Kummat alempia: vuokratyöläiset vai työttömät?

Gallup.

Kummat alempia:
1) vuokratyöläiset 1200 eur/kk
vai
2) työttömät kuntouttavassa työtoiminnassa 9 eur/vrk


Kummat ovat alempia, eli joutuvat uurastamaan enemmän vähäisten tulojensa eteen

VRT

Sosiaalivirkailja 4000 eur/kk (2h työtä työpäivässä)

15

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • burugumbi

      Olen itse tehnyt joskus vuokratyötä, eikä se niin kauheaa ollut. Vuokratyöntekijällä on suunnilleen samat oikeudet kuin orjalla, mutta jos palkka on työtä vastaavaa, niin mikäs siinä. Jos ei pidä ko. työstä, niin sittenhän sillä ei ole niin väliä, jos aamulla soitetaan, ettei tarvitse enää tulla töihin. Jos pestit ovat lyhyitä, saadut ansiot vähennetään etuuksista, jolloin työ on tavallaan palkatonta. Mutta sellaista on elämä.

      "Kuntouttavassa työtoiminnassa" on yleensä kyse siitä, että sossutantta määrittelee täysin terveen ja työkykyisen ihmisen työkyvyttömäksi ja kuntoutusta tarvitsevaksi. Mielivaltaisen päätöksen seurauksena nuhteeton rehellinen kansalainen määrätään palkattomaan pakkotyöhön.

      Jos valtion budjetista löytyy ylimääräistä, se kannattaa ehdottomasti lähettää Kreikkaan tai Espanjaan. Jos halukkaita rahanottajia ei löydy, voidaan lisätä vaikkapa maahanmuuttoa tai kustantaa performansseja ja tilataideteoksia.

    • 7+7

      olen työtön loppuikäni 1150e/kk KÄTEEN ja hyvin tyytyväinen.

      • PushPsu

        Et saa 1150

        Työttömyyskorvaus 420 eur/kk asumislisä 250 eur/kk = 670 eur/kk


        Vuokratyöläinen 1200 eur/kk - 33% verot = 800 eur/kk

        Vuokratyöläiselle tulee lisäksi työn sivukulut (ruoka, matkat, työvälineet), ja hän sairastuu joutuu tapaturmaan, ja tietysti menettää vapaaaikansa


        Joten sanoisin että työtön on menestyneempi kuin vuokratyöläinen


    • 7+7

      Ansiosidonnaiseni on 1152e/kk käteen, siis verojen jälkeen.En saa mitään asumislisiä, en ole edes hakenut mitään koskaan sossusta, kustannan itse kaiken mitä tarvin.Miten niin etten saa 1150e, kysyn vaan. Kun puhun työttömyyskorvauksesta tarkoitan ansiosidonnaista, en mitään kelan maksamaa...

      • 500 päivää..

        Et saa loppuelämääsi ansiosidonnaista, koska sitä saat vain sen 500 päivää.

        Sen jälkeen putoat perustyöttömyysturvalle, eli siihen 420€/kk.


      • jsjsjsjsjsdjdjdjdj
        500 päivää.. kirjoitti:

        Et saa loppuelämääsi ansiosidonnaista, koska sitä saat vain sen 500 päivää.

        Sen jälkeen putoat perustyöttömyysturvalle, eli siihen 420€/kk.

        iso osa työttömistä on pudonnut jo peruspäivärahalla, he eivät saa ansiosidonnaista

        paitsi jos saavat pitkän työrupeaman

        ja vuokratyöläisten ansiosidonnainen ei ole läheskään 1150, vaan mielumminkin 600 eur/kk


      • 7+7
        500 päivää.. kirjoitti:

        Et saa loppuelämääsi ansiosidonnaista, koska sitä saat vain sen 500 päivää.

        Sen jälkeen putoat perustyöttömyysturvalle, eli siihen 420€/kk.

        500pv on ollut ja mennyt aikapäivää sitten , nyt onkin kyseessä lisäpäivät ja saan sitä edelleen aina eläkkeeseen asti. Näin nyt vaan on,enkä putoa peruspäivärahalle.Kannattaa ottaa asioista selvää ennenkuin alkaa inttämään itsestään selvyyksiä vastaan.


      • niin...
        7+7 kirjoitti:

        500pv on ollut ja mennyt aikapäivää sitten , nyt onkin kyseessä lisäpäivät ja saan sitä edelleen aina eläkkeeseen asti. Näin nyt vaan on,enkä putoa peruspäivärahalle.Kannattaa ottaa asioista selvää ennenkuin alkaa inttämään itsestään selvyyksiä vastaan.

        lisäpäivät on ay-demarin etu.

        ei vuokratyöläisten etuisuus


      • Älä höpötä.
        niin... kirjoitti:

        lisäpäivät on ay-demarin etu.

        ei vuokratyöläisten etuisuus

        Kerros, miksi ei olisi?

        Kun saat ansiosidonnaista, ja olet määrätyn ikäinen, niin lisäpäivät saa, oli työsuhde mikä tahansa.


      • Sndududu
        Älä höpötä. kirjoitti:

        Kerros, miksi ei olisi?

        Kun saat ansiosidonnaista, ja olet määrätyn ikäinen, niin lisäpäivät saa, oli työsuhde mikä tahansa.

        Siksi että vuokratyöläiset eivät useinkaan saa edes niitä 500 päivää, koska TE-toimisto katkaisee sen tarjoamalla matalapalkkatyötä/vuokratyötä joka on pakko ottaa vastaan.

        Ei vuokratyöläinen voi nauttia ansiosidonnaisesta


        Sitäpaitsi, kun vuokratyöläiset tulevat 60-kympin ikään, niin mitään lisäpäiviä ei enää edes ole vuonna 2046.


      • Siis häh?
        Sndududu kirjoitti:

        Siksi että vuokratyöläiset eivät useinkaan saa edes niitä 500 päivää, koska TE-toimisto katkaisee sen tarjoamalla matalapalkkatyötä/vuokratyötä joka on pakko ottaa vastaan.

        Ei vuokratyöläinen voi nauttia ansiosidonnaisesta


        Sitäpaitsi, kun vuokratyöläiset tulevat 60-kympin ikään, niin mitään lisäpäiviä ei enää edes ole vuonna 2046.

        "Sitäpaitsi, kun vuokratyöläiset tulevat 60-kympin ikään, niin mitään lisäpäiviä ei enää edes ole vuonna 2046."

        Mistä päättelet, että kaikki vuokratyöläiset tulevat 60-vuoden ikään 2046.

        Itse olen 57, ja olen ollut vuokrafirman kautta samalla asiakkaalla yli 4 vuotta, ja luultavasti olen myös vuonna 2015, jolloin tulen 60 vuoden ikään.

        "Siksi että vuokratyöläiset eivät useinkaan saa edes niitä 500 päivää, koska TE-toimisto katkaisee sen tarjoamalla matalapalkkatyötä/vuokratyötä joka on pakko ottaa vastaan."

        Miksi TE-toimisto katkaisisi, jos vuokratyöläinen ei ole työttömänä, vaan töissä?
        Vuokratyöläinenhän useimmiten saa toisen työn toisella asiakkaalla, kun entinen päättyy.


      • jaa taas näitä
        Siis häh? kirjoitti:

        "Sitäpaitsi, kun vuokratyöläiset tulevat 60-kympin ikään, niin mitään lisäpäiviä ei enää edes ole vuonna 2046."

        Mistä päättelet, että kaikki vuokratyöläiset tulevat 60-vuoden ikään 2046.

        Itse olen 57, ja olen ollut vuokrafirman kautta samalla asiakkaalla yli 4 vuotta, ja luultavasti olen myös vuonna 2015, jolloin tulen 60 vuoden ikään.

        "Siksi että vuokratyöläiset eivät useinkaan saa edes niitä 500 päivää, koska TE-toimisto katkaisee sen tarjoamalla matalapalkkatyötä/vuokratyötä joka on pakko ottaa vastaan."

        Miksi TE-toimisto katkaisisi, jos vuokratyöläinen ei ole työttömänä, vaan töissä?
        Vuokratyöläinenhän useimmiten saa toisen työn toisella asiakkaalla, kun entinen päättyy.

        Mielenkiiintoista, että olet jo viettänyt 500 päivää ja olet lisäpäivillä vaikka olet 57 vanha. Olet siis ollut 55 kun olet joutunut työttömäksi.

        Lisäpäivät koskee 59 vuotiaita, ja siitä ylöspäin

        Mutta sinua koskeekin varmaan jotkut ihan omat säännöt


      • siis häh?
        jaa taas näitä kirjoitti:

        Mielenkiiintoista, että olet jo viettänyt 500 päivää ja olet lisäpäivillä vaikka olet 57 vanha. Olet siis ollut 55 kun olet joutunut työttömäksi.

        Lisäpäivät koskee 59 vuotiaita, ja siitä ylöspäin

        Mutta sinua koskeekin varmaan jotkut ihan omat säännöt

        Kai osaat tulkita lukemaasi.

        En siis ole työtön.

        "olen ollut vuokrafirman kautta samalla asiakkaalla yli 4 vuotta, ja luultavasti olen myös vuonna 2015"

        Kerroin vain esimerkin.


    • vuokratyössä

      Mistäs helkutista päättelette että vuokratyöläinen ansaitsee 1200e/kk ja maksaa 33% veroa????
      Itse ansaitsen vuokratyöläisenä reippaasti yli 2000e ja veroprosentti on takuulla pienempi kuin 33%.
      Ja sairastapauksessa tai työtapaturmassa saan kylläkin ihan täydet korvaukset, ja työvaatteet saan työpaikalta.
      Eipäs mennä taas yhden ihmisen tietojen perusteella yleistämään, prkl...

      • Ei yleistetä...

        Itsekin vuokrafirman kautta töissä. Vakinaisena.

        Palkka n. 2700€/kk mahdolliset bonukset ateriaetu kännykkäetu.

        Ollut samalla asiakkaalla yli 3 vuotta.

        Eli siis vuokratyöläinen.

        Ei kaikki vuokratyöläiset ole jotain tarvittaessa töihin kutsuttavia.
        Eli ei pidä yleistää.

        Ala IT.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      428
      2993
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2344
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      360
      2071
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1923
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    7. 158
      1222
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      937
    Aihe