Miten saa hiukset nopeasti kasvamaan

offffffline

Elikkä omistan noin olkapäihin asti olevat luonnonkiharat hiukset. Haluisin pitkät hiukset, mutta nää ei näytä kovin nopeesti kasvavan. Oisko teillä vinkkejä miten sais nopeammin hiukset kasvamaan ? Entä ne lääkkeet, esim. Piimax, toimiiko ne oikeasti, vahvistuuko kynnet ja kasvaako hiukset nopeemmin niinkuin luvataan, onko kellään kokemusta? Ja muitakin hiustenhoitovinkkejä ja ohjeita saa antaa :D

19

1774

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkät hiukset

Täällä yksi hiuksiaan kasvatteleva myös!

Tuosta piimaxista sen verran et söin sitä joskus kun oli semmonen ärsyttävä pituus näissä ja halusin helposti ja nopeesti hiukset, mut ei se mulla kyllä mitenkään vaikuttanut. Ei EDES tuuheuttavasti tai muutenkaan. Annoin ne sitten kaverille ja se niitä tunnollisesti popsii vieläkin. Eipä senkään hiukset oo paksuntuneet tai pidentyneet, vaikka aika usein nähdäänkin.

Ainut oikeestaan mikä vaikuttaa hiusten pituuteen ja kasvuvauhtiin on kärsivällisyys, aika, geenit, elämäntavat ja hiustenhoito.

Kärsivällisyys: Etenki sillon kun on se "ei mikään" pituus, eli se ettei oo oikeestaan enää lyhyet hiukset, mutta ne ei oo pitkätkään, on juuri se vaihe, jolloin moni tuskastuu ja leikkaa helpomman, lyhyen mallin eikä pituutta kerry ollenkaan (kun kasvatetut sentit leikataan pois). Moni taas käy tasoittamassa esim. kampaajalla että kasvais paremmin tai että sais jotain ryhtiä hiuksiin, mutta yleensä kampaajatkin leikkaavat liian paljon pois. Mulla tästä on turhankin paljon kokemusta, enkä enää käy kampaajalla (tosin siihen ei enää oo tarvettakaan kun voin leikata nämä itse jos tarve vaatii : D). Mulla oli aina silleen et 1-2 cm tasoitus oli reilut 10 cm leikkaus, joten vuoden kasvatus tipahti aina sinne kampaamon lattialle. Huoh. Nyt olen saanut pitkät hiukset kun en oo antanu kenenkään leikellä näitä. : )
      Tässä ihan puol vuotta takaperin oli aika läheltäpiti tilanne ku näitä ois pitäny leikata ja tuttu tarjoutu siihen hommaan ja mä sit aattelin innoissani et jee, saan näitä vähän tasotettua sit. No, se tasotus oli sit semmoset 15 cm. Sillon oli kyllä melkein suru puserosa, olin nimittäin just saanu nämä vyötärömittaan ja sitten ne lyheni LIIAN paljon. On niitä leikkaus ja tasotusehdotuksia tullu nyt muutenkin, mut enää en niihin suostu ku tiiän miten siinä käy. Nyt kun leikkaan ite niin ei turhia senttejä lähde, hiuksilla pituutta on nyt n. 55-60 cm, pitäs mitata taas kohta että sais varman tuloksen.
      Tavoitteena ois vyötärölle / lantiolle joten ainakin 1,5 vuotta tässä mennään vielä. : )

Aika: Pitkiä hiuksia ei saada hetkessä vaan niiden kasvattamiseen uppoutuu vuosia, etenkin jos hoidossa ei olla niin huolellisia niin sitten huonoja latvoja on leikattava enemmän - jolloin kasvatuksessa tulee takapakkia. Mun äidillä on ollu lantiomittaiset hiukset ja niiden kasvatuksessa meni 5-7 vuotta, joten geeneistä riippuen mulla taitaa mennä yhtä kauan näissä. Kaveri sai kasvatettua taas 3 vuodessa vyötärömittaiset hiukset, mutta se taas ei leikelly niistä senttiäkään. Yks kaveri taas on ollut leikkaamatta 12 vuoteen hiuksiaan ja hänellä on kans lantiomittaset hiukset.

Geenit: Geenit määrittää sen et kuinka paljon hiukset maksimissaan kuussa kasvavat ja kuinka pitkät niistä tulee. Tunnen ihmisiä, joilla hiukset ei vaan kasva olkapäätä pidemmksi, vaikka mitä tekis.

Elämäntavat ja hiustenhoito: Tää on tärkein asia. Minkäänpituiset hiukset ei näytä hyvältä, jos niitä ei oo hoidettu oikein. Pesu max. joka toinen päivä (liian usein peseminen kuluttaa hiuksia). Ei liian vahvaa, pesevää shampoota, mulla on käytössä EHS-shampoo ja hoitoaine joiden pH arvot on alle 5,0 ja hiukset tykkää. Lämpökäsittelyt - hiustenkuivan, kiharrin, suoristusrauta yms. kaikki pois! Hiuksia ei harjata märkänä vaan annetaan kuivua ja mahd. takkujen selvittelyt ja harjaus vasta sitten. Värjäys kuluttaa myös hiuksia, eniten kuluttaa blondaus. Värjään itse punaiseksi hiukset n. 1,5-2kk välillä ja tarpeen mukaan vain juurikasvu.
      Elämäntavat ja ruokavalio vaikuttaa myös hiuksiin. Monipuolinen ravinto on tärkeää.

Siinäpä ne mun keinot nyt oli. Toivottavasti näistä oli jotain apua. =)

• kampaaja__

Jos haluut vaikuttaa jollain tavalla hiusten kasvuun, ainoastaan päänahan hoidolla/kunnolla on väliä. Parantamalla päänahan verenkiertoa voit vaikuttaa hiusten kasvuun. Se mitä teet itse hiuksille, ei vaikuta kasvuun mitenkään.. hiushan on jo kuollutta, kun se päänahan läpi tulee. Eli esim. päänahan säännöllistä hierontaa vaan harjoittamaan.

• diipadaapa

Mä oon kokeillu tota päänahan hierontaa, mut ei siitä kyllä ollu yhtään mitään apua. Hiukset kasvaa kun antaa kasvaa.
      Mut tohon mielipiteeseen yhdyn, että minkäänpituiset hiukset eivät näytä hyvältä, jos niitä ei oo oikein hoidettu. Tuskimpa kukaan haluaa vuoden kasvatella sellaista risukkoa, joka sitten roikkuu ohuena ja haarautuneena selkää pitkin?
      Ja mitä pidemmät hiukset, sitä enemmän hoitamista. Ei se pituus vaan se kunto.

• joo eli olen tehnyt tosi monta kertaa sen virheen, että olen mennyt kampaajalle kun en enää ole jaksanut hoitaa hiuksia...! Enään en sitä tee, vaan kasvatan niin kauan kuin vain pystyy, ja sitten aina pyydän äitiä leikkaamaan korkeintaan 2 cm pois . Mutta eihän sekään hiusten kasvuun auta vaan se asia mikä on ja tulee olemaan: KÄRSIVÄLLISYYS ! :) Muuta neuvoa ei ole. ;)

• Issikkafani

Olen itsekkin kasvattamassa hiuksia ja hyvi ne on kasvanut. Tässä pari vinkkiä. 1 käyn itse ainakin n.2 kertaa vuodessa parturissa. Hieronta päänahkaa. Pesen hiukset kunnolla. En harjaa hiuksia märkänä. Suoristan tms. Todella harvoin. Tuossa oli pari vinkkiä, mulla ne on toiminut

• jdkeifjhdifn

Tietääkö joku kuivannon koulun? Siellä oli muutama vuos sitte tyyppi jolla oli ihan hhiirrvveenn pitkät hiukset (melkeen maahan asti.) Ja sitte siel oli myös tyyppi jolla oli aina siniset, vihreet pinkit tai muutenki värjätyt hiukset ja sitte siel on viel kaks poikaa joil on ihan tytön tukka.

• lesee

Itsellä oli kaks vuotta ollut kasvatusprojekti päällä mutta sittenpä leikkasin lyhyeksi. En siksi että kyllästyin kasvatukseen, vaan koska tajusin miten huonossa kunnossa hiukseni olivat. Edellisissä kommenteissa mainittu 2x vuodessa parturi ei ainakaan itselleni riittänyt ja veikkaan ettei riitä muillekaan. Hiuksista tulee hirveän heikot haperot jos niitä ei väh. 2kk välein leikkaa: latvat pois! Jotenkin tuo "pitkät hiukset" -kommentoija toi mieleeni juuri nämä pitkähiuksiset naiset joilla on vähintään 20cm latvoista aivan paskaa haperoa, mutta jotka eivät vain itse sitä tajua. No, minähän en tahdo omasta tukastani sellaista, joten koitan nyt alottaa kasvatusprojektin lyhyellä tukalla uudestaan :)

Tukkani oli siis siinä kunnossa, että minä ja kampaaja kyllä huomasimme miten heikko se on, mutta ei muut ihmiset juurikaan, koska tukkani oli paksu kuitenkin, vaikka 15cm latvoista oli heikkoa. Nyt kun olen kiinnittänyt asiaan enemmän huomiota, niin tajuan kaupungilla kävellessä että suurimmalla osalla pitkähiuksisista naisista (ja miehistä) tukka on erittäin heikossa kunnossa, ainakin 10cm latvoista. Ällöttää katsella tuollaisia hiuksia!! Käykää ihmiset siellä kampaajalla, ja käykää tarpeeksi usein. Tai leikelkää itse, sama se, mutta EI puolen vuoden välein, jos tavoitteena on kasvattaa, eikä tahdo leikata 10cm kerralla.

• 4+8

Lyhyt on ollut "muotia" naisilla jo niin kauan kuin olen elänyt.

Ja kaikki kadulla vastaan tulevat pitkähiuksiset tytöt ovat kyllä parturin tarpeessa.

Siis sellanen ohut pitkä ja todella epätasainen liimaletti ei vaan ole kaunis yhtään mistään kohtaa.

Itsellänikin oli pitkät hiukset, mutta kyllä ne olivat huonossa kunnossa.

Toki meillä on muutama näyttelijä, joiden hiukset televisiossa ovat kauniit.

Niitä laitetaan 1-2 tuntia ennen ohjelman alkua ammattilaisten toimesta kauniiksi.

Mutta kadulla ei ole koskaan tullut vastaan naista, jolla olisi paksu, kiiltävä ja pitkät hiukset ja jotka olisivat vielä tasaiset latvasta.

Eli nyt tähän päivään herätkää.

• kk783

Olen popsinut Piimaxia nyt pari kuukautta. ainakin kynsiä saa olla siistimässä koko ajan ja kulmakarvat rehottaa jos ei ole viikon aikana nyppinyt. Hiuksissahan se ei näy moneen kuukauteen.

Pari vuotta sitten "unohdin" käydä kampaajalla tasoittelemassa pituuksia. Hoitokin oli vähän niin ja näin. Lopulta niistä piti leikata 20 senttiä pois. Vaikka siinä vaiheessa, kun tajusin latvojen huonon kunnon ja kävin leikkauttamassa tyyliin 5 cm, 5 cm ja taas 5 cm pois eikä mitään muutosta tapahtunut (piti tosiaan vielä mennä leikkaamaan se 20 senttiä pois). Ongelma oli siinä, että huonokuntoinen latva "söi" koko ajan ylemmäs ja ylemmäs sitä hyvää hiusta. Enpä tiedä onko sitä tieteellisesti todistettu tai mitään. Siksi kannattaisi trimmata latvoja parin kuukauden välein sentin tai kaksi.

Kiharassa hiuksessa pituuskasvu näkyy tosi hitaasti. Koita joskus ottaa suortuva ja suoristaa se raudalla ihan suoraksi.

• shitassbitch

minulla myös luonnonkiharat ja ns "ei minkäänpituiset hiukset" ja näitä tässä kasvatettu vuosi ilman että käynyt kampaajalla, ja kampaamon laimilyönti näkyy kunnossa, siksi ite leikkaan latvoista sentin pois jos rupee kunto huononemaan. itellä TOSI kiharat hiukset, ja suoristettua tulee monta kertaa viikossa, ennen myös kuivasin iltaisin hiukset suihkun jälkeen joka kostautui ja sain kuivat ja hamppuiset hiukset, mutta nykyään laitan vaan hiukset suihkun jälkeen ilmakuivatuksen jälkeen letille, menen nukkumaan ja avaan aamulla, ja laitan nutturalle, ja sillä menen ILMAN LÄMPÖKÄSITTELYJÄ! jos jotakin vinkkiä annan, niin

-lämpökäsittele harvoin
      -(itellä toiminut) vitamiinit ja hivennäisaineet & kalaöljyt
      -päänahan hellä hieronta(edes pari minuuttia suihkussa)
      -kylmällä vedellä hiustenpesu
      -odotus. se on kauheaa, mutta muista että hyvää kannattaa odottaa ;)

korostan vielä että ilman lämpökäsittelyjä pääsee, jos käyttää nutturaa, lettiä tai pitää hiukset vaan kiinni!
      auttaa perkeleesti ja näyttääkin hyvältä.

ps kampaaja ei ole pakollinen kunhan tarkistaa kuntoa ja leikkaa itse tai antaa läheisen leikata

• älä tee mitään!

älä tee hiuksillesi mitään, niin ne kasvaa.

Älä pese shampoolla,
      älä hoitoaineella,
      älä käytä muotoilutuotteita jne.
      älä leikkaa.
      älä käytä pipoa
      älä värjää!
      Älä ole joka päivä peilin edessä miettimässä, miksei tukka kasva.
      jne.. jne

Anna hiustesi vaan olla ja pese pelkällä vedellä. Näillä ohjeilla mulle kasvo vuodessa todella upeat hiukset. Sii kun en tehnyt mitään. Toimiii !

• ei naurata

Kyllä minäkin kavatin .mutta kampaaja ne taas pilasi.Älytöntä touhua ammatitaitoako,ei siltä vaikuta.

• Tuuheatukka, pitkä

Ruoka vaikuttaa varmasti yhtä paljon kuin hoitokin. Biotiini on tuttu monelle näyttelykoiran kasvattajalle ja kasvattaa myös hiuksia , vehnänalkioöljy on tärkeä, rauta ja kuparikin vaikuttaa, sinkki, ym,, ja tietysti laadukas valkuainen ruokavaliossa. Olet mitä syöt. itsellä kasvaa tukka kohisten em. ravinteita apuna käyttäen
      Kaikki raudalla kärventämiset pois !

• 7+19

Mites tää aina niin hurjan kuuloinen Sinappia-hiuksiin-juttu? :D Siis että ton sinappinaamion tunkasee päähän ja antaa vaikuttaa jotain tunnin, niin parin kuukauden aikana pitäs kasvaa paljon hiukset. Sain tämän vinkin eräältä myyjältä, ja se oli sinänsä aika uskottavaa kun tällä kyseisellä henkilöllä on, yhtään valehtelematta perseeseen asti oleva pitkä ja tuuhea tukka.

Ite oon nyt laittanu, saap nähä miten toimii. Poltteli ainaki ihan luvatun verran D: Mutta onko jollaki siis jo kokemusta, toimiko?

• koekani mami

Minä ainakin,taidan käydä syömään koiranruokaa.

• kääk

mikä toi sinappi juttu on ? lol

• paksu tukka
    • yksinkertaista

Miksiköhän ihmiset sekoaa HIUKSISTA ,no hyvät aineet.

• bisnes kannattaa ain

Kauppa se on joka kannattaa ja varsinkin kaikenlaiset hiusten kasvatusmetodit

on

pillerii
      pulverii
      shampoota
      hoitoainetta

mutta hasatkaa vaan rahanne, jos sitä riittää

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6809
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1022
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      814
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      804
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      774
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      771
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe