tapetille nostetuissa aloituksissa sama rakenne. Ensin jauhetaan, jauhetaan, jauhetaan ja lopuksi kerrataan.
Voisivat edes yrittää kirjoittaa eri tyyleillä nämä ''Suomen kuumat puheenaiheet''. - Noudatan lakia
Antuanette34 kirjoitti:
Miksi nimittelet naisesi MUIJAKSI? Aika alentava sana...
Suomen perustuslain mukaan minulla on oikeus nimitellä naistani muijaksi.
- Kulissien kaataja
Täältä et saa apua kiusaamiseen. Palsta on täynnä kiusaajia kuten edellisestä viestistä voit havaita. Parempiakin paikkoja löytyy.
http://www.tyopaikkakiusatut.net/- .
Minä olen 52v nainen ja minulle ovat käyneet 20v naiset ja miehet kimppuun.Ovat läpsineet, nipsineet,potkineet mutta työt vain jatkui.En antanut ääliöiden häiritä vaan jatkoin töitä.
Pomot ei halua sotkeutua.Soita työsuojeluvaltuutetulle tai Liittoon.
Parasta olisi, jos et reagoisi vaan jatkaisit työntekemistä.Siitä saat palkkasi.
Nyt se uskovainen vasta suuttuukin, kun kantelit pomolle.Miehet osaa ja uskaltaa meitä naisia kiusata, koska Miehen sanaa uskotaan.
Mene ihmeessä em. palstalle.Sieltä saat apua, jos et osaa toimia tilanteessa omin avuin.Älä kuitenkaa ihan kaikkea niitä juttuja usko.Palstan pitäjä katkeroitunut MIES. - Kulissien kaataja
. kirjoitti:
Minä olen 52v nainen ja minulle ovat käyneet 20v naiset ja miehet kimppuun.Ovat läpsineet, nipsineet,potkineet mutta työt vain jatkui.En antanut ääliöiden häiritä vaan jatkoin töitä.
Pomot ei halua sotkeutua.Soita työsuojeluvaltuutetulle tai Liittoon.
Parasta olisi, jos et reagoisi vaan jatkaisit työntekemistä.Siitä saat palkkasi.
Nyt se uskovainen vasta suuttuukin, kun kantelit pomolle.Miehet osaa ja uskaltaa meitä naisia kiusata, koska Miehen sanaa uskotaan.
Mene ihmeessä em. palstalle.Sieltä saat apua, jos et osaa toimia tilanteessa omin avuin.Älä kuitenkaa ihan kaikkea niitä juttuja usko.Palstan pitäjä katkeroitunut MIES.Kaikille tuli hyvin selväksi kuka se katkeroitunut täällä on.
- ~css~
Työsuojelupäällikkö, luottamusmies tai työterveys. Työterveys on siitä hyvä, että se on oikeasti ulkopuolinen taho.
- Uskonnoton
Taas uskikset aiheuttamassa harmia.
- fvgbnhjmnhbgfdsa
sehä siihe vaikuttiki että se on uskovainen
- Uskonnoton
fvgbnhjmnhbgfdsa kirjoitti:
sehä siihe vaikuttiki että se on uskovainen
Varmasti vaikutti.
- -
Ihminen joka on jollain tapaa erilainen kuin muut, ajautuu erilaisten toimintatapojen vuoksi ongelmiin. Sillä ei ole merkitystä onko uskovainen vai ei, toimintamalli ratkaisee. Jos työpaikalla piikitellään kovasti toisia ja etsitään heikkoja uhreja, eivät heikot pärjää työpaikalla. Uskovainen voi olla psykoottinen ja ilkeä ihminen tai sitten kiltti hiirulainen. Sama pätee luonnollisesti ateisteihin tai agnostikkoihin.
Usein kuitenkin ilkeät ihmiset pärjäävät parhaiten koska ainoastaan useampi ihminen pärjää vahvoja ilkeitä ihmisiä vastaan. Tulee olla useamman ihmisen todistus tai lausunto jotta kiusaaja saadaan työpaikalta ulos. Kiusaajat ovat usein tähän varautuneet ja piikittelevät yksitellen niitä heikoimpia ihmisiä jotta heikot tekisivät jotain laitonta tai lähtisivät suosiolla firmasta.
- Sami Sotapoliisi
Työpaikkakiusaamisen pitää puuttua heti ja tosiaan tuossa miehessä on pahasti jotain vialla, eikä varmasti ole aito terve uskova. Kuitenkin nuo kärsimyksistä tulee mieleen, että oliko meillä vuosina 1939-1944 sotilaille tai perheille kriisiterapiaa???
Toinen mahdollinen sota on tulossa ilmeisesti meidän elinaikana ja nuo asiat silloin taitaa tuntua pieniltä.
Usvahaukka - tottuus
ja vitut mitään työterveyksiä. Nyt vain taistelu asenne päälle! Vastaa huutoon rauhallisuudella ja pyydät pienentämään sen ukon mökää ennekuin suostut mihinkään keskusteluun, sekös sitä vielä enemmän ärsyttää kun et reagoi niin kuin toinen haluaa. ja kyllä tuosta tönimisestä ja uhkailusta jonkinlaisen jutun aina saa aikaseksi joten ei muuta kuin oikeus juttu päälle.
- PULTERI
OTA YHTEYS TYÖPAIKAN TYÖSUOJELUVALTUUTETTUUN
- Musta lammas
Työterveyshuoltoon turvautuminen voi johtaa myös siihen, että kiusattu vaiennetaan ryhmän yhteisen valehtelun ja terrorisoinnin keinoin. Kiusattu häkkiin ja kiusaavat pomot korotetaan vuoden työntekijöiksi ja esimiehiksi. Tämä on uskomaton tarina, mutta tosi. Jos ei halua jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle tällaisen väkivallan kohdattuaan, on parempi ummistaa silmät ja korvat ja jatkaa tyynen rauhallisesti työtään. Skitrofreenikot ja persoonallisuushäiriöiset ihmiset ovat nykyään työelämässä vallan kahvassa -valitettavasti. Romaanissa aiheesta lisää
Nii..joo..että kääntää ns. vaan poski, että kiitos toiselle puolelle samanlainen??
Jos ei pomo reagoinut heti mitenkään, nii kannattaa käydä uudestaan ja molemmat osapuolet ns pyöreen pöydän ääreen ja asiat selväksi heti tuoreeltaan!!! Ja näytä sille tönijälle mistä olet tehty, hallitun päättäväisesti, mutta asiallisesti kuitenkin! Koskaan ei kenenkään pidä hyväksyä tuollaista käytöstä.
Se ei ole helpoin tie, mutta ainut OIKEA TIE pitkällä tähtäimellä!- Nupopäät
Rupusakki-ikäpolvi työelämässä.Omalla kulttuurillaan.
- Ammattiliittoon
Valita ammattiliittoon!
Jos et kuulu niin voivoi. - Itse kiusattu
Jos tämä juttu on tosi, niin mene sinne työterveyshuoltoon ja tee asiasi tunnetuksi. Kaikki hoituu kyllä. Itse en ymmärtänyt, että olin avun tarpeessa, ennenkuin jälkeenpäin. Selvisin omin (JA YSTÄVIEN) voimin, mutta kellekään en sellaiata toivois.
- Minä,minä,minä...
Kerrotko meille rakas neiti, että mitä sinä teit? Kovasti kerrot meille mitä herra teki, mutta et suostu kertomaan miksi se niin teki. Kaikelle on syynsä ja yrität ilmeisesti esitttää jotain pyhimystä. Olen hyvin varma että sinä sait ansiosi mukaan. Joten kertoisitko mitä teit ja miksi? Niin voisimme ymmärtää herran käytöstä.
- ymmärrystä peliin
Ei mitään järeämpiä keinoja vaan asiallinen neuvo USKOVAISELLE kaverille,että ottaa ne lääkärin määräämät lääkkeet,ajallaan niin ei tule mitään konflikteja työssä.
Useimmat uskovaiset ovat mieleltään heikkoja ja siten tarvitsevat erityistä ymmärrystä,niin työssä kuin vapaa-ajallakin ...ei se ole helppoa olla uskovainenkaan,kun mieli heiluu.- hjmkjbgffffhjm
useimmat uskovaiset heikkoja? Mistäs tämmöisiä tilastoja olet kaivellut. Annappas linkkiä siihen missä tämä tutkimustulos todistetaan:)
- SherlockHolmes
Selvä tapaus;Lissu taas provoilemassa.
Ei kauaa tarvinnut lukea. - tujfr
ota yhteytta ammattiliittoon
Sinun on ehdottomasti haettava jotain kättäpidempää tuota miestä vastaan, joten mene ihmeessä käymään työterveydessä ja kerro, että miehen käytös ahdistaa.
Kun sinulla on siitä mustaa valkoisella on sinun helpompi puolustautua tuoa miestä vastaan. Onneksi kirjoituksestasi välittyi viesti siitä, että työyhteisö on puolellasi se auttaa pomosi välinpitämätöntä asennettasi vastaan.
Pomoa ei ilmeisesti kiinnosta koko mies vaan hän haluaa päästä mahdollisimman vähällä vaivalla koko tilanteesta, tai sitten mies on tosi erinomainen työntekijä. Tuo mies on selvästi luonnevikainen et tule pärjäämään hänen kanssaan vain vaikenemalla joten on parasta, että olet yhteydessä työsuojeluviranoamiseen käytyäsi työterveydessä.
Toivoa sopii, että saat tyotoverisi puolellesi, siirrot kannattaa kuitenkin tehdä jo nyt kun tilanne on kuuma on selvää, että mies koettaa saada työapaikan sinua vastaan joten ala toimia välittömästi kun sinulla on siellä vielä ystäviä.- ..
ateistit ja pakanat pahimpia koulu/työpaikkakiusaajia muuten..
- oikeus omiin käsiin
.. kirjoitti:
minun kimppuuni ei ole kukaan koskaan käynyt, paitsi yhden ainoan kerran helluntailainen yrittäjä kävi kimppuuni valitettuani hänelle tuotteen huonosta laadusta. Tein poliisille rikosilmoituksen, johon hänet kutsuttiin antamaan vastine. Siinäkin tilaisuudessa hän valehteli ummet ja lammet...
Minulla oli silloin hyvä työpaikka, en menettänyt yhden hullun vuoksi malttiani, nyt ei ole työpaikkaa, sen sijaan minulla on aina ase autossani kuljettajan penkin alla vastaavia tilanteita varten, nyt myös tarvittaessa käytän asettani jos minun kimppuuni käydään. - tietäjä.
.. kirjoitti:
Kukaan ei pärjää jehovan todistajille. Siinä vasta sairas yhteisö. Valehtelevia ja toisia ihmisiä manipuloivia peräreikiä!
- 10212
Musta lammas varoittaa aiheellisesti. Suomi on henkisen väkivallan luvattu maa, vanhentunee julkishallinnon johtamiskäytäntöjen kärkimaa ja edellä kävijä koululaisten pahoinvoinnissa (niin kuin opettajienkin). Virkamies ei puutu, poliisi ei tutki ja syyttäjä ei syytä. Korruptio suojelee kiusaajia. Jos kyseessä on verovaroin rahoitettu laitos voi käydä myös niin että kiusattu joutuu taloudelliseen vastuuseen oikeuskuluista ja kiusatut hankkivat puolustuksen verovaroin. Yksityisellä sektorilla ratkaisee tulos. Jos olet tuottava työntekijä, siirry muualle tekemään tulosta niin kauan kuin olet vielä työkykyinen.
- se yksi valinta
Niin siis pieni yritys jossa on tyypillinen tapaus, eli hyvä työntekijä tönii tavallaan vasta työhön tullutta.
Eli pomo ei siihen puutu mielellään.
Se että täällä moni neuvoo ottamaan ammattiliittoon yhteyttä on väärin.
Työsuojeluvaltuutettu pitää löytyä nykyisin jokaisesta työpaikasta vaikka kukaan ei kuuluisi mihinkään liittoon joten tämä asia kuuluu hänelle niin pienissä kun suurissa työpaikoissa.
Mikäli hän ei asiaa ota hoitaakseen niin työsujeluviranomaiset on seuraava paikka mistä apua löytyy.
Ite olen kyseisiä asioita hoitanu ja varotuksia on saanut niin pomot kun työntekijät joten se siitä.
Muuten teillä taitaa työpaikalla olla pikkasen hommat heikossa mallissa joten suosittelen hakemaan uutta työtä sillä tämmöset tapaukset on yleensä merkki yrityksen heikosta taloustilanteesta joten yleensä siitä ei seuraa kun yrityksen lopettaminen. - Ettei vain
tämä juttu ole taas provo! Jos ei niin ihmettelen ihmisten uusavuttomuutta. Miksi heti kirjoitella asiasta nettiin...
- Tee se
Sun pitää pyytää anteeksi tältä mieheltä. Ota hänen iso kyrpä siroon käteesi ja lypsä sitä kuin viimeistä päivää!
- Telaketjulepakko
Potki kasseille sitä pervoa. Niin että kukaan ei näe. Sit teet rikosilmoituksen jepeille ja syytät sitä raiskausyrityksestä. Mies on aina heikoilla. Kiäh kiäh kiäh...
- Ei jaksa präidää
Ylläpidon keksimää p*skaa jälleen kerran!
- Maan vaivaiset.
Uskovaisella miehellä on Uskonvapaus,Eli Jumala sovittaa kaikki hänen syntinsä jotka hän on uskossaan tehnyt.Eli onko sinulla viellä isompaa Tuomaria?
- 14
Henkisesti murskana, tönäisystä?
Lievä pahoinpitely?
Voi hyvät hyssykät sentään.
Tähänkö ollaan menossa, mikään ei saa maistua miltään, mikään ei saa haista miltään, sosiaalivaltio huudetaan apuun, jos joku tönäisee. Tuntuu ihan hullulta, missä on yksilön vastuu itsestään? Ei joka tönäisyä tarvitse edes kirjata. - HAH HAH
Jos nyt vaikka ottaisit ensin yhteyttä liittoon (jos sellaisessa olet), toiseksi työterveyteen näyttämään mahdolliset vammat ja keskustelemaan tilanteesta (liekö siellä sellaista ennen), poliisiin tekemään rikosilmoitus, ja sokerina pohjalla (otat tällä loparit), kerro meille työnantajasi nimi, loput voidaan lukea netistä, tai pistä naamakirjaan juttua, niin jokaikinen tietää varoa menemästä ko paikkaan töihin, ja hankkimatta tuollaisen yrityksen palveluita/tuotteita. Kosto on suloista.
- 26
Tönäisystä tulleet vammat, mene näyttämään lääkäriin. Tuliko tönäisystä mustelma kehoon vai mieleen? Mene toki keskustelemaan työnantajasi kanssa ja ala mustamaalat työpaikkaasi, toisaalta parempi, jos menet heti sanomaan itsesi irti.
Mene sitten suoraan Poliisille ja tee rikosilmoitus ja vie se aina sinne korkeimpaan asteeseen asti, maksata yhteiskunnalla se, että et osaa avata suutasi ja hoitaa omaa velvollisuuttasi puolustaa itseäsi "henkiseltä mustelmalta".
Kumpa kaikki eivät olisi aivan yhtä avuttomia, muuten meillä on kriisi päällä koko maassa. - Oikeuden Mukainen
Työpaikan vaihtaminen ja eroaminen ei ole ratkaisu työpaikalla esiintyvään kiusaamiseen.
Sinä menet ja puhut työpaikkasi henkilöstöpäällikölle, tai luottamusmiehelle, tai ammattiliittosi edustajille, kerrot koko tapauksen, joka on törkeänlaista työpaikka kiusaamista!
Mikäli esimies, toimitusjohtaja, hallituksenpuheenjohtaja on niin kyvytön, ettei pysty pitämään alaisiaan kurissa tällaisten kiusasten estämiseksi on hän osoittanut kyvyttömyytensä toimia ky. tehtävässä.
Sitten menet työterveys lääkärille ja kerrot koko tarinan hänelle ja sanot, ettet pysty menemään töihin, koska työilmapiiri on niin uhkaava.
Menet myös poliisille ja teet päällekarkauksesta, pahoinpitelystä syytteen ky. tönäisijää kohtaan. Laki takaa henkilökohtaisen koskemattomuuden, joka tarkoittaa sitä, että kenelläkään ei ole oikeutta esim töniä tai muutenkaan koskea toista ihmistä.
Olen ollut paljon tekimisissä näiden ns. uskovaisten kanssa ja ne voin todellakin uskontokunnittain nimetä:
- EV.Luterilaiset,
- Helluntalaiset,
- Lestadiolaiset.
- Ortodoksit,
- Katollilaiset,
Noista uskontokunnista löytyvät ne kiihkomielisimmät henkilöt, jotka usein eivät kunnioita lakia.
Eivätkä arvosta kanssaihmisiä vaan ovat itsensä korottajia ja ylimielisiä.
Vesittävät täysin kaiken sen mitä Raamattu ja Jeesus opetti, oman tahtonsa mukaan ns. tulkiten Raamattua, joka tarkoittaa Suomenkielellä suoraan sanottuna sitä, että Vääristelevät Raamattua ja näin mys Raamattua tutkimalla todistetusti syyllistyvät Jumalan pilkkaamiseen, koska Raamattu on Jumalan Sana. - Itselläni oli hieman
samantyylinen tilanne joitakin vuosia sitten. "Työkaveri" oli kaapinkokoinen äijä, joka ei oikein tykännyt kenestäkään. Minua hän vihasi jostain syystä kaikkein eniten. Yksi kaunis päivä hän vain päätti alkaa vittuilemaan ja uhkailemaan minua täysin ilman syytä. Asuimme samalla suunnalla, joten menimme samalla linja-autolla. Sain kuulla sitä ihmeellistä päänaukomista koko helvetin ajan kun kävelimme pysäkillä ja odotimme linja-autoa.
Kuulin myös monilta työkavereiltani... siis niiltä varsinaisilta kavereilta, että kyseinen äijä puhuu minusta jatkuvasti paskaa seläntakana.
Tämä(ihme kyllä) loppui vasta kun aloin tekemään samalla tavalla. Eli aloin puhumaan hänestä pahaa työkavereilleni, ja vittuilemaan hänelle takaisin.
Ilmeisesti hän lopetti kun huomasi, että en todellakaan ollut ainoa jolla oli tullut mitta aivan täyteen kyseisen henkilön päänaukomista.
Jotkut ihmiset vain ovat mulkkuja, ja mulkkuina pysyvät. Nämä ovat todennäköisesti juuri niitä henkilöitä, jotka jo kouluaikoina kiusasivat pienempiään. He eivät valitettavasti opi muulla tavalla, kuin sillä, että he joutuvat samaan asemaan kuin uhrinsa.
Koska tämä äijä ei käynyt minuun fyysisesti käsiksi(vaikka uhkailikin monesti asialla) niin en halunnut tehdä tästä sen suurempaa numeroa.
Jos et kuitenkaan saa kiusaamista loppumaan mitenkään, niin ota yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun, hänen on pakko puuttua asiaan. Jos näin ei tapahdu, niin ota yhteyttä isompiin tahoihin ja kerro että työsuojeluvaltuutettu/pomo ei tehnyt asialle mitään. - Ihmistuntija.
"Kuulin vielä hetki sitten että tämä mies oli soittanut yhdelle toiselle pomolle, kuinka minä olen keksinyt koko jutun. Kuka aikuinen mies käyttäytyy tuolla tavalla? Sanoo olevansa vielä uskovainen ja sanoo että tekee mitä tahansa niin hän pääsee taivaaseen...Uskon että hänessä on jotain pahasti pielessä."
Voihan olla, että tämä säälittävä itseään nuoremmille ja pienemmille isotteleva mulkvisti onkin persoonallisuudeltaan narsistiporsas.
Hän manipuloi työympäristöäsi levittämällä perättömyyksiä, yrittäen näin käännyttää muut puolelleen - ennenkuin jokin todella uskoisi ja asiaan puututtaisiin. - epäilyttävää
Tämä henkilö on siis työkaverisi? Miten työn tekemisestä mitään tulee, jos työkaverit ovat riidoissa toistensa kanssa? Työnantajan pitäisi huomata tämmöiset asiat ja vaihtaa työkavereita. Tomitteko työparina koko ajan samoissa tehtävissä? Meillä työtehtävät ja työkaverit vaihtelevat.
- epäilyttävää
Se vielä että toimin rakennusalalla ja työntekijöitä on toistakymmentä, joista vain osa on ollut työkaverini mm. katon rakentamisessa. Muita näen ainoastaan ruokatunnilla, mutta useinmiten ruokaillaan työkaverien kesken.
- jk
ota yhteytä ammattiliitttoon
- ei oo leikin asia
miten ammattiliitto kuuluu tähän asiaan? En voi myöskään ymmärtää miten työkaverit voivat olla toistensa kimpussa, koska työntekeminen kaverin kanssa on yhteistyötä. Työsuojeluvaltuutettu pitäisi puuttua työturvallisuuden takia työkaverien kinasteluun. Eri asia jos työ on paperityötä. Voi olla että yritys laitetaan toimintakieltoon työturvallisuuden laiminlyönnistä.
- saanko oikeutta
ei oo leikin asia kirjoitti:
miten ammattiliitto kuuluu tähän asiaan? En voi myöskään ymmärtää miten työkaverit voivat olla toistensa kimpussa, koska työntekeminen kaverin kanssa on yhteistyötä. Työsuojeluvaltuutettu pitäisi puuttua työturvallisuuden takia työkaverien kinasteluun. Eri asia jos työ on paperityötä. Voi olla että yritys laitetaan toimintakieltoon työturvallisuuden laiminlyönnistä.
Työskentelin turkkilaisessa pizzeriassa tasan yhden päivän! Heti alkoi seksiehdotukset ja kun omistaja seurasi vessaan hokien seksi seksi seksi... Lähdin samantien ja tietysti suoraan poliisiasemalle! Poliisit hakivat omistajan kuulusteltavaksi ja tietysti tämä kielsi kaiken. Väittipä vielä minun olleen laiska työntekiä ja suhtautuneen omistajaan ennakkoluuloisesti tämän etnisen taustan takia!
- T
Oikeuteen vaan!!
- ammattilaiset,
Nykyään ei tarvitse mennä itse oikeuteen. Voi ostaa käsittelyn palveluna. Palvelu on ilmaista asiakkaalle. Palvelun tarjoaja ottaa maksun vastapuolen korvauksista. Toisin sanoen palvelun tarjoaja vie asian oikeuteen ja saa maksun oikeiden määräämäöstä korvauksesta. Asiaka ei häviä mitään, jos palvelun tarjoaja häviää oikeuskäsittelyn.
- Voimia
Heti on provo jos ilmaistaan isoa kärsimystä??? Toiset ihmiset ovat herkempiä kuin toiset, ja mehän emmä tiedä kuinka ahdistavassa ilmapiirissä ap joutuu kärsimään.
Paljon mahdollista että se mies on narsisti. Silloin kannattaa vaihtaa työpistettä tai vielä parempi jos vaihtaa työpaikkaa. Tuollaisista ihmisistä kannattaa pysyä mahdollisimman kaukana, koska vievät luottamuksen ihmisiin täysin.
On olemassa sellainen kun työsuojelulaki, tuollaista ei tarvitse kenenkään sietää.- ei nyt aivan
Narsisteja on nykymääritysten mukaan jo joka toinen ihminen. Ennen oli vain mukavia ja mulkkuja ja siltä väliltä. Eiköhän pitäydytä vanhoissa määritelmissä eikä aleta pitämään joka toista "narsistina".
- viiraja
Kuule jos sinusta hän käyttäyti törkeästi niin sinä olet ainoa joka voi tehdä asialle jotain emme me täällä netissä. Mene ja sano miksisi käyttädyt noin.Ihimenen häkin on samallainen kuin sinäkin ja aina se on selvinnyt kokemusta on.Älä tee siitä suurta numeroa saat varmaan jatkaa ja vaikka ikuisen ystävän joka tukee sinua.
- ikävä tyyppi
Erittäin epäasiallista käytöstä.Kun pomo on nössö..niin hae apua työsuojelupiiristä Ko työntekijä kuuluisi nyt (pomon homma) laittaa (voit työterveydestä pyytää) työkykyarvioon.Tai ota yhteyttä työterv.huoltoon ja pyydä apua ja ko tyyppi sinne työkykyarvioon.Kaikki työntekijät eivät ole noin moukkia.Hän saa pyytää anteeksi sinulta!
- Eikä se edes riitä
Sovinto seksi on paikallaan.
- Totuus
No miksi se sitten tönäisi sinua? Taisit itse ensiksi kiusata sitä. Nyt on kuultu vain toinen puoli tarinasta.
- Venttiilikumi
Oliko teissä mitään vikaa?
- Ryhdy toimiin.
Ei tönäisy ole mikään pahoinpitely, vaikka nykyään hermoheikot pullamössösukupolven edustajat sen niin tulkitsevatkin ja laissa taitaa olla nykyään määritelty "lieväksi pahoinpitelyksi". Eihän se sellaista ole.
Huonoa käytöstä kylläkin. Sitten jos kaatuu ja loukkaa itsensä, niin kyseessä on pahoinpitely / vamman tuottaminen.
laki on joskus ihan naurettava.
Mutta tuo äijä on ihan mulkku työkaveri, tuohon pitää esimiehen puuttua ja vakavasti ja jos ei puutu, vie asia luottamusmiehelle ja työsuojelupiiriin. Yritä saada videolle tai nauhalle tätä ko. äijän törkeää käytöstä. Silloin olet vahvimmilla kuin pelkän sanan varassa. Jos saat jonkun todistamaan puolestasi, sekin olisi hyvä. - itsekin murskana
Minäkin olen ihan murskana.
- Keuhko.
Laitata tuntemasi iso äijä asialle pistämään äijää katiskaan. Ei se sen kummempaa ole.
- Teuvo.
Tiätsä miten teet. Laita puhelin äänittämään, mene hänen luoksensa tilanteessa jossa ei ole paljon kuulijoita ja kysy, miksi tönäisit minua. Hän kyllä tunnustaa sen jos ei ole kuulijoita ja perustelee tekoaan vaikka sit puolustellen tms. Anyway..saat todisteet nauhalle. Sit vain asia poliisille. Ja jo rupes kuule työkaverisi lipittämään sinulle että eiköhän käydä kahvilla ja sovita tämä juttu.
- Anonyymi
Olisit ottanut p.viherahon tapaan kameren esille ja kuvannut tapahtuman youtubeen.
No ei vaan. Se oli vitsi. Hauskoja videoita työpaikolita kyllä saisi jos niitä kuvaisi youtubeen.
Ex työpaikassani oli kanssa tyyppi joka käyttäytyi ihmeelliesti. Olis kyllä hauska saada tubeen videoita kaikkien nähtäville miten työkeästi jotkut käyttäytyvät työpaikoilla. en tiedä mistä se johtuu?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä422266Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2362055- 1111548
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1441291- 1151217
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1381114Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://271107- 741009
- 65973
- 70960