Allerginen reaktio mineraaleista

voi hitsiläinen

Onko muita joita Lily Lolon mineraalimeikkipohja kutittaa ja kihelmöi vai olenko ainoa? :/ Tosin voi olla että kutinan aiheuttaa joku muu kuin se meikkipohja, esimerkiksi Lily Lolon peiteaine ja kiinnityspuuteri. :s Onko noissa kolmessa tuotteessa mitään sellaista mikä ärsyttää tuolleen ihoa? Muut meikit eivät ole minulle tätä aiheuttaneet. Pitänee siirtyä takaisin nestemäiseen meikkipohjaan.
En ole ennen tuota huomannut, vasta tänään kun iho kostui normaalia enemmän kostean ilman ja hien takia. Nyt on pientä ihonväristä näppyä nenän alla (iho hikoilee siitä) ja leuassa (sama juttu). Punotusta ei ole paljoakaan mutta edelleen kutittaa vaikka pesin meikin pois ja kävin vielä saunassa (saa kaiken pskan ihohuokosista pois).

12

438

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama juttu

Ei vain Lily vaan kaksi muutakin mineraalimeikkimerkkiä on saanut aikaan juuri tuollaiset reaktiot minun ihollani. En tiedä, onko syynä meikkipohja vai mikä, koska kutina, kuivumisen ja kiristämisen tunne alkaa vasta varttitunnin kuluttua. Heitin pois kaikki kalliilla rahalla ostetut tuotteet ja uskoin lopulta, että mineraalimeikit eivät minulle sovi. Eikä se jälkikään ollut hääppöinen, tein sen sitten itse tai annoin konsulentin tehdä.

• voi hitsiläinen

Mitkä ne kaksi muuta mineraalimerkkiä on? Haluasin tietää että voin välttää niitä.
        Mineraalit kyllä edelleen kiinnostaa mutta pitää harkita tarkkaan mitä merkkiä ostaa. Mitkähän ainete mineraalimeikeissä oikeasti aiheuttaa tuota? :/ Noissa on muutenkin tosi vähän ainesosia joten kaipa joku osaisi karsia. Tää mun kutina ei ollutkaan vaan nenän alla ja leuassa vaan itseasiassa kaikkialla kasvoissa pitsi silmänympärysiholla ja luomilla.

• Sama juttu
        voi hitsiläinen kirjoitti:

Mitkä ne kaksi muuta mineraalimerkkiä on? Haluasin tietää että voin välttää niitä.
        Mineraalit kyllä edelleen kiinnostaa mutta pitää harkita tarkkaan mitä merkkiä ostaa. Mitkähän ainete mineraalimeikeissä oikeasti aiheuttaa tuota? :/ Noissa on muutenkin tosi vähän ainesosia joten kaipa joku osaisi karsia. Tää mun kutina ei ollutkaan vaan nenän alla ja leuassa vaan itseasiassa kaikkialla kasvoissa pitsi silmänympärysiholla ja luomilla.

Gaia ja Jane Iredale. Arvelin ensin, että kirvelyn syynä olisivat Lily Lolon kabukisiveltimet, joille saattaisin olla allerginen, mutta voin kyllä käyttää niitä esimerkiksi normaalin puuterin ja poskipunan huiskimiseen.

Minun tapauksessani on ihan selvä, että itse meikissä on jotakin herkistävää: jokainen paikka, jossa meikkiä on, kirvelee. Olen kokeillut meikkipohjaa myös käsivarsiini, ja sama kutina alkaa hetken kuluttua.

• voi hitsiläinen
        Sama juttu kirjoitti:

Gaia ja Jane Iredale. Arvelin ensin, että kirvelyn syynä olisivat Lily Lolon kabukisiveltimet, joille saattaisin olla allerginen, mutta voin kyllä käyttää niitä esimerkiksi normaalin puuterin ja poskipunan huiskimiseen.

Minun tapauksessani on ihan selvä, että itse meikissä on jotakin herkistävää: jokainen paikka, jossa meikkiä on, kirvelee. Olen kokeillut meikkipohjaa myös käsivarsiini, ja sama kutina alkaa hetken kuluttua.

Mun pitää itsekin kokeilla käteen noita meikkejä, laittaa eri kohtiin kaikkea kolmea Lily Lolon tuotetta ja katsoa päivän mittaan alkaako kutisemaan. Tietää sitten mitkä noista kutittaa. Laitan sormella niin ei leviä siveltimistä vanhat aineet. Listalta pois siis Gaia ja Jane Iredale.

• voi hitsiläinen

Mun pitää itsekin kokeilla käteen noita meikkejä, laittaa eri kohtiin kaikkea kolmea Lily Lolon tuotetta ja katsoa päivän mittaan alkaako kutisemaan. Tietää sitten mitkä noista kutittaa. Laitan sormella niin ei leviä siveltimistä vanhat aineet. Listalta pois siis Gaia ja Jane Iredale.

Ei toiminut testi kädellä. :/ Pitäisi varmaan antaa olla koko päivä ja ehkä suihkauttaa suihkepullolla puhdasta vettä päälle että koostumus muuttuisi ja aineet "imeytyisi" paremmin ihoon ja saisin reaktion nopeammin aikaan. En uskalla käyttää noita enään yhtään. Harmittaa kun kumminkin täysikokoiset tuotteet. Voikohan tuota flawless matte mineraalipuuteria käyttää kun siinä on vähiten ainesosia. Vain Kaolin (CI77004) ja Mica (CI77019). AIheuttavatko nuo mitään kutinanomaista tms?

• Ei enää kutinaa. :)

Käyttää minerattomia meikkejä. itselläni oli ennen sama ongelma, mutta nykyään ei. :) En muista, mistä ostin, mutta ovat todella hyviä, ja peittäviä! Hmm.. olisikohan se ollut Sokos, mistä ostin niitä mineraalittoman puuterin, sudin, jota myyjä suositteli. Eikä ollut kalliskaan,oiskos ollut joku 7e? Todella hyvä suti, eikä YHTÄÄN kutise. :) Suisittelen käyntiä Sokoksessa, ja sieltä kysymään neuvoa tarkemmin! :)))

• Ei enää kutinaa. :)

kannattaa*- sana puuttu alusta. :D pahoitteluni.

• ..........

Kehotan kokeilemaan Tikein tuotteita. Tikeillä on puhtaita mineraaleja, ilman niitä
      Ihoa kutittavia ainesosia. Mulla oli ennen sama ongelma, käytin bare mineralsia ja kutitti ja kirveli.
      Tikeillä on kans sellanen vihreä puuteri, punaisuuden neutralisoija. Ne tekee noi tuotteet Skånessa, ja suomeen ei oo pahat postikulut ja tuotteet on hyvän hintaisia. Kehoitan!!

• "Sama juttu"

Kolme merkkiä kokeiltuani palasin Sensain meikkeihin. Ne sopivat iholleni paremmin kuin mikään muu, eikä kutinoista ole tietoakaan. Jossakin vaiheessa ei vain enää kannata kokeilla uutta.

• voi hitsiläinen

Onko vaaleita sävyjä? Olen Lily Lolon sävyistä China Doll, eli aikas vaalea. Sydäntalvella menisi varmaankin jopa se vaalein, Porcelain.

• voi hitsiläinen
        "Sama juttu" kirjoitti:

Kolme merkkiä kokeiltuani palasin Sensain meikkeihin. Ne sopivat iholleni paremmin kuin mikään muu, eikä kutinoista ole tietoakaan. Jossakin vaiheessa ei vain enää kannata kokeilla uutta.

Onko Sensailla vaaleita meikkejä? Siis meikkivoidetta, puuteria, peiteainetta? :)

• Sama juttu

Onko Sensailla vaaleita meikkejä? Siis meikkivoidetta, puuteria, peiteainetta? :)

Nimenomaan Sensailla (Kanebo) on vaaleita meikkejä. Monen sarjan tuotteet ovat minulle aivan liian tummia tai sitten liian keltaisia, mutta Sensailta löytyy tarpeeksi vaaleaa ihan joka tarpeeseen. Tämä johtunee siitä, että merkki on japanilainen ja moni siellä päin tykkää näyttää geishamaisen kalvakalta.

Kanebo/Sensai on onnistunut lopettamaan kaksi sellaista meikkivoidetta, jotka sopivat minulle täydellisesti, mutta onneksi talvella saivat markkinoille Fluid Finishin, joka on melkeinpä parempi kuin täydellinen. Kannattaa kuitenkin pyytää myyjältä apua sekä sävyn että eri tavalla peittävien voiteiden valinnassa; Sensain hinnoilla ei kannata tehdä virheitä. Minä pyysin Emotionista pienen näytepurnukan kahdesta melkein samanlaisesta tuotteesta (olen ostanut aika paljon tuosta myymälästä ja saan näytteitä helposti) ja testailin niitä muutaman päivän.

Kaikki puhdistusaineeni ja voiteeni sekä aurinkosuojani ovat Sensaita. Samoin kynämäinen peitevoide ja puutereitakin on irto- ja kakkumallia. Ja tietysti Sensai 38 on pistämätön ripsiväri. Ja yhtä kestävät, uimistakin kestävät tussimaiset eyelinerit. Jos olisin osannut parikymmentä vuotta sitten ostaa Kaneboa, olisin vuosien varrella säästänyt mittavan summan jättämällä virheostokset tekemättä. Rahaa minulla ei silloin opiskelijana ollut paljon, mutta nämä tuotteet kestävät tosi pitkään eikä harkittua investointia tarvitse katua. Luomivärit ja muu värikosmetiikka saa sitten olla vaikka markettitavaraa, koska laatueroja ei oikein huomaa kalliimpiin verrattuna, jollei ihan johonkin sekundaan satu törmäämään.

Taidan kuulostaa Sensain konsultilta, mutta en ole. Nyt oikein hämmästyttää, että menin koskaan edes kokeilemaan mineraalimeikkejä, kun jo tiesin, mikä minulle sopii. Ehkä se sitten ole vaihtelun- ja kokeilunhalu. Taas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5346
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3701
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3263
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2505
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2102
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2027
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163