Viimeinen hetki päästä trimmi-kuntoon ennen lopullista rappeutumista!
Ikää hiukkasen yli 50 vee, pituutta 170 cm, painoa 87 kg ( ja alan pikku hiljaa uskoa, ettei se kaikki ole lihasta).
Joten liittykää sakkiin ja laitetaan vaaka vapisemaan!
Keski-ikäiset keskivartalon kaventajat
152
3528
Vastaukset
- maisa1111
kiitos kutsusta. tätä kutsua on tarvittu :)
- Bertta
Ooh; joku kutsua kaivannut on ilmoittautunut! Mukaan vaan!
Pakko saada ylikilot katoamaan tai muuten ei kohta kestä heikot polvet. Kilot ovat kertyneet aivan salakavalasti, yhtä salakavalasti kuin mitä noita vuosiakin on mittariin ilmaantunut. Vastahan sitä oli nuori tyttönen, ja nyt vanhuutta hipova lihava kiukkuinen eukko.-Huokaus-.
Mutta nyt lähtee läskit. Jos ei millään pikakuurilla, niin ainakin hitaasti kituuttamalla; kiukkuiset keski-ikäiset eukot ovat aika sitkeitä.
Syömiset eivät ole vuosiin olleet kokonaan hunningolla, vaan ilmeisesti pitäisi syödä kuin pieni lintu (ei kuitenkaan mikään kolibri, joka ahtaa parhaimmillaan painonsa verran sapuskaa. Eikä kyllä räkättikään, jotka hotkivat tänä vuonna mansikaamaalta kaikki mansikat.) Ja toki herkkuja täytyy välillä saada (liiankin usein; ei kai elämässä kovin paljon muuta kivaa enää tässä iässä liene). Vaan
liikuntapuoli kituu välillä vallan kauheasti.
Mutta syödään ja liikutaan päivä kerrallaan.- NytSeAlkaa
Minäkin haluan mukaan!
Olen 52v nainen, ja olen kuvitellut olevani hoikka nainen lihavassa kehossa. Vaan myöntää täytyy, tosi lihava olen. Painoa tasan 100kg, pituutta 165 cm.
Suurinta pudottajaa olen seurannut, ja kauhukseni havainnut, että osa on hoikempia kuin minä. Kaameaa itsepetosta ollut, mutta nyt se on loppu.
Hienoa olisi saada täältä netistä kannustusta, mikä otetaan punnituspäiväksi, itse ehdottaisin perjantaita? - Bertta
NytSeAlkaa kirjoitti:
Minäkin haluan mukaan!
Olen 52v nainen, ja olen kuvitellut olevani hoikka nainen lihavassa kehossa. Vaan myöntää täytyy, tosi lihava olen. Painoa tasan 100kg, pituutta 165 cm.
Suurinta pudottajaa olen seurannut, ja kauhukseni havainnut, että osa on hoikempia kuin minä. Kaameaa itsepetosta ollut, mutta nyt se on loppu.
Hienoa olisi saada täältä netistä kannustusta, mikä otetaan punnituspäiväksi, itse ehdottaisin perjantaita?Sadasta kilosta on hyvä aloittaa.
Tottakai Suurinta Pudottajaa täytyy seurata; siinä on varoittavia esimerkkejä. Samalla on mukava syödä pientä tai vähän suurempaa iltapalaa.
Punnituspäivä on joka päivä. Ainakin minulla. Virallinen punnituspäivä voisi kyllä olla vaikka perjantai (niin voi sitten viikonloppuna juhlia hieman tuhdimmalla ruoalla, jos on paino paljonkin tippunut; ei sitten pääse liian laihaksi liian äkkiä. Ja jos ei ole paino tippunut, niin viikonloppuna on hyvää aikaa syödä pikkuisen lisää,kun seuraavaan punnitukseen on vielä viikko aikaa.)
Ja vaikka lihava ei milloinkaan mahdu mihinkään mekkoon taikka minipöksyihin, niin tänne mahtuvat kaikki mukaan!
- xfhcrtuctyu
http://getmorebeauty.blogspot.fi
✓Hyviä ja terveellisiä laihdutusvinkkejä ja ohjeita
✓Selkeä ja kiva ulkoasu (erityisesti nuorille)
✓Hyvä ja rohkea kirjoittaja
✓Päivittää aina 2 postausta kerralla (väh. kerran viikossa)
✓Hienot kuvat
✓Keskittyny nimenomaan auttamaan muita, sen sijaan että vain omia tuloksia ja saavutuksia kirjoittelisi
Blogi on uusi joten lukijoita kaipaillaan! (:- yääääk
Miksi linkität sivustoa, jonka etusivulla makaa anorektikko luut törröttäen? Me halutaan olla normaalipainoisia ja terveitä, ei sairaita.
- Bertta
Kiitos vinkikstä...vaikkakaan emme ole enää erityisesti nuoria... Ja tähän ikään mennessä kyllä on tiedossa aivan kaikki laihduttamisesta -ainakin teoriassa -.
Vain teot puuttuvat... - NytSeAlkaa
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, tekojen aika on nyt. Keski-ikäisenä pitänee tyytyä siihen, että vauhti on hidastunut, myös painonpudotusvauhti.
Minullakin oli tapana ( huomaa imperfekti) katsella Suurinta Pudottajaa perunalastuja syöden ja kokista juoden.. - Bertta
Juu, on paljon vaikeampi pitää pudotetut kilot loitolla nykyään, kroppa lie hieman iän myötä hidastunut, vaan ehkäpä pääsyynä on liiallinen laiskistuminen. On suunnattoman paljon mukavampaa jäädä sille sohvalle tuijottamaan Suurimman Pudottajan Suuria saavutuksia kuin lähteä reippaalle hikilenkille. Perunalastuja en ole onneksi koskaan hirmuisesti himoinnut. Ja kokis tai muut limpparitkaan eivät ole heikkouteni. Mutta ruoka on vaan liian hyvää.
Pitää vaan jatkaa sitkeästi. - saskali
Tulenpa mukaan minäkin!
Olen ollut aina luonnostaan hoikka, ja niinpä en huomannut yhtään, kun salakavalasti 10 lisäkiloa hiipi minuun kymmenen vuoden aikana. Nyt olen 55-vuotias pieni ja pyöreä mummo, pituutta 158cm ja painoa tänä aamuna punnittuna 58,6. Lihaksikasta minusta ei taida tulla vaikka yrittäisin, mutta jos saisi tuota läskiä vähemmäksi. Enää en pyrikään nuoruuden painoon, mutta jos saisin edes puolet lisäkiloista pois, niin olisin tyytyväinen.
Minulle punnituspäivä on joka päivä. Yritän pitää itseni kuosissa ja ilmoittaa painoni päivittäin. Jospa se antaisi potkua! - Bullawa
Tilanne paha, muttei toivoton täällä. Ihan pian 50 rajapyykki saavutettu ja paino noussut hitaasti ja varmasti. Painoa on 82 kg ja pituutta täydeet 160 cm.
Halua on, mutta en saa tarpeeksi motivoitua itseäni kapeammalle tielle.
Otan tämän haasteena vastaan. Tavoite on 75 kg. - Bertta
Upeaa, että tänne ilmaantuu uusia innokkaita keventäjiä! --- Allekirjoittaneen laihdutusmotivaatio vaan tuntuu jostain syystä hävinneen kuin tuhka tuuleen. Muutamana päivänä on tullut elettyä kuin sika pellossa eli syömiset eivät ole olleet ollenkaan esimerkillisiä ja liikkuminen on ollut lähinnä liikkumattomuutta.
Joten nyt pakottaudun lähtemään pyöräilemään, vaikka en kyllä sitten millään viitsisi. Joten siis menoksi... - Bertta
Kyllä on olo aina niin hyvä, kunhan ensin saa itsensä liikkeelle! Rauhallista mummopyöräilyä 45 minuuttia, kuntosalilla raudan nostantaa 30 minuuttia ja 45 minuutin tosi rankka spinning-tunti päälle (vaikka minulla nyt on niin huono kunto, että kaikki liikunta tuntuu rankalta)...joten mummot jyrää!
Ja pakkokin jyrätä: aamulla paino oli jotenkin kummasti noussut 1.3 kiloa viime perjantaiseen lukemaan verrattuna. Joten, jos vaaán toivon perjantaina värähtävän miinuslukemiin, niin pakko on jotain tehdä.
Onneksi on porkkanoita! - NytSeAlkaa
Minäkin olen aloittanut liikunnallisen elämän numero 3789, jumpassa kävin ja kylläpä on mukava olotila! Kyllä se tästä lähtee .Y ritän ajatella niin, että se urheilukin on päivän suorite, vähän kuin työssäkäynti, ei tarvitse miettiä, että huvittaako vai ei...
Ehkäpä tulee vielä päivä, jolloin se urheilukin alkaa tuntua nautinnolta. Sitä odotellessa! - Bertta
Minulla on menossa liikunnallinen elämä numero 3256, joten panit paremmaksi! Nykyään on jopa välähdyksenomaisesti välillä hikiliikkuessa sellainen olo, että tämähän on hirmuisen kivaa. Kunnon jytärytmimusiikki selvästi helpottaa kyseiseen olotilaan pääsemisessä, siksipä tykkäänkin noissa ohjatuissa jumpissa käydä. Sitä paitsi omatoimijumpassa tai muussa liikkumisesssa olen itselleni liian lepsu, tuskin tulee edes tuskanhiki pintaan.
Ennen kuin huomaammekaan, on pakko päästä hikitreenaamaan joka ikinen päivä! - Bertta
Melkoisen hyvä päivä! Varsin tervettä ruokaa, lisäksi höttöruokana 5 irtokarkkia ja yksi sellainen tavallisen kokoinen jätskituutti, hitaasti nautiskellen.
Kasvisten syöntiä pitää kyllä lisätä, niitä ei syö ikinä liikaa. Kukkakaali on hyvää! Ja torilta ostin tuoreita nauriita, ne on hyviä raakana (olivat kylä sikakalliita).
Liikuntana jälleen tunti pyöräilyä ja yksi kuntosalijumppa, joten sai se jätskituutti kyytiä.
Huomenna perjantaina virallinen punnitus... - NytSeAlkaa
Minäkin tänään vedin viimehetken treenit, kuntosali ja jumppa täälläkin. Ohjattu liikunta on parasta, olen tykästynyt crossaamaan.
Meillähän on Bertan kanssa sama ruokamaku, minäkin tein tänään kukkakaaligratiinin. Kasvisruokaa pitää lisätä, siinä on vaan se hankaluus, että muu perhe ei aina tykkää, pitää tehdä niin monelaista sitten.
Vähän meni jäätelöäkin, Mövenpickin kausimakua valkosuklaa-tasmanianpippuri, kyllähän se ihan hyvältä sekin maistui. - saskali
No niin. Tämän aamun punnitus näytti 58,5. Oli siis peräti 100g vähemmän kuin eilen! ( =Ei mitään merkitystä :( Eilen en ehtinyt syömään juuri mitään, tänään on mennyt siitäkin edestä. Tosin ihan vaan oikeaa ruokaa. Kaljaa pari tölkkiä. Siitä pitäisi luopua kokonaan!!! Eilen kävin pitkällä kävelylenkillä, tänään vielä pidemmällä. Saapa nähdä, pääsenkö noista kertyneistä kiloista eroon ollenkaan.
- Bertta
...viimeistään haudassa...
Vaan sitä ennen pitää vaan sitkeästi jatkaa Tervettä Elämää. Kalja on paha; siitä tulee ylikaloreita ihan huomaamatta. Eikä siitä nyt liiemmin muutakaan hyötyä ole. Laske vaikka, miten monta pulloa suunnilleen menee vuodessa, ja laske niiden kalorit yhteen...
Uuu! Mövenpickin valkosuklaa-tasmanianpippuri! En ollut moisesta edes kuullutkaan. NytSeAlkaa; oliko se niin mahdottoman superhyvää, että sitä pitäisi maistaa, vai vaan sellaista ihan hyvää?
Piti käydä vielä illalla tunnin pyörälenkillä...- Bullawa
Tuleehan herkuistakin samalla tavalla ylikaloreita, vaikkei niistä mitään hyötyä ole. Jonkun on pakko saada se yksi kalja, toisen yksi jäätelö. Kannattaahan se lopettaa, mutta niin kannattaa makean syöntikin. Toiset rentoutuu kaljalla, toiset vaikka possumunkilla tai kermaleivoksella :)
Tämän verran haluan puolustaa hallittua alkoholin käyttöä.
- saskali
Joo, kalja on paha. Helppohan tuo on laskea, että jos vaikka yhden pikkutölkin juo päivässä, niin vuodessa tulee lähes 48000 ylimääräistä kilokaloria. Eikös se rasvakiloiksi muutettuna ole melkein 7kg!!! Ja vain yksi kalja päivässä...Taidanpa alkaa kaljalakkoon. Karkkia minä en syö enkä juuri muitakaan hekkuja, joten niistä en voi luopua, enkä tuota kaljaakaan joka päivä, nyt lomalla on vaan tullut juotua enemmän.
- Bertta
Minä taas voisin syödä herkkuja vaikka kuinka. Karkit eivät niinkään himota, vaan suklaa on aina yhtä hyvää ja joskus vielä parempaa ja kaikki leivonnaiset , niin makeat kuin suolaisetkin ovat suuri heikkouteni. Siksi olenkin lihava.
Joten pitää joka päivä vaan olla tarkka syömisistä ja juomisista, ei voi muuta. - Bertta
Paino tänään 86.7kg . Viikko sitten 600 grammaa vähemmän, alkuviikosta pomppasi jopa 87.4:ään, joten ei mene kovin lujaa.
Pitää ostaa lisää kaalia.
86.7kg /170cm - NytSeAlkaa
Täällä paino on tänään 98.2 eli 1800g on tippunut. Tyytyväinen olen! Eniten tyytyväinen siihen, että nyt on tullut jostain sisäinen varmuus, että nyt tämä onnistuu.
Kaikki keinot on käytössä, mielikuvaharjotteita myöten.
Lisäksi luin lehtijuttuja Rakell Lignellin laihdutuksesta, se antoi myös lisäpontta. Aivan mahtava muodonmuutos hänellä.
Oikein hyvää ja kaloriköyhää laihdutusviikkoa kaikille!
Bertta, ei se valkosuklaa-tasmanianpippuri ollut kuitenkaan niin hyvää, kuin nimestä olisi voinut päätellä. Kaikista ihanin jäätelöherkku kautta aikain on mielestäni Ben&Jerryn Coocie Dough, siinä on varmaan ennätys, miten on saatukaan niin paljon kaloreita yhteen purkkiin. - Bertta
Hieno saavutus, sinulta, NytSeAlkaa! Siinä on tarvittu hirmuisesti itsekuria, että kevennys on ollut noin huikea! Eikös se merkitse noin 12000 kalorin nipistämistä ! (Vastaa kai yhtä Coocie Dough -purkillista?)
No hyvä; minun ei siis ole pakko maistaa tuota valkosuklaa-tasmanianpippuria, jos se on vain kohtalaisen hyvää . Mutta Ben&Jerryt on vissiin sitten pakko kiertää kaukaa,jos ne vievät kielenkin mennessään (tosin sen jälkeen voisi sitten elää pelkällä kaalilla, kun kaikki maistuisi ei-miltään). Vaan eihän sitä koskaan tiedä; jos nyt niin hullusti kävisi, että Coocie Dough kävelisi vastaani (tai suoraan vatsaani...) niin ehkä jäisin siinä kamppailussa reilusti alakynteen, vaikka kynsin hampain vastaan taistelisinkin.
Aamupalaksi kauhallinen kaurapuuroa ja hilloa, rasvatonta maitoa, 2 ruispalaa Beceliä kinkkua rehuja.- Maikki
Mukana ollaan! Yli viisikymppinen ulen mimäkin. Tämän viikon vielä lomalla.
- Bullawa
Punnitusperjantain tulos: 81,6 kg. Näkyy heittelevän paino päivittäin. Repsahtelua on ollut päätöksestä huolimatta. Eipä auta kuin asettua katsomaan Suurinta pudottajaa, jos se taas saisi innon nousemaan.
- Bertta
Jälleen kammottava havainto: En mahdu mihinkään kesäpöksyihini! Kyllä ne mahan kohdalta mahtuvat hyvin, mutta näköjään ovat säästäneet sitten vastaavasti kangasta reisistä ja sääristä (tai sitten suuret lihakseni vaan yksinkertaisesti eivät mahdu noihin ; mille lie rimppakintuille suunniteltu). Pöh. Sen kunniaksi söin yhden jäätelötuutin (oli jo toinen tänään...). Muuten tänään on eletty terveesti ja käyty tunnin pyörälenkillä.
Kerrankin hellettä! - Bertta
Tänään on tullut elettyä kuin pellossa...
Täytyy ostaa lisää kaalia... - NytSeAlkaa
Minä olen omanalihava, siis vatsan kohdalta vaatteet kinnaa. Enkä allekirjoita sitä, että vatsasta lähtee kilot helpoíten.Minulla tuntuu lähtevän ( silloin harvoin kun jotain lähtee) jo ennestäänkin hoikista jaloista ja tisuista. Jumppa ja sali auttaisi, vaan jostain mystisestä syystä jätän ne vatsalihasliikkeet viimeseksi, ja sitten tulee niin mahdottoman kiire aina johonkin, ettei niitä enää ehdi tehdä.
Bertta, joskus pitääkin elää kuin pellossa, jo oman mielenterveytensäkin vuoksi, emmehän halua muuttua neuroottisiksi liikalaihduttajiksi! Kunhan muistaa ruotuun palata. Niin helposti käy niin, minulle ainakin, että repsahduksesta antaa itselleen luvan mennä oikein kunnolla sitä alamäkeä. - Bertta
Jeps, ensin lähtee naamasta, sitten häviää tissit...
NytSeAlkaa; älä huoli, jätä huoletta vatsalihasliikkeet tekemättä. Vaikka miten niitä jauhaisit, niin ei ne sitä rasvaa vatsasta hävitä, kunhan kasvattavat vatsalihaksia.
Kyllä se vatsarasvakin vähenee muun laihtumisen myötä, ajan kanssa.
Juu, nyt taas eletään ihan terveesti ja katsellaan taivaalle, että tuleeko ukkosmyrsky vai lähdenkö pyöräilemään. - NytSeAlkaa
Tänään on ollut jotenkin tosi voipunut olo, johtuneeko helteestä vai kalorivajeesta. Oli mikä oli, laihis jatkukoon. Uusi suosikki on thai-ruoka, kalorimääriä en ole tosin tarkistanut, pitää katsoa.
- Bertta
Kerrankin hellettä! Sen kunniaksi söin Ison jäätelötuutin; totesin kyllä, että se oli liian iso, tuli ähky olo. Joten tästä kokemuksesta viisastuneena jatkossa ostelen vaan sellaisia pikkuruisia jäätelöitä. Jos on pakko.
Mutta kyllä tämä tästä. Pari tuntia pyöräilyä taas tänään... - Bertta
Pitää varmaan keskittyä siihen,ettei paino nouse. Kun ei se ainakaan näytä laskevan. Ei sitten millään.
- NytSeAlkaa
Kyllä se laskee, ajan kanssa. Oletko muuten mittaillut vyötärönympärystä, reisiä jne, jospa kaventumista on takana? Minä päätin, että käyn puntarissa vain perjantaisin, ei sitten pienet heitot painossa vaivaa.
Leivoin mustikkapiirakan, ja ihan pakko oli yksi pala syödä. Mutta vain yksi, se on jo edistystä. Keep on going.... - saskali
No niin. Täällä taas ollaan. Viikko meni mökillä touhutessa ilman nettiä ja ilman vaakaa. Kotiin palatessa vaaka näytti 57,2!!! Uskomatonta! Liekö nestevajaus vai mikä, vai olisiko oikeasti vähän lähtenyt läskiäkin. No, suunta on kuitenkin oikea. Nyt sitten on taas mökkiviikonloppu edessä, mutta nyt on tulossa ystäviä mukaan. Ei taida paino tippua :(
Kiitos, Bullawa, lohdutuksesta. Minä otan mieluummin sen kaljan kuin jäätelön. Ja pikkukaljoja saa juoda vaikka kaksi yhden tavallisen jäätelötuutin kaloreilla. Muuten se ei ehkä ole kovin hyväksi.
Mutta painotavoite on vielä olemassa, ja jospa se siitä pikkuhiljaa lähestyisikin.... - NytSeAlkaa
Hyvä Saskali! Minun painoni tänään 97.7 eli 500g on tippunut viimeviikosta. Onhan tuo paino vielä masentavan suuri, vaan periksi ei anneta, kyllä se siitä tippuu.
Se Suurin Pudottaja on kyllä motivoiva ohjelma, ai kun olisi kiva päästä sellaiselle " läskileirille". Tosin en nyt sitten tiedä televisioon asti, olisin minäkin aika näky vatsa paljaana siinä bikinimäisessä yläosassa. - Bullawa
"Virallinen" punnituspäivä: 81.1 kg. On kyllä heitellyt paino päivittäin. Oli pakko ryhdistäytyä pari päivää aikaisemmin, että sai painokelpoisen painotuloksen. Pysyisi nyt tämä asenne vähän pidempään. Jos vaikka viikon jatkaisi tällä menolla, niin taatusti alittuisi 80 kg. Se on nyt eka iso tavoite.
Saskalille... minä en ole kovin tiukkapipo alkoholin suhteen. Tietysti ongelmakäyttäjät on erikseen, mutta herkkujen ongelmakäyttäjänä minun on vaikea siihenkään sanoa mitään. Vain jos jollain läheisellä karkaa mopo käsistä, on minun syytä puuttua tilanteeseen. Eipähän ylisyöjätkään pidä siitä, että heidän syömistään arvostellaan. - pallero
Minäkin haluun mukaan!
Todellakin, nyt hitto soikoon näitten läskien on lähdettävä! Ikää mulla 46 v , pituutta 168 cm ja painoa juuri mitattuna 103, 5! - NytSeAlkaa
Tervetuloa mukaan pallero, kyllä ne sinultakin lähtee ja minulta myös! Tälläerää minä ainakin olen tosissani, en anna periksi ja lupaan olla pitkäjänteinen. Kaikkia ihania grillihoukutuksia juomineen on tämä viikonloppu täynnä, pitää soveltaa puolen annoksen tekniikkaa..
- pallero
Kiitos!
Ajattelin, että hyvä punnituspäivä olis itselläni perjantai.
Kunhan nyt pääsen vauhtiin niin kirjoittelen sitten lisää.
- Bertta
Eilen jäi punnitus väliin. Ehkä ihan tarkoituksellisesti, kun syöminen on ollut vähän herkuttelun puolella viime päivinä. Mutta kyllä kesällä nyt ainakin yksi mansikkakakku täytyy syödä (ei ihan kokonainen kuitenkaan, muillekin jätin pikkuruisen siivun...)
HIrmuisen vaikeaa hahmottaa itseään pikkuisen pienempänä, kun on saanut muutaman kilon tippumaan; sitä jotenkin pitää itseään koko ajan pullerona, joka saakin luvan syödä herkkuja, kun on kerran joka tapauksessa lihava. Pitäisi kai yrittää ymmärtää, että on jo hoikka tyttö, joka elääkin kuten hoikat tytöt tuppaavat elämään eli liikkuu paljon ja syö pääsääntöisesti terveesti! - Bertta
Tänään oli hyvä päivä! Ei herkkuja, muuta kuin pari palaa tummaa suklaata; tervettä ruokaa ja pari tuntia pyöräilyä ja lisäksi pumppitunti. Minähän treenaan kohta enemmän kuin huippu-urheilijat!!! Hyvä minä!!!
- Bertta
Ja paino lopultakin 86 tänä aamuna! Varmaan huomenna taas 87, kun tuli nautiskeltua pari palaa pizzaa...Vaan pyöräilty on taas pari tuntia. Kohta saan mahtavat reisilihakset!
- Saskali
Pitkä mökkiviikonloppu ystävien kanssa takana. Tämän aamun punnitustulos 57,4kg. Huh, ei kamalaa painonnousua! Jos ei toki laskuakaan. Mutta kyllä tämä tästä vielä onnistuu. Pakko. Pitäisi vielä saada sen verran itseään niskasta kiinni, että lähtisi lenkille. Mutta kun täällä meilläpäin vain sataa ja sataa, ei tee mieli mennä ulos. Vai onko se vain tekosyy?
- Bertta
Jeps, kaikki syyt olla liikkumatta ovat tekosyitä. Joten saappaat jalkaan siitä ja pihalle!
Spinningiä tunti tänään ja puolikas levy tummaa suklaata. - Saskali
Aamun punnitustulos 57,2kg. Siis vaivaiset 1,4kg vähemmän kuin kaksi viikkoa sitten tullessani mukaan tähän ketjuun. Silti minulla on paljon kevyempi olo. Ihan kuin tuo pallo tuossa mahan kohdalla olisi vähän pienentynyt.
Eilen oli kyllä niin kamala ilma, että lenkki jäi tekemättä vieläkin. Tänään sitten jo sain itseni liikkeelle pyöräilemään. Jospa se siitä lähtisi. Olen vaan niin kamalan laiska saamaan itseni liikkeelle. Siksi kai ne kilot pääsivätkin kertymään, kun lasten kasvettua isommaksi ei tullut enää sitä pakollista liikkumista ja touhuamista lasten kanssa.
Sinä, Bertta, taidat ollakin melkoinen himoliikkuja :) Voi, jospa minäkin siihen tilanteeseen pääsisin! - Bertta
1,4 kiloa kahdessa viikossa on valtavan paljon!!!
Oikeastaan on pakko liikkua, tai muuten olen selkävaivainen alta aikayksikön. Ja kun olen jäsenenä kuntosalilla, niin on pakko liikkua senkin takia, kun siitä joka tapauksessa joutuu maksamaan. Ja ihmeekseni olen huomannut, että aika ajoin itse liikkumisesta jopa nauttii! Ja kunnon hikiliikunnan jälkeen on niin hirmuisen hyvä olo! Ja ehkä se liikkuminen pikkuisen auttaa siinä laihduttamisessakin.
Ainakin silloin, kun liikkuminen loppuu, alkaa paino vääjäämättä nousta, vaikka en mielestäni mitenkään hirmuisen höttöä söisikään. Arkiliikkuminen eli kävely sun muu pakkaa ainakin talvella olemaan aika vähäistä, joten kuntosali pikkuisen korjaa liikuntavajetta.,.. - NytSeAlkaa
Minun painoni tänään 96.8, eli viikon laihdutus 900g ja siitä aloituksesta 3.2kg. Painoin alussa tasan 100kg, eli todella on mistä pudottaa! Oikealla tiellä ollaan!
Saskalillahan on hyvä pudotus!
Luin tuossa muutamia laihisjuttuja netistä, ja totesin, että suht hidas painonpudotustahti keski-iässä on hyvä, ettei nahkat jää " roikkumaan" -ainakaan niin pahasti. Oletteko muut huomanneet sellaista, että laihdutuksen aikana sitä jotenkin kiinnittää enemmän huomiota ulkonäköönsä. Siis siihen, miten onkaan päästänyt itsensä tällaiseksi. Minä olen luvannut itselleni jokaisesta pudotetusta 5 kilosta itselleni jonkun kauneushoidon palkiinoksi. - Bullawa
Syönyt olen välillä miten sattuu. Mustikkapiirakka ja jäätelö tehnyt kauppansa. Ilmeisesti kuitenkin liikkunutkin tarpeeksi, kun vihdoin saavutin 80 kg:n rajapyykin. Tänään tasakymppi! Nyt on viisi päivää aikaa alittaa se. Perjantaina kerron kuinka kävi. Hitaasti, mutta varmasti tämä etenee.
- Bertta
Yhtä vuoristorataa! Nyt ollaan taas 87 kilon tuntumassa, kun välillä käytiin jo alle 86:n
NytSeAlkaa; nahkat alkaa joka tapauksessa roikkua, kun ikää tulee lisää. Paitsi lihavilla! Tähän ulkonäköön vaikka miten kiinnittäisi huomiota, niin lopputulos ei liikoja parane. Vaan sen olen huomannut, että bongailen kaupoissa muita lihavia ja kyttään heidän ostoskärryjänsä ja pahekseun hiljaa mielessäni.
Ja toki pitää itseään palkita, kun paino tippuu (ja kun paino nousee takas ylös, niin ei kukn sitten vaan taas pudottamaan, niin saa uuden palkinnon...) - Saskali
57,3. Ei siis ainakaan laskenut. Mutta ei noussutkaan - jos se sitten jotenkin lohduttaa. Tuon 100g ja vähän enemmänkin laitan mahan/suolen/rakon sisällön vaihtelun piikkiin. Mutta oikeasti olo on kepoisempi jo tällä pudotuksella. Ihanaa
NytSeAlkaa: Kyllä roikkuu vatsanahka, vaikka ei kiloja juuri ole edes lähtenyt. Eipä sitä tällä iällä timminä taida pysyäkään. Patsi jos tosiaan koko ajan täyttää löystyvän nahkan läskillä. Samahan se on naaman kanssa. Löystyy ja roikkuu päivä päivältä enemmän :(
Mutta minusta tuntuu, että onnistumisen myötä ilostuva ilme auttaa pitämään roikkuvatkin kasvot hyvännäköisinä ja uusilla, uuteen kroppaan sopivilla vaatteilla saa mahanahkat piiloon!
Hyvä me, keski-ikäiset keskivartalonkaventajat :) - Sasakali
Tänä aamuna 56,9kg. Jess!
- Saskali
Oho, tulipa innoissaan nimikin väärin :)
- Bertta
Hienoa, Saskali!
Sitkeästi vaan eteenpäin! Ja eka tavoitehan on, että paino ei missään tapauksessa nousisi. Eikä mitään ihmekuureja ainakaan minulle, muuten häviää loputkin vähät lihakset...- NytSeAlkaa
Jopas aika rietää, kun arkirutiinit taas pyörivät täysillä! Paino on tasan 96, eli 800g pudonnut tällä viikolla. Ihan tyytyväinen olen! Jotenkin tuntuu, että pientä kiinteytymistäkin on tapahtunut , pitää ajatella positiivisesti! Olen lisännyt proteiinien syöntiä, juurikin siksi, ettei ne lihakset katoaisi ensimmäisenä. Raejuusto on aika hyvää. Viikonloppuna voisi kokeilla rahka kermavaahto vaniljasokeri vadelmat, ettei ihan mene asketismin puolelle tämä elämä.
- Bertta
Hienoa, NytSeAlkaa! 800 g on hieno saavutus!
Raejuusto on hyvää! Ja rahka on hyvää! Itse olen tehnyt marjarahkan niin, että olen ensin vaahdottanut parin desin purkillisen Flora vispiä, sitten sekoittanut sekaan kilon rasvatonta maitorahkaa ja pikkuisen sokeria paljon, paljon marjoja. Aika iso satsi tulee, mutta sitä syödäänkin sitten useampi päivä ja isommalla porukalla.... - Saskali
56,9kg, 56,7kg, 57,2kg, 56,9kg.... Noin se näyttää menevän, sinne sun tänne. Mutta sinniä riittää....
Raejuusto on hyvää, rahka myös ja maustamaton jogurtti. Marjoilla höystettyinä. Nam! Pitää nälän pois pitkään. Suosittelen. Minä en kaipaa edes sokeria enkä kermaa. Leseitä kuiduksi jogurttiin. Siinäpä eväitä lihasten säilyttämiseen (minkäköhän lihasten?) - Bertta
Juu, paino sahaa edestakaisin. Vaan tärkeintähän on, ettei se kuitenkaan koko ajan nouse. Liikkuminen on ollut nyt pikkuisen vähäisempänä, vaan onneksi paino on säilynyt ennallaan. Suklaa on ollut tauolla, vaan marjoja on syöty rutkasti.
- Bertta
Ja taas on saatu liikuntarytmistä kiinni, pyöräilty on ja hikoiltu spinningissä. Hirmuisesti tekee mieli kaikkea hyvää...tähän asti näppini olen joten kuten saanut pidettyä loitolla herkuista. Paitsi että yksi kakkupala on jo kidassa ja puolikas korvapuusti. Nyt malttia!
Minä taidan sopia tähän ketjuun myös. Olen 46-vuotias. Tänään alkoi laihdutus, tavoitteena ainakin 10 kiloa, mielellään 15.
Näin aluksi aion nutrata muuten, mutta kerran päivässä nautin kaalikeittoaterian. Kävelylenkki pitäisi myös palauttaa tavaksi.- Bertta
Tervetuloa, floora3!
12 vuotta sitten tein ison kattilallisen kaalisoppaa, ihan sellaista kunnon soppaa, jossa oli paljon jauhelihasattumiakin...se oli sitä paitsi vallan hyvää...kunnes muutaman päivän kuluttua alkoi tökkiä niin, että piti viskata pois. Sen jälkeen ei ole kaalisoppa minulle maistunut.
Toki joku muutaman päivän alkustartti on ihan kiva saada, vaikkapa muutaman päivän laihemmalla ruokavaliolla, kunhan muistaa, ettei jatka sitä kituuttamista kohtuullista ajanjaksoa pitempää...
Vaaka näytti tänään vähemmän kuin aikohin: 84 kg! Joten laskua muutamassa kuukaudessa 3 kg...Toissapäivänä spinningiä, eilen spinningiä, tänään spinningiä ja pumppia. Joten liikuntapuoli on taas muutaman päivän tauon jälkeen hallinnassa! Minä kyllä pidän kaalista kovasti, ja teen kaaliruokia paljon muutenkin, joten minua ei ne töki.
Eilen tein 1 h 55 min sienestysreissun koiran kanssa, ja syötyä tuli vähänlaisesti, varmaan liian vähän. Tänään ei ole vielä edes nälkä tullut, eka Nutrisoppa-annos on juuri tuolla hautumassa, kahvia vain olen juonut aamulla.
Kävelylle pitää lähteä tänäänkin, nyt ei siitä saisi luistaa, vaan saada se uudestaan tavaksi.- NytSeAlkaa
Perjantaipaino tänään 95,5kg eli pudotusta 500g viimeviikosta. Tämähän menee kuin oppikirjoissa! Liikkunut olen paljon, salilla ja jumpissa, ja toden totta- nyt alkaa jo tehdä mielikin liikkumaan. Endorfiinimyrskyt vielä odotuttavat, saas nähdä. Pakastinlokerossa odottaisi Ben&Jerryn pahin koukutustuote, eli se Cookie dough. Toivottavasti joku muu ehtii sen nappaista!
Aurinkoista viikonloppua kanssalaihduttajille:) - Bertta
floora3; minäkin pidin kaalista paljon---ennen sitä kaalisoppayliannostusta... Nyt kyllä kukkakaali menee kevyesti sekä raakana että keitettynä, samoin kaalilaatikko. Mutta kaalisoppa tökkii edelleen...
Hienos, NytSeAlkaa! Liikuntaan todella koukuttuu, siitä tulee aina hyvä olo! Neljän päivän spinning-putki takana, joten lujaa menee!
Muistakaa, että syötte tarpeeksi! Kitukuurilla voi aloittaa, mutta ei sitä pitkään jaksa, jos ajattelee ihan pysyvää painonpudotusta saada aikaiseksi eikä vaan vuoristorataa...Itse syön kyllä joka päivä liikaakin...1800-2200 kaloria menee joka päivä, vaikka miten yrittää pysyä kaidalla tiellä. Heti, jos, jonkun herkun erehtyy ottamaan, mennään jo pitkälti yli 2000 kalorin/päivä, joten herkkujen vastustaminen olis aika tärkeää minulle. Vaikka kyllä sitä saa jonkun palan suklaata joskus ottaa, kunhan ei tule tavaksi... - Bertta
Uusi aamu, uudet kujeet! En kyllä ole vielä tänään uskaltautunut vaakaan.
Syksy on saapunut, kohta hyytävä talvi taas kolkuttelee. Talvella liikunnan määrät pakkaavat kovasti vähenemään, kun pyörä jää silloin varastoon. Joten pitänee kuntosalia kuluttaa sitäkin ahkerammin. - NytSeAlkaa
Eihän sillä painolla loppujen lopuksi ole väliä. Kiinteytyminen olisi tärkeintä, ja se hyvä olo. Eilen eräs tuttava sanoi, että näytän tosi pirteältä, tuli oikein hyvä mieli. Ei tule aina ajatelleeksi, miten pienellä vaivalla saa ihmisen mielialan kohoamaan - ja tietysti myös laskemaan. Aloitan syyskussa Zumban, ja miten ollakaan sattui täällä netissä joku ikävä kommentti silmiin, ettei Zumba muka sopisi keski-ikäisille, ainoastaan nuorille ja kauniille! Moista masentamista on suomi pullollaan, vaan ei pidä välittää. Se Suurin Pudottaja on kiva esimerkki positiivisesta kannustamisesta , ja myös amerikkalaisten hyvästä itsetunnosta. Kyllä mekin perässä!
- Bertta
No varmasti Zumba sopii vaikka minkä ikäisille! Ja vaikka ei olisikaan niin kaunis ja rypytön, onpahan elämänkokemusta sitten pikkuisen enemmän, kuin noilla nuorilla ja kauniilla ja rypyttömillä...Joten ei kun zumbaan vaan! Mulla kyllä tulee enemmän hiki spinningissä kuin zumbassa, eikä oikein polvet tykkää pomppimisesta. Käyn kyllä varsin monenlaisissa jumpissa; jos jotain liikesarjaa en pysty tekemään, teen sitten reilusti vähän muunnellusti.
- Bertta
...että on taas takkuista. Päivällä söin ilmeisesti liian vähän, jotain soppaa (joka kyllä vaikutti varsin kermaiselta) ja sämpylän...nyt on koko ilta sitten ollut koko ajan nälkä. Ne muutamat kilot, jotka sain tiputettua,alkavat 100 g kerrallaan palata takaisin...Tänään kaloreita syöty karkeasti laskettuna noin 2100...tosin pyöräilty 1.5 tuntia, vaan eipä tällä vauhdilla taida ensi kesänäkään mahtua bikineihin...
- NytSeAlkaa
Ensi kesä se minullakin tähtäimessä, kesävaatteissahan sen kropan parhaiten näkee ja tuntee.Pikkuhiljaa tämä paino minullakin ketkuttelee ( toivottavasti kuitenkin alaspäin). Olen päättänyt sitkeästi yrittää siiihen ensikesään asti, sitten voi ainakin todeta laihdutuskokeilun olleen riittävän pitkä.
Minullakin paha tapa syödä liian vähän ( no heh), ja sitten sortua illalla nälissäni melkein mihin vain. Jotenkin ei usko vieläkään sitä, että se syöminen voi laihduttaa.. - Happy Girl
Mulla alko koko homma 20.6.2012 jolloin mitta tuli niin sanotusti täyteen! Olen aika lyhyt ja kiloja oli jo tullut 76,6 kg asti. Tuumasta toimeen, kuten sanotaan. Hiilarit jätin minimiin, välipaloja en ole harrastanut koko aikana mutta ruoka-aikoina olen muistanut olla kotona. Paljon kaalia, rahkaa ja maustamatonta jogurttia tietenkin marjoja, mustikoita melkein joka päivä heti kun ne kypsyivät. Ja lohta. Erikoisesti kirjolohta, se on mun suosikkini ja on terveellistä. Liikuntaa 3-4 kertaa viikossa ja vettä litrakaupalla. Vettä tosiaan kuluu ja pitääkin kulua kun haluaa painoa alas. Aamulla vaaka näytti 67 tasan joten yli kahdeksan kiloa on sulateltu..Vielä on edessä 17kg Kyllä tää on kovaa puurtamista, äkkipikaisille tää homma ei sovi ollenkaan. Ja tää jatkuu koko elämän, nimittäin uudet elämäntavat! Jatketaan!
Ensimmäinen viikko takana. Toivoin kahden kilon vähennystä, mutta tulos on -1,7 kg. Hyvä sekin. Sairastuinpari päivää sitten mojovaan flunssaan, enkä pääse siis aloittamilleni kävelylenkeille. Edetään siis nutrauspainotteisella linjalla mutta ilman lenkkejä toistaiseksi. Toivottavasti tauti helpottaa pian.
- NytSeAlkaa
Tervehdys, taas on punnituspäivä! Tasan 95 kg, eli 500g viikossa lähtenyt. Olo on tosi tyytyväinen, ja energinen. Sen olen huomannut, että minulle ei kitukuurit sovi ( kirjoitin muuten aluksi väärin:kutukuurit....). Välillä on pakko saada herkutella, sehän on mainio rentoutumismuoto.
Olen vähentänyt reilusti valkoisen viljan käyttöä, se tuntuu tepsivän. Jokainen on oman kehonsa paras asiantuntija, kyllä sen itse huomaa,mikä dieetti sopii ja mikä ei.
Mites muiden painot, esim Bertta? Ai että kun tavoittaisin joskus sinun painosi :), varo vaan! - Bertta
Bertalla tänään paino 85, eli vaihteeksi ollaan menossa taas ylöspäin.
Mutta piti käydä ostamassa 42-kokoiset farkut, kun entiset 44-kokoiset alkoi valua jalasta! Flunssa päällä, joten kuntosalit ja spinningit sai suosiollisesti jäädä väliin.Täytyy vaan nyt tarkasti vahtia, mitä suuhun laittaa, ettei tule suurempaa piikkiä ylöspäin tuossa painokäyrässä, kun liikunta on nyt minimissä. - Saskali
Yhä minäkin sinnittelen mukana. Vaaka on nyt kertakaikkisesti jämähtänyt 57kg:n paikkeille. Jos jonain päivänä menee alle, on seuraavana jo saman verran yli. Mutta pakko kai se on toivoa, että kyllä se siitä vielä laskee. Pari kiloa on nyt lähtenyt ja tavoite olisi saada vielä kolme pois. Se riittäisi minulle, sillä nuoruuden painoon en edes haaveile enää pääseväni. Kymmenen kiloa tuli kymmenessä vuodessa ja jos tosiaan puolet siitä lähtisi pois, niin sekin olisi hyvä.
Onnittelut kaikille teille, jotka olette saaneet painoa jo mukavasti alaspäin. Ja tsemppiä meille kaikille, ihanille naisille :) - Bertta
Kyllä sinä Saskali nyt nuo vaivaiset kolme kiloa tiputat, jos et muuten, niin sisulla. Ajattele, että se on VAIN 3 kiloa , tosin siinäkin on kyllä iso urakka, kun ei se rasva sula pelkästään sillä, että toivoo sen rasvan sulavan. Joten jatka sitkeästi! Ja sitten käyt vaikka jatkossa joka päivä vaaálla, ettei paino pääse vahingossa lipsahtamaan takaisin ylöspäin, kun sen kolme kiloa olet saanut sulatetuksi. Minulla realistinen tavoite varmaan olisi 79 kg:oon pääseminen, pituutta on 170 cm. Jos oikein optimistisia ollaan, niin 75 olisi aika hienoa, 72 jo loistava saavutus. Ja sen verran usein paino on salakavalasti hiipinyt vuosien kuluessa takaisin tuonne 90 kilon tuntumaan, että jatkossa paino ei kyllä nouse!
- Saskali
Kiitos, Bertta. Pakko kai se on vaan uskoa, että sen saavuttaa, mitä tavoittelee. Tiukassa se vaan näyttää olevan. Ihmeissäni luen niiden laihduttajien juttuja, joilla paino tippuu tuosta noin vaan monta kiloa heti alkuunsa. No, siinä tietysti on osa nesteen poistumista tms, jota minulla ei sitten kai ole ollut. Ja kun ylipainoa ei nyt oikeastaan ole niin merkittävästi, niin ei kai se sitten niin äkkiä lähdekään. Mutta se vaivainen vähänen onkin sitten lujassa!
Mutta kyllä se tästä vielä...
Ja tsemppiä sinulle, Bertta! Sinulla kuulostaa olevan niin hyvä meininki päällä, ettei sitä tiedä, minne asti pääset :) - NytSeAlkaa
Kyllä me tädit vielä näytetään, laihtuminen on mahdollista viisikymppisenäkin ( ok, vähän ylikin)! Hitaasti ,eikä aina niin varmasti, mutta joskus. Aloitin totta tosiaan sen Zumban, vaativaahan se on, vaan tällä kertaa en heti luovuta, vaan opettelen senkin taidon. Ihanaa se musiikki siinä.
Itselläni oli lähtöpaino tasana sata, joten todellakin on varaa tiputtaa. Tasan 5 kiloa mennyt, ja tuntuu ( toivon ainakin), ettei se ole lihaksista lähtenyt. Proteiinia syön ja vehnätuotteet olen jättänyt pois. Kasviksiakin menee aika paljon. Hymyillään leveästi, ollaan sentään saatu tämäkin projekti käyntiin! - Bertta
Hienosti menee! 5 kiloa on hirmuisen paljon, NytSeAlkaa! Minäkin olen yrittänyt karsia vehnät ja sokerit vähiin, välillä kyllä tulee jotain leivottua...Ja perunaa ja riisiä olen vähentänyt, tilalle kasviksia kaikenlaisia ja salaattia iso kasa. Rasvatonta maitoa juon päivittäin, lisäksi rahkaa ja vähäsokerisiä jugurtteja. Ja lihaa/kalaa/kanaa pääsääntöisesti päivittäin, joskus kananmunaa. Mahdollisimman kuitupitoista ruisleipää, joskus vähän vaaleampaa mutta runsaskuituista, kevytbeceliä tai beceliä leivän päälle, rypsiöljypohjaista salaatinkastiketta, leivontaan ja ruoanlaittoon rypsiöljyä. Ja hedelmiä ja marjoja. Kasviksia saisi syödä vielä paljon ,paljon enemmän, niitä tulee varmaan edelleenkin liian vähän.
Nyt on pieni paussi jumpassa, mutta kohta taas alkaa lihasten liikuttelu. Nyt kaksi viikkoa takana, miinusta lähtötilanteesta 4,2 kiloa. Mukava alku, ja homma tuntuu helpolta toistaiseksi. Ei ole nälkä, eikä ole erityisiä mielihaluja.
- Saskali
Jee, tänä aamuna 56,4! Lähti se sittenkin menemään alaspäin, vaikka jo luulin painon jumittuneen viisseiskaan.
Minäkin olen päässyt vähän liikkeelle. Lähinnä reipasta kävelyä, jopa hölkkääkin olen yrittänyt harrastaa. Vähäisetkin vehnätuottet ja sokerit olen karsinut pois ruokavaliosta, marjojen ja leseiden kanssa menee maustamatonta jogurttia tai rahkaa. Kasviksia syön paljon, perunaa, riisiä tai makaronia en juuri yhtään. Lihaa, kalaa. Ja kun muistaisi vielä kohtuulliset annoskoot, niin jospa se tästä....
Hienoa, NytSeAlkaa ja floora3!!!! - Bertta
Juu, hienosti menee teillä! Nyt on tullut olosuhteiden vuoksi pikkuisen huonosti ruokailua tarkattua, ja flunssan takia liikkuminen on ollut nollassa. Mutta pitää jatkaa yritystä sitkeästi vaan...
- NytSeAlkaa
Morjens, ja taas perjantai punnituksineen! Nyt on paino 94,6 eli -400g. Ja täytyy tunnustaa, sorruin pizaan- maistui erinomaiselta! Huomenna paluu ruotuun ja jumppaa ainkin 2 tuntia. Viikonloppuja!
- Bertta
Pizza on hyvää!
Jos kuitenkin eläisi tänään terveesti ja laittaisi vaikka broilerin fileet uuniin.
On tämä vaan yhtä taistelua koko ajan. Ruoka kun on NIIN hyvää! Vähänkin kun
löysää ruokiensa vahtimista, heti vaaka värähtää ylöspäin.
Tosin nyt muutaman päivän vaaka on saanut olla sängyn alla piilossa. Kohta sille ei enää edes uskalla astua. - Bertta
Pizza on edelleen hyvää...
Mutta taistelu jatkuu taas heti huomenna... - NytSeAlkaa
No nyt se flunssa on iskenyt minuunkin, yleensä olen terve kuin pukki. Tuli viimeyö nukuttua tosi huonosti, kun nenä oli tukossa. Nyt sitten mieli matalana. Yöunien merkitys on todella oleelinen hyvinvoinnille. Nyt tuntuu siltä, ettei tästä laihdutuksestankaan tule mitään, koko keho tuntuu veltolta. Hmm..jos ei näitä kurjia päiviä olisi, niin ei sitten niitä ihaniakaan, sanotaan.
- Bertta
Pikaista toipumista, NytSeAlkaa!
On kyllä muuten todella rasittavaa jatkuvati vahtia syömisiä! Vaan jos ei vahdi, niin vaaka pomppaa kattoon. Ruoka on NIIN hyvää! Enkä nyt tarkoita yksistään kukkakaalia ja porkkanoita vaan SUKLAATA, JOULUTORTTUJA ja TUORETTA VAALEAA LEIPÄÄ! Kaikkia on tulllut tänään kokeiltua, enkä voi todellakaan sanoa, ettei niitä tekisi mieli edelleenkin. - =)
Teillähän on täällä hyvä meininki, sillain tukea saa kun projekti meinaa lässähtää... Voi kun olisin löytäny tällasen "kypsempien" naisten laihdutusryhmän 8kk sitte, olis ollu välillä helpompaa...
Ite laihduttelen muutamaa viimestä kiloa ja sitten oon päättäny olla tyytyväinen. Eivät vaan meinanneet laskuun lähteä millään. =(
Mulle autto Jutta Gustafsbergin dieetti, kun oon aika huono itsekurin osalta. Syön vaan ne mitä listassa on, tää toimii mulla.
Sisko koki sen kitudieetiks ja vähän sovelsi. Silläkin on nyt paino lähteny hyvään laskuun, mutta paljon hitaammin kun mulla. Silti, laskussa koko ajan.
Aattelin vaan, että onko siinä dieetissä hyvää sitten ainaki se, että oppii tasaset ruokailuajat ja saa joskus herkutellakki...
Hyvää jatkoa tälle ryhmälle! =) - NytSeAlkaa
Täytyypä etsiä se Jutan dieetti, on varmaan tiukka. Minulla on paha tapa tuunaille noita ihmedieettejä itselleni sopiviksi, eli lisään herkkuja yms. Ilmankos on näin painavaksi päässyt!
Flunssakin on jo melkein talttunut kokonaan, eikä mielialakaan apea. Hyvät naurut sain tuosta Bertan JOULUTORTUSTA,holy cow, että jo nyt niiitä torttuja :)
Ruoka on valtavan hyvää, ihan mahdotonta pitää ahmimishimoja kurissa. Pähkinät on kuulemma terveellisiä, ostin pari pussia ja söin ne siltä istumalta.Samoin ostin pari askia ksylitolipastilleja makeanhimoon, ja söin ne heti. Ei muuten turhaan varoitella siitä laksatiivisesta vaikutuksesta. - Bertta
Juu, minäkin löysin pähkinät jokunen kuukausi sitten...vaan sitten piti lopettaa niiden ostaminen (etenkin niiden suklaakuorrutettujen...), kun paino alkoi nousta kovaa kyytiä. Ehkä en ihan rajoittanut pähkinöiden napsimista ruokalusikalliseen, vaan niitä taisi mennä kahmalokaupalla, kun olivat sen verran herkullisia.
JOULUTORTTUJA oli pakko tehdä, kun ei löytynyt keittiön kaapeista yhtään mitään hyvää syötävää, vaikka miten kaikki kätköt kolusin läpi. Onneksi pakkasesta löytyi viimevuotista torttutaikinaa ja kaapin kätköstä kivettynyttä luumumarmeladiakin...joten joulun juhlinta alkoi jo hyvissä ajoin (kuten kaikilla lihavilla pakkaa olemaan tapana...) - pömppömaha
Mukana laihdutusproggiksessa! Ikää 48v, mitat: 160cm/59kg, vyötärö 81cm, alavatsa 90... Tiedän, en ole varsinaisesti lihava, mutta rasvat ovat kertyneet ikävästi vatsaan, sen sijaan esim. käsivarret ovat kapeahkot, mutta ojentajat ovat löysää kukonhelttaa. Joten tartuin painoihin viime lauantaina! Kaiken lukemani perusteella jopa painoharjoittelu polttaa rasvaa samalla kun lihakset kasvavat, kunhan painot ovat vain kyllin suuret. :) Joten rehkin nyt joka kolmas päivä salilla kokovartalo-ohjelman kimpussa (3 sarjaa kussakin liikkeessä sellaisilla painoilla, että jaksan tehdä korkeintaan 10-12 toistoa), sitten pidän lepopäivän ja sitten treenaan aerobisesti. Tänään esimerkiksi tein tunnin ja vartin sauvakävelylenkin. Sokerit, alkoholi, jauhosysteemit on karsittu. Sokeririippuvuus on irtipoikki! Punttipäivänä syön kaurapuuroa ja treeninkin jälkeen vaikka tattaria tai kokojyväriisiä kalan tai kanan kanssa. Soijapavut ovat kuvioissa mukana ainakin kierron jälkipuolella (vielä kuukautiskierto narahdellen pyörii). Muuten rasvattomia maitotuotteita, pähkinöitä, siemeniä, oliiviöljyä ja kasviksia, kasviksia, kasviksia. Niin, ja herkkuna Lindin 85% suklaata palanen päivässä! No joo, viikossa on vyötärö kaventunut jo sentin tai kaksi ja alavatsaltakin pömppöä lähtenyt, mutta vaa'an lukema käy vain ajoittain 58:ssa. Tuo punttitreeni todennäköisesti kerää kroppaan vettä, mutta kerätköön. Koetan pitää nyt kriteereinä enemmän mittanauhaa ja vaatteita kuin vaakaa. Tsemppiä kaikille! Käykää tutkimassa Kaisa Jaakkola sivustoa!
- pömppömaha
Ai niin, paitsi lihaksien vähäisyys aiempaan nähden keski-ikäisen painonpudotusta vaikeuttaa kehon happamuus. Vuosi sitten olin alkalisella (emäksisellä) dietillä, niin johan tippui kilot. Samalla harjoittelin kyllä juoksua intervalli- ja spurttitreeneillä, mikä kuulemma myöskin on tehokasta rasvanpolton kannalta. Valitettavasti liikunta väheni syksyn tultua ja innostuin herkuttelemaan juustonaksuilla jne.: vuodessa tuli 6 kg lisää! Siksi ajattelin satsata nyt tuohon painoharjoitteluun, toiveena läskiä polttavat lihakset ja pysyvä kuntoiluelämäntapa riippumatta keleistä!
- Bertta
-huokaus-, ei kai sitä voi muuta, kuin jälleen kerran ottaa niskalenkki kaikista herkuista ja ruveta taas suurennuslasin kanssa tarkkailemaan syömisiä...Kun te kaikki muutkin jaksatte laihduttaa niin tehokkaasti !
Pömmppömaha, minäkin kyllä olen vakuuttunut punttisalin hyvää tekevästä vaikutuksesta! Täytyy vaan laittaa kunnolla painoja, eikä mitään pikkuruisilla painoilla veivaamista. Toki tässä iässä täytyy kyllä tosi varovasti ja oikeiin kaikki liikkeet tehdä, kun muuten saa olkapäät ja kyynärpäät revähtymään. Tätä flunssaa olen nyt potenut pari viikkoa, eikä näytä vieläkään helpottavan, joten ehkä pidän vielä vähän taukoa treeneissä. Mulla yleensä 1-2 pumppituntia viikossa, sitten aerobisena harjoituksena muutama spinning-tunti viikossa ja aina välillä ylävartalotreeniä niillä isoilla painoilla punttisalin puolella. Nyt pitää vaan niistää... - pömppömaha
Hei Bertta! Paranemista! Hienosti jaksat liikkua! Kokeilin alkukesästä pumppia, mutta kuulin, että se on pikemminkin aerobista ja saattaa syödä lihaksia. Minulla on norjalaisen ravintoterapeutin Karin Hvoslefin kirja "Naisten ravinto. Miksi naisten on syötävä eri lailla kuin miesten." (katso löytyykö paikkakuntasi kirjastosta). Hän korostaa ravinnon merkitystä serotoniii aineenvaihdunnalle (mihin matalia hiilihydraatteja sisältävä aamiainen on hyvä, esim. hedelmäaamiainen, mutta ei banaania), insuliini- ja glukagonitasapainoa ja runsasta proteiinien saantia. Kirjassa on myös ruokaohjeita. Runsaat insuliinimäärät (mitä nopeat hiilihydraatit ja runsasrasvaiset ateriat aiheuttavat) saavat toisaalta rasvan pakkautumaan kehoon ja aiheuttavat toisaalta mielitekoja herkkujen suuntaan. Siksi on helpompaa olla täysin ilman sokerisia ja vehnäjauhoisisia tuotteita kuin herkutella niillä välillä. Olen tankannut proteiineja ahkerasti (opin eilen, että naiselle riittää 20-30 grammaa per ateria), eikä revähdyksiä ole punttisalilla tullut (kop, kop!). Pukeudu hyvin ja tee rauhallinen kävelylenkki. Jatketaan tsemppausta. Tämä on pitkäkestoinen projekti! Ai niin, ja sitä emäksisyyttä saa kehoon myös apteekin Valmarin-litkulla. Jos siis paino jumittaa.
- Bertta
Pumppi kyllä lisää lihasta, ainakin, kun laittaa tarpeeksi painoja...En kyllä niillä painoilla aina sitä koko sarjaa jaksa tehdä, mitähän se kestäisi, jotain 5 minuuttia per lihasryhmä, joten pidän välillä pikku taukoja. Mutta mätän niin paljon painoja,että oikeesti tuntuu...
En hirmuisesti jaksa perehtyä mihinkään ruokavalio-kirjoihin saatikka sitten johonkin tarkkaan ruokavalion noudattamiseen; sen verran laiska olen (ja sen verran laiskasti näyttää laihdutustulostakin tulevan...) Yritän kyllä noita nopsia hiilareita karttaa, ainakin sokeria ja perunaa ja valkoista riisiä ja valkoista pastaa ja vaaleaa leipää sun muita herkkuja. Paitsi silloin, kun tulee herkuteltua, ja sitä kyllä nykyään valitettavan usein näyttää tapahtuvan. Melkein kuin huomaamatta.
ÄLKÄÄ IKINÄ OSTAKO SUKLAAKEKSEJÄ KOTIIN! Luulin jo, että olen oppinut moisen perusasian, vaan taas piti kantapään kautta oppia sama juttu uudestaan. - Bertta
...älkääkä nyt ainakaan kahta suklaakeksipakettia ostako...
- Bertta
Huomenna se taas kerran alkaa: terveellinen elämä! Suklaakeksit saa jäädä kaupan hyllylle eikä pakastinta pengota!
- Saskali
Täällä jälleen. Elossa olen, mutta laihdutuksesta ei tule nyt pitkään aikaan mitään. Tai ei ainakaan liikunnasta. Mursin nilkkani ja nyt on jalka kipsissä useamman viikon. Pitäisi keksiä jotain!!!
- pömppömaha
Palasin aiemmin mainitsemani Karin Hvoslefin kirjaan ja siihen mitä se puhuu laihduttamisesta. Olin nimittäin perjantaisen rajun kuntosaliharjoittelun (raskaita vastuksia tunnin ajan puoli tuntia kuntopyörällä) ja eilisen aamun pitkän kävelylenkin jälkeen eilen tosi sippi. Eilen vielä pidin natsidieettiä, kun ärsytti nesteiden kerääntyminen kuntosalitreenien päälle. Totesin, että eilisellä energiatasolla ja mielenmaisemalla ei jakseta muuta kuin mököttää ja laikkari loppuu pian, vaikka vaaka nyt näyttikin aamulla vakaasti 58kg (eli viikossa kilon vähennys). Eli kirja puhuu siitä, että vitamiineja, hiven- ja kivennäisaineita pitää olla kyllin, muuten tulee repsahduksia. Tämä puoli mulla kunnossa. Nopeiden hiilihydraattien välttäminen on välttämätöntä myöskin repsahdusten välttämiseksi. Tämäkin puoli on mulla kunnossa. Samoin riittävä proteiinien saanti: jaksan riuhtoa salilla eikä tietoakaan revähdyksistä tms. Mutta hiilihydraatteja ja kaloreita ylipäätään pitää saada riittävästi, että verensokeri pysyy hyvänä tai siedettävänä. Tarkoittaa, että tarvitsemastaan kalorimäärästä (naisilla: 0,9 x paino x 24; tämä määrä, jos ei ole fyysisiä aktiviteetteja, joita varten äsken saatu summa pitää kertoa vielä1,3:lla) voi vähentää päivittäin korkeintaan 300-500kcl jos tahtoo laihduttaessaan elää suht'koht normaalia elämää ja viedä kuurin loppuun. Tähän perustuu ne kertomukset: "laihduin, kun vaihdoin voin leivän päältä kevytjuustoksi" tai "laihduin, kun jätin kaiken sokerisen ja pullat pois". Ostin eilen nestettä poistavaa yrttiteetä. Tänään tein terveyspannarin saadakseni verensokerit kellarista ylös. Onnistuin: elämä hymyilee jälleen ja suunnittelen pyöräilylenkkiä. Tässä ohje, jos jotakuta kiinnostaa: 1kkp spelttijauhoja (valinnaisesti osa mantelijauhoa); 1kkp isoja kaurahiutaleita; 1kkp vehnänleseitä; 3 kananmunaa (yhden käytin kokonaan ja kahdesta vain valkuaiset); 3 rkl (jauhettuja) seesaminsiemeniä (tai tahinia); 3 rkl auringonkukansiemeniä; 3rkl vehnänalkioita; 1,5 tl ruokasoodaa; 1/2 tl suolaa; 2 rkl hunajaa; 4 rkl öljyä (camelina-öljy on paras: voit tilata sitä esim Hyvinvointitavaratalosta); 2kkp rasvatonta ja maustamatonta jugurttia; vettä. Pannarin ohella söin vihersalaattia ja raejuustoa. Pannaria kyllä meni puolet...Mutta olkoon se minun mässäilyäni nyt. Camelina-öljyssä on runsaasti omega3-rasvahappoja ja se kestää kuumentamisen! Huonojen rasvojen vaihtaminen hyviin on ilmeisesti keskeistä meillä laihduttajilla ja varsinkin kiinteytymistä toivovilla. Ajattelen jo vakavasti vaa'an viemistä varastoon, jotten ramppaisi joka päivä ja masentuisi, kun muutosta ei näy! Bertta, tsemppiä! Osta tosiaan vaikka hedelmiä herkuiksi! Saskali: jaksamista! Laske kalorit tuolla neuvomallani systeemillä, mutta älä kerro aktiivisuuskertoimella (1,3). Saadusta tuloksesta voit laihtuaksesi vähennellä päivittäin sen 300-500kcl. Parannat aineenvaihduntaa vihreällä teellä. Rasvoja ei kannata nipistää pois kokonaan, muuten rasva-aineenvaihdunta tyssää.
- Bertta
Pömppömaha; kiitos vinkeistä! Tänään olen ollut taas kaidalla tiellä, ainaskin melkein. Yksi korvapuusti (ihan pikkuruinen) ja muutama ihan pikkuruinen suklaakeksi kyllä tuli näköjään syötyä...ihan huomaamatta. Joten kyllä tämä taas tästä. Varmaan tulee lähdettyä sinne kuntosalillekin, kun alkaa flunssa jo parantua. Hyötyliikuntaa kyllä on tänä viikonloppuna liikuttu ihan liiankin kanssa, kun on ollut pihahommia.
Aika rasittavaa kyllä on, kun koko ajan pitää kytätä syömisiään, muuten paino leviää vallan kokonaan käsistä. En minä mitään kitukuuria aio pitää, joten ei ole pelkoa liian vähäisestä kalorimäärästä.
Saskali: keskity nyt siihen, ettei paino vaan missään tapauksessa nouse! Jos nykyisellä minimiliikunnallasi saat painon pysymään nykyisessään, niin sehän kertoo , että syömisesi ovat ilmeisesti kunnossa. Ja voithan hommata puntit kotiin, ja hankkia kivat hauikset ja ojentajat. Kyllä paljon voi treenata, vaikka ei kävelemään pystyisikään. Muista vaan pitää sitä kinttua nyt aluksi kohoasennossa, ettei vallan turpoa muldottomaksi möhkäleeksi.ÄLÄKÄ VAAN UNOHDA REISILIHASJUMPPAA! Miljoona kertaa päivässä reiden nostoa polvi pikkuisen koukussa, niin sulla on vielä lihakset jaloissa edes jonkinlaisessa kunnossa, kun pääset siitä inhottavasta kipsistäsi joskus eroon. Aika kurjaa kyllä mokomat vammat! - NytSeAlkaa
Moikkista, minun laihikseni meni rutkasti takapakkia, olin muutaman päivän Lontoossa ja annoin itselleni luvan syödä ja juoda kaikkea,mitä mieli tekee. Ja tekihän se mieli!! Maanantaina alkaa taas tiukistelu, ja perjantaina laitan lukemia kehiin. Ja jos ei ole paino tippunut, jotain natsidieettiä tännekin kaivataan.
Uskon minäkin siihen, että niitä vitamiineja ja hivenaineita tulee olla riittävästi, muuten iskee ahmimishimo. En kyllä jaksa matemaattisia syömiskaavioita tehdä, muutenkin liian suorittamista tämä elämä, terveisin repsahtanut raukka - pömppömaha
Sori vaan Bertta, en usko, että olet tosissasi laihduttamassa, jos syöt korvapuusteja ja suklaapikkuleipiä lainkaan. Vaikuttaa, että olet sokerinarkkari! Tämä on karu totuus. Se on vaan niin, että laihduttajan mielihyvän pitää tulla jostain muusta kuin verensokeri/insuliini/serotoniintujauksesta, jonka myötä rasvaa taas pakkautuu kupeille jne. Turvaudun tieteelliseen tietoon tässä laihdutusasiassa onnistuakseni, eli että sekä laihtuisin nimenomaan läskeistäni enkä lihaksista, ja että energiaa olisi muullekin. Tosin en kyllä toistaiseksi laske kaloreita, mutta on suuntaa-antavat käsitykset, eli jos liikunta kuluttaa vaikka 600kcl, ei kannata pyristellä 1200kcl:llä. Syömisiä ei tarvitse kytätä, jos ne suunnittelee.
- Bertta
Kyllä Bertta on tosissaan laihduttamassa; aina välillä ainakin. Kun on tapellut ylipainon kanssa vuosia, niin todennäköisesti tulen tappelemaan loppuikäni.. Ja korvapuustit nyt kertakaikkiaan ovat hyviä! Tavoitteena on nyt ensimmäisenä se, että paino ei nouse. Sitten seuraavana tavoitteena on se, että se laskee, ja nimenomaan niin, että lihas ei vähene. Joten aina välillä jaksaa kieltäytyä herkuista, vaan aina en kieltäydy. Ja kyllä vain, makea on hyvää! Joten, NytSeAlkaa; repsahdetaan rauhassa, kunhan sitten välillä ollaan jämyinä ja syödään tiukkapipoisesti taatusti terveellistä ruokaa. Eikä taatusti pyristellä 1200 kcal:n kitudieeteillä. Laihduttamisessa on kyllä teoria hallinnassa, vaan käytäntö välillä pikkuisen ontuu...
- Bertta
Vaivoin pystyin vastustamaan palaveripullaa ja palaveripasteijaa, mutta niskavoitto tuli, kun oikein pinnistelin. Enkä voi väittää, etteikö muka olisi tehnyt sitä pullaa mieli! Mutta siis tähän asti tänään kuivilla...
- pömppömaha
Onneksi olkoon kiusauksen vastustamisesta! Mutta sulla kannattaisi olla omat terveeelliset (proteiinipitoiset) eväät tuollaisiin hetkiin: pieni satsi cashew-pähkinöitä tai manteleita ja hedelmä; sokeritonta ja vähärasvaista, proteiinijauhon avulla tehtyä suklaakakkua; maitorahka (Ehramnnin 0,2%-rasvaprosentilla) ja marjoja tai kokojyväleivän viipale vähärasvaisilla leikkeillä ja kasviksilla päällystettynä.
Hyvää laihdutuksen jatkoa! Taidan siirtyä ketjuihin, joissa tavoitteet ja niiden hankkimistavat ovat lähempänä omiani, oli ikä sitten mikä tahansa. - Bertta
Onnea matkaan, pömppömaha!
...jos laihduttaminen /painon hallinta olisi ollut minulle helppo nakki, tuskin rimpuilisin kroonisesti ylikilojen kanssa. Mutta minkäs teet; heikko on luonne ja ruoka on hyvää. Toki tiedän, mitä pitäisi syödä, mutta käytäntö on sitten pikkuisen eri asia, kun sitä terveellistä ruokavaliota pitäisi noudattaa jatkuvasti.
Vaan tänään tunti spinningiä pitkästä aikaa...syömiset nyt olivat mitä sattuu, vaan sitä sattuu... - Bertta
Pikkuisen taas ryhtiä tullut elämään; spinning-tunti hikoiltu ja ruoassakaan ei ole kovin paljon repsahdettu. Noh, toki jonkin verran, vaan ei sentään ihan isosti...muutama irtokarkki tuli lainattua lapsen karkkipussista, kun oli siinä sopivasti esillä.
Erehdyin ostamaan lähes rasvatonta raejuustoa, aiemmin olen ostanut sitä, jossa on pikkuisen rasvaakin; tää tämänpäiväinen ei ainakaan paljaaltaan maistunut sahajauhoa kummemmalta. Täytyy vissiin lisätä joukkoon vaikka tomaattia ja sipulia ja kinkkukuutioita. - Bertta
Tunnin kävelylenkki teki hyvää!
Aamulla vaaka näytti 86.9, joten eipä ole ainakaan laskusuunnassa, vaan sehän oli odotettavissa , mitäs olen elänyt kuin pellossa. - Bertta
Kaikki muut ovat vissin jo laihuneet?
- NytSeAlkaa
Ei olla hävitty olemattomiin, siihen on vielä matkaa...Minulla paino junnaa ja junnaa, parisataa grammaa vain tippunut parissa viimeviikossa.
En olemikään laihiskirjojen ystävä, mutta tänään lukaisin Patrik Borgin uutuuskirjan "vinha perä", ja kyllä siinä lopputulemaksi laitettiin, että hidas laihdutusvauhti on paras, ja että nautintoja pitää olla jne. Sopii minun pirtaani! Salilla olen käynyt innokkaasti, jopa siinä zumbassakin. Jos ei laihduta,niin ainakin mieliala piristyy. Töissä on jotenkin masentavaa, mutta en nyt tähän viitsi siitä laitella.
Siinä kirjassa mainittiin, että ikä ei sitä laihtumista vaikeuta, vaan liikunnan vähyys ja elämän tylisistyminen keski-iässä. Pitää varmasti paikkansa. Nuorempana sitä mietti ihan muita asioita viikonloppuna kuin menua. - Bertta
Puhut asiaa, NytSeAlkaa!
Kyllä sitä nuorempana polki työmatkat pyörällä vaikka rakeita olisi satanut, nykyään on paljon mukavampaa hypätä auton rattiin, ei tule edes hiki eikä tukka mene sekaisin...Joten ei ihme, jos paino nousee. Ja vaikka miten joka tuutista toitotetaan, että liikunnalla ei laihdu, niin kyllä minulla ainakin paino nousee silloin, kun ei liiku. Joten jatketaan vaan urheasti reipasta kuntoilua ja syödään aina välillä mielenterveyspullaa.
Ja kun on kunnon kuntosalirääkin vetänyt läpi, niin ne masentavat työasiatkin pakkaavat pikkuisen kutistuvan.
Joten tsemppiä!
Ajattelin lähteä autolla kuntosalille spinningiin, vaan kun tuolla nyt kerran näkyy aurinkokin ulkona paistavan, niin jospa hyppäisi pyörän selkään... - Bertta
...ja miksiköhän sitä tuleekaan autoa nykyään käytettyä? Olin melkein unohtanut, minkälaista on raahata pyörän kyydissä kahta täyttä muovikassillista ruokaa ja lisäksi repullista jumppavaatteita. Lisäksi alkoi sataa, joten kastuin. (Kuka käski ostaa niin paljon ruokaa...)
Mutta tämän päivän jumpat on jumpattu, joten hyvä on olo ja hyvä on mieli. Soppa on kiehumassa, ja kohta pääsee taas syömään! - apoewitrm90qq
A.p., Et muuten laihduta. Tuo liikuntasi on normaalia kunnosta ja terveydestä huolta pitämistä, jolla saat painon pidetty kurissa ja jolla on monia terveysvaikutuksia ja hyvä niin (mm. ehkäiset diabetestä, johon sulla on riskit ylipainosi vuoksi ja se, ettei paino putoa, voi myös liittyä esim. insuliiniresistenssiin). Jos tahdot pudottaa painoa, sun täytyy muuttaa radikaalisti syömistäsi. Mut sehän on 70% ylipainoisista jotka eivät saa laihdutettua tai pidettyä normipainoon pudotettua painoa alhaalla.
- Bertta
..kuulostat muuten ihan joltakin eläkkeellä olevalta terveydenhoitajalta...
- apoewitrm90qq
Bertta kirjoitti:
..kuulostat muuten ihan joltakin eläkkeellä olevalta terveydenhoitajalta...
Olisivatko eläkkeellä olevien terveydenhoitajien puheet jotain mitä ei tarvitse ottaa huomioon? Olen työelämässä oleva muun alan akateeminen, normaalipainoinen ja terve laihduttaja, joka yhdistää tavoitteisiin pyrkimisessään kasvivoittoista vh-ruokavaliota ja runsasta liikuntaa. Etkö ole tietoinen mikä aikapommi on kakkostyypin diabetes? Monta sataatuhatta suomalaista sairastaa sitä tai sen esiastetta insuliiniresistenssiä tietämättään. Onneksi sentään liikut!
- Bertta
apoewitrm90qq kirjoitti:
Olisivatko eläkkeellä olevien terveydenhoitajien puheet jotain mitä ei tarvitse ottaa huomioon? Olen työelämässä oleva muun alan akateeminen, normaalipainoinen ja terve laihduttaja, joka yhdistää tavoitteisiin pyrkimisessään kasvivoittoista vh-ruokavaliota ja runsasta liikuntaa. Etkö ole tietoinen mikä aikapommi on kakkostyypin diabetes? Monta sataatuhatta suomalaista sairastaa sitä tai sen esiastetta insuliiniresistenssiä tietämättään. Onneksi sentään liikut!
...eläkkeellä olevat terveydenhoitajat nyt vaan sattuvat olemaan niin innokkaita jakamaan terveysvalistusta kaikille vastaantulijoille ja niillekin, jotka eivät edes tule vastaan, joten heitä ei todellakaan tarvitse ottaa huomioon. Etenkään, kun tiedän diabeteksesta ja insuliiniresistenssistä kohtalaisen paljon enemmän kuin satunnaiset onnistuneesti laihduttaneet, jotka silmät palaen haluavat pelastaa koko maailman ylipainon paheelta.
Hienoa, että olet normaalipainoinen laihduttaja; normaalipainoiset tosin eivät yleensä laihduta, vaikkakin toki joutuvat valikoimaan syömisiään, etteivät lihoisi. - apoewitrm90qq
Bertta kirjoitti:
...eläkkeellä olevat terveydenhoitajat nyt vaan sattuvat olemaan niin innokkaita jakamaan terveysvalistusta kaikille vastaantulijoille ja niillekin, jotka eivät edes tule vastaan, joten heitä ei todellakaan tarvitse ottaa huomioon. Etenkään, kun tiedän diabeteksesta ja insuliiniresistenssistä kohtalaisen paljon enemmän kuin satunnaiset onnistuneesti laihduttaneet, jotka silmät palaen haluavat pelastaa koko maailman ylipainon paheelta.
Hienoa, että olet normaalipainoinen laihduttaja; normaalipainoiset tosin eivät yleensä laihduta, vaikkakin toki joutuvat valikoimaan syömisiään, etteivät lihoisi.Mä olen taas kuullut, että naisista nimenomaan monet normaalipainoiset laihduttavat vähän väliä tai koko ajan halutessaan hoikiksi/kiinteämmiksi ja ne, joiden pitäisi terveyssyistä ylipainon vuoksi laihduttaa, eivät sitä tee. Poikkeuksia toki on.
Se, että eläkkeellä olevat terveydenhoitajat ovat innokkaita jakamaan tietojaan muille, ei tee heidän sanomaansa huonoksi eikä anna syytä torjua sitä. Ylipaino ei ole pahe, vaan terveydellinen ja joskus myös esteettinen haitta. Linkkejä on sitten ylipainon aiheuttamista sairauksista myös kansantalouteen. - Bertta
apoewitrm90qq kirjoitti:
Mä olen taas kuullut, että naisista nimenomaan monet normaalipainoiset laihduttavat vähän väliä tai koko ajan halutessaan hoikiksi/kiinteämmiksi ja ne, joiden pitäisi terveyssyistä ylipainon vuoksi laihduttaa, eivät sitä tee. Poikkeuksia toki on.
Se, että eläkkeellä olevat terveydenhoitajat ovat innokkaita jakamaan tietojaan muille, ei tee heidän sanomaansa huonoksi eikä anna syytä torjua sitä. Ylipaino ei ole pahe, vaan terveydellinen ja joskus myös esteettinen haitta. Linkkejä on sitten ylipainon aiheuttamista sairauksista myös kansantalouteen.Tietenkin ylipaino on terveydellinen ja toki usein myös esteettinen haitta...siksipä tässä painoa kroonisesti vahdataankin...
Ja toki pitää sekin paikkansa, että ne jo ennestään hoikat yleensä pysyvätkin hoikkina vain siitä syystä, että elävät niin liikunnallista elämää ja ihan oikeasti vahtivat, mitä suuhunsa pistävät. Toisin kuin ylipainoiset, jotka ovat vahtivinaan, mitä suuhunsa pistävät.
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa...Olet ihan täysin oikeassa siinä, että syön liian epäterveellisesti laihtuakseni! Mutta koska olen lihava, minulla on miljoona selitystä siihen, miksi en laihdu ja miksi minun muka täytyy saada syödä tänäänkin jotain herkkua... - apoewitrm90qq
Bertta kirjoitti:
Tietenkin ylipaino on terveydellinen ja toki usein myös esteettinen haitta...siksipä tässä painoa kroonisesti vahdataankin...
Ja toki pitää sekin paikkansa, että ne jo ennestään hoikat yleensä pysyvätkin hoikkina vain siitä syystä, että elävät niin liikunnallista elämää ja ihan oikeasti vahtivat, mitä suuhunsa pistävät. Toisin kuin ylipainoiset, jotka ovat vahtivinaan, mitä suuhunsa pistävät.
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa...Olet ihan täysin oikeassa siinä, että syön liian epäterveellisesti laihtuakseni! Mutta koska olen lihava, minulla on miljoona selitystä siihen, miksi en laihdu ja miksi minun muka täytyy saada syödä tänäänkin jotain herkkua...Se on minusta (okei, en ole tosiaankaan ylipainoinen ja siksi olen ehkä jäävi sanomaan tätä, mutta sanon nyt kuitenkin) niin yksinkertaista: kun elimistö saa kylliksi ja tasaisesti pitkin päivää proteiinia ja tuoreita kasviksia, jo verigreipin puolikas tai omena on suuri herkku. Tai palanen 80% suklaata tai oikein laadukasta juustoa. Tai rasvaton maitorahka sokeroimattomien marjojen kanssa. Tai thai-reseptin mukaan laitettu katkarapukastike, turskapalojen kanssa syötynä. Ei laihduttaminen tarkoita kulinarismin loppua. Pitää vain miettiä ne vähäkaloriset ja terveelliset tavat herkutella. Laitahan se vaaka tutisemaan: liikuntapuoli on sulla jo kunnossa, syöminen vaatii säätöä!
- Bertta
apoewitrm90qq kirjoitti:
Se on minusta (okei, en ole tosiaankaan ylipainoinen ja siksi olen ehkä jäävi sanomaan tätä, mutta sanon nyt kuitenkin) niin yksinkertaista: kun elimistö saa kylliksi ja tasaisesti pitkin päivää proteiinia ja tuoreita kasviksia, jo verigreipin puolikas tai omena on suuri herkku. Tai palanen 80% suklaata tai oikein laadukasta juustoa. Tai rasvaton maitorahka sokeroimattomien marjojen kanssa. Tai thai-reseptin mukaan laitettu katkarapukastike, turskapalojen kanssa syötynä. Ei laihduttaminen tarkoita kulinarismin loppua. Pitää vain miettiä ne vähäkaloriset ja terveelliset tavat herkutella. Laitahan se vaaka tutisemaan: liikuntapuoli on sulla jo kunnossa, syöminen vaatii säätöä!
Jos et koskaan ole ollut ylipainoinen, olet todella täysin jäävi...
Lihavakin ottaa palasen 80% suklaata, mutta se palanen on yleensä pikkuisen isompi, kuin mitä sen hoikan palanen on. Lihavakin ottaa laadukasta juustoa, mutta hieman isomman lohkareen ja muutamaa lajia enemmän, kuin mitä se hoikka. Näin siis ainakin silloin, jos on kyseessä huomattava ylipaino.
Silloin, jos se paino on tullut vähän niin kuin huomaamatta pari kiloa vuodessa, ruokailu voi olla melkoisen terveellistä, ja silloin laihduttaminen kyllä tarkoittaa ainakin taukoa kulinarismissa, ainakin, mikäli niiden turskapalojen tilalla haluaisi nautiskella palasen suklaakakkua...Ja vaikka söisi kilon greippejä, ei kyllä saa samanlaista endorfiinimyrskyä kuin mitä saa vastapaistetuista lusikkaleivistä.
- Bertta
No, oletetaan sitten, että kuulun siihen 70%:iin. Joten peli on sitten menetetty. Kerran lihava, aina lihava.
- Bertta
Paino on ollut 86 kilon tietämissä nyt viikon verran...eli keväiseen 89 kiloon verrattuna miinusta 3 kiloa, jee!
Tämän päivän projektina on spinningiä ja pumppia. Ja etenkin vastustaa sitä omenapiirakkaa, joka väkisin yrittää tunkea suuhuni...Ai, että miksikö lihavan kotona yleensä on omenapiirakkaa? Parempi kai, että sitä on, kuin että se olisi jo syöty... - NytSeAlkaa
Hyvä Bertta, kolme kiloa on ihan hyvä pudotus, niin helposti se olis plussaa! Nauttikaamme ( nautinnonhaluisia kun ollaan) pienistäkin pudotuksista.
Valokuvat on kummia motivaattoreita myös, minullekin tuli Lontoonmatkalta kavereiden ottamia kuvia ( jossain kahvilassa ahtamassa leivosta..), ihan kauheeta, miten nuo kameran linssit lihottaa! Sekin on merkillistä, miten se linssi just minut saaatui vääristämään, muut naiset näyttivät ihan hoikilta.
Maanantaista aloitan hiilarivähennyksen eli yritän karpata. Kerron sitten tuloksista, mukavaa työ- ja harrastusviikkoa itse kullekin, itsekurillisille ja-kurittomille! - Bertta
Hienoa, NytSeAlkaa! Hiilarivähennys on ihan hyväksi, kunhan ei vaan ei lipsahda huonojen rasvojen syöntiin! Joten unohda pekonit ja rasvaiset juustot...
Valokuvat ja peilit tosiaan vääristelevät, näytän niissä paljon paksummalta, kuin mitä oikeasti olen. Ja vaatteetkin ovat kutistuneet kaapissa.
Kävelyä, spinningiä, pumppia...olo on hyvä. Ja se omenapiirakka on edelleen kaapissa. - Bertta
Töissä kahvipöydässä oli pikkuisen liian monta sorttia mielenterveyspullaa. Ihan pikkuisen tuli maisteltua (tai ei ihan niinkään pikkuisen)...ja hyvää oli.
Huomenna on sitten taas pullaton päivä.
Syksy näyttää saapuneen...pitäisköhän tässä ottaa joku painotavoite, joka olisi kiva saavuttaa ennen vuoden vaihdetta? 5 kiloa miinusta on ehkä vähän reippaanlaisesti, vaan jos vaikka 83 kiloon eli jos tippuisi 3 kiloa.
Tänään on jumpassa lepopäivä, huomenna sitten taas salille... - NytSeAlkaa
Arvatkaa vaan miten karppauksen kävi, sortui hyvät päätökset jo alkumetreillä. Pitäisi olla oma kokki, joka tekisi sopivat annokset kullekin päivälle. Olen tässä analysoinut itseäni, ruoka ja siitä nauttiminen on niin iso osa elämää, että jos sellaisesta pitää luopua,alkaa masentaa. Suo siellä vetelä täällä...Jospa huomenna menisi paremmin, ainakin bodypumppia tiedossa.
Jotenkin keveä kasvisruoka ei tuo sitä rentoutunutta oloa,niin se van on. - Bertta
Eli muutit ruokavaliotasi siis liian radikaalisti. Lähde siitä, että sitä laihduttajan ruokavaliotasi noudatat sitten loppuikäsi. Mieti ekana, mistä herkusta et missään hinnasta aio luopua. Sitten mieti, voistiko ehkä kuitenkin hieman harventaa sen herkun syöntiä tai vaikkapa annosta pienentää.
Mitä sinä yleensä sitten syöt? Laitas esimerkkipäivän ruoat ylös, niin mietitään yhdessä. Laihduttaminen ei onnistu pelkillä hyvillä päätöksillä; arjessa tulee kuitenkin vastaan tilanteita, joissa ne päätökset kummasti unohtuu. Ja jos kokee jatkuvasti epäonnistumista siinä, ettei syökään sen tiukan dieettinsä mukaisesti, niin ei se kyllä sitä laihduttamisinnostusta kovinkaan paljon lisää.
Kaikki ne tuntemani karppaajat, (ja niitä on aikamonta), jotka ovat olleet tiukalla karppidiettillä, näyttävät muutaman kuukauden kuluttua siirtyneen entisiin ruokiinsa ja pudonneet kilot ovat tulleet takaisin.
Joten malttia nyt kuitenkin. Niin pitkään, kun dieetti on dieetti, eikä pysyvä loppuelämän ruokavalio, ollaan heikoilla jäillä. - Bertta
Olo on mainio: takana tunti vauhdikasta spinningiä isoilla sykkeillä ja syömiset tänään ihan vallan terveelliset.
Aamulla 2 paistetua kananmunaa, 2 ruisleipää, päällä kevytbeceliä, lasi rasvatonta maitoa, 1 kalkkunanakki, pikkukipollinen marjarahkaa (tunnustetaan, oli siinä vähän sokeria joukossa...)
Aamupäivällä 1 ihan pikkuruinen suklaakakkupala, joka oli jo vähän rupsahtanut, aiheutti jonkin verran katumusta, mutta oli siis ihan pikkuruinen...melkein tarvittiin mikroskooppi. Ja se solahti niin äkkiä suuhun, ettei sitä lasketa...
Päivällä kalasoppaa iso lautasellinen (ei ihan kevytversio...) 2 siivua ruisleipää, jotain levitettä, pikku kippo sitä marjarahkaa.
iltapäivällä 2 ruisleipää beceliä kinkkua, lasi rasvatonta maitoa ja kippo marjarahkaa.
MISSÄ OVAT KAIKKI KASVIKSET???Jotenkin lienevät unohtuneen... - NytSeAlkaa
Minun ruokalistani tältä päivältä..
Aamlla Profeeljogurtti ja kaksi ruisrealia kera juuston ( ei kevyt- tietenkään) ja pari kuppia kahvia.
Lounas kanafileitä ja kasviksia ja lasi maitoa.
Välipala pari naisenkourallista suolapähkinöitä.
Illalla munakas ja maitolasi. Vielä illemmalla pari lasia konjakkia mielenterveyden hoioon ( v-käyrän laskemiseksi).
Tässä kirjoittaessa tuli taas nälkä, Yöpalaksi siis raejuustoa ja chilitonnikalaa suoraan pukreista, nakinami.- Bertta
Ei toi nyt niin kovin pahalta kuulosta...
Kai tuota pitäisi kommentoida, että kasviksia lisää ( älä ota minusta esimerkkiä...),
suolapähkinöitä vain ruokalusikallinen (2 kämmenellistä on aika monta kaloria...tai riippuu siitä, minkälaiset lapiot ne kämmenet on). Ja konjakkia vain pikkuinen tilkkanen (ehkä ne lasit eivät kuitenkaan ihan piripintaisia olleet...)
Toi illallinen tuntuu pikkuisen niukalta; tai riippuu tietenkin siitä, miten monen munan munakas siellä jättipannulla paistui...)
Minunkin piti käydä vielä syömässä pari ruisviipaletta, päällä kylmäsavulohta, juomana lasi rasvatonta maitoa...ja sitten xylitol-purkkaa .
- Bertta
Tänään oli taas sellainen päivä, jolloin oli armoton kiire, ruokatauot jäivät lyhyiksi ja pukkasi koko päivän isoa stressiä päälle. Siispä tuli hotkaistua myös pari palaveripullaa ja illalla iso lohkare pizzaa.
Sentään liikettä tuli kinttuihin ja muihinkin lihakseen ihan kahden jumpan verran, vaan taisivat kalorisaldot kuitenkin jäädä plussan puolelle.
Huomenna sitten niitä kasviksia... - Bertta
Hieno sää!
Kasvikset jäivät kyllä syömättä, mutta marjoja meni sitten senkin edestä.
Pizzaa valitettavasti oli vielä vähän jäljellä; eipä ole enää...
Kuntosalia isoilla painoilla ja kunnon spinning-tunti pitivät huolen tämän päivän liikunnasta. Ja pikkuisen pyöräilyä siellä hienossa säässä. - Bertta
Edelleen hieno sää!
Ostin taas yhden kaalin. Kuvittelen aina, että myös syön sen. Sitten viskon nahistuneita kaalinpäitä ekoroskiin. Haaskausta. Ostin myös pussillisen porkkanoita, tällä kertaa pikkuruisen pussin. Isosta pussista osa kerkiäisi kuitenkin mädäntyä, ennen kuin kaikki on pureskeltu.
Kuntosalilla taas pari tuntia, joten olen ollut reipas. Loppuillan voin sitten pureskella sitä kaalia. Tai sitten vaihtoehtoisesti sitä tummaa 70%:sta suklaata, joka tarttui kaupassa ostoskärriin, eikä millään lähtenyt irti ennen kuin päätyi kassahihnalle. - NytSeAlkaa
Tervehdys,minä olen ollut työmatkalla muutaman päivän, ja syönyt kaiken mitä on tarjottu. On se merkillistä, miten tuo vanha ahmimisreaktio pukkaa päälle heti, kun on stressiä ja väsymystä. Nyt on sitten huono olo,vatsa turvonnut jne. Toisaalta, työmatka on sujunut hyvin ja tuloksellisesti, eli suhteelisen hyvin taas kaikki. Opetteluahan tämä laihduttaminenkin on, elinikäistä oppimista.
- Bertta
Työmatkoja ei lasketa!
Ei se elämäntapojen muutos kaadu siihen, jos välillä syö kaiken , mitä tarjotaan.
Ja sehän on vaan hyvä asia, jos tuli huono olo; kroppasi alkaa jo tottua terveempään elämään ja alkaa vierastaa ähkysyömistä.
Joten uutta tsemppiä vaan kehiin !
Paino hipoo 85 kiloa; eipä ole paljon laskenut, vaan eipä ole nousutkaan. - Bertta
Miksi meillä on pullaa pakkasessa??? Ja etenkin: miksi ihmeessä sitä ei ole enää pakkasessa vaan vatsassani?
- Saskali
Hei taas kaikki kanssasisaret. Nyt sain kipsikengän ja luvan kävellä kipsijalallani. Heti tietenkin kävelin vaa'alle. Tulos: 57,5kg. Jess!!! Olin ihan varma, että paino on näinä kipsiviikkoina noussut pilviin, mutta eipä onneksi ollut. Ja tuossa on tietysti kipsi mukana. Eihän tuollainen lasikuituinen saapaskipsi tietenkään paljoa paina, mutta ei se kyllä painoa alennakaan. Nyt siis saisi liikkua, mutta mihinkäs tuommoisen kanssa saapastelet? Onneksi elimistöni toimii sikäli luonnonmukaisesti, että kun en liiku, ei ole niin nälkäkään. Huomaan, että normaalilla aamiaisella pärjään pari tuntia pitempään kuin tavallisesti ja normilounaalla ja välipalalla menee sitten loppupäivä iltapalaan saakka. Eli oikeastaan yksi ruokailukerta on jäänyt pois. Ja se kalja :) (kun en pääse itse kauppaan hakemaan ja lapsella ei kehtaa sitä tuottaa, vaikka täysi-ikäinen onkin).
Mutta hei, naiset, kyllä me tästä selvitään. Ja ensi kesänä ollaan hoikkia, nättejä ja nuoria ja ennen kaikkea itseemme ja elämäämme tyytyväisiä! - Bertta
Juu, etenkin nuoria!
Onnea uudelle kipsikengälle! Ja onnea keventymiselle! Tuota menoa kun jatkat, ei ole mitään hätää... - Bertta
Tekee ihan mahdottomasti mieli suklaakeksejä! Vaan kun niitä ei ole kaapissa, niin sitten ei ole. Katsotaan, mitä tapahtuu, kun täytyy olla ilman.
- Bertta
Edelleenkin tekee mahdottomasti mieli suklaakeksejä. Suklaakääretorttukin menisi. Edelleenkään ei ole kuitenkaan vielä tapahtunut mitään erityistä, vaikka suklaata ei nyt olekaan saatavilla...
- NytSeAlkaa
Arvatkaas mitä minä tein ? Leivoin valkosuklaamustikkamuffinseja, oh dear miten ihania! Ja jos joskus sanoin, etten ole niin herkkujen perään...ei pidä paikkaansa, söin lähes puolet siitä satsista kertaheitolla! No, ette te muutenkaan varmaan uskoneet, etten olisi herkkusuu.
- Bertta
...no, ei mene yhtään paremmin täälläkään...jos kaapista ei löydy herkkuja, niin toki täytyy ryhtyä leipomispuuhiin, aina nyt sen verran sokeria ja rasvaa huushollista löytyy...pellillinen herkkukaurakakkuja tehty ja nyt ne herkut ovat tarttuneet kylkiini...
- HILKKA
Lue tää Tiinan tarina, antoi mulle ainakin toivoa.
Tunnen hänet hyvin ja en ollut uskoa muutos oli energinen....
http://www.ravintoavain.fi/ravintoavain-oy/- BErtta
Onnea Tiinalle!
Teoria on hallinnassa, käytännön toteutus hieman ontuu...
- tellu67
Hei,
Vieläkö mahtuu tällainen mattimyöhäinen 45v. nainen mukaan?
Pituus 167cm, painoa noin 107kg.
Minäkin olen monta kertaa yksin yrittänyt, aikansa menee hyvin, mutta sitten taas repsahtaa, jos näin ryhmässä pysyisi motivaatio yllä, jos vielä mukaan pääsee? - Bertta
Tervetuloa vaan, tellu67! Tänne mahtuu mukaan jokainen ylipainoinen!
Tämä painon hallinta/laihdutusyritys on kyllä kuin kivirekeä vetäisi! Joten kaikki kannustus on tervetullutta!
Välillä herkkulakko onnistuu, välillä taas ei.
Tänään pitkästä aikaa kävin taas kuntosalilla, joten edes vähäsen liikuntaa on liikuttu. Syömiset nyt olivat melkein mitä sattuu, mutta sentään ei nyt ihan pahimmasta päästä. Paljon nopeampaa kiireessä hotkaista pari ruispalaa kuin ruveta vääntämään jotain salaattia. Ehkä sitten huomenna... - tellu
Hei,
Kiva juttu :)
Mullakin välillä se muutama kilo lähtee ja sitten taas sortuu vanhoihin tapoihin. Nyt ajattelin ottaa jokapäiväiseksi tavoitteeksi käydä kävelemässä 6km, niin jos se pikkasen nopeuttaisi tätä laihtumista, ei sillä, eihän sitä kiireellä pitäisikään laihduttaa, mutta näin jotensakin saisi sen alkusysäyksen ja motivaation jatkaa.
Tsemppiä meille kaikille.
Käyn huomen aamulla puntarissa, ilmoitan sit tänne mitä tämä norsu painaa. :) - tellu
Tänään pyöräilty 10km, illalla ajattelin vielä jos kävisi kävelemässä, en taija ihan 6km enää, mutta noin puolest siitä. :)
- NytSeAlkaa
Vaaka näyttää nyt 93,8kg. Heinäkuun lopussahan tämä projekti aloitettiin, painoin silloin maagiset 100kg. Eli on tässä vähän pienennetty kuitenkin.
Kasvisten syönti on edelleen vähäistä, muistin ne vasta, kun tein tuon " elämä pelissä"-testin. Siinä mitataan elintapoja ja ns. v-käyrää. Se v-käyrä noisikin ihan kivasti, kun pitkän naputtelun jälkeen lopuksi ilmoitettiin, että kolesteroliarvot puuttuvat, vaikka ne siihen laitoin. Eli en saanut testitulosta.
Ilman testiäkin toki tiedän,että oikeat ruokailutavat, riittävä liikunta ja riittävä uni ja positiivinen elämänasenne jne...Ei vaan aina pysty / jaksa/ halua! - tellu
Tosi hyvin ainakin mun mielestä olet pudottanut painoa. Jos heinäkuun lopussa aloitit ja nyt eletään lokakuun alkua, niin eihän tässä ole kuin reilu 2kk ja olet pienentynyt yli 6kg. Onnea!
- Bertta
Wau! Hieno tulos!
Minulla sahaa edestakaisin...
Tellu; 6 kilsaa on aika pitkä matka päivittäin käveltäväksi...Ainakin kengät kuluu. Ja kantapäät kipeytyy. Kolmekin kilsaa päivittäin olisi ihan hyvä tavoite... Paitsi tietenkin tuo kuusi on hieno tavoite, jos vaan rakastat kävelyä!
Kuntosalia jälleen tänään, syömiset suht terveelliset, vaan paino nousee 100g/päivä... - tellu
Hei,
Kyllä minä sen 6km päivittäin kävelen, olen kävellyt jo vuosia ja nyt ei osaa olla ilman sitä. :)
Bertta:voisko aloittaa uuden viestiketjun? JOS vain mahdollista?, olisi helpompi lukea. :) Siis tämä oli vain ehdotus :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172453
- 441271
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70917Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää137872- 45851
- 59817
- 42796
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44765Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130704