Minut irtisanottiin pitkällisen työpaikkakiusaaminen jälkeen. Syyt olivat mitä ihmeellisimpiä ja asia on menossa nyt oikeuteen. Pyysin työnantajalta (= kiusaaja) työtodistuksen, johon työnantaja oli kirjoittanut työtehtävien kuvailun jälkeen miten toivottaa minulle onnea tulevalla urallani. Objektiivisesti katsoen joku ulkopuolinen voisi tietenkin arvioida tämän olevan positivista , mutta tämän henkilön narsistisen käytöksen ( työpaikkalääkärin arvio) sekä menneiden sairaalloisen, itseeni kohdistuvan, käytöksen tuntien tällä tuskin tarkoitetaan mitään positiivista. Saako työnantaja kirj tällaista todistukseen vai voinko pyytää uutta todistusta ilman onnen tai muutakaan toivotuksia :-)?
Työtodistuksen sisältö
5
286
Vastaukset
- ed.Koska asia on menossa oikeuteen, sinulla lienee lakimies, joka on paljon parempi vastaamaan työtditusta koskevaan kysymykseesi kuin satunnainen täällä kävijä. 
- Työtodistused. kirjoitti:Koska asia on menossa oikeuteen, sinulla lienee lakimies, joka on paljon parempi vastaamaan työtditusta koskevaan kysymykseesi kuin satunnainen täällä kävijä. Itseasiassa työtodistus on aikalailla säädelty asiakirja, sinne ei saa kirjoitella ihan mitä sattuu. 
 Esim. arvioita työntekijän työtaidoista tai käytöksestä ei saa kirjoittaa ilman, että työntekijä niitä pyytää. Ja vaikka työntekijä niitä pyytäisi,niin ne eivät saa haitata tulevaa työnhakua, esim. huonona arvosteluna työtaidoista. Jos todistuksessa on jotakin sellaista minkä itse kokee epäasialliseksi kannattaa pyytää sellainen todistus mihin noita ei ole kirjattu.
 Esim. työsuhteen päättymissyy on yleensä kirjattu työvoimatoimiston tarpeita varten, eli onko itse irtisanoutunut vai tuotanolliset ja taloudelliset syyt tai määräaikainen työsuhde päättynyt.
- Ap.Työtodistus kirjoitti:Itseasiassa työtodistus on aikalailla säädelty asiakirja, sinne ei saa kirjoitella ihan mitä sattuu. 
 Esim. arvioita työntekijän työtaidoista tai käytöksestä ei saa kirjoittaa ilman, että työntekijä niitä pyytää. Ja vaikka työntekijä niitä pyytäisi,niin ne eivät saa haitata tulevaa työnhakua, esim. huonona arvosteluna työtaidoista. Jos todistuksessa on jotakin sellaista minkä itse kokee epäasialliseksi kannattaa pyytää sellainen todistus mihin noita ei ole kirjattu.
 Esim. työsuhteen päättymissyy on yleensä kirjattu työvoimatoimiston tarpeita varten, eli onko itse irtisanoutunut vai tuotanolliset ja taloudelliset syyt tai määräaikainen työsuhde päättynyt.Ok. Täytyy selvittää. Lähinnä vain mielessä kävi, että saako tuossa tosiaan toivotella onnea sun muuta hyvää kevättä vai voiko pyytää sen pitävän sisällään vain ja ainoastaan faktat ja sen pituinen se.. 

- ex-keikkkariEi työtodistukseen kirjoitella mitään onnentoivotuksia, se on virallinen asiakirja, pyydä uusi työtodistus 
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset605160
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut333775
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti723523
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1052877
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral942752
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302700
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa131951
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161726
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2121562
- 1561384