Jos saisit antaa yhden neuvon

jälkikasvullesi elämää varten, niin minkä antaisit?

65

652

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Pysy erossa vasemmistoajattelun tapaisesta syövästä.

• Anonyymi00045
        UUSI

Mää ehkä filmaisin kokkaria ja tekisin psykologiset

• Anonyymi00002
      UUSI

Jos mulla niitä olisi, sanoisin varmaankin, että

Muista, että kotiin voi aina tulla, oli mikä tai mitä tahansa. Aina.

• Anonyymi00008
        UUSI

Jos sulla niitä olisi, sanoisit: "Aattelitko muuttaa kotoakin joskus omillesi?"

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

En tiedä, tuo kuitenkin on minun ajatukseni siitä, mitä sanoisin.

• Anonyymi00046
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Mää taas oon kysyny siltä voinko muuttaa sinne, mut nihkee oli suhtautuminen tääh

• Anonyymi00003
      UUSI

En tiedä, mutta ukkini antoi aeuraavan ohjeen: "Rahasta, ystävistä, perheestä ja lisäammuksista on harvemmin haittaa".

• Anonyymi00004
        UUSI

Muuten samaa mieltä ukkisi kanssa - paitsi perheestä.

• Anonyymi00005
      UUSI

Älä tee niinkuin minä tein vaan niinkuin minä sanoin😁👎🤷‍♀️

• Anonyymi00006
        UUSI

Ei vaan että vihan siasta rakasta.🤷‍♀️

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ei vaan että vihan siasta rakasta.🤷‍♀️

Ei kaikkee paskaa kuulu rakastaa.

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Ei kaikkee paskaa kuulu rakastaa.

Ei kuulukkaan. Mutta rakkaus ei tunne pskaa. Rakkaus on aivan muissa sfääreissä. Meillä on valta joko vihata tai rakastaa ja meillä on valta luoda. Mitä sinä luot?🤷‍♀️

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ei kuulukkaan. Mutta rakkaus ei tunne pskaa. Rakkaus on aivan muissa sfääreissä. Meillä on valta joko vihata tai rakastaa ja meillä on valta luoda. Mitä sinä luot?🤷‍♀️

"Mutta rakkaus ei tunne pskaa. "

Ei muuten pidä paikkaansa.

Nimittäin ei rakkaus ole sokeaa, vaikkakin siihen liittyvä inhimillinen tunne voi sokeuttaa ihmisen.

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Nimittäin ei rakkaus ole sokeaa, vaikkakin siihen liittyvä inhimillinen tunne voi sokeuttaa ihmisen.

Jos noin niin ei tiedä rakkaudesta mitään. Rakkaus ei satuta. Ei tee pahaa. Jos mukamas satuttaa ja tekee on, pelkkä ihmisluulon .,'rakkauden' irvikuva.🤷‍♀️

• Anonyymi00047
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Onko tukahdutettuja turhautuneisuuden tunteita heppu?

• Anonyymi00048
        UUSI
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Jos noin niin ei tiedä rakkaudesta mitään. Rakkaus ei satuta. Ei tee pahaa. Jos mukamas satuttaa ja tekee on, pelkkä ihmisluulon .,'rakkauden' irvikuva.🤷‍♀️

No älä palstasedän emojie ihmeessä

• Anonyymi00007
      UUSI

1. Älä sekaannu feminismiin millään tavoin.

• Anonyymi00011
        UUSI

Eikö tuo nyt ole vaan osa jo heti tuota ihan ensimmäistä kommenttia?

• Anonyymi00049
        UUSI

He pistävät vertaki juomaan niissä kaapurituaaleissa

• Anonyymi00010
      UUSI

Näin kolmen lapsen isänä sanoisin että yksi kerrallaan niitä neuvoja tai vinkkejä annetaankin. Kustomoidusti jokaiselle, ja jokaiseen sen hetkiseen tilanteeseen erikseen. Ottavat mitä itse haluavat. Ja aikuiseksi kasvettuaan, olenkin sanonut että mitään vinkkejä en enää tuputa, vaan muokkaavat maailmansa oman visionsa mukaan.

En tuputa omaa visiotani, ja vinkkejä annan vain kertomalla miten itse olen ratkaissut joitain asioita. Ja niitäkin vain kysyttäessä, sillä on mageempaa nähdä miten he itse rakentavat maailmankuvansa ja maailmansa. Sen sijaan että tuputtaisin sitä miten itse näen asiat. Sitä on tässä maailmassa ihan tarpeeksi jo entuudestaan, että kaikki luulee tietävänsä paremmin asiat, ja haluaa että muutkin näkevät asiat samalla tavalla.

Minulla ei nimittäin missään vaiheessa ollut aikomuskaan kasvattaa lapsia. Vaan tulevia aikuisia.

• Anonyymi00013
        UUSI

Glorifioitua vastuuttomuutta.

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Missäs kohtaa näet sen vastuuttomuuden? Taitaa olla luetunymmärtämisessä vikaa, tai sitten haluat vaan löytää negatiivista lähestymistavoista mitä et itse käytä.

Siltä varalta että kyseessä on ongelmia luetunymmärtämisessä, niin jos luet uudestaan, sanoin että vinkkejä en anna lapsilleni enää sen jälkeen kun ovat olleet täysi-ikäisiä.

Kannattaisi oikeasti syventyä siihen mitä lukee, sen sijaan että roiskii fiilispohjalta omia ennakkoasenteita pitkin nettiä.

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Missäs kohtaa näet sen vastuuttomuuden? Taitaa olla luetunymmärtämisessä vikaa, tai sitten haluat vaan löytää negatiivista lähestymistavoista mitä et itse käytä.

Siltä varalta että kyseessä on ongelmia luetunymmärtämisessä, niin jos luet uudestaan, sanoin että vinkkejä en anna lapsilleni enää sen jälkeen kun ovat olleet täysi-ikäisiä.

Kannattaisi oikeasti syventyä siihen mitä lukee, sen sijaan että roiskii fiilispohjalta omia ennakkoasenteita pitkin nettiä.

"Kannattaisi oikeasti syventyä siihen mitä lukee, sen sijaan että roiskii fiilispohjalta omia ennakkoasenteita pitkin nettiä."

Just, kiitos kuule esimerkistä. 😂

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

"Kannattaisi oikeasti syventyä siihen mitä lukee, sen sijaan että roiskii fiilispohjalta omia ennakkoasenteita pitkin nettiä."

Just, kiitos kuule esimerkistä. 😂

Olen pahoillani että se olit sinä. Mutta kohtaat sen kyllä joskus myöhemmin, nyt haluat heijata itseäsi siinä että olisit ollut jotenkin nokkela. Olet aika yksin siinä maailmassa.

• Anonyymi00050
        UUSI
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Olen pahoillani että se olit sinä. Mutta kohtaat sen kyllä joskus myöhemmin, nyt haluat heijata itseäsi siinä että olisit ollut jotenkin nokkela. Olet aika yksin siinä maailmassa.

Voi kutum juusto gubbe mitäh

• Anonyymi00051
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Livin da vida loca un dos tres?

• Anonyymi00016
      UUSI

Hmm..en ole antanut elämän varrelle oikein mitään neuvoja, koska olen niitä itse täysin vajaa antamaan. Olen enemmänkin antanut lapsille mahdollisuuksia kehittäöä itseään ympäristöissä joissa he saavat tietoja, taitoja ja vastuuntuntoa oman elämänsä varrelle.

Usein kasvattajia on useita, en vain minä tai puolisoni(ex).

Itse olen elänyt normaalista poikkeavan elämän kaikkine kokemuksieni kautta. Ei se varmaan ole mikään täydellinen elämä ollut mutta on ollut ainakin kokemusrikas tuhansine tunteineen.

Haluaisinko opstaa oman lapseni samaan? En varmaan, koska en tietäisi miten hänelle kävisi niissä kääntöpaikoissa joita itse olen kokenut. Mjoo, kyllä ajatuksena on se että lapsi kasvaa yksilönä ohjauksessa joka antaa eväitä omaan ajatteluun. Lapsi saa sitten itse valita ja päättää niiden pohjalta sen oman polun jota pitkin haluaisi kulkea.

Teen ja olen läsnä enemmän, puhun tosi paljon vähemmän.

AV

• Anonyymi00019
      UUSI

Muista se viemärin Y-haara siinä kylppärin ja pesuhuoneen välissä. Kulje isompaa putke, jotta et päädy lattiakaivoon. Ei kai niitä muita ohjeita tarvitse antaa 🤔

• Anonyymi00021
      UUSI

Pidä haaveista kiinni.
      Vilma

• Anonyymi00028
        UUSI

Haaveet kaatuu....

• Anonyymi00034
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Haaveet kaatuu....

Ei ne kaadu ellet sabotoi

• Anonyymi00052
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Haaveet kaatuu....

Ja kerro muistopuhees kunniaksi mitä ne ovat tai olivat ne haaveet?

• Anonyymi00053
        UUSI
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Ei ne kaadu ellet sabotoi

Ku mullei oo tarpeeks paksua sahaa

• Anonyymi00022
      UUSI

Mieluummin ajoitan neuvoni sellaisiin hetkiin kun näen että nyt kuunnellaan...ei minulla mitään elämää suurempia universaaleja elämänohjeita ole antaa. Elämä vie ja virta kuljettaa :)

• Anonyymi00023
      UUSI

Luota aina omaan vaistoon. Se ohjaa elämässä kaikkein pahimpienkin karikoiden yli.

Toivoisin että lapseni on oppinut luottamaan itseensä, pitämään kiinni omista arvoistaan (terveellä tavalla) ja elämään elämänsä tavalla, joka tekee hänet onnelliseksi. Kaikesta päätellen näissä asioissa lapseni pärjää erinomaisesti.

Aletheias

• Anonyymi00029
        UUSI

Mutta sinun lapsesi on kylläkin jo aivopesty toistamaan SINUN arvojasi. Koska et ikinä hyväksyisi yhtään mitään muuta.

• Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Mutta sinun lapsesi on kylläkin jo aivopesty toistamaan SINUN arvojasi. Koska et ikinä hyväksyisi yhtään mitään muuta.

Älä aliarvioi lastani. Hän tietää kyllä, mitä tekee.

Aletheias

• Anonyymi00054
        UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Joo meillä ihan straight up leave behind.

• Anonyymi00025
      UUSI

Ai onnelliseksi? Voiko tässä kylmässä itsekeskeisessä sotivassa maailmassa tulla onnelliseksi? Minusta sellainen onnellisuus on itsekästä. Eikö enmemmin pitäisi opetella epäitsekkyyttä ja empatiaa.🤷‍♀️

• Anonyymi00027
        UUSI

Tämä maailma huutaa omaa itsekästä. onnellisuutta. Hinnalla millä hyvänsä ole onnellinen🙄 ja jos et ole niin ota rinta ja peffa implantit, huulitäytteet ja osta merkki laukku niin varmasti onnelliseksi tulet. Ja jos et, niin sinussa vika ja mene terapiaan kun ei tämä höttöpöttö ulkokultainen shaisse sinua onnelliseksi tehnytkään. Olet siis vähintäänkin mielenvikainen.👎🤷‍♀️

• Anonyymi00033
        UUSI

Miten ihmeessä onnellisuus on itsekästä? Onnellisuus tuo niin paljon hyvää maailmaan, ei vain onnelliselle ihmiselle itselleen vaan myös muille ihmisille.

Aletheias

• Anonyymi00055
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Tämä maailma huutaa omaa itsekästä. onnellisuutta. Hinnalla millä hyvänsä ole onnellinen🙄 ja jos et ole niin ota rinta ja peffa implantit, huulitäytteet ja osta merkki laukku niin varmasti onnelliseksi tulet. Ja jos et, niin sinussa vika ja mene terapiaan kun ei tämä höttöpöttö ulkokultainen shaisse sinua onnelliseksi tehnytkään. Olet siis vähintäänkin mielenvikainen.👎🤷‍♀️

Höttöpöttö ja kirjavia emojeita plus tämä daiju sisältö ja aikuinen mies oot gubbe

• Anonyymi00056
        UUSI
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Höttöpöttö ja kirjavia emojeita plus tämä daiju sisältö ja aikuinen mies oot gubbe

Siinä teille lyhyt kertomus emojieista. T

• Anonyymi00026
      UUSI

Panosta siihen mitä tavoittelet!

• Anonyymi00030
      UUSI

Mjaa, elä kunnioittaen itseäsi ja muita, anna muittenkin elää.

• UUSI

Jos jälkikasvua olisi, niin ehkä painottaisin, että luottavat siihen, että elämä kannattelee, jos sen antaa niin tehdä ja että karma kuittaa velat, vaikkei sitä yleensä olekaan itse näkemässä.
      Eli etteivät jäisi kiinni negatiivisiin tunteisiin missään asiassa, vaan kävisivät kokemansa läpi perusteellisesti ja jättäisivät käsitellyn asian sitten taakseen ja menisivät eteenpäin. Ja tekisivät noin mielellään mahd. nopeasti ja keskittyisivät sitten siihen hyvään, mitä on. Tietenkään mitään unohtamatta, koska vaikkapa kusetetuksi tulemisen voi jättää taakseen, mutta sitä ei todellakaan kannata unohtaa, että joku meni kusettamaan, silläkin on hintansa sille kusettajalle.

• Anonyymi00035
      UUSI

Että elä ajatttele tekeväsi hyvää, vaan kysy mitä olisi hyvä ja pyri vaikka siihen. 🙂

• Anonyymi00036
      UUSI

Lue Maijan tarina! Vanhoillislestadiolaisen Maijan lapsuus särkyi jo varhain, kun hän joutui seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi.

• Anonyymi00057
        UUSI

Ja tätäkin aihetta oot gallupsetä makustellut avauksessasi syystä että?

• Anonyymi00037
      UUSI

Tinderi ei tuo onnea se pilaa elämäsi ja maineesi vaikka rahaa sieltä saa helpolla eli maine menee kerralla etkä koskaan voi olla normaaleitten ihmisten kanssa sen jälkeen eli tinderi pilaa elämäsi ja kunnon kumppanin saannin

• Anonyymi00038
        UUSI

Eli tinderi ja huumeet niist ei hyvää seuraa

• Anonyymi00039
        UUSI
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Tinderi huumeet ja korkeastikoulutettu siinä on kolmen kompo jotka pilaa elämäsi niin älä korkeastikoulutettujen kanssa henkaa

• Anonyymi00058
        UUSI
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Joo molemmat voi olla pskaa tjn? Moro jee

• Anonyymi00059
        UUSI

No miten sieltä apäijä saa sitä tuohta sitte?

• Anonyymi00040
      UUSI

Jaa...

Toisia et voi muuttaa, mutta omaa asennettasi toisia kohtaan voit.

Asioilla on taipumus järjestyä.

Ajattele itse.

Oikeasti ohje riippuu kohteen persoonasta ja kyvyistä, ainakin sen hetkisestä tilanteesta ja näkymissä olevista tapahtumista.

Joskus hyvä ohje on ollut ohjeistaa huolehtimaan, että sukat ovat aina kuivat. Ja munat puhtaat.

xLiner

• Anonyymi00041
        UUSI

Niin ja koskaanhan ei tiedä milloin se ohje on se viimeinen.

xLiner

• Anonyymi00042
        UUSI
        Anonyymi00041 kirjoitti:

xLiner

Nyt iloisempaa juttuu ja unohda kuolemat

• Anonyymi00043
        UUSI
        Anonyymi00041 kirjoitti:

xLiner

Mieti vaikka kikkeleitä niin saat iloisen mielen

• Anonyymi00061
        UUSI
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Nyt iloisempaa juttuu ja unohda kuolemat

Haluuks lukee jotain kirpaisevaa ja suolasta?

• UUSI

kun teet jotain, tee se hyvin

• Anonyymi00044
      UUSI

No enpä gallupsetä tiiä kovaa ajoa ja suksi jos taittuu tee siitä kolmas sauva

• UUSI

Kaikkein vähinkin riittää.

• Anonyymi00062
      UUSI

Jännän konditionaalinen kysymys. Jälkikasvun todennäköisyys kun on alle promillen luokkaa. Ja jos vahinko olisi jo tapahtunut niin sellainenkin looginen korjausneuvo kuin "tapa itsesi" olisi harkinnanarvoinen.

Yksi hyvö neuvo olisi välttää yksiä hyviä neuvoja vaan sen sijaan kuunnella monia hyviä neuvoja ja arvioida niitä.

Mutta jos nyt pitää kuitenkin valita yksi, niin neuvo olisi ymmärtää ja arvioida uponneita kustannuksia. Mahdollisesti menneisyydessä tehtyjen virheiden ei pidä sanella tulevaisuutta, vaikka tuo sitten tarkoittaisikin sitä on virheet on myönnettävä erheiksi.

Olisin kirjautunut mutta ei näemmä onnistu tänään.

• Anonyymi00063
      UUSI

Tapahtu mitä tapahtu ni olet rehellinen itsellesi niin et joudu ainakaan itse itseesi pettymään

• UUSI

Minulle voi aina tulla juttelemaan, kaikista elämän iloista ja suruista. Täällä on koti ja sydän aina auki. 🥰
      Autan, kannustan ja rohkaisen eteenpäin. Tarvittaessa neuvon ja näytän suunnan. 😊

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      15
      2182
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      66
      1486
    3. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      106
      1439
    4. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      6
      1322
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1285
    6. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1194
    7. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1144
    8. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      32
      1100
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1067
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      1046
    Aihe