Eli tuttuni toivoi että kertoisin elämäntarinani johonkin nuorten tuki/valistuslehtiseen. Tilaisuus kiinnostaa koska olen aina pitänyt kirjoittamisesta, mutta jonkinlaista palautetta olisi kuitenkin kiva saada tekstistään.
Eli tässä tulee ns. takasivu eli esittelyteksti (ikäänkuin johdatus aiheeseen)
Minä olisin seuraava potentiaalinen kouluampuja, mikäli opiskelisin. Minun olisi helppo saada masennus diagnoosi, mikäli kertoisin lääkäreille kaiken. Psyykeni olisi varmasti särkynyt itselleen ja muille vaarallisen mielenterveyspotilaan tasolle, mikäli elämän polulleni ei olisi osunut myös muutama valonsäde. Tällä hetkellä pyörin ikään kuin välitilassa, en ole vielä syrjäytynyt nuori mutten myöskään kovin vahvasti kiinni yhteiskunnan syrjässä. Olen samaan aikaan jumissa kuin tilanteessa, jossa kaikki ovet ovat vielä avoinna. Tässä kohtaa aivot huutaa, mutta psyyke krakaa.
Takanani on rankka lapsuus, vielä rankempi nuoruus, mutta nyt edessäni aukeaa mahdollisuuksien aikuisuus. Tavallista huterammalla pohjalla, mutta kuitenkin. Toisaalta, olen ylpeä itsestäni, ja tiedän, ettei se että tulevaisuuteni on minulle kuin tyhjä kangas, jonka voin itse maalata mieleisekseni ole sattumaa. Vaan se on monien kyynelten ja pettymysten sietämisen, jatkuvan kamppailun ja asioiden käsittelemisen tulosta. Asioiden käsittely- ja suremisvaihe on aivan omanlaisensa vaihe elämässä, samaan aikaan niin voimauuttava kun taas välillä niin lamaannuttavakin.
Media, psykologit, terapeutit, netti, kirjat ja kaikki mahdollinen tieto ja kokemukset, mitä ihmisellä on saatavilla koskee juurikin tätä käsittely- ja suremisvaihetta. Entäs se kun on saavutettu tämä taite kohta elämässä, jossa menneisyys tulisi olla voimavara ja voisi vihdoin hypätä ja huomata omaksi yllätyksekseenkin osaavansa jälleen uida. Minulla on iskenyt rimakauhu, en uskalla hypätä, vaikka minulla ei ole enää haavoja, minulla on arkoja kohtia, aivomustelmia, jotka tummuvat uudestaan kolahtaessa samaan paikkaan.
Elämäni kirjoittaminen paperille, tuntojeni tunnustaminen, on keinoni käsitellä viimeistä pistettä myöten elämänitarina, ja aloittaa uusi luku.
Mitä mieltä?
Palautetta kiitos
3
114
Vastaukset
- osaankohanarvostella
Etenkin tekstisi alku vaikuttaa mielenkiintoiselta ja hieman rankanta, mutta ehkä se on tarpeen tuki/valistushommissa. Tekstissäsi on kyllä positiivisuuttakin ja se on hyvä asia. Osaat kuvata tuntojasi hyvin ja todentuntuisesti, mutta käytät mielestäni ehkä turhan paljon tuttuja vertauksia ja sanontoja, joten teksti voi hieman tuntua kliseiseltä. Voisitko ehkä itse keksiä jonkun uuden sanonnan tai kuvailla asian toisin välttäen esimerkiksi puhumasta tyhjän taulun maalaamisesta?
Mielestäni tekstisi on kaiken kaikkiaan hyvä, mutta ajattelin antaa hitusen krittiikkiäkin, jos sitä sattuisit kaipaamaan. Mutta voin sanoa, että hienoa jälkeä! ;) - TimppaTT
Juu ei ollenka pskempi. Toisaalt ... Jos MUN (tai kenenkään muunkaan?) elämä ois JATKUVAA kamppailua, eihä tääl ois enää KETÄÄN jäljellä? Oha sitä välillä melkeen kivaki olla olemassa. Nii ja sit viel .. Sul oli muutamii iha kivoi kielikukkasii tos stoorin seas, et kirjottele vaa. Kyl tollasta lukee.
- Echo Lake
tunnen aivomustelman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3127272Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662136- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81213Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009