Varakkuudella on merkitystä

nuorehko mies

Kerron tässä oman elämäntilanteeni ja kokemukseni seuranhaun suhteen. Olen 31-vuotias, mielestäni ihan perussinkkumies ja pitkään kohtuullisessa peruspäivätyössä käynyt, itsessäni ei ole mitään pelimiestä eikä renttua. Liikuntaa harrastan, jokunen ylimääräinen kilokin löytyy vaikken varsinaisesti lihavakaan ole. Ulkonäöltäni en ole mitenkään erityinen, arvioisin että sulaudun ns. massaan aika hyvin.
Olen yrittänyt löytää seurustelukumppania tämän deittipalstan kautta ja ihan ulkoilmassakin käyden toistaiseksi vailla tulossa. Deittipalstalla usein kontaktit loppuivat kuvanvaihtoon kuten niin monella muullakin kun näitä lukee.

Oma elämäntilanteeni muuttui työni/talouteni suhteen noin vuosi sitten aika merkittävästi kun ryhdyin yrittäjäksi/osakkaaksi ja mennyt aika hyvin. Niin ja nyt kun itselläni on firman nimissä suht iso laadukas vajaat 14 metrinen moottorivene ja alla tuore iso premiumluokan auto niin tuntuu että nyt sitten naisseuraa kummasti riittää. Olen kieltämättä aika äimistynyt siitä kuinka paljon ikäluokkani nuoret naiset ovat todellisuudessa RAHAN perään oli sitten vähemmän tai enemmän koulutettu. Tämän huomasin nopeasti kun naiset alkoivat kysellä että millaisella veneellä veneilen kun harrasteistani viesteissäni mainitsin, kun sitten lähetin kuvan veneestäni niin heti sen jälkeen on oltu suorastaan poikkeuksellisen aktiivisia ja halukkaita treffeille vaikka oma naamataulu ei ole siitä muuttunut. Toki parin omakotitalon hintainen vene varmasti huomiota herättääkin sitä en itsekään kiellä. Käytännössä nyt ulos mennessäkin tuntuu kauniita naisia riittävän ympärillä juttuseuraksi kun on terassin eteen rantautunut veneellä.

Tämän jutun pointti on lähinnä se että vaikka kuinka täälläkin olen lukenut että naisia ei mukamas paljoa kiinnosta miehen varakkuus niin ihan p..kapuhetta se on. Tai sitten omalla kohdalla on tapahtunut jokin muu ilmiö, jokatapauksessa sen jälkeen kun oma taloudellinen tilanteeni on merkittävästi muuttunut niin naisseuraa tuppaa kyllä riittävän. Jep ja olen edelleen sinkku koska katselen ja tunnustelen rauhassa ketkä ovat oikeasti itsestäni kiinnostuneita minusta ja ketkä vain mammonan perään.

50

670

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

Naisena voisin sanoa että puolet noista ympärillä pyörivistä naisista on niitä omaisuuden perässä juoksevia ja puolet taas ovat ihan aidosti kiinnostuneita susta. Itse olen nimittäin huomannut että hyvin koulutetut ja varakkaat miehet ovat erittäin itsevarmoja ja samalla kuitenkin rentoja koska niiden ei selvästikkään tarvitse yrittää mitään ja sellanen mies jos mikä ainakin minua kiinnostaa. Epävarmuus ei vaan ole seksikästä mutta toisaalta yli-itsevarmuuskin on luotaantyöntävää. Joten ole vaan edelleen oma itsesi, se tuottaa jo nyt tulosta.

Voisiko olla mahdollista että samassa suhteessa firmasi menestyksen ja maallisen omaisuuden keruun myötä olet muuttunut mielettömän viehättäväksi ja seksikkääksi mieheksi?!

• ...

Kehottaisin sinua tutustumaan epävarmaan pitkäaikaistyöttömään. Eihän se niin mene että rikkaat ja menestyvät ovat itsevarmoja ja köyhät pitkäaikaistyöttömät epävarmoja.

• varmanainen
        ... kirjoitti:

Kehottaisin sinua tutustumaan epävarmaan pitkäaikaistyöttömään. Eihän se niin mene että rikkaat ja menestyvät ovat itsevarmoja ja köyhät pitkäaikaistyöttömät epävarmoja.

Niin se vaan yleensä menee! Sitten on niitä rikkauksillaan varman kuvan antavia epävarmoja rikkaita, mutta leuhkiminen jo alkuunsa paljastaa epävarman luonteen. Epävarmuus on luontaantyöntävää..

• epävarmamies
        varmanainen kirjoitti:

Niin se vaan yleensä menee! Sitten on niitä rikkauksillaan varman kuvan antavia epävarmoja rikkaita, mutta leuhkiminen jo alkuunsa paljastaa epävarman luonteen. Epävarmuus on luontaantyöntävää..

Miksi sitten en ole kenenkään miehen kuullut kertovan, että epävarma nainen on luotaantyöntävä?

• -K-

Ja sit jos sulla vielä on iso mulkku niin sähän olet saatanan kova jätkä.

Oma vaimoni lähti rikkaamman ja isomunaisemman matkaan juuri vähän aikaa sitten ja kuulemma ei muussa mielessä ainakaan parempaan vaihtanut. Että näin...

• missä treffataan

Eikös olekin hyvä, että pääsit tuollaisesta eroon!

Mulle kelpaa vähemmän rikas ja normimunainen, kunhan rakkautta on isosti :)

• -K-
        missä treffataan kirjoitti:

Eikös olekin hyvä, että pääsit tuollaisesta eroon!

Mulle kelpaa vähemmän rikas ja normimunainen, kunhan rakkautta on isosti :)

Vähän kakspiippuinen juttu. Olihan se toisaalta hyvä että pääsi eroon tuosta, kun tippaakaan ei toiseen voinut luottaa. Vituttaa vaan kun ensin elätti toista yli kymmenen vuotta ja sitten se kuitenkin hilpaisee rahan perässä heti kun mahdollisuus on.

Eikä tämä naisen "metsästämisen" uudelleen aloittaminenkaan kovinkaan paljoa innosta. Tulis joku ja poimis heti pois, olis paljon helpompaa.

Ja joo, voidaan kyllä treffata jos kiinnostaa. Olen Satakunnasta...

• poiuyfbnmklö

Nyt laskettelet täyttä pskaa nuorehko mies. Olet aika pihalla yrittäjäksi ryhtymisestä, tuo mitä kuvasit, on käytännössä mahdotonta vuodessa, siksi jäit kiinni valehtelusta. Olet varmasti epäonnistunut naisseuranhaussa, samoin kävisi, jos oikeasti ryhtyisit yrittäjäksi.
      Suuri osa naisista sitäpaitsi saa alemmuuskomplekseja rikkaasta miehestä, köyhä mies saattaa kuvitella kaiken muuttuvan silmänräpäyksessä ja toki tietty naistyyppi hakeutuu seuraan helposti rahan toivossa, he ovat ihmisinä vain täysin turhia.

• Operaa

Tavallisesti olisit oikeassa, mutta onhan noita Rovioita sun muita nykyään Suomessakin.

• toinen mies

Olen aika varakas mut ei naiset ikinä ketso päinkään.Mulla ei ole yhtään nais ystävää edes joten en usko et rahalla on väliä. Kaikki riippuu ulkonäöstä. En ole komea. Olen lyhyt, vinohampainen ja ruma. Sen takia naiset ei tykkää.

• ^-^

Raha helpottaa elämää, sitä en kiellä. Liika raha taas tekee sen liian helpoksi ja näin ollen itse ainakin koen, että liian rahoissaan pyörivä mies ei minulle sopisi.
      Olen tähänkin menness itseni elättänyt, omista sotkuista itseni nostanut ja aion jatkossakin olla itsenäinen. Tottakai se, että miehellä on ns. varakkuutta, on positiivinen asia, sillä silloin pystyisimme yhdessä tekemään vaikkapa reissuja. Sillä ei minulla olisi varaa toisenkin matkaa maksaa, omani kyllä.

Yrittäjyys taas on sellainen tekijä, jonka katson sinällään miinukseksi. Olen itse yrittäjäsuvusta, työskentelen yritysten parissa, ja tiedän, että yrittäjän arki on rankkaa, eikä vapaata aikaa useinkaan ole.
      Ainakaan yrityksen alkuvuosina, kun kuluissa säästetään tekemällä mahdollisimman paljon itse.

--- vastasi mielestäni hyvin, uskoisin myös, että aloittajan tapauksessa taloudellinen menestys on nostanut ohella myös itsetuntoa. Hyvä itsetunto näkyy myös ulospäin, ja on paljon viehättävämpää, kuin huono sellainen.
      Jopa ihan tavallisen näköinen ihminen saa tiettyä särmikästä habitusta, kun henkisesti homma on tasapainossa..?

Rahakkaiden miesten ympärillä, rahan perässä olevat naiset, ovat varmaankin itse aika tukalassa taloudellisessa tilanteessa. Itse miehestä kiinnostuneet naiset pitkälti omillaan toimeentulevia?

• ....................

Olen itse taloudellisesti tukalassa tilanteessa, ollut jo aika pitkään, mutta en etsi varakasta miestä. Minua kiinnostaa itse mies, ei hänen rahansa.

• ^-^
        .................... kirjoitti:

Olen itse taloudellisesti tukalassa tilanteessa, ollut jo aika pitkään, mutta en etsi varakasta miestä. Minua kiinnostaa itse mies, ei hänen rahansa.

Tarkoituksena ei ollut yleistää.. :)

• öiopöiu

KUKA ap:lle muka olisi ikinä väittänyt ettei varakuudella olisi väliä kumppaninetsinnässä? TOTTAKAI SILLÄ ON!!! Mieti: viettäisitkö sinä elämäsi 5 lapsen kanssa mielummin kerrostalo kaksiossa kontulassa, laskien senttejäsi että riittääkö ne makkaraan lapsille, vai usiin kenkiin heille, VAI Westendin luksusasunnossa, seilaillen, mökkeillen, matkustellen, ja nauttien helposta elämästä, kun siivoojat ja kokit tulevat helpottamaan arkeanne? HEH, aika helppo valinta.

• 345543

No jaa, itse en haluaisi kumpaakaan noista. Mieluummin jotain siltä väliltä. En haluaisi asua missään hulppeassa luksustalossa ja tuntisin oloni naurettavaksi, jos minulla olisi oma siivooja tai kokki.

Ja sellaiset miehet, joille on tärkeää tehdä paljon rahaa ja joille se on arvo numero yksi tai kaksi, ovat aina olleet minusta luotaantyöntäviä.

• hrtjryjyry
        345543 kirjoitti:

No jaa, itse en haluaisi kumpaakaan noista. Mieluummin jotain siltä väliltä. En haluaisi asua missään hulppeassa luksustalossa ja tuntisin oloni naurettavaksi, jos minulla olisi oma siivooja tai kokki.

Ja sellaiset miehet, joille on tärkeää tehdä paljon rahaa ja joille se on arvo numero yksi tai kaksi, ovat aina olleet minusta luotaantyöntäviä.

HETKONEN...!!! kuka sanoi sinulle että rikkaila miehillä (tai naisilla) pitäisi VÄLTTÄMÄTTÄ AINA olla sellaiset arvot että raha olisi ykkönen?? Oletpa lapsellinen. On paljon esim. perijöitä, jotka ovat perineet miljoonia, mutta silti elävät melko tavallista elämää arvojen puolesta, ilman jatkuvaa työntekoa, tai rahalla elvistelyä. Ei arvot katoa jos voitat lotossa 6 oikein!!!

• 345543
        hrtjryjyry kirjoitti:

HETKONEN...!!! kuka sanoi sinulle että rikkaila miehillä (tai naisilla) pitäisi VÄLTTÄMÄTTÄ AINA olla sellaiset arvot että raha olisi ykkönen?? Oletpa lapsellinen. On paljon esim. perijöitä, jotka ovat perineet miljoonia, mutta silti elävät melko tavallista elämää arvojen puolesta, ilman jatkuvaa työntekoa, tai rahalla elvistelyä. Ei arvot katoa jos voitat lotossa 6 oikein!!!

Ei tietenkään ole välttämättä, enhän minä mitään sellaista väittänytkään.
        Totesin vain, että en pidä tietyntyyppisistä miehistä ja tällaisia miehiä on olemassa, myös vähemmän varakkaissa. En kuitenkaan mielestäni kommentoinut myöskään asian vierestä, koska rahasta kuitenkin puhuttiin.

Ja joidenkin arvot kyllä muuttuvat, kun äkkiä saadaan todella suuri summa rahaa. Onhan näistä ollut esimerkkejä lehdissäkin ja moni tuntee myös vähintään tuttaviensa kautta näitä tapauksia. Joillakin mopo karkaa täysin käsistä.

• mister x

Tähän on todella helppo vastata. Jos se Kontulan kaksion kumppani on sellainen, jonka kanssa todella haluan elämäni jakaa ja josta todella pidän ja taas se Westendin nainen on ihan ok, mutta en hänestä pidä lähellekään niin paljon kun Kontulan neitokaisesta, niin ilman muuta valitsisin Kontulan.

• Heh jooo eihän

rahalla ole merkitystä ei. Harkimon Hjalliskin pokaa kauniita naisia komealla pärställään : P

• puhut totta

"rahalla ole merkitystä ei. Harkimon Hjalliskin pokaa kauniita naisia komealla pärställään : P "

Tämä oli kyllä yksi parhaista kommenteista, miettikääpä tosiaan olisiko Harkimolla ollut noita kyseisiä naisia jos ei rahalla olisi väliä!

• 1+19
        puhut totta kirjoitti:

"rahalla ole merkitystä ei. Harkimon Hjalliskin pokaa kauniita naisia komealla pärställään : P "

Tämä oli kyllä yksi parhaista kommenteista, miettikääpä tosiaan olisiko Harkimolla ollut noita kyseisiä naisia jos ei rahalla olisi väliä!

Kyllä myös luonteella on merkitystä. Köyhä ja rumakin saa naisia jos on oikeat otteet. Mutta ei välttämättä pitkäksi aikaa.

• 790790
        1+19 kirjoitti:

Kyllä myös luonteella on merkitystä. Köyhä ja rumakin saa naisia jos on oikeat otteet. Mutta ei välttämättä pitkäksi aikaa.

Kysyn vaan: minkä ihmeen laista tulevaisuutta ja perhe-elämää nainen voisi kuvitella ja suunnitella miehen kanssa joka on jo tutustumishetkellä vaikkapa sairaseläkkeellä, työtön, tai toimeentulotukiasiakas, tai kouluttamaton peruskoululainen? Kun ei edes kihlasormuksiin ole varaa? kyllähän silti ihmiset avioutuu köyhinäkin, mutta kyllä se raha pistää asioihin vauhtia, kun ei tarvitse joka penniä venyttää. Köyhyys tuo esteitä joka asiaan tutustumisvaiheessakin, esim, jos kummallakaan ei ole autoa, yms.

• 16+16
        790790 kirjoitti:

Kysyn vaan: minkä ihmeen laista tulevaisuutta ja perhe-elämää nainen voisi kuvitella ja suunnitella miehen kanssa joka on jo tutustumishetkellä vaikkapa sairaseläkkeellä, työtön, tai toimeentulotukiasiakas, tai kouluttamaton peruskoululainen? Kun ei edes kihlasormuksiin ole varaa? kyllähän silti ihmiset avioutuu köyhinäkin, mutta kyllä se raha pistää asioihin vauhtia, kun ei tarvitse joka penniä venyttää. Köyhyys tuo esteitä joka asiaan tutustumisvaiheessakin, esim, jos kummallakaan ei ole autoa, yms.

Kummasti ne monenlaiset ihmiset on tulevaisuutta ja perhe-elämääkin saaneet aikaan naisten kanssa. Kommentistasi paistaa aikamoinen ahdasmielisyys. Miten yksioikoisesti voit päätellä, että ei ole rahaa jos on esim. työtön tai kouluttamaton peruskoululainen?

• -aikuinen nainen-
        puhut totta kirjoitti:

Harkimo on ihan älyttömän fiksu, kohtelias, huumorintajuinen, toiset huomioiva, keskusteleva - ottaisin ihan ilman rahoja koska vaan. Sen sijaan jotain piipittävää formulakuskia en suin surminkaan.

• t43546
        16+16 kirjoitti:

Kummasti ne monenlaiset ihmiset on tulevaisuutta ja perhe-elämääkin saaneet aikaan naisten kanssa. Kommentistasi paistaa aikamoinen ahdasmielisyys. Miten yksioikoisesti voit päätellä, että ei ole rahaa jos on esim. työtön tai kouluttamaton peruskoululainen?

Tajuatko sinä edes PALJONKO HÄÄT MAKSAA? tai vaikka kolme lasta aikuisuuteen asti? Haluaisitko iTSE lapsuuden, jossa vanhemmilla ei ole autoa, kotia, mökkiä, taii edes polkupyörää lapsella antaa, ei harrastuksia? NIIN VISSIIN! Näitä köyhiä lapsiperheitä on todella paljon ja se ei ole ruusuilla tanssimista sellainen elämä, mut lykkyä tykö sulle jos semmonen olikin aina unelmasi itsellesi ja lapsillesi! Jokaisella meistä saa ola unelmia. Esim. unelmahäät vs. maistraatti.

• 16+16
        t43546 kirjoitti:

Tajuatko sinä edes PALJONKO HÄÄT MAKSAA? tai vaikka kolme lasta aikuisuuteen asti? Haluaisitko iTSE lapsuuden, jossa vanhemmilla ei ole autoa, kotia, mökkiä, taii edes polkupyörää lapsella antaa, ei harrastuksia? NIIN VISSIIN! Näitä köyhiä lapsiperheitä on todella paljon ja se ei ole ruusuilla tanssimista sellainen elämä, mut lykkyä tykö sulle jos semmonen olikin aina unelmasi itsellesi ja lapsillesi! Jokaisella meistä saa ola unelmia. Esim. unelmahäät vs. maistraatti.

Asenteesi sen kun jatkuu sitä rataa kuin ajattelinkin sen olevan. Minä kysyin sinulta miksi työttömällä (tällä hetkellä työtön, ei elämäntapatyötön) tai peruskoululaisella ei lähtökohtaisesti voisi olla rahaa? Sinä selität jotain häiden maksamisesta, autoista, kodista ja lapsille erilaisten asioiden antamisesta. Kuten jo totesin, niin kummasti ne aikanaan työttömänä olleet tai peruskoulun vain käyneet ovat monenmoisia häitä pitäneet. Minä tajuan paljonkin asioita, mutta sinä et näytä tajuavan, etteivät nuo asiat liity suoraan toisiinsa.

Yksi hyvä kaverini on tästä myös jonkinlainen esimerkki. Hänellä ei ole todistusta ylemmästä opinahjosta kuin peruskoulusta. Hän on kuitenkin pitkään ollut hyvässä työpaikassa, jossa on nykyään vastuullisessa asemassa ja rahallinen puolikaan ei ole näyttänyt ongelma olevan. Hänellä on aina ollut uusiakin autoja, on asunut uusissa asunnoissa ja nyt viimeksi rakensi oman talon. Lapsiakin hänellä on kaksin kappalein. Niin ja häät olivat varsin isolle poppoolle Suomenlinnassa erilaisine oheisohjelmineen. Mutta juu, sinun mielestäsihän peruskoululla ei saa kuin juuri ja juuri veden ja leivän jonnekin sillan alle.

Unelmia ja haaveita saa ja pitääkin olla, mutta ei silti tarvitse osoittaa omaa yksinkertaisuuttaan tuijottamalla tiettyjä asioita yksipuolisesti.

• toinenkin syy

Ja pitkänhuiskealla varrellaan.

• joopa joo
        -aikuinen nainen- kirjoitti:

Harkimo on ihan älyttömän fiksu, kohtelias, huumorintajuinen, toiset huomioiva, keskusteleva - ottaisin ihan ilman rahoja koska vaan. Sen sijaan jotain piipittävää formulakuskia en suin surminkaan.

Tunnetko miehen henkilökohtaisesti vai mistä tuon tiedät?

• ~cissi~

Jos aloitus olisi totta (uusi osakas saisi käyttöönsä 14-metrisen moottoriveneen), verottaja olis miehestä kiinnostuneempi kuin yksikään nainen. Peitelty osingonjako ei ole leikin asia...

PItää vissiin ite alkaa keksiä aloituksia kun nykyiset on niin surkeita.

• omakin on

Tiedän paljonkin naisia joita miehessä kiinnostaa pelkkä raha. Nämä naiset tekevät todellisuudessa töitä saadakseen miehen jonka kanssa elintaso nousee ja voi heittäytyä kotirouvaksi. Naiset käyttävät itseensä aikaa ja rahaa, näyttääkseen hyviltä, urheilevat ja panostavat itseensä vain pokatakseen rikkaan miehen. Ja tiedän näitä naisia useammankin. Helppoa elämää etsimässä. On ihan turhaa puhua jostain ylevistä periaatteista jne, kun totuus on toinen. Kyllä sillä rahalla on merkitystä, helpottaa kummasti elämää kun ei tarvi taloudellisia asioita miettiä. Ja nainen ei välttämättä välitä miehestä paskan vertaa, oscarin arvoisesti näyttelee kyllä välittävänsä.

• 676743

luulen kylläkin että nissä on kyse MOLEMMINPUOLISESTA näyttelemisestä. Eli myös mies haluaa vain esittelyrouvan, hoikan NUOREN missin, tms.jota kehtaa esitellä rikaille kavereille ja tehdä vaikutuksen. Luuletko että siinä välttämättä tunteita olisi? Kaikki tässä maailmassa haluaa itselleen parasta. Ja kuka meistä ETSII mahdollisimman VAIKEAA ELÄMÄÄ ?LÄ VIITTI VALEHDELLA!

• TheOtus

Hieno aloitus, tapu tapu. xD Eipä riitä taas ymmärrys tähänkään...

• tämä tarina on tosi

Löysin oman jyväni akanoiden seasta kertomalla aina ensimmäisissä viesteissä naisille olevani työtön. Lähes kaikki lopettivat viestittelyn sikseen. Yksi nainen kuitenkin jatkoi tutustumista ja oli kiinnostunut minusta ihmisenä. Nyt kahden vuoden seurustelun jälkeen ostin meille ja tulevalle lapsellemme talon järven rannalta. Enpä ole nähnyt hänen itkevän valintaansa ja minä löysin naisen, joka on kiinnostunut minusta, ei minun rahoista.

• Sovi-nisti

Nyt kun hetkeen en ole deittaillut niin ei ole tarvinnut mutta silloin kun oli haku päällä yleensä tuttavuuden alkuvaiheessa myös laveasti kertoilin menneisyyden työttömyysputkista, annoin ymmärtää että asunnosta on reilusti velkaa ym. jotta ei muodostuisi kuva vähän varattomammasta kaverista kuin olenkaan, sillä fiksusti ja ketään loukkaamatta pääsi eroon ei-toivotuista tuttavuuksista. Hienoa että löysit, minäkin löysin muutamaksi vuodeksi mutta välimatkan vuoksi päätettiin jo jokunen aika sitten lopettaa vakavampi seukkailu.

• hymyssä suin :)

Itse en ole kiinnostunut miehistä, jotka vehkeilevät ja valehtelevat kertoessaan itsestään.

Onnea vauvasta ja uudesta kodista!

• porsche & westend

Ja vene on ? Älä vain sano että Bayliner ?

-Voin kokemuksesta sanoa että rahalla ei ole merkitystä 16-18 vuotiaille
      -20-30 ne luulee ettei sille ole merkitystä mutta käyttäytyvät vastoin sitä
      -30 ja yli ne myöntää jo että rahalla on merkitys...

Olen huomannut saman, jotkut jopa kysyvät miten asun ja millä ajan, ja kun vastaan että omakotitalossa westendissa ja porchella ajan niin johan muuttuu ääni kellossa.

Money talks - bullshit walks...

• makuasia+ajankäyttö

Tuolla puheella saat sitä mitä tilaat.

Olet oikeassa tuolla on väliä. Ei se että on rahaa, vaan sen miten sen kanssa elää. Sä mainostat omaasi. Voin tulla myymään sulle toisen Porchen mutta en halua elää sun kanssa.
        (40 n)

Sitäpaitsi, jos ihminen tekee kynnet ja ikenet verillä mahdollisimman paljon rahaa, niin hänen prioriteetti koko elämässä on 1) raha. Sä arvostat rahaa ja näytät sen. Teet kaikki valintasi max hyöty näkökulmasta?
        Eikö olekkin hyvä jos naisesi arvostaisi sanoja asioita? Mitä muuta sun nainen voi olla kuin samoilla linjoilla?

• 14+8

En ymmärrä, miksi te jo alkuviesteissä/profiileissa yleensäkään kerrotte omaisuudestanne - toki se voi kerää väärillä motiiveilla ihmisiä linjoille!
      Ohitan itse aina profiilit, joissa mainitaan että asun omakotitalossa ja tallissa on mersu ja moottoripyörä jne jne. Mitä ne asiat siihen parisuhteen etsintään liittyy?

Itse olen saattanut jo seurustella jonkun kanssa viikkoja/kuukausia, ennen kuin mainitsen mökistäni, ehkä sitten siinä vaiheessa kun mietin sinne menoa yhdessä. En koskaan aio lyödä hynttyitä enää yhteen eli oma koti ja omat rahat tulee olemaan jatkossakin. En halua muilta mitään enkä ole valmis muitakaan elättämään.

Työtöntä en ottaisi - ei varakkuuden takia vaan sen takia että minusta Suomesta töitä löytyy jos niitä haluaa tehdä. Se antaa siis minulle kuvan laiskasta tyypistä, joka haluaa päästä elämässään mahdollisimman helpolla - muut maksakoot laskuni.

• ..

No hyvin on pisnekset menneet, jos on jo 14m vene alla.
      Ihan kiva.

Miehen itsevarmuus ei ole pelkästään rahasta kiinni. Tunnen erittäin hentosia koko ikänsä samassa duunissa olleita ja erittäin itsevarmoja työttömiä.

Itsevarmuus on monen tekijän summa.

Älä yleistä naisten rahanahneutta. Toiset hakee sitä toiset ei. Riippuu mitä kotona on opetettu ja joskus ikä vaikuttaa. Tunnen erittäin ahneita perineitä rikkaita, uusrikkaita ja köyhiä. Tunnen erittäin tavallisia rahaa halveksivia ihmisiä kaikista yhteiskunaluokista. Ahneus ei ole koskaan kaunista (minun silmään), mutta toiset tykkää siitä, toiset ei.

Miksi sitten toiset miehet luettelevat omaisuutensa heti ekassa meilissä ja leuhkivat omaisuudellaan?

Mua ei kiinnosta rikas vaan itsensä kanssa sujut oleva mies. Miten kohtelee itseään ja muita. Liika itsevarmuus voi tehdä ihmisen ylikäveleväksi...röyhkeäksi. Siinäpä se. Kun tietää missä on kultainen keskitie. Rauha itsensä kanssa.

Jos joku mittaa sua rahalla niin alatko sä tehdä sitä samaa itsellesi?
      Missä ne kaikki muut sun ominaisuudet on?

• 22L

olen samaa mieltä kuin 14 8. Jos te ette halua _oikeasti_ rahanahneiden naisten seuraa, niin miksi ihmeessä lähettelette kuvia veneistänne ja yleensäkin kerrotte yhtään mitään omaisuudestanne? Eikö se kerro aika paljon jo teidänkin arvomaailmastanne, väitätte mitä tahansa? Itse ohitan myös nämä kehuskelijat saman tien, se on minusta aika pröystäilevää. Itse en kerro yhtään mitään rahoistani miehille, en edes seurusteluvaiheessa. Tokkopa tuota tarvitsee kaikkea kertoa naimisiinmenovaiheessakaan.

mutta siitä olen samaa mieltä, että ihan työttömyyden täyttämää elämää en kenenkään kanssa haluaisi, se olisi jo henkisesti niin rankkaa sekä itselle että lapsille.
      Kyllä jossain töissä pitää olla, ja tavoitteita elämässä.

• mammonasikseen

"Don't you know that a man being rich is like a girl being pretty? You might not marry a girl just because she's pretty, but my goodness, doesn't it help?"

- Marilyn Monroe, Herrat pitävät vaaleaveriköistä ;)

---

Mutta vakavissaan, kyllä miehille kelpaa sugar mommy siinä missä naisille sugar daddykin, jos sattuvat olemaan sitä ihmistyyppiä jonka mielestä on ihan ok loisia toisten kustannuksella. Ja joissain tapauksissa varakkaat kai kokevat saavansa tarpeeksi vastinetta rahoilleen, kun vierellä kulkee timmi, nuori ja vimosen päälle laitettu tyttö/ poika jota esitellä ympäriinsä. Jokainen tyylillään!

Itse olen ap:tä nuorempi, varakas nainen. En koskaan lähtisi mahdollisille kumppaniehdokkaille suoranaisesti valehtelemaan taloudestani vain karsiakseni miehiä (työttömyys tai varsinkaan työhaluttomuus ei ole haluttava ominaisuus ihmisessä, eikä sinänsä ole ihme jos useimmat ihmiset eivät jatka juttelua työttömyyttään korostavan tyypin kanssa), mutta en myöskään pidä siitä mitään meteliä. Koska pesämunani on enimmäkseen perintöä, on helppo pitää yllä perusduunari-kulissia, palveluammatissa rividuunarin asemassa työskentelevän naisen kun ei oleteta tienaavan suunnattomia summia. Olen myös hyvin vaatimaton eläjä, josta syystä monet minua hyvinkin tuntevat tuskin uskoisivat, vaikka intoutuisinkin rehentelemään rahoillani.

Olen minäkin kerran sortunut muutaman vuoden renttua elättämään, kun oli ne surullisenkuuluisat vaaleanpunaiset lasit silmillä ja luulin olevani niinnn rakastunut. Sen jälkeen oppi, ettei mun raha-asiat kuulu kenellekään muulle - raha vetää vääränlaisia ihmisiä (loisia) puoleensa. Minä kaipaan mieheltä ensisijaisesti rakkautta, mutta haluan miehen joka käy töissä ja on valmis jakamaan myös ne yhteiset kulut, varsinkin jos päätetään laittaa hynttyyt yhteen. Elättäjäksi en enää koskaan rupea, enkä myöskään haluaisi itseäni elätettävän. Enkä ikinä voisi jäädä vapaaherrailemaan vain siksi, että rahatilanteeni on JUURI NYT niin hyvä että pystyisin sen tekemään - työteko on mulle tärkeää, ja toivon tulevalta mieheltäni samaa.

Johtopäätöksenä voisi todeta, että ei kannata puhella liikoja omaisuudestaan ettei vetäisi niitä vääränlaisia ihmisiä puoleensa - jos deittiin ruksaa palkkatietonsa/ huutelee elävässä elämässä ympäriinsä varallisuudestaan, on iso todennäköisyys houkuttaa niitä ahneita ympärilleen, ja huonoimmassa tapauksessa karkottaa oikeasti mukavia tyyppejä, jotka kokevat rahasta puhumisen olevan rehentelyä. Itsekin (vaikka suht varakas olenkin) koen hiukan vastenmieliseksi jos kuulen ihmisten leijuvan rikkaudellaan... Henkkoht olen kiinnostunut ihmisestä, en hänen pankkitilistään - mutta meitä immeisiähän nyt on melkoisen moneen junaan. :)

• Rintakarvatpersiissä

Palstojen vakihöno esittelee rikasta mielikuvitustaan.
      No tyylinsä kullakin. Ota ne kaikki naiset, jotka on tyrkyllä. Väliäkö sillä millä perusteella ne sua lähestyy.
      Jos saat naisen - naisia, silloinhan olet maalissa, eikö?

• 11+12

Itse olen perinyt rahaa ja omaisuutta, ja koko ajan tulee lisää. Ja tämä nyt ei ole mitään leuhkimista vaan toteamus kuinka asia on.

Joten en tarvitse kenenkään toisen rahoja ja itsekään en tee töitä vaan nautin elämästä ja teen mitä haluan. Olen valmis jakamaan elämäni niin miksen sitten rahojani. Minun varallisuudellani kaksi elää mukavasti.

• No tuo kuulostaa juuri oikealta! Itsekin olen täysin samoilla linjoilla. Itse näin kerran näillä palstoilla yhden naisen, joka etsi itselleen miesystävää, kun oli itse perinyt sen verran rahaa, ettei viitsinyt käydä töissä, joten ei ollut paljon muutakaan sosiaalista elämää. Pettymyksekseni jouduin toteamaan että hän myös rupesi tuhlaamaan rahojaan kaikenlaiseen matkusteluun, ja muuhun turhaan. En tiedä oliko edes viitsinyt kouluttautua.

Toinen tapaus tässä äskettäin oli sinkut palstalla, rikkaan isän kasvatti, joka tuhlasi myös rahansa kaikenlaisiin turhuuksiin, eikä ollut tietysti koulutettu hänkään varmasti oikeille aloille. Ei siinä mitään, ei pitää sanoa töille, mutta sitten saakin käyttäytyä järkevästi, vaikka onkin sitten vapaa-ajalla mahdollisesti loput elämäänsä.

• 11+12
        m36-intj kirjoitti:

No tuo kuulostaa juuri oikealta! Itsekin olen täysin samoilla linjoilla. Itse näin kerran näillä palstoilla yhden naisen, joka etsi itselleen miesystävää, kun oli itse perinyt sen verran rahaa, ettei viitsinyt käydä töissä, joten ei ollut paljon muutakaan sosiaalista elämää. Pettymyksekseni jouduin toteamaan että hän myös rupesi tuhlaamaan rahojaan kaikenlaiseen matkusteluun, ja muuhun turhaan. En tiedä oliko edes viitsinyt kouluttautua.

Toinen tapaus tässä äskettäin oli sinkut palstalla, rikkaan isän kasvatti, joka tuhlasi myös rahansa kaikenlaisiin turhuuksiin, eikä ollut tietysti koulutettu hänkään varmasti oikeille aloille. Ei siinä mitään, ei pitää sanoa töille, mutta sitten saakin käyttäytyä järkevästi, vaikka onkin sitten vapaa-ajalla mahdollisesti loput elämäänsä.

Joo samoilla linjoilla mennään. Vaikka naiseni saisikin palkkatyönsä kanssani lopettaa niin suhteellisuuden tajua minäkin peräänkuulutan. Ja jonkun tyhjäpään kanssa se aika lomaillessakin kävisi aika puuduttavaksi.

Mutta kaikkeni tekisin sen fiksun, keskustelutaitoisen, sivistyneen ja romanttisen naiseni eteen.

• amanda89

Oletkos mies vai nainen?

• mies_44

Kun naisten juttuja parin etsinnästä lukee ja kuuntelee niin kovasti korostuu tämä "sielujen yhteys" ja sen asian ihan ylimitoitettu korostaminen kuinka asema ja varallisuus ei merkitse yhtään mitään "jos on muuten hyvä tyyppi". Mikä ihmeen häpeä se on naiselle tuunustaa että miehen varallisuus ja sema on tärkeitä?

Kun katsoo ympärilleen ja kuuntelee naisten puheita, niin näkee asian toisen puolen. Miesystävistä ja pulisoista (entisistä ja nykyisistä) muistetaan ensimmäisenä mainita autot, huvilat, veneet, ylennykset ym. ja niistä puhutaan aika paljon kilpailumielessä toisten naisten kanssa.

Koko talouselämä pyörii sen asian varassa että miehet yrittävät puskea täyttä höyryä eteenpäin ja voittojen toivotaan tulevan rahan ohessa naissuhteiden muodossa. Niiden, jotka väittävät että varallisuus ja asema eivät vaikuta naisten parinvalintaan täytyy kirjoittaa kokonaan uusi talousteoria, biologia ja sosiologia. Tällaista yritystä en ole missään havainnut.

• "Koko talouselämä pyörii sen asian varassa että miehet yrittävät puskea täyttä höyryä eteenpäin ja voittojen toivotaan tulevan rahan ohessa naissuhteiden muodossa."

On teillä hauskaa, en ole ollut mukana kuvioissa, kun itse on tullut perittyä sen verran varallisuutta. Toisaalta rahalla ei saa kaikkea - useimmat naiset ovat sen verran tyhmiä, ettei heidän eteen kannata kyllä tehdä mitään. Onneksi ei tarvitse olla mukana tuossa hullunmyllyssä :)

• 1212121212

Kun puhutaan ns. sielujen yhteydestä tai sielunkumppanuudesta, niin on hyvä muistaa, että eri ihmiset tarkoittavat niillä eri asioita. Monelle kyseessä on pelkkä fraasi, jolla viitataan johonkin epämääräiseen "siihen oikeaan", ilman että ajatellaan asiaa sen enempää. Sitä on alettu käyttää sitä enemmän, mitä enemmän englanninkielen käyttö on yleistynyt ja mitä enemmän kulutetaan amerikkalaista viihdettä. Nykyään siis jokaisen kuuluu ikään kuin etsiä omaa "soulmateaan".

Mutta miten moni suomalainen yleensä puhuu sielusta missään muissa yhteyksissä - pois lukien kristilliset tai muut tiukan uskonnolliset keskustelut? Uskooko moni edes sielun olemassaoloon - ja jos niin mikä se oikeastaan on? Moni tuskin paljon edes asiaa pohtii. Siinä mielessä ns. sielunkumppanin etsiminen on jokseenkin absurdia.

Itse uskon ns. sielunkumppanuuksiin, mutta hieman eri tavalla kuin useimmat muut. Se on ihan muuta kuin vain ihminen, jonka kanssa synkkaa. Se voi olla itse asiassa ihminen, jonka kanssa ei niin synkkaa...

Miehen rahat ja asema ovat itselleni oikeasti yhdentekeviä, mutta harva ihminen (varsinkaan mies) on kanssani samoilla aaltopituuksilla tämän tai monen muunkaan asian suhteen. Useimmille ne asiat merkitsevät enemmän kuin halutaan edes itselle välttämättä myöntää.

• mies_44

>Miehen rahat ja asema ovat itselleni oikeasti yhdentekeviä

Tämä jos olisi totta muidenkin naisten osalta kuin vain sinun niin maailma olisi kovin toisenlainen. Ei olisi naisten ja miesten euroja eikä naisten ja miesten töitä. Vallitsisi tasa-arvo.

Mutta varsinkin juuri ne intohimoisimmat naisasianaiset, jotka usein ovat itsekin aika hyvin tienaavia, eivät koskaan kelpuuta rinnalleen vähemmän tienaavaa miestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1578
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      67
      1541
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      163
      1346
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      66
      1227
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      106
      1171
    6. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      278
      1155
    7. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      60
      1039
    8. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      59
      1018
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      88
      953
    10. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      57
      940
    Aihe