Mä olen nyt aivan kyllästynyt Grouponin juttuihin. Teen kokopäiväistä työtä kauneudenhoitoalalla, ja kuulen kolleegoiltani jatkuvasti surullisia uutisia heidän henkisestä hyvinvoinnistaan, GROUPONIN TAKIA.
Groupon suorastaan huijaa ihmisiä tekemään diilejä heille, asettavat rajoja paljon meidän tekijöiden on otettava, eivätkä mieti yhtään siellä, miten nämä ihmiset, jotka ovat laittaneet diilin vaikkapa hiustenleikkuusta pilkkahintaan, ja diilin saa ostaa 300 ihmistä. Kun tähän suostutaan, sieltä ilmoitetaan joku pähkähullu aikaraja tehdä nämä 300.
Yksi tutuistani tuli uskoon tehdessään niska limassa lähes ilmaiseksi töitä. Eräs toinen taas samoissa hommissa joutui laiminlyömään perhettään pahasti, hänellä on pieniä lapsia. Minä sain paniikkihäiriön.
Kaikki olemme pikkuhiljaa palautuneet, ja vaikkei asialle paljoa voisi, ihmiset jotka ostatte citydealista palvelualoille lahjakortin: muistakaa, mekin olemme ihmisiä.
Grouponin kautta tulleet asiakkaat ovat paitsi kannattavia meille, myös yleensä äärimmäisen äkäisiä ja alentavia ihmisiä. Siinä vaiheessa kun joudumme rakastamassamme työssä itkemään ja rukoilemaan iltaisin, että huomisen asiakkaat olisivat mukavempia vaikka yrittäisimme parhaamme, on mielestäni menty yli ja pahasti.
Groupon (citydeal) tuhoaa ihmisiä!!
23
3314
Vastaukset
- JeesusPelastaja6
Ei helvetti. Hyppää rotkoon.
- eienääikinä
sulla ei taida olla hajuakaan mistä mä puhun.
- Josjonkinlaitatarjol
No kuka pakottaa tekemään diilin Grouponin takia ?? Itse on näitä lahjakortteja käyttänyt ja kyllä voin todeta että jos jonkinlaista tekijää löytyy. Muistakaa myös te palvelualoilla työskentelvät jotka teette Grouponin kanssa diilin, että kohdelkaa asiakkaita hyvin jotta tulisivat uudestaankin teidän palveluita käyttämään. Kerron muutamia esimerkkejä...hiustenvärjäys kulmien ja ripsien värjäys Hakaniemessä, kampaaja *unohti* väriäineet ripsiini, helvetinmoinen kirvely. Kampaaja myös ramppasi kokoajan röökillä ulkona ja asiakkaat olivat keskenään kampaamossa. Toinen esimerkki, jalkahoito Kalliossa. Helvetin epämukavalla tuolilla joutui istumaan (tavallinen keittiöntuoli) itse jouduin omaan jalkaani kannattelemaan kun kantapäitä rapsuteltiin...että tätä rataa. Hemmottelu oli kaukana molemmilla kerroilla. Kauneudenhoito palveluita käyttäessäni haluan että minua hemmotellaan/palvellaan eikä toisinpäin.
- Kaiken nähnyt
"Muistakaa myös te palvelualoilla työskentelvät jotka teette Grouponin kanssa diilin, että kohdelkaa asiakkaita hyvin jotta tulisivat uudestaankin teidän palveluita käyttämään."
Jari Parantainen antaa blogissaan neuvon, että julista alennusmyynti (tai pidä Groupon-kampanja) ja katso, ketkä tulevat asiakkaiksesi. Nämä ovat ihmisiä joita et halua asiakkaiksi.
- groupon
*Yksi tutuistani tuli uskoon tehdessään niska limassa lähes ilmaiseksi töitä. Eräs toinen taas samoissa hommissa joutui laiminlyömään perhettään pahasti, hänellä on pieniä lapsia. Minä sain paniikkihäiriön. *
*reps* joha on työtahti kun uskoon siinä lomassa tulee ;)))) Paniikkihäiriö on kyllä tainnut tulla jostain muusta kuin diilistä Grouponin kanssa.- Josjonkinlaitatarjol
Taas kokemusta näistä kauneudenhoitoalan yrityksistä. Kävin täydellisessä kasvohoidossa. Noh, siitä täydellisyydestä voidaan olla montaa mieltä...ripsareita ei otettu pois lainkaan kasvohoidon aikana;)) Kun varasin aikaa, pyysin että voisko hoidon yhteyteen laittaa ihonpuhdistuksen. Tämä *kosmetologi* sanoi että se on aivan turha!!! TÄH, kerroin että muutamia epäpuhtauksia on ihossa, noh ihonpuhdistusta ei tehty sitten. Entäs hoito itsessään...hoitajan hengitys ja kädet haisivat tupakalle!! Luulisi että kosmetologi ajattelis vähän asiakkaita ja laittaisi vaikka purkan suuhunsa ettei inhottava tupakanhaju kulkeudu asiakkaan naamalle. Ai niin, rentouttava kasvohieronta oli kaikkea muutakuin rentouttava, kosmetologi kerto koko hieronnan ajan siitä miten huonosti menee miehensä kanssa ja mitä tekis jos voittaisi lottovoiton. Olisin halunnut olla vaan ja nauttia hieronnasta, mutta ei. Luulisi että kosmetologi osaisi tulkita asiakasta että haluaako hän nauttia vai keskustella. Loppuvoide laitettiin mutta ei silmänympärysvoidetta. Silmänympärysvoide kuuluu mielestäni täydelliseen kasvohoitoon. Te kosmetolgit jotka näitä hoitaja tarjoatte, niin pientä skarppausta hoitotapahtumaan että asiakas tulee toisenkin kerran. Itse en tuohon *hoitolaan* enää ikinä mene. Haluan palvelua ja sitä en tuolta saanut. Itse ne mustapäät puristelin sitten tänä aamuna peilin edessä...
- Josjonkinlaitatarjol
Josjonkinlaitatarjol kirjoitti:
Taas kokemusta näistä kauneudenhoitoalan yrityksistä. Kävin täydellisessä kasvohoidossa. Noh, siitä täydellisyydestä voidaan olla montaa mieltä...ripsareita ei otettu pois lainkaan kasvohoidon aikana;)) Kun varasin aikaa, pyysin että voisko hoidon yhteyteen laittaa ihonpuhdistuksen. Tämä *kosmetologi* sanoi että se on aivan turha!!! TÄH, kerroin että muutamia epäpuhtauksia on ihossa, noh ihonpuhdistusta ei tehty sitten. Entäs hoito itsessään...hoitajan hengitys ja kädet haisivat tupakalle!! Luulisi että kosmetologi ajattelis vähän asiakkaita ja laittaisi vaikka purkan suuhunsa ettei inhottava tupakanhaju kulkeudu asiakkaan naamalle. Ai niin, rentouttava kasvohieronta oli kaikkea muutakuin rentouttava, kosmetologi kerto koko hieronnan ajan siitä miten huonosti menee miehensä kanssa ja mitä tekis jos voittaisi lottovoiton. Olisin halunnut olla vaan ja nauttia hieronnasta, mutta ei. Luulisi että kosmetologi osaisi tulkita asiakasta että haluaako hän nauttia vai keskustella. Loppuvoide laitettiin mutta ei silmänympärysvoidetta. Silmänympärysvoide kuuluu mielestäni täydelliseen kasvohoitoon. Te kosmetolgit jotka näitä hoitaja tarjoatte, niin pientä skarppausta hoitotapahtumaan että asiakas tulee toisenkin kerran. Itse en tuohon *hoitolaan* enää ikinä mene. Haluan palvelua ja sitä en tuolta saanut. Itse ne mustapäät puristelin sitten tänä aamuna peilin edessä...
Tänään kokeiluvuorossa kampaamo Vantaalla. Nettisivujen mukaan suomalaisen pitämä (suuri plussa). Katsotaan miten käy...
- Josjonkinlaitatarjol
Josjonkinlaitatarjol kirjoitti:
Tänään kokeiluvuorossa kampaamo Vantaalla. Nettisivujen mukaan suomalaisen pitämä (suuri plussa). Katsotaan miten käy...
WAU mikä kampaamo. Nyt loppu Grouponin lahjakorttien ostaminen kampaamojen osalta. Tuo kampaamo sai minusta asiakkaan. Ihana asiakaspalvelu. Kampaajalla oli silmää ja mielipiteitä millanen leikkaus sopii mulle.
- eidiiliäenääikinä
työtahti ajoi minut aivan nurkkaan elämässäni, ahdistuin ja aloin oireilla. Taustalla toki saattaa olla muutakin, mutta Groupon laukaisi. Testaa itse vit*un pikkup, jos noin naurattaa...
Säälittävää nauraa toisen hädälle.
- kosmetologi Groupon
tosi on, voimia meille
- järki käteen nyt
diilit on ihan persiistä. ei ennenvanhaan mitään diilejä osteltu netistä vaan mentiin kivijalkakauppaan ja ostettiin sieltä mitä tarvittiin. niin minä teen nykypäivänäkin. ei tulisi ikinä mieleenkään kytätä jotain diilejä netissä. höhö höhöhöööö -ihan vajakkien hommaa.
(En muuten käytä mitään lärvikirjaa enkä vitteriä enkä muitakaan huijaussivustoja) - kuka?
Diilit on aina olleet paskaa, kuka vajakki niitä vielä käyttää?
- Diilit on yes
Diilit on todella yes, kuluttajan kannalta. Kauneuspalveluja, siivouksia, autonpesua, hammastarkastuksia, illallisia ja nyt autonkatsastuskin halpaan hintaan. Yrittäjälle varmasti jää huonosti käteen diileistä, mutta itseppä on mukaan lähtenyt. Vapaaehtoisesti, tuskin kukaan pakottaa sopimusta tekemään. Ja itse täytyy osata laskea pystyykö parissa kuukaudessa leikkaamaan 100 hiukset vai 7000 päätä.
- Kaiken nähnyt
Diilit on yes kirjoitti:
Diilit on todella yes, kuluttajan kannalta. Kauneuspalveluja, siivouksia, autonpesua, hammastarkastuksia, illallisia ja nyt autonkatsastuskin halpaan hintaan. Yrittäjälle varmasti jää huonosti käteen diileistä, mutta itseppä on mukaan lähtenyt. Vapaaehtoisesti, tuskin kukaan pakottaa sopimusta tekemään. Ja itse täytyy osata laskea pystyykö parissa kuukaudessa leikkaamaan 100 hiukset vai 7000 päätä.
"Diilit on todella yes, kuluttajan kannalta."
Vain lyhyellä aikavälillä. Pitkällä aikavälillä yrittäjä tietenkin siirtää diilissä menettämänsä tulot hintoihinsa ja siten diilit ajavat pitkällä tähtäimellä kuluttajahinnat ylös.
Tästä on esimerkkejä esimerkiksi K- ja S-ketjujen käyttämässä bonus-järjestelmässä asiakkaille. Esimerkiksi Seppo Konttinen totetaa Suomalaisessa Ruokalaskussa, että hinnat noissa kaupoissa olisivat paljon halvemmat ilman bonusjärjestelmää.
"Yrittäjälle varmasti jää huonosti käteen diileistä, mutta itseppä on mukaan lähtenyt. Vapaaehtoisesti, tuskin kukaan pakottaa sopimusta tekemään."
Pakottaa ja pakottaa... Grouponin myyjät ovat sitkeitä ja hyviä myymään. Etenkin kokemattomia yrittäjiä on helppo saada myyntikikoilla mukaan kun mainostaminen yleensä on kallista. Sitä paitsi tässä on sekin puoli, että koko Grouponia ei olisi olemassa jos ei olisi kaltaisiasi ihmisiä jotka ostavat noita lahjakortteja.
"Ja itse täytyy osata laskea pystyykö parissa kuukaudessa leikkaamaan 100 hiukset vai 7000 päätä."
Menemättä liiaksi yksityiskohtiin, noihin Groupon diileihin yleensä kuuluu suuri määrä näitä puoli-ilmaistöitä. Diilit ovatkin erityisen kavalia siksi, että isojen määrien vaikutuksia toimintaan on hankalampi arvioida kuin pienien.
- Sopimusvelvoite
No tervetuloa aikuisuuteen. Ei kannata solmia sopimuksia, joiden velvoitteita ei kykene täyttämään ilman keksimättä itselleen jotakin sairautta. Olet VASTUUSSA tekemistäsi asioista, joihin olet vapaaehtoisesti suostunut. Itselläni ei ole kantaa siihen onko mainittu yritys huono vai hyvä, mutta noin idean tasolla, olet itse soppasi keittänyt ja tästä on aivan tarpeetonta syyttää ketään muuta.
- Kaiken nähnyt
Kyllä jokainen on tosiaan itse vastuussa. Tässä kuitenkin on otettava huomioon kokonaiskuva. Yrittäjät ovat ankaran markkinoinnin kohteena tämän Grouponin taholta.
Groupon myyjät joita olen itse tavannut, ovat tosi hyviä ja sitkeitä. He jaksavat soitella aina vähintään kuukauden ja parin välein hyvinkin haluttomille asiakkaille. He myös lupaavat lisämyyntiä, jonka yrittäjä saisi pitää itse mutta eivät ole mitenkään velvollisia toteuttamaan tuollaisia lupauksia. - SuomiFinlandPerkele
Tämä "aikuinen" on just näitä pellejä jotka uhoaa ensin ja sitten 40v kun ekan kerran sattuu oikeasti joku kuoppa elämässä alkaa itku tai roikutaan hirressä (tervemenoa). Ei pienen yrittäjän helppoa ole noita arvioida ja silti olisi varmaan kiva pitää firma pystyssä, ei varmasti ole aina helppoa. Ihan tervettä siinä vaiheessa yrittää vähän hidastaa ja pitää ääntäkin, pikkusen parempi vaihtoehto kuin masentua tai muuten sairastua.
Eikä näiden diilimestojen luoma tilanne jossa on pakko hyväksyä kuolemaan johtava diili tai pistää lappu luukulle ole missään nimessä oikein.
Että tule "sopimusvelvoite" tänne niin teen tämmöisen lapsilta kielletyn tempun ja saat nyrkin sinne minne aurinkokaan ei paista, pelle.
- jajoopajoo
URPO!!! Aloittaja ei missään vaiheessa ilmoittanut olevansa yrittäjä itse, joten sinä pikkusieluinen tuhokapitalismin kannattaja voit pitää mielipiteesi ihan itselläsi! Et taatusti ole tehnyt minuuttiakaan asiakaspalvelutyötä nykyajan palkoilla/tunneilla/sopimuksilla, sillä muuten tuskin olisit, tai edes ehtisit olla täällä peräänkuuluttamassa "vastuusta", joka tänä päivänä on enemmän ja enemmän työntekijöiden, kuin itse yrittäjän hartioilla!!!
- Manta69
"Yksi tutuistani tuli uskoon.....Kaikki olemme pikkuhiljaa palautuneet"
Hyvä että parani pois uskosta. Jeesus vienyt jo monta hyvää naista. :P - Kaiken nähnyt
"Grouponin kautta tulleet asiakkaat ovat paitsi kannattavia meille"
Tarkoitat kai "kannattamattomia". Jos vielä satut näinkin myöhään lukemaan tämän vasta bongaamani keskustelun niin et ole tuttavinesi yksin kokemuksessa.
Olen itse asioinut Grouponin kanssa yrittäjänä ja sen perusteella en todellakaan voi suositella yhteistyötä tämän alennusmyyntikauppiaan kanssa kenellekään yrittäjälle, aloittelevalle tai pitkään toimineelle.
Groupon-edustaja lupasi minulle, että vaikka he vievätkin leijonanosan palvelun ostamiseen tarkoitetun lahjakortin hinnasta, niin saan kuitenkin sisään tätä kautta tulevilta asiakkailta lisämyyntiä mikä enemmän kuin korvaa menetyksen. Päinvastainen tapahtui monen kohdalla: Useat lahjakorttiasiakkaista ilmoittivat suoraan, että eivät halua mitään muuta kuin itse palvelun, josta heidän siis ei enää tarvinnut maksaa.
Diili oli usean kuukauden diili ja sai tehdä aika lailla töitä että sai sitoumuksen täytettyä. Sillä välin nämä lahjakorttihommat suorastaan häiritsivät normaalihinnan maksaneiden asiakkaiden palvelua. Olin todella onnellinen kun tuo sopimus oli lopulta puoleltani lunastettu.
Tuon jälkeen Groupon-edustajat ovat sitkeästi soitelleet ja tarjonneet kampanjoita, joista olen kaikista kieltäytynyt. Pisteenä i:n päälle oli, kun edustaja tarjosi uutta kampanjaa ja samaan aikaan tuli kertoneeksi, että kilpailija joka tarjosi lähistöllä samanlaista palvelua oli ostanut juuri ison kampanjan. No hyvä puoli on että kilpailija myy nyt nälkäpalkalla palvelua asiakkaille, joita itse en todellakaan välittäisi saada. Tämä siksi, että Jari Parantainen alla olevassa linkissä argumentoi, että alennusmyynneistä tulevat asiakkaat ovat tavallista hankalampia.
Seuraavassa pari hyvää linkkiä aiheesta:
http://www.pollitasta.fi/2012/05/tyrkytatko-alennuksia-rikkaille/
Parantaisen koko juttu kannattaa lukea, mutta sen perässä on keskustelua Grouponista.
http://www.pollitasta.fi/2014/07/alennusmyynti-vokottelee-vaaria-asiakkaita/
Tämä parturin kokemus Groupon-kampanjasta vaikuttaa samanlaiselta kuin omasi. - LäskiTummumaan
Hyväntahtoisia hölmöjä on aina kusetettu. Kannattaa vähän miettiä ja mennä itseensä.
- Kokeillutmontakertaa
Olisi kiva kuulla lisää yrittäjän kokemuksia tästä. Minulla tulee melkein aina jotenkin surullinen olo ostaessani tämän Offerillan kautta jotain (yleensä jonkin palvelun), koska tiedän että firmalle jää supertarjouksesta vain puolet. Ja sen lisäksi tietenkin kaikki yrittäjän kulut, jotka tulee maksaa jatkuvasti. Haluaisin tukea pienyrittäjiä, mutta minulla ei ole yksinkertaisesti varaa maksaa esimerkiksi kampaamopalveluista tai hammaslääkäristä normaalihintaa. Olen tällä hetkellä pitkäaikaistyötön.
Myönnettäköön myös se, että ensimmäisenä tulee mieleen noista tarjouksen tarjoavista firmoista, että niillä menee erityisen huonosti. Onko siis tukeminen tämän Offerillan tarjouksen kautta yhtään järkevää, vaikka tarjous toisi paljon asiakkaita? Itselläni tämänhetkinen vaihtoehto on vain se, että marssia paikkaan jonko normaalihinta on halvin. - Anonyymi
Jos on lahjakortteja myyty niin kai niitä vastaan pitää asiakkaankin jotain saada?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä612079Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661708Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811166
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3511109Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3261100