En kehtaa juosta!

Säkki päähän?

Olen aina halunnut aloittaa juoksuharrastuksen, mutta en vaan yksinkertaisesti kehtaa juosta julkisesti. Jo kävelylenkilläkin ihmiset toljottaa jopa autoista päät kenossa.

Mikä siinä on niin ihmeellistä jos ihminen lenkkeilee? En tajua. Minua ei ainakaan kiinnosta toljottaa jos vastaan tulee lenkkeilijä. Etenkin jos se vielä puuskuttaa naama punaisena, niin kattelen muualle, koska todellakin kunnioita ihmisiä, jotka haluaa kuntoilla.

On ihanaa, että kohta tulee syksy ja pimeys. Saa edes kävellä rauhassa. Etenkin talvella on ihanaa, kun on pimeetä kuin säkissä ja vielä vetää hupun päähän, niin saa lenkkeillä anonyyminä.

Juoksumattoko on ainoa ratkaisu? Mutta eikö ne pidä niin kovaa pauketta, että se kuuluu naapuriin? (En asu omakotitalossa, enkä aio sellaiseen koskaa muuttaa)

118

5900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

      Vielä 90-luvulla muistan, kun kaupungilla perään huudettiin: "olisit lähtenyt ajoissa niin ei tarvitsisi juosta". Nykyään ainakin tässä kaupungissa juoksijoita näkee paljon enemmän kuin tuolloin. Juuri kukaan ei enää kiinnitä minuun huomiota juostessani.

      Pitäisikö ryhtyä harrastamaan sellaista lajia, joka herättäisi enemmän huomiota...

      • dekos

        joo, ja jos hävettää, kannattaa mennä semmoseen paikkaan juoksemaan, jossa on paljon muitakin juoksijoita (esim. kuntopolulle, urheilukentälle) niin tuntee kuluvansa joukkoon. Olen muuten itse huomannu sellaisen asian, että jos alkumatkasta potuttaa ihmisten toljotus ja miettii sitä että mitähän muutkin ajattelee tästä juoksemisesta, niin loppumatkasta ei tämmösiä potutuksia ja ajatuksia ole enää lainkaan päässä. Kun on kunnon hiki pinnassa ja väsy painaa, ei muiden ajatukset vois vähempää kiinnostaa. Uskaltaa ihan roisisti vetää räkä poskella ja tarvittaessa puuskuttaa kuuluvasti. Sitä ihan ihmettelee, että miten taas lenkille lähtiessä tommosia hävetyksen tunteita mielessä pyörikin...


      • sffdfdf
        dekos kirjoitti:

        joo, ja jos hävettää, kannattaa mennä semmoseen paikkaan juoksemaan, jossa on paljon muitakin juoksijoita (esim. kuntopolulle, urheilukentälle) niin tuntee kuluvansa joukkoon. Olen muuten itse huomannu sellaisen asian, että jos alkumatkasta potuttaa ihmisten toljotus ja miettii sitä että mitähän muutkin ajattelee tästä juoksemisesta, niin loppumatkasta ei tämmösiä potutuksia ja ajatuksia ole enää lainkaan päässä. Kun on kunnon hiki pinnassa ja väsy painaa, ei muiden ajatukset vois vähempää kiinnostaa. Uskaltaa ihan roisisti vetää räkä poskella ja tarvittaessa puuskuttaa kuuluvasti. Sitä ihan ihmettelee, että miten taas lenkille lähtiessä tommosia hävetyksen tunteita mielessä pyörikin...

        Totta.


      • Vanha urheilu kikka
        sffdfdf kirjoitti:

        Totta.

        Jos hävettää olla tuulipuvussa hölkkäilevä terveysnörtti, niin pidä normivaatteita päällä ja vilkuile kelloas aina kun tuntuu että joku toljottaa, ja jos joku tuttu tulee vastaan niin huudat vain nopeaa että "nyt ei kerkee, kauhee kiire!"


      • Vielä 99 jouduin yliajoyrityksen kohteeksi ollessani juoksulenkillä ja vielä 06 oli aika tavallisia nämä huutelut. Sitten joskus 02-04 aikoihin pyöri jotain autoja, jotka jäi rinnalle ajamaan melkein koko lenkin ajaksi.


      • 15
        Vanha urheilu kikka kirjoitti:

        Jos hävettää olla tuulipuvussa hölkkäilevä terveysnörtti, niin pidä normivaatteita päällä ja vilkuile kelloas aina kun tuntuu että joku toljottaa, ja jos joku tuttu tulee vastaan niin huudat vain nopeaa että "nyt ei kerkee, kauhee kiire!"

        Hei kikka miinuksia satelee! Miten muuten menee?


      • merkki twain
        dazu kirjoitti:

        Vielä 99 jouduin yliajoyrityksen kohteeksi ollessani juoksulenkillä ja vielä 06 oli aika tavallisia nämä huutelut. Sitten joskus 02-04 aikoihin pyöri jotain autoja, jotka jäi rinnalle ajamaan melkein koko lenkin ajaksi.

        Joo, jos mahdollista niin käytän pururataa tai vastaava. Ei tuolla autojen ja juoppojen seassa jaksa vetää. Asfaltti hakkaa muutenkin jalkoja.


    • P*skaak* niistä

      Hällä väliä ja menoksi...

    • dggdfgdgf

      Minulla on aloittajan kanssa täsmälleen samat tuntemukset. Tosin ainakin osittain tähä vaikuttaa ylipaino ja se että olettaa itsensä näyttävän hölmöltä kun juoksee. Olen tässä 2vuoden aikana tiputtanut painoa 30 kiloa ja kehtaan juosta vaikka tulisi autoja tai ihmisiä vastaan. En kyllä ikimain kehtaisi juosta missään keskustassa tai kaupungin katuja pitkin. Onneksi tuossa lähellä on pururata niin ei tarvitse juosta ihmisten ilmoilla kuin kilometr ennen pururadan alkua. Tuo vaatii kyllä todella hyvän itsetunnon että kehtaa juosta keskustassa, mutta se itsevarmuus tulee laihtumisen myötä ja sitten kun alkaa näyttämään "juoksijalta" niin todennäköisesti kehtaan juosta.

      • 31

        Onko ylipainoisena juoksemisessa jotain järkeä? Nivelet ovat tosi kovassa rasituksessa ja nahka venyä pomppii mukana. Ja mitä itse on seurannut lihavien juoksua niin se näyttää joltain aivan muulta kuin juoksulta , ylös alas pomppimista ja vähän mennään eteenpäin. Niinkuin aina on sanottu niin nopea reipas kävely polttaa paljon paremmin kaloreita eikä aiheuttaa niveliin kulumia yms.


      • 6uyjmjh
        31 kirjoitti:

        Onko ylipainoisena juoksemisessa jotain järkeä? Nivelet ovat tosi kovassa rasituksessa ja nahka venyä pomppii mukana. Ja mitä itse on seurannut lihavien juoksua niin se näyttää joltain aivan muulta kuin juoksulta , ylös alas pomppimista ja vähän mennään eteenpäin. Niinkuin aina on sanottu niin nopea reipas kävely polttaa paljon paremmin kaloreita eikä aiheuttaa niveliin kulumia yms.

        Kannattaisi tosiaan aloitta uimalla ja pyöräilemällä, ja siirtyä painon pudotuksen jälkeen lenkkipoluille.


      • dggdfgdgf
        31 kirjoitti:

        Onko ylipainoisena juoksemisessa jotain järkeä? Nivelet ovat tosi kovassa rasituksessa ja nahka venyä pomppii mukana. Ja mitä itse on seurannut lihavien juoksua niin se näyttää joltain aivan muulta kuin juoksulta , ylös alas pomppimista ja vähän mennään eteenpäin. Niinkuin aina on sanottu niin nopea reipas kävely polttaa paljon paremmin kaloreita eikä aiheuttaa niveliin kulumia yms.

        On siinä järkeä. Ei mulla ole polvet tai nivelet kipeytyneet ollenkaan. Tosin voi johtua siitä että olen nuori, 25v. Ei reipas kävely ole lähellekään yhtä tehokasta kuin hölkkä.


    • anz79

      Mulla oli alkuun sama juttu :) Mut sitten otin asenteen, että siinäs katsovat. Mun naamahan menee ihan punaiseksi ja hikoilen litratolkulla. Tässä on vähän auttanu juoksuvaatteet, niin ei tartte "märissä" juosta. Naaman punotukselle ei tosin mitään voi. Rohkeesti vaan juoksemaan!

    • unisonic

      lenkille vaan, ei siellä kukaan kattele. ylipäätään tota suomalaista "emmää kehtaa" asennetta kannattaa karttaa ku ruttoo, eihän sillä saa elämässään ylipäätään mitään aikaseks. unohda tollaset luuseriasenteet.

    • "juoksuhäpeä"

      Muistan tunteen. Uusi asia jännttää aina aluksi. Kun aloittelin juoksemista niin kävelylenkillä piti vilkaista ympärille ennen kuin uskalsi juosta sen mutuaman valotolpan välin ja jos tuli auto, niin heitti äkkiä kävlyksi tai sitten jatkoi väkisin vaikka olisi haluttanut kävellä, mutta kun ei kehdannut hidastaa jos joku oli näkemässä.

      Reitin valinnalla voi myös vähän vaikuttaa siihen että minkälaita huomiota ympäristössä herättää.

      Yksi hyvä konsti voisi olla nykyaikainen sykemittari tai älypuhelin, johon saa luotua intervalliohjelman, sen mukaan voisi juosta parin minuutin pätkiä ja kävellaä taas pari minuuttia. Juoksusta kehtaa heittää paremmin kävelyksi, koska se ei johdu väsähtämisestä vaan siitä että tietokene käskee :)

      Mutta tuo vaihe menee nopeasti ohi, kun kilometrejä kertyy mittariin ja juoksutreenistä tulee paljon tärkeämpää kuin se että mitä muut ajattelee. Kun ajatukset pyörii siinä että onko vauhti sopiva, onko askel sopivan pituinen, miten jalka osuu tiehe, olisiko askeleessa parannettavaa ja sitten päässään laskee kilometriaikaa tai loppuaikaa.

      Pakko tunnustaa että tulee aina autolla ajaessa ja muuten liikkuessa katsottua juoksijoita, ei arvostelevasti vaan mielenkiinnosta. Hienohan se on että harrastaa liikuntaa.

    • Rantaraitin punanaam

      Mulla naama muuttuu paloauton punaiseksi aina kun alan juosta ja hikoilla. Ei ole naisellista ei, ja näyttääkin pahalta, mutta ei sille mitään voi. En ala millään pakkelillakaan tukkimaan ihohuokosiani. Siinäpähän tulee tutut sun muut vastaan, näkevät ainakin että olen sporttinen ja pidän itsestäni huolta.

      Tunnen monia jotka miettivät ulkonäköään niin paljon etteivät poistu edes asunnosta ilman meikkiä, saati lähtisivät urheilemaan kun siinähän vaan "nolaa" itsensä ja hirveää jos hikoaa ja haisee. Mutta kyllä se vanhemmiten näkyykin sitten, jos ei ole urheilu maistunut. Parempi punanaama silloin tällöin kuin ikisellut ja löllöt 40-vuotiaana.

      • -lj

        Niin juuri!

        Punanaamainen ja hikoileva lenkkeilijänainen on kaunis!


    • -

      Nykyään ihmisillä on vapaus näyttää melkein miltä vain. En jaksa uskoa, että juoksijaa kukaan töllää kovin pitkään.

      Toki olen mies, enkä tiedä, miten naisiin joku voi suhtautua, mutta ajattelisin, että isoimmat ongelmat ovat kuitenkin korvien välissä.

      Kekkonen totesi jo vuosikymmeniä sitten: "kaikki syyt jotka estävät säännöllisesti liikkumasta ovat tekosyitä".

    • juoksijainen

      Kun lähdet juoksemaan, kuuntele samalla radiota tai musiikkia, niin se vie ajatukset pois siitä, että joku ehkä tuijottaa.

      • Moosan Manne

        Hai se joka enemmän maksaa se vähemmän juoksee.Hai eihän sitä muutoin saa edes kummilahjojakaan.Hmm.Lapsille.


    • arhluiaehrdui

      Juokseminen hävettää minuakin ihan järkyttävästi. Vika lienee korvien välissä, mutta en todellakaan vain kehtaa juosta, jos joku näkee. Näytän aivan kamalalta juostessani, koskan hikoilen kuin pieni porsas ja naamani punoittaa kuin tomaatti. Meikkikään ei sitten enää loppulenkistä oikein enää pysy hikoilun vuoksi, joten sekään ei oikein kunnolla peitä punoitusta.

      Mutta olen ottanut tavaksi alkaa käydä öisin lenkillä. Ja silloinkin vain syrjäisellä pururadalla. Mutta harvassa ovat ne kerrat kun siellä on joku tullut vastaan. Saa ihan rauhassa hikoilla ja kuulostaa höyryveturilta :D

      • punanennaama

        Älä välitä hikoilusta ja punoituksesta. Jos hikoileminen häiritsee tosi paljon, kannattaa käyttää sellaista paitaa, missä hiki ei näy kovin hyvin. Punainen naama tuskin häiritsee ketään muuta kuin itse juoksijaa, mitä väliä sillä on jos tehokas lenkki aiheuttaa punoitusta? En suosittele lenkkiä varten meikkaamista, kun kasvot hikoilevat, meikit siinä vain valuvat. Lenkkeily on omasta kehosta ja terveydestä huolehtimista, mitä väliä sillä on, miltä sinä näytät sen aikana? Nättinä voi sitten olla muulloin.

        Rentoudu, älä stressaa, vaan nauti lenkkeilystä omana itsenäsi! :)


      • lpopop

        Kenen naama nyt ei punottais lenkkeillessä? Hei haloo! Sehän kertoo vaan et saa tehot irti ja tekee oikeesti jortain kuntonsa eteen


      • muminjoggare

        Yölenkkejä minäkin harrastin joskus pikkukaupungissa asuessani. En niinkään häpeämisen takia, mutta helleaikana oli mukava mennä vilpoisassa lenkille.

        Nyt Helsingissä asuessa ei oikein huvita mennä tuonne metsään ryönäämään keskellä yötä.


    • juoksen ittekkin..

      Noniin, en ole muita vastauksia lukenut mutta näin.

      Itsellä on ollut sama juttu,

      Juoksenkin pururaalla, siellä on vähemmän väkeä ja paljon miellyttävämpi lenkkeillä kun keskellä kaupunkia tai sen sivussa.

      Toisaalta jos juokset siellä missä nolottaa, eihän siinä oikeasti mitään häpeämistä ole, niin siinä karaistuu mikä on oikea suunta.

      • jepjep

        Kiertää jossain missä muutkin hölkkääjät, niin oppii pitämään sitä normaalina eikä hävetä enää lenkkeillä muuallakaan.


    • tjyuiy

      Ravaa joskus hämärinä talvi-iltoina jossain syrjäisessä paikassa, jossa ei todennäköisesti tuu päätään aukovia vastaantulijoita. Talvi-iltana ei luulisi tulevan hiki samoissa määrin kuin kesäkuumalla ja lisäksi liikennettäkin on vähemmän.

    • Moonlightning Maggie

      Aiheesta vähän sivuun. Eilen juoksin pitkän lenkin vasta illalla. Lähdin siinä kymmene jälkeen ja tulin kotiin noin 23.30. Käsittämättömän upea fiilinki. Loppukesän kaste saa luonnon tuoksumaan huumaavasti. Eilen möllötti täysikuu taivaalta. Hepokatit ja sirkat sirittivät menenrannan heinikossa.
      Kesästä saa enemmän irti, kun jaksaa lähteä ulos viellä illallakin. Eikä ole paljon ihmisiä enää liikkeellä. Tämäkin, jos nyt haluaa lenkkeillä piilossa katseilta.

      Suosittelen kaikille.

      • -

        Itse juoksin ennen enimmäkseen iltaisin, jopa myöhään illalla. Jostain syystä silloin saan parhaiten kropasta irti. Aamulla tahtovat lihakset olla vähän jäykkänä.

        Yksi huono juttu iltalenkissä on. Ainakin minulla, ja varmaan monella muullakin, se haittaa yöunia. Mikäli aamulla pitää mennä töihin, en ehkä suosittele kovin myöhäisiä lenkkejä.


      • Lenkille vaan
        - kirjoitti:

        Itse juoksin ennen enimmäkseen iltaisin, jopa myöhään illalla. Jostain syystä silloin saan parhaiten kropasta irti. Aamulla tahtovat lihakset olla vähän jäykkänä.

        Yksi huono juttu iltalenkissä on. Ainakin minulla, ja varmaan monella muullakin, se haittaa yöunia. Mikäli aamulla pitää mennä töihin, en ehkä suosittele kovin myöhäisiä lenkkejä.

        Tjuu, sama juttu. Rankan kuntoilun jälkeen menee muutenkin pari tuntia, ennen kuin saa unen päästä kiinni. Siksi klo. 23:30 loppuva lenkki tarkoittaisi sitä että olisi töissä ihan silmät ristissä. Ennemmin menen vaikka aamulla ennen töitä lenkille. Pitkää lenkkiä silloin on vähän huono tehdä, mutta lyhyemmät vedot onnistuu ennen töihin lähtöä.

        Oli minullakin aluksi hiukan "juoksuhäpeää". Se johtui lähinnä siitä, että ei jaksanut juosta kuin pienen pätkän ja kaikki muut kiisi ohi :)

        En tajua miksi johonkin hikilenkille edes pitäisi mitään meikkejä laittaa. Kuulostaa lähinnä turhamaisuudelta. Hikoilu ja punoitus on ihan normaalia kuntoillessa, miksi sitä häpeämään. Kyllä ne toiset varmaan näkee vaatteista, että tuo on nyt kuntoilemassa, siksi ehkä jopa hikoilee. Harva odottaakaan, että nainen on saman näköinen lenkillä kuin johonkin juhliin lähtiessään. Tai miksi ylipäätään täytyisi näyttää kaikkien silmissä koko ajan joltain missiltä? Ei tajua hän.


      • airjo
        Lenkille vaan kirjoitti:

        Tjuu, sama juttu. Rankan kuntoilun jälkeen menee muutenkin pari tuntia, ennen kuin saa unen päästä kiinni. Siksi klo. 23:30 loppuva lenkki tarkoittaisi sitä että olisi töissä ihan silmät ristissä. Ennemmin menen vaikka aamulla ennen töitä lenkille. Pitkää lenkkiä silloin on vähän huono tehdä, mutta lyhyemmät vedot onnistuu ennen töihin lähtöä.

        Oli minullakin aluksi hiukan "juoksuhäpeää". Se johtui lähinnä siitä, että ei jaksanut juosta kuin pienen pätkän ja kaikki muut kiisi ohi :)

        En tajua miksi johonkin hikilenkille edes pitäisi mitään meikkejä laittaa. Kuulostaa lähinnä turhamaisuudelta. Hikoilu ja punoitus on ihan normaalia kuntoillessa, miksi sitä häpeämään. Kyllä ne toiset varmaan näkee vaatteista, että tuo on nyt kuntoilemassa, siksi ehkä jopa hikoilee. Harva odottaakaan, että nainen on saman näköinen lenkillä kuin johonkin juhliin lähtiessään. Tai miksi ylipäätään täytyisi näyttää kaikkien silmissä koko ajan joltain missiltä? Ei tajua hän.

        Minä ainakin meikkaan lenkille ihan vain siksi, että mulla on paha akne ja naama muutenkin ruma kuin norsun p*rse :D


      • 20
        airjo kirjoitti:

        Minä ainakin meikkaan lenkille ihan vain siksi, että mulla on paha akne ja naama muutenkin ruma kuin norsun p*rse :D

        Musta norsulla on hyvä pepa.. ;-)


      • fsdfdsds
        airjo kirjoitti:

        Minä ainakin meikkaan lenkille ihan vain siksi, että mulla on paha akne ja naama muutenkin ruma kuin norsun p*rse :D

        Kannattaa juosta korkkareilla myös, jos meikkaa. Ja minihame päälle.

        Pitääkö jonnekin erävaelluksellekin lähteä maalit naamassa? Ei uskoisi.


    • akka36v.

      Kehtaa vaan:) kerran kokeilet ja huomaat ettei siihen kuole.

      Itse pudottanut painoa vuoden aikana 13kg juoksemalla. Tyyli ei ole komea, mutta mitäs sitten. Jos jota kuta naurattaa niin kiva että tuon iloa elämään:D. Kertaakaan ei ole kukaan mitään tullut päin näköä sanomaan, tututkin vaan iloisesti moikkaavat.

      Ei muuta kuin juoksukengät jalkaan ja pikkuhiljaa harjoittelemaan, juoksu antaa paljon. Tsemppiä!

      • ukko40v.

        Akalla tuossa yllä on oikea asenne ja muutenkin samankaltainen historia kuin itselläni :-) Pudotin itse painoani muutama vuosi sitten lähes 15 kiloa hieman reilussa puolessa vuodessa ja näissä lukemissa on nyt pysytty helposti; aloitin kävelyllä ja siirryin siitä vähitellen juoksemiseen. Toki ruokavalion muutoksellakin on ollut suuri merkitys.

        Muutama vuosi sitten vielä vihasin juoksemista ja kuntoilua muutenkin; nyt juoksen kesät talvet ja nautin pitkistäkin lenkeistä. Kohta olisi edessä eka maraton :-)

        Itseäni kiinnostaa lähinnä vastaantulevien ihmisten juoksutekniikka, etenkin jos juoksu näyttää huomattavan kevyeltä; toki joskus vastakkaisen sukupuolen ulkonäkökin näin eronneena;-) Arvostan toki niitäkin, joille juokseminen näyttää tuottavan tuskaa; aina se kuitenkin sohvalla löhöämisen voittaa ja itsekin olen ollut tuossa tilanteessa.

        Komppaan vielä akkaa, että juokseminen antaa myös henkisesti erittäin paljon.

        Tsemppiä kaikille ja mukavia kilometrejä:-)


    • Kova meno

      Kyllähän ne toljottaa ja kaikki koiratkin murisee mulle, mutta se on pitkälti reittivalintakysymys. Kun juoksee hiljaisempaa hiekkatietä tai metsäpolkua, niin eipähän ole kukaan tuijottamassa.

      Tänään kaupungin parhaalla juoksureitillä joka menee osittain järven rannalla sain osakseni jopa kannustusta :)

      Juoksijalla pitää olla kyllä sen verran hyvä itsetunto, ettei suivaannu autoilijoista tai muista häiriötekijöistä.

    • elviradada

      Mulla oli ja on vähän samanlaisia ongelmia koska otan juostessa usein kaikki irti itsestäni, siis puuskutan hirveän kovaa, naama irvessä ja räkä poskilla. Tuntuu että ihmiset ajattelevat että "ottaisit nyt vähän rennommin" tai että "mitä huippu-urheilijaa tuokin tuossa oikein leikkii". Vähän kieltämättä nolottaa juosta liian tosissaan vaikka nautinkin siitä. Mutta kuitenkin sitä näkee niin paljon kaikentyylisiä juoksijoita että pikkuhiljaa olen lakannut välittämästä mitä muut ajattelevat. Itse en kaupungissa myöskään juoksisi koskaan, sen ilmanlaadun takia lähinnä. Muutenkin tuntuu että kaupungin katuja juoksevat vain haluavat esitellä itseään ja antaa itsestään jonkin hirveän sporttisen vaikutelman.

      • Esittelijä(kö)?

        "Muutenkin tuntuu että kaupungin katuja juoksevat vain haluavat esitellä itseään ja antaa itsestään jonkin hirveän sporttisen vaikutelman. "

        Njaa. Ehkä sinusta tuntuu siltä. Osa varmaan onkin tuollaisia. Suurimmalla osalla kyse taitaa kuitenkin olla siitä että asuu kaupungin keskustassa, eikä viitsi aina kävellä ensin parin kilometria päästäkseen syrjemmälle juoksemaan.

        Itse asun nykyään ihan lenkkipolkujen vieressä, mutta muutama vuosi sitten asuin ihan yhden kaupungin ydinkeskustassa. Juosten minä siitä kotiovelta lähdin kohti pururatoja, mutta enpä kertaakaan ajatellut, että lähdempä nyt itseäni ja sporttisuuttani esittelemään. Ei olisi kyllä ollut paljon esiteltävääkään.

        Aina ei muuten kannata juosta "tosissaan ja räkä poskella", jos haluaa kehittyäkin. Parempi juosta välillä ihan peruskuntolenkkejäkin sopivalla sykkeellä, eikä aina 100 taulussa.


    • vauhtipatu

      Jos asia vaivaa kuten minuakin aluksi, niin vaihtoehtona on tosiaan aloittaa harrastus iltojen pimennyttyä. Talvella juoksu ei ole minkäänlainen ongelma, jos vain löytyy aurattuja teitä. Nastalenkkaritkin kestää monta talvea jos sellaiset edes haluaa hankkia. Ei mikään pakko.

      Kevääseen mennessä kunto on jo sillä tasolla että varmasti kehtaa juosta. Vaikka itsekin aluksi hitaasti löntystelin, ei kukaan ole juoksua vuoden aikana kommentoinut paria satunnaista teiniporukkaa lukuunottamatta (niitä jotka huutelevat muutenkin kaikille).

    • Pläski muija

      Mä väitän että olen suomen lihavin juoksija, tosin enhän mä edes juokse vielä vaan hölkkään. Olen 160cm pitkä ja painan 100kg aikalailla tasan.

      Mä lähden lenkille iltaisin 21.30 jälkeen. Mulla on kyllä juoksuohjelmassa vasta menossa sellanen 30 minuutin juoksu/hölkkäharjoitus, eli mulla ei tuon pidempää lenkillä mene aikaa ja sen ajan kierrän yhtä lenkkirinkiä ympyrää kun olen huomannut sen sen verran hiljaiseksi paikaksi että siellä saa olla rusakoitten kanssa rauhassa.

      Viime kesänä sain jotain "no jopa on iso tyttö lähteny lenkille"- tyyppisen kommentin kerran kuulla yhden teiniporukan ohi mennessäni mut muuten oon saanu olla rauhassa.

      Eli naama punaisena puuskuttaen ja läskit löllyen mä painan siellä menemään. Voin vakuuttaa että teillä muilla ei ole mitään hävettävää.

    • Hyvä ihminen

      Kyllähän kaunista lenkkeilijää katselee jo pelkästään ilokseen. Ja omakohtaisesti tarkoitan vain näitä kauniita ja muodokkaita lenkkelijäneitosia. Muista viisveisaan.

      Totta, on kuitenkin olemassa näitä aidosti uteliaita pälyilijöitä, joiden käytökselle tuskin voimmekaan mitään.
      Pääasia tälläisiin pälyilijöihin suhtautumisessa lieneeekin se, ettei anna katseiden häiritä itseään.
      Se on vain sitä elämää, ja siihen on vain sopeuduttava.

    • Ihan sama

      Ne vaan kattoo kateellisena kun joku juoksee kun itse ei pysty juoksemaan kun on niin huonossa kunnossa.

      • Tai itse katsoo, onko joku tuttu tai monesti katson minkälaisia lenkkeilyvaatteita ihmisillä on päällä.


      • 23
        zxc234 kirjoitti:

        Tai itse katsoo, onko joku tuttu tai monesti katson minkälaisia lenkkeilyvaatteita ihmisillä on päällä.

        Turhaan niitä käytäntöasuja katsoo, kun vasta käytössä tietää miten ne toimii, materiaalit nääs. Ja kuitennii sovittamalla vasta tietää mitkä asut istuvat itselle. Vai mikä motivoi kurkkimaan jotain kangasta toisen yllä?


    • ddjdjhjsasad

      Vika on päässäsi, ei sinua kukaan kyttää sen enempää kuin ketään muutakaan. Ajatus, että olet maailman napa jota kaikki kyttäävät on naurettava ja tajuat sen itsekin, kun otat sen kuuluisan järjen käteen.

      Ethän sinäkään ota ketään silmätikuksesi ja jos jotain ihmistä katsot, niin katsot häntä positiivisista syistä.

      Realismia kehiin.

    • ghfghgfd

      Miksi kommentit saavat tismalleen 69 peukaloa alaspäin?

      • 27

        Koska jollain nörtillä on fantasia tuosta asennosta?


    • Just noin on. Mulla tahtoo olla sellainen vika, vaikken ole lenkillä, olen menossa autolle jostakin ja on matkaa jonkin verran, en viitsi kävellä, juoksen, ja lapset perässä, aina ollut sama, tylsää kävellä pitkä matka, vaikka sitä ajattelee, mitä muut ajattelee, joskus juhlavaatteet päällä juoksen.

    • simppari123456

      Mun perään on muutamia kertoja vislattu lenkillä ollessani, vaikka oon juossu naama punasena ja selkä ja kainalot märkinä (minkä on yleensä myös huomannu ulospäin). Oon saanu siitä käsityksen että ennemmin lenkkeilijöitä tuijotettais sen takia, että niitä pidetään seksikkäinä ku sen takia että se olis jotenkin omituista. Ainaki ite tykkään kattoa juoksijoita, sillä tottakai urheilemalla itsestään huolehtiva ihminen aiheuttaa enemmän kiinnostusta ku joku pulska teini/aikuinen joka on meikannu itsensä massan mukaiseksi.

      Sitten taas jos näen jonkun ylipainoisen henkilön juoksemassa, ajattelen vain että "good for you", ja oon ennemminki ilonen siitä, että joku haluaa pitää kunnostaan huolta, ja on ehkä kyllästyny lihavuuteen.

      En oo ikinä ajatellu, että joku vois kummeksua sitä, että joku toinen käy lenkillä, oli se sitten keskellä kaupunkia tai urheiluympäristössä. Ajattelen ennemminki varsinki aurinkoisina päivinä baarin terassien ohi juostessa, että tässäpä silmänruokaa siellä istuville. Samalla tulee tosi hyvä mieli siitä, että on saanu aikaseks lähtee lenkille, enkä istu terassilla lipittämässä kaljaa.

      Lenkkeilyssä ei oo mitään hävettävää. Mun mielestä siinä on ihaninta just se, kun puuskuttaa, hikoilee ja on naama kirkkaanpunasena (niinku mulla tuppaa olemaan). Sillon tuntuu että on tehny jotain oikein. Ja jos joku nauraa semmoselle asialle, niin se on ihan sen oma häpeänsä. Yhtä naurettavaa kuin se, että nauraa maidonjuojille.

      Muistakaa lenkkeillä! Siitä tulee hyvä olo, kun juoksee sopivaa vauhtia!

    • pipa41

      Jätä ne katselijat omaan arvoonsa, heillä ei ilmeisesti ole mielekäs elämä. Itse en juokse mutta harrastan kävelyä ja varsinkin sauvakävelyä. Minulle sanottiin muutaman kerran et mihin sukseni jätin ja minä lohkaisin takaisin et onks teillä niin huono näkö ettette näe niitä. Sen jälkeen ei olla minulle siitä veistelty. Itse saatan ohimennen vilkaista juoksijaa jos hän toisen tai kolmannen kerran ohittaa minut ja ajattelen onpa hyvä kunto. Lisäksi iloitsen jokaisesta joka liikkuu tavalla tai toisella ettei jää sohvaperunaksi. Juokse sinä vain edelleenkin ja hymyile vaikka töllöttäjille ja pyydä vaikka juoksemaan mukaan niin eiköhän töllötys lopu heidän kohdaltaan ainakin. Hoida sinä vain kuntoasi.

    • no joo

      Etköhän sinä vain kuvittele muiden katsovan, ja muuten miksi itse tuijotat autolla kulkevia ? Jos et tuijottaisi, et tietäisi mihin autossa olijat katselee. Ja voithan aina mennä mettään juoksemaan.

    • pelotpoisniinkujoois

      Ei ne ihmiset sen enempää tuijota kuin sinun normaalisti ulkona kävellessäsi. Ihmisillä nyt on vaan tapana katsoa mitä muut tekevät. Kannattaa juuri mennä juoksentelemaan puistoihin yms. paikkoihin jossa on muitakin kirmailemassa niin et tunne oloasi mitenkään oudoksi.

      Itsekin lenkkeilyä aloitellessani tunsin oloni vähän hassuksi, mutta en enää. Jos joku tuijottaa niin otan sen kohteliaisuutena oikeastaan, joku haluaa katsoa minua sekunttia pidempää, näytän varmaan mielenkiintoiselta. Ja tämä siis riippumatta kävelenkö vai juoksenko.

    • ei kukaan

      katsele kuin korkeintaan ihmisiä yleisesti ikkunasta ajankuluksi ja ettei aja päälle. Mikäli sinulla on siis asialliset housut, ettei puolikas perse ole paljaana.
      Hölkkä ja juoksu tekee mukavan olon. Itselläni kokeilu tyssäsi kipeytyviin polviin, mutta jatkan kävelylenkeillä.

    • Liikkua tykkään

      Jos oot mies niin juoksepa näillä keleillä pari kertaa pelkissä shortseissa , niin sen jälkeen juoksee "täysinpukeutuneena" vaikka suorassa lähetyksessä. Ja jos nainen oot niin jokin vastaava laillinen vetäisy.

      Ihmisten kun tulee saada tollottaa, se on vain niin. Sitä itsekin menee vaikka torille katselemaan minkälaisia ihmisiä menee ohitse. Eikä vielä ole maailmassa mennyt niin "outoa" iihmistä etteikö olis mennyt ihmisestä.

      Sen kyllä huomannut nykyään kuinka nuorilla vaikeusia kontrolloida äänensä voimakkuutta siinä mitä tulevat päästäneeksi suustaan.

      Mutta lopulta, parempi sekin, tämä on elämää. Tällaisia kokemuksia et jää paitsi. Voittaa aina sohvan liikunta.

    • aarre51

      Ärsytä karhu perrääs metästä. Nyt kun niillä kohta pennut, ne ovat hyvin äkäsiä!
      Tie maistuu paremmin, et kerkeä hävetä juoksuharrastustas!

    • sporttibeibe

      Suosittelen kaikille ujoille lenkkeilijöille lippiksen käyttöä. Se tarjoaa katseilta suojan (vaikka sitten sille punoittavalle naamalle), imee hien otsalta ja pitää ponnarin kasassa. Lisäksi sen voi valita just mieleisestään väristä piristämään mieltä ja asua. Myös silmä- ja aurinkolasit toimivat samalla tavoin, joten lenkkeily ns. incognito on mahdollista.

      Itselläni on muuten päinvastainen metodi kuin täällä monella: Alan juosta aina kovempaa, kun auto ajaa ohitse, ja koetan ehtiä esim. sähköpylvään kohdalle ennen autoa. Siinä saa hauskaa intervalliharjoitusta!

      Mukavia elokuisia lenkkejä kaikille!

      PS Hikoilu ja raskas meikki synnyttävät usein lisää iho-ongelmia. Hiki poistaa kehosta/ihosta kuona-aineita, joten huokosiaan ei kannata tukkia pakkelilla ennen lenkkiä.

    • Lippisfantti

      Käytä lippistä, niin voit "suojautua" sen alle. Jos haluat vältellä katseita niin sitten kannattaa lenkkeillä joko tosi aikaisin aamulla, joskus 5:n aikoihin tai sitten myöhään illalla. Monesti itselläkin hävettää jo kävellä tuolla kun on tuota ylipainoa...vaikken nyt kooltani mikään ihan mahdoton norsu ole.

    • ....................

      Toi on helvetin törkeää, että puututaan toisen yksityisyyteen tuollatavalla. Omistatko kenties älypuhelimen?

    • Mika Kuparinen

      Ole onnellinen että pystyt vielä juoksemaan. Minä katson kateutta tuntien kun en pysty enää lenkille. Ole oma itsesi, tee mitä haluat, et ole omituinen otus. ( siihen Rölli kerhoon ei Kaikki Pääse ). En tiedä miksi sinulla on huono itsetunto mutta en usko että siihen on syytä. Ei muuta ku lenkille.

    • Mhmm

      Häh? Siis mitä ihmeellistä siinä on, jos joku lenkkeilee/juoksee? Ei mun mielestä ainakaan yhtään mitään.

    • Köööö

      Hei, aloitin itse juoksuharrastuksen tänä vuonna ekaa kertaa elämässäni. Aikaisemmin juoksu ei ole kiinnostanut, mutta suurin syy on ollut se, että en vain ole kehdannut hölkkäillä ihmisten edessä.

      Itseäni auttoi valtavasti se, että ostin kunnon varusteet. Sykemittari jo löytyikin, sitten vielä alusvaatteista lähtien hölkkään ja juoksuun soveltuvat vaatteet ja kengät. Saattaa kuulostaa hullulta, mutta kun tuntee itsensä harrastajaksi, itsevarmuus kasvaa ja ei tule enää ajateltua muita ihmisiä.

      Kannattaa myös keskittyä siihen mitä tekee. Ajatella ryhtiä, vauhtia, hengitystä ym. Kun on paljon ajateltavaa, ei ehdi häpeillä.

      Toivotan hyviä lenkkejä!

    • Vaki lenkkeilijä.

      Olet varmaankin tosi hyvän näköien kun kaikki katselevat sinua.
      Ole ylpeä itsestäsi ja lähde lenkille, nauti katseista. Ne ovat ansaittuja. Se on sama asia kuin kateus, siitä voi olla ylpeä että ihmiset ovat kateellisia, silloin on tehnyt jotain, johon muut eivät pysty.

    • ei hävetä!

      Minkä takia pitäisi hävetä? Minullekin usein nauretaan tuntemattomasta syystä, silloin käyn kysymässä heti että mikä mättää ja tarvittaessa vedän kyselemättä turpaan. Mielestäni pitäisi olla lupa suoraan ampua naamaan sellaisia toisille naureskelijoita.

      • Juurikin näin

        Puhut asiaa! Kyllä hyytyi urpoilta hymy eräälläkin hampurilaisketjun autokaistalla. kun eivät idiootit osanneet käyttäytyä..


    • soldiergirl

      Ap hei, ei hätää. Mulla oli täysin sama ongelma. Vähitellen kuitenkin rupes potuttamaan ku nei päässy alottamaan harrastusta, mutta loppujenlopuksi rohkaistuin ja lähdin pienelle hölkälle, ja koska olin aloittelija en jaksanut juosta kauaa, ja se vasta hävettikin. Mutta kerran kun menin eräälle sotilasalueelle lenkille (työpaikka) huomasin kuinka siviilit jotka asuivat alueella antoivat voimia juoksemiseen, aina kun näin ihmisen, niin hain siitä motivaatiota, '' juokse,juokse älä pysähdy'' Nykyään juoksen kotikulmilla joka toinen päivä, pitkiä lenkkejä, ja nautin niistä täysin sydämin :)

      Toinen vinkki on se, että kuluta rahaa juoksukamppeihin. Osta kunnon trikoot,urheilupaita ja lenkkarit. Ainakin itseäni motivoi alussa suuresti lenlleikyvaatteet, niistä tulee hyvä mieli.

      Ja sitten kun on lenkillä käyny ni tulee vielä parempi mieli!

    • ExtremeRun

      Eikun juoksemaan vaan! Antaa toljottaa. Liekö kateuttaan seuraa urheilevaa ihmistä kun itsellä ei ole motivaatiota siihen homman ryhtyä. Positiivisesti vaan ajattelet, että teet tätä oman kunnon, terveyden -ja hyvinvoinnin vuoksi.

      Mukavia ja tuloksellisia juoksutreenejä kaikille :)!

    • JIHUUJEKEJEKE

      Laita jänis eteen,mutta katso ettei ole pehmit

    • allegro_

      Älä välitä tuijottajista, niitä riittää Suomessa. Toisten arvoijia ja arvosatelijoita liikaakin. Muuten suomalaiset eivät ole mitään sosiaalisia, kukaan ei tervehdi ja harvoin saa ihmisiltä hymyä tai edes tervehdystä kaduilla liikkuessa, mikä taa muissa maissa on luonteeomaista käyttäytymistä. Itse ainakin olen liikkunut ja puuskuttanut omaa reittiäni ja en välitä jos joku tuijottaa. Taidan nytkin lähteä tuijotettavaksi. Senkun painelet vaan hyvällä mielellä niin lujaa kun voit ja eteenpäin. Tsemppiä!

    • samainen_

      Nyt kun katsoin mitä kaikkea muut ovat kirjoittaneet, niin hyviä kirjoituksia ja kommentteja kaikin puolin, mutta mistä' tulee noi kaikki miinuspisteet yleensä ja kuka niitä laittaa?

      • The king of ±

        "mistä' tulee noi kaikki miinuspisteet yleensä ja kuka niitä laittaa?"
        Olen itse miettinyt ihan samaa. Joku taitaa vähän koodailla...


    • Eheeehee

      Ei juoksu ole muotia,voi vielä jäädä kiinni dopigista ja palaa tuet ja sponsori sopimukset,selittele siinä sitten

    • tsiikaan friidua

      Yöjuoksu on parasta.

      • En usko kenenkään katsovan juoksevaa miestä tai naista "pahalla silmällä" vaan pikemmin ihallen ja arvostaen.


      • minä uskon
        hotbird kirjoitti:

        En usko kenenkään katsovan juoksevaa miestä tai naista "pahalla silmällä" vaan pikemmin ihallen ja arvostaen.

        jos alkaa löysissä verkkareissa seisoon niin siihen loppuu kuntoilut


    • kdlsafjaö

      Kuntoradan vieressä asuvana voin sanoa, ettei juoksija ole mikään nähtävyys.
      Ota selvää alueesi juoksupoluista ja kirmaa sinne. Maasto on pehmeämpää ja kukaan ei katsele.

    • 9+4

      Ihminen oppii kaikenlaisia ajatuksia ympäristöltään lapsuudesta lähtien, ja erittäin moni näistä ajatuksista on sitä että ajattelee mitä muut ajattelevat omasta henkilöstä. Tämä johtaa epävarmuuteen, sillä nuo ajatukset pyörivät mielessä esimerkiksi sosiaalisissa tilanteissa, ja siksi ihminen alkaa uskomaan että hän on ujo. Tämä näkyy myös häveliäisyydessä ym estoissa joita ihmisillä monesti on. Ilmiöt ovat tietenkin todellisia, mutta ne eivät ole henkilökohtainen pysyvä ominaisuus, vaan ajatuksista johtuva tila.

      Suosittelen tutustumaan kirjaan Alkuajatus - Elämän pieni käsikirja. Kirjasta löytyvän tiedon varassa oppii tarkastelemaan ajatuksia mielessään. Kun ajatus paljastuu, siitä tulee tietoiseksi, jolloin sen voi valita pois. Sitä ennen se vaikuttaa toimintaa ohjaavana, tai estona, ilman että sitä edes huomaa. Tätä työtä tehdessä tietoisuus omasta itsestä kasvaa, ja sen myötä myös aito itsevarmuus. Ajatukset vaikuttavat meihin kaikissa elämäntilanteissa, joten tästä on hyötyä muutenkin. Kannattaa kokeilla, tämä todella toimii!

      Lisää löytyy täältä: www.alkuajatus.org

      • Kyllä se toimii

        Todellakin toimii.

        Minä olin ennen juuri kaikkea tuota ja täytyy kyllä myöntää, että sen jälkeen kun luin Alkuajatus - Elämän pieni käsikirjan läpi, niin asiat ovat mennet pelkästään juuri niinkuin pitääkin, esimerkkeinä palkankorotus, kivempaa vaimon kanssa, uusia kavereita yms.

        Eikä niitä kirjan asioita tarvi edes pyöritellä mielessä, vaan kun sen kerrankin vaan lukee läpi, niin ne jää mieleen ja vaikuttaa siellä kokoajan ja kaikki menee nappiin.

        Ihan ihmeen hyvä kirja eikä mene edes kauaa ku lukee läpi.


    • keisari55

      hö ei sitä kannata välittää mitä toiset ajattelee..sinä juokset itsellesi etkä muille jos se muita häiritsee niin menkööt muualle..jokaisen kuntoilua aloittavan on jostakin pisteestä lähdettävä ja niin sinunkin..eikun menemään vain ja huomaat ajan päästä että turhaan ajattelit muita ihmisiä mitä ne ajattelee tai katsovat...

    • 27

      mene metsään / puistoon / pururadalle juoksemaan niin ei ihmiset ihmettele siellä ainakaan :)

    • jk

      niinkö

    • d86fg9798ohoiu

      olet varmaan nainen, kukaan mies ei voisi olla noin häiriintynyt hermoraunio että luulee jokaisen tuijottavan.

    • Juoksentelija

      Olin eilen juoksemassa ja joku ääliö ajoi 3 kertaa ohi ja sillä kolmannella kerralla katto suoraan päin, laitto etu-ja keskisormen suun eteen ja lipoi kieltä siitä välistä, hyi stna mikä..! Kämpältäni n. 1,5km lähimmälle kuntoradalle ja kyllä painelen sinne juoksemaan ton 1,5km:n pakollisen ihmisten ilmoilla juoksemisen selvitettyäni, siellä kun muutenkin pääsee metsäpoluillekkin joita on monipuolisesti erilaisia reittejä ja paljon. En kylläkään häpeä juoksemista, yhtä normaaliahan se on ku hampaiden pesu.

    • ihmettelee.

      En tiedä mitä kummallista juoksemiseen liittyy. Asuin joskus 90-luvun lopulla eräässä pikkukylässä jossa juoksemisestani tehtiin joku ihme numero.
      Vielä kuusi vuotta sitten tapasi baarissa erään naisen, joka nauroi päin naamaa juoksuharrastukseni takia.

    • määmy

      Todellisuudes tuo on pelkkä päänsisäinen asia, hyvin harva kiinnittää toiseen huomiota juoksijoihin tai kävelijöihin

    • Aikaisin aamusta

      Lauantai ja sunnuntai aamulla kun lähtee lenkille niin ei juuri ketään tule vastaan. Piristää kummasti ja päivä lähtee kivasti käyntiin. Itse vasta aloitin.

    • +Ihailija+

      Omasta päästäsi kaikki johtuu vaan, itsekin vilkaiset, kun näät jonkun juoksemassa ja ajattelet vain posittiivisia asioita, Kuten hienoa, juokseee, pitää itsestään huolta tms...

    • (8D

      Tee kuten julkkikset! Katseilta pääsee piiloon lippiksellä ja aurinkolaseilla.

    • .

      Aloittajan vikahan on vain itsetunnossa. Itsetunto kohdallensa, niin ei haittaa tuijottelijat. Itseäkin ennen ahdisti, kun ihmiset katselivat minua ollessani lenkillä. Nykyään ajattelen, että se on normaalia. Varsinkin autoista katselu on tosi normaalia, mutta myös ulkonaollessa on normaalia seurata ympäristön tapahtumia. Opetella vain olemaan välittämättä siitä.

      Ja katselethan sinäkin muita, kerta tiedät heidän katselevan sinua.....vai onko sinulla jokin tuijotustutka, hehe?

      Vastaa katseeseen, ja mahdollisesti yli-innokkaille tuijottelijoille hymyile tai nosta kättäkin. Ei tuijottelusta pitäisi päiväänsä pilata. Mitätön asia.

    • weacref

      Aika jännä, ku ei mulle vaan ole ikinä huudeltu mitään. Toljotetaan joka kerta kyllä joo, mutta so what

    • olet mopo

      Jos et voi juosta, sun pitää kävellä. Jos et voi kävellä, aja mopolla.
      Oot aika mopo itsekin.

    • dfäjg

      Kaikki tuijottaaa sinua, koska olet seksikäs ;)

    • HAH HAH

      Jaaha, nyt sitten tällaista. Mitähän jos vain aloittaisit sen juoksemisen, mutta käy ensin lekurissa hakemassa jotain nappuloita. Kyllä se siitä.

    • ehkä olet niin hyvännäköinen ;P"

    • eiii en tajua

      Minä en kyllä ymmärrä meitä suomalaisia näissä häveliäisyys asioissa.
      Miksi pitää piileksiä pusikoissa, tai yöllä pimeässä pinkoa.

      Jos kunnostaan huoltapitäminen on noloa, niin huh. Mitä tyylillä, tai vaikkapa
      punastelulla väliä, kunhan itselle tulee hyvä mieli..Siitähän tässä juoksussa
      on kysymys, eikä mitä muut ajattelee.

      Ne tuijottaa, ketkä ei itse vaivaudu moiseen.

    • Kylmätotuus_45

      Ihmiset tykkäävät katsoa urheilua. Kun Usain Bolt vetäsee 100 metriä, niin häntä katsoo ainakin miljardi ihmistä. Se kertoo myös kunnioituksesta, ei sen puutteesta.

    • suomalaisetkonoloja?

      Joo siis suurimpaa osaa suomalaisista "hävettää" lähes suurinosa arkipäivän askareista. Hississäkin seisotaan tumpit suorina eikä edes moikata.

      Ite oon ottanut tavaksi huutaa "hei" naapureille kun nähdään esimerkiksi lenkkipoluilla. Joo siis harvoin moikataan takaisin...

      Mistä lie alkanut tää suomalaisten häveliäisyys ja jatkuva nolostelu?

      Kuitenkin luulin oikeasti olevani yksi niistä harvoista ihmisistä jotka eivät uskalla
      mennä juoksu tai hölkkä lenkille jos muut ihmiset näkevät.
      Jo liikennevaloissa seisominen tuottaa tuskaa. No menempäs tästä lenkille muita ihmisiä ällöttämään ja kummastuttamaan.

      Joo mutta todellakin vaatii munaa mennä juoksulenkille kaupunkiin.
      Tosin pisteet sille joka on vieläpä ylipainoinen ja lenkillä betoniviidakossa.

    • sitrnpisnbpo

      AURINKOLASIT päässä juokset anonyyminä eikä kukaan vaivaudu huutelemaan kun ei ole mahdollista päästä katsekontaktiin! Arvaa mistä tiedän! Koska minä juksen aurinkolasit päässä!

      8)

    • RunningMan84

      Älä vaan välitä. Tai laita musiikkia korviin. Se auttoi itselle. Musiikkia kun soi niin olet "toisessa maailmassa" silloin niin ei välitä toisten katseista. Ja entä sitten jos katselee. Ovat vaan kateelllisia kun joku viitsii pitää kunnostaan huolta :)

    • Kokeile alkuun vaikka kävelyn ja hölkän yhdistelmää. Esim. 6min kävelyä, 3min hölkkää, tällä tavalla pääsee alkuun ja kyllä se jännityskin lähtee pois, kun alkaa keskittyä suoritukseen, tai ainakin siitä voi saada lisää tehoja. Ko tavalla jaksaa myös hölkätä/juosta pidempään, kuin yrittämällä kerralla ahmia suurta määrää.

      Itse sekoittelen erilaisia harjoituksia, välillä pelkkää kävelyä, välillä juoksua, välillä juoksua ja kävelyä, joskus kävelyä, juoksua ja uintia. Erilaisia maastoja, puru/metsäpohjaa, asfaltia, nurmikkoa, yleisurheilukenttää, vesijuoksua, juoksua järvenjäällä, umpihangessa, suolla. Paljainjaloin, lenkkareilla, barefooteilla.. Näin pysyy mielenkiinto yllä ja tekniikka monipuolisisena. Eri vauhdeilla, eri pituisia matkoja.

      Rohkeasti vain ja nokka pystyssä, laita vaikka aurinkolasit päähän, jos katseet ujostuttaa. :)

    • Anonyymi

      juoksemaan vaan! ei se ole noloa, monet muutkin käy juoksemassa. ja jos sulla on esim koira nii se vaan mukaan että jos nyt kauheesti nolottaa ni ehkä koiran läsnäolo tekee siitä vähemmän nolomman, vai? :D hauskaa juoksua!

      • Anonyymi

        Hauskaa joulua.
        Jos sinulla juoksumatto, koitapa painoliiveillä.


    • Anonyymi

      Mie en kehtoo.

    • Anonyymi

      Itse kehtaan helposti juosta ja kävellä lenkillä, mutta en pysähtyä hossaamaan.

    • Anonyymi

      Kysypä huamenna.
      Ollaan ukkoporukalla Happy red onionissa

    • Anonyymi

      Jos et kehtaa koeta pyöräilyä

    • Miksi pitäisi häpeillä juoksua? 8min/km rennosti ja hyvin kehtaa mennä.

    • Anonyymi

      Hölkkä on rentoa.
      Vastaväitteitä?

      • Anonyymi

        Entäs polkupatikointi?


    • Anonyymi

      Illat pimenee.
      Kohta kehtaa metässä sipoonkorvessa.

    • Anonyymi

      Hyvin kehtaa. Olen huomannut, että vauhdikkaalla lenkillä saa enemmän huomiota kuin numerolapun raiskaamisella. Nöyrästi vaan hidastellen, jos siltä tuntuu.

      • Anonyymi

        Aina kun menen hidastellen, jostain ilmestyy kiireinen kävelijä puskemaan rinnalle ja ohi.


    • Anonyymi

      Moi Juha

    • Anonyymi

      Juokse sateella.
      Ei ruuhkia .
      Kukaan ei näe sinun vetävää mailerin askelta.

    • Anonyymi

      Aloita juoksu syksyllä pimeään vuodenaikaan. Kukaan ei näje.

      • Anonyymi

        Juu. Syksyllä hyvä juosta. Ei hävetä.


    • Anonyymi

      Jos ulkona ei kehtaa, voit juosta autotallissa

      • Anonyymi

        Ei ole juoksumattoa, mutta aina voi tehdä haaraperus, vuorohiihto ja pakarapotkuhyppyjä paikallaan.


    • Anonyymi

      Mie kehtaan. So not.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe