Millä asioilla kumppanisi

lyö vyön alle

Suhteessa oppii toisesta pian niitä asioita, joita toinen häpeää ja niin poispäin. Millä näistä asioista kumppanisi loukkaa sinua, tai sinä kumppaniasi, riidan tullen tai muuten vaan pahana päivänä...

92

2105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakastan 10.

Tietenkin lihavuudestani, kun istun tulee pari ihan kauheaa noin etusormen halkasijaista makkaraa vyötäisille.
      Toisena on sitten sellainen kaksoisleuka se on ihan kauhee, häpeen sitä ihan sikana.

Noista kahesta ukko jaksaa huomautella, jokakerta menee sittet itkuksi. Itkua on tosi vaikee keskeyttää.
      Varsinkin kun ukko alkaa kienäämään seksikin illalla, vaikka olen viellä itkuinen.

• Rakastan minäkin.

Munkin ukko nälvii kaksoisleuasta.
        Pahinta on kesken seksin kun alkaa kosketella mun kaksoisleukaa, mä meen aivan kipsiin ja ukko ei lopeta ennen kun tulee valmiiksi. Jään sitten sellaiseen hytisevään henkiseen itkuun, onneksi menee ohi muutamassa tunnissa.

• Luulen rakastavani
        Rakastan minäkin. kirjoitti:

Pahinta on kesken seksin kun alkaa kosketella mun kaksoisleukaa, mä meen aivan kipsiin ja ukko ei lopeta ennen kun tulee valmiiksi. Jään sitten sellaiseen hytisevään henkiseen itkuun, onneksi menee ohi muutamassa tunnissa.

Ukko puristelee makkaroitani takaapäin hommaillessamme. Juttu ahdistaa mua kokopäivän. Kun en sano mitään ukko taitaa luulla ettei haittaa miään. Mä oon kokopäivän ahdistunut.
        En uskalla sanoa sille tuosta, on jotenkin tulistuvaa tyyppiä, voi pistää vaihtoon.

• En niin paljoo.
        Luulen rakastavani kirjoitti:

Ukko puristelee makkaroitani takaapäin hommaillessamme. Juttu ahdistaa mua kokopäivän. Kun en sano mitään ukko taitaa luulla ettei haittaa miään. Mä oon kokopäivän ahdistunut.
        En uskalla sanoa sille tuosta, on jotenkin tulistuvaa tyyppiä, voi pistää vaihtoon.

Köyhyydelläni, olen työtön ja jotenkin toivottomassa asemassa.
        Minun on tehtävä kaikessa kuten ukko sanoo tai taitaa olla vaito ehtona kadulle päätyminen.
        Pahinta on kun ukko tulee kuppilasta ja haisee hirveeltä ja kienhää seksiä, ei oikein ole vaihtoehtoa.
        Taidan hommautua paksuksi sille.

• VauvaKuume.
        En niin paljoo. kirjoitti:

Köyhyydelläni, olen työtön ja jotenkin toivottomassa asemassa.
        Minun on tehtävä kaikessa kuten ukko sanoo tai taitaa olla vaito ehtona kadulle päätyminen.
        Pahinta on kun ukko tulee kuppilasta ja haisee hirveeltä ja kienhää seksiä, ei oikein ole vaihtoehtoa.
        Taidan hommautua paksuksi sille.

Mä oon hirveessä vauvakuumeessa, ukko jotenkin tarkkailee kiertoani ja vaatii kordaria peliin herkkinä päivinä. Kaikkeni yritän että ukko erhehtyisi. Nöyryyttää minua tolla kordarin vaatimisella. Jos en suostu kordariin on pakko antaa suukkaria.

• kaikki on nähty
        Rakastan minäkin. kirjoitti:

Toi osottaa millaisia sikoja suomalaiset miehet on.

• Trumpet
        kaikki on nähty kirjoitti:

Toi osottaa millaisia sikoja suomalaiset miehet on.

Miksi pitää yleistää?

On meitä kunnollisia miehiäkin olemassa..

Mutta sehän tuntuu naisilla olevan että pitää saada kiltti mies ja sitten kun sen saa niin 6-12kk niin häviää se kuuluisa kipinä.

Toi osoittaa mimmosia emakoita suomalaiset naiset on... ;)

• Ei emakko
        Trumpet kirjoitti:

Miksi pitää yleistää?

On meitä kunnollisia miehiäkin olemassa..

Mutta sehän tuntuu naisilla olevan että pitää saada kiltti mies ja sitten kun sen saa niin 6-12kk niin häviää se kuuluisa kipinä.

Toi osoittaa mimmosia emakoita suomalaiset naiset on... ;)

"Toi osoittaa mimmosia emakoita suomalaiset naiset on... ;)"

Ja tuo sinun kirjoituksesi ja asenteesi osoittaa sen, miksi yksikään tervettä suhdetta haluava nainen ei sorru sinuun.

• Anonyymi
        Luulen rakastavani kirjoitti:

Kysyppä nyt et miks makkarat kiinnostaa...voi olla että yllätyt.itse meinaan kiihoitun valtavasti vaimoni runsaista muodoista ja hyväillen häntä kaikkialta..alkuun olin hyvin varovainen..nykyään hän luottaa ja tietää että tykkään oikeasti

• 68 / 64

Ei millään! Ei koskaan! Miksi ilkeilisi?

Aikanaan vaimoni aivan ilmeisesti häpesi pieniä rintojaan. Vahingossakaan en vihjaissut mitään siihen suuntaan käsitettävääkään.
      Kysyttäessä, joskus otin varovasti kantaa puseron valintaan.
      Itseluottamus rakentui ja realismi kehittyi parissa vuodessa.

Ainoa minua hiertänyt asia ovat tekohampaani jotka, vanhempieni ahneuden ja saituuden vuoksi lyötiin kitalakeeni 17-vuotisena.
      Kertaakaan vaimoni ei ole maininnut niistä mitään ennen kuin tulin itse "sinuksi" asian kanssa.
      Silloinkin vain kun itse olen ottanut ne puheeski, esimerkiksi suunnitellessani niiden uusimista.

Minusta henkilökohtaisuuteen mene keljuilu tai solvaus eivät kuulu normaaliin parisuhteeseen.
      Jos sellaiseen ilmenee tarvetta niin herää kysymys kumppanin valintaåerusteista!

• Nainen & äiti

"Minusta henkilökohtaisuuteen mene keljuilu tai solvaus eivät kuulu normaaliin parisuhteeseen.
        Jos sellaiseen ilmenee tarvetta niin herää kysymys kumppanin valintaåerusteista!"

100% samaa mieltä.

• iskuja vyön alle

Sillä, ettei ole varma, haluaako kanssani yhteisen elämän, koska en voi saada lapsia.

Sillä, ettei ole varma, haluaako koskaan asua kenenkään kanssa yhdessä.

Sillä, että sanoo, uskovansa rakastavansa minua. "Kyllä minä uskon, että rakastan sinua." Kiitos siitäkin iskusta vyön alle.

Mitä helvettiä minä tässä suhteessa oikein teen? Roikun, kun uskon hänen siltikin haluavan olla kanssani. Toivon, että hän selkiyttäisi päänsä. Tietäen, ettei niin tule käymään.

Voihan pee.

• SenLaulujaLaulat

Laskee muhun aina aamuvuoroon lähtiessä sisälle, ja useasti sanoo että tässä terveiset nursepoika homppelille.

Ukkp tietää varmasti että sitä rakastan, miksi aina pitää sanoa mun duunikavereista ilkeesti?
        Miksi pitää ihan varten laskea sisään aamulla, on sitten puolipäivää oltava valuvana tai ainakin varuillaan. Käytän usein sitten takkia lisänä aamupäivän.
        Miksi ukon pitää kiusata tai näyttää kuka määrää aamuisin?
        Todellisuudessa ukko kyllä määrää kaikesta, ilman tätä ukkoa asuisin työnantajan vuokra läävässä.

• 19,90 e/kk
        SenLaulujaLaulat kirjoitti:

Laskee muhun aina aamuvuoroon lähtiessä sisälle, ja useasti sanoo että tässä terveiset nursepoika homppelille.

Ukkp tietää varmasti että sitä rakastan, miksi aina pitää sanoa mun duunikavereista ilkeesti?
        Miksi pitää ihan varten laskea sisään aamulla, on sitten puolipäivää oltava valuvana tai ainakin varuillaan. Käytän usein sitten takkia lisänä aamupäivän.
        Todellisuudessa ukko kyllä määrää kaikesta, ilman tätä ukkoa asuisin työnantajan vuokra läävässä.

Laita pikkuhousuihisi pikkuhousun suoja. Sitä vartenhan niitä on olemassa. Tai sitten käytä käsisuihkua, jolla saat pesaistua "valumiset" pois.

Olet itse valinnut sen, että haluat mieluummin paremman asunnon miehen avulla kuin sen, että asuisit vaatimattomammin. Itse taas vaihdoin huonon parisuhteen PALJON huonompaan asumismuotoon. Asun kaupungin vuokra-asunnossa, joka on remontoimaton ja naapurit ihan kauheita. Silti minulla on nyt oma itsemääräämisoikeus kehostani ja rahoistani.

• väliaikainen?

Kuulostaapa tutulta tuo epävarmuus. Sellainen ahdistaa ja vaikuttaa omiinkin tunteisiin, tuntuu että pitäisi olla varuillaan. Mieheni on kova vaiheilemaan, eikä monestikaan tiedä mitä haluaa. Minun on määrätietoisena välillä vaikea ymmärtää häntä. Joskus sanomisista tulee sellainen olo että hän on kanssani koska parempaakaan ei ole tarjolla. Välillä taas satelee rakkaudentunnustuksia ja romanttisia suunnitelmia tulevaisuudesta, mutta myöhemmin hän saattaa väittää että minähän se olin joka niin puhui. Sekin loukkaa, aivan kuin hän yrittäisi todistella että minä olen se jolla on vahvemmat tunteet. Inhottaa myös jos ehdin innostua hänen ehdottamista suunnitelmista, jotka hän saattaa monesti perua, sanomalla että ei haluakaan. Kummaa vallankäyttöä.

Kyllä sitä tulee mietittyä että miksi olen tällaisessa suhteessa.

• Dumppaa luuseri
        SenLaulujaLaulat kirjoitti:

Olet siis myynyt itsesi. Ei ihme että tuntuu kurjalta.

• ....

Mieheni ei tahallisesti kiusaa minua millään asioilla, tai yritä loukata jollain sellaisella, jonka tietää olevan minulle herkkä aihe.

Miksi hän edes tekisi niin? Ei parisuhteessa ole tarkoituksena toista loukata.

Emme muutenkaan huomauttele toistemme virheistä, koska mikä järki siinä? Kaikissa on virheitä, kukaan ei ole täydellinen, emmekä me tahdo loukata toistemme tunteita.

• Ei talutusnuorassa

Taitaa olla monen teidän itsetunto niin alhaalla, että koette kiusaksi asioita, jotka eivät niitä ole.

Tuosta lihavuudesta sanoisin, että ottakaa itseänne niskasta kiinni ja muuttakaa se ruokavalionne, ei enää yhtään hodareita tai muutakaan kioskiruokaa.
      Opetelkaa tekemään kotona kalasta, kanasta ruokaa ja paljon salaatteja. Ja sitten sitä liikuntaa, iltaisin pitkälle kävelylenkille joko kumppanin tai ystävän kanssa, kaljat ja viinat pois käytöstä. Kyllä alkaa muodot hioitua.

Ole varma itsestäsi, osta itsellesi vaatteet joista pidät, naiselliset ja ihanat.
      Minä en ole koskaan antanut mihen määritellä ulkonäköäni, pidän itse huolen, että hiukseni ovat hyvin leikattu, kasvojani hoidan säännöllisesti, käyn hammaslääkärissä vaähintään kerran vuodessa, samoin gynekologilla, joten en anna kehoni rapistua. Voin sanoa , että ihoni on kunnossa, samoin kroppani.

Työpaikkani on omani, siellä teen työtä, työtoverit ovat työtovereita, kaverit on kavereita, joten työpaikan asiat eivät ole kotona. Työni on lisäksi vaativaa ja salaista, joten en koe, että työtoverit kuuluisivat kotielämääni, samoin on puolisollakin.

• hirveitä miehiä

Useimpien kommentit seksiin liittyen kuulostaa siltä kun heidät otettaisiin ilman suostumusta ja sitten ei sanota että älä puristele läskejä se ei ole kiihottavaa.

• hahahahaha

Minun mielestäni useimpien kommentit kuulostavat siltä että keksitään toinen toistaan pahempia trolleja.

• Mitä vielä...?!

Itse en kyllä olisi sekuntiakaan suhteessa, missä toista osapuolta nälvitään/haukutaan tai yritetään koko ajan löytää sellainen herkkä kohta mihin iskeä, että toiselle tulisi mahdollisimman paha mieli! Ei sellainen ole kahden aikuisen välinen terve ja rakastava parisuhde!

• Liisa Oulusta..

Kamalaa miten voidaa parisuhteessa voida huonosti :(

Itsellä on 4 vuoden suhde menossa, ja Mieheni pitää huolta ja suojelee:)
      töiden jälkeen yleensä puhutaan päivän tapahtumat ja sitten käydään kaupassa yhdessä,mies kantaa reippaasti kauppakassit ja purkaa ne myös, minun rooli on laittaa pyykit koneeseen ja katsoa yleissiisteys :) kompromissillä päästään pitkälle ja rakastan pitkiä syvällisiä keskusteluja, varsinkin makuuhuoneessa talvi-iltaisin kynttilät palamassa,niin kainalossa saa puhuttua asioita.
      Molemmat jos vaivaa asia,niin ottaa puheeksi, mies sanoo suoraan asiat ja tässä sitä ollaan yhä onnellisena

• 8iyter

On tosiaan kamalaa lukea miten ihmiset viitsivät elää itsetuntoa raastavissa parisuhteissa. Itse olen ollut suhteessa jo monta vuotta ja kertaakaan mies ei ole "tölväissyt" minua. Aiemmassa suhteessa sain kyllä kuulla kaiken mahdollisen, suvusta, ulkonäöstä, arjen osaamattomuudesta jne, jne. Onneksi vaihtamalla parani välittömästi.
      Minullakin on muutamia tuttuja parisuhteissa, joissa sanan säilä lentää. Jotenkin se taitaa olla joillekin sellainen tapa ja ulkopuolinen välillä häpeää kun kuuntelee heidän sanakäyttöä ja toisen arvostelemista ihan julkisesti. Siihen kai turtuu ja sitä ei huomaa. Tapansa siis kullakin.

• Työtön nainen.

Olen työttömänä ja vetelehdin kotona kaiketpäivät. En saa edes kotitöitä tehtyä päivän aikana. Niistä ukko jaksaa valittaa, tekisi itse.
        Pillereiden käyttö on viikottainen huudonaihe ukko ei haluaisi tenavaa nyt, mutta minä haluan, jaksaa mäkättää.
        Minun lihavuudestakin aukoo, taidan olla samanverran lihava kuin tuolla aikaisemmin kirjoittanut, jolla oli ne etusormen halkasijaiset pari makkaraa istuessa.
        Ja tietenkin työttömyydestäni ukko huutaa.

• Koska olen mies
        Työtön nainen. kirjoitti:

Olen työttömänä ja vetelehdin kotona kaiketpäivät. En saa edes kotitöitä tehtyä päivän aikana. Niistä ukko jaksaa valittaa, tekisi itse.
        Pillereiden käyttö on viikottainen huudonaihe ukko ei haluaisi tenavaa nyt, mutta minä haluan, jaksaa mäkättää.
        Minun lihavuudestakin aukoo, taidan olla samanverran lihava kuin tuolla aikaisemmin kirjoittanut, jolla oli ne etusormen halkasijaiset pari makkaraa istuessa.

minua ei yhtään hävetä olla se joka kodin kalustoon kuuluva sohvaperuna.

• Vitamiinit
        Koska olen mies kirjoitti:

minua ei yhtään hävetä olla se joka kodin kalustoon kuuluva sohvaperuna.

Mun mies usein syöttää vitamiineja minulle, otan kyllä niitä aina välillä itsekkin.

Tulee aina joskus aamukahvilta makkariin ja syöttää ne pillerit minulle.

Ukko on iso ja itse olen sellainen näppärä taskuvenus. Joten ei mitään sanssia pistää oikeasti vastaan.

Tulee vaan sänkyyn ja ottaa kiinni kaulasta hellästi, suuauki komento 'hellästi' pillerit sormissa syvälle suuhun. Pää sitten kahden käden halausotteeseen.
        Ei ole vaihtoehtoa kuin niellä pillerit.
        Tää ahdistaa mua, ties mitä pillereitä ukko voisi mulle syöttää.

• Miksi haluaisit
        Työtön nainen. kirjoitti:

lapsen, jollet nytkään jaksa tehdä mitään?
        Luuletko, että kotityöt vähenevät lapsen myötä?

• joo-o
        Vitamiinit kirjoitti:

Mun mies usein syöttää vitamiineja minulle, otan kyllä niitä aina välillä itsekkin.

Ukko on iso ja itse olen sellainen näppärä taskuvenus. Joten ei mitään sanssia pistää oikeasti vastaan.

Tulee vaan sänkyyn ja ottaa kiinni kaulasta hellästi, suuauki komento 'hellästi' pillerit sormissa syvälle suuhun. Pää sitten kahden käden halausotteeseen.

Käyköhän tuo ukkos ihan täysillä ees :D

• Ei huhhuh...........
        Vitamiinit kirjoitti:

Nimimerkille Vitamiinit:

Ei ole ihan terve tuo teidän suhde. Kai sinä nyt sen verran ymmärrät???

• 9+11

Miksi ihmiset elätte kamalissa parisuhteissa?! Mun ukko ei hauku, ei nälvi, ei loukkaa. Ei ainakaan tahallaan. Se on semmoinen suloinen ajatuksissaan haahuilija välillä niin ei välttämättä huomaa että se painava kauppakassi onki mulla. Jos pyydän jotain, se tapahtuu. Ei välttämättä juuri sillä siunaamalla, mutta kohta kuitenkin. Se on hyvä mies.

• mukavaa on

Voi miten mieltä lämmittää! Meillä on kyllä aivan samanlainen asenne parisuhteessa.

Hauskoja sattumia kuitenkin on ja tahattomia. Kun olin muuttanut mieheni luo hänen asuntoonsa, laittauduimme päikkäreille. Siinä etsiskeltiin torkkupeittoa ja kaikki peitteet tuntuivat olevan pienehköjä. Yhtäkkiä miehelläni välähti! Hän riuhtaisi komeron oven auki ja nykäisi sieltä oikein kunnollisen kokoisen huovan saatesanoin: No niin, tämän alle mahtuu vähän isompikin ihminen. (olen hieman rubensmainen mutta nauruksi meni)

• 68 / 64

Vanhanaikaisia tapoja.

Liikkuessamme yhdessä vaimoni ei kanna kasseja eikä matkalaukkua.
        Kodin ulkopuolella vaimon ei tarvitse aukoa ovia.
        Pöytään istuessamme minä autan aina istuimen vaimolleni ja myös viereeni istuutuvalle vieraallekin.
        Vieraiden läsnäollessa, aina naisen saapuessa pöytään, nousen. Samoin seurueen naisen lähtiessä.
        Tietenkin autan pällystakin päälle ja pois.
        Rapuja nousen naisen edellä.

On jotenkin jäänyt tuollainen vaihde päälle eikä tuo tunnu vaimoani haittaavan.

• kylmät väreet:)
        68 / 64 kirjoitti:

Vanhanaikaisia tapoja.

Liikkuessamme yhdessä vaimoni ei kanna kasseja eikä matkalaukkua.
        Kodin ulkopuolella vaimon ei tarvitse aukoa ovia.
        Pöytään istuessamme minä autan aina istuimen vaimolleni ja myös viereeni istuutuvalle vieraallekin.
        Vieraiden läsnäollessa, aina naisen saapuessa pöytään, nousen. Samoin seurueen naisen lähtiessä.
        Tietenkin autan pällystakin päälle ja pois.
        Rapuja nousen naisen edellä.

On jotenkin jäänyt tuollainen vaihde päälle eikä tuo tunnu vaimoani haittaavan.

Waau mikä herrasmies! Ihanaa lukea tällaista.

• laulutar

:O Ihan kamalan surullista lukea näitä juttuja. Omaa kumppania kuuluisi pitää hyvänä, häntä tsempata vaikeissa asioissa ja pyrkiä kaikin tavoin olemaan loukkaamatta.
      Meillä avioliittoa pitkään jo takana ja emme koskaan hauku, solvaa tai keljuile toisillemme. Negatiivisista asioista puhutaan ja asiat voidaan sanoa suoraan mutta ei henkisellä väkivallalla!

• Huonossa tilanteessa

Suurin osa kirjoittajista ei ymmärrä kuinka puun ja kuoren välissä parisuhteessa saattaa olla.
      - Ei omaa omaa asuntoa, asuu miehen asunnossa, jos jotain sattuu, kadulle.
      - Matalat tulot, vaikea pitää kunnollista omaa asuntoa.
      - Kaikenkaikkiaan rahat vähissä.

Asumalla miehen kanssa saa helposti kunnollisen asunnon, rahaa riittää jopa vähän "glitteriin".

Kahden hengen tuloilla on ainakin kolmekertaa helpompaa.

Ymmärrän ainakin osaa kirjoittajista erittäin hyvin, käytännössä kun parisuhteessa satuu jotakin, mies voi panna kävelemään, tämä johtaa naisen aivan katastrofaaliseen tilanteeseen. Ei asuntoa, minne mennä, asunnon saanti hyvin vaikeaa, ei ylimääräistä rahaa, Ainoana pelastuksena saattaa olla bunkaaminen kavereiden tai vanhempien luonna.

Joten täällä ollaan hellan ja mahdollisen kadun välissä.

• 68 / 64

Tuollaisessa suhteessa asumisen kuvaamiseen olisi olemassa rumahko ilmaisu.

• Elämänsä korjannut.
        68 / 64 kirjoitti:

Tuollaisessa suhteessa asumisen kuvaamiseen olisi olemassa rumahko ilmaisu.

Totta. tuollaisessa tilanteessa asumiselle on olemassa rumahko ilmaisu.

Mutta tilanteesta ei käytännössä ole mitään pakoreittiä, kannattaisi päivittelijöiden asua betonilähiössä vuosi ja katsella oikeita ihmissuhde kuvioita.
        Varmasti avaisi näkemystä köyhyydelle ja pakolle.

Käytännön pakokeino on löytää varkkaampi mies, paremmalta asuinalueelta.
        Kun paremmalta alueelta löytyy kavereita joissa sitten helposti väihdettava ukko taas.

Tää on betonilähiö helvettiä koko katkeruudessaan.

Koko elämän muuttamiseksi kannattaa tehdä tuota mailmanvanhinta ammattiakin joku vuosi, tiedän.

• 68 / 64
        Elämänsä korjannut. kirjoitti:

Totta. tuollaisessa tilanteessa asumiselle on olemassa rumahko ilmaisu.

Mutta tilanteesta ei käytännössä ole mitään pakoreittiä, kannattaisi päivittelijöiden asua betonilähiössä vuosi ja katsella oikeita ihmissuhde kuvioita.
        Varmasti avaisi näkemystä köyhyydelle ja pakolle.

Käytännön pakokeino on löytää varkkaampi mies, paremmalta asuinalueelta.
        Kun paremmalta alueelta löytyy kavereita joissa sitten helposti väihdettava ukko taas.

Tää on betonilähiö helvettiä koko katkeruudessaan.

Koko elämän muuttamiseksi kannattaa tehdä tuota mailmanvanhinta ammattiakin joku vuosi, tiedän.

Onko omatoiminen oman elämänsä kohentaminen poissuljettu vaihtoehto?

• NÄIN MEILLÄ
        68 / 64 kirjoitti:

Käytännössä koko elämä pyörii toimeentulon ympärillä.

Ainoat keinot parantaa tilannetta ovat minun mielestä:
        Hankkia paremmin palkattu duuni, mahdollisuudet mitättömät.
        Lähteä opiskelemaan, tässä sitten on mahdollisuuksia paljonkin, Mutta 0 talouden omistajana on todella suuri ponnistus saada riitävä toimeen tulo asuntoineen. Koska jos ei tuloja on se lähtö miehen asunnosta.

• Zenune
        68 / 64 kirjoitti:

Mietin ihan samaa. Kuinka tyhmä ihminen pitää olla, että antaa kohdella itseään noin. Tai kuinka avuttomia naiset on vieläkin olevinaan. Tai kuinka paljon se raha ja materia merkitsee nykyihmiselle. Ei ihme, että elämä on vaikeeta, kun kaikkein korkeimmalla ja hyvin korkealla muiden arvojen yläpuolella on RAHA!!!

Ite en ikinä olisi suhteessa rahan takia. Asun mieluummin pahvilaatikossa kuin ihmisen kanssa, joka ei minua arvosta ja kunnioita. Ja veikkaan että elämäni on ja tulee aina olemaan huomattavasti onnellisempaa kuin kellään materiaporvarilla. Mulla on yks elämä ja kellään toisella ihmisellä ei ole oikeutta sitä pilata sillä verukkeella, että "sun on pakko ku muuten joudut kadulle". Olen mieluummin siellä kadulla, vanhempien tai kaverien nurkissa, kuin kenenkään sovinistin orjana.

• En tarkoituksella loukkaa puolisoani ikinä, enkä käytä asioita joita hän häpeää aseina riidoissa. Koskaan.

Joskus tunneryöpyissä ja *köh* intensiivisemmissä keskusteluissa tulee sanottua muuten asioita, jotka ovat voineet loukata. Vahingossa.

Pettäisin itseni jos loukkaisin toista tahallani.

• rakkahimmalle

Kyllä omaa kultaa pitää kehua. Olen aina kehunut omaa miestäni kaikin tavoin. Olen nyt yksin, mutta kun löydän toivottavasti loppuelämäni kumppanin, aion sulostuttaa päiviämme kertomalla monin tavoin, kuinka ihanaa on kun vierellä on rakas ihminen. Yksinäinen sen tietää, kuinka tärkeä kumppani on.

• anna vyö niin lyön

Tulin lukemaan tätä keskustelua koska olen juuri sellainen pahemman luokan valtapelin pitäjä ja raivonpuuskassani viillän toista sanallisesti ja syvältä. Jälkikäteen saan puheistani "krapulan". Useammassakin suhteessa on mies lopulta käynyt päälle kun ei sanalliset voimat minun hiljentämisekseni riitä. Olen tottunut tähän.

Oudointa kaikessa on se, että osaan myös rakastaa, annan kaikkeni, olen lähellä ja huolehdin. Ja juuri tämä mielipuolinen yhdistelmä on tehnyt elämässäni kaikki kumppanini sairaiksi, he eivät tiedä mitä nämä kaksipuolta ovat, kumpi astuu esiin seuraavalla hetkellä.

Vaikka olen tällainen kaksipäinen lohikäärmenainen, ei minua ole koskaan jätetty, ja olen aina onnistunut löytämään hyviä, mukavia ja poikkeuksellisen älykkäitä kumppaneita. En tiedä mikä minussa on rakastettavaa mutta alun jännitys muuttuu pian helvetiksi. Enkä osaa muuttua tässä asiassa. Yritin sitä jälleen kerran nyt keväällä uudessa suhteessani, mutta olen jo ajellut hommat puihin.

Minä nimenomaan lyön vyön alle:(

• 35

Plussasin sinulle rehellisyydestäsi. Olet aivan kamala. Olet sairas. Mutta tiedät sen.Se ei ole sinun syysi, mutta sinä sairastutat myös toisia. Jos oikeasti olet yhtä fiksu kuin miltä kuulostat, älä ole parisuhteessa, hoida tarpeesi jotenkin toisin. Jätä se mies, kauniisti. Ole kerrankin ihminen!

• Luota itseesi

Entisessä elämässä mies haukkui lähes päivittäin ulkonäköäni, kodinhoitoani, lastenhoitoani, sukulaisiani, totaalista osaamattomuuttani jne jne.Ja uskoin sen, vaikka myöhemmin olen tajunnut, että tein kaiken ihan hyvin ja että olen ihan nätti nainen.
      Kestin sitä 15 vuotta kunnes pakkasin laukkuni. Syy on ehkä omassa kasvatuksessani, kun naimisiin mennään, siinä pysytään.
      Olin useita vuosia yksin ja yritin useampien miesten kanssa olla suhteessa. Minä aina lopetin, koska uskoin ettei siitä mitään voisi tulla. Jossakin vaiheessa se sama henkinen väkivalta alkaa kuitenkin.
      Sitten vihdoin löysin ihanan kunnollisen miehen. Alun pari vuotta skitsoilin hänelle omaa epävarmuuttani, mutta onneksi hänellä on ihmiskunnan pisin pinna.
      Kyllä hänkin jostakin "huomauttelee", mutta niin ettei loukkaa.
      Vaihtamalla paranee, se on oma kokemukseni. Eikä toisen henkistä väkivaltaa tarvitse kestää!!

• Näinkin.

- Kun näitä lukee ajatuksella, näkyy selvästi että "tee jotain" kirjoitajat eivät yhtään hahmota kuinka elämä pyörii huomisen toimeentulon ympärillä.

- Ei tarvitse kuin jossain kuussa rikkoutuu vaikka pesukone, elämä menee aivan kädestä suuhun touhuksi.

- Kun on lapsetkin ei lähteminen ole mitenkään mahdollisuuksien rajoissa.

- Se että nielee kyyneleensä ja jotain muuta siloin tällöin ei kovinkaan iso hinta kohtuullisesta parisuhteesta, ei edes hakkaamista tai viikko kaljoittelua.

- Saattaisin olla paljon huonommassakin parisuhteesa, olen ollut, ja siitä lähdinkin, kun oli mahdollista.

- Joten elämässä on pakko välillä katsoa asioita niiden oikeilla arvoilla.

- Minulle saa ukko: syöttää vitamiinit, naljailla olemattomista makkaroista tai kaksoisleuasta, aukoa meidän yhteisestä köyhyydestä tai laskea sisälle duuniin lähtiessä. Nämä ovat pieniä hintoja "hyvästä", rakastavasta ja varmasta parisuhteesta.

Ehkä kannattaisi olla vähemmän tuomitseva ?

• Zenune

Ehkä kannattaisi ymmärtää myös muiden kantoja? Sinulle ehkä toimeentulo menee oman onnellisuuden edelle. Jollekin toiselle, kuten minulle, ei. Vaikkei vielä lapsia olekaan, niin uskon, että jos joskus onkin, en jäisi pelkästään toimeentulemattomuuden pelossa huonoon suhteeseen. On ne lapset ennenkin eroista selvinneet ja vähemmillä joululahjoilla toimeen tulleet.

Kyllä siinä nyt jotain vikaa on, jos väkisin toiselle syöttää pillereitä, oli sitten vitamiineja tai muita. Se loukkaa jo ihmisen koskemattomuutta.

En minä väitä, että parisuhteen pitäisi olla täysin virheetön, kumpikaan ei ikinä loukkaisi toista tai aiheuttaisi pahaa mieltä. Totta helvetissä niin käy jossain määrin ihan jokaisessa syvemmässä ihmissuhteessa. Kyse on siitä kuinka usein, toistuvatko samat loukkaukset jatkuvasti ja kaduttaako yhtään toisen tahallinen satuttaminen. Mielestäni henkinen tai fyysinen väkivalta ei kuulu parisuhteeseen, asioista pitää osata keskustella ja nähdä ongelmat yhteisinä asioina. Parisuhteessa, kun on vähintään kaksi ihmistä, syy on harvoin pelkästään toisessa.

Mutta mikäpä minä olen tuomitsemaan muita. Jos ihminen kokee paremmaksi elämän toisen alistettavana, kuin itsemääräämisoikeutensa, niin aivan vapaasti. Minä olen sen verran itsekäs ihminen, että haluan elää oman ainokaisen elämäni onnellisena. Ja tarpeeksi vahva olemaan yksin, jos en toista samoja asioita haluavaa ja arvostavaa löytäisi. Onnekseni olen kuitenkin löytänyt, eikä tarvitse haaveilla vihreämmästä ruohosta.

• Äityli_29

Edellinen kirjoittaja on osannut pukea sanoiksi mietteeni.

Ei kaikkien elämä ole niin ruusuilla tanssimista, varsinkaan kun ei halua yhteiskunnan elätiksi YH-äitinä.

Pakko vain valita mahdollisuuksiem mukaan, ja mahdolisuuksia ei ole paljoa.

Paljon noistakin jutuista on kirjoittajien korvien välissä... ottamalla oma mieli hallintaan ja katsomalla asioiden tilaa kylmästi, näkisi millaisessa tilanteessa oikeasti on.

• Aika ikävä ketju on aloitettu :(

Edellisessä suhteessa oli paljon riitoja ja hyvin usein kuulin entisistä kumppaneistani mieheltäni ja muutenkin seksuaalisuudestani, joka lopulta muuttui olemattomaksi.

Itse en koskaan ole halunnut ylittää noita rajoja, minkä tiedän loukkaavan toista. Olisin kyllä voinut nostaa puheeksi esimerkiksi lukihäiriön ja koulukiusaamisjutut, mutta se ei kuulu luontooni. Monta kertaa teki mielikin.. Riidellessä en halua loukata, mutta tässä se sitten vyörysi toisin tavoin yli äyräidensä. Sittenpä se loppuikin.

Itse olin hyvin mustasukkainen eräästä naispuolisesta kaverista, jonka kanssa rajoja ylitettiin. Yritin puhua asiasta, mutta sekin lakastiin maton alle, koska se oli miehestä loukkaavaa. No, ei kai mun olisi pitänytkään loukkaantua siitä, että laulettiin tälle naiselle rakkauslauluja ja hiplattiin kroppaa mun läsnäollessa ;) Ja kun tiesin, että mies on joskus ollut ihastunut häneen. Jäinpä kyseenalaistamaan sitten, miks se mun kanssa heiluu ja tais jo kuolla sillon koko juttu.. Suututtaa vieläkin, että oli niin typerä, mutta kaikesta oppii ;) Onneksi.

Rakastin paljon, mutta oon toisaalta onnellinen, että se on ohi.

• Katse valoon

Entinen miehesi oli täysi idiootti, jos hän haikaili jotain toista, vaikka hänellä oli sinut. Hänet olisi ehkä pitänyt viedä silmälääkäriin.

Kannattaa vain yrittää unohtaa. (Toki tuo on paljon helpommin sanottu kuin tehty.) Löydät kyllä vielä jonain päivänä sen oikean.

• Katse valoon kirjoitti:

Entinen miehesi oli täysi idiootti, jos hän haikaili jotain toista, vaikka hänellä oli sinut. Hänet olisi ehkä pitänyt viedä silmälääkäriin.

Kannattaa vain yrittää unohtaa. (Toki tuo on paljon helpommin sanottu kuin tehty.) Löydät kyllä vielä jonain päivänä sen oikean.

Joo no en tiedä totuutta vieläkään, mutta "vaistoni" sanoo, että olin oikeassa. Väitti, että ovat kavereita. Mut ei sillä enää merkitystä oo. Ite tein paaaaaljon rumemman tempun hänelle monen asian summana. Että eiköhän tässäkin uppoovassa veneessä ollut kaks tekijää.

Oikeastaan en enää ymmärrä, miten se kesti niinkin kauan, kun miettii mitä kaikkia valheita siinäkin oli. Oli hyvät hetket, mutta oli myös ne huonot. Oli vähän semmonen tapaus, että hyvät hetket oli taivasta, mutta vastapainona ne huonot oli helvettiä.

On tästä jo vuos ku ollaan erottu, ylikin. Hyvä muisto tosta on kuitenkin jäänyt.

Tulipa tästä kaikesta mieleeni: http://youtu.be/DLjFGfiCPkA ;)

• Näin meillä

Samanlaisia kokemuksia minullakin kuin "Näinkin" kirjoittaa.

Parisuhteemme on hyvä.
      Elämme kyllä köyhyydessä maalla, mihinkään ei käytännössä ole ylimääräistä rahaa.

Tiedän että ukkoni rakastaa minua, minä rakastan viellä paljonenemmän ukkoa.
      Tästä rakkaudesta on todisteena 3 ihanaa mukulaa.

Mutta tästä huolimatta ukko pitää minua kuin omanaan, Toisaalta ukkokin on minun oma, miksen minä voisi olla ukon oma?

Meilläkin kokoero on murskaavan suuri, ukko voi pitää oikeasti yhtäänyrittämättä minua omanaan kuten tahtoo. Vaikka ukko pitää minua kuin omanaan, jaksaa aina odottaa että olen valmis.

- Asioista päättäminen, minä ehdottelen, ukko päättää.

- Päivät ovat käsittämättömän raskaita, ulkotyöt tehty, lapset hoidettu, syötetty, nukutettu ja sitten viellä pitää hoitaa viriiliä ukkoa. Tämän jälkeen ei jaksa edes suihkuun kovin usein. Kello soi 05.30 että kerkeää käydä suihkussa tehdä aamutyöt, laittaa tytär kouluun, 2 nuorinta pyörii pihalla päivät. Sitten minä aloitan ulkotyöt.
      Ukko on aamukahvista asti tehnyt kaikenmailman töitä, säätänyt, huoltanut ja korjannut. Puoliltapäiviltä sisälle ja syömään. Raskaina päivinä ukko lepää tunnin pikaisen ruuan päälle. Sitten taas työtä, tytär tulee koulusta iltapäivällä. 5 tienoilla ruokaa. Ukko ulkotöihin taas, minä jään sisälle huoltamaan kotia, ja lapsia, ukko tekee iltaulkotyöt. Sitten ukko suihkuun, kokoperheen iltapala, ehkä hetki telkkaria, lapset nukkumaan, ukon hoitoa, nukkumaan. Sitten taas kaikki alusta, tätä sitten 5 kertaa viikossa, ja viikonloppuisin vain pakolliset tilan duunit.

Käytännössä minulla ei ole mahdollisuutta sanoa kiukuttelu mielessä ei.
      Enkä käytännössä haluakkaan sanoa, joskus vain olen niin väsynyt kaikeen.....

Tiedä miten ukko ei kestä kuin hetken, se on varattu sellaisiin hetkiin kun tilanne on niin raskas ettei jaksaisi mitään, tämä on jotenkin helpottavaa että tietää miten voi ukon saada käytännössä hetkessä tyytyväiseksi ja pääsee itse armahtavaan uneen.

Käytännössä minulla ei ole moneen asiaan mitään sanomista, ukko vaan tekee ja olettaa että minä hyväksyn.

Mikään ei ole niin ihanaa kuin kaksi lomapäivää harvoin, ensimmäinen päivä lepoa, ja sitten toinen päivä ukon kanssa saunomista ja pelehtimistä, Tämä pitää minut järjissäni. Ilman vapaita silloin tällöin varmasti murtuisin tilanteen alla.

Ehkä tämä on itse aiheutettu tilanne, mutta meidän tilanne.

• Meilläkin

Tuossa edellä kirjoittaja kertoo maalla elämisen realiteettejä, tässä kommenttia meiltä päin.

Seksiä ei noin paljoa, mies ei tarvitse.
      Töitäkin teemme maltillisemmin, ehkäpä pitäs tehdä enemmän, aina jotain jää tekemättä.

Mutta tämä kuvaa aika tarkasti maallaelämisen ihanuutta.

Mutta minunkin mies rakastaa minua.

• Elämä on.

Taas aamulla, ennen duuniinlähtöä mies oli kanssani, ei sanaakaan sanonnut heräämisestää aamukahviin. Olin eilen käkättänyt ukolle, osittain asiasta, osittain aukoakseni.

Mies lyö minua mykkäkoululla.

• Aikuinen,.

Jos on joku tarve lyödä vyön alle niin parempi pysyä sinkkuna,tuollainen ei kuulu parisuhteeseen.

• SenLaulujaLaulat

Kirjoitin aikaisemmin tilanteestani, Päivitystä asiaan.

Sain sitten täältä kimmokkeen muuttaa pois ukon luota ja erota siitä.

Muutakun jätin ukon, yllättävän vaikeeta ja otti koville.

Samalla hain työnantajan asunnon lähes markkinahintaan, saikin, mutta takakorvesta, sieltä julkisilla kestää tunnin tai puolitoista.

Asunto on pxrkexleen pieni ja huono on kunto.

Kun kaiken asumisen ja liittyvät kulut maksan, ei minulle jää mitään käteen kuussa. Luultavasti tarvitsen lainaa jostakin aluksi.

Asunnossa on sänky ja keittiön pöytä, ja paljon minun sisustus helyjä.
      Minulla ei ole varaa edes hankkia telkkaria, onneksi on läppäri ja langaton.

Ompa tosi kivaa matkustaa duunista 1 - 1.5 tuntia ja tulla tyhjään, kapiseen ja yksinäiseen kotiin. Verrattuna entiseen, 10 min matka keskustassa ja kiva koti.

No eipähän ukko määrää...

En käytännössä voi kavereideni kanssa enää tehdä vanhoja yhteisiä asioita, minulla ei yksinkertaisesti ole varaa mihinkään.

TÄÄ ON IHAN Pxrxeestä....

Kävin moikkaamassa EXukkoa, Oli jotenkin tosi vaikee tilanne, EXukko oli aika iloinen, ja kyseli miten on mennyt. Hoidimme muutaman käytännön asian.

Olisin sillä sekunnilla halunnut palata vanhaan tilanteeseeni.
      Olen nyt aivan kauhuissani, mitä menin tekemään.

KATSOKAA KANSSASISARET - Ennen kuin venettä heilutatte tai kaadatte kuin minä. MITÄ SIITÄ ON SEURAKSENA.

ELÄMÄ ON ASIOIDEN TASAPAINOTILA, varmaan kanataa katsoa tarkasti mitä on seuruksena omasta teostaan.

Siirryin tilanteesta jossa oli varaa käytännössä ihan mihintahansa tilanteeseen jossa ei ole varaa mihinkään.

Yksin nukkumaankäydessä vapisuttaa ja ahdistaa aivan järjettömästi.

Ottaisiko EXukko mut takaisin? en usko, kun se kysyi että olenko varma, että tämä oli tässä.

Haluaisin mennä häntä koipienvälissä kyselemään haluaisiko ukko minut takaisin, en usko, koska oli niin iloinen jutellessamme.

Olen tehnyt yhden elämäni tyhmimmistä teoista.

JOTEN: JOS TEETTE JOTAIN TÄLLÄISTÄ, OLKAA 101% VARMOJA TEKOJENNE SEURAKSISTA.

• jepjep12345

Meillä ei kumpikaan lyö vyön alle. Eikä tulis mieleenkään millään ulkonäköseikalla iskeä.

• Torvi

Sama täällä. Kun riitaa tulee, meillä keskustellaan itse aiheesta, eikä mennä henkilökohtaisuuksiin. Rakastan ja arvostan vaimoani, eikä tulisi mieleenikään tietoisesti loukata häntä.

Näillä eväillä on menty jo kohta kymmenen vuotta.

• Mieslapsi

Juuri siksi minä en eroa vaikeasta suhteesta, että pelkään katuvani lähtöä sittenkin.

Toisaalta, aina ennenkin olen katsonut korteista viimeisenkin.
        Eli luovuttanut vasta kun olen varma ettei ole muuta vaihtoehtoa.

Meillä mies löi vyön alle olemaal uskoton ja sen jälkeen valehtelemalla viimeiseen asti, että hän on viaton.
        Vaikka tiesin jo koko totuuden.

Mies myös muuten osoittaa ettei aina oikein arvosta minua.

Hän harvoin auttaa minua missään missä apua tarvitsisin, jättää muutenkin aivan kaiken minun vastuulle niinkuin olisi itse pikkupoika ja minä hänen äitinsä.
        Se ahdistaa ettei hän ota vastuuta mistään.

• rakkaus ei loukkaa

Meidän suhteessa ei loukata. Loukkaukset on melko huonomerkki ja suhteesta puuttuu rakkaus ja kunnioitus. Jos rakastaa, ei halua loukata eikä vit-tuilla. Ekan poikaystävän kanssa siitä kärsin kunnes ymmärsin ettei hän edes pitänyt minusta. Sen jälkeen olen ollut ehdottomampi. En loukkaa itse enkä hyväksy loukkauksia. 8 vuotta on parisuhdetta nyt takana eikä ole loukkauksia sadellut. Erimieltä ollaan kyllä joskus, ja riideltykin on, mutta ei mennä henkilökohtaisiin ominaisuuksiin, eikä muistuteta jostain menneistä mokista. Paitsi niistä joille kumpikin nauramme yhdessä. Sehän ei ole vyön alle lyömistä.

• Lukija.

Ymmärrätteks te nillittäjät, mitä olette SenLaulujaLaulat nimimerkin tekemään.

Onks nyt hyvä olla ?

• Entinen ovimatto

Hei simile nim. SenLaulujaLaulat. Muutin pois entisen avomieheni luota pieneen asuntoon parisen vuotta sitten. Alku oli vaikeaa, ja nukkuminen yksin pelottavaa. Kuitenkin samalla oli suuri helpotus saada omaa tilaa ja paattaa itse asioista ilman jatkuvaa nalvimista kaikesta ja haukkumista. Mielellani vaihdoin sen paremman asunnon ja materialisen hyvinvoinnin koyhaan mutta omaan elamaan vaikka valilla aluksi eparoinkin. Hetken vie aikaa kayda lapi eron tunteet. Yksinaisina oina saattaa ikavoida sita tuttua kotia, ja ehka miettia tekiko oikean ratkaisun. Ehka myos ikavoi entisen kumppanin hyvia puolia ja ne korostuvat. Silloin on hyva miettia alkuperaisia syita lahtemiseen ja milta silla hetkella tuntui. Nyt olen naimisissa toisaalla koska palaset loksahtivat kohdalleen. Ja vaikka emme kylve rahassa ja auto on ruosteinen ja vanha, olen onnellinen ihmisen kanssa joka huomioi minun tunteeni ja tarpeeni ja rakastaa minus sellaisena kuin olen. Raha auttaa toki elamaa mutta ei se ole oikotie onneen. Kaikista mukavin olisi jos ei tarvitsisi murehtia laskuja ja ruokajuttuja. Mutta itse mieluummin olen koyha ja hyvassa suhteessa kuin rikkaan tai hyvatuloisen ovimatto. Mutta jos haluat elamaasi materiaa, sinun pitaa uskoa etta itse pystyt tuottamaan elamaasi sen minka haluat eika aina miettia mita puuttuu. Keskita energiasi ja voimavarasi rakentamaan elamaasi sellaiseksi kuin haluat. Ei siihen tarvitse toista. On myos helpompi loytaa kunnioittava parisuhde kun arvostaa itseaan eika suostu huonoon kohteluun.

• SenLaulujaLaulat.

Tää on kyllä hulluinta mitä olen mennyt tekemään, elämä on mennyt aivan kauheaksi.

Päädyin asumaan aivan kelvottomaan murjuun, ja kauheinta on duunimatka, ottaa joka ikinen päivä yhteensä 2-3 tuntia.

Rahaa ei jää senttiäkään, taidan tarvita lyhyen lainan viellä tähän 3-6kk.

Kaverit on keskustassa en jaksa enää duunin jälkeen matkustaa 2-3 tuntia tapaamaan kavereita. Alkavat ihmetellä miksi olen muuttanut aivan perzereizä asuntoon.

Mutta asiaan, ei EXavoukko ollut niin paha, lähinnä nälvi duuniin lähtiessä, ja nyt kun asiaa katsoo kiihkottomasti, ei es minusta pahasti sanonut, lähinnä duunikavereita.

EXavoukko oli hyvin aktiivinen sängyssä, mikä oli ihanaa, paitsi halu aina ammuisin maksimoida minuun sisälle jäävä, ja siitä naljailu.

Milloin tahansa olisin palaamassa vanhaan, jos vain voisin, yhtään kysymystä en esittäisi tässä välillä tapahtuneesta.
      Luultavasti lupaisin nuolla sen varpaita viikon putkee, tai ihan mitä vaan. Mikään ei ole niin nöyrryttävää kuin asua perzreikä kämpässä ja olla rahaton. Nöyryytys ei lakkaa kuin nukkuessa, funtsin juttua koko ajan, jopa duunissakin.

Ei ukko minua huonosti kohdellut, saatoin olla kohtuuttoman kriittinen. Uskon että ukko rakasti minua oikeasti, oltiin juteltu jo vakavasti tenavien tekemisestä.

Tässä tunnun toistavan itseäni.

Olen vielläkin iltaisin järjettömän ahdistunut, ja tarvitsen kevyttä rauhoittavaa että kykenen nukkumaan.

Tällä takakulmilla pyörii kaikenlaista jengiä, samaa mitä duunissa näkee päivästä toiseen paikattavana.

KATSOKAA HYVÄT KANSSASISARET MITÄ TEETTE ENNEN KUN PILAATTE ELÄMÄNNE.

Ja kuten aikaisemmin kirjoitin, elämä on tasapainoa, ja kaikkea ei voi saada.
      Kaikesta hyvästä pitää pitää kiinni.

• yöks

Ei huorakaan vajoa noin alas. Jos elintason vuoksi alistuu tuollaiseen kohteluun niin täytyy kyllä olla sekaisin päästään. Todella säälittävää että jotkut naiset ei vieläkään osaa elää itsenäisesti, vaan tarvitsevat jonkun ukon tai ovat muuten ihan ulapalla. Sitten vikistään kun ukko käyttää hyväkseen. Todella kuvottavaa myydä "rakkautta" rahasta, itse olisin ennemmin köyhä kuin tuhlaisin elämäni huonoon suhteeseen mistään rahamäärästä. Oli provo tai ei, niin tällaisia ja vielä kahelimpia on olemassa. Ja tuohon vielä lapsia, ei perkele, tuollaisilta pitäisi laittaa piuhat poikki.

• TipiTii

Meillä ei isommin nälvitä. Ei tarvitse kummankaan olla toisen kanssa rahan takia ja lapsia ja yhteisiä lainoja ei ole. Ulkonäköä ei kumpikaan ole kommentoinut negatiivisesti. Harmittaa kun joskus valitan sotkemisesta ja siitä kun mies on vaisu, niin tuntuu, ettei hän arvosta mun panosta suhteeseen tarpeeksi. Tästä on puhuttukin ja meidän temperamentit on erilaiset ja tajuan että mussa on omat vikani. Huumori on auttanut. Kehun ja sit moitinkin helpommin, mies ei niin kehu, mutta ei moitikaan, vaikka olis joskus aihettakin. Riidat on aika pieniä, ei huudeta edes. Kimpaannun joskus, mies harvemmin ja sovitaan nopeasti. Mun lähipiirin parisuhteet ja lapsuudenkoti on ollu jotenkin kummallisia, hirveää painostamista ja henkistä väkivaltaa, nujertamista. En tiedä, mikä on normaalia. Kai hyvässäkin suhteessa voi olla pientä kinaa? Väittelyä, että kumpikin saa näkemyksensä esiin ja voidaan tehdä kompromisseja. Koen itse, että meillä on hyvin ja puoliso tuntuu tyytyväiselle. Vietetään paljon aikaa yhdessä, kysytään toisen mielipidettä päätöksiin ja on paljon läheisyyttä. Tunnen syyllisyyttä pienestäkin riitelystä taustastani johtuen, kun mun tunteille ei lapsena ollut mitään tilaa, kun vanhempien riitely täytti kaiken. Mutta toisaalta tässä kesällä tuli tunne yhden kinastelun jälkeen, että päästiin lähemmäs toisiamme, kun ei väistelty asioita. Miehen kotona oli ollut vaikenemisen kulttuuri ja tuntuu, että oltiin vuosia jotenkin varuillamme kumpikin. Nyt parempi kun on oltu kymmenkunta vuotta yhdessä. Lapsuus tuntuu jonkin verran vaikuttavan, miten selviytyy aikuisena omasta parisuhteestaan.

• Ymmärrän realiteetit

Voiko naiset olla näin tyhmiä?

Pitäisi osata hahmottaa omatilanne johon on joutumassa, kun tekee radikaaleja muutoksia elämäänsä jotka vaikuttavat ihan realiteetteihin..

• Rakastan minäkin.

Viimeyönä, taas ukko hyväili kaulaani & niskaani pimeässä peitonalla.
      Kun käsi kosketti kaksoisleukaan kymmeniä kertoja, olin aivan paniikissa.

En kyennyt sanomaan taikka tekemään mitään että ukko lopettaisi hyväilemisen.

Aikanaan hyväilyt levisivät kaikkialle, olin aivan paniikissa tuosta kaksoisleuan koskettelusta.

Ukko kysyi jossainvaiheessa, "mikä sun on" en mä kyennyt sanomaan kuin "ei mikään"

Koko touhuamisen ajan, oli käsittämättömän ahdistunut olo.

En saanut nukuttua koko yönä.

Onko tää vaan mun korvien välissä ??

• SenLaulujaLaulat

Tää on hulluin asia mitä ikinä olen tehnyt.

Vietän yksin lauantai-iltaa. Tämmöistä ei ole sattunut neitimuistiin.

Olen rahaton, olen katselut kaapit, ruokaa taitaa olla palkkapäivään asti, duunissa saa sitten syödäkseen päivällä.

En käytännössä voi mennä edes keskustaan moikkaamaan kavereitakaan, matkakortilla voisin kulkea, mutta kaikki tekeminen maksaa jotakin käytännössä.

Vaatteiden ostamisesta voin vain unelmoida, ennen pienellä harkitsevuudella saattoi ostaa kaikki haluamansa vaatteet.

Olin paripäivää ahdistuksen takia sairaslomallakin, koen tilanteeni äärimmäisen ahdistavana. Duunista ei oiken taida tulla mitään.

Haluaisin mennä anelemaan EXukkoa, jos se vaikka haluaisi minut takaisin.
      En oikein tiedä mitä EXukolle pitäisi sanoa, pitäisikö vain kertoa raadollinen totuus?

Ei EXukko ollut mitenkään pahanhaluinen, saatoin vain ymmärtää asiat taikka halut vähän väärin.

Olen tutustunut yhteen naapuriin, kiva yh-äiti, kun kerroin tilanteestani istuessani iltaa hänen kanssa, hän ihmetteli tekostani kummastuneena. Hänen mielestä olen ylireagoinut aivan käsittämättömästi, ja jättänyt entisen suhteen positiiviset piirteet huomiotta.

Tässä taas avautumista asiasta.

• SenLaulujaLaulat.

Elämä on mennyt aivan raiteiltaan:

Olen ollut sairaslomalla melkein viikon, ahdistuksen takia.
      En jaksa hoitaa asioita ollenkaan, makoilen peitonalla pimeässä.
      En kykene kertomaan asianlaitaa kavereillekaan.

Kunhan edes löytäisin jonkun joka koskettaisi ja juttelisi kanssani.

Olen miettinyt, nyt kun olen lopettanut pillerit, laittautuisin siistiksi ja piipahtaisin parhaana päivänä EXukon luonna, saisinkohan sen lämpiämään riittävästi?

Kuunvaihteen laskutkin ovat avaamattomina eteisen siivoamattomalla lattialla.

Mä en tiedä mikä minuun on iskenyt,

• SenLaulujaLaulat.

Täällä taas.

Mä en ymmärrä.

Jotenkin kaveritkin tuntuvat hylkäävän minut, puhuvat minusta selkänitakana. Kaikkeni olen yrittänyt. Kulmilla tuntuu pyörivän nykyisin enemmän sellaisia mustiinpukeutuvia miehiä salkuinensa.

Sairasloma tuntuu jatkuvan ja jatkuvan, lääkäri kirjoitti yhtään pyytämättä suoraan lisää, lisäsi minut johonkin tutkimusjonoon. En tietenkää tarvitse mitään tutkimusta.
      Kunhan pääsisin palaamaan takaisin duuniin, voisin sitten korjata työyhteisön henkilösuhdeiden tulehtumat.

Jostain syystä en jaksa tehdä mitään, oleilen vain, minusta tuntuu että EXukko on aiheuttanut tämän minulle.

Puhelin ei jostain syystä tunnu yhdistävän puheluitani kunnolla.
      Samalla tulee tosi kummia textiviestejä. Niissä on jotakin outoja kirjain ja numero sarjoja mukana. Lähettäjää en saa selville. Sähköpostiinkin on ilmestynyt outoja viestejä, luultavasti joku lukee ja kirjoittaa minun sähköpostia.

• oikeaparisuhde

Ei millään asioilla, toisen loukkaaminen ei kuulu meidän elämäämme

• SenLaulujaLaulat.

Jouduin sitten pitkälle sairaslomalle, jonotan johonkin tutkimukseen, en sitä mihinkään tarvitsisi.

Joku sosiaali täti kävi pimputtamassa ovella, en avannut, oli puottanut jotain ohjeita, osoitteita ja kirjoittanut soittopyynnön yhteen lappuun.

Jotain lääkkeitä määräsivät, niistä tulee sellainen tukkoinen olo, en ole niitä ottanut, olo on paljon parempi ilman.

Rahat riittävät just vuokraan ja vähään ruokaan, nettikin maksaa suuren osuuden jäävästä ruokarahasta.

Nukuttaakin niin hyvin, voin nukkua helposti 13-15 tienoille.

Ainoa mikä enää toimii on netti, sitäkin joku lukee, posteissa on ihmeellisiä merkkejä.

Puhelin meni aivan kestämättömän sekaisin, textareitakin tuli vaikka mistä, ja sitäkin joku varmaan viranomainen luki. Kävin heittämässä puhelimen mereen, kaikenvaralta.

Kavereista tai ExUkosta ei ole enää kuulunut mitään pitkään aikaan.

Lihonutkin olen ainakin 20 kg.

En tiedä mitä tekisin, olen aivan yksin.

• Nuukis

Rahat riittävät just vähään ruokaan! Ja painosi on noussut ainakin 20kg?!

Vaikuttaa epäjohdonmukaiselle.

• kivakiva1

Omani vetää perässään kivirekeä, eli hän vetää reessä kaikkia vanhoja asioita, jotka on käyty jo läpi kerran mutta riidan tullen hän sitten aina ottaa jonkun sopivan "kiven" sieltä reestä, jolla sitten nakkelee.

• Kiltti tyttö_.

Kivahan noita vanhoja juttuja on nakata niskaan silloin tällöin.
      Pitää miehen sopivasti varpaillaan.
      Ja kun jotain haluaa, voi alkaa viljelemään viittauksia noihin vanhoihin juttuihin, sitten kun asia jota haluaa on hankinnassa, ei ukko ymmärrä pistää hanttiin.

• SenLaulujaLaulat.

Oon ihan sekaisin, nyt senverran ymmärrän.
      Onneksi yks duunikaveri auttoi mielenterveyden ensivasteeseen.
      En kyllä ymmärrä mikä minuun iski, onneksi oli tuo kaveri, jota en vituilullani onnistunut pois ajamaan kokonaan.

• Sinkkuudenihanuusvaiko

Tosikipee ketju.

Mutta kyllä osa kirjoittajista on ihan tosissaan aikamoisessa loukussa parisuhteessa.

• järkeävaiei

Täytyy kuitenkin muistaa, että loukku on täysin vapaaehtoinen.

• Ei mulla ole sellaisia juttuja mitkä kumppanissani hävettäisi, eikä me riidellä koskaan. Eri mieltä voidaan olla, mutta ei se koskaan riitelyksi mene. Se mikä joskus minua saattaa hetken ahrmittaa on kumppanin tapa sukeutua ja mököttää hijaa, kun on huono päivä hänellä.

Itselle tulee silloin sellainen hankala olo. Mistä se kenkä puristaa. Utelu kun ei tuota tulosta silloin, ainoastaan pitää antaa hänen olla ja ominpäin "toipua" huonosta fiiliksestään. Itselä on kyllä samaan aikaan aina huono fiilis. Ei pysty olemaan hyvilä mielin, jos toisellakaan ei ole "kivaa".

• MagiM

Nyt taas juhannuksena mökillä mies pakotti sekasaunaan, vaikka en tykkää sekasaunasta.

Toisaalta ei ollut muutamahdollisuutta mökillä oli hirveästi porukkaa, jos olisin halunnut välttämättä saunoa yksin, olisi se ollut mahdollista vasta puolilta öiltä.

• Käsittämätöntä-

Olen ollut yhdessä mieheni kanssa 16 vuotta joista naimisissa 13. Voin täysin rehellisesti käsi sydämellä sanoa että YHTÄÄN AINOAA KERTAA ei ole ollut sellaista riitaa että kumpikaan meistä olisi millään tavalla loukannut toista sanomalla asioita jotka ovat toiselle heikkoja kohtia. Puhumattakaan että muuten huomauttelisimme.

Kun näitä yllä olevia juttuja lukee tulee surullinen ja epäuskoinen olo. Voiko tuollaista ollakaan?

• Mitäsitähäpeemään

Se kun virittelee sinkkunaisia ja käy päiväkahvilla tämän tästä . Eikä opi vaan kerta kerran jälkeen kiinni jäätyään toiset naiset ilmiantaa mulle hävettää tosissaan selittää miksi en eroa. Säälin niitä naisia jotka alkavat varatun kanssa. Ja nyt tiedoksi en eroa osaan jo ne vuorosanat ulkoa mitä sanoa seuraavalle kakkoselle. Muu asia ei vaivaa ainostaan se selittely kakkosille miksen eroa paska miehestä? Mieshän se tekee ratkaisut en minä kyllä se ilmoittaa kun haluaa erota kun haluaa lähteä kakkosen matkaan.

• järkeävaiei

Minua ei ole loukattu, ei exät eikä nykyinen mieheni. Käsittääkseni en myöskään ole loukannut heitä - mitään sinnepäinkään ei ole kommentoitu.

• KöyhäRiitta

Juhannuksena mieskaveri nälvi grillilihan ostosta.

Olen vähän heikkovarainen yh äitsykkä.

Lihaa ostaessani miehen mökille "Ethän sä tota viimeisessäpäivässä olevaa aio ottaa, ookonna niin köyhä?

Toi sattui mieleen kuin tuhat puukkoa.

• jtyutr

Köyhä saa olla, muttei tyhmä ja ilkeä. Tämä on minun mielipide.

• jtyutr

Ei millään. Ei kukaan elämäni mies. Ei tietenkään myös toisinpäin.

• Kuultuon

Mutta naisten lkeilyt keskenään ovat aivan omaluokkansa !!

• umpikujassa

Äitiydestäni, eli vihjailee mitä hänen mielestään teen huonosti mutta itse tekee asioita aivan samalla tavalla. Jos olen kipeä ja hän terve viikonloppuna tulee kauhea kitinä jos pyydän tunnin tai kaksi lepoaikaa ja että hän sillä välin katsoo yhteisen lapsemme perään. Minähän siis olen hänen kanssaan koko päivän muuten kun mies itse katselee videoita koneeltaan. Eli jos olen sairas tai väsynyt ja pidän pientä lepohetkeä sanoo hän että olen aina sairas tai väsynyt ja suuttuu minulle. Siksi minua jännittää pyytää silloinkin kun meinaan lähes pyörtyä kuumeesta ja väsymyksestä. Hän vaati minua soittamaan puhelun jonka oli itse voinut hoitaa kun minulla ei juurikaan ollut ääntä. Hän voi nälviä ihan kaikesta sarkastisesti esim tavastani puhua tai syödä. Tai siis silloin hän matkii ja nauraa samalla. Jos olisi yhden kerran voisi vielä huonona vitsinä mennä mutta hän tekee sitä usein. Äitiydestä hän on arvostellut ihan kaikkea vaipan vaihdosta lähtien. Tai jos satumme tulistumaan niin että lapsi on läsnä niin pottuilee minulle äänensävystä ja väittää että huudan vaikka en huudakaan. Itse puhuu lujempaa suuttuessaan ja provosoi ja jatkaa riitaa sarkasmilla jostakin mitä sanon. Kun minä sitten yritän selittää ja puolustautua hän ottaa lapsen syliin ikään kuin puolustaakseen häntä minulta ja sanoo että katso nyt miten käyttäydyt lapsen kuullen. Sitten hän sanoo todella rumasti jotakin loukkaavaa että minä aina sitä sun tätä ja kääntää selkänsä minulle lapsi sylissään ja alkaa selittämään lapselle että äiti on vihainen isälle ja tule mennään tuonne leikkimään niin äiti saa olla rauhassa. Silloin purskahdan yleensä itkuun koska minylle tulee syyllinen olo riitelystä lapsen aikana siitäkin huolimatta että mies usein aloittaa eikä lopeta kuin vasta tuohon lapsijuttuun. Joskus naljailee viel senkin jälkeen. Ja tämä voi alkaa kaikki yksinkertaisesta pyynnöstä vaihtaa lamppu tai jotain muuta mitä hän ei sillä hetkellä halua tehdä. Lisäksi hän on tekopyhä kun väittää itseään rehelliseksi mutta valehtelee kaikenlaisten laittomien pillereiden käytöstä. Ja lisäksi olen neuloja löytänyt sieltä täältä. Väittää että ovat kavereiden. Lähtemään en kuitenkaan pysty koska hän kiristää minua muutamalla asialla. Koska minulla on pysyvä mielen sairaus väittää hän että lastensuojelu ottaa lapsen jos kerron hänen todellisen tilansa. Lisäksi hän sanoo että ottaa yliannoksen huumeita jos lähden. Ja sanoo että minä en yksin pystyisi huolehtimaan lapsesta. Minä tiedän että pystyisin koska suuri osa epävarmuudestani äitinä on hänen sanoistaan peräisin. Myös ostoksistani naljailee ja kyselee että onko toi nyt aivan tarpeellinen vaikka olisi kyse shampoosta tms. Kumminkin peleihin ja sellaiseen on rahaa. Rasittaa tämä suhde mutta tunnen olevani umpikujassa tuon kiristämisen vuoksi.

• yksilönainen

Suhteenne on ihan sairas. Sinun kannattaa varata aika sosiaalitoimistosta. Kerro ongelmistasi sosiaalityöntekijöille, sano ettet jaksa enää miehen kanssa. Myös huumeiden yliannostuksella uhkaamisesta erotilanteessa. Pyydä myös siihen, eroon apua.

• yksilönainen

Vastauksia lukiessa tulee sellainen olo, että suurin osa suhteista on täysin epäterveitä. En vaan voi ymmärtää miksi ihmiset pysyvät parisuhteissaan, jossa haukutaan, halveksitaan puolisoa, ja etenkin miksi tällainen vielä sallitaan.

• näintaas

Minunkin miesystävä nälvii kaikesta mitä teen tai sanon tai kaksoisleuastani.
      Itse ei huomaa ollekaan. Tietää huonosta itsetunnostani ja silti jatkaa. Tai kerron jotain hän saa kimmokeen taas mollata.
      Omasta mielestään se on huumoria.
      Jumatsukka , jos hänelle sanois niin
      kuinka herne menisi nenään.

Sitä ei huomata, kun se tehdään toiselle,
      mutta autaarmias, kun se osuu ja uppoo miesystävään. Hän heittäytyy niin uhriksi kuin voi olla. Kuinka hänelle voidaan olla tollasia , hän tokasee.
      Itse joka päivä heittää jonkun lohkasun
      toisesta.

• Anonyymi

Ikävä kuulla kuinka monella on haukkunista ja nälvimistä parisuhteessa. Omassani sitä ei ole ollenkaan, ja kovin toivoisi, ettei muillakaan. Täysin asiatonta käytöstä rakkaita kohtaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      128
      3170
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      38
      2523
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2435
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      2198
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1700
    6. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      27
      1468
    7. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      173
      1410
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1277
    9. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      292
      1248
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      63
      1090
    Aihe