yksinäinen turussa

merkityksetön30

tiedän tämän olevan erittäin säälittävää, aikuinen 30v mies ei saa ystäviä ja kirjoittelee siitä foorumille. minulla vaan ei ole juuri syytä mennä ulos ihmisten ilmoille, koska en juo, en polta, en juo edes kahvia. ajatus siitä että menen juttelemaan tuntemattomalle ilman mitään järkevää syytä saa minut tuntemaan itseni suurimmaksi idiootiksi. kaikki kaverini asuvat kauempana, ja välillä tuntuu että paskat piittaavat olemassaolostani. ainoa ystäväni on kissa joka karvastaa koko kämppäni. olen kai hieman nörtti, mutta niin ovat monet muutkin, ja heillä on ystäviä, luulisin. en tiedä mitä haen, koska en usko löytäväni mitään. välillä tuntuu vain siltä että olen ylimääräinen palikka maailmassa, ja olisi parempi jos poistaisin itseni kuviosta.

22

1488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et oo ainoo. Mä olen 37 vuotta ja ei ole yhtään kaveria. Mun elämä on aivan tyhjää ja turhaa.

    • .

      Tuttuja ongelmia, kissan karvaamisesta lähtien. Missä päin Turkua asut?

      • merkityksetön30

        patterinhaka


    • huomaatko

      Ei naiset uskalla tavata ketään ja niillä on ennakkoluuloja joten täältä ei löydy ystäviä

    • hiiiiiiiiiiiiiiiiiii

      poista se kissa ja mene ulos talosta.

      • merkityksetön30

        miksi hylkäisin jonkun, joka on ainoa joka ei ole ikinä hylännyt minua. ehkä se on eläin, mutta kaveri kuitenkin. viime vuonna meni melkein kymmenen vuoden suhde vessanpöntöstä alas. nyt olemme karvakerän kanssa kahdestaan.


      • Sfinx1v
        merkityksetön30 kirjoitti:

        miksi hylkäisin jonkun, joka on ainoa joka ei ole ikinä hylännyt minua. ehkä se on eläin, mutta kaveri kuitenkin. viime vuonna meni melkein kymmenen vuoden suhde vessanpöntöstä alas. nyt olemme karvakerän kanssa kahdestaan.

        Totta eläinhän se, kuten mekin! :)
        Ihmiset vaan on korottanu itsensä muiden eläinten yläpuolelle! :(

        Älä hylkää kisuliasi MISSÄÄNNIMESSÄ vaan tee kuten MIlla esim tuolla alempana on ehdottanut!


    • jeijei

      Älä hylkää kisuliasi, niin kuin sanoit, kaveri kuitenkin. Opiskeletko, käytkö töissä, millaisia sosiaalisia piirejä sulla on mitä kautta voisit tutustua ihmisiin? Harrastatko jotain? Voisitko aloittaa uuden harrastuksen? Turun työväenopiston lehtinen ilmestyi juuri, itse kattelin sieltä muutamia kursseja. Niissä ainakin törmää muihin ihmisiin :)
      Kirjoitit ettei ole syytä mennä ulos, voisitko keksiä jonkun syyn? Juotko kahvin sijaan teetä? Voisitko alkaa juomaan kahvia tai muuten muuttaa elämäntapoja ajoittain siten, että tapaisit muita?
      Oon itse pohtinut useasti tätä ystäväteemaa ja paininut sen kanssa. Sosiaaliset suhteet pitää elämässä mielenkiintoa yllä, ja vaikka ei olisi sitä tai niitä läheisimpiä ystäviä, kannattaa kuitenkin jotain sosiaalista piiriä itse luoda. Eikä se aina ole helppoa, todellakaan, mutta kannattaa pidemmän päälle. Suomenruotsalaisten yhteisöllisyys ja mm. kuorolaulu on todettu tärkeäksi hyvinvointia ylläpitäväksi tekijäksi, niin älyttömältä kuin se kuullostaakin, mutta tarkemmin ajateltuna ihmiset tarvitsee toisiaan ja kanssakäymistä toisten kanssa. Oli se sitten kuoron tai jonkin muun asian ympärillä. Muuten kissoillekin järjestetään koulutuskursseja, oisko sellanen mahollinen?

      • merkityksetön30

        olen ollut nyt kuukauden työttömänä. kun on jotain tekemistä ja johonkin menemistä niin yksinäisyys ei iske päin näköä niin lujaa. nyt se tuijottaa syvälle silmiin koko ajan. omat sosiaaliset piirit on lähinnä pelikaverit, joista suurinta osaa en ole koskaan tavannut. ha. ha. peleissä ei tarvitse olla minä ja peleissä asiat kulkee ennakoitavalla tavalla, ei paskoja yllätyksiä. jooh...


    • fdddfgfgfgf

      Olisko Punaisella ristillä sielläpäin toimintaa? Kaikenlaisia kursseja ja kerhoja ainakin Hesassa järjestävät. Joku tuommoinen SPR:n kokkikerho tai international club, joka kokoontuu säännöllisesti olisi varmasti oiva tapa tavata ja tutustua uusiin ihmisiin.

      • merkityksetön30

        olen jo pidemmän aikaa miettinyt jos kysyisi kirkolta onko siellä mitään tekemistä mihin kelpaisin vapaaehtoisena, vaikka en kirkkoon kuulukaan.


      • 9+4
        merkityksetön30 kirjoitti:

        olen jo pidemmän aikaa miettinyt jos kysyisi kirkolta onko siellä mitään tekemistä mihin kelpaisin vapaaehtoisena, vaikka en kirkkoon kuulukaan.

        Oletko jo käynyt täällä olevat vaihtoehdot läpi: http://www.suurellasydamella.fi/ ? Esim. nuorten aikuisten toimintaryhmä voisi sopia sinulle, kun olet kuitenkin aika nuori. En ole koskaan osallistunut ryhmän toimintaan, mutta ainakin paperilla se vaikuttaa sellaiselta että sen parissa olisi helppo tutustua muihin ryhmäläisiin.

        Jos tuolta ei löydy mitään sopivaa, kannattaa kysyä suoraan mitä voisit tehdä. Kirkolla on varmasti tarjolla myös sellaisia vapaaehtoishommia, joista ei ilmoitella netissä.


    • Milla

      Hei merkityksetön30,

      Vapaaehtoistyö on varsin varteenotettava vaihtoehto, kun kaipaat uusia tuulia ja
      ihmisiä elämääsi, hauskaa ja palkitsevaa tekemistä yhdessä muiden kanssa sekä mahdollisuuden sitoutua toimintaan oman aikataulusi ja jaksamisesi mukaan. Antamalla omaa aikaasi vapaaehtoisena voit olla arvokas tuki jollekin toiselle ja levität samalla hyvää mieltä ympärillesi. Jokainen voi toimia vapaaehtoisena, sillä kaikilla on taitoja, joita vapaaehtoistyössä voi hyödyntää - ikään, sukupuoleen, koulutukseen, työhistoriaan, kielitaitoon tai asuinpaikkaan katsomatta! On kiva kuulla, että olet jo harkinnut asiaa.

      Vapaaehtoistyötä tarjoavia järjestöjä on monia, joista jokainen voi valita itselleen sopivimman, oman kiinnostuksensa mukaan. Satun myös tietämään, että erityisesti nuoret miehet otetaan kiljuen ilosta ja onnesta vastaan vapaaehtoisporukoihin ja toimintaryhmiin, sillä iso osa vapaaehtoistyötä tekevistä on naisia. Miehistä on vähän pulaa jopa ja heitä tarvitaan! Kerrot myös ymmärtäväsi hyvin tietokoneiden ja tekniikan päälle, joten sinulla erityisesti on monia sellaisia taitoja, joista vapaaehtoisporukoissa ollaan erittäin kiinnostuneita!

      Tässä muutamia esimerkkejä, mitä esimerkiksi Punaisessa Ristissä voit vapaaehtoisena tehdä. Turun seudulla toimii useita Punaisen Ristin osastoja, joihin Punaisen Ristin vapaaehtoiset kuuluvat. Osastoilla on eri toimintaryhmiä, joihin kuka tahansa kiinnostunut voi liittyä mukaan. Heti ei ole pakko myöskään liittyä jäseneksi, mukaan toimintaan voi tulla ilmankin!

      Lähes kaikissa osastoissa toimii ensiapuryhmä. Ensiapuryhmät harjoittelevat ensiaputaitoja, osallistuvat ensiaputaitokilpailuihin ja päivystävät erilaisissa yleisötapahtumissa, kuten festareilla ja konserteissa. Jos jotakin tapahtuu, silloin koulutetut vapaaehtoiset ovat valmiina auttamaan.

      Turun seudulla toimii erittäin aktiivisesti mm. Ruissalon osasto, jossa ensiaputoiminnan lisäksi on paljon muutakin toimintaa. Ruissalon osastossa toimii mm. Humanitaarisen oikeuden ryhmä (Humis), jonka toimintaan kuuluu ihmisoikeuksista ja sodan säännöistä tiedottaminen ja kouluttaminen, mm. kouluissa ja leireillä ja muissa tapahtumissa.

      Lisäksi Ruissalon osastossa toimii monikulttuuriseen toimintaan keskittynyt Mamu-ryhmä. Tällä hetkellä he kaipaavat ohjaajia läksykerhoihin ja Suomen kielen kerhoihin. Läksykerhoissa autetaan pieniä koululaisia koulun jälkeen läksyissä. Aikaisempaa opettamiskokemusta ei tarvita, pääasia on, että tulee toimeen lasten kanssa. Suomen kielen kerhoissa puolestaan opetellaan puhekielistä suomea keskustelemalla erilaisista aiheista. Myöskään Suomen kielen kerhojen ohjaajilta ei tarvita aikaisempaa opetuskokemusta, Suomen kielen taito riittää! Lisäksi Mamu -ryhmä järjestää erilaista vapaa-ajan toimintaa Pansion vastaanottokeskuksessa asuville turvapaikanhakijoille. Ruissalon osastoon saat yhteyden sähköpostitse: ruissalo[at]punainenristi.fi

      Punainen Risti Turun seudulla ylläpitää myös Q-vuoren nuorisotaloa yhteistyössä Turun kaupungin kanssa. Nuorisotalotoiminnasta kiinnostuessasi voit kysyä lisää: kuuvuoren.nuorisotalo[at]punainenristi.fi

      Punaisen Ristin Turun seudulla toimivien muiden osastojen, ja mahdollisesti sinua lähimpänä toimivan osaston toiminnasta voit kysyä lisää Punaisen Ristin Palvelupisteestä, Kristiinankatu 10, puh. 020 701 2400. Palvelupisteestä saat myös lisätietoja koskien Punaisen Ristin järjestänmiä retkiä, leirejä ja koulutuksia. Kaikkiin toimintamuotoihin on halukkaille tarjolla myös koulutusta, mutta toiminnan voi kuitenkin aina aloittaa ilman koulutustakin.

      Toivon, että vapaaehtoistyön kautta löydät uutta energisoivaa tekemistä ja hauskoja uusia ystäviä elämääsi, minkä tahansa järjestön ja toimintamuodon sitten valitsetkin! Onnea ja rohkeutta matkaan!

      Terveisin,
      Milla Mäkilä, Suomen Punainen Risti
      milla.makila[at]punainenristi.fi

    • Sanni00

      Et tieteenkään ole säälittävä, idiootti tai merkityksetön - olet vain yksinäinen. Itse olen hyvin sosiaalinen ja saan uusia ystäviä helposti. Olemme kaikki kovin erilaisia ja se ei tee ketään millään tavalla parempaa tai merkittävämpää.
      Me kaikkihan olemme vain "palikoita elämässä", mutta se ei tarkoita että sun pitäisi poistaa itsesi. Älä ihmeessä tee mitään tuollaista, toivoa on aina. Kuulostat hyvältä mieheltä joka ei juo, tupakoi jne ja nörtithän on sitäpaitsi aivan ihania!
      Tsemppiä ja etsi vaikka uusi harrastus jonka parilta voit löytää itsellesi uusia tuttavuuksia.

      • apu lähellä

        Yhdyn kyllä kahteen edelliseen viestiin, tuli paljon hyvää asiaa.
        Sitten ajattelin myös pistää oman s-postini tänne; asun itsekinTurussa
        ja etsin kaiken ikäisiä ja oloisia uusia ystäviä : )
        Eli ihan vapaasti tänne kirjoittelemaan: [email protected]


    • vihreä silmä

      En ole enää nuori, muttra nuorekas ja aika yksinäinen nainen. Turusta on aika mahdotonta saada ystävää niin vaan. Minulle on kolme ihanaa todella menestynyttä lasta ja kaksi lastenlasta, vuoden ikäisiä vauvoja.

      Voisiko tältä palstalta löytää ystätävän, vaikka kahviseuraksi.

      • Kevättuulahduksin

        Minäkään en ole enää ihan nuori, 60 hyvin seurallinen ja monipuolisesti kiinnostunut kaikenlaisesta tekemisestä; matkustelu, teatteri, elokuvat, kahvittelu yms. lounastelu, illanistujaiset ja vaikka mitä! Yhdessä olisi mukavampaa lähteä toteuttamaan ihan arkisiakin suunnitelmia! Ja vaikka matkaseuran toivossa!


    • vanhaketju

      Joku olikin nostanut aika vanhan ketjun. Mitähän tälle miehelle kuuluu tänäpä? Toivottavasti hyvää :)

    • Anonyymi

      Jos jollain on ehdottaa jotain mikä olisi nykyään toimiva tapa tavata ystäviä. Olen asunut Turussa kohta vuoden ja minulla ei ole muuta kuin kotini ja työpaikka missä vietän aikani. Jos käyn kaupassa niin eihän siellä voi ventovieraan kanssa alkaa jutteleen, et moi, lähdetäänkö huomenna kahville tai kävelylle. Olen sosiaalinen henkilö mutta ei ole enään niin helppo löytää ystäviä 47 vuotiaana. Alkoholia en käytä, joten baarit ei kiinnosta. Jos menen leffaan tai teatteriin niin sielläkään ei ole mahdollista tutustua kun istutaan hiljaa pimeässä. Fiilikset ovat todella pohjalla ja en tiedä miten jaksan ku joka päivä on toista pahempi, eli alaspäin on suunta, viikonloput ovat pahimpia koska silloin en tapaa edes työkavereita. Sielläkin on kaikilla kuulonsuojaimet korvilla koko ajan, eli ei voi tutustua niihinkään. Antakaa joku vinkki ennen ku teen jotain peruuttamatonta, rakastan elämää, mutta vihaan yksinäisyyttä vielä enemmän....

      • Anonyymi

        En ole turkulainen mutta tuhon kaupassa kohtaamiseen.

        Omassa lähikaupassa kaupan työntekijä tuli jutuille. Antoi luvan halata. Nykyää osuimme kohdakkain harvakseltaan. Se halaus on edelleen antamatta. Usein niissä tilanteissa joissa kohtaamme hän tulee käsivarrellaan kiinni minun käsivarteeni. Olen joskus miettinyt, että ottaisin häntä kädestä kiinni. Mitäs sitten? Entä se halaus? Kuinka lähellä on suudelma! Tiedän kyllä työpaikan säännöt.

        Enkä ole enää mikään nuori. Lähempänä sataa kuin nollaa.

        Mutta se on paska puhetta ettei kaupassa voi kohdata mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole turkulainen mutta tuhon kaupassa kohtaamiseen.

        Omassa lähikaupassa kaupan työntekijä tuli jutuille. Antoi luvan halata. Nykyää osuimme kohdakkain harvakseltaan. Se halaus on edelleen antamatta. Usein niissä tilanteissa joissa kohtaamme hän tulee käsivarrellaan kiinni minun käsivarteeni. Olen joskus miettinyt, että ottaisin häntä kädestä kiinni. Mitäs sitten? Entä se halaus? Kuinka lähellä on suudelma! Tiedän kyllä työpaikan säännöt.

        Enkä ole enää mikään nuori. Lähempänä sataa kuin nollaa.

        Mutta se on paska puhetta ettei kaupassa voi kohdata mitään.

        Niin, koko ajan kaupassa kohtaa ihmisiä, niinkuin kaikkialla. Se on ihan eri asia mennä jossain jollekin
        vieraalle ihmiselle puhumaan. Tulee aivan helvetin tyhmä ja avuton olo koska ei nuorempana ollut mitään ongelmaa tavata uusia ihmisiä. Ehkä minä olen muuttunut niin paljon henkilönä ettei ole tarvittavaa "pokkaa" mennä keskustelemaan. Sais jostain edes liikuntakaverin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, koko ajan kaupassa kohtaa ihmisiä, niinkuin kaikkialla. Se on ihan eri asia mennä jossain jollekin
        vieraalle ihmiselle puhumaan. Tulee aivan helvetin tyhmä ja avuton olo koska ei nuorempana ollut mitään ongelmaa tavata uusia ihmisiä. Ehkä minä olen muuttunut niin paljon henkilönä ettei ole tarvittavaa "pokkaa" mennä keskustelemaan. Sais jostain edes liikuntakaverin....

        Ihmiset kuvittelevat itsestään aivan liikoja tai vääriä. Se olisi tuolle lähestymisen tehneelle kaupan myyjälle liian kova teko jos hän olisi antanut esim. numeroon. Aloitteen tekijä voi tuntea olonsa tyrkyksi. Mitä ihminen miettii kohtaamisen jälkeen yöllä pimeässä on aina asia josta ei puhuta kohdattaessa. Jutut kohdatessa on eri kun yritetään löytää jotain jolla saadaan se vastaus. Se ei todellakaan ole helppoa että ottaa kädestä kiinni, halaa ja odottaa tuleeko sitä suudelmaa! Toisen työaikana enempää tuskin tulee!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe