Luotatko karttaan vai onko sinulla rohkeutta kysyä
neuvoa löytääksesi perille esim. nähtävyydelle?
Eksytkö helposti vai onko sinulla hyvä
suuntavaisto?
Olet sinulle ennalta vieraassa kaupungissa käymässä.
16
59
Vastaukset
- ~c~
Kyllähän sitä uskaltaa kysyä, mutta harvoin niin kiire jonnekin nähtävyydelle on, ettei ehdi huvikseen hortoilemaan tuntemattomassa kaupungissa. En kyllä eksy, jos kartta on, mutta ei sitä aina tarvi tietää minne on menossa :P
- eksyilijä
Kartta kädessä ulkomaillla...taskuvarkaat magneettina kimpussa. Onko näin?
- määmy
Tsekkaan ennen lähtöö kartast minne mennä, kartta taskuun ja matkaan. Matkan varrel voi kysellä olenko oikeas suunnas.
Yleensä ei ole kiire. Minulla on surkea maantiedon tuntemus, mitä tulee esim. pääteihin, joita kulkee Suomessa. - Mutta toisaalta minulla on ihan OK suuntavaisto, jos minulla on yhtään hajua siitä, minne olen menossa. - Eli saatan eksyä matkalla isosta kaupungista toiseen, mutta kuitenkin vieraassa kaupungissa löydän sen, mitä olen etsimässäkin ;)
Ei oo kyllä nähtävyyksien etsimisestä, mutta olettaisin kännykässä olevan navigaattorin ja internetin avulla osaava melkein mihin vaan. Ulkomailla taksit ovat osanneet aina viedä sinne minne olen halunnut...
en harrasta karttoja, paikan päällä tähyilen suuntia ja viittoja ja tarvittaessa totta kai kysyn neuvoa. yleisesti ottaen hyvä suuntavaisto mutta jos eksyn niin otan sen ennemmin seikkailuna :P
Minulla on varmaan maailman huonoin suuntavaisto. Onneksi minua ei hävetä tuijottaa karttaa ja häiritä ventovieraita ihmisiä neuvoja kysellen.
- ...
Kehtaan kysyä neuvoja, osaan lukea karttaa ja luotan myös mahdolliseen matkakumppaniin.
- eksyilijä
Lisätiedustelu: miten ulkomailla suhtaudutaan, jos olet mennyt neuvoa kysymään?
- ...
Hyvin, on neuvottu.
- eksyilijä
... kirjoitti:
Hyvin, on neuvottu.
Eikö koskaan, että ois väärään suuntaan opastettu?
- ...
eksyilijä kirjoitti:
Eikö koskaan, että ois väärään suuntaan opastettu?
Ei.
Ystävällisesti ja auttavaisesti paitsi Ranskassa, jossa pikku-napoleonit eivät ole ymmärtävinään englantia. Venäläiset kärsivät samasta historiallisesta kompleksista, mutta vähemmän.
Kyselen helposti ja heti kun en tiedä.Olen huomannut, että miehet yleensä välttelevät vierailta kyselemistä viimeiseen asti. En ymmärrä, mikä siinä on noloa.
Kartta kädessä en kyllä välttämättä kehtaa haahuilla, tyyliin Helsingissä ;)Mielummin siis ihan kysyn.
Suuntavaisto ja suunnistustaito on itsellä heikko. Mahdollisella matkakumppanilla on ollut yleensä taas hyvä.- ei kiirettä
On hyvä suuntavaisto. Paitsi jos migreeni on tulossa, se katkoo piuhat.
Uskallan kysyä neuvoa jos eksyn. Ja jos en jaksa kysyä voin kaasutella poiskin.
No problemos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 343178
- 971654
- 1361555
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa421395- 911260
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo261149- 561045
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil232991Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270971Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall125970