Suomi Areenan yleisö Porissa kohahti eilen, kun Airisto avasi tilaisuuden julistamalla, että
"tavis on nyt luuseri".
Oletko tavis?
86
321
Vastaukset
- Voisin ollakin
Tarkennusta kaipaa "tavis" määritelmä, onko tavis työtön/vähätöinen/laiska
Vai tekee hullunlailla töitä, ehkä tuo liikaa töitätekevä olisi minun mielestä tavis.
Ehkä tavis voisi olla hiljainen veronmaksaja, joka valittamatta maksaa tuet euroopan köyhille valtioille . - meeriamanda
Taviksella hän tarkoitti ihmisiä, palveluiden ja sisällön tuottajia ja suunnittelijoita sekä keskivertotuotteita. Esimerkiksi ihminen, joka on työssään keskinkertainen, ei ole Airiston mielestä hyväksi Suomen menestymiselle.
- Tavis on luuseri. Jos Suomi aikoo menestyä globaaleilla markkinoilla, tavallinen tuote ja palvelu ei riitä.
- Suomen tuotantokustannuksilla keskivertotuote ei mene kaupaksi, kun samantasoinen tuote voidaan valmistaa esimerkiksi Kiinassa halvemmalla. Maailmalla maksetaan kyllä hyvästä tuotteesta tai palvelusta, mutta tavanomainen eli tavis ei riitä.
lainaus IL -sivulta. Viisaastihan hän ekonomina asian näkee, suotta pillastua.Ihanan kivaa lukea kahta toisistaan erilaista, mutta samaa tarkoittaaa kommenttia (tummat silmät ja meeri) ja molemmat ovat ymmärtäneet Airiston sanoman oikein.
Tummat silmät ilmentää kommentissaan upeaa globaaliakieltä, Meeri ihanan ymmärrettävää suomen kieltä.
- henrjii
nooh ne on niitä vihapuheita, joilla halutaan jakaa kansaa, ja vihaamaan syrjäytyneitä
- k/k
Mäkin olen henkka tehny koko elämäni työtä ja maksanu hirveet verot mut en mää oo suomikuvaa kirkastanu.
Kylläpä nyt hävettää vai naurattaako sittenkin noi kirkastajien höpinät?
Toisaalt oon mä koneet hyvin korjannu ja aurannu sellasen polun et passaa siin nappaskenkillä tepastella. - henrjii
k/k kirjoitti:
Mäkin olen henkka tehny koko elämäni työtä ja maksanu hirveet verot mut en mää oo suomikuvaa kirkastanu.
Kylläpä nyt hävettää vai naurattaako sittenkin noi kirkastajien höpinät?
Toisaalt oon mä koneet hyvin korjannu ja aurannu sellasen polun et passaa siin nappaskenkillä tepastella.nämä menystäjät on jotain mukaosaajia, tai valeosaajia, jotka joku iso raha on nostanut esiin.
Tulee mieleen keisarin uudet vaatteet näistä pintaliitäjistä, niinkuin nokia, ei nähdä enää metsää puilta.
- plusmies
Lenitalle sanoisin, että älä tyri nyt, älä lyö yli nyt, älä antaudu angstin valtaan.
Ei Lenita vaivu pelon valtaan, hän on saanut jo kaiken hän vain kopistelee suomalaisia.
Kävin vieraisilla tuttava perheen luona. Perheen äiti on koko ikänsä tehnyt kauniita ja käsitöitä. Olin äimissäni ihastuksesta, mutta hänelle ne työt olivat tuherruksia.
Tässä ollaan monta taiteilijaa elää keskuudessamme, mutta he eivät osaa arvostaa työnsä tuloksia.
Lenita on oikeassa pitää nousta parhaaksi ja kuka nostaa ihminen itse.
Lenita nyt on tavis itsekin, pelkkä eliitin maskotti.
- oooo+
Jos hän tulisi pikkulasta metsäpolulla vastaan tämä säikähtäisi mikäli olisi kuullut sadun Hannusta ja Kertusta.
oooo+ kirjoitti:
Jos hän tulisi pikkulasta metsäpolulla vastaan tämä säikähtäisi mikäli olisi kuullut sadun Hannusta ja Kertusta.
Tosin se jo riittää saduksi että väittää nähneensä hänet metsäpolulla....
- 1943
Kyllä myönnän olevani tavis ja ihan onnellinen sellainen. Kaikkea ei mitata taloudellisella ja muulla ulkoisella menestyksellä. Suurin osa meistä tekee työnsä kunnolla, mutta ei halua mitenkään erikoisemmin erottautua massasta. Eikös silloin olla taviksia? Mainittu rouva on tietyllä tavalla menestynyt, mutta en kadehdi häntä. Moni muu on tehnyt kanssaihmisten elämän inhimillisemmäksi haluamatta silti loistaa teoillaan.
Eli et ole elämäntyölläsi edesauttanut suomikuvan kirkastamista?
Noinkohan on epäilen, et ole tavis. Käsittääkseni olet auttanut uraputkeen monta nuorta, työsi kautta.- 1943
korppis kirjoitti:
Eli et ole elämäntyölläsi edesauttanut suomikuvan kirkastamista?
Noinkohan on epäilen, et ole tavis. Käsittääkseni olet auttanut uraputkeen monta nuorta, työsi kautta.Minun käsitykseni mukaan tavis on julkkiksen vastakohta. Suurin os ihmisistä nauttii ihan tavallisesta elämästä pitämättä suurta mölyä itsestään ja tekemisistään.
1943 kirjoitti:
Minun käsitykseni mukaan tavis on julkkiksen vastakohta. Suurin os ihmisistä nauttii ihan tavallisesta elämästä pitämättä suurta mölyä itsestään ja tekemisistään.
Turha julkkis on tavis. Ja kyllä Lenita pelkästään naamallaan julkisuuteen nousseena on turha julkkis.
- supertavis
Lenitan höpinät sovi kuin jollekin Sarasvuon kaltaiselle yrityksissä kiertävälle saarnamiehelle, jos sillekään.
Tavis ja luuseri niin vakiintuneita käsitteitä, ettei niille ihan helposti tälläisiä uusia
merkityksiä kukaan pysty luomaan.
Eli hänen suurimmaksi viisaudeksi jää edelleen miesten valkoiset tennissukat. - hevat
Lenitana ei viitsisi suustansa päästellä tollaisia sanontoja.Moniko on kansastamme hyötynyt,hänen näyttelemisestä.Suurempia asioita on ,joku hiljainen sivistynyt ihminen,joka on saanut nuorten polkuja helpottaa.
Ei julkisuudella näyttelemisellä,sekä raharikkaana ninkuin
Lenita LEVITTELEE. HYI. En ole kovis, en edes kivis, kaipa se on oltava tavis. Hyvin menee näinkin, luuseri tai ei.
- .,.
Lenita on jo itsensä vanki ja voi vain kuvitella minkä työn joutuu tekemään, kun sen pörröpään laittaa ulosmenokuntoon.
- Tennari Topi
Arvatkaa vaan hävettääkö mua - ihan hirveästi. Huomasin juuri,että jalassani ovat valkoiset urheilusukat - ns. tennarit. Ettehän vaan kerro Lenitalle mitään. Sen päivä menee muuten ihan piloille.
- bessie*
Topi, tennarit on kengät.
Lenita muuten sanoi jo kauan sitten, että pitäkööt minun puolestani vaikka jalkarättejä! - T....... Topi
bessie* kirjoitti:
Topi, tennarit on kengät.
Lenita muuten sanoi jo kauan sitten, että pitäkööt minun puolestani vaikka jalkarättejä!Kiitos informaatiosta.
"Simmarit,sammarit,kummarit ja pipo" vai miten se oli ? - TaaviTee
T....... Topi kirjoitti:
Kiitos informaatiosta.
"Simmarit,sammarit,kummarit ja pipo" vai miten se oli ?Jalkarätit on armeijassa ja varsinkin jollain Kirkkojärven marssilla ihan ehdottomat ! Kokeiltu on. Lenita voisi tältä osin pitää jo suutaan pienemmällä, ja taitaa pitääkin (ikivanha juttu).
Mutta se on totta että huippuun pitää pyrkiä kun vientituotteita suunnitellaan. Turhaa halpaa roinaa (sitä tavista?) tulee maailmalta liikaa meillekin asti. Tekevät halvoilla palkoillaan. Meillä täällä on isot palkat.
Tavis ihmisenä on ihan hyvä, paras vaihtoehto, mielestäni.
- Ylpeänä tavis
Jos luuseriksi märitellään ihminen,joka ei ole työllään auttanut Suomea menestymään, ei montaakaan lusueria Suomesta löydy. Otetaanpa vaikka esimerkisi suomalainen verotus. Kaikki veroja maksavat auttavat Suomea menestymään, sillä ilman veroja ei ole Suomi-nimistä valtiota. Useimmat äidit ja isät ovat lastensa menestymisen takana eli sen takana, että lapsista tulee veronmaksajia. Olivat sitten iloisia sellaisia tai eivät.
Valitettavasti en oikein enää jaksa ihailla rouva Lenitaa. Mitä hyödyttää haukkua kansalaisia? Haukkumallako meistä kehittyy muka uuden Nokian luojia? Ei toki, kyllä menestystekijät ovat olosuhteissa, kasvualustassa, ihmisen luonteessa ja monessa muussa tekijässä, hyvää onnea tai tuuria unohtamatta. Sitäpaitsi ei ole menestyjää, jollei ole myös tavista. Tavallisia puurtajia tarvitaan, ainakin niitä veroja maksamaan.
Lenitan menestyksen takana on hyvä, keskiluokkainen, varakaskin perhe, mikä takasi hänelle hyvän koulutuksen ja isä suhteillaan myös sellaiset linkit,että tyttö pääsi aikoinaan maailmalle. Aikana, jolloin hyvin harvalla suomalaisella oli mahdollisuus matkustella ja vielä harvemmalla opiskella. Syynä tähän ei ollut se,etteikö Lenitaa lahjakkaampia olisi ollut vaan rahan puute (ja suhteiden).
Pylvään päältä on toki helppoa tuomita, kun itse ei ole kasvattanut yhtään veronmaksajaa, talous on ollut aina kunnossa, suhteita on ollut. Kauneuskuningattaria on Lenitan aikana palvottu turhaankin ja he ovat saaneet mediassa tilaa eli tulleet tunnetuiksi varsin vähäisillä avuilla. Julkisuus on taannut heille kuitenkin poikkeuksetta leveän leivän, jos he itse ovat sitä halunneet. Esimerkkinä tästä Lenitan lisäksi vaikkapa Tanja Karpela.
Lenitan tauti on julkisuudenkipeys. Se vaivaa häntä ajoittain kovasti, suorastaan kohtauksittain. Kun ei kukaan kysy, pitää huutaa, on hänen mottonsa. Mikä tässäkin jutussa on oikeastaan asia? Ei mikään muu, kuin se,että rouva pääsee esille. Surullista. Voisi olettaa,että hänellä olisi ollut painavampaakin asiaa, kun ottaa huomioon,että ikää on jo isoisoäidin verran. Uusi kirja on varmaan tulossa ulos ja siihen tarvitaan julkisuutta. Käy se näinkin ja tulee halvemmaksi kuin iso markkinointikoneisto varsinkin, kun ajoissa aloittaa.
Suuret sanat eivät suuta halkaise. Päivittäin ja hetkittäin on voittajia ja häviäjiä. Silti "tämän päivän voitetut ovat huomispäivän voittajia ja ei koskaan on jo huomenna". On ikävää,että Lenita kaivaa ruoskaa kupeistaan juuri nyt, jolloin eniten tarvitaan rohkaisua ja uskoa huomiseen eli jaksamista. Sitä toivon kaikille ja Lenitan toivotan Eino Grönin seuraksi Jenkkilän eläkeläiskylään laukomaan suuria totuuksia.- bessie*
Työtäänhän Lenitakin vain tekee. Eiköhän hän pyydettynä ja tilattuna mene eri tilaisuuksiin puhumaan ja kohauttamaan.
bessie* kirjoitti:
Työtäänhän Lenitakin vain tekee. Eiköhän hän pyydettynä ja tilattuna mene eri tilaisuuksiin puhumaan ja kohauttamaan.
Niin olen aina ihaillut Lenitaa. Seurasin jonkin jakson TV-ohjelmaa Linnan tähdet, jossa hän oli mukana. Lenita oli ehdottomasti suosikkini. Kursailematon avoin persoona.
- bessie*
korppis kirjoitti:
Niin olen aina ihaillut Lenitaa. Seurasin jonkin jakson TV-ohjelmaa Linnan tähdet, jossa hän oli mukana. Lenita oli ehdottomasti suosikkini. Kursailematon avoin persoona.
En suorastaan ihaile häntä ihan varauksitta, usein olisin hänenä valinnut ja esiintynyt vähän toisin. Uskon kuitenkin hänen olevan rehellisesti oma itsensä. Ylilyönnit ovat varmastikin harkittuja ja kuuluvat työrooliin.
Arvostan monia asioita hänessä. Hän mm. on myös kaikkein heikoimpien naisten puolella, ei niinkään niiden, jotka katselevat pelkkiä kehyksiä ja tukirakennelmia ja väittävät, että siinä on lasikatto vaikka ei olekaan. Hän on myös lapsen puolella.
Suomi Areenalta kuulee yhtä sun toista, joka pistää miettimään rikkaiden suhdetta nuorisotyöttömyyteen.
Jhallis Harkimo patisti nuorten työttömien perheitä ottamaan lisää vastuuta nuortensa työllistämiseksi.
Kyllä Jhalliksen pojille työtä löytyy siitä pitänee huoltä isukki, mutta entä ne tavalliset perheen vanhemmat kuinka he auttavat lapsiaan työllistymään?
Kaukana tuntuu olevan todellisuus hyvintoimeentulevien ajatusmaailmasta..- p-pauke*
Totta, mutta kaukana on monen yli kuusikymppisenkin ajatusmaailma. (palstalta opittua)
Nuoria työttömiä haukutaan ja muistellaan, kuinka itse oltiin fiksuja ja tehtiin töitä.
Aika vaan oli toinen ja se unohdetaan. p-pauke* kirjoitti:
Totta, mutta kaukana on monen yli kuusikymppisenkin ajatusmaailma. (palstalta opittua)
Nuoria työttömiä haukutaan ja muistellaan, kuinka itse oltiin fiksuja ja tehtiin töitä.
Aika vaan oli toinen ja se unohdetaan.Olen nuorten kanssa päivittäin tekemisessä samoin kuin Petze meillä kun on nuorimmat vielä kotona ja elämänsä alkumetreillä. Työllistyminen korvessa on vaikeaa ja siksi minua ärsytti tuo Jhalliksen lausunto.
Tietty jos minulla olisi vielä oma yritys kuten silloin kun esikoinen oli nuori se auttoi häntä, hän sai sitä tarvittavaa työkokemusta rinnallani. Nyt Petze tytär työllisti osa-aikaisesti pikkuveljensä yrityksessä jossa toimii esimiehenä. Kuopukseni kohdalla työllistymisratkaisu on jo kinkkisempää.- ent. hoitaja
korppis kirjoitti:
Olen nuorten kanssa päivittäin tekemisessä samoin kuin Petze meillä kun on nuorimmat vielä kotona ja elämänsä alkumetreillä. Työllistyminen korvessa on vaikeaa ja siksi minua ärsytti tuo Jhalliksen lausunto.
Tietty jos minulla olisi vielä oma yritys kuten silloin kun esikoinen oli nuori se auttoi häntä, hän sai sitä tarvittavaa työkokemusta rinnallani. Nyt Petze tytär työllisti osa-aikaisesti pikkuveljensä yrityksessä jossa toimii esimiehenä. Kuopukseni kohdalla työllistymisratkaisu on jo kinkkisempää.Liekö Hjallis Harkimo? Ei Jhallis :).
Muuten olen ihan tavis ja ehkä mulle riittää itselleni se kunnia, että olen Suomen vanhuksia hoitanut hyvin lähes 30 vuotta. Tai ei mikään kunnia vaan hyvä mieli siitä asiasta. Se on ollut työtä Suomen eteen ja työtä niiden eteen, jotka Suomen ovat aikoinaan rakentaneet ja taistelleet Suomelle itsenäisyyden. - 1.1947
ent. hoitaja kirjoitti:
Liekö Hjallis Harkimo? Ei Jhallis :).
Muuten olen ihan tavis ja ehkä mulle riittää itselleni se kunnia, että olen Suomen vanhuksia hoitanut hyvin lähes 30 vuotta. Tai ei mikään kunnia vaan hyvä mieli siitä asiasta. Se on ollut työtä Suomen eteen ja työtä niiden eteen, jotka Suomen ovat aikoinaan rakentaneet ja taistelleet Suomelle itsenäisyyden.Ent. hoitajan aatoksiin on helppo yhtyä. Ollaan tietyllä tavalla taviksia 1943 tyyliin. Ei pidetä suurta meteliä tekemisistämme.
Huomaan ajoittain "työni" edelleen jatkuvan. Se on iholla se tekemisen meininki. Autetaan, kun voidaan.
- RosaLiiin
Onkohan Nokiastakin tullut tavis kun ei pysty enää kirkastamaan tätä nuhruista Suomi-kuvaa, vaan lipuu ja lipuu tämäkin lippulaiva. Apuvoimiksi on haettu isolla rahalla porukkaa milloin jenkeistä milloin japanista yms. Silti vain lipuu ....
Minua on aina kiehtonut ajatukset suomalaisesta sisusta ja läpi vaikka harmaan kiven. Mutta kun nyt näyttää kaikki hyvä karkaavan maailmalle ja monessa asiassa luotetaan enemmän joihinkin ulkomaisiin guruihin niin näyttää näillekin ajatuksille käyvän huonosti. Edes suomen päättäjät ja johtajat eivät luota suomalaiseen sisuun (vain juhlapuheissa), vaan myyvät kaiken tavoin suomen muille maille vierahille. Tanssivat muiden viheltelevän pillin tahtiin poloiset.
Nykyajan epäjumalia ovat korot ja pörssikurssit, Prosentti sinne tai tänne ja ahneuden ritärit ovat liikkeellä kuin hyenat.
Jos tavallista omista asioistaan huolehtivaa suomalaista nimitetään luuseriksi niin siitä vaan.
Mielelläni ja ylpeänä, olen tavis.Miksi ostaa suomalaista tuotetta? Nokian puhelimeni hajosi, siirryin samsungiin. No tietty siksikin, että se pieni simpukkamallinen viehätti ja oli jo valmiina pöytälaatikossani. Se oli toiminut varapuhelimena ja nyt ykköspuhelimena ja täytyy sanoa hyvin kuuluu ; ) Niin minä en tarvitse kameraa puhelimeeni tai muita hienouksia kun minulla on mm. uusi samsungin kamerakin.
Kaikki tiet johtavat itään.- meitä on moneksi
korppis kirjoitti:
Miksi ostaa suomalaista tuotetta? Nokian puhelimeni hajosi, siirryin samsungiin. No tietty siksikin, että se pieni simpukkamallinen viehätti ja oli jo valmiina pöytälaatikossani. Se oli toiminut varapuhelimena ja nyt ykköspuhelimena ja täytyy sanoa hyvin kuuluu ; ) Niin minä en tarvitse kameraa puhelimeeni tai muita hienouksia kun minulla on mm. uusi samsungin kamerakin.
Kaikki tiet johtavat itään.Voi, voi! Sinullako on uusi kamerakin? Ja viellä simpukkamallinen puhelin? Ei voi olla totta? Ja minulla ei edes ulkohuusia. Sisä vessaan pitää paskoa.
Lapseni tosin joskus moittivat, miksi pidän kolmea puhelinta ja mikään niistä ei ole mukana, jos ulos lähden. Ennenkaikkea, jos olen heillä kotimiehenä, niin millään ei saa yhteyttä. - hyi hittolainen
meitä on moneksi kirjoitti:
Voi, voi! Sinullako on uusi kamerakin? Ja viellä simpukkamallinen puhelin? Ei voi olla totta? Ja minulla ei edes ulkohuusia. Sisä vessaan pitää paskoa.
Lapseni tosin joskus moittivat, miksi pidän kolmea puhelinta ja mikään niistä ei ole mukana, jos ulos lähden. Ennenkaikkea, jos olen heillä kotimiehenä, niin millään ei saa yhteyttä.Säälin sinua puutteistasi, mut onneksi sulla on tietsikka, jolla voi ilkeitä kitjaimia tuottaa.
korppis kirjoitti:
Miksi ostaa suomalaista tuotetta? Nokian puhelimeni hajosi, siirryin samsungiin. No tietty siksikin, että se pieni simpukkamallinen viehätti ja oli jo valmiina pöytälaatikossani. Se oli toiminut varapuhelimena ja nyt ykköspuhelimena ja täytyy sanoa hyvin kuuluu ; ) Niin minä en tarvitse kameraa puhelimeeni tai muita hienouksia kun minulla on mm. uusi samsungin kamerakin.
Kaikki tiet johtavat itään.Noksut hajoo, koska niitä ei enää tehdä Suomessa.
Samsung mullakin on.- Simpukka!
meitä on moneksi kirjoitti:
Voi, voi! Sinullako on uusi kamerakin? Ja viellä simpukkamallinen puhelin? Ei voi olla totta? Ja minulla ei edes ulkohuusia. Sisä vessaan pitää paskoa.
Lapseni tosin joskus moittivat, miksi pidän kolmea puhelinta ja mikään niistä ei ole mukana, jos ulos lähden. Ennenkaikkea, jos olen heillä kotimiehenä, niin millään ei saa yhteyttä.Toisten aivoilla ajattelu säälittää!
Oletko hankkinut älypuhelimesi todelliseen tarpeeseen vai vakuuttaaksesi olevasi "ajassa mukana"?
Jos kyse on viimemainitusta vaihtoehdosta niin kuulut siihen onnelliseen ihmisryhmään joka saa sielulleen rauhan jonkin teknisen vekottimen hankinnalla.
Kyllä kanssaihmisten suoma arvostus kasvaa! minttupuu kirjoitti:
Noksut hajoo, koska niitä ei enää tehdä Suomessa.
Samsung mullakin on.Mun nokialainen ei oo hajonnut vaikka sittä olen (paiskinut) pitkin seiniä :)
Monta kertaa tippunut ja lentänyt ja moneen osaan mennyt.
Mutta aina vaan toimii.
Ja olenko tavis.
Totta kait olen.
Kait sitten jonkun mielestä se luuserikin.
Olen onnellinen tavis.
Ihan olen tavallinen tavis, mutta luuserina en itseäni pidä. Lenita saa mun puolesta puhua mitä sylki suuhun tuo, se ei ole mun jumalani jonka sanaa pitäisi kuunnella saatika seurata kieli pitkällä.
- demeter
Mikäs uutinen tuo nyt sitten oli, Lenitan lausumana ? Samoja asioita hän on jauhanut niin kauan kuin muistan. Eikä hän ole edes ainoa.
Minustakin Lenita on jäänyt oman julkikuvansa vangiksi: sama ulkonakö, sama tyyli, samat puheet. Jossakin muistan hänen puhuneen ikääntymisestä ja tietysti siihen tyyliin, että yli 70-vuotiaskin voi painaa täysillä. Kuitenkin hänen omassa olemuksessaan ikä näkyi sselvästi: puheessa oli sama paatos, mutta "tuota, tuota " -
välirepliikki toistui aika usein. Liikkuminen oli varovaista ja jäykkää - vai johtuiko se sitten piikkikoroista, tiedä häntä.
Tietyn naistyypin ikoniksi Lenita varmasti kelpaa. Onhan hän näyttävä, sitkeä ja
omanarvontuntoinen. Minulle ei vain koskaan ole selvinnyt, millä alalla hän on menestynyt, muodin vai ? Ja onhan hän osannut tuotteistaa ja markkinoida itsensä, joka sen nyt meriitiksi lukee. Tavis olen minäkin. Luuseriksi en itseäni luokittele....Tavallinen tallaaja..
- kansan huulilla taas
Lenita on selkeästi päässyt tavoitteeseensa, hänestä puhutaan taas......
- okkigaam
On mukavaa olla taviksena,.
Ei tarvitse pitää kulisseja pystyssä. Ei pingottaa missään mitä ei halua. Elämä on tasapainossa, tyytyväisenä totean säännölliset tulot eläkkeenä näin epävarmassa yhteiskunnassa. Lenitalla on luulo olla se joka sanoo miten suomalaisen pitää olla ja elää. Ihan tennissukista lähtien.
Tavis ei ole luuseri. Tavis on normaali tasapainonen hekilö joka luottaa itseensä.
Siinä normit.
maagikko - . :)
Hymmi Lenita Aulikki Airisto.
Monikohan meistä on valittu Suomen Neidoksi? Monellakohan 75-vuotiaalla on ollut aikoinaan mahdollisuus kouluttautua diplomiekonomiksi Svenska handelshögskolanista?
Moniko meistä on ollut naimisissa poliitikon kanssa? Moniko on ollut mallina, laulanut levylle, kirjoittanut kirjoja, arvostellut tennissukkia, seurustellut Loirin kanssa?
Mainitsit Linnan tähdet, minulta pehmeni paljon Lenita-kuvani sitä katsoissani.
Tavis - luuseri? Tavis on ihminen, joka on kukin meistä, ei monikaan saa ei-taviksen meriitteihin mahdollisuutta.
Silti toivoisin pehmeyttä arvosteltaessa itseään "vähäpätöisempiä".
Kaikille ei Kohtalo anna tähtiä taivaalta, ei kaikkia helmiä simpukoista.
Kaikki eivät edes osaa uida, saati sukeltaa aarteita. :))
'Tavis on luuseri', silmäkulmani saa tuo lause nousemaan.
Kuka meistä ihmisistä pystyy muita ja heidän kykyjään määrittämään?
.- 1943
Hyvin kirjoitit. Lapsilleni olen sanonut, että toivon vain, että he olisivat onnellisia ihmisiä. Ei tarvitse olla mitään erityistä, ei olympiavoittaja, ei huomattavasti varakkaampi kuin lähiympäristö. Itsekin olen onnellinen tässä tavallisessa elämässä. Olen saanut tuottaa iloa monelle lähimmäiselle. Minut on hyväksytty sellaisena kuin olen, ulkonaisestikin melko luomuna. Sanoin lapselleni, kun hän urheili, että hän on voittaja jo lähtöviivalla. Kaikilla ei ole mahdollisuutta edes kävellä sinne.
- . :)
1943 kirjoitti:
Hyvin kirjoitit. Lapsilleni olen sanonut, että toivon vain, että he olisivat onnellisia ihmisiä. Ei tarvitse olla mitään erityistä, ei olympiavoittaja, ei huomattavasti varakkaampi kuin lähiympäristö. Itsekin olen onnellinen tässä tavallisessa elämässä. Olen saanut tuottaa iloa monelle lähimmäiselle. Minut on hyväksytty sellaisena kuin olen, ulkonaisestikin melko luomuna. Sanoin lapselleni, kun hän urheili, että hän on voittaja jo lähtöviivalla. Kaikilla ei ole mahdollisuutta edes kävellä sinne.
Noh joo. :)
Eipä kauan mehiläis/muurahaispesän kuningatar viihdy ilman työläisiään.
Joten itse itseäni kunnioitan tämän yhteiskunnan selviytyjänä.
Omalla ahkeruudellani ja tietämykselläni olen palkkani ansainnut.
Olen sitten tavis = luuseri, sanoilla voi leikkiä.
Tuskinpa Lenitakaan halusi muuta, kuin hetken hätkäyttää kuulijoitaan?
Medialla on kyky haistella jälkiä, kuin vihikoiralla.
1.tavis, tavallinen
2. loser,häviäjä
Tavallinen häviää. Kuten kilpaurheilussa tavallinen ei voi voittaa.
Miksi ihmiset suuttuvat jos joku käyttää sanontoja, jotka ovat osuvia tähän aikaan sopivia ja hyviä.
Koetteko Lenitan sanomiset loukkaukseksi itsenne kohtaan?
Minä en tunne olevani tavis, olen selvinnyt monesta sopasta ehjänä, voittajana.- . :)
Minä en voi puhua monikossa.
Minua ei loukkaa kenenkään mielipide, sehän on vain hänen ikiomansa.
Minä olen aina ihaillut Lenitaa, sitä kuinka hän on jo ikiajat päässyt toteuttamaan itseään. Hänellä on ollut kykyä rikkoa rajaa naisten ja miesten maailman välillä, ansio jo itsessään.
Hän, jos kuka, on etevä, älykäs ja edustava.
Kukin meistä, niin uskon, on joutunut selviämään sopista, jos toisistakin. Mutta kun ne ovat meille useimmille niin tuttuja, niitä ei osaa ylistää.
Enpä vaihtaisi osaani, jos ei kukaan toki omaani.
"Me ollaan voittajia kaikki". Limperin Hilmakaan ei ollut tavis.
. - Kileksis Avi
Iki-Kianto ei ole todellakaan mikään tavis, onneksi olkoon.
Jokainen meistä on ihmisenä ainutlaatuinen. Kovin on veteen piirretty viiva tavallisen ja epätavallisen välillä eikä kaikki erikoisuus ole kunniaksi kantajalleen.
Ilman enemmistön yhteistä tahtoa ja tekoja tämä maa ei ole edistynyt eikä edisty mihinkään. Tekijät ratkaisevat, eivät puhujat.- Ooii !
mikä älyleimahdus kyseiseltä vanhukselta.
Tuon asianlaidan tiesin jo kakarana. - ansmunnauraa.
Eli, 99% meistä on luusereita?
Minä, sinä, hän? - tyhmä selviytyjä
suhteellisuustaju on eräs oman elämänsa selviytymiskeino.
- ...
Hokasin otsikon, en lukenut tarkemmin.
Tässä ketjussa kai kaikki oleellinen ilmeisimmin tullut jo esiin. Mäkin olen sitä mieltä, että tavis ei ole menestyjä, kyllä se on luuseri. Nykyaikana kun suomessa kuitenkin aika hyvin asiat, alin sosiaaliluokkakin sentään pysyttelee elossa, täällä kai tuudittauduttu luuloon, että mikäs tässä, meneehän tää näinkin.
Menestyksellä pitää olla tekijänsä. Iteasiassa nyt pitäs menestyjäkapasitetttia kyllä löytyä, koulutustaso on kohdillaan ja resurssejakin pitäisi löytyä. Mua epäilyttää, riskonottokykyä puuttuu. Ei kv- kuvioissa pärjää sillä, että on hyvät koulut ja ollut jossain Nokian tusinainsinöörinä tai suhteellisen alkeellista työtä tekevä paperimies. Montakohan suomalaista johtajaa lie Microsoftilla jenkkilässä, en tiedä. Mutta joku Linus Thorwalds loi oman uransa itse, jenkkilään. Hitto tänne pitää palkata Mikkisoftalta kaveri saneeraamaan Nokia, kun suomesta ei löytynyt kaveria, joka ois siihen hommaan alkanut.
Että mun tulkinnan mukaan Lenita koitti paukuttaa sitä, että ei hommat itestään tapahdu, pitäis olla tekijöitä.
Nyt muuten paukutettu kovasti Jollasta. Saapi nyt näkee, miten tulee menemään, yritystä ei ainakaan näytä puuttuvan. Ja Angry Birds ei ikinä ois lyöny itteään läpi tavis porukalla.
=DW=- Pirre*
Mutta eihän kaikista ole esim. peliohjemistojen lujiksi, meitä ns. taviksiakin tarvitaan...tai ..no ei meitä enää, mutta jne..:)
P.e. ei ollu tavis sekään tohtori joka kaularankani pellitti..ei onnistus miulta.. - 1943
Ja minä selviän ihan hyvin ilman Angry Birds-peliä. Ns kehitys kulkee omaa rataansa, mutta mites sitten suu pannaan, kun ruoka loppuu? Nämä alkutuotannon parissa touhuavat ovat myös tärkeitä.
- ...
1943 kirjoitti:
Ja minä selviän ihan hyvin ilman Angry Birds-peliä. Ns kehitys kulkee omaa rataansa, mutta mites sitten suu pannaan, kun ruoka loppuu? Nämä alkutuotannon parissa touhuavat ovat myös tärkeitä.
Suomesta ei viedä paljoa nauriita tai mämmiä yhtään minnekkään. Hetelmät ei kasva, ei riisi, ei pitsat kasva suomessa ollenkaan. Ettäs se siitä alkutuotannosta.
=DW= - .
... kirjoitti:
Suomesta ei viedä paljoa nauriita tai mämmiä yhtään minnekkään. Hetelmät ei kasva, ei riisi, ei pitsat kasva suomessa ollenkaan. Ettäs se siitä alkutuotannosta.
=DW=Mustikoita ja karpaloita ainakin viedään, kuin monia muitakin luonnon antimia.
Ei vain kiinnosta suomalaisia poimijoita. - ...
. kirjoitti:
Mustikoita ja karpaloita ainakin viedään, kuin monia muitakin luonnon antimia.
Ei vain kiinnosta suomalaisia poimijoita.Jep, thaipoimijat on kai sitten tämän päivän taviksia suomessa, mitä suomalaiset sitten on, jos tavikset on luusereita? Että se niinkuin alkutuotannosta taas.
Hitto, suomeen tuodaan maitoa, kauraa, ties mitä ulkomailta, kun suomalaiset alkutuottajat ei voi niitä viljellä, että pysyy kansalaisten elintarvikekustannukset mahdollisimman alhaalla. Hankala myydä eioota globaalisti, Nokiakin sen huomasi, jonkin verran jälkijunassa. Alkutuotanto on nyt känyköissä, paperissa, laivanvarustamisessa, ties missä asioissa nykyään jossain muualla kuin suomessa. Että täällä on enenpi taviksia hoitelemassa asioita, mihin tarvittaisiin erityislahjakkuuksia. Kuka tahansa oppii käyttämään kolvia tai ajeleen traktoria, mutta kun homma pitäis olla kannattavaakin.
Suomessa liikaa työmuurahaisia ja kuhnureita, johtajat ja innovaattorit vähissä. Johtuu muuten erittäin suurelta osalta siitä, että suomi on pieniväestöinen maa. Täällä olisi erityisen tärkeää löytää menestyjiä kansalaisten seasta, hankala kilpailla jenkkien, tai pikapuoliin jonkin Intian tai Kiinan tai Venäjän kanssa pitemmän päälle. Jos nykymeno jatkuu, loppujenlopuksi suomessa on halpatyömaa, täynnä oikein totaaliluusereita.
=DW= 1943 kirjoitti:
Noo, havainnollisin esimerkki siitä miten usko näihin elämisen kannalta marginaalisiin juttuihin toimii liike-elämässä saatiin kun täältä lähdettiin maksamaan miljardeja saksalaisesta ilmakuplasta aikoinaan, ajattelematta etteivät ihmiset voi maksaa puhelinlaskustaan enempää kuin mitä jää kun elämän perustarpeet on ensin tyydytetty... perustarpeisiin lasketaan ruoka, vesi ja suoja ulkoisia luonnonvoimia vastaan muttei viihdettä.
Siksi osaaminen noilla elämän perustarpeisiin liittyvillä aloilla antaa strategisesti riskittömämpää tuottoa kuin kännykät, pelit, ja vastaavat...- .. .....
... kirjoitti:
=DW=Onneks globaali vienti ja tuonti toimii.Suomesta viedään kakunpohjia Englantiin,
ja sieltä taas tuodaan Suomeen... kakunpohjia. - .
... kirjoitti:
Jep, thaipoimijat on kai sitten tämän päivän taviksia suomessa, mitä suomalaiset sitten on, jos tavikset on luusereita? Että se niinkuin alkutuotannosta taas.
Hitto, suomeen tuodaan maitoa, kauraa, ties mitä ulkomailta, kun suomalaiset alkutuottajat ei voi niitä viljellä, että pysyy kansalaisten elintarvikekustannukset mahdollisimman alhaalla. Hankala myydä eioota globaalisti, Nokiakin sen huomasi, jonkin verran jälkijunassa. Alkutuotanto on nyt känyköissä, paperissa, laivanvarustamisessa, ties missä asioissa nykyään jossain muualla kuin suomessa. Että täällä on enenpi taviksia hoitelemassa asioita, mihin tarvittaisiin erityislahjakkuuksia. Kuka tahansa oppii käyttämään kolvia tai ajeleen traktoria, mutta kun homma pitäis olla kannattavaakin.
Suomessa liikaa työmuurahaisia ja kuhnureita, johtajat ja innovaattorit vähissä. Johtuu muuten erittäin suurelta osalta siitä, että suomi on pieniväestöinen maa. Täällä olisi erityisen tärkeää löytää menestyjiä kansalaisten seasta, hankala kilpailla jenkkien, tai pikapuoliin jonkin Intian tai Kiinan tai Venäjän kanssa pitemmän päälle. Jos nykymeno jatkuu, loppujenlopuksi suomessa on halpatyömaa, täynnä oikein totaaliluusereita.
=DW=Joopajoo, loppujen lopuksi ja on ihan sama, ollaanko taviksia vai innovaattoreja.
Kumpikaan lahko ei kukoista ilman toistaan.
Saa siinä johtaja johtaa harhaanjohdettavaansa, jos ei homma hoidu.
Alaisten nopea järki ja käytännön hoksaaminen ovat yhtiön ainoat onnen avaimet.
Onhan meillä hyviä seipäänheittäjiä ja suunnistajia. Kunpa osaisimme ennalta ennustaa, kuin kumisaapasfirma aikoinaan, mikä on huomisen tarve.
Mooseksen perintöosakkeet olisivat onneksemme.
Mikä on luuseri? Syrjäytetty poloinen, "kunnon kansalaisen" ovimatto.
Unen tae, kun voi kuvitella itsensä paremmaksi?
. - ...
yohuuhkaja kirjoitti:
Noo, havainnollisin esimerkki siitä miten usko näihin elämisen kannalta marginaalisiin juttuihin toimii liike-elämässä saatiin kun täältä lähdettiin maksamaan miljardeja saksalaisesta ilmakuplasta aikoinaan, ajattelematta etteivät ihmiset voi maksaa puhelinlaskustaan enempää kuin mitä jää kun elämän perustarpeet on ensin tyydytetty... perustarpeisiin lasketaan ruoka, vesi ja suoja ulkoisia luonnonvoimia vastaan muttei viihdettä.
Siksi osaaminen noilla elämän perustarpeisiin liittyvillä aloilla antaa strategisesti riskittömämpää tuottoa kuin kännykät, pelit, ja vastaavat...Kommunismi etenee, kapitalismi pakenee :D
Sä oot dorka, et tajua koko asiasta yhtään mitään. Valitettavasti et ole ainoa.
=DW= ... kirjoitti:
Kommunismi etenee, kapitalismi pakenee :D
Sä oot dorka, et tajua koko asiasta yhtään mitään. Valitettavasti et ole ainoa.
=DW=Itselläsi tuntuu olevan vaikeuksia pysyä kiinni tässä maailmassa kun alat horista jotakin kommunismista... juo välillä vettä...
- ...
yohuuhkaja kirjoitti:
Itselläsi tuntuu olevan vaikeuksia pysyä kiinni tässä maailmassa kun alat horista jotakin kommunismista... juo välillä vettä...
"perustarpeisiin lasketaan ruoka, vesi ja suoja ulkoisia luonnonvoimia vastaan"
Tarkoittaako "ulkoiset voimat" globalisaatiota? Miten se nyt olikaan, sähän olit loispummieläkeläinen? Ruokaa, vettä ja suoja globalisaatiota vastaan siis riittää, sama kai se tuleville sukupolville sitten on :D
=DW= - kuukumottaa?
... kirjoitti:
Tarkoittaako "ulkoiset voimat" globalisaatiota? Miten se nyt olikaan, sähän olit loispummieläkeläinen? Ruokaa, vettä ja suoja globalisaatiota vastaan siis riittää, sama kai se tuleville sukupolville sitten on :D
=DW=Eiköhän jokainen elämäänkykenevä sukupolvi kanna oman kortensa evoluution lastentarhaan?
Tuskin isit jä äidit kovin kauas kykenevät kykenemättömiä työntämään?
Sikäli mikäli on edes jälkeenjääviä.
Loispummieläkeläinen, lie sinun oma mottosi muista ihmisistä?
Missä sinun loistosi loistaa? Sateenkaaressa, ilmaisessa ilmiössä? - ...
... kirjoitti:
=DW="Siksi osaaminen noilla elämän perustarpeisiin liittyvillä aloilla antaa strategisesti riskittömämpää tuottoa kuin kännykät, pelit, ja vastaavat..."
Mitä muuten siivoojat ja jätekuskit oikein tuottavat? Joopa osa tuottaa polttoainetta, suurin osa vain pelkkää jätettä kaatopaikoille. Mitenkähän ois ollut, jos jätteille ois jäänyt keksimättä hyötykäyttöä? Ai niin, samalla lailla kuin maapallolle, joka on nyt jo pahasti ylikansoitettu, koska "perustarpeisiin lasketaan ruoka, vesi ja suoja ulkoisia luonnonvoimia vastaan muttei viihdettä" Mitäs sä muuten tietokoneella teet? Ei ole ihan suomalainen innovaatio, ei alkuukaan. Tosin internet keksittiin tavallaan suomessa noin 40 vuotta sitten ja tekstiviestithän on kokonaan suomalainen keksintö.
Koitappas nyt tajuta, sun ideologialla syötäisiin raakoja nauriita ja pukeuduttaisiin elukan taljoihin ja viestiteltäs savumerkein :D
=DW= - ¤
... kirjoitti:
"Siksi osaaminen noilla elämän perustarpeisiin liittyvillä aloilla antaa strategisesti riskittömämpää tuottoa kuin kännykät, pelit, ja vastaavat..."
Mitä muuten siivoojat ja jätekuskit oikein tuottavat? Joopa osa tuottaa polttoainetta, suurin osa vain pelkkää jätettä kaatopaikoille. Mitenkähän ois ollut, jos jätteille ois jäänyt keksimättä hyötykäyttöä? Ai niin, samalla lailla kuin maapallolle, joka on nyt jo pahasti ylikansoitettu, koska "perustarpeisiin lasketaan ruoka, vesi ja suoja ulkoisia luonnonvoimia vastaan muttei viihdettä" Mitäs sä muuten tietokoneella teet? Ei ole ihan suomalainen innovaatio, ei alkuukaan. Tosin internet keksittiin tavallaan suomessa noin 40 vuotta sitten ja tekstiviestithän on kokonaan suomalainen keksintö.
Koitappas nyt tajuta, sun ideologialla syötäisiin raakoja nauriita ja pukeuduttaisiin elukan taljoihin ja viestiteltäs savumerkein :D
=DW=Ehkäpä niillä eväillä ihmiskunta voisikin hyvinvoida ja jatkaa elämään täyttymättä paskaan ja ylenkatseeseen, ihan pian.
- ...
¤ kirjoitti:
Ehkäpä niillä eväillä ihmiskunta voisikin hyvinvoida ja jatkaa elämään täyttymättä paskaan ja ylenkatseeseen, ihan pian.
Ja luultavimmin olisi kuollut sukupuuttoon. Ikinä kuullut evoluutio teoriasta tai katellut Apinoiden planeettaa telkkarista?
Menoa tämä on, ihminen tulee tuhoutumaan ja tuhoaa pahasti maapalloa. Mutta sitten tulee merestä taas uusi dinosaurus jne. Jos nyt meristä on mitään jäljellä. Oletus, kyllä on, koska maapallo on aika suljettu ympäristö ja täällä vettä piisaa.
Ei liity aiheeseen. Joku oli laskenut, jonkun neljän sadan vuoden kuluttua aurinko energia on lopussa. Ei siksi, että aurinko olisi sammunut, siksi, että maapallolle sitä saadaan vain tietty määrä. Kosket valjastettu, tuulivoimaloita kaikki paikat täynnä, fossiiliset polttoaineet finaalissa jne. Mistähän sitä energiaa sitten saadaan, jollei joku keksi jotain uutta. Mun oletus, fuusio reaktoreista, radioaktiivista jätettä kyllä piisaa. Mutta sen käyttöön ottaminen on ongelma, jos joku ei kehitä tekniikkaa.
Eikä mitään innovaatiota löydy tavisluusereitten toimesta. Koko homma perustuu kehittymiseen, kestää sen aikaa kun kestää. Sitten se oli siinä ja jotain ihan muuta tilalle.
"Menkää ja täyttäkää maa" ihmiskunnan ääliömäisin keksintö. Vaan ei naurislinjallakaan olisi pitemmän päälle pärjätty. ei oikein kiinnostais paleltua hankeen tai tulla susien syötäväksi. Kyse on kaikille elukoille välttämättömästä selviytymisvietistä. Ihminen nyt on selviytynyt oman kekseliäisyytensä avulla, monet muut eläinlajit ei.
=DW= ... kirjoitti:
=DW=Ulkoiset voimat tarkoittavat suojaa tuulta, sadetta, pakkasta, hiekkamyrskyjä ja meteoreja vastaan, noin esimerkiksi.
Mä teen työtä, mistä sä olet nähnyt vain unta.
Sinä höpäjät siitä mitä itse pelkäät, 'globalisaatioinesi'... etkä tiedä suuriakaan riskeistä...... kirjoitti:
Ja luultavimmin olisi kuollut sukupuuttoon. Ikinä kuullut evoluutio teoriasta tai katellut Apinoiden planeettaa telkkarista?
Menoa tämä on, ihminen tulee tuhoutumaan ja tuhoaa pahasti maapalloa. Mutta sitten tulee merestä taas uusi dinosaurus jne. Jos nyt meristä on mitään jäljellä. Oletus, kyllä on, koska maapallo on aika suljettu ympäristö ja täällä vettä piisaa.
Ei liity aiheeseen. Joku oli laskenut, jonkun neljän sadan vuoden kuluttua aurinko energia on lopussa. Ei siksi, että aurinko olisi sammunut, siksi, että maapallolle sitä saadaan vain tietty määrä. Kosket valjastettu, tuulivoimaloita kaikki paikat täynnä, fossiiliset polttoaineet finaalissa jne. Mistähän sitä energiaa sitten saadaan, jollei joku keksi jotain uutta. Mun oletus, fuusio reaktoreista, radioaktiivista jätettä kyllä piisaa. Mutta sen käyttöön ottaminen on ongelma, jos joku ei kehitä tekniikkaa.
Eikä mitään innovaatiota löydy tavisluusereitten toimesta. Koko homma perustuu kehittymiseen, kestää sen aikaa kun kestää. Sitten se oli siinä ja jotain ihan muuta tilalle.
"Menkää ja täyttäkää maa" ihmiskunnan ääliömäisin keksintö. Vaan ei naurislinjallakaan olisi pitemmän päälle pärjätty. ei oikein kiinnostais paleltua hankeen tai tulla susien syötäväksi. Kyse on kaikille elukoille välttämättömästä selviytymisvietistä. Ihminen nyt on selviytynyt oman kekseliäisyytensä avulla, monet muut eläinlajit ei.
=DW=Ja pöh. Ei evoluutio mikään suunnitelma ole. Sopeudutaan kun olosuhteet muuttuvat, ja sitä ihminen lajina ja jopa yksilöinä tekee, paremmin kuin mikään muu laji.
Ja mikäs ihmisestä erikoisemman tekisi kuin mikä muu laji tahansa, jokainen niistä yrittää lisääntyä ja täyttää maan, muut lajit pistävät sitten hanttiin ja joskus olosuhteet käyvät liian hankaliksi...- ...
yohuuhkaja kirjoitti:
Ulkoiset voimat tarkoittavat suojaa tuulta, sadetta, pakkasta, hiekkamyrskyjä ja meteoreja vastaan, noin esimerkiksi.
Mä teen työtä, mistä sä olet nähnyt vain unta.
Sinä höpäjät siitä mitä itse pelkäät, 'globalisaatioinesi'... etkä tiedä suuriakaan riskeistä...Heh.
Ei tollasen luuserin hommat kiinnosta pätkääkään, mitä lie navettahommia :D
Niitä muuten kehno tehdä ilman navettaa.
=DW= - ...
. kirjoitti:
Joopajoo, loppujen lopuksi ja on ihan sama, ollaanko taviksia vai innovaattoreja.
Kumpikaan lahko ei kukoista ilman toistaan.
Saa siinä johtaja johtaa harhaanjohdettavaansa, jos ei homma hoidu.
Alaisten nopea järki ja käytännön hoksaaminen ovat yhtiön ainoat onnen avaimet.
Onhan meillä hyviä seipäänheittäjiä ja suunnistajia. Kunpa osaisimme ennalta ennustaa, kuin kumisaapasfirma aikoinaan, mikä on huomisen tarve.
Mooseksen perintöosakkeet olisivat onneksemme.
Mikä on luuseri? Syrjäytetty poloinen, "kunnon kansalaisen" ovimatto.
Unen tae, kun voi kuvitella itsensä paremmaksi?
."Alaisten nopea järki ja käytännön hoksaaminen ovat yhtiön ainoat onnen avaimet."
Osuit ytimeen. Ei löydy kunnollista henkilökuntaa suomesta, löytyy vain luusereita.
=DW= ... kirjoitti:
Heh.
Ei tollasen luuserin hommat kiinnosta pätkääkään, mitä lie navettahommia :D
Niitä muuten kehno tehdä ilman navettaa.
=DW=Ei kai työ sua kiinnosta kun sossu rahoittaa...
- L - L
Tavis, luuseri ja vastaavat ilmaisut.
Mitä merkitystä niillä on? johonkin toiseen kohdistuvasta mielipiteestä.
Sitten olisi syytä huolestua jos ilmaisun kohde ottaisi sen vakavasti!
Kollektiivinen käyttö on mielestäni typerää, hajottavalla haulikolla ampumista. - Pirre*
Olenhan mie; ainakaan en ole keksinyt mitään noobelin palkintoon oikeuttavaa, en ole kartuttanut kansantaloutta kuin vähäisellä panoksellani, mutta minulle se on kyllin, kaikenmaaliman lenitoista ja sanomisistaan viis veisaan.
- nti sievänen
Lenita osaa manipuloida, osaa mediapelin. Saa suut auki, muutenkin kuin ällistelyyn.
Kukaan täällä maailmassa ei tule itsestään täydeksi, aina tarvitaan myös minuakin, luuseria, tavista.
pakko tulla tänne ikäryhmään kommentoimaan sillä tuon lausuman mukaan n. 99% on luusereita. Saadaan mekin näin julkisuutta kun kommentoimme ;)
Luuseri siis on se joka ei halua olla johdossa eikä suuri osa voisikaan, kyvyt eivät riitä, vaarallinen luuseri on se joka on johdossa johon kyvyt ei riittäisi.
Meillä jokaisella on omat taitomme ja taitamattomuutemme, joillain yksikään taito ei ole huippuhyvä mutta niitä voi olla useampaa sorttia ja joku voitokas fyysikko ei muussa oikein sitten pärjääkään eikä ole muuhun edes aikaa. Yhden mielestä kaupan kassana hyvin viihtyvä on luuseri tai se joka ei ole ahnas rahalle on luuseri.
Mutta se kun katsoo tätä yhteiskuntaa ja sen hyvinvoinnin ja luonnon hyvinvoinnin tasoa, se herättää kyllä minussa jumalattoman määrän kysymyksiä ja nimenomaan jumalattoman...
Luonto ja sen luomat jotka häviävät (luusereita?) tehokkuudelle ja edun haulle ilman vastuuta, ne eivät ole luusereita, emme siis me taviksetkaan.
Mutta mitä voimme tehdä yhtteisen hyvinvoinnin eteen? Se työ on suurimmalle osalle liian raskasta ja vaativaa, siihen kykenee vain aniharva ja ne jotka siihen pystyy ja yrittää vielä auttaa meitä muita, niitä arvostan enemmän kuin jotain historian Neroa tai Hitleriä tai.... No, ei nekään olleet kuin surkeita epäonnistuneita luojanluomia jotka aiheuttivat huonoudessaan paljon kärsimystä muille , harmi heissä on vain se että he saavat muut mukaansa toteuttamaan näitä mitä ihmeellisempiä käsityksiään vallasta.- Tase pappa
Maailma olisi hyvä paikka elää, jos edes joka toinen Ihminen ajattelisi samoin kuin Sinä.
Juttusi oli tiukkaa asiaa.
Kiitos ajatuksesta.
- av
tavis--tavallinen?
- EiVaikutusta
Ai Lenitako se oli? Sekoitin Saagimiin. Samantyyppisiä möläyttelijöitä, kun esillä pitää olla hyvällä tai pahalla tai sitten vaan tyhmillä provosoinneilla.
- luuluuluu
En!
- HEVAT
kOITTAKAA VIEDÄ MARJAAN Lenita,katsotaan onnistuuko.Hänellä on hovi kampaaja joka kotona käy laittamassa karvat ojennukseen. Jos hän olisi vihmerä
ei missään tapauksessa mollais meitä taviksiakaan. Ajatelkaapa miten
yksitoikkoinen olisi tämä maailma jos kaikki olisi LENITAN TYYLISIÄ.!!!!!!!!!Huomenta marjastaja!
Mitataanko tavius marjametsässä kyykkimisessä?
Eiköhän Lenitalla ole rahaa ostaa marjansa ja siten työllistää muutamia ihmisiä.
Ajattele kuinka yksitoikkoista olisi jos ei olisi Lenitan kaltaisia kopistelijoita, jotka saavat meidät pois tolaltaan sanomisillaan ; )
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä372051Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1791467- 941401
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421209- 1151088
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351040Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://15975- 74950
- 70894
- 250876