ryhmähaastattelu opteam

fgfgfgfhjhh

Olen tänään menossa Opteamin ryhmähaastatteluun ja haluaisin tietää minkälainen se on? Olen kauhean ujo varsinkin tuntemattomien ihmisten seurassa ja varsinkin jos niitä on monta.

10

3336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iip

Ryhmähaastattelua ei pidä pelätä. Älä anna ujouden haitata, olet vain oma itsesi. Tosin jos Opteamille töihin haluat, täytyy sinun pystyä olemaan ainakin melko sosiaalinen ainakin jos haet asiakaspalvelutöihin. Kaikkia tilanteessa varmastikin jännittää, mutta parhaan kuvan annat itsestäsi olemalla rennosti ja reippaasti oma itsesi.

• SpecialkidTre86655

Ryhmä haastattelut = Karsitaan nopeasti surkeat pois niin säästetään aikaa! olin kerran haastattelussa ja kyllähän se masentaa kun sanon olen koulun jälkeen tehnyt 9kk keittiö hommia ja sitten kuulet kun toinen on tehnyt 4vuotta hommia...... arvaa kuka valitaan koko idea ryhmä haastatelusta on niin...epämielyttävä että menen vain sinne missä olen face to face haastatelijan kanssa nämä ryhmähaastattelut riitti mulle

• haastattelija

ei sillä ole mitään merkitystä miten kauan olet ollut töissä, kunhan asenne on kohdillaan. Mikäli vain annat itsestäsi hyvän kuvan niin työkokemuksella ei ole niinkään suurta merkitystä.

• Haastateltu56653

Haastattelija: Jos pistäisin itseni heidän asemaan kumman ottaisin hyvällä asenteella oleva kokki 9kk kokemusta tai 4 vuotta työkokemusta omaavan jolla on myös hyvä asenne.... Työkokemus se mailmaa pyörittää ja toki suhteet työpaikkoihin

• Haastattelija
        Haastateltu56653 kirjoitti:

Haastattelija: Jos pistäisin itseni heidän asemaan kumman ottaisin hyvällä asenteella oleva kokki 9kk kokemusta tai 4 vuotta työkokemusta omaavan jolla on myös hyvä asenne.... Työkokemus se mailmaa pyörittää ja toki suhteet työpaikkoihin

Niin, mutta kun Opteamin ryhmähaastattelussa ei haastatella kymmentä ihmistä vain yhteen paikkaan. Ne eivät ole kilpailutilanteita. Eli vaikka se 4 vuotta työkokemusta omaava otettaisiinkin listoille, niin mikäli olet antanut hyvän kuvan itsestäsi niin varmasti sinutkin otetaan listoille...

• kiinnostaa

miten muuten meni? oliko niin pelottavaa kun luulit?

• haastattelija

Ryhmähaastattelu on "haastattelu" nimenomaan lainausmerkeissä. Siellä ei edes lain mukaan saa lähteä kysymään kovin henkilökohtaisia asioita. Kysymykset ovat hyvin yleismalkaisia, esim. miksi koet olevasi hyvä asiakaspalvelija. Tämän jälkeen kaikki vastaavat vuorollaan ja tottakai toistelevat jo toisten kertomia asioita. Tämä "haastattelija" katsoo vain ulosantia, sosiaalisuutta, reippautta yms.

Eli missään tapauksessa ei hirveästi kannata jännittää, vaan mennä ihan vain omana itsenä.

• Olin itse opteamin ryhmähaastattelussa joulukuussa, ja pääsin.
      Kyselivät siinä sitten ihan perus asioita, esim. ketä on, mitä opiskellut & onko ollut töissä, mitä harrastaa, ja miten on käytettävissä (arkisin, aamuisin/iltaisin, viikonloppuisin).. itse olin maininnut että olin ollut työharjoittelussa Tiimarissa, joten haastattelija kyseli olinko tykännyt siitä, ja eräältä hän kyseli musiikki harrastuksesta ja toiselta uimisesta. Kysyi myös miksi on hakenut ja kuinka kauan on ajatellut olla, eräs haastattelussa ollut sanoi ihan suoraan että hakee tänne vain rahan takia että voi rahoittaa harrastustaan (ja hän pääsi).

Kannattaa ottaa rennosti, kyllä se varmasti ihan hyvin menee kunhan saa suunsa auki. Itsekkin olen melko ujo, mutta olen mielestäni pärjännyt ihan hyvin :)

• Turku_

Olin itse opteamilla haastattelussa kohta parisen viikkoa sitten ja ihmettelen että milloin saa edes tietää että pääseekö vai ei?? Tietämättömyys on kauheinta... Onko teillä kestänyt näin kauan?

• Mika Eskola - Opteam

Hei nimimerkki TURKU_

Kaksi viikkoa on liian pitkä aika. Ota rohkeasti yhteyttä toimistoon ja kysy asiaa haastattelijalta. Joskus s-postit menevät roskapostiin ja siksi et ole saanut vastausta. Turha odottaa enempää. Soitto tai käymään Kauppiaskadulla.

T: Mika Eskola - Opteam

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      99
      5305
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3573
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3205
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      443
      2496
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      252
      1537
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1291
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      85
      1289
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1238
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1213
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      138
      1139
    Aihe