Jeesus antaa kunnian Jumalalle:

Sirkka-Iita

"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat s i n u t, joka y k s i n olet totinen J u m a l a, ja h ä n e t, jonka s i n ä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

Joh. 17: 3.

Kannattaa lukea tämäkin jae asia yhdeydessään, eli lue kokonaan 17 luku.

6

63

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aivan - niin se menee - on vain yksi Jumaluus ja se on Isän ja Pojan .. ja lopulta jokaisen..

21 Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
      22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
      23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
      24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
      25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
      26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
      27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
      28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

• "iita"

28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa. "

Juuri näin!

Kunnia olkoon taivaalislle Isällemme kaikkivaltiaalle Jumalalle, Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta, aina ja iankaikkisesti. Aamen!

• JOH. 17. LUKU on Jeesuksen jäähyväisrukous, kuolevan viimeiset sanat ikäänkuin
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 17:1&rnd=1344020585213

Jeesus - pelastava sankarimme - ohjaa kaiken kunnioituksen Isään ja Isä tietysti arvostaa äärettömästi Pojan urotyötä. Ovathan he täydellisesti yhtäkin ja Pojan kautta meillä on Isä.

Matt. 17:5
      Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä".

JEESUS ON ISÄSSÄ JA ISÄ ON JEESUKSESSA

Joh. 10:38
      Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."

Joh. 14:10
      Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

Joh. 14:11
      Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

Jeesuksen nimessähän me Isä Meidän rukouksenkin toteutamme vaikka emme sitä pointtia ajattelisi siinä.

HUOMIOITA JEESUKSEN JÄÄHYVÄISRUKOUKSESTA - JOH. 17.

17:1 Tämän puhuttuaan Jeesus nosti katseensa kohti taivasta ja sanoi:
      "Isä, hetki on tullut. Kirkasta Poikasi, että Poika kirkastaisi sinut."

- Isää emme saa jättää Pojan varjoon, emmekä Poikaa Isän varjoon!

17:3 Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan,
      ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

- JUMALAN TUNTEMINEN, siinä on pelastuksemme! Sen todistaa tämäkin . . .

Jes. 53:10
      Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
      11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.

Joh. 17:23
      Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua.

Loppujen lopuksi rakkaus on se, mikä ratkaisee kaikessa . . .

Joh. 17:26
      Minä olen opettanut heidät tuntemaan sinun nimesi ja opetan yhä, jotta heissä pysyisi sama rakkaus, jota sinä olet minulle osoittanut, ja jotta minä näin pysyisin heissä."

antti

• Sirkka-Iita **

Kiitos Antti valaisevasta Raamatunpaikasta. Todella hyvä Raamatun paikka ajateltavaksi::

>>> JEESUS ON ISÄSSÄ JA ISÄ ON JEESUKSESSA

Joh. 10:38
      "Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."

Joh. 14:10
      Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

Joh. 14:11
      Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

Jeesuksen nimessähän me Isä Meidän rukouksenkin toteutamme vaikka emme sitä pointtia ajattelisi siinä."

• Joo. Kiitän sinua, Sirkka-Iita, rohkaisevasta mielipiteen ilmauksestasi! Uskoessamme Poikaan, kunnioitamme Isää ja Isä kunnioittaa meitä!

Joh. 12:26

Jos joku tahtoo olla minun palvelijani, seuratkoon minua. Missä minä olen,
      siellä on oleva myös palvelijani, ja Isä kunnioittaa sitä, joka palvelee minua.
      Ja Jeesustahan me tottelemme, kun hänen opettamaansa rukousta Isälle viemme.

VAIKKA Poikakin lopulta saamansa kaikkivaltiuden kanssa alistuu Isälle, niin että Isä Jumala "olisi kaikki kaikessa", niin tässä ja nyt Isä ei salli, että Poikaa arvioidaan Isää alhaisemmaksi. Kaiketi siksi, että on täydellisesti Pojan ansiota, että voimme pelastua Isän yhteyteen ja saada rukousvastauksia Isältä, Jeesuksen nimessä ne tulevat.

antti

• LISÄYS

"Isä on minua suurempi."

Niin, Sirkka-Iita on ihan oikeassa aloituksessaan, kun toteaa, että Jeesus antaa kaiken kunnian Isälle. Jeesus jopa toteaa Isän olevan häntä suurempi.

Joh. 14:28
      Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän
      tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen
      Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.

Kun opetettavat eivät jaksaneet luottaa Jeesuksen valtaan ja suuruuteen ja jopa pitivät Jeesuksen poismenoa lopullisena tappionaan, täytyi hänen rohkaista heitä sillä, että menee käymään suuremman, isänsä, luona ja tulee sitten takaisin entistä ehompana.

Koska Jeesus kuitenkin on se ainoa, jonka kautta Isän läsnäolo on, varon aina vähättelemästä Jeesusta Kristusta, joka on minulle Isä, vaikka onkin Poika.

antti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      94
      914
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      54
      858
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      788
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      141
      698
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      665
    6. 78
      521
    7. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      498
    8. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      486
    9. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      86
      467
    10. Olit kyllä niin

Tunnekylmä lopussa että ei ole paluuta enää niihin rakkaudentunteisiin joita joskus koki
      Ikävä
      44
      467
    Aihe