Kumppanin välimatka

Mietteliäss

Nainen,mikä on välimatka jonka päässä deitti ja mahdollinen seurustelukumppani saa asua.

Itselleni kun tuntuu tulevan vastaan kaiken aikaa näitä jotka eivät ole valmiita edes tapamaan pienen matkan päässä asuvaa.
Itse kun asun pienellä seudulla niin olen kirjoittelut hieman ylirajojen joten välimatkaksi on ollut pisimilläään n.100km.Tämä ei ole mielestäni matka eikä mikään jos löytää itselleen sopivan ihmisen.Omistan tietenkin auton.

Joten,mikä sinusta sopiva välimatka :)

31

4678

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmmmmmm.....

tällä hetkellä kirjoittelen kaverin kanssa joka asuu 300km päässä ja aiotaan tavata lähiaikoina... mitä väliä pitkällä matkalla on? jos sieltä tapaat elämäsi kumppanin niin eiköhän toinen ole valmis muuttamaan?

• mittisinsatakertaa

Ei se kyllä aina niinkään mene, että Jompi kumpi olis valmis muuttamaan.
        Kun kysymyksessä on noinkin pitkä välimatka. Työtilanne sanelee paljolti,
        että saako toiselta paikkakunnalta työtä ja sitten muut asiat, kuten jos
        on lapsia, niin heidän tapaamiset ym. seikat.

Mulle 100km on tapissaan. Kokeiltiin kerran yhden kaverin kanssa tuota
        yli 300 ja kuivui kokoon, ei tullut mitään. Jos joku on valmis ryntäämään
        uuteen ja jättämään entisen taakseen, niin mikäpäs siinä, mutta täytyy
        tuntea toinen kunnolla sitä ennen. Paluu entiseen voi olla heikossa hapessa.

• Amorinna

Itselläni oli pari vuotta sitten epäonninen kaukosuhde, välimatkaa n. 150km. Suhde kariutui siihen, että mies teki vuorotyötä ja hänellä oli aika pienet lapset. Joten se olin aina minä, joka jousti tapaamisissa, joita säätelivät nuo kaksi alussa mainitsemaa asiaa. No, meitä ei oltu tarkoitettu toisillemme.

Nyt olen ihanassa suhteessa miehen kanssa, ja välimatkaa meillä n. 80 km. Ja kaikki sujuu ihanasti kilometreistä huolimatta. Tosin molemmilla on jo täysi-ikäiset lapset, joten tapaamiset on helpompi järjestää ja vietämme mahdollisimman paljon aikaa yhdessä, useita päiviä viikossa. Joten ei se pelkkä välimatka ole mikään este.

• ahgbrehb

Ennen ajattelin, että pidempikin olisi mahdollista. Onhan se teoriassa, vaan vaikeaa se tutustuminen on. Nykyisin ehkä maksimissaan ~100 km.

• -aikuinen nainen-

Joo, 100 km on ihan ok vielä, tunnin matka -sieltä voi hyvin lähteä aamulla töihin. Moni ajelee tuollaista matkaa työmatkana joka päivä ja se olisikin vielä kohtuullinen työmatka, jos päätettäisiin muuttaa yhteiseen osoitteeseen jossain vaiheessa.

Kyllähän monet asuu eri maissakin mutta ehkä 300 km on jo liikaa ellei sitten tosiaan elämä ole siinä mallissa, että voi muuttaa esim. työpaikkaa ja paikkakuntaa. Itsellä se ei enää onnistuisi. Ehkä sit joskus myöhemmin eläkkeellä...

• piste <3<3<3

Suomessa mikään matka ei ole pitkä,mikä tehdään rakkauden takia..

• pilkku pilkku

Kyllä matka on pitkä, ajatteles miten moni löytää netin kautta sen oikeen.
        Lähde siinä luomaan oletettua suhdetta jumalan selän taakse. Loppuu
        se vaikka asus 100m päässä, jos ei onnaa, ja sano milloin netissä ompi
        niin käynyt, että tärppää. Utopiaa sanon minä.

• ugfytsgvhm

Idealismi ei vain tahdo kantaa oikeassa elämässä, vaikka ajatus sinällään onkin kaunis ja ehkäpä tunteetkin aitoja.

• max 20 km?

Itselläni ei ole autoa eikä varaa reissata eestaas, joten tämän vuoksi välimatkan pitää olla pieni ellei mies ihan tosissaan halua körötellä km-kaupalla seurustelunkin varrella (tai ei ole valmis muuttamaan).

Olin vuosia suhteessa jossa välimatka oli noin 50 km, tapasimme viikonloppuisin ja kyllähän siitä joskus mieheltä sanomista tuli että väsyttää jne.

Toisaalta kun olen kutsunut luokseni tyypin joka olisi tullut alle 20 km päästä hän soitti viime hetkellä ettei tule, ja syynä oli ilmeisesti se että säikähti korkeaa bussitaksaa. Kun sattuu olemaan kunnanraja siinä välissä niin se nostaa maksua...

Itse en halua rakkaalta asuinalueeltani muuttaa. Eihän sitä voi ikinä tietää suhteen aloittaessaan että tuleeko siitä mitään. Elämäni on ollut aika raskasta ja vaikeaa, enkä halua ottaa riskiä että muutettuani miehen takia tulen jätetyksi ja olen yksin paikassa josta en ehkä pidä.

• Mietteliäss

"Kyllähän siitä joskus mieheltä sanomista tuli että väsyttää jne"

Anteeksi,mutta miten tuosta 50km voi väsyä,juoksiko se sitten sen aina vaii:D
        Ei vaaan, mutta tuon matkan ajaa puolessa tunnissa eikä bussikaan tuntia kauempaa ota vaikka vähän kiertelisikin.Tuon matkan tekisin iloiten,jos olisi vaan minne matkata.

• max 20 km?
        Mietteliäss kirjoitti:

"Kyllähän siitä joskus mieheltä sanomista tuli että väsyttää jne"

Anteeksi,mutta miten tuosta 50km voi väsyä,juoksiko se sitten sen aina vaii:D
        Ei vaaan, mutta tuon matkan ajaa puolessa tunnissa eikä bussikaan tuntia kauempaa ota vaikka vähän kiertelisikin.Tuon matkan tekisin iloiten,jos olisi vaan minne matkata.

Vuorotyö ja siihen päälle joku ruuhkassa autossa istuminen ei kaiketi vaan tunnu hyvältä.

• asvalttijuuret

Vastaan kaikille yli 100 km (usein jopa 50 km) päässä asuville ei kiitos. Poikkeuksena miehet, joiden kanssa haluan vain jutella (muuten todella mielenkiintoinen esim. ammattinsa takia).

En oikein ymmärrä miksi minun pitäisi edes kiusata itseäni, koska aikuisena naisena en missään nimessä ole muuttamassa ja haluan pitkäaikaista vakituista seuraa.

Minulla ei ole autoa, ja olen syntynyt tässä yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista, jossa edelleen asun ja jossa minulla on hyvä työpaikka.

Olisitko itse valmis muuttamaan?

Tiesitkö myös että kaupunkilaisnaisille tulee varsinkin kesäaikaan paljon ns. kaupparatsujen ja muiden väliaikaista seuraa haluavien, jopa varattujen miesten viestejä? Jotkut hyväkkäät vaihtavat jopa kotipaikkansa keikkapaikkojensa mukaan... ;)

• -aikuinen nainen-

Itse en olisi valmis muuttamaan kovin kauas (yli 100 km) niin kauan kuin olen työelämässä, koska näin hyvää työpaikkaa en saisi enää näillä vuosilla mistään.

Voisin hyvin kulkea 100 km edestakaisin kotoa töihin, eihän se ole matka eikä mikään, tunti suuntaansa. Monella on tunnin työmatka vaikka kulkevat Helsingin sisällä laidalta toiselle. Veljeni kulkee Hämeenlinnasta Helsinkiin töihin joka päivä ja kolme hänen kolleegaansa myös tiedän monta muutakin, jopa Tampereelta Helsinkiin päivittäin töihin kulkijoita.

Vaikka itse ei ole muuttamassa niin voihan se olla, että se toinen osapuoli hyvinkin voisi muuttaa, hänellä voi olla sopiva elämäntilanne ja sellainen ammatti että töitä aina löytyy.

Työkaverini meni hiljattain naimisiin nettituttavuuden kanssa, heillä oli yli 500 km välimatkaa.

• Mietteliäss

"Olisitko itse valmis muuttamaan?"

Olisin,tietenkin pitäisi tapailla jonkun aikaa (vuosi?) että olisin valmis tekemään sen liikkeen.Ainoa ehto olisi että kunhan pysyn työpaikastani 100km päässä niin voin pyöriä ympyrää 360 astetta.

• pääkaupunkiseutu

Asun Helsingissä enkä ole etsimässä ketään pääkaupunkiseutua kauempaa. Välillä naurattavat yhteydenotot Jyväskylästä ja jopa Oulusta.

• Mietteliäss

"Asun Helsingissä enkä ole etsimässä ketään pääkaupunkiseutua kauempaa"

Niiin,se hyvä puoli sinulla on ettei sinun tarvitse,sieläkö kun on varmasti niitä joita tapailla.
        Mutta,nuo jotka ottavat Pohjosempaa yhteyttä ovat samassa tilassa kuin minä;Oman seudun nettitreffit ovat hyvin suppeaa mallia,eli tarjontaa ei ole kauheasti.
        En kyllä itsekkään alkaisi tuolla välimatkalla mutta ymmärrän hyvin miksi toimivat noin.

• -tuula-

Entä jos he nimenomaan haluasivat muuttaa sieltä pääkaupunkiseudulle? Siellä pohjoisessa on totuttu ajamaan lähimpään lääkäriinkin muutama sata km (ei sentään Oulusta...)

Helngissä-Vantaalla-Espoossa asuvilla on todellakin valinnan varaa. Itselläni ei satu haarukkaan yhtään omalta paikkakunnalta kun haen tarkennetulla haulla. Eli pakko katsoa kauempaakin, onneksi kun harpilla piirtää 100 km, siihen sattuu jo aika monta isompaa kaupunkia.

Itse tykkään ajella autoa eikä välimatka ole kuin hidaste, olen kerran käynyt mökilläni Sodankylässäkin viikonvaihteen aikana edestakaisin 1700 km.

• näin kävi

Kerran olin menos naista tapamaan ouluun. Matkaa 600 kilsaa ja olin ajanut 400 kilsaa ja muija tekstaa et ei haluakkaan tavata. Vitu.tti hiukan joten lähetin tiukan viestin ja kirosin.

• -tuula-

Oisit vastannut, että "ok, ei se haittaa kun mulla on sovittuna siellä toisetkin treffit niin meenkin sitten suoraan niille".

• lovelovelove

Ahaa... =/

Nyt ymmärrän miksi ihmiset ei nettideiteiltä ketään löydä. Ei olla valmiita luopumaan mistään, ei matkustamaan toisen luokse, ei työpaikanvaihdosta, ei sitä eikä tätä... Nuo kaikki on järjestelyjuttuja! Tekosyitä! Taas päästään samaan asiaan, nettitreffeillä kukaan ei oikeasti ole etsimässä ketään, paitsi jos löytää ihmisen joka lupuu koko omasta elämästään ja antaa toisen pitää omansa IHAN entisenlaisenaan.

Kuka on väittänyt että rakkaus on helppoa? Mun ukkokulta tekee ulkomaanduunia, joskus nähdään kuukauden välein joskus useammin. Näin oli alusta saakka. Onnellisia ollaan, mutta kompromisseja tehdään jatkuvasti!

Jos rakkaus välimatkaan tyssää, ei sitä ole koskaan ollutkaan, eikä sitä ehkä edes haluta, on paljon helpompi valittaa vuodesta toiseen samoista asioista.

• max 20 km?

Ei miehen tarvitse luopua elämästään minun vuokseni. Jos hän ei itse jaksa ajaa 50 - 100 km väliä niin onhan se molemmille parempi että EI aleta suhteeseen.

Itselleni kyllä riittäisi tapaaminen kerran viikossa tai kahdessa. Mutta en minä sitä yksinäni voi päättää mikä sopii toiselle.

Jos ei tunne ihmistä ja tutustuu vasta, eihän kukaan ala tuikituntemattoman takia luopumaan omasta elämästään. Vasta pidemmässä parisuhteessa mietitään miten sovitella seikkoja toisiinsa sopivaksi. Jos ei suhdetta vielä ole, miksi aloittaa väkisin jotain joka on liian hankalaa toiselle/molemmille?

• Mietteliäss
        max 20 km? kirjoitti:

Ei miehen tarvitse luopua elämästään minun vuokseni. Jos hän ei itse jaksa ajaa 50 - 100 km väliä niin onhan se molemmille parempi että EI aleta suhteeseen.

Itselleni kyllä riittäisi tapaaminen kerran viikossa tai kahdessa. Mutta en minä sitä yksinäni voi päättää mikä sopii toiselle.

Jos ei tunne ihmistä ja tutustuu vasta, eihän kukaan ala tuikituntemattoman takia luopumaan omasta elämästään. Vasta pidemmässä parisuhteessa mietitään miten sovitella seikkoja toisiinsa sopivaksi. Jos ei suhdetta vielä ole, miksi aloittaa väkisin jotain joka on liian hankalaa toiselle/molemmille?

"Jos hän ei itse jaksa ajaa 50 - 100 km väliä niin onhan se molemmille parempi että EI aleta suhteeseen. "

Niin,miksi pitää lähdet asetelmasta että toinen on pelkästään se joka matkustaa.Eikö tässäkin olisi kompromissin paikka,vuorotellen taikka jos toisella on lomaa,niin sitten se matkustaa.Tälläisistä teknisistä asioista on turha tehdä liian isoja,jos matka on tuota 50-100km luokkaa.

• max 20 km?
        Mietteliäss kirjoitti:

"Jos hän ei itse jaksa ajaa 50 - 100 km väliä niin onhan se molemmille parempi että EI aleta suhteeseen. "

Niin,miksi pitää lähdet asetelmasta että toinen on pelkästään se joka matkustaa.Eikö tässäkin olisi kompromissin paikka,vuorotellen taikka jos toisella on lomaa,niin sitten se matkustaa.Tälläisistä teknisistä asioista on turha tehdä liian isoja,jos matka on tuota 50-100km luokkaa.

Kuten jo ketjussa olen sanonut:

"Itselläni ei ole autoa eikä varaa reissata eestaas, joten tämän vuoksi välimatkan pitää olla pieni ellei mies ihan tosissaan halua körötellä km-kaupalla seurustelunkin varrella (tai ei ole valmis muuttamaan)."

Muutaman satasen tuloilla ei valitettavasti reissata. Kuitenkin me köyhätkin valitettavasti kaipaamme rakkautta. Mutta en tosiaan itse odota että pitää reissata eestaas itselleen sietämättömän pitkää matkaa. Siksi yleensä sanonkin pitkämatkalaisille ei kiitos (ja sitten he tietysti suuttuvat kun eivät ajattelee asiaa pidemmällä tähtäimellä - tai ovatkin halunneet pelkästään kerran käydä naida napsauttamassa...)

• klsäaCKLC

Minä olisin valmis muuttamaankin. Välimatka ei ole este, kunhan se ei ole satoja kilometrejä.

• Tietäväinen

Vastailenpa eli kyllä joku tuommoinen 50-100km olisi varmaankin ihan hyvä, oikeastaan paras mahdollinen kun ei ole viikonloppumatkaksi liikaa mutta viikolla kuitenkin kumpainenkin saa olla omassa rauhassaan, ainakin minulle se sopii parhaiten. Ongelmia tulee oikeastaan vasta siinä vaiheessa jos/kun toinen haluaa muuttaa yhteen ja yhdistää taloudet koska siitä kuitenkin väistämättä seuraa joko se että jompikumpi tai molemmat joustaa eikä siltikään tule hyvä esim. jos se joka muutti lähti pois hyvästä työpaikasta tms. eikä vastaavaa löydykään uudelta asuinpaikalta, harmittaa molempia, asumisasiat tulee hätiköityä yms, no tuommoisella pienemmällä välillä tietysti voi ehkä etsiä yhteisen pesän siitä väliltä.

Vastaan että 50km ihan hyvä, oikeastaan jopa parempi kuin sitä lyhemmät.

• Puskassapää

Voi kunpa löytyisikin omasta pikkuisesta kylästäni kaveri. Harmittaa niin vietävästi, kun en voi edes laittaa kotipaikkakuntaani profiiliin näkyville enkä valokuvaakaan.

Vaikeaa on löytää läheltä ketään ainakaan tätä kautta. Jos joku paikallinen on profiilin itsestään tänne rustannut, ei hekään laita paikkakuntaa näkyville. Kauheaa hakuammuntaa! Ja aina petyn ja varmaan vastapuolikin pettyy, kun joudun toteamaan asuvamme liian kaukana toisistamme.
      Itselläni ei ole varoja matkustella edes naapurikaupunkiin solkenaan ja autoa en omista. Tositarkoituksella seurustelu ei oikein onnistu, jos voi olla yksissä vain esimerkiksi viikonloppuisin.
      Täältä en siltikään muuta mihinkään.

• max 20 km?

Miksei? Ei minua yhtään haitannut olla suhteessa jossa oltiin yhdessä vain viikonloppuisin ja lomalla. Suurin haitta oli se että piti osata sopeutua aina yhtäkkiä siihen että nyt on joku ja nyt ei ole, mutta ei kai kukaan kenenkään kanssa muutenkaan ole 24/7 jos ei olla samassa työssäkin.

En osaa olla kauhean mustasukkainen, joten en osaa kuvitella että nyt se toinen tekee jonkun toisen kanssa jotain jos se ei ole minun seurassani. Siinäkö lie selitys että minulta tuo onnistui.

Nykyään ehkä tapaisin mieluummin tuotakin harvemmin. Tai ainakaan yhteen en halua enää asumaan, kuten sitten kuitenkin mentiin em. suhteessa aikanaan kun se luonnistui työn puolesta yms. seikoista johtuen.

• Mietteliäss

"Tositarkoituksella seurustelu ei oikein onnistu, jos voi olla yksissä vain esimerkiksi viikonloppuisin."

Nojaa,miten sen ottaa.Voihan sitä mennä toisen luo perjantai iltana ja lähteä joko sunnuntai iltana taikka maanantai aamuna suoraan töihin.Näin siihen jäisi 3 päivää vain väliä ettei toista näkisi.
      Ja jos näin toimisi vuorotellen,niin ei tulisi varmaan kauhean kalliiksi edes.

• Anonyymi

Kiitos näistä kommenteista. Autto ymmärtämään että kyllä se kaukosuhdekkin toimii jos mies sitä tosissaan haluaisi. Eikä haluaisi jättää naista yksin. Maksaahan se kulkeminen mutta kyl siihen ratkaisu löytyy.

• Anonyymi

No minä aloin 20-vuotiaana seurustella 21 vuotiaan miehen kanssa jonka tapasin rock-festivaaleilla.
      Hän tuli ulkomailta, ei siis Suomesta. aloimme pitää yhteyttä ensi viestein ja soiteltiin , sitten tapailimme pitkiä viikonloppuja toistemme luona noin kerran kolmessa viikossa.
      Sitä kesti ehkä vuoden verran kunnes päätimme että koska minulle helpompaa muutan hänen kotimaahansa.
      Niin tehtiin ja vuokrasimme yhteisen asunnon. Sain töitä pankista ja hän työskenteli eräässä firmassa jossa olemme nyt molemmat kun myöhemmin sain työn sieltä minäkin.
      Olemme tunteneet nyt reilut 10 vuotta, niistä noin 9 asuttu yhdessä. Kihloihin mentiin viime jouluna ja naimisiin menoa suunniteltu kun saamme ostettua oman talon. Kerrostaloasunto ostettiin nelisen vuotta sitten mutta oma talo on haaveena.
      Totta kai välimatka oli hankala ja joka kerta ikävä kova kun piti erota. Mutta kun sen ihmisen löytää jonka kanssa tuntee että tämä se on, jaksaa kyllä!

• Anonyymi

Ei mulle varmaan lopulta ole mitää ylärajaa etäisyydelle, jos ihminen todella kolahtaa. Tietysti vaikea sitä on deittailla sanan perinteisessä merkityksessä, jos toinen on kovin kaukana. Vaan mä nyt en muutenkaan koe kauheasti kaipaavani jotain perinteistä deittailua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe