Kuinka oppia...?

Bruun

Haluaisin siis oppia kärrynpyörän, käsilläseisonnan, puolivoltin eteen ja taakse sekä siltakaadon. Suurin ongelmani taitaa olla pelko, sillä olen hieman ylisuojeleva, jos näin voi sanoa. Olen 15-vuotias, ja olen harrastanut telinevoimistelua 4 vuotta. Siitä on kuitenkin jo 3-4 vuotta kun lopetin sen. Silloin meni kilpakärrynpyörät (kúten meillä sanottiin), yhden käden kärrynpyörät, käsilläseisonta ja kävely. Puolivoltit ja siltakaadot jäivät kuitenkin tämän pelon takia tekemättä. Minulla on käytössäni laaja nurmikkoalue sekä trampoliini, jossa mahdun tekemään esim. kärrynpyörän ja kuperkeikan. Näitä voi siis käyttää apuna. Ongelmana on myös se, että tasapainoni ei ole kovinkaan hyvä. Harrastan ratsastusta nyt kahdeksatta vuotta ja hevosen selässä pysyn hyvin, mutta esimerkiksi puomilla liikkumiseni on hyvinkin horjuvaa. Tämän takia jouduin lopettamaan voimistelun. Kaikki tämä on nyt kuitenkin unohtunut, enkä osaa niitä enää. Kaipaan siis vinkkejä niin liikkeisiin kuin pelon voittamiseenkin.
Pelkään siis kipua, jolloin pelkään kaatumista.

Kiitän kaikkia auttajia, sillä kaipaan voimistelua todella, mutta ratsastus vie kaikki rahamme. Haluaisin siis "harrastaa" voimistelua kotonakin.

P.s. Myös erilaiset lihaskunto- ja venyttelyohjeet ovat tervetulleita.

13

7077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gymnastics gilr

      Sun pitää harjotella ahkerasti ensin tota kärrynpyörää, koska sitte kun sen osaa, niin voi opetella kässärin ja muuta.
      Puolivolttia ja siltakatoa kannattaa harjoitella eka trampalla, koska jos vaikka kaatuu jotenki, niin ei ota kipeetä yhtä paljon, kuin nurmikolla.

      Ja mulla ittellä on just silleen, että haluun oppia asioita vaikka ne oliski hankalia ja kaatuis, mutta mä en ikinä ajattele, että mulle sattuis jotain vaikka siltakaadossa nurmikolla, niin mä ajattelen vaan, että mä pystyn tekeen sen ja sit se menee helposti. :)

      Oon itte harrastanu jotain 4 vuotta telinevoimistelua ja oppinu kaikkia vaikeitaki liikkeitä, kun oon harjotellu ahkerasti. :)

    • Bruun

      Lisäksi etsiskelen tällaisia harjoitus- / opaskirjoja liittyen telinevoimisteluun.

    • minä

      Siltakaatoa voi harjoitella seinän kautta. Kapua käsillä alas seinää pitkin ja takaisin ylös.

    • joukkuevoimistelija

      Kärrynpyörästä ekaks, kannattaa vaan kokeilla ja kokeilla ja kokeilla. sit vaan nostat jalkoja siitä. kun sen osaat kannattaa alkaa venyttämään selkää sillassa. (huomaa lämmitys, kannattaa tehä esim. aaltoja) eli sit vaan meet käsilläseisontaan ja pidät kädet tiukkana ja anna kaatua siltaan. sit paino jaloille ja ylös. muussa en sit osaa auttaa.

      ps. VOIMISTELUWIKI vois auttaa :)

    • Bruun

      Haluaisin myös kovasti lihaskuntoa ja venyvyyttä lisääviä harjoiotuksia oppia. Neuvoja?

      • Wang Jia

        Tosta kärrynpyörästä en osaa sanoa, mutta käsilläseisontaa voi harjoitella seinää vasten niinku itekki aina teen ku en uskalla ilman tukea. Oon 11 vuotias enkä oo käyny missään venyttely tai voimistelu kouluissa. Sillan ainaski ite teen niin, että levitän jalkoja ihan vähän ja laitan kädet valmiiksi ottamaan maasta tukea, ja lähden taivuttamaan selkää taaksepäin, aika lähelle jalkoja mutta ei kannata liian lähelle, ja kannattaa tosiaan kokeilla ensin jossain pehmeällä alustalla. Ite opin sillan vahingossa kovalla maalla... Toivottavasti tää autto ees vähän, koska en osaa oikein selittää, ja vähän vaikeaakin se ois, koska ite oon vähän yliliikkuva...


    • gymgirl002

      Käsillä seisontaa kannattaa harjoitella ensin seinää vasten tai kaverin kanssa niin että kaveri pitää jaloista kiinni. ja jos kaveri auttaa voi yrittää kävellä siinä samalla käsillään

    • jjkkks

      kannattaa alkaa opettelemaan siltakaatoa esim sängyn päällä silleen että laittaa jalat aika leveelle että oot lähempänä sitä maata että ei oo niin iso pudotus. sitten laitat vaikka ensin toisen käden ja sitten toisen! niin on mun mielestä helpointa opetella ja itekkin melkein opin sen ekana päivänä!

    • voimistelia

      kärryn pyörää pitää vaan yrittää tarpeeks oon ite voimmistellu aika kauan käsillä seisonnassa auttaa kun notkistaa selän ja pitää kädet tiukkana ensin kannattaa harjoitella seinää vasten tai etta kaveri ottaa jalat kiinni sitten vähän kauenpana seinää ja yrittää olla koskematta seinään jaloilla seinä auttaa sitä jos kaadut takse niin pitää pystyssä siltakaatoa voi harjoitella niin että kaveri pitää selsästä ja mahasta kiinne sitte kun opit sen mutta et vielä osaa illman tukea niin ota reisintä kiinni kun menet kkatosilttaan kun menet tarpeeksi alas kädet tulevat itsestään maahan puolivoltissa auttaa valkower

    • Tyttö06

      Ite en osaa oikeen mitään ja pidän voimistelusta ja venyttelen aina välillä ja itse oon tehnyt niin että jos haluan seistä käsillä laitan jalat seinää vasten ja lähden "kävelemään" seinää pitkin ja siirrän samalla käsiä lähemmäksi seinää koska en osaa muulla tavalla seistä käsillä mutta osaab trampalla jotenkin seistä

    • Agropatiaa

      Jos haluut opetella puolivoltin takkepäin eka
      sun pitää osata kaatosilta ja sitä ennen ku sä
      Laita kädet maahan niin vähän pitää ottaa pomppua koska muuten et saa jalkoja niinku silleen ylös silleen puolivoltti. puolivoltti eteenpäin on sama juttu Sun pitää osata eteenpäin kaatosilta niinku käsilläseisonnasta silta ja siitä vaan pitää päästä ylös siitäkin vähän pomppua

    • Anonyymi

      Juu en haluu pelotella mut yhen kaverin tuttu on lääkäri ja on nähny monta tapausta jossa moni on halvaantunut. Muistakaa ottaa aina tietyt riskit huomioon kuten osa tietää niskassa menee tärkeimmät verisuonet sydämeen jos huonosti niskoilleen tulee niin voi käydä pahasti. Esim halvaantua sillon on pomput vähissä varotan vain.

    • Anonyymi

      Tää on 100% helppo temppu jolla mä opin kaatosillan yhdessä päivässä eli mee johonkin matolle pyydä kaveria pitää selästä ja sit tee se monta kertaa sen jälkeen vaan kuvittele että se kaveri pitäs selästä ja tadaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe